Aloitin Ozempicin 0,25 vahvuudella ja siirryn viikon päästä 0,5 vahvuuteen. Kynästä otettiin 4 kertaa tuo 0,25 annos ja kylläpäs jääkin lääkettä kynään käyttämättä. Varsinaista tuhlausta. Onkohan muissa kynissä sama juttu.. Mutta siis tämä lienee tuote joka palautetaan muiden lääkkeiden mukana sinne apteekin käytettyjen lääkkeiden sammioon, eikös?
Ozempic-kynän hävittäminen
10
6704
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä, määräysten mukaan injektiokynä jossa on vielä jäljellä lääkettä, on palautettava apteekkiin lääkejätteenä.
Yleensä tavallinen insuliini käytetään kynästä niin loppuun kun siitä saadaan ja siihen jäänyttä erittäin pientä insuliinimäärää ei saa ulos normaalisti vaan edellyttää kynän rakenteen rikkomista. Olen siis tulkinnut että loppuun "pumpatun" insuliinikynän voi laittaa sekajätteeseen (taisipa tuo ohje olla netissäkin). Olen kyllä joskus vienyt apteekkiin pussillisia "tyhjiä" insuliinikyniä eivätkä ole kieltäytyneet ottamasta vastaan.- Anonyymi
Joo insuliinin voi hävittää normijätteissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo insuliinin voi hävittää normijätteissä.
Insuliinikynän, kun se on tyhjä, voi hävittää sekajätteissä, ei insuliiniä.
- Anonyymi
Ozempic ei kylläkään ole insuliiniä vaan ohutsuolihormoonia.
Kynästä tulee neljä annosta eli neljä viikkoa.Mistä seuraa, että Kelan systeemi pettää joka kuukausi kahdesta kolmella päivällä.
Itse käytän kynän loppujäämän pistämällä loput eli viimeisen täyden lastin lisäksi kynästä kierrän lopun ja painan nahan alle. Ei mene hukkaan. Sitten kynä sekajätteeseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kynästä tulee neljä annosta eli neljä viikkoa.Mistä seuraa, että Kelan systeemi pettää joka kuukausi kahdesta kolmella päivällä.
Itse käytän kynän loppujäämän pistämällä loput eli viimeisen täyden lastin lisäksi kynästä kierrän lopun ja painan nahan alle. Ei mene hukkaan. Sitten kynä sekajätteeseen.Hei, jos käyttää näin kynän loppuun (2 annosta kerralla), pitääkö pistää 2 neulalla eli annos kerrallaan vai saako toisen annoksen laittaa samalla neulalla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei, jos käyttää näin kynän loppuun (2 annosta kerralla), pitääkö pistää 2 neulalla eli annos kerrallaan vai saako toisen annoksen laittaa samalla neulalla?
Apteekissa myydään irtoneuloja. Ota paketin mukana tullut neulapakkaus mukaan apteekkiin mallikappaleeksi ja näytä f-seutille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse käytän kynän loppujäämän pistämällä loput eli viimeisen täyden lastin lisäksi kynästä kierrän lopun ja painan nahan alle. Ei mene hukkaan. Sitten kynä sekajätteeseen.En ymmärtänyt tuota kelan systeemin pettämistä! Itse käytän ylijäämän ruiskuttamalla sen aamu kahviin ja juon pois, mahaanhan se menee, ei hukkaan.
- Anonyymi
Onko tietoa voiko 1 Mg kynästä annostella vain 0,5 Mg napsutteluja laskien?
- Anonyymi
Aika isoja annoksia - megagrammoja!
- Anonyymi
Voi.36 napssusta vastaa 0.5 mg
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään
Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"909358Ikuiset kaipaajat
Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo1645859Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään
"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El135248Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla
”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset1485188Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta
Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään414243Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle
Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m863519Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi
Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta623457Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?
PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html1122855En tiedä ymmärrätkö
Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk102821Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla
Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä442790