Miten reagoida narsistin provosoimiseen

Anonyymi

Pitääkö naaman peruslukemilla vai yksinkertaisesti räjähtää?

42

2743

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Reagointi riippuu monesta asiasta. Ensinnäkin, mikä on suhteesi kyseiseen narsistiin? Onko kysessäessä puoliso, työtoveri, ystävä vai mikä? Millaista provosointi on? Kuinka usein ja millaisissa tilanteissa sitä tapahtuu?

      Yleisneuvoksi sanon, älä päästä narsistia elämääsi! Mutta ilmeisesti olet jo päästänyt, siinä tapauksessa pidä kuitenkin välimatkaa ja pyri eroon narsista! Naama peruslukemilla.

      • Anonyymi

        Sanotaan että olen se uhri.

        Hänelle olen se likasanko jolle piruillaan ja tehdään naurunalaiseksi. Välillä olen hyvä ystävä. Sitten se taas alkaa...häpäisee kaikkien kuullen. Olen niin väsynyt ja pelkään mitä hän tekee seuraavaksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanotaan että olen se uhri.

        Hänelle olen se likasanko jolle piruillaan ja tehdään naurunalaiseksi. Välillä olen hyvä ystävä. Sitten se taas alkaa...häpäisee kaikkien kuullen. Olen niin väsynyt ja pelkään mitä hän tekee seuraavaksi

        Miksi olet tällaisen ihmisen kanssa missään tekemisissä?

        Jos hän on työpaikan ihmisiä niin minimoit tekemiset hänen kanssaan pakolliseen ja jos hän on joku vapaa-ajan ihmisiä niin minimoit yhteydet nolliin.

        Ihmisiä piisaa maailmassa. Taitaa olla 8 miljardia jo nykyisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi olet tällaisen ihmisen kanssa missään tekemisissä?

        Jos hän on työpaikan ihmisiä niin minimoit tekemiset hänen kanssaan pakolliseen ja jos hän on joku vapaa-ajan ihmisiä niin minimoit yhteydet nolliin.

        Ihmisiä piisaa maailmassa. Taitaa olla 8 miljardia jo nykyisin.

        Pakko olla tekemisissä. Siinäpä se.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakko olla tekemisissä. Siinäpä se.

        Kokemusta on työpaikan häirikköpersoonista, koska en voinut vaihtaa työpaikkaa.

        Työyhteisön sekopäiden temput voivat olla perkeleellisiä ja häirintä kestää ainakin niin kauan kuin ollaan samassa työpaikassa. Todennäköisesti tuho jatkuu vielä senkin jälkeen.

        Itseään voi suojata vain tekemällä työnsä mahdollisimman moitteettomasti ja minimoimalla kontaktit häirikköön sekä tämän apulaisiin. Uhrin ei kannata puhua mitään omasta elämästään. Riittää, että puhuu työasiat ja sen lisäksi voi hölistä yleisellä tasolla, jos tahtoo. Ei pidä kuvitella, että saisi olla rauhassa, mutta tärkeintä on, että mahdollisimman vähän tarjoaa aineistoa rienaamiseen. Häiriköt joutuvat keksimään juttunsa aivan itse ja omasta päästään. Koskaan ei pidä hermostua tai raivostua, koska häiriköt hakevat käytöksellään nimenomaan reaktioita. Neutraali pokerinaama ärsyttää häirikköpersoonaa, koska hän kokee, ettei pysty horjuttamaan toisen sisäistä tasapainoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakko olla tekemisissä. Siinäpä se.

        Keksit kyllä oikeat keinot esim vain välttämättömät sähköpostit.

        Todistaja kohtaamiseen jos pakko ja tallenna


    • Anonyymi

      Provosointi on aina toiseen ihmiseen vaikuttamista. Eli jos reagoit siihen provosointiin millään tavalla, provosoija on periaatteessa onnistunut tavoitteessaan.

      • Anonyymi

        Näin olen ajatellut eli vielä olen nielenyt kaiken sen lian itseäni kohtaan naama peruslukemilla. Mutta kohta loppuu kärsivällisyys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin olen ajatellut eli vielä olen nielenyt kaiken sen lian itseäni kohtaan naama peruslukemilla. Mutta kohta loppuu kärsivällisyys.

        Ja miksi yleensä otti minut silmätikukseen mitä voi mollata ja häpäistä?
        Aluksi ajattelin että mikä minussa on vikana kun kuitenkin olen tullut toimeen kaikkien ihmisten kanssa aiemmin?
        En ikinä olisi edes ajatellut tulla tälle palstalle ennen kuin katsoin Tommy Helsteinin You Tube videon. En jaksa kohta enää olla se likasanko.


