Duact

***

Oletteko käyttäneet kyseistä tuotetta ja miksi (millaiseen nuhaan)? Onko todella tehokasta?

Kotona olisi noita, mutta siinä lukee, että "allergiseen nuhaan". Minulla on kyllä influenssa, mutta nenä niin tukossa, etten saa nukuttua. En vain tiedä, uskallanko kokeilla noita...

54

133011

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moona

      Mä otan sellaisen esim aamulla jos on nokka tukossa. Aukeaa hetkessä, eikä tule sivuvaikutuksia tms. Ainakaan mulle

      • ........

        Duact on antihistamiinia sisältävä nuha lääke. Se tehoaa myös allergiseen nuhaan. Siinä on piristäviä aineosia. Se vähentää limakalvo turvotusta.


      • *eveliina*
        ........ kirjoitti:

        Duact on antihistamiinia sisältävä nuha lääke. Se tehoaa myös allergiseen nuhaan. Siinä on piristäviä aineosia. Se vähentää limakalvo turvotusta.

        No ei duact kyllä ainakaan mua piristä, päin vastoin. Otan sen illalla nuhassa, jotta voin nukkua. Se tekee heikon ja väsyneen olon,mutta saa hapen kulkemaan. Sivuvaikutuksia voi tulla, mm. sydämen tykytystä. Sivuoireet lukevat paketissa...


      • piristeitä
        ........ kirjoitti:

        Duact on antihistamiinia sisältävä nuha lääke. Se tehoaa myös allergiseen nuhaan. Siinä on piristäviä aineosia. Se vähentää limakalvo turvotusta.

        varmaan piristää ja vauhdittaa tavalliset nuhalääkkeet!


      • claussssherrrrmann

        DUACT ----- PASKA marja ---- Hokus Pokus ------ ei KELA korvaus !!!!!!


      • Anonyymi
        *eveliina* kirjoitti:

        No ei duact kyllä ainakaan mua piristä, päin vastoin. Otan sen illalla nuhassa, jotta voin nukkua. Se tekee heikon ja väsyneen olon,mutta saa hapen kulkemaan. Sivuvaikutuksia voi tulla, mm. sydämen tykytystä. Sivuoireet lukevat paketissa...

        Sama juttu aivankuinnunilääkkeen ottaisi ja nukkuu kuin tukki!
        Lisäksi kylläkin tekee olon huonoksi tokkuraiseksi kiukkuiseksi ja päreet palaa heti eikä hetken päästä!
        Itse jouduin lopettamaan käytön koska alkoi olla enemmän haittaa kuin hyötyä eli lopulta vittumainen lääke jota määrätään vähän joka käänteessä!


    • nuhanenä

      Duact on akrivastiinia (antihistamiini) ja pseudoefedriiniä sisältävä valmiste, joka on tarkoitettu allergisen nuhan hoitoon.
      Antihistamiini vähentää allergisia oireita ja pseudoefedriini on sympatomimeetti eli supistaa nenän limakalvon verisuonia ja vähentää siten limakalvon turvotusta.
      Pharmaca Fennican mukaan hoidon tulisi olla mahdollisimman lyhyt (noin 10 päivää), sillä pitkäaikaisessa käytössä pseudoefedriinin teho häviää.

      Voihan sitä kokeilla flunssanuhaan, vaikkei sitä varsinaisesti ole siihen tarkoitettu. Antihistamiini tuskin auttaa flunssan aiheuttaman nuhan oireisiin, mutta pseudoefedriini vähentää kyllä liman eritystä. Mutta kuten edellä kirjoitin, ei sitä suositella käytettäväksi pitkiä aikoja.

      Flunssanuhaan löytyy apteekista ilman reseptiä saatavia nuhasumutteita, joiden sisältämä sympatomimeetti supistaa pseudoefedriinin tavoin nenän verisuonia ja vähentää limakalvoturvotusta ja liman eritystä. Näitäkään sumutteita ei ole tarkoitettu käytettäväksi 10 vuorokautta pidempään, sillä pidemmässä käytössä ne saattavat aiheuttaa ns. lääkeainenuhan.

