Tuulimyllysinfonian sanoitus

Anonyymi

Onnellisnä kerran paikka tämä soi
Vaik' et tuota varmaan uskoa nyt voi
Se oli silloin kun vanha aate tuo
ensi kerran keräs äänensä nuo
Sinä päivänä kerhoissa pyörittiin
nuoruuden hurmassa hyörittiin
Silloin kuiskasi korvahan pirulainen
lupas kierosti hymyillen:
Kenen syy , että sinä ain taitavampi oot,
Vaikka muita ois tuhansin ?

Kulki päivät vinhaan vuosiks' ennättäin ,
näet monen miehen käyvän allapäin,
Sä siitä tiedät jo, aate vanha tuo
oli unhoittainut kunnan edut parhaat nuo.
Tänä aikana heitä et yhdessä nää,
vaikka tuulimyllytkin jo välkähtää.
Sanat muistavi laillani monikin ain,
jotka kuullut ois vaikka kerran vain .
(alkup. Jorma Ikävalko)

26

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuulivoimalat Nelostien pientareelle kahtapyolen jonoon ni olis mahtava nähtävyys! Eikä melu pahensi eikä luonnonrauha järkkyisi. Olisi sitä kuulua omintakeista!

      • Anonyymi

        kyllä kaupungin yksisilmäisillä valonnäyttäjillä myös nelostien tuulimyllyvisiointisi on todellista tulevasiuutta, ellei ole jo tätä päivää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kyllä kaupungin yksisilmäisillä valonnäyttäjillä myös nelostien tuulimyllyvisiointisi on todellista tulevasiuutta, ellei ole jo tätä päivää.

        Sillähän ne sudet tulee ihmisten ilmoille kun tuulivoimalat sijoitetaan erämaiden hiljaisuuteen metsäneläimien porstuaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillähän ne sudet tulee ihmisten ilmoille kun tuulivoimalat sijoitetaan erämaiden hiljaisuuteen metsäneläimien porstuaan.

        Tuo näkökulma on oikea, klo 12.47 näinhän siinä riistokiertotaloudessa pruukaa käydä. kun ympäri käydään, niin yhteen tullaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo näkökulma on oikea, klo 12.47 näinhän siinä riistokiertotaloudessa pruukaa käydä. kun ympäri käydään, niin yhteen tullaan.

        Huono se on kepulaisten tuulimyllyjä vastaan taistella,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huono se on kepulaisten tuulimyllyjä vastaan taistella,

        niinpä, toivottoman mahdotonta, vain sukupuutto lopettaa erän-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niinpä, toivottoman mahdotonta, vain sukupuutto lopettaa erän-

        honkavuorelle sopii ainakin 50 tuulimyllyä... honkavuoren hiihtosuxee jää pyhäjärven ainoaksi liikkuvasta elämästä kertovaksi ja kunnossa pidetyksi toimintamuodoksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        honkavuorelle sopii ainakin 50 tuulimyllyä... honkavuoren hiihtosuxee jää pyhäjärven ainoaksi liikkuvasta elämästä kertovaksi ja kunnossa pidetyksi toimintamuodoksi

        Lamminaho eli Lampaho voisi kunnostautua ja pystyttää koko kylänsä alueelle nelostien varrelle 300metriä korkeat tuulimyllyt puolen kilometrin välein tien kahtapuolen,niin saisi Honkavuoren Puuhamaahan edes sähköt jauhettua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lamminaho eli Lampaho voisi kunnostautua ja pystyttää koko kylänsä alueelle nelostien varrelle 300metriä korkeat tuulimyllyt puolen kilometrin välein tien kahtapuolen,niin saisi Honkavuoren Puuhamaahan edes sähköt jauhettua.

        tälle ajatukselle suuri käsi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tälle ajatukselle suuri käsi!

        Aurinkovoimalat kannattaa rakentaa kaamosalueelle! Ja vesivoimalat aavikolle! Iso käsi näille ideoille!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aurinkovoimalat kannattaa rakentaa kaamosalueelle! Ja vesivoimalat aavikolle! Iso käsi näille ideoille!

        kuulunet samaan apinalaumaan, honkavuoren gorilloihin, sitähän johtaa öö öh äh 130 kg gorilla, sillekin apinointi normiläppää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tälle ajatukselle suuri käsi!

        Ei mene montaa vuotta kun hiihtohommat on pyhäjärvisiltä unohtuneet. Sitten nämä tuulimyllyt pitää saada maksamaan konkurssia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mene montaa vuotta kun hiihtohommat on pyhäjärvisiltä unohtuneet. Sitten nämä tuulimyllyt pitää saada maksamaan konkurssia.

        Vaaleissa Jukkaa Pukkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaaleissa Jukkaa Pukkaa.

        Ooon hiton hämmästynyt. Joku haluaa Jukkaa pukata muut tykkää näteist flikoist


      • Anonyymi

        Sinuako????


      • Anonyymi

        Miten noin sivystymätöntä edes huolisi. "
        Muista poistaa " 23.01.2021 21:22"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaaleissa Jukkaa Pukkaa.

        Kuse lumeen!


      • Anonyymi

        Jukkaako pukkaa mieluummin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jukkaako pukkaa mieluummin?

        Pukkaatko usseinkin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaaleissa Jukkaa Pukkaa.

        Savusaunallako(19:51)pukkaa??HEHE


    • Anonyymi

      Hemmetin komiaa!

    • Anonyymi

      Tässä laulussahan oli hienot sanat.

    • Anonyymi

      Onhan meillä Tuulimyllyntie, Vesitornintien ohessa. Siinä kulmassa suojatie, jolla sininen Honda kurvasi liki varpaiden. Henget säästyi, mitä lie naiskuskin aivoissa läsähtänyt ja miten lie, että vielä kortti tallessa.
      Tapaus, sunnuntai-ilta n. klo 18.20????#
      No, siihen kulmaan yksi tuulimylly sopisi.

    • Anonyymi

      Kenen syy, kun alkaa selittää
      Ohi suun ja päätyy itkemään
      Kenen syy, kun rupee paikkaamaan
      Valheitaan ja reikä paisuu vaan...
      Kenen...

      • Anonyymi

        Mikähän tuo juttu on? Kukako suomentaisi?
        Ei kait sillä tuulimyllyt pyöri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän tuo juttu on? Kukako suomentaisi?
        Ei kait sillä tuulimyllyt pyöri.

        Selkeää suomenkieltähän tuo on. No Googletus voi auttaa....


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      905
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      704
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      680
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      636
    5. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      631
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      87
      561
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      535
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      475
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      71
      457
    Aihe