      • Anonyymi

        Juuri näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja miksi yleensä otti minut silmätikukseen mitä voi mollata ja häpäistä?
        Aluksi ajattelin että mikä minussa on vikana kun kuitenkin olen tullut toimeen kaikkien ihmisten kanssa aiemmin?
        En ikinä olisi edes ajatellut tulla tälle palstalle ennen kuin katsoin Tommy Helsteinin You Tube videon. En jaksa kohta enää olla se likasanko.

        Olet sille jollain tavalla uhka eikä se syy ole sinun.

        Se vika on nasserin omassa sairaassa päässä


    • Anonyymi

      Kuule, et ole ainoa tuossa tilanteessa, jos yhtäänkään lohduttaa

      • Anonyymi

        Kiitos.


      • Anonyymi

        Meitä on monia.
        Kyllä kestämistä riittää,
        Olisimpa tiennyt narsismista
        aikanaan.
        Aloittajan kokemukset ovat
        omia.


      • Anonyymi

        Lohduttaa


    • Anonyymi

      Olen samassa tilantessa.. jos yhtään lohduttaa.. en tajunnut pitkään aikaan että oli kysymyksessä narsisti, kun sen hokasin pakenin välittömästi niin paljon kuin se on mahdollista..

    • Anonyymi

      Jos kyseessä on työtoveri ja sen vuoksi on pakko olla tekemisissä, voisitko ottaa asian esille esimiehesi kanssa?

      Jos kyseessä onkin sinun esimies, hänelläkin on varmasti esimies. Kokoa kaikki työtoverit yhteen ja viette asian hänen esimiehelleen.

      Viimeinen vaihtoehto on vaihtaa itse maisemaa, tarvittaessa toiselle työpaikkaan.

      Joka tapauksessa, älä provosoidu! Säilytä asiallisuutesi.

      • Anonyymi

        Esimiehiin, luottamushenkilöihin tai työterveyshuoltoon luottaminen voi näissä tapauksissa räjähtää silmille. Ehta psykoilija pitää aina huolen, että hänellä on avainhenkilöt ja valtaa omaavat tahot puolellaan.

        Sinun kohdallasi voi olla toisin, mutta kannattaa ensin tutustua muiden vastaavassa tilanteessa olleiden kokemuksiin.


    • Anonyymi

      Loppujen lopuksi oikeita narsisteja on enintään yksi sadasta ihmisestä, näistäkään kaikki eivät ole aivan sietämättömiä. Narsisti ei aina ole pahantahtoinen. Mutta ilkeitä, pahantahtoisia riidanhaastajia on paljon enemmän, vaikka eivät ole narsisteja. Kaikki pahuus ei kumpua narsismista. Olisin varovainen narsistiksi leimaamisessa.

      Tällä palstalla tietysti oletettuja narsisteja tiedetään tulvimalla.

      • Anonyymi

        päinvastoin narsistisuus on hyvin yleistä, mutta narsistinen persoonallisuushäiriö heistä vain harvoilla.


        ppiuyyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        päinvastoin narsistisuus on hyvin yleistä, mutta narsistinen persoonallisuushäiriö heistä vain harvoilla.


        ppiuyyyyy

        ainakin psykologian tohtorin mukaan noin


        ppiuyytyyuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ainakin psykologian tohtorin mukaan noin


        ppiuyytyyuu

        narsistista persoonallisuushäiriödiagnoosioa ei anneta pahmmille narsisteille vaan sellaisille jotka itse kärsii


        ppiuyyyyy


      • Anonyymi

        On aivan sama, mitä nimitystä käytetään henkilöstä, joka manipuloi, valehtelee, asettaa itsensä muiden yläpuolelle, korjaa kunnian muiden tekemisistä ja omaa tarpeen sekä loputtoman keinivalikoiman tuhota jonkun toisen elämä mahdollisimman täydellisesti.


      • Anonyymi

        Kaikki egosta lähtevä, omien saavutusten esille tuonti esim. on narsistista. Mutta sellaisena se on normaalia ja ehdottomasti tarpeellista esim. Työelämässä ja parisuhdemarkkinoilla yms. Lisäksi moni tekee koska muutkin tekee tai tekee toisen pyynnöstä. On tervettä että esiintyy jonkinlaista itsetehostamista jos haluaa tässä maailmassa elää muiden mukana normaalia elämää.