    • nuha

      On kokemusta Duactin käytöstä, tosin en ole aivan viime aikoina käyttänyt, koska flunssani ovat olleet yskäflunssia. Entiset olivat loppu, kun yskän seuraksi ilmestyi kova nuha ja olisin kuitenkin tarvinnut sitä. Se vähentää liman erityksen määrää ja auttaa hengittämään yöllä paremmin nenän kautta. Sitä ei saa käyttää jatkuvasti, mutta kun tukkoisuusvaihe on ohi, ei tarvikaan. Kun flunssaa ei ole, pitää tukkoisuus hoitaa muilla keinoilla, eikä Duact ole pitkäaikaiseen käyttöön tarkoitettu, sanotaan tuoteselosteessakin. Kun saan sitä lääkäriltäni, pidän sitä seuraavan nuhaflunssan varalle.

    • minna-mamma

      duactin monen vuoden satunnaiskäyttäjänä vähän kommentoin:5 vuotta sitten kokeilin ekaa kertaa, lääkäri ehdotti antibioottikuurin sijasta uusiutuvaan poskiontelotulehdukseen, kiitos hänelle siitä, en o sen jälkeen antibiootteja tarvinnut! se avaa hyvin tukkeutunutta nokkaa eikä väsytä kuten valtaosa muista allergialääkkeistä. iltaisin niitä ei lääkäri suositellut, voi aiheuttaa uniongelmia. ktso lääkeselostus! sit "luomuvinkki" koivuallergikoille kun on ny ajankohtaista: minä oon ny joka kevät poiminut ja syönyt koivun "hiirenkorvia" eli n.sentin parin pituisia koivunlehtisilmuja, muutaman päivän ajan n.5-10 kpl/kerta enkä tällä menetelmällä o enää tarvinnut duacteja enää siihen vaivaan. eräänlaista homeopatiaa, suosittelen lämpimästi!

      • Vois kokeillakin

        Mistä kekseit tämän vinkin koivuallergiselle.
        Uskaltaako koettaa jos on tosi pahasti allerginen koivulle ?


      • joskus nuha
        Vois kokeillakin kirjoitti:

        Mistä kekseit tämän vinkin koivuallergiselle.
        Uskaltaako koettaa jos on tosi pahasti allerginen koivulle ?

        Duact auttaa hyvin sen ohjeessa kerrotun 7-10 pv, nenä aukee ja limaa ei paljoo tule.
        Tietääks kukaan voiko toisen kuurin ottaa jo 1 kk edellisestä?


      • paaskattoo
        joskus nuha kirjoitti:

        Duact auttaa hyvin sen ohjeessa kerrotun 7-10 pv, nenä aukee ja limaa ei paljoo tule.
        Tietääks kukaan voiko toisen kuurin ottaa jo 1 kk edellisestä?

        Ai että voiko toisen kuurin ottaa jo
        1kk. jälkeen edellisestä Duactia?

        Ettekö osaa,vai laiskuusko teitä muutamia vaivaa kun jokaista pientä asiaa pitää kysellä.
        Mm.Duactin suhteen on toitotettu täällä,että käyttöaika on 10 pv:ää.
        Sitten 10 pv:n paussi ja niin ed:n,,,,


    • plutonium

      Itse sain juuri reseptin duactia poskiontelon tulehdukseen ja hillittömään röhään.. Kyllä niitä varmaan uskaltaa käyttää, kun periaatteessa poistaa vain limakalvojen turvotusta ja kuivattaa.

    • auli87

      Niin sehän on resepti lääke et sitä ei saa sit kuka tahansa toisten lääkkeitä napsia! Sitä saa syödä niikun jaksoissa (Esim. 10 pvä.) et ei koko ajan, muuten sen lääkkeen teho ei enää riitä. Eli tulet immuniksi siihen. Ja kyllä minulle on auttanut kun minulla on huone- ja siitepöly allergia, koirille kissalle, vehnä- ja ruisjauholle.

    • Karoliina

      Duactia käytetään tavallisen flunssien hoidossa nenän tukkoisuuteen, itse popsin myös siitepölyallergiaan. Ovat minusta tehokkaita, kaikille ei vaikuta samanlailla, olen kuullut.

