Mistäköhän löytyy -01 108 CDi Vitosta.. Pikaista APUVA!!
Vito+ilmamassamittari
18
5945
Vastaukset
- mbe
ilmanputsarilta lähtevästä ilmaputkesta.
Eli ensimmäien laite jonka läpi ilma virtaa
putsarin jälkeen. Holkki jonka sisällä on
varsinainen mittarianturi. Säätelee koneen
ilmansaantia. Tarvikkeena n. 80 e alkuperäisenä
n. 400 e.
Ei ilmeiseti ota kierroksia?- Hobiti
... rajoittaa kierrokset 3000. Ajoi millä vaihteella tahansa.
- mbe
Hobiti kirjoitti:
... rajoittaa kierrokset 3000. Ajoi millä vaihteella tahansa.
..muustakin kuin ilmamassamittarista. Se kyllä
on todennäköisin syy. Vehon testerissä se näkyy
heti. Käy testerissä se maksaa 30-40e. Siellä
kyllä yleensä selviää. CDI-koneissa on myöskin
korkeapainejakotukin anturi ja säädin
tekee samaa ongelmaa. Älä nypi johtoja irti
koneen käydessä tulee turhia vikakoodeja. - Hobiti
mbe kirjoitti:
..muustakin kuin ilmamassamittarista. Se kyllä
on todennäköisin syy. Vehon testerissä se näkyy
heti. Käy testerissä se maksaa 30-40e. Siellä
kyllä yleensä selviää. CDI-koneissa on myöskin
korkeapainejakotukin anturi ja säädin
tekee samaa ongelmaa. Älä nypi johtoja irti
koneen käydessä tulee turhia vikakoodeja.Olisiko jossain jotain kuvaa, minkä näköinen osa on kyseessä. Mesen foorumilla kertoivat että sitä jotain lankaa voisi putsata ja saada se sitä kautta toimimaan???
- juho
Hobiti kirjoitti:
Olisiko jossain jotain kuvaa, minkä näköinen osa on kyseessä. Mesen foorumilla kertoivat että sitä jotain lankaa voisi putsata ja saada se sitä kautta toimimaan???
Nyt on forumilla oltu eksyksissä, mersuissa ja muissakin uusissa dieseleissä on ilmamassamittari hotfilm tyyppinen eli siinä ei ole mitään lankoja. Voi toki yrittää putsata, minäkin yritin mutta se oli viimeinen niitti mittarille.
- mbe
juho kirjoitti:
Nyt on forumilla oltu eksyksissä, mersuissa ja muissakin uusissa dieseleissä on ilmamassamittari hotfilm tyyppinen eli siinä ei ole mitään lankoja. Voi toki yrittää putsata, minäkin yritin mutta se oli viimeinen niitti mittarille.
..löytyvät vielä 9/98-6/99 mallisista CDI-1 koneista. Osassa CDI-2 löytyy vielä alkuperäis
asennuksessa olevia langalla olevia massamittareita. - juho
mbe kirjoitti:
..löytyvät vielä 9/98-6/99 mallisista CDI-1 koneista. Osassa CDI-2 löytyy vielä alkuperäis
asennuksessa olevia langalla olevia massamittareita.mikä on cdi-1:sen moottorityyppi? Pikainen mulkaisu esim. moottorin 611 osalta w202 korissa näyttää että kyseessä on hot film air mass sensor eli tuollainen kuten alemmassa viestissä linkissä näkyy. Anyway, nykyiset ilmamassamittarit on hotfilm tyyppisiä ja tämän tyyppiset ilmamassan mittasensorit tais tulla mersuun tuossa 90 -luvun alussa 16v bensakoneisiin, mm. 220e vuoden 92 loppupuolella. Kuumalankamittari ei ole niin vikaherkkä kuin hotfilm tyyppinen .
