Haluan saada mielihyvää olemalla muille ilkeä ja välinpitämätön

Anonyymi

Tää kuulostaa rajulta mutta mun aivoni vaativat "kaikkia ihmisluonteen piirteitä" ja nyt ne haluaa mun olevan ilkeä ja välinpitämätön koska tunnen itseäni kohtaa suurta vääryyttä. Olen yrittänyt olla kaikille mukava mutta sitä ehkä käytetään hyväksi ja kaikki ovat mua kohtaa epäinhimillistä, mä ymmärrän että jokaisella on rankkaa niin mullakin mutta oma henkinen olemukseni mielestä minua kohtaan nimenomaan olla väärin ja jotenkin saan mielihalua olemalla myös ilkeä ja välinpitämätön koska hyvänä oleminen on rankkaa enkä mä jaksa enään olla muiden pompoteltavana.

10

270

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tyypillinen media-alan edustaja.

onnea valitsemallasi tiellä.

• Anonyymi

Heikolla ja ohuilla persoonallisuuksilla on tuollaisia millainen minun pitäisi olla ajatuksia. Parasta olla oma itsensä ja unohtaa roolit. Sinulla ei ole oma itseni persoonallisuutta? Voi voi olet jo niin syvällä miten miellytän toisia leikissä että et enää tunnista itseäsi.
      Ehkä terapia auttaisi sinua. Ai niin olet tämä jankkaava autisti joka ei pysty ottamaan mitään vastaan. No ei ole sitten mitään tehtävissä.

• Anonyymi

Aloittaja jää kovin yksinäiseksi jos alkaa ilkeillä kaikille muille.

Yleensäkin jos tai kun itsellä on paha olla, niin ei sitä tarvitse muihin ihmisiin purkaa.
      Liian paljon tapahtuu sellaista että joku menee esim. kadulla ventovieraan päälle väkivalloin ainoastaan siitä syystä, että itsellä on paha olla.
      Tai tekee jotain muuta ilkeää, esim. vahingoittamalla yhteistä omaisuutta.

Silloin ihmisellä ei yleensä ole taitoa käsitellä tunteitaan ja hän suuntaa kaiken väärällä tavalla.
      En todellakaan tarkoita yleistää tällä, onneksi tuollaisia ihmisiä on vielä väkijoukossa aika vähän.

Kun osaa hyväksyä itsensä, silloin on helpompi hyväksyä muutkin ja tulee paremmin ihmisten kanssa toimeen.

• Anonyymi

No pitää paikkansa. Halusin vaan purkaa pahaa oloani koska en viitsi tehdä sitä fyysisesti. En oikein ymmärrä itseäni, tuntuu vain että oon epäonnistunut ihmisenä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No pitää paikkansa. Halusin vaan purkaa pahaa oloani koska en viitsi tehdä sitä fyysisesti. En oikein ymmärrä itseäni, tuntuu vain että oon epäonnistunut ihmisenä.

Parempihan se on että purkaa pahaa oloa mieluummin sanoin kuin fyysisesti.
        Ja tuo on hyvä juttu että itsekin sen tajuat.

Varmaan jokainen meistä tuntee joskus epäonnistumisen tunteita, sekä ihmisenä että monissa muissakin asioissa.
        Eikä epäonnistuminen ole mitenkään kiellettyä, se voi olla jopa opettavaistakin.

Mielihyvää tosin voi etsiä monista erilaisista jutuista, tuskin siitä kovin hyvälle mielelle tulee jos muille ilkeilee, ajan myötä tulee vain itselle entistä pahempi olla.

• Anonyymi

Mielenkiintoista. Miten valitset ilkeilysi kohteet? Ilkeiletkö kaikille, myös niille, joista olet jotenkin riippuvainen, vai oletko välinpitämätön ja ilkeä kaikille ? Joudutko kiltteilemään joillekkin, vaikka et haluaisi, mutta saatat hyötyä käytöksestäsi jollain lailla, tai et kertakaikkiaan halua ilkeillä, kun ei kaikille vaan kehtaa ilkeillä kaikille. Vai ilkeiletkö niille, jotka ovat lähimpiäsi ja rakkaimpiasi ja uskallat paremmin kiukutella heille. Minkälaista vastakaikua mieluiten odotat välinpitämättömyydellesi. Ärsyttääkö, jos se jätetään kokonaan huomiotta ? Vai toivoisitko heidän keskustelevan kanssasi ?

