Näin se menee: Otin digikameralla kuvan vanhasta keittiöstäni ja laitoin sen Huuto.nettiin myyntiin. Myyntiehdoiksi, että ostaja purkaa ja vie pois. Kaupaksi meni, ostaja maksoi 10 euroa ja hajotti hirveän kamalan 70-luvun keltaisen keittiöni pois päiväjärjestyksestä. Minun ei tarvinnut muuta kuin lakaista lattia ja maalata seinät. Sitten Kalustetukkuun ostamaan uudet kaapit, pesuallas ja työtasot = yht. 725 €. Siihen päälle tuli vielä Gigantista haettu Upon liesituuletin 90 € sekä tuttavalta ilmaiseksi saatu uutta vastaava jääkaappipakastin. Kaapit kokosin itse päivässä, muut koneet ja hanat oli asennettu kahdessa päivässä (talonmies teki, se ei maksanut mitään). Kaikkiaan aikaa meni vajaa viikko, ja rahaa kului 805 € (ottaen huomioon vanhoista kaapeista saatu 10 €). Näin se uusi keittiö syntyy.
Tuntuu hurjalta ajatella suurinta osaa niistä tarjouksista, joita eri keittiöfirmat minulle tekivät - ne oli ILMAN KONEITA luokkaa 2000-3000 euroa. Mitä rahastusta! Jos vaan vähänkin osaat itse liimata ja ruuvata, niin kyllä se kannattaa.
Yksiön keittiö 805 €
7
3493
Vastaukset
- Panunos
Oma veikkaukseni on, että tekemäsi keittiö ei varmasti mielyttäisi kuin korkeintaan 20% tämän palstan lukijoista. Mutta olisi kiva nähdä muuta digikuva virityksestäsi!!!!
- tee.se.itse
Äläpäs kuule epäile meikäläisen remonttitaitoja. Kyllä keittiöni on kuin suoraan minkä tahansa kalustefirman esitteestä. Siistiä ja viimeisteltyä jälkeä, hyvin suunniteltu ja toimiva kokonaisuus. Eikä edes tarvitse sanoa että hintaansa nähden siisti, vaan täysin hyvä joka tapauksessa.
- Kädentaito kunniaan
tee.se.itse kirjoitti:
Äläpäs kuule epäile meikäläisen remonttitaitoja. Kyllä keittiöni on kuin suoraan minkä tahansa kalustefirman esitteestä. Siistiä ja viimeisteltyä jälkeä, hyvin suunniteltu ja toimiva kokonaisuus. Eikä edes tarvitse sanoa että hintaansa nähden siisti, vaan täysin hyvä joka tapauksessa.
Näin myös minä tulen tekemään....remppa on edessä. Työtä ei opi kuin tekemällä ja kyselemällä. Hyvin suunniteltu on jo puoliksi tehty. Eurokossu talkkarille,kiitos. Suomi tarvitsee osajia eikä nenän kaivajia. Onnittelut omatoimisuudelle,virheistä opitaan ja talkoo henkeä tarvitaan. Standartit on olemassa. Koti on asumista varten eikä mikään näyttely sali.
- tee.se.itse
Kädentaito kunniaan kirjoitti:
Näin myös minä tulen tekemään....remppa on edessä. Työtä ei opi kuin tekemällä ja kyselemällä. Hyvin suunniteltu on jo puoliksi tehty. Eurokossu talkkarille,kiitos. Suomi tarvitsee osajia eikä nenän kaivajia. Onnittelut omatoimisuudelle,virheistä opitaan ja talkoo henkeä tarvitaan. Standartit on olemassa. Koti on asumista varten eikä mikään näyttely sali.
Minun "säästäesimerkkini" oli vielä siitä pienimmästä päästä.
Yksi sukulainen sai haaskattua 7 m2 kokoisen keittiönsä uusimiseen 18.000 euroa. Hän ei tehnyt mitään itse, vaan tilasi keittiön melko kalliista firmasta. Ei se keittiön hinta vielä mitään, mutta asennukset maksoi ihan törkeän paljon. Keittiöfirmat suosittelee sopimusasentajia, joilla on taksat pilvissä. Esim. tällä tutulla töissä ollut asennusfirma ei tietenkään voinut maalata keittiön kattoa, vaan sitä varten oli soitettava taas maalausfirma paikalle. Ja siitä melkein tonni lisää kokonaispottiin. Kyllä hyväuskoista kuluttajaa viilataan linssiin, ellei itse pidä euroistaan huolta.
Kaikki kunnioitus niille, jotka tekevät sen itse!
- pullo
Lisää kuluihin yksi eurokossu - jonka viet sille talkkarillesi!
- Jussi
Olisi tarkoitus tehdä mökille pieni keittiö, joten kiinnostaa, että minkä kokoinen keittiö yksiössäsi on? Montako kaappia yms.
Itse aion tehdä keittiön mökille ja kotiinkin joskus myöhemmin. Toisaalta olen ns. puoliammattilainen, joten minulta ainakin se onnistuu. - kieroliero
Samalla tavoin tuttu teki yksiön keittiön. Ihan siisti lopputulos ja edullinen.
Kaappeja meni näin
alas:
- 60cm leveä tiskikaappi.
- 90*90cm kulmakaappi
- 2klp 50cm kaappia
- 40cm laatikosto
ylös:
- 80cm astiakaappi
- kulmakaappi
- 2kpl 50cm kaappia
- kapea hylly
lisäksi tasoa 3,5m, allas, liesituuletin ja liesi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee632112Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."51765Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2331250En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin71930Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.57836Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki20832Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?105741Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin38688- 19686
Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun
mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?93679