Onnellisnä kerran paikka tämä soi
Vaik' et tuota varmaan uskoa nyt voi
Se oli silloin kun vanha aate tuo
ensi kerran keräs äänensä nuo
Sinä päivänä kerhoissa pyörittiin
nuoruuden hurmassa hyörittiin
Silloin kuiskasi korvahan pirulainen
lupas kierosti hymyillen:
Kenen syy , että sinä ain taitavampi oot,
Vaikka muita ois tuhansin ?
Kulki päivät vinhaan vuosiks' ennättäin ,
näet monen miehen käyvän allapäin,
Sä siitä tiedät jo, aate vanha tuo
oli unhoittainut kunnan edut parhaat nuo.
Tänä aikana heitä et yhdessä nää,
vaikka tuulimyllytkin jo välkähtää.
Sanat muistavi laillani monikin ain,
jotka kuullut ois vaikka kerran vain .
(alkup. Jorma Ikävalko)
Tuulimyllysinfonian sanoitus
26
79
Vastaukset
- Anonyymi
Tuulivoimalat Nelostien pientareelle kahtapyolen jonoon ni olis mahtava nähtävyys! Eikä melu pahensi eikä luonnonrauha järkkyisi. Olisi sitä kuulua omintakeista!
- Anonyymi
kyllä kaupungin yksisilmäisillä valonnäyttäjillä myös nelostien tuulimyllyvisiointisi on todellista tulevasiuutta, ellei ole jo tätä päivää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kyllä kaupungin yksisilmäisillä valonnäyttäjillä myös nelostien tuulimyllyvisiointisi on todellista tulevasiuutta, ellei ole jo tätä päivää.
Sillähän ne sudet tulee ihmisten ilmoille kun tuulivoimalat sijoitetaan erämaiden hiljaisuuteen metsäneläimien porstuaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sillähän ne sudet tulee ihmisten ilmoille kun tuulivoimalat sijoitetaan erämaiden hiljaisuuteen metsäneläimien porstuaan.
Tuo näkökulma on oikea, klo 12.47 näinhän siinä riistokiertotaloudessa pruukaa käydä. kun ympäri käydään, niin yhteen tullaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo näkökulma on oikea, klo 12.47 näinhän siinä riistokiertotaloudessa pruukaa käydä. kun ympäri käydään, niin yhteen tullaan.
Huono se on kepulaisten tuulimyllyjä vastaan taistella,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huono se on kepulaisten tuulimyllyjä vastaan taistella,
niinpä, toivottoman mahdotonta, vain sukupuutto lopettaa erän-
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
niinpä, toivottoman mahdotonta, vain sukupuutto lopettaa erän-
honkavuorelle sopii ainakin 50 tuulimyllyä... honkavuoren hiihtosuxee jää pyhäjärven ainoaksi liikkuvasta elämästä kertovaksi ja kunnossa pidetyksi toimintamuodoksi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
honkavuorelle sopii ainakin 50 tuulimyllyä... honkavuoren hiihtosuxee jää pyhäjärven ainoaksi liikkuvasta elämästä kertovaksi ja kunnossa pidetyksi toimintamuodoksi
Lamminaho eli Lampaho voisi kunnostautua ja pystyttää koko kylänsä alueelle nelostien varrelle 300metriä korkeat tuulimyllyt puolen kilometrin välein tien kahtapuolen,niin saisi Honkavuoren Puuhamaahan edes sähköt jauhettua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lamminaho eli Lampaho voisi kunnostautua ja pystyttää koko kylänsä alueelle nelostien varrelle 300metriä korkeat tuulimyllyt puolen kilometrin välein tien kahtapuolen,niin saisi Honkavuoren Puuhamaahan edes sähköt jauhettua.
tälle ajatukselle suuri käsi!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tälle ajatukselle suuri käsi!
Aurinkovoimalat kannattaa rakentaa kaamosalueelle! Ja vesivoimalat aavikolle! Iso käsi näille ideoille!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aurinkovoimalat kannattaa rakentaa kaamosalueelle! Ja vesivoimalat aavikolle! Iso käsi näille ideoille!
kuulunet samaan apinalaumaan, honkavuoren gorilloihin, sitähän johtaa öö öh äh 130 kg gorilla, sillekin apinointi normiläppää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tälle ajatukselle suuri käsi!
Ei mene montaa vuotta kun hiihtohommat on pyhäjärvisiltä unohtuneet. Sitten nämä tuulimyllyt pitää saada maksamaan konkurssia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mene montaa vuotta kun hiihtohommat on pyhäjärvisiltä unohtuneet. Sitten nämä tuulimyllyt pitää saada maksamaan konkurssia.
Vaaleissa Jukkaa Pukkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaaleissa Jukkaa Pukkaa.
Ooon hiton hämmästynyt. Joku haluaa Jukkaa pukata muut tykkää näteist flikoist
- Anonyymi
Sinuako????
- Anonyymi
Miten noin sivystymätöntä edes huolisi. "
Muista poistaa " 23.01.2021 21:22" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaaleissa Jukkaa Pukkaa.
Kuse lumeen!
- Anonyymi
Jukkaako pukkaa mieluummin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jukkaako pukkaa mieluummin?
Pukkaatko usseinkin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaaleissa Jukkaa Pukkaa.
Savusaunallako(19:51)pukkaa??HEHE
- Anonyymi
Hemmetin komiaa!
- Anonyymi
Tässä laulussahan oli hienot sanat.
- Anonyymi
Onhan meillä Tuulimyllyntie, Vesitornintien ohessa. Siinä kulmassa suojatie, jolla sininen Honda kurvasi liki varpaiden. Henget säästyi, mitä lie naiskuskin aivoissa läsähtänyt ja miten lie, että vielä kortti tallessa.
Tapaus, sunnuntai-ilta n. klo 18.20????#
No, siihen kulmaan yksi tuulimylly sopisi. - Anonyymi
Kenen syy, kun alkaa selittää
Ohi suun ja päätyy itkemään
Kenen syy, kun rupee paikkaamaan
Valheitaan ja reikä paisuu vaan...
Kenen...- Anonyymi
Mikähän tuo juttu on? Kukako suomentaisi?
Ei kait sillä tuulimyllyt pyöri. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikähän tuo juttu on? Kukako suomentaisi?
Ei kait sillä tuulimyllyt pyöri.Selkeää suomenkieltähän tuo on. No Googletus voi auttaa....
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125866
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103835"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 69572
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist32473