Olenko tulossa hulluksi?

Anonyymi

Oon 16v poika ja minulla on jo kuukauden ajan ollut jotain pahasti vialla. Kaikki se alkoi yhtenä iltana, kun tulin tyhjään taloomme. Istuin olohuoneen sohvalle, otin lähes kaikki vaatteet pois ja aioin ottaa vaan rennosti. Kuulin kuitenkin lähes välittömästi ulko-ovelta rapinaa. Ihan kuin joku kääntäisi avainta lukossa. Menin katsomaan, mutta ovella ei ollut ketään eikä sille mennyt minun jalanjälkien lisäksi muita. Päättelin kuitenkin, että talo vain elää omaa elämäänsä ja painuin huoneeseeni. Seuraava tapaus oli jo heti seuraavana päivänä taas kotona. Aloin kuulemaan sellaista kuisketta mistä en kuitenkaan saanut selvää vaan kuulosti kuin monta ihmistä olisi kuiskineet yhtä aikaa. Sitten kuulin, kun ulko-ovi kävi. Tai niin luulin. Taaskaan kukaan ei ollut tullut eikä lähtenyt. Olen monesti nyt kuullut, kun ovikello soi vaikka kukaan ei sielä ole, olen nähnyt sivusilmällä tummia hahmoja välillä paikasta riippumatta, olen kuullut puhelimeni soivan ja vasta avattuani suojakannen tajunnut ettei kukaan soita ja olen myös monta kertaa kuullut, kun äiti tai isä kutsuu minua nimeltä ja olen mennyt kysymään mitä asiaa ja he ovat olleet ihan ihmeissään. Uusina ongelmina on nyt se, että tunnen välillä kuin joku koskisi minua. Esim saatan herätä ravisteluun kesken unien ja sitten se epäselvä kuiskiminen saattaa alkaa. Olen myös saanut unihalvauksen nyt monta kertaa. Viimeisimmän tänä yönä. Painajaiset ovat vaivanneet jo kauemmin kuin nämä muut. Yritän tämän takia olla mahdollisimman paljon ihmisten läheisyydessä. Esim teen juoksulenkkejä meluisten teiden varsilla sillä silloin kuulen vain ne äänet jotka ovat todellisia ja ne ei todelliset jää pois. Vietän aikaani myös kauppakeskuksissa joissa riittää melua ja ihmisiä. Tuntuu, että meidän talossa on pahinta olla. Sielä olen usein yksin omassa huoneessani jolta on pitkä matka muille huoneille. Hiljaisuudessa, yksin, pelkästään oman pään sisäiset äänet seuranani. Välillä kuulen vessan vetämisen joka sekään ei ole todellinen sillä tiedän etteivät vanhemmat ole kotona. Kuulen kaikenlaisia elämisen ääniä talosta jotka eivät ole todellisia. Aivan kuin entiset asukkaat eläisivät täälä yhä vaikka ainakin osa heistä on varmasti jo ajat sitten kuollut. Minun suvussa esiintyy skitsofreniaa, mutta en halua vielä uskoa, että mulla se on. Mitä tää on? Mulla on koulussa paineita, mutta pyrin kaikin käytettävissä olevin keinoin niitä laskemaan. En ole koulukiusattu, mutta en suosittukaan. Elämäni on mielestäni aika normaalia. Vanhemmillani on myös kaikki hyvin ja en keksi mitään mikä tän vois aiheuttaa. Olemme suht köyhiä siitä huolimatta, että meillä on oma talo ja auto eikä ne kumpikaan ole parhaasta päästä. Ensin ajattelin oireiden johtuvan jostain kasvustosta talossa, mutta kunto tutkimuksessa vuodelta 2019 ei mainita mitään mistään homeesta tai vastaavasta joten sekin mahdollisuus voidaan sulkea pois. Vanhemmat vaan sanoo tämän olevan stressiä. Minulla on myös nykyään jonkinlaisia pelkotiloja mitä ei ennen. Esim omassa huoneessani on kauan ollut yhden äidin tunteman taiteilijan tekemä taulu seinällä jossa on kuva minusta. Tämä taulu alkoi aiheuttaa jotain pelkotiloja joten otin sen pois ja vein vielä kellariin. Pidän nykyään myös huoneeni ovea kiinni sillä yleisimmät paikat joissa hahmoja näen on juuri käytävä oven toisella puolella. Ainut syy tälle minkä keksin on viime kesäinen moka. Kaaduin pyörällä ja löin pääni asfalttiin. Taju meni ja palasi vasta ambulanssissa jonka joku oli soittanut. Ehkä siitä jäi jokin vaurio aivoihin. En tiedä mihin tämä mun tila vielä johtaa. Menetänkö joskus mielenterveyteni kokonaan? Onko minun tulevaisuus hullujen huoneella? Näitä kysymyksiä hoen mielessäni joka päivä. Minulla ei ole ketään jolle puhua. Tyttöystäväkin jätti jo vähän päälle kolme vuotta sitten. Olin just ennen näiden hulluuksien alkua alkanut pitkästä aikaa tuntemaan elämän elämisen arvoiseksi ja uskoin, että minulla on mahdollisuus nyt uuden osoitteen ja koulun myötä rakentaa elämäni paremmaksi. Myöhemmin perustaa perhe ja mennä töihin. Kaikki nämä suunnitelmat saattavat nyt jäädä toteuttamatta jos en parane.

