Aloitin Ozempicin 0,25 vahvuudella ja siirryn viikon päästä 0,5 vahvuuteen. Kynästä otettiin 4 kertaa tuo 0,25 annos ja kylläpäs jääkin lääkettä kynään käyttämättä. Varsinaista tuhlausta. Onkohan muissa kynissä sama juttu.. Mutta siis tämä lienee tuote joka palautetaan muiden lääkkeiden mukana sinne apteekin käytettyjen lääkkeiden sammioon, eikös?
Ozempic-kynän hävittäminen
9
4361
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä, määräysten mukaan injektiokynä jossa on vielä jäljellä lääkettä, on palautettava apteekkiin lääkejätteenä.
Yleensä tavallinen insuliini käytetään kynästä niin loppuun kun siitä saadaan ja siihen jäänyttä erittäin pientä insuliinimäärää ei saa ulos normaalisti vaan edellyttää kynän rakenteen rikkomista. Olen siis tulkinnut että loppuun "pumpatun" insuliinikynän voi laittaa sekajätteeseen (taisipa tuo ohje olla netissäkin). Olen kyllä joskus vienyt apteekkiin pussillisia "tyhjiä" insuliinikyniä eivätkä ole kieltäytyneet ottamasta vastaan.- Anonyymi
Joo insuliinin voi hävittää normijätteissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo insuliinin voi hävittää normijätteissä.
Insuliinikynän, kun se on tyhjä, voi hävittää sekajätteissä, ei insuliiniä.
- Anonyymi
Ozempic ei kylläkään ole insuliiniä vaan ohutsuolihormoonia.
Kynästä tulee neljä annosta eli neljä viikkoa.Mistä seuraa, että Kelan systeemi pettää joka kuukausi kahdesta kolmella päivällä.
Itse käytän kynän loppujäämän pistämällä loput eli viimeisen täyden lastin lisäksi kynästä kierrän lopun ja painan nahan alle. Ei mene hukkaan. Sitten kynä sekajätteeseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ozempic ei kylläkään ole insuliiniä vaan ohutsuolihormoonia.
Kynästä tulee neljä annosta eli neljä viikkoa.Mistä seuraa, että Kelan systeemi pettää joka kuukausi kahdesta kolmella päivällä.
Itse käytän kynän loppujäämän pistämällä loput eli viimeisen täyden lastin lisäksi kynästä kierrän lopun ja painan nahan alle. Ei mene hukkaan. Sitten kynä sekajätteeseen.Hei, jos käyttää näin kynän loppuun (2 annosta kerralla), pitääkö pistää 2 neulalla eli annos kerrallaan vai saako toisen annoksen laittaa samalla neulalla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei, jos käyttää näin kynän loppuun (2 annosta kerralla), pitääkö pistää 2 neulalla eli annos kerrallaan vai saako toisen annoksen laittaa samalla neulalla?
Apteekissa myydään irtoneuloja. Ota paketin mukana tullut neulapakkaus mukaan apteekkiin mallikappaleeksi ja näytä f-seutille.
- Anonyymi
Onko tietoa voiko 1 Mg kynästä annostella vain 0,5 Mg napsutteluja laskien?
- Anonyymi
Aika isoja annoksia - megagrammoja!
- Anonyymi
Voi.36 napssusta vastaa 0.5 mg
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005167733- 2312682
- 262581
- 1611940
- 1141788
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?51502Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p21376- 761203
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621178IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41155