    • monta vuotta käyttänyt

      Olen käyttänyt Duactia monta vuotta päivittäin lääkärin määräyksestä. En ole tullut immuuniksi, tehoa on edelleen...

    • creat

      duact on muuten doobing aine että tiedoksi kaikkille
      lääkäri kertoi siitä minulle joku 2kk sen jälkeen en ole uskaltanut käyttyäää koska harrastan salibandyä ja en halua olla dobing pelle

      • nuhalääke

        Niin muutes on. Duact auttoi hyvin kauheaan tukkoisuuteen ja kovaan nuhaan. Kivana lisävaikutuksena se teki vielä extra energiseksi. Voimia ja touhua olisi riittänyt vaikka mihin. Jotkut tuota väärinkäyttävätkin.


      • duact
        nuhalääke kirjoitti:

        Niin muutes on. Duact auttoi hyvin kauheaan tukkoisuuteen ja kovaan nuhaan. Kivana lisävaikutuksena se teki vielä extra energiseksi. Voimia ja touhua olisi riittänyt vaikka mihin. Jotkut tuota väärinkäyttävätkin.

        Mulla on ollut monta päivää kuumeilua ja oon vetäny tota duactia. Mulla on siihen reseptit ja saan sitä milloin haluan. Alunperin määrätty allergiaan, mutta käytän myös flunsassa jos tukkonen olo. Ihmettelinkin, että tuosta lämmöstä huolimatta on pari päivää ollu aika energinen olo. Kykenin jopa kauppaan ja tekemään ruokaa. Lisäksi oon syöny burana 600-särkylääkkeitä. Tänään en ole ottanut mitään lääkkeitä ja olo on kyllä voimattomampi. Paras varmaan jättää tänään väliin, että saa nukuttua edes päivällä.


      • dopaaja

        tyhmiä on monenlaisia.


    • ei allerginen nuha

      Mijnulla ei ole allergista nuhaa, mutta kun nenä
      on niin tukossa ettei pysty nukkumaan, otan Duactin eikä kestä kauaa kun nenä aukeaa ja pystyy nukkumaan koko yön. Todella tehokasta.
      Käytän lääkettä ainoastaan yöksi että saa
      nukuttua.

    • käytä harkitusti

      Sain duactia flunssaan,se auttoi limakalvoturvotukseen,mutta seuraavana aamuna huomasin silmieni olevan punaiset ja ärtyneet,lopetin lääkkeen käytön ja silmieni punoitus hävisi,lääkettä ei ole tarkoitettu pitkäaikaiseen käyttöön ja uskonkin mitä vähemmän käytät lääkkeitä sen terveempänä pysyt eikä munuaiset ja sisäelimet rasitu.

      • Duact valvottaa

        Silmien punotus johtuu siitä, että silmät kuivuu. Se on aika pirullista, että Duact auttaa yhteen vaivaan kuivattamalla.. ja samalla kuivattaa muutkin limakalvot. Itse laitoin pari päivää silmätippoja. Koin poskionteloihin saatavan hyödyn isommaksi, kuin silmiin tulleen haitan. Sellaista se on. Poskiontelotulehduksen sain vältettyä vaikka limakalvot ovat olleet yli viikon pahasti turvoksissa. Duact-kuuri on aina parempi, kuin antibioottikuuri, joka kaataa myös suoliston hyvät bakteerit 9kk ajaksi.
        Nyt vaan harmittaa se, että Duactin takia olen yöllä virkeä peipponen. Pitkät ovat yöt. Onneksi on hyviä kirjoja.


      • Aistiton
        Duact valvottaa kirjoitti:

        Silmien punotus johtuu siitä, että silmät kuivuu. Se on aika pirullista, että Duact auttaa yhteen vaivaan kuivattamalla.. ja samalla kuivattaa muutkin limakalvot. Itse laitoin pari päivää silmätippoja. Koin poskionteloihin saatavan hyödyn isommaksi, kuin silmiin tulleen haitan. Sellaista se on. Poskiontelotulehduksen sain vältettyä vaikka limakalvot ovat olleet yli viikon pahasti turvoksissa. Duact-kuuri on aina parempi, kuin antibioottikuuri, joka kaataa myös suoliston hyvät bakteerit 9kk ajaksi.
        Nyt vaan harmittaa se, että Duactin takia olen yöllä virkeä peipponen. Pitkät ovat yöt. Onneksi on hyviä kirjoja.

        Kävin lääkärissä toukokuun lopulla tukkoisen olon vuoksi, oli tosi huono olo, sain lääkäriltä Duactia. Käytin tarvittaessa ja viikon päästä huomasin maku-ja hajuaistin olevan poissa. Maku on hieman palannut, hajuaisti ei. Tästä lääkkeestä tulee palautetta jatkossa!! Kaksi kuukautta aistitonta on kesällä aivan liikaa!


      • sanoa
        Aistiton kirjoitti:

        Kävin lääkärissä toukokuun lopulla tukkoisen olon vuoksi, oli tosi huono olo, sain lääkäriltä Duactia. Käytin tarvittaessa ja viikon päästä huomasin maku-ja hajuaistin olevan poissa. Maku on hieman palannut, hajuaisti ei. Tästä lääkkeestä tulee palautetta jatkossa!! Kaksi kuukautta aistitonta on kesällä aivan liikaa!

        kyllä nyt vähän hourit.. ei duact keneltäkään vie haju- ja makuaistia tuolla tavalla.. luultavimmin sulla on seulalokeroissa ollut tulehdusta ja se on vienyt hajuaistisi, eikä duact.

        pitkittynyt tulehdus tuhosi hermopäätteitäsi


      • Aistiton
        sanoa kirjoitti:

        kyllä nyt vähän hourit.. ei duact keneltäkään vie haju- ja makuaistia tuolla tavalla.. luultavimmin sulla on seulalokeroissa ollut tulehdusta ja se on vienyt hajuaistisi, eikä duact.

        pitkittynyt tulehdus tuhosi hermopäätteitäsi

        Päivystyksessä käydessäni otettiin pika-crp, eikä tulehdusarvo ollut koholla, joten epäilen edelleen duactia??? Miten piilossa mahtaa olla seulalokerot? Käytän kylläkin astmaan seretideä hoitavana ja ventolinea tarvittaessa ja nämähän heikentävät hieman aisteja. Keskustelua!


    • Koin....

      Elikkä sain Duact -kuurin, kun silmäni koko ajan vuoti. Samaan aikaan sattui olemaan kova flunssa. Kova flunssa lähti nopeasti pois, mutta silmät vain vuotivat.

      HYKS:issä sanoivat, että ei ole allergiaa, mutta silmät kuitenkin ovat runsaan kosteat.


      Marsut ja niiden heinä aiheutti silmien vuotamista, itse sen tajusin, ei HYKS.

    • nuha.Nenä

      Itse on määrätty kyseine tuóte (Duact) "nuha ja tukkoisuuslääke" . Itse käytin 3 pvä:nä ja huomasin itselläni kyllä helpotusta hengitäessä nenän kautta. ,mutta sain myös haittavaikutuksii siitä hurjan jatkuvan huomausen . Huomaus loppu heti ku en ottanut kapselii 24h. Eli keskeytin lääke kuurin. Itselleni se oli määrätty allerkiseen nuhaan josta kärsin töissä.

      • 23

        Tosin se on allergia lääke eikä mikään influenssa lääke, nuha lähtee niistämällä yskä yskimällä mut kansa ei tajuu että ei nuha mitään lääkettä tarttee, se vaan on kärsittävä ja sillä sipuli. No mutta omapa on vastustuskykynne jos vejätte kaikkee nappia naamaan ku pikkusen päähän jomottaa ja sit jos on yskä niin siihen vähä jotai ja sitte jos on nuha niin vejetään siihen vähä särkylääkettä ja jos ei se auta niin allergia lääkkeet ja kaikki otetaan. Kyll lääkärit voi teille kirjoittaa vaik astma lääke kuuri vaik ei oo astmaakaa jos on vaikee hengittää, minä ainakii antaisin vaan rohdot jo mukaan jo et pääsee turhista potilaista eroon.


