Narsistinen persoona ja sosiaalinen media

Anonyymi

Onko teillä kokemuksia asiasta?

20

146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Some on narsistin taivas. Voi parilla klikkauksella tavoittaa satoja ihmisiä. Voi maata sohvalla pieruverkkareissa nenää kaivaen ja levittää mielikuvaa aktiivisesta, vastuullisesta, perhekeskeisestä, yhteiskuntaa tarkkaan seuraavasta jne. henkilöstä olematta niistä mitään.

      Lähinarsisti on touhunnut sen verran että on vallannut liudan eri yhdistyksiä ja harrastepiirejä ja vastaa niiden jokaisen someviestinnästä. Näin hänellä on kymmenkunta sometiliä joita päivellä kaiket päivät ujuttaen itsensä päivityksiin varsin usein. Lisäksi hän tägää päivityksiinsä peheenjäseniään ja tuttujaan. Näin päivitykset leviää muiden tilien kautta entistä laajemmim.

      Hän myös jakaa perheensä ottamia kuvia antaen vaikutelman kuin olisi itse tehnyt/ollut paikalla. Kätevää.

      Ja huvittavinta on, että hän peukuttaa omia julkaisujaan, joskus ainoana.

      • Anonyymi

        Kerroit enemmän kuin tuhat sanaa.


      • Anonyymi

        "Some on narsistin taivas. Voi parilla klikkauksella tavoittaa satoja ihmisiä. Voi maata sohvalla pieruverkkareissa nenää kaivaen ja levittää mielikuvaa aktiivisesta, vastuullisesta, perhekeskeisestä, yhteiskuntaa tarkkaan seuraavasta jne. henkilöstä olematta niistä mitään.
        "

        Tämä kuvaa hyvin ihmisen narsismia, ihan riippumatta siitä, onko kyse "oikeasta" narsistista, tai henkilöstä, joka omaa näitä piirteitä. Ylipäänsä se, että ihmisellä on tarve somessa esittää jotakin muuta kuin mitä oikeasti on, on hyvin ongelmallista. Jokainen voisi omalla kohdallaan miettiä, kuinka paljon tällaista tarvetta omaa, ja tehdä tarvittaessa asialle jotakin.


    • Anonyymi

      Tulee mieleen vähäpukeiset kesäkuvat, joissa voi esitellä vartaloaan erilaisten aktiviteettien merkeissä. Tietysti leveää hymyä koskaan unohtamatta ;D

    • Anonyymi

      Somessa on helppo pitää verkot vesillä ja koukut viritettynä. Kommenttia sinne ja tänne, tykkäyksiä ja muistamisia että pysyy ihmisten mielessä. Ei pääse vaan unohtumaan. Sitten kun tarvii jotakuta, joku joukosta saa mainetta ja kunniaa, alkaa maa poltella mykyisissä piireissä tai muuta vastaavaa, narsuliini alkaa tiivistää yhteyttään ja muuttuu parhaaksi kaveriksi. Toisesta laidasta heitetään pois niitä jotka eivät usko kulissiin, joista ei ole enää hyödynnettäväksi.

      • Anonyymi

        mä olin aiemmin ehdoton somesta kieltäyjä, mutta nykyään tykkään lähes eniten some sosiaalisuudesta, somessa mua ei häiritse edes narsistit, Ovat siellä ihan rauhas jos ovat,


        ppiuhhhh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mä olin aiemmin ehdoton somesta kieltäyjä, mutta nykyään tykkään lähes eniten some sosiaalisuudesta, somessa mua ei häiritse edes narsistit, Ovat siellä ihan rauhas jos ovat,


        ppiuhhhh

        mulla on ehkä taiteilijana sen verran asiallinen someimago ettei sinne kukaan kehtaa mitään epäasiallista laittaa, heillä menis oma maine ja omat pelit piloille.

        ppiuhhh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mulla on ehkä taiteilijana sen verran asiallinen someimago ettei sinne kukaan kehtaa mitään epäasiallista laittaa, heillä menis oma maine ja omat pelit piloille.

        ppiuhhh

        mä oon tehny somen ihan eri tavalla kuin täällä laitan sinne vain yksinomaan laadukasta sisältöä ilman sanaakaan hölinää.

        ppouyhggh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mä oon tehny somen ihan eri tavalla kuin täällä laitan sinne vain yksinomaan laadukasta sisältöä ilman sanaakaan hölinää.

