On exän kaa sovittu et maksan hänelle 2 lapsesta samat elatusmaksut kuin Kela maksaisi. Hän ei ole kuulema rahan kipeä vaan haluaa saman kuin minkä Kela työttömälle huoltajalle antaa. Joku 300€.
Mitä jos exä saakin päähänsä et hän haluaa bilerahaa ja vaatiikin sen 700€ mikä mun laskurin mukaan pitää maksaa.
Joudunko suostumaan vai maksanko sen 300€ minkä hän on papereihin allekirjoittanut? Onko tämä 300€ sopimus siis sitova vai pystyykö exä halutessaan lypsämään minulta rahaa omiin menoihinsa jos suuttuu ja haluaa uuden sopimuksen?
Voiko ex nostaa elatusmaksua rahanpuutteessaan?
4
115
Vastaukset
- Anonyymi
Jos sun exä saa toimeentulotukea, niin sitä tuskin haittaa vaikka et maksa enempää, kun elarit lasketaan siellä tuloksi, mutta asumistuessa ei.
- Anonyymi
Mikäli saa sosiaalietuutta, esim. äitiys- ja/ tai vanhempainpäivärahaa, lapsilisää, toimeentulotukea, elatusapua- ja/ tai tukea, asumistukea, yksinhuoltajakorotusta ym. etuutta ei voi "lastensuojelun, lastenvalvojan" lausuman mukaisena olla lastensa huoltaja, tavata ja/ tai asua lapsensa kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikäli saa sosiaalietuutta, esim. äitiys- ja/ tai vanhempainpäivärahaa, lapsilisää, toimeentulotukea, elatusapua- ja/ tai tukea, asumistukea, yksinhuoltajakorotusta ym. etuutta ei voi "lastensuojelun, lastenvalvojan" lausuman mukaisena olla lastensa huoltaja, tavata ja/ tai asua lapsensa kanssa.
Kyll mä vaan oon huoltaja. vaikka saan melkein noita kaikkia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pidä alkuunka paikkaansa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1433129- 81727
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2221384Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701201- 441181
- 371051
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381032Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke133987- 47964
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.38918