18

680

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eipä tuo nyt ihan normaalilta kuulosta

    • Anonyymi

      Usko että on olemassa henkivoimia. Itse ainakin uskon.

    • Anonyymi

      Enpä kyl tiedä olisko hengistä kyse. Aloittajahan mainitsi, että hänen suvulleen mielenterveyden häiriöt eivät ole vieraita.

    • Anonyymi

      Lääkärille ja vaikka sen kautta psykologille. Apua on kyllä saatavissa ja sitä pitää hakea kun se on tarpeen.

      • Anonyymi

        Hah. Aloittajahan nauretaan pihalle. Sielä keskitytään tyyppeihin joista saattaa olla vaaraa itselle tai muille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hah. Aloittajahan nauretaan pihalle. Sielä keskitytään tyyppeihin joista saattaa olla vaaraa itselle tai muille.

        Toki pitäisi lievempiinkin mielenterveysongelmiin puuttua, mutta tilanne on mikä on. Säästetään kuluissa, kun heitetään lievimmät tapaukset pihalle.


    • Hei,

      Hyvä, että kirjoitit tänne! Sanoit, että sinulla ei ole oikein ketään, jonka kanssa jutella tilanteestasi.

      Tässä tiedoksesi pari paikkaa, jos haluat jutella tilanteestasi ulkopuolisen tahon kanssa.

      - Sekasin-chat nuorille, https://sekasin247.fi/

      Sekasin-chat on auki vuoden jokaisena päivänä, maanantaista perjantaihin klo 9-24 sekä lauantaisin ja sunnuntaisin 15-24. Chatissa päivystävät mielenterveyden ammattilaiset sekä koulutetut vapaaehtoiset.

      - Tukinet -tukipisteesi netissä, https://tukinet.net/

      Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilön löydät kohdasta Mieli Tukisuhde. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/

      Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja ryhmächattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Tukinet on avoinna kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä.

      Ystävällisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

    • Anonyymi

      Kyseessä saattaa olla kehittyvä mielenterveys sairaus. Etenkin tuo et kuulet kuisketta josta ei saa selvää kuulostaa pahalta. Saatat nimittäin kohta saada selvää. On monia tapauksia missä ihan normaalilta vaikuttanut ihminen on syyllistynyt murhaan tai muuhun rikokseen päänsisäisten äänten käskemänä.

      • Anonyymi

        Kyllä. Esimerkkinä nyt vaikka tämä Amityvillen murha missä murhaaja oli kuullu ääniä päänsä sisällä. Kannattaa hakeutuu hoitoon kun osa järjestä vielä tallella eikä oo mitään pahaa ehtinyt sattua.


    • Anonyymi

      Olet

    • Anonyymi

      Onko talossa harrastettu spiritismiä tai jotain muuta paheita. Henget tulevat yleensä sen jälkeen taloon asustelemaan. Lähetys saarnaajat ulkomailla ovat törmänneet ks. ilmiöön.

      • Anonyymi

        No en osaa sanoa, kun talon myyjä oli nuori mies joka oli talon ostanut pelkästään myydäkseen remontin jälkeen voitolla pois. Talo oli kuulemma ennen häntä ollut saman suvun hallussa lähes 80vuotta joten jos jotain paranormaaliin liittyvää harrastettu niin ei oo enää ihmisiä siitä varmaankaan kertomassa. Itse en usko pahemmin henkimaailmaan vaan uskon vian olevan minun pääni sisällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No en osaa sanoa, kun talon myyjä oli nuori mies joka oli talon ostanut pelkästään myydäkseen remontin jälkeen voitolla pois. Talo oli kuulemma ennen häntä ollut saman suvun hallussa lähes 80vuotta joten jos jotain paranormaaliin liittyvää harrastettu niin ei oo enää ihmisiä siitä varmaankaan kertomassa. Itse en usko pahemmin henkimaailmaan vaan uskon vian olevan minun pääni sisällä.

        Ihan hyvä asenne ja kannattaa käydä terveysalan ammattilaiselle puhumassa niin ne arvio mikä sinua voisi parhaiten auttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan hyvä asenne ja kannattaa käydä terveysalan ammattilaiselle puhumassa niin ne arvio mikä sinua voisi parhaiten auttaa.

        Asiaa.


    • Anonyymi

      On tosiaan tapauksii missä kaikkien mielestä kunnolliselta ja mukavalta vaikuttanut ihminen on flipannut ja murhannut jonkun päänsisäisten äänten takia.

    • Anonyymi

      Mitenköhän aloittaja voi nykyään?

    • Anonyymi

      Jos olisit hullu, siis skitsofreeninen tai psykoottinen, et ajattelisi ja kirjoittaisi noin selkeästi. Tuossa täytyy olla kyseessä epileptiset harhat, jotka johtuvat siitä aivotärähdyksestä. Neurologinen tutkimus olisi paikallaan, ennemmin kuin psykiatrinen.

    • Kannattaa käydä koulupsykologin juttusilla. Tervetuloa kerhoon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe