Olen siis vihdoin päättänyt hakea apua mielenterveys ongelmiini, ja mietin että pitäisikö minun tiedottaa opettajilleni tästä. Olen missannut nyt noin viisi oppituntia Joulu-Tammikuun ajalta koska olen kärvistellyt mt-ongelmien kanssa (eli oikeastaan vain nukuin puolille päivin ja pysyin sängyssä koko päivän), enkä ole viitsinyt laittaa opettajilleni viestiä että miksi en päässyt tunneille (kuten kaikki muutkin, me teemme kaiken nyt etänä).
Mutta nyt kun olen saanut ajan paikkakuntani mt-sektorille puhumaan jollekkin ongelmistani, niin mietin että pitäisikö minun laittaa viestiä opettajilleni ja kertoa että minulla on mt-ongelmia minkä takia en ole ollut tunneilla, mutta olen nyt hakenut apua.
Mitä siinä sitten sanoisi? Minulla ei ole vielä mitään diagnosointia, enkä viitsisi tehdä jo nyt omaa diagnosointia vaikka oletankin että jonkinlaista masennusta ja/tai ahdistusta on, joten en oikein tiedä mitä siinä sitten kertoisi heille. Tulen varmaankin tulevaisuudessa missaamaan pari tuntia mt-ongelmieni takia (kutsun niitä masis kausiksi jotka kestävät yleensä parista päivästä noin viikkoon).
Miten kertoa opettajilleni mt-ongelmistani?
Anonyymi
1
68
Vastaukset
- Anonyymi
Kun nyt pääset puhumaan jollekin mt-ongelmistasi, ota esille myös tämä, kenen kaikkien pitäisi saada tietää ongelmistasi ja minkä verran.
Minun mielestäni opettajille ei kuulu mahdollisen sairautesi tarkempi laatu, mutta jokin selitys poissaoloillesi olisi hyvä olla. Selitykseksi riittää terveysongelmat, ei tarvita mitään tarkempaa määrittelyä.
Toivottavasti saat hyvää apua terveydenhoitopalveluista! Paranemista!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 225111
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r24563- 1021324
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361320Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121220- 931094
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike17923viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168855En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61803- 37779