      • Anonyymi

        Olen aivan samaa mieltä. Narsisti on halpa sana. Jokainen on narsisti. Itseäni on myös kiusattu, mutta kiusaajat eivät mielestäni ole narsisteja, vaan päinvastoin huonon itsetunnon omaavia käiveröitä, jotka räksyttävät, kun eivät muuta osaa.

        t. Oolofi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen aivan samaa mieltä. Narsisti on halpa sana. Jokainen on narsisti. Itseäni on myös kiusattu, mutta kiusaajat eivät mielestäni ole narsisteja, vaan päinvastoin huonon itsetunnon omaavia käiveröitä, jotka räksyttävät, kun eivät muuta osaa.

        t. Oolofi

        Niinpä, jos itsellä on hyvä olla, ei ole mitään tarvetta kiusata yhtään ketään.
        Tuosta tosin olen eri mieltä, että jokainen olisi narsisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On aivan sama, mitä nimitystä käytetään henkilöstä, joka manipuloi, valehtelee, asettaa itsensä muiden yläpuolelle, korjaa kunnian muiden tekemisistä ja omaa tarpeen sekä loputtoman keinivalikoiman tuhota jonkun toisen elämä mahdollisimman täydellisesti.

        Se on kyllä uskomatonta, miten joku yksilö voi korjata kunnian muiden tekemisistä ja samalla lakaista omat vähemmän mairittelevat tekemisensä muiden päälle, selän edessä tai takana. Miten joku voi tehdä niin kuin elinikäisellä rutiinilla? Uskooko se itse omat valheensa vai ei?!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki egosta lähtevä, omien saavutusten esille tuonti esim. on narsistista. Mutta sellaisena se on normaalia ja ehdottomasti tarpeellista esim. Työelämässä ja parisuhdemarkkinoilla yms. Lisäksi moni tekee koska muutkin tekee tai tekee toisen pyynnöstä. On tervettä että esiintyy jonkinlaista itsetehostamista jos haluaa tässä maailmassa elää muiden mukana normaalia elämää.

        Niinpä. Kyllä ihmisellä saa sentään olla myönteinen käsitys omista vahvuuksistaan, saahan kaikilla muillakin olla. Ei voi olla niin, että yksille sallitaan ja toisilta taas kielletään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen aivan samaa mieltä. Narsisti on halpa sana. Jokainen on narsisti. Itseäni on myös kiusattu, mutta kiusaajat eivät mielestäni ole narsisteja, vaan päinvastoin huonon itsetunnon omaavia käiveröitä, jotka räksyttävät, kun eivät muuta osaa.

        t. Oolofi

        Vaikka sanalla narsisti on ikävä kaiku, ei turha yrittää normalisoida poikkeavuuksia ja parantumattomia sairaustiloja.

        Jos väitetään jokaisen olevan narsisti, niin voidaan myös sanoa jokaisen olevan skitsofreenikko.


    • Anonyymi

      Narsistien uhrit ovat keränneet nettiin narsistin
      tunnusmerkkejä.
      Kun tietty määrä niistä on henkilöllä niin hän on
      narsisti.
      Tuntemallani henkilöllä oli yksi niistä vielä lisänä.

      Siinä avain narsistin tunnistamiseen.

    • Anonyymi

      Kerran kaverini joka on herkkä suuttumaan leuhki työllään, kuinka helppoa se on, eräässä paikassa jossa oli muita läsnä. Jotta muut eivät olisi tunteneet kateutta kaveriani kohtaan, mainitsin yhden huonon puolen siitä työstä mikä ei liity palkkaan mitenkään, vaan oli sellainen lievästi negatiivinen, tylsä asia. Hän suuttui siitä. Ilmeisesti hän ajatteli sen tarkoittavan että yritän jotenkin sanomisellani "ylentää itseäni". Niin herkkä ego on. Varmaan siitä saivat hänen työtoverinsakin kuulla.

    • Anonyymi

      Narsisti provosoi reaktiota koska silloin hän saa heijasteen. Narsisti tarvitsee heijasteita tietääkseen olevansa elossa.

      Siis, älä regoi jos mahdollista. Jos räjähdät, narsisti on riemuissaan. Jos pystyt ja se on turvallista, pidä narsistia pilkkanasi. Nolaa hänet, naureskele hänelle. Narsisti on narsisti koska on niin äärimmäisen heikko. Narsisti pelkää häpeää, ja jos osoitat olevasi henkilö joka laittaa hänet kohtaamaan pelkonsa, parhaimmillaan hän ottaa etäisyyttä. Tosin hän yrittää kostaa, vaikka etäältä, joten selusta kannattaa varmistaa.

      Itse pääsin narsistista eroon vedättämällä häntä ja sitten kerroin hänelle että vedätin. Hän joutui sen eteen, että joku manipuloikin häntä ja voi tehdän sen uudelleen. Lisäksi en antanut periksi hänen yritykselleen nolata minut. Hän poistui takavasemmalle, ei uskaltanut ottaa riskiä että joutuu kohtaamaan häpeänsä uudelleen. Siellä se nyt huitoo ja yrittää "kostaa".