- mbe
juho kirjoitti:
mikä on cdi-1:sen moottorityyppi? Pikainen mulkaisu esim. moottorin 611 osalta w202 korissa näyttää että kyseessä on hot film air mass sensor eli tuollainen kuten alemmassa viestissä linkissä näkyy. Anyway, nykyiset ilmamassamittarit on hotfilm tyyppisiä ja tämän tyyppiset ilmamassan mittasensorit tais tulla mersuun tuossa 90 -luvun alussa 16v bensakoneisiin, mm. 220e vuoden 92 loppupuolella. Kuumalankamittari ei ole niin vikaherkkä kuin hotfilm tyyppinen .
..esim E-malleissa 1 611.960 ja 2 611 961.
- jokke
En ole koskaan edes hakenut,kun en tiedä mitä tämä vehje edes tekee.Kertokaa viisaammat
- mbe
säätelee koneen ilmansaantia-
- Anonyymi
mbe kirjoitti:
säätelee koneen ilmansaantia-
ei vaan mittaa koneeseen menevän ilman määrää
- cdi
mulla 2001 c-mallinen 200 cdi mese josta hajosi viiko sitten ilmamassamittari, luulisin että on hyvin pitkälle samanlainen kuin vitossa koska koneet hyvin samantyyppisiä (varma en ole), hinta veholla 115 euroa, ei siis kallis orginaaliksi,kertoivat että vanhempiin cdi malleihin vastaava osa maksoi noin 500 euroa, vaihto mittaus kesti noin 30 min ja taas pelaa, suosittelivat ilmanputsarin vaihtoa useammin, likainen putsari saattaa edesauttaa ilmamassamittarin rikkoutumisen, itse olin laiminlyönyt ko.vaihdon.
- Hobiti
näköinen tuo kyseinen osa on?
- mbe
Hobiti kirjoitti:
näköinen tuo kyseinen osa on?
sähköinen anturi joka on ilmanputsarin putkessa
heti ilmanputsarin jälkeen. Kahdella ruuvilla
kiinnitetty. Mittarin kanta on pyöreäkulmainen
vinoneliö jossa on viisinapainen liitnkanta.
Ruuvit auki ja vedät sen ulos. Putsailla
ei kannata kun hajoaa ihan varmasti.
Uusi tilalle vain. Kuluva osa, ihan kuin polttimotkin. - Hobiti
mbe kirjoitti:
sähköinen anturi joka on ilmanputsarin putkessa
heti ilmanputsarin jälkeen. Kahdella ruuvilla
kiinnitetty. Mittarin kanta on pyöreäkulmainen
vinoneliö jossa on viisinapainen liitnkanta.
Ruuvit auki ja vedät sen ulos. Putsailla
ei kannata kun hajoaa ihan varmasti.
Uusi tilalle vain. Kuluva osa, ihan kuin polttimotkin.Yritin sitä tuosta putkesta tiirailla, mutta en edelleenkään ole sitä paikallistanut..Onkohan tuo motonetin CDi-108/110/112 Ilmamäärämittari jos MB-6110840048. . . . . 28-3262 64.50 ???
ihan toimiva ja käypäsä.. Hinta olisi ainakin aika kohdallaan.. - mbe
Hobiti kirjoitti:
Yritin sitä tuosta putkesta tiirailla, mutta en edelleenkään ole sitä paikallistanut..Onkohan tuo motonetin CDi-108/110/112 Ilmamäärämittari jos MB-6110840048. . . . . 28-3262 64.50 ???
ihan toimiva ja käypäsä.. Hinta olisi ainakin aika kohdallaan.., niin katselin tuossa erään sähköosatukkurin
tarjoushinnastoa jossa myytiin yleismallia
joka käy VW, Opel ja MB dieseleihin!
Jossakin keskustelussa on käynyt ilmi
että erot mittareiden välillä ovat marginaalisia.