Kerropa lisää, koska eri ihmisillä on niin kiinnostavia motiiveja ajatuksissaan.

• Anonyymi

No tunnen itseni välillä pois sulkeuteneeksi ja ihmiset nimittelee, yrittää ärsyttää, ovat mua kohtaan ettei mua olis olemassa ja muuten ovat epäreiluja. Kai sä ymmärrät sen? Mä en enään tiedä mitä tehdä enkä jaksa ottaa kaikkea paskaa niskalleni. Ootko ite ollut samanlaisessa tilanteessa? Jos oot niin miten sä selvisit siitä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No tunnen itseni välillä pois sulkeuteneeksi ja ihmiset nimittelee, yrittää ärsyttää, ovat mua kohtaan ettei mua olis olemassa ja muuten ovat epäreiluja. Kai sä ymmärrät sen? Mä en enään tiedä mitä tehdä enkä jaksa ottaa kaikkea paskaa niskalleni. Ootko ite ollut samanlaisessa tilanteessa? Jos oot niin miten sä selvisit siitä?

Yritän päästä ongelman ytimeen. Kokemukseni ovat ikään kuin vastapuolelta, mutta kokemukset yhteneväiset. Unelmiinsa pettynyt ihminen ei osoita läheisilleen mitään vastakaikua. Vastaukset ovat ainoastaan joko kieltäviä tai myöntäviä. Riippuen siitä kuinka juttua yrittää saada aikaiseksi. Kiitoksen osaa joskus sanoa sille, kenestä on arjessaan riippuvainen, tai muuten vaan tunteettomasti kohteliaan käytöksen takia.
        Kanssakäyminen on aina vastavuoroista, ilman sitä seuraa turhautuminen. Jos vastavuoroisuutta ei ole on kanssakäyminen mahdotonta ja yksinäisyys jää seuraksi.

Et ihan vastanut kysymyksiin, heitit pallon takaisin ja siihen on sanomattakin selvä oikeus. Elämä on täynnä valintoja ja niitä on vapaus tehdä. Jaksamista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yritän päästä ongelman ytimeen. Kokemukseni ovat ikään kuin vastapuolelta, mutta kokemukset yhteneväiset. Unelmiinsa pettynyt ihminen ei osoita läheisilleen mitään vastakaikua. Vastaukset ovat ainoastaan joko kieltäviä tai myöntäviä. Riippuen siitä kuinka juttua yrittää saada aikaiseksi. Kiitoksen osaa joskus sanoa sille, kenestä on arjessaan riippuvainen, tai muuten vaan tunteettomasti kohteliaan käytöksen takia.
        Kanssakäyminen on aina vastavuoroista, ilman sitä seuraa turhautuminen. Jos vastavuoroisuutta ei ole on kanssakäyminen mahdotonta ja yksinäisyys jää seuraksi.

Et ihan vastanut kysymyksiin, heitit pallon takaisin ja siihen on sanomattakin selvä oikeus. Elämä on täynnä valintoja ja niitä on vapaus tehdä. Jaksamista.

No kyllä mä vastasin suoraan kysymykseesi! En häpeä että ilmaisen tunteitani.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No kyllä mä vastasin suoraan kysymykseesi! En häpeä että ilmaisen tunteitani.

Tunteet ovat hyviä, mutta ilkeily ei, eikä se auta mitään, vaikka aivot sitä kuinka kaipaisivat. Aivot tarvitsevat jotain muuta, jotta ihmisellä olisi hyvä olla. Moodin vaihto mukavampiin uusiin hyödyllisiin asioihin tuo mielihyvää. Vanha totuus on, että vain itseään voi muuttaa, ei ikävä kyllä, vaan nimenomaan hyvä niin. Zemppiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      92
      1423
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      184
      1400
    3. 76
      1175
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      90
      1125
    5. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      985
    6. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      82
      971
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      952
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      895
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      74
      879
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      5
      841
    Aihe