        ppouyhggh

        tää hölinä kumpaa siitä ajattelusta mikä kehittyi kriisipuhelkinkeskusteluissa, koska siellä puhutaan niitä näitä

        ppuyggh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tää hölinä kumpaa siitä ajattelusta mikä kehittyi kriisipuhelkinkeskusteluissa, koska siellä puhutaan niitä näitä

        ppuyggh

        mä oon siitä erimielinen mun mielestöä kriisipuhel,imessa nyt ainakin pitäis puhua pelkkää asiaa kuin noin vakava nimikin puhelimella

        ppouhghg


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mä oon tehny somen ihan eri tavalla kuin täällä laitan sinne vain yksinomaan laadukasta sisältöä ilman sanaakaan hölinää.

        ppouyhggh

        Minä en postaa someen mitään henkilökohtaista koskaan. Seuraan muutamien järjestöjen sivuja ja kommentoin siellä satunnaisesti. Siinä riittää ihan tarpeeksi puuhaa. En tajua miten jotkut pystyvät edes seuraamaan satojen kavereidensa postauksia ja kirjoittamaan jatkuvasti omia. Mistä heillä riittää aika tähän?


    • Anonyymi

      On sellainen kokemus, että narsistinen, somesta riippuvainen henkilö ei tunnu kestävän enää normaalin, reaalimaailman ihmisten kanssa tapahtuvaa kanssakäymistä. Somessa on pelkkiä positiivisia postauksia ja tykkäämistä. Kukaan ei arvostele, vaan pelkästään kehuu ja myötäilee. Se on melkoisen valheellinen kupla tietyn tyyppisille ihmisille.

      • Anonyymi

        niin ehkä tietyn tyyppisille.
        mä tykkään siitä. koen sen yksinkertaisesti fiksuksi käytökseksi ja tulkitsen sen
        niin että ihmiset osaa käyttäytyä.


        ppiuuyuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin ehkä tietyn tyyppisille.
        mä tykkään siitä. koen sen yksinkertaisesti fiksuksi käytökseksi ja tulkitsen sen
        niin että ihmiset osaa käyttäytyä.


        ppiuuyuu

        siis en koe sitä niin, että voi vitsi mä oon upee, vaan niin että ompa fiksuja ihmisiä, aina käyttäyytyy hienotunteisesti ja kohteliaasti.


        ppiuuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siis en koe sitä niin, että voi vitsi mä oon upee, vaan niin että ompa fiksuja ihmisiä, aina käyttäyytyy hienotunteisesti ja kohteliaasti.


        ppiuuyyy

        itse laitan usein tykkäyksen kun haluan tehdä kohteliaan eleen tai kiittää sillä tavoin.


        poiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        itse laitan usein tykkäyksen kun haluan tehdä kohteliaan eleen tai kiittää sillä tavoin.


        poiuuuu

        Mö oon miettinyt että ehkä mulle on tullut tämmönenb erityinen kohteliaiden eleiden rakkaus. Looginen selitys olis vanhanajan balettikoulusta. Siellähän harjoitellaan tyyliin hovikumarruksia ja elegantteja eleitä.

        ppiouuyyyyuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mö oon miettinyt että ehkä mulle on tullut tämmönenb erityinen kohteliaiden eleiden rakkaus. Looginen selitys olis vanhanajan balettikoulusta. Siellähän harjoitellaan tyyliin hovikumarruksia ja elegantteja eleitä.

        ppiouuyyyyuu

        ja mä siis koko lapsuuden ihan hulluna rakastin balettia 3 vuotuaasta asti


        ppoiuuyuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja mä siis koko lapsuuden ihan hulluna rakastin balettia 3 vuotuaasta asti


        ppoiuuyuuu

        balettihan on täynnä kohteliaita jalomielisiä eleitä


        ppiiuuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        balettihan on täynnä kohteliaita jalomielisiä eleitä


        ppiiuuuuu

        jos kehtaisin mä tykkäisin tehdä semmoisia jopa liioitellusti mutta vilpittömästi. ..noh.. niih....vähän niinkiu baleteissa,


        ppiuuuuu


    • Anonyymi

      Narsisti kierrättää valokuvia. Käyttää samoja kuvia uudestaan monta kertaa ja aina on muka uusi tapahtuma kyseessä. Hän muokkaa ja manipuloi kuvia ja julkaisee käsiteltyjä kuvia.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2045
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1932
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      146
      1533
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1173
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1137
    Aihe