Suurimmat erot kai löytyvät sähköliittimistä
eri automerkkien välillä. Sinuna soittaisin
KL-varaosiin ja tilaisin sen sieltä. Hinta on
samaa luokkaa ja saat varmistuksen sopivuudesta.
Vaihda ilmansuodatin samalla ja vastaisuudessa
vähintään keväisin ja syksyisin. Keväällä pöly
tukkii sen ja syksystä eteenpäin kostea likainen
suodatin jäätyy tukkoon. Molemmat käyvät mittarin päälle lika ja ilmanpuute. Sitten tulee käyntihäiriöitä. Kyllä se siitä putkesta löytyy.
Ei siinä montaa sähköjohtoa ole(yleensä kaksi).
Toinen pienempi anturi on lähempänä imusarjaa. - juho
mbe kirjoitti:
, niin katselin tuossa erään sähköosatukkurin
tarjoushinnastoa jossa myytiin yleismallia
joka käy VW, Opel ja MB dieseleihin!
Jossakin keskustelussa on käynyt ilmi
että erot mittareiden välillä ovat marginaalisia.
Suurimmat erot kai löytyvät sähköliittimistä
eri automerkkien välillä. Sinuna soittaisin
KL-varaosiin ja tilaisin sen sieltä. Hinta on
samaa luokkaa ja saat varmistuksen sopivuudesta.
Vaihda ilmansuodatin samalla ja vastaisuudessa
vähintään keväisin ja syksyisin. Keväällä pöly
tukkii sen ja syksystä eteenpäin kostea likainen
suodatin jäätyy tukkoon. Molemmat käyvät mittarin päälle lika ja ilmanpuute. Sitten tulee käyntihäiriöitä. Kyllä se siitä putkesta löytyy.
Ei siinä montaa sähköjohtoa ole(yleensä kaksi).
Toinen pienempi anturi on lähempänä imusarjaa.Ohessa kuva ja speksit eräästä massamittarista joka käy useisiin mersun malleihin:
http://www.x-desk.net/ximages/6166_pgpi0020en.pdf
Ilmansuodattimen puhtaus on tärkeää samoin kuin se että suodatin on asennettu oikein eikä imuilmaa pääse vuotamaan ohi suodattimen. Likainen suodatin, toisin kuin yleisesti luullaan, päästää hiukkasia enemmän läpi kuin uusi ja puhdas. Ilmamassamittarin tuhoaa partikkelit imuilmassa, ei ilmanpuute. Se ei riitä että ilmanputsari vaihdetaan ajoissa, se pitää vaihtaa myös oikein. Tarkista massamittarin vaihdon yhteydessä että imuilmakanavat on puhtaat, poissuljet näin mahdollisen imuilmavuodon ohi suodattimen. - Hobiti
juho kirjoitti:
Ohessa kuva ja speksit eräästä massamittarista joka käy useisiin mersun malleihin:
http://www.x-desk.net/ximages/6166_pgpi0020en.pdf
Ilmansuodattimen puhtaus on tärkeää samoin kuin se että suodatin on asennettu oikein eikä imuilmaa pääse vuotamaan ohi suodattimen. Likainen suodatin, toisin kuin yleisesti luullaan, päästää hiukkasia enemmän läpi kuin uusi ja puhdas. Ilmamassamittarin tuhoaa partikkelit imuilmassa, ei ilmanpuute. Se ei riitä että ilmanputsari vaihdetaan ajoissa, se pitää vaihtaa myös oikein. Tarkista massamittarin vaihdon yhteydessä että imuilmakanavat on puhtaat, poissuljet näin mahdollisen imuilmavuodon ohi suodattimen.Täytyy tuota nyt viikonloppuna ihmetellä, kun aikaa vähän enemmän. Kiitoksia tuosta kuvasta ja muutenkin kaikille kiitoksia jotka jaksoivat neuvoa ja antaa opastusta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1482639
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541669Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1341634Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1501381- 661338
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut131190Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall2851183- 156986
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek24940Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht58899