    • niiskutus

      Sain Duactia poskiontelotulehduksen aiheuttamaan tukkoisuuteen. Päinvastoin kuin muilla, kokemukseni Duactista on, että se väsyttää. Ihan kuin olisin ottanut rauhoittavan. En voi siis ottaa ennen työhön lähtöä.
      Apteekissa sanoivatkin, että vaikutus todellakin erilaista eri ihmisillä.

      • *****

        Määrättiin aikoinaan duactia poskiontelutulehduksen yhteydessä, mutta nykyään syön muita lääkkeitä, kun en yöksi voinut ottaa ja ajattelin vain ikkunoiden pesua, kiva lähteä aamulla töihin kun piti itsensä kanssa tapella yö, etten ala siivoamaan. Helpottaa limakalvoturvotusta samalla myös poskiontelotulehduksen oireita.


      • krooninen poski
        ***** kirjoitti:

        Määrättiin aikoinaan duactia poskiontelutulehduksen yhteydessä, mutta nykyään syön muita lääkkeitä, kun en yöksi voinut ottaa ja ajattelin vain ikkunoiden pesua, kiva lähteä aamulla töihin kun piti itsensä kanssa tapella yö, etten ala siivoamaan. Helpottaa limakalvoturvotusta samalla myös poskiontelotulehduksen oireita.

        kuivattaa kait limakalvoja. Jotenkin tuntuu että muitakin oireita tulee, esim ihmeellistä kuumotusta ja hikoiluakin. Onko lääkkeellä sama vaikutus kuin Otrivinillä ja nasolinillä, eli aukaisee, mutta vaikutuksen lakkaessa limakalvot vaan turpoaa entistä enemmän. Kuitenkin olen kuullut että duactia voi syödä pitempään, kuin käyttää noita suihkeita.


      • Willow
        krooninen poski kirjoitti:

        kuivattaa kait limakalvoja. Jotenkin tuntuu että muitakin oireita tulee, esim ihmeellistä kuumotusta ja hikoiluakin. Onko lääkkeellä sama vaikutus kuin Otrivinillä ja nasolinillä, eli aukaisee, mutta vaikutuksen lakkaessa limakalvot vaan turpoaa entistä enemmän. Kuitenkin olen kuullut että duactia voi syödä pitempään, kuin käyttää noita suihkeita.

        Sairastuin flunssaan/influenssaan, en tiedä kummasta on kyse. Kuumeilu sahaavaa, nousee ja laskee.
        Perus nuhakuumeen alku, mutta se päänsärky, silmien särky, poskien särky ja luulin jo hampainden irtoavan siinä kivussa. Kipulääkkeitä on jos jonkinlaisia, myös allergia lääkkeitä, mikään ei auttanut.

        Tyttäreni ehdotti Duactia, jota hänelle on usein määrätty poskiontelotulehdukseen. Just, joo, olinhan syönyt jo yhden laatan reseptiantihistamiinia....

        Tytär toi laatat Duactia ja otin kaksi. Parin yön valvomisen jälkeen, nukahdin samantien. Herättyäni kaikki kipu päässä, oli poissa. Ristin käteni kyynerpäitä myöten, kiittäessäni Duactia.

        En ole aiemmin sairastanut poskiontelotulehdusta ja minulle se oli järkky kokemus!
        SUOSITTELEN!


      • Anonyymi
        Willow kirjoitti:

        Sairastuin flunssaan/influenssaan, en tiedä kummasta on kyse. Kuumeilu sahaavaa, nousee ja laskee.
        Perus nuhakuumeen alku, mutta se päänsärky, silmien särky, poskien särky ja luulin jo hampainden irtoavan siinä kivussa. Kipulääkkeitä on jos jonkinlaisia, myös allergia lääkkeitä, mikään ei auttanut.

        Tyttäreni ehdotti Duactia, jota hänelle on usein määrätty poskiontelotulehdukseen. Just, joo, olinhan syönyt jo yhden laatan reseptiantihistamiinia....

