saako sierraan vaihdettua mittariston tausta "lappuja"? tai saako niitä irti?
sierran mittaristo
14
1721
Vastaukset
- gt
saahan ne vaihdettua helpostikkin. joutuu raapaseen mittariston irti. polttimoita saa foortilta tai tarvikeliikkeistä.
- 10 vuotta sierralla
Ja kun otat mittariston irti, täytyy mittarivaijeri irrottaa. Se on lukittu muovisella holkin tapaisella lukitusrenkaalla jota täytyy sormella painaa tietystä kohtaa sivusuunnassa, elikkä kokeilemalla. Ennen kuin pääset vaijeriin käsiksi täytyy kojelautaa purkaa ratin alta. Polttimoita on ainakin kahdenlaisia joten varminta ottaa malliksi vanha mukaan.
- sierra
10 vuotta sierralla kirjoitti:
Ja kun otat mittariston irti, täytyy mittarivaijeri irrottaa. Se on lukittu muovisella holkin tapaisella lukitusrenkaalla jota täytyy sormella painaa tietystä kohtaa sivusuunnassa, elikkä kokeilemalla. Ennen kuin pääset vaijeriin käsiksi täytyy kojelautaa purkaa ratin alta. Polttimoita on ainakin kahdenlaisia joten varminta ottaa malliksi vanha mukaan.
olen purkanut mittarin jo kerran palasix mutta... se tökkäsi mittarin neulan irroitukseen! en saanut selville miten se neula lähtee irti!!
- jupe
sierra kirjoitti:
olen purkanut mittarin jo kerran palasix mutta... se tökkäsi mittarin neulan irroitukseen! en saanut selville miten se neula lähtee irti!!
eihän mittarin neulaa tarvi irrottaa sillä polttimot vaihdetaan takakautta elikkä koko mittaristo paketti irti.
- sierra
jupe kirjoitti:
eihän mittarin neulaa tarvi irrottaa sillä polttimot vaihdetaan takakautta elikkä koko mittaristo paketti irti.
eli saako vaihdettua "TAUSTA KIEKKOJA"
- gt
katos kehveli.... luki häriö. mulla oli vanhassa sierrassa valkopohjaiset mittarit mut se oli vissiin muutenkin hiukka erilainen ku tavalliset, alkuperää en tiedä, enkä perehtyny mittaristoon.
- XR4x4
Sain joskus jostain käsiini englantilaisen auto lehden ja siellä oli myynnissä valkopohjaisia mittaristoja melkein jokaiseen automerkkiin ja malliin, myöskin sierraan. Valkoiset pohjat maksoi muistaakseni noin 300mk suomenrahassa. Epäilisin että sarjaan kuuluu nimenomaan ne pleksihäkkyrät joissa nämä taustalaput ovat kiinni. Itsekin muuten törmäsin tuohon samaan mittarineulan irroittamis hankaluuteen.
- sierra
XR4x4 kirjoitti:
Sain joskus jostain käsiini englantilaisen auto lehden ja siellä oli myynnissä valkopohjaisia mittaristoja melkein jokaiseen automerkkiin ja malliin, myöskin sierraan. Valkoiset pohjat maksoi muistaakseni noin 300mk suomenrahassa. Epäilisin että sarjaan kuuluu nimenomaan ne pleksihäkkyrät joissa nämä taustalaput ovat kiinni. Itsekin muuten törmäsin tuohon samaan mittarineulan irroittamis hankaluuteen.
mutta nehan taustat on itse helppo valmistaa jos omistaa scannerin ja tietokoneen ja tulostimen.... niin se mittarin neula on kyllä aika tiukassa. en tiedä kuinka paljon sitä pitää vääntää ja mihin suuntaan?
- 1.8 TC
sierra kirjoitti:
mutta nehan taustat on itse helppo valmistaa jos omistaa scannerin ja tietokoneen ja tulostimen.... niin se mittarin neula on kyllä aika tiukassa. en tiedä kuinka paljon sitä pitää vääntää ja mihin suuntaan?
...ei kai ole välttämätöntä, on saatavissa myös alkuperäisen mittaritaulun päälle liimattavia tarrapohjia, jotka pujotetaan paikalleen neulan ohi. Mainituissa englantilaislehtien ilmoituksissa on yleensä kahden hintaluokan mittaripohjia, ne selvästi halvemmat ovat tarroja. Toinen asia on, toimiiko mahdollinen taustavalaistus niiden läpi, perus-Sierroissahan on "umpinaiset" ja paremmissa "läpivalaistut" taulut.
- sierra
1.8 TC kirjoitti:
...ei kai ole välttämätöntä, on saatavissa myös alkuperäisen mittaritaulun päälle liimattavia tarrapohjia, jotka pujotetaan paikalleen neulan ohi. Mainituissa englantilaislehtien ilmoituksissa on yleensä kahden hintaluokan mittaripohjia, ne selvästi halvemmat ovat tarroja. Toinen asia on, toimiiko mahdollinen taustavalaistus niiden läpi, perus-Sierroissahan on "umpinaiset" ja paremmissa "läpivalaistut" taulut.
tuotapa en ole tullut ajatelleksi..... mutta pitäs ne kummiskin saada irti että vois scannerilla ajaa ne tausta kiekot... ja sitten kuvan käsittely ohjelmalla muunnella ne.
- mikko
sierra kirjoitti:
tuotapa en ole tullut ajatelleksi..... mutta pitäs ne kummiskin saada irti että vois scannerilla ajaa ne tausta kiekot... ja sitten kuvan käsittely ohjelmalla muunnella ne.
se neula irtoaa ihan vetämällä.voi olla kyllä aika tiukassa.
ja kyllä ne valot näkyy ihan loistavasti vaikka olisi valkoset mittarinpohjat.Myös mulla on omatekoiset - sierra
mikko kirjoitti:
se neula irtoaa ihan vetämällä.voi olla kyllä aika tiukassa.
ja kyllä ne valot näkyy ihan loistavasti vaikka olisi valkoset mittarinpohjat.Myös mulla on omatekoiseteli lähteekö se neula YLÖS vai SIVULLE päin vetämällä? ja minkä vuosi mallin sierra sulla on? ja laitoitko sä ne uudet laput alkuperäisien päälle?
- mikko
sierra kirjoitti:
eli lähteekö se neula YLÖS vai SIVULLE päin vetämällä? ja minkä vuosi mallin sierra sulla on? ja laitoitko sä ne uudet laput alkuperäisien päälle?
mulla on -90 ja ylöspäin se lähtee.ja alkuperästen päälle mä laitoin
- innokahko
Saa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818