      • Anonyymi

        Elämänaika menee niin hukkaan kaikenmaailman narsistien kotkotuksissaa. Semmoseen ei pitäis olla oikeutta.


        ppiouuuuu


    • Anonyymi

      Narsisti elää toisten reaktioista, älä siis anna mitään reaktiota. Exäni pelasi ihmissuhdepeliä kanssani, narsistinainen siis. Hänellä oli pitkään salasuhde joka paljastui, ja erohan siitä tuli. En kuitenkaan alkanut taistella hänestä, miksi olisin kun kerran hän itse teki sellaisen valinnan. Jälkeenpäin hän syytti minua erosta, ja pilkkasi minua halventavasti ja ylimielisesti, ja sanoi olevansa erittäin pettynyt kun en edes alkanut taistelemaan häntä takaisin itselleni. Sehän olisi ollut kuin kultaa ja mirhamia tuolle narsistinaiselle, jos kaksi miestä taistelisi hänestä. Siispä annoin suosiolla rikkinäisen naisen jonkun helppoheikin käyttöön, ajatuksena että pidä romusi, en jää kaipaamaan. Tuo heidän suhde kesti ehkä reilun vuoden, kunnes heille tuli ero, mies ilmeisesti tajusi minkälaisen huomioh*oran kanssa seurusteli. Tämän jälkeen tämä narsistinainen on muutaman kerran yrittänyt lähestyä minua, mutta en ole antanut mahdollisuuksia. Viimeisessä facebook päivityksessään kertoo olevansa hukassa, ja pyytää jumalilta apua. En vastaa tämän viesteihin juuri koskaan, joskus saatan vastata päivien päästä, että kiitos mutta ei kiitos.

    • Anonyymi

      Päätä ettei kiinnosta ja sitten ei vaan enää kiinnosta. Narsistille huonokin huomio on voimaa, mutta kun hän ei enää saa sinussa reaktiota aikaan, kiusaaminen ei onnistu. Otteet voi koventua, mutta turvaa selustasi, älä jää sen kanssa kaksin.
      Narsisti ON oikeasti tylsä tyyppi. Aivan hirvittävän tylsä, sairaan itsekkyytensä takia. Jokainen voisi oikeasti miettiä miksi niin tylsään tuhlaa ajatustakaan.

      • Anonyymi

        Väliinpitämättömyys, no contact, ei reagoi mihinkään sekoiluihin on myrkkyä narsistille.

        Sekoaa kun mikään ei tehoa kohteeseen ja siirtyy seuraavaan


    • Anonyymi

      täydellinen hiljaisuus provosointeihin ja mahdollisuuksien mukaan myös etäisyyden ottaminen. Uhri sairastuu itsekin pikkuhiljaa, jos jännite on liian tiivis. Pitkä suhde naisnarsistin kanssa ja keväät ovat täysin mahdottomia. Siksi oman elämän rakentaminen ja huolehtiminen omasta fyysisestä kunnosta. Provosoiminen on
      energian syömistä ja henkistä väkivaltaa. Pitää erottaa terve mieli>> ei toimi noin.
      Me yritimme jopa yhdessä asumista, mutta oman asunnon ostamisen jälkeen tilanteet muuttuivat olennaisesti paremmiksi. Ei enää pelkoa kytevistä raivokohtauksista. Ne aiheuttivat sydämessä jo häiriöitä, kun oli jatkuva jännitys päällä. Nyt menee rennosti ja apua saatu pyytämättäkin, kun suvussa on psykiatreja, Narsistin tunnistaa nykyisin ja oma narsistini on mennyt vain huonompaan suuntaan, kun ei ole enää ketään jota sylkisi päin naamaa. En ole yhtään myötätunteinen, vaan neutraali tarkkailija ja suhde alkaa vetämään viimeisiään.

    • Anonyymi

      Sanoma Oy toivoo että luette tänäänkin lehtiämme. PAskaahan se useimmiten on ,mutta lukekaa nyt kuitenkin.

      Pliis!

    • Anonyymi

      lukekaa nyt saatana lehtiämme!!!!!!!!

    • Anonyymi

      Ei mitenkään. Se sekoittaa narsisti pasmat kun ei saa reaktiota ei hyvällä eikä pahalla

    • Anonyymi

      Se jatkaa samaa rataa kaikkien kanssa.


      Nauti elämästä ja onnellisuudesta

    • Anonyymi

      Ei mitenkään. Eikä näytä mitään reaktiota.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1779
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1575
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      47
      1529
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe