sierran mittaristo

sierra

saako sierraan vaihdettua mittariston tausta "lappuja"? tai saako niitä irti?

14

1575

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gt

      saahan ne vaihdettua helpostikkin. joutuu raapaseen mittariston irti. polttimoita saa foortilta tai tarvikeliikkeistä.

      • 10 vuotta sierralla

        Ja kun otat mittariston irti, täytyy mittarivaijeri irrottaa. Se on lukittu muovisella holkin tapaisella lukitusrenkaalla jota täytyy sormella painaa tietystä kohtaa sivusuunnassa, elikkä kokeilemalla. Ennen kuin pääset vaijeriin käsiksi täytyy kojelautaa purkaa ratin alta. Polttimoita on ainakin kahdenlaisia joten varminta ottaa malliksi vanha mukaan.


      • sierra
        10 vuotta sierralla kirjoitti:

        Ja kun otat mittariston irti, täytyy mittarivaijeri irrottaa. Se on lukittu muovisella holkin tapaisella lukitusrenkaalla jota täytyy sormella painaa tietystä kohtaa sivusuunnassa, elikkä kokeilemalla. Ennen kuin pääset vaijeriin käsiksi täytyy kojelautaa purkaa ratin alta. Polttimoita on ainakin kahdenlaisia joten varminta ottaa malliksi vanha mukaan.

        olen purkanut mittarin jo kerran palasix mutta... se tökkäsi mittarin neulan irroitukseen! en saanut selville miten se neula lähtee irti!!


      • jupe
        sierra kirjoitti:

        olen purkanut mittarin jo kerran palasix mutta... se tökkäsi mittarin neulan irroitukseen! en saanut selville miten se neula lähtee irti!!

        eihän mittarin neulaa tarvi irrottaa sillä polttimot vaihdetaan takakautta elikkä koko mittaristo paketti irti.


      • sierra
        jupe kirjoitti:

        eihän mittarin neulaa tarvi irrottaa sillä polttimot vaihdetaan takakautta elikkä koko mittaristo paketti irti.

        eli saako vaihdettua "TAUSTA KIEKKOJA"


    • gt

      katos kehveli.... luki häriö. mulla oli vanhassa sierrassa valkopohjaiset mittarit mut se oli vissiin muutenkin hiukka erilainen ku tavalliset, alkuperää en tiedä, enkä perehtyny mittaristoon.

      • XR4x4

        Sain joskus jostain käsiini englantilaisen auto lehden ja siellä oli myynnissä valkopohjaisia mittaristoja melkein jokaiseen automerkkiin ja malliin, myöskin sierraan. Valkoiset pohjat maksoi muistaakseni noin 300mk suomenrahassa. Epäilisin että sarjaan kuuluu nimenomaan ne pleksihäkkyrät joissa nämä taustalaput ovat kiinni. Itsekin muuten törmäsin tuohon samaan mittarineulan irroittamis hankaluuteen.


      • sierra
        XR4x4 kirjoitti:

        Sain joskus jostain käsiini englantilaisen auto lehden ja siellä oli myynnissä valkopohjaisia mittaristoja melkein jokaiseen automerkkiin ja malliin, myöskin sierraan. Valkoiset pohjat maksoi muistaakseni noin 300mk suomenrahassa. Epäilisin että sarjaan kuuluu nimenomaan ne pleksihäkkyrät joissa nämä taustalaput ovat kiinni. Itsekin muuten törmäsin tuohon samaan mittarineulan irroittamis hankaluuteen.

        mutta nehan taustat on itse helppo valmistaa jos omistaa scannerin ja tietokoneen ja tulostimen.... niin se mittarin neula on kyllä aika tiukassa. en tiedä kuinka paljon sitä pitää vääntää ja mihin suuntaan?


      • 1.8 TC
        sierra kirjoitti:

        mutta nehan taustat on itse helppo valmistaa jos omistaa scannerin ja tietokoneen ja tulostimen.... niin se mittarin neula on kyllä aika tiukassa. en tiedä kuinka paljon sitä pitää vääntää ja mihin suuntaan?

        ...ei kai ole välttämätöntä, on saatavissa myös alkuperäisen mittaritaulun päälle liimattavia tarrapohjia, jotka pujotetaan paikalleen neulan ohi. Mainituissa englantilaislehtien ilmoituksissa on yleensä kahden hintaluokan mittaripohjia, ne selvästi halvemmat ovat tarroja. Toinen asia on, toimiiko mahdollinen taustavalaistus niiden läpi, perus-Sierroissahan on "umpinaiset" ja paremmissa "läpivalaistut" taulut.


      • sierra
        1.8 TC kirjoitti:

        ...ei kai ole välttämätöntä, on saatavissa myös alkuperäisen mittaritaulun päälle liimattavia tarrapohjia, jotka pujotetaan paikalleen neulan ohi. Mainituissa englantilaislehtien ilmoituksissa on yleensä kahden hintaluokan mittaripohjia, ne selvästi halvemmat ovat tarroja. Toinen asia on, toimiiko mahdollinen taustavalaistus niiden läpi, perus-Sierroissahan on "umpinaiset" ja paremmissa "läpivalaistut" taulut.

        tuotapa en ole tullut ajatelleksi..... mutta pitäs ne kummiskin saada irti että vois scannerilla ajaa ne tausta kiekot... ja sitten kuvan käsittely ohjelmalla muunnella ne.


      • mikko
        sierra kirjoitti:

        tuotapa en ole tullut ajatelleksi..... mutta pitäs ne kummiskin saada irti että vois scannerilla ajaa ne tausta kiekot... ja sitten kuvan käsittely ohjelmalla muunnella ne.

        se neula irtoaa ihan vetämällä.voi olla kyllä aika tiukassa.
        ja kyllä ne valot näkyy ihan loistavasti vaikka olisi valkoset mittarinpohjat.Myös mulla on omatekoiset


      • sierra
        mikko kirjoitti:

        se neula irtoaa ihan vetämällä.voi olla kyllä aika tiukassa.
        ja kyllä ne valot näkyy ihan loistavasti vaikka olisi valkoset mittarinpohjat.Myös mulla on omatekoiset

        eli lähteekö se neula YLÖS vai SIVULLE päin vetämällä? ja minkä vuosi mallin sierra sulla on? ja laitoitko sä ne uudet laput alkuperäisien päälle?


      • mikko
        sierra kirjoitti:

        eli lähteekö se neula YLÖS vai SIVULLE päin vetämällä? ja minkä vuosi mallin sierra sulla on? ja laitoitko sä ne uudet laput alkuperäisien päälle?

        mulla on -90 ja ylöspäin se lähtee.ja alkuperästen päälle mä laitoin


    • innokahko

      Saa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      41
      3021
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      11
      2011
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1473
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1355
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1331
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1241
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1161
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1095
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1054
    10. 22
      1047
    Aihe