        Tytär toi laatat Duactia ja otin kaksi. Parin yön valvomisen jälkeen, nukahdin samantien. Herättyäni kaikki kipu päässä, oli poissa. Ristin käteni kyynerpäitä myöten, kiittäessäni Duactia.

        En ole aiemmin sairastanut poskiontelotulehdusta ja minulle se oli järkky kokemus!
        SUOSITTELEN!

        Kun limakalvot on turvoksissa voi väsyttää Ja oikea poskiontelo tulehduksen oireet ovat nuo juuri.Runsas lämmin juonti ja pystyssä oloa sen jälkeen irtottaa myös limaa.Vanhan kansan ohjeet ja poskionteloiden hautomi enkin tietyssä vaiheessa voi auttaa.Duact on oiva lääke pahimpiin oireisiin.


    • pera693

      haistakaa duact

    • maratunari

      nostaa sykkeitä. Peruslenkillä normaalisyke 120 mutta duactilla syke noin 140/min.

      • mummu 56

        Minulle korvalääkäri antoi Duact-reseptin koska lentokoneen noustessa ja varsinkin laskeutuessa meni korvat tukkoon ja tuli joskus tosi kova päänsärky.
        Särkylääkettä ja Duactia tunti ennen koneeseen menoa ja pitemmällä lennolla tunti ennen laskua auttaa.


    • Migreenipotilas

      Duactista tulee mieleen vain pillerit, joita jouduin ottamaan lihasjännitysmigreeniin. Hyvä lääke, mutta kun jouduin ottamaan sitä pitkään, niin vaikutus loppui.

      • Migreenipotilas

        KORJAUS!

        Nyt muistin sen merkin väärin. Siis Dolan lääke se oli siihen migreeniin.

        Duact lääkettä otin kun silmäni vuotivat vettä, mutta eipä vuotaminen loppunut, vaan nuha lähti ja nopeesti.

        Kävin silmäklinikalla ja siellä otettiin testit miksi silmäni vuotivat niin paljon, mutta eipä löytäneet vikaa. Myöhemmin huomasin, että marsut tai marsujen heinät aiheutti silmien vuotamista, koska annoin marsut pois ja sen jälkeen vuoto loppui.

        Silmäklinikalla sanottiin, etten ole allerginen millekkään. ;))


    • Auttaa jos auttaakse

      Kaapista löysin 4 vuotta yliajan mennyttä Duactia. Nappasin yhden ja yöksi otan toisen. Nuha on kaamea.

      • Anonyymi

        Vanhoja ei sais syödä.Kts.pv määrä!


    • hemmo86

      Itselläni huonoja kokemuksia lääkkeestä. Minulla on ollut muutamia poskiontelon tulehduksia, ja olen ottanut aina kokeilumielessä, että jos se tukkoisuuden paheneminen johtuisikin jostain muusta. Mutta siis itsellä tukkoisuus varsinkin päässä (ei nenässä tai nielussa) vain pahenee tästä lääkkeestä.

    • Heino06

      itse kävin tänään Mehiläisessä kaamean flunssan ja kuumeen takia. Lekuri tutki kaikki oireeseen liittyvät ja määräsi Duactia, Yskänlääkettä, silmätippoja ja voltaren rapidia (50mg). Kysyin syytä silmotippoihin, niin tuumasi että duact kuivattaa myös silmät.

    • töttöröö

      Flunssassa tulee monesti oireet kuin olisi poskiontelon tulehdus: pää tuntuu et hajoaa, poskiin koskee ja hampaisiin ja alaleukaan asti. Lääkäri määräsi kerran Duactia ja mikä pelastava lääke! Auttaa todella nopeasti eikä kivusta ja paineesta tietoakaan niin kauan kuin lääke vaikuttaa. Eikä tarvitsekaan yleensä kun päivän tai parin ajan. Ei vain viitsisi lääkäriin mennä hakemaan uutta reseptiä.. Onko mitään vastaavaa ilman reseptiä? Nuha ei siis se pahin ongelma vaan se paineen tunne ja jomotus.

