Aihe

Miten reagoida narsistin provosoimiseen

Anonyymi

Pitääkö naaman peruslukemilla vai yksinkertaisesti räjähtää?

21

82

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Reagointi riippuu monesta asiasta. Ensinnäkin, mikä on suhteesi kyseiseen narsistiin? Onko kysessäessä puoliso, työtoveri, ystävä vai mikä? Millaista provosointi on? Kuinka usein ja millaisissa tilanteissa sitä tapahtuu?

Yleisneuvoksi sanon, älä päästä narsistia elämääsi! Mutta ilmeisesti olet jo päästänyt, siinä tapauksessa pidä kuitenkin välimatkaa ja pyri eroon narsista! Naama peruslukemilla.

• Anonyymi

Sanotaan että olen se uhri.

Hänelle olen se likasanko jolle piruillaan ja tehdään naurunalaiseksi. Välillä olen hyvä ystävä. Sitten se taas alkaa...häpäisee kaikkien kuullen. Olen niin väsynyt ja pelkään mitä hän tekee seuraavaksi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanotaan että olen se uhri.

Hänelle olen se likasanko jolle piruillaan ja tehdään naurunalaiseksi. Välillä olen hyvä ystävä. Sitten se taas alkaa...häpäisee kaikkien kuullen. Olen niin väsynyt ja pelkään mitä hän tekee seuraavaksi

Miksi olet tällaisen ihmisen kanssa missään tekemisissä?

Jos hän on työpaikan ihmisiä niin minimoit tekemiset hänen kanssaan pakolliseen ja jos hän on joku vapaa-ajan ihmisiä niin minimoit yhteydet nolliin.

Ihmisiä piisaa maailmassa. Taitaa olla 8 miljardia jo nykyisin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi olet tällaisen ihmisen kanssa missään tekemisissä?

Jos hän on työpaikan ihmisiä niin minimoit tekemiset hänen kanssaan pakolliseen ja jos hän on joku vapaa-ajan ihmisiä niin minimoit yhteydet nolliin.

Ihmisiä piisaa maailmassa. Taitaa olla 8 miljardia jo nykyisin.

Pakko olla tekemisissä. Siinäpä se.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pakko olla tekemisissä. Siinäpä se.

Kokemusta on työpaikan häirikköpersoonista, koska en voinut vaihtaa työpaikkaa.

Työyhteisön sekopäiden temput voivat olla perkeleellisiä ja häirintä kestää ainakin niin kauan kuin ollaan samassa työpaikassa. Todennäköisesti tuho jatkuu vielä senkin jälkeen.

Itseään voi suojata vain tekemällä työnsä mahdollisimman moitteettomasti ja minimoimalla kontaktit häirikköön sekä tämän apulaisiin. Uhrin ei kannata puhua mitään omasta elämästään. Riittää, että puhuu työasiat ja sen lisäksi voi hölistä yleisellä tasolla, jos tahtoo. Ei pidä kuvitella, että saisi olla rauhassa, mutta tärkeintä on, että mahdollisimman vähän tarjoaa aineistoa rienaamiseen. Häiriköt joutuvat keksimään juttunsa aivan itse ja omasta päästään. Koskaan ei pidä hermostua tai raivostua, koska häiriköt hakevat käytöksellään nimenomaan reaktioita. Neutraali pokerinaama ärsyttää häirikköpersoonaa, koska hän kokee, ettei pysty horjuttamaan toisen sisäistä tasapainoa.

• Anonyymi

Provosointi on aina toiseen ihmiseen vaikuttamista. Eli jos reagoit siihen provosointiin millään tavalla, provosoija on periaatteessa onnistunut tavoitteessaan.

• Anonyymi

Näin olen ajatellut eli vielä olen nielenyt kaiken sen lian itseäni kohtaan naama peruslukemilla. Mutta kohta loppuu kärsivällisyys.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin olen ajatellut eli vielä olen nielenyt kaiken sen lian itseäni kohtaan naama peruslukemilla. Mutta kohta loppuu kärsivällisyys.

Ja miksi yleensä otti minut silmätikukseen mitä voi mollata ja häpäistä?
        Aluksi ajattelin että mikä minussa on vikana kun kuitenkin olen tullut toimeen kaikkien ihmisten kanssa aiemmin?
        En ikinä olisi edes ajatellut tulla tälle palstalle ennen kuin katsoin Tommy Helsteinin You Tube videon. En jaksa kohta enää olla se likasanko.

• Anonyymi

Kuule, et ole ainoa tuossa tilanteessa, jos yhtäänkään lohduttaa

• Anonyymi

Kiitos.

• Anonyymi

Olen samassa tilantessa.. jos yhtään lohduttaa.. en tajunnut pitkään aikaan että oli kysymyksessä narsisti, kun sen hokasin pakenin välittömästi niin paljon kuin se on mahdollista..

• Anonyymi

Jos kyseessä on työtoveri ja sen vuoksi on pakko olla tekemisissä, voisitko ottaa asian esille esimiehesi kanssa?

Jos kyseessä onkin sinun esimies, hänelläkin on varmasti esimies. Kokoa kaikki työtoverit yhteen ja viette asian hänen esimiehelleen.

Viimeinen vaihtoehto on vaihtaa itse maisemaa, tarvittaessa toiselle työpaikkaan.

Joka tapauksessa, älä provosoidu! Säilytä asiallisuutesi.

• Anonyymi

Esimiehiin, luottamushenkilöihin tai työterveyshuoltoon luottaminen voi näissä tapauksissa räjähtää silmille. Ehta psykoilija pitää aina huolen, että hänellä on avainhenkilöt ja valtaa omaavat tahot puolellaan.

Sinun kohdallasi voi olla toisin, mutta kannattaa ensin tutustua muiden vastaavassa tilanteessa olleiden kokemuksiin.

• Anonyymi

Loppujen lopuksi oikeita narsisteja on enintään yksi sadasta ihmisestä, näistäkään kaikki eivät ole aivan sietämättömiä. Narsisti ei aina ole pahantahtoinen. Mutta ilkeitä, pahantahtoisia riidanhaastajia on paljon enemmän, vaikka eivät ole narsisteja. Kaikki pahuus ei kumpua narsismista. Olisin varovainen narsistiksi leimaamisessa.

Tällä palstalla tietysti oletettuja narsisteja tiedetään tulvimalla.

• Anonyymi

päinvastoin narsistisuus on hyvin yleistä, mutta narsistinen persoonallisuushäiriö heistä vain harvoilla.

ppiuyyyyy

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

päinvastoin narsistisuus on hyvin yleistä, mutta narsistinen persoonallisuushäiriö heistä vain harvoilla.

ppiuyyyyy

ainakin psykologian tohtorin mukaan noin

ppiuyytyyuu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ainakin psykologian tohtorin mukaan noin

ppiuyytyyuu

narsistista persoonallisuushäiriödiagnoosioa ei anneta pahmmille narsisteille vaan sellaisille jotka itse kärsii

ppiuyyyyy

• Anonyymi

On aivan sama, mitä nimitystä käytetään henkilöstä, joka manipuloi, valehtelee, asettaa itsensä muiden yläpuolelle, korjaa kunnian muiden tekemisistä ja omaa tarpeen sekä loputtoman keinivalikoiman tuhota jonkun toisen elämä mahdollisimman täydellisesti.

• Anonyymi

Kaikki egosta lähtevä, omien saavutusten esille tuonti esim. on narsistista. Mutta sellaisena se on normaalia ja ehdottomasti tarpeellista esim. Työelämässä ja parisuhdemarkkinoilla yms. Lisäksi moni tekee koska muutkin tekee tai tekee toisen pyynnöstä. On tervettä että esiintyy jonkinlaista itsetehostamista jos haluaa tässä maailmassa elää muiden mukana normaalia elämää.

• Anonyymi

Narsistien uhrit ovat keränneet nettiin narsistin
      tunnusmerkkejä.
      Kun tietty määrä niistä on henkilöllä niin hän on
      narsisti.
      Tuntemallani henkilöllä oli yksi niistä vielä lisänä.

Siinä avain narsistin tunnistamiseen.

• Anonyymi

Kerran kaverini joka on herkkä suuttumaan leuhki työllään, kuinka helppoa se on, eräässä paikassa jossa oli muita läsnä. Jotta muut eivät olisi tunteneet kateutta kaveriani kohtaan, mainitsin yhden huonon puolen siitä työstä mikä ei liity palkkaan mitenkään, vaan oli sellainen lievästi negatiivinen, tylsä asia. Hän suuttui siitä. Ilmeisesti hän ajatteli sen tarkoittavan että yritän jotenkin sanomisellani "ylentää itseäni". Niin herkkä ego on. Varmaan siitä saivat hänen työtoverinsakin kuulla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maisa ja Mikko eroaa!

https://www.seiska.fi/kotimaa/maisa-torppa-ja-mikko-rakas-hakivat-avioeroa-erikoinen-erosotku/1158170 Mitäs tähän sanotte? Mä en voi muuta kuin naura
      Kotimaiset julkkisjuorut
      315
      18050
    2. Poliisit vei pakolla Virolaisen Joogayrittäjän Koronatestiin

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/poliisilta-poikkeuksellinen-toimenpide-julkaisi-korona-altistumisketjusta-epaillyn-joogayrittajan-kuvan/8080476#gs
      Maailman menoa
      416
      9190
    3. Kohusopassa keitetty Roope Salminen palaa itsevarmana julkisuuteen: "Olen erittäin hypeissä"

Mitäs mieltä olet Roopen paluusta? https://www.suomi24.fi/viihde/kohusopassa-keitetty-roope-salminen-palaa-itsevarmana-julkisuuteen-olen-erittain-hype
      Kotimaiset julkkisjuorut
      44
      2057
    4. Kohujulkkis Maisa Torppa ja erosekoilu räjäytti somen: "Valehtelee viimeiseen asti" "Työtön äiti..."

Maisa Torpan ja Mikko-rakkaan erospekulointi saa tunteet kuumenemaan: https://www.suomi24.fi/viihde/kohujulkkis-maisa-torppa-ja-erosekoilu-rajaytti-so
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      2050