Onko mitenkään mahdollista että saisin laitettua mun koneen olis niinkun palvelimeks?? Että voisin entaa vaikka kavereitten tehä kotisivut sinne jne. jos ymmärsitte mitä tarkoitan??
Ps. koneeni on : Winxp 3000mhz 1024mt ram 400gb
Oma palvelin??
6
897
Vastaukset
- Basso
On mahdollista tehdä palvelin. Mutta kannattaa miettiä kuin turvalliseksi pystyt laittamaan sen?
Vihamieliset kräkkerit tekee hetkessä palvelimestasi esim. Zombi koneen jota voidaan käyttää vaikka palvelunestohyökkyäkseen. jos et pysty laittamaan serveriä "riittävän" turvalliseksi niin voin sanoa että heikosti käy Sinun tarvitsee asentaa koneellesi webbipalvelin, esimerkiksi Apache. Asennus ja muu säätäminen vaatii vähän perehtymistä ja kärsivällisyyttä jotta homman saa toimimaan halutulla tavalla ja turvallisesti. Ohjeista tosin löytyy kaikki tarpeellinen, kunhan vain jaksaa lukea niitä ahkerasti.
Edellinen vastaaja oli oikeassa siinä, että palvelimet ovat hakkerien mielestä herkullisia kohteita. Tämän takia palomuuri on välttämätön ja sen asetusten tulee olla kunnossa. Tässä on hyvä tehdä pientä itsearviointia: Jos et tiedä mikä palomuuri koneellasi on tai kuinka sen asetuksia muutetaan (tai mitä ne tarkoittavat), niin sitten on ehkä parempi jättää Apache asentamatta ja tyytyä muiden ylläpitämiin palvelimiin.
Apache on ilmainen ja tarvittavat tiedostot sekä ohjeet löytyvät osoitteesta http://httpd.apache.org/docs/windows.html.- Neolife
Onnistuu.. Mikäli sulla on xp pro versio.. siitä löytyy IIS (5.1 muistaakseni oli versio) Microsoftin oma web servu.. ( lisää poista windows komponentteja ja sieltä valittet sen iis) ei ole asennettu oletuksena tulee myös ftp servu mail mukana, jotka saa myös pois päältä) eli pääset varsin yksinkertaisesti liikkelle tuolla.. paljon helpompi ylläpitää kun esim apache.. Luoda virtuaalisia kansioita ym ym..
Mikäli haluat php tai mysql tuen .. molemmat osaavat asentua iis:ään ja toimivat kun junan vessa...
Mikäli haluat koneen löytyvän verkosta julkisella osoitteella lataa / rekisteröidy esim. no-ip.com josta saat 5 "julkista osoitetta ilmaiseksi käyttöösi.. esim. esimerkki.no-ip.com
Itsellä kyseinen kokoonpano on toiminut varsin mainiosti.. Mulla on lisäksi siinä vielä ssh serveri.
Koneen suojauksesta vielä... TÄYSIN riittävä palomuri koneeseen on esim ilmainen Sygate personal firewall.. Sen avulla pystyy kieltämään ja sallimaan portteja ja palveluita. Mulalkin tulee ihan mukavasti joskus palvelunestohyökkäyksiä servuun.. (logista näkee) Mutta ei vielä kertaakaan kukaan ole saanut servua kaatumaan tai mitenkään sekaisin (koputtaa puuta)
Vielä apachesta.. Kaikki open sorsa lässynlää veikot saa mun puolesta tapella sen kans just niinpaljon kun tykkää.. ei siinä mitään vikaa ole.. Mutta miks nykyaikana kirjottas käsin konffitiedostoja kun sen voi tehdä niiiin paljon helpomminkin..- zone alarm
palomuuriks? Tulevaisuudessa kyllä aion hankkia F-secure internetsecurityn....Entäs auttaako se että jos on monta palomuuria?
- Neolife
zone alarm kirjoitti:
palomuuriks? Tulevaisuudessa kyllä aion hankkia F-secure internetsecurityn....Entäs auttaako se että jos on monta palomuuria?
Mulla ei itsellä ole kovin paljoa kokemusta zone alarmista, Muuta kun sen verran että (mun omasta mielestä)se oli turhan yksinkertainen (Lue: kotikäyttäjille tehty, peukalo keskellä kämmentä oleville) ,ja varoittelee aika paljon turhasta liikenteestä..
Suosittelen kokeilemaan tuota: (Sygatea) http://soho.sygate.com/products/spf_standard.htm Koska siinä saa helposti Määriteltyä (Advanced rules) Minne haluat koneelle päästää ja mitä palveluita päästät ulos.. jne.. Saat jopa mac osoitteen tai ip:n perusteella määriteltyä ja rajattua käyttäjiä jos ja mihin palveluihin.
Sinänsä kahdesta palomuurista ei ole haitaakaan, Mutta sekin on hiukan turhaa tavallaan Jos saat yhden toimimaan hyvin ja luotettavasti, niin se riittää. Mulla esim. sivu ww2.zapto.org on ollu pystyssä jo puolisenvuotta yhtämittaa.. eikä vielä ole toistaiseksi ollut ongelmia tietoturvan kanssa...
(Koputtaa edelleen puuta) - iisssän
Mut se on jotenkin liian yksinkertanen ekä ees toiminu?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata1032848Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2111772- 1201710
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois471574Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641292Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻841088- 911072
- 571044
- 52996
- 65895