    • Wastatuuleen
    • JonneEEx

      Mulla ei Duact tee yhtään mitään, vähän aukasee röörejä muttei piristä eikä väsytä. Aika heikkoa kamaa!

    • ankkavitonen

      Sain Duactia antibiiotin kylkeen, ko oli kova poskiontelo tulehdus. Poskiontelo tuehdus tulee mulla aina noi, kerran pari vuodes, tullu iha pienest asti ja on kyl hyvä ja tehokas lääke. Itelläni on välillä tosi vaikee hengittää ja auttaa kyllä todella paljon !

      Olen aina ollut lääkeherkkä, joten minua lääke ainakin väsyttää älyttömästi. Pientä tärinääkin tulee, huimausta ja sydän hakkaa. ihan hyvä sillain että väsyttääin, saapahan levättyä niinku sairaana pitäski. Vaikuttaa vähän samalla lailla kuin mitä rauhoittava jonka sain kerran, ennen nukutusta ja leikkausta.

      Vaikutukset eri ihmisillä kuitenkin erilaisiai ! : D

    • Duact

      Duact on hyvä tukkoisuuteen, mutta ei väsytä eikä piristä edes 0,01% vaikka toleranssi on nolla!

    • Japu24

      Lääkäri Matti Pekonen kirjoitti mulle Duactia ja on paras lääke!

    • Flimmeri

      En uskalla käyttää Duactia kun minulla on rytmihäiriötaipumusta (Flimmeri).

    • ishokken

      Ruotsalaiset jääkiekkoiljatkin käyttävät Duactia. Mikset sinäkin alkaisi itsesi testaajaksi. Ei vaan, joukkuetta oli varmasti jo aiemmin testattu jollain Duactilla, kenelle se heistä sopii parhaiten. Ne saivat sitä pelissä jotka virkistyivät ja hapenottokyky parani eikä sydän rääkkääntynyt pahasti. Loput joille ei tullut toivottuja vaikutuksia vaan vaikka väsähtivät , jäi ilman... et sillee. Tehneet tätä varmaan jo vuosia jäämättä kiinni, mutta nyt jäivät.

    • Anonyymi

      No niin. Laitan pienen kommenttini tähän.
      Olen ammatiltaan päihdehoitaja eläkkeen kynnyksellä. Kokemusta 40-vuotta alkoholisteista, lääkkeiden väärinkäyttäjistä ja nakkareista.
      Duact tunnetaan kyllä huumepiireissä, mutta EN ON KOSKAAN KUULLUT tai KOHDANNUT DUACTIN VÄÄRINKÄYTTÄJÄÄ.
      Lääkeestä ei saa mitään kiksejä. No jos joku syö sata kapselia, niin silloin voi saada jotain.
      Duacti antaa positiivisen näytteen huumetesteissä, joten narkkari voi olla töissä tai liikenteessä amfetamiinin alaisena ja jos joutuu huumetestiin ja sattuu olemaan Duact-resepti, pääsee pälkähästä.

      • Anonyymi

        Ja vielä.
        Duactissa on pseudoefedriiniä, joka on yksi amfetamiinin aineosta. Ne jotka tekevät amfetamiinia, tarvitsevat tätä ainetta ja hankkivat ison määrän pseudoefetriiniä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vielä.
        Duactissa on pseudoefedriiniä, joka on yksi amfetamiinin aineosta. Ne jotka tekevät amfetamiinia, tarvitsevat tätä ainetta ja hankkivat ison määrän pseudoefetriiniä.

        Lääkkeessä on laktoosia sain todella pahatvatsavaivat 2 vrk päästä, lisäksi poskiontelotulehdukseen määrätty lääke aiheutti yöllä helvetilliset tuskat märkä ontelosta ei ollut pois 2 vrk päästä jolloin lääkäri määräsi antibiootit myöskin valvoin koko yön todella hirveä lääke tautia ei vienyt vaan kauheat kivut silmät kuivui päähän ja maha kuralla.Vireyttä todella lisäsi, samalla kun toinen puoli päästä oli raskas olo oli kuin kuussa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9599
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      394
      4100
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2840
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2584
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      189
      2571
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1648
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1590
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1403
    Aihe