millaisia oireita maitoallergia teillä aiheuttaa? ja eikö maitoallergia voi tulla aikuisellekin? minulla on ihottumaa taipeissa ja iho kutisee joka puolelta, tuntuu että maito pahentaa oireita. maha on myös usein tosi kipee ja ilmavaivoja on. oon ihan hukassa näitten oireitten kanssa kun en voi olla varma mistä ne johtuu.
maitoallergiasta
5
1629
Vastaukset
- -tj-
Joo, voi tulla aikuisena. Minulla oireina tosi kovaa mahakipua,ilmavaivoja, maha usein sekaisin ym..Maidosta voi tulla ihottumaakin, minulla on joskus kasvoissa ollut. Täysin maidoton ruokavalio helpottaa oloa mutta sen toteutus joskus vaikeaa. Kannattaa käydä testauttamassa onko maitoallergiaa niin ei tarvitse arvailla.
- atooppinen
Minua myös kiinnostaa miten muilla, ja ajattelin jakaa omat kokemukseni. Minulla puhkesi atooppinen ihottuma alle 5 vuotta sitten, ja hoitelin kortisoneilla jne. Iho oli jossain vaiheessa semmoinen, että vaikka päällisin puolin parani, kutitti ihan kauheasti. Kutina oli jatkuvaa. Miulla oli myös närästys ongelmia, vatsaa poltteli usein aivan kamalasti. Ilmavaivoja rupesi tulemaan niin siirryin Hyla maitoon ja se muistaakseni auttoi. Mutta kutina ja närästys ei kadonnut. Lopetin sitten kokonaan maidon juomisen, ja en kylläkään poistanut maitotuotteita kokonaan (suklaata välillä, kahvissa vierailla, kastikkeessa vierailla, pizza..)mutta silti kokonaisvaltainen kutina väheni huomattavasti. Närästys loppui, hoidin kyllä itseäni mm luontaistuotteilla, joten osittain nekin saattouivat auttaa. Nykyään syön vielä pieniä määriä maitotuotteiat, ja ihottumaa on, joten koitankin kokeilla jonin aikaa täysin ilman maitoproteiinia, jospa ihottuma paranisi. Närästä ei kuin harvoin, eikö iho kutise sietämättömästi. Minulla ainakin rasvaiset maitotuotteet tuntuvat olevan pahimpia, mm kermakastike ja juusto. Prick testi ei näyttänyt 2 vuotta sitten mitään maidon kohdalla, mutta omat kokemukset sanovat muuta. Jos käytän paljon maitotuotteita kerralla, ihon reaktio on melko välitön (tunneissa) ja iho tuntuu kiristävältä ja alkaa tulla punertavaa ihottumaa, jopa rakkuloita, ja kutisee. Pitemmän päälle iho tuntuu kuivemmalta ja kiristävämmältä jos käytän maitoa.
Kauhean pitkä juttu, toivottavasti oli jotain hyötyä jollekkin! Jos vastaavia kokemuksia, kertokaa ihmeessä!! - pkl75
Olen kypsynyt. Itselläni maitoallergia 10 vuotta, gluteenivilja-allergia 5 vuotta, soija-allergia 2 vuotta...
Pitää selvittää syyt!! Uskon sen olevan useilla meillä seuraavista koostuva:
1) Tärkein syy maitotuotteiden homogenisointi, jossa rasvat ja proteiinit hajoavat aiheuttaen elimistölle vieraita aineita.
2) Sokerin ja valkoisen vehnän käyttö huonontaa suoliston tilaa.
3) Valmisruuat, lisäaineet.
4) Perintö- ja ympäristötekjät ja stressi auttavat allergioiden puhkeamista, vaikka perussyyt ovatkin aineen tasolla eli edellä mainitut asiat.
Nyt koetan lääkitä itseäni pitkäkestoisesti hivenaineilla ja tehdä pysyvän ruokaremontin.
Suomessa elintarviketeollisuus murentaa ihmisten terveyttä: homogenoitu maito, lisäaineita sisältävät einekset, säilykkeet ja valmismarinoidut lihat, sekä ne valtavat markettien karkkitiskit!!!
Menkääpä eurooppaan tai aasiaan: ei tuollaista elintarvikekulttuuria ole muualla kuin meillä. Muualla ruuat tehdään itse alkuperäisistä raaka-aineista!
Tässäpä oli palopuhe ;)- moniongelmainen
Olen miettinyt ja lukenut kirjoja ihna samasta aiheesta. HIrveitä vatsaongelmia ollut kymmenen vuotta, ihottumaa, astmaa, kuumeilua, rauhaset turvoksissa. Kuukauden sisällä pitäisi olla reflux leikkaus. Keliakia verikoe tehty useamman kerran - ei mitään. Laktoosiongelma todettiin muutma vuosi sitten. Lapsen atodettu prick testein kaikki tyypilliset maito pähkinä, valkuainen, vehnä, mallas , maissi jne. Ne eivät koskaan aiheuttaneet välittömiä oireita niin en noudattanut mitään dieettiä kun en ottanut todesta lapsena.
Jälkikäteen olen miettinyt että onkohan se pahentanut astmaan refluksia ym. EI tullut mieleen että reaktiot voivat tulla viiveellä.
Olen jättänyt viljatuotteet tosi vähälle, joka hivenen auttaa mutta ei läheskään kaikkeen.
Olen miettinyt tuota maitoproteiiniallergiaa. Nut en ole viikkoon syönyt maitotuotteita. Mutta olen huomannut että soijakaan ei taida sopia minulle. Oon jo aikaisemminkin ollut huomaavani, mutta on niin vaikea sanoa mikä johtuu mistäkin. Ja sitten oon ollut epäuskoinen että voiko soijalle olla allerginen. Mitä oireita sulle tulee soijasta. Itse olen huomannut että närästää ja väänteitä ja ripulia. Muistaakseni sivuilla www.notmilk.com puhutaan siitä että soijan jalostaminen jougurteiksi , joumaksi jne. käytetään kovia kemikaaleja. Voi olla että ei olekaan itse soijalle allerginen vaan soijan prosessointitavat ärsyttää. - pkl75
moniongelmainen kirjoitti:
Olen miettinyt ja lukenut kirjoja ihna samasta aiheesta. HIrveitä vatsaongelmia ollut kymmenen vuotta, ihottumaa, astmaa, kuumeilua, rauhaset turvoksissa. Kuukauden sisällä pitäisi olla reflux leikkaus. Keliakia verikoe tehty useamman kerran - ei mitään. Laktoosiongelma todettiin muutma vuosi sitten. Lapsen atodettu prick testein kaikki tyypilliset maito pähkinä, valkuainen, vehnä, mallas , maissi jne. Ne eivät koskaan aiheuttaneet välittömiä oireita niin en noudattanut mitään dieettiä kun en ottanut todesta lapsena.
Jälkikäteen olen miettinyt että onkohan se pahentanut astmaan refluksia ym. EI tullut mieleen että reaktiot voivat tulla viiveellä.
Olen jättänyt viljatuotteet tosi vähälle, joka hivenen auttaa mutta ei läheskään kaikkeen.
Olen miettinyt tuota maitoproteiiniallergiaa. Nut en ole viikkoon syönyt maitotuotteita. Mutta olen huomannut että soijakaan ei taida sopia minulle. Oon jo aikaisemminkin ollut huomaavani, mutta on niin vaikea sanoa mikä johtuu mistäkin. Ja sitten oon ollut epäuskoinen että voiko soijalle olla allerginen. Mitä oireita sulle tulee soijasta. Itse olen huomannut että närästää ja väänteitä ja ripulia. Muistaakseni sivuilla www.notmilk.com puhutaan siitä että soijan jalostaminen jougurteiksi , joumaksi jne. käytetään kovia kemikaaleja. Voi olla että ei olekaan itse soijalle allerginen vaan soijan prosessointitavat ärsyttää.Olen kyllä ihan soijalle allergisoitunut, eli se näkyy vatsan menemisenä totaalisesti sekaisin tuntien kuluessa soijan nauttimisesta. Olin vielä 2 vuotta sitten soijan "suurkäyttäjä", mutta stoppi tuli tylysti.
Periaatteessa oireet ovat samat soijalla ja maidolla: ensin suolistoon kerääntyy nestettä, ja kun se on ohi, tulee ihotulehdus ja märkiviä histamiininäppylöitä ranteisiin ja kyynärvarsiin, pahemmissa tapauksissa jopa niskaan ja selkään.
Kyse on histamiinista, jota erittyy suolen seinämistä. Tietyt ruoka-aineet ovat herkempiä allergisoimaan, mm. kiivi, alkoholi ja mansikka kuuluvat niihin. Sitten se missä oireet ilmenevät riippuu varmaan yksilöllisestä vastustuskyvystä. Jollakin tulee iho-oireita, ja paikka varmaan siellä missä on "heikoin lenkki". Uskon että syyt ovat silti samat: suoliston tasapainotilan järkkyminen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2603259Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell201809Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.231473Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu1381332- 811314
- 1041278
Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta1531082Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka581055- 1371018
Upotuskaste on raamatullisin kaste
Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.717977