Penkkiurheilijan haasteet

Anonyymi

Kamalaa jännittää sohvalta hiihtoa, mäkihyppyä, ampumahiihtoa ja hui, rallia tuli vilkaistua, kun nuorukainen meni mukkelismakkelis saatikka mutkamäet, missä joku luisui aitoihin.
Kaikeksi onneksi onnettomuuksissa ei käynyt pahasti.
Beng

48

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onneksi on ohjelmaa.
      Vaimoni on hillitön penkkiurheilija. Kaikki ns. tavalliset kesä- ja talvilajit on pakko katsoa ja niiden lisäksi menevät mm. paini, painonnosto,
      Lätkä eikä nyrkkeily kuulu listalle.
      Myös muut kuuluvat katsottaviin jos mukana on suomalaisia.

      Vaimoni kotiutui sairaalasta ennen joulua ja on niin heikossa hapessa, että tyrkyttivät moneen otteeseen jotain kodinhoidon apua. Sanoi perustellusti, ettemme tarvitse sellaista.

      Olen järjestellyt olohuonettamme siten, että hän pystyy sohvalla puolimakuulla katsomaan töllöä ja onneksi ja luojan kiitos, että sieltä on tullut urheilua harvinaisen paljon. Töllön vieressä on tuttaviemme joulukuun alkupuolella tuoma amaryllis jonka kehitystä vaimo on seurannut toisella silmällä.
      Nyt rehottavat toisen kukkaputken 20cm punaiset kukat mutta murheen hetki lähestyy. Eivätköhän nuo kohta kuihdu.

      Kun kukat kuihtuvat ja urheilulähetykset vähenevät koittaa minulle haasteellinen aika. Mitä keksin tilalle?

      • Anonyymi

        Miten olisi, jos lainaisit kuuntelukirjoja sellaisia molemmille mieleisiä. Niitä voisi pätkissä kuunnella yhdessä.
        Beng


      • Anonyymi

        Miksi et toimita vaimoasi palvelutaloon, hänen paikkansa olisi siellä. Sinun hoitotoimesi ovat synkkää luettavaa, että olet järjestänyt makuualustan sohvalle, jossa vaimo voi tuijottaa telkkaria päivät pitkät ja amarylliä, että sinun ei tarvitsisi tehdä mitään. Häpeä.
        En ihmettele, että kodinhoito on huolissaan.
        Vaimoa kuuluu KUNTOUTTAA eikä makuuttaa sohvalla haavaumiin saakka!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi et toimita vaimoasi palvelutaloon, hänen paikkansa olisi siellä. Sinun hoitotoimesi ovat synkkää luettavaa, että olet järjestänyt makuualustan sohvalle, jossa vaimo voi tuijottaa telkkaria päivät pitkät ja amarylliä, että sinun ei tarvitsisi tehdä mitään. Häpeä.
        En ihmettele, että kodinhoito on huolissaan.
        Vaimoa kuuluu KUNTOUTTAA eikä makuuttaa sohvalla haavaumiin saakka!

        Äläs äläs.
        Tietämättä ja tuntematta tilanteita ei pidä mennä tuomitsemaan.
        Sitä sanotaan kiintymykseksi ja empatiaksi.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äläs äläs.
        Tietämättä ja tuntematta tilanteita ei pidä mennä tuomitsemaan.
        Sitä sanotaan kiintymykseksi ja empatiaksi.
        Beng

        Mutta jos se menee liikaa itsekkyyden puolelle ja tapahtuu laiminlyöntejä, tahattomiakin, kun parempaa huolta voisi saada kodinhoidon tai palvelutalojen osalta, niin pistää miettimään.
        Toisaalta ikä ryhmis potilaatkin osaavat olla itsepäisiä "minen lähe mihinkään kotoani, tahdon kotiin" asenteillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos se menee liikaa itsekkyyden puolelle ja tapahtuu laiminlyöntejä, tahattomiakin, kun parempaa huolta voisi saada kodinhoidon tai palvelutalojen osalta, niin pistää miettimään.
        Toisaalta ikä ryhmis potilaatkin osaavat olla itsepäisiä "minen lähe mihinkään kotoani, tahdon kotiin" asenteillaan.

        Nytnyt.
        Ihmiset ovat erilaisia.
        Työnsitkö itse jonkun läheisesi laitokseen heti, jotta pääsit eroon.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äläs äläs.
        Tietämättä ja tuntematta tilanteita ei pidä mennä tuomitsemaan.
        Sitä sanotaan kiintymykseksi ja empatiaksi.
        Beng

        Kaikki eivät sentään ole synkistelijöitä!
        Vaimoni ei ole liikuntakyvytön mutta fyysinen kuormitus saattaa nosta kuumeen joka EI ole tulehdusperäinen!
        Hän käy välillä virkistäytymässä tehden patikkareisuja mm. apteekkiin, s x 300m ja lähipostiin 2 x 200m.
        Labraan 2 krt/vko. Matkaa alle 200m. Minä olen vienyt aikaisemmin autolla kuten myös apteekkiin mutta sinne hän haluaa samoilla itse. 2 x 300m.

        Viimeisten runsaan 20:n vuoden aikana, ollessaan täysin terve, hän tottui siihen, että minä hoidin kaikki muut asiat paitsi hänen leipiensä ja banaaniensa ostamista. Enmyöskään ole käyttänyt rättien pesintä koska värisokeuteni ja piittaamattomuuteni ohjeista aiheuttavat sekaantumisriskejä.
        Siivouksessa hänen suurin panoksensa on ollut mattojen ohjaaminen oikeisiin paikkoihin.

        Minä olen tehnyt ne askareet joissa olen parempi, kuten esimerkiksi ruokahuolto ja voimaa vaativat siivousvaiheet, tai sitten olen inhonnut joitakin puuhia vähemmän.
        Minusta on ollut mukavaa kun vaimoni on voinut tuntea itsensä "huolletuksi".
        Viikon tyttöjen matkoilta ja varsinkin pitemmiltä, hän palasi aina perusteellisesti siivottuun asuntoon. Se oli minun tapani toivottaa hänet tervetulleeksi.

        Vaimoni lukee paljon ja nykyisin hän antaa minulle luettelon kirjailijoista joiden kirjoja kuskailen kotiin.

        Ajatus palvelutalosta ei ole käynyt mielessämme emmekä halua mitään kodinhoitajaa käymään. Minusta riippumatta hän tyrmäsi ajatuksen jo sairaalassa ennen kotiutusta.

        Eikä hän koko aikaa loju sohvalla. Nyt kun töllöstä on tullut paljon urheilua niin tuo sohvan kääntö oli käytännön asia.

        Sairaalasta kotiutettaessa lausahdin lekurin ja tippaiitan paikalla ollessa, että vaimoni on ilmeisesti käyttökelvoton mutta ei toimintakyvytön. Käsittäköön kukin miten haluaa.
        Yli 50 vuota kestänyt liittomme on vieläkin joskus osoittanut sitä toimintakykyä kunhan olotila on vakuuttavan hyvä. Fyysiseen kuormitukseen joskus liittyvää kuumeilua ei ole esiintynyt. Aloite on ollut pelkästään vaimolla mutta tuntuupa kaipaavan vieläkin monenkin sortin läheisyyttä.

        Ps. Sekä laboratoriokokeiden, että fyysisten, numeerisesti osoitettavien perusteiden mukaan minä olen erinomaisessa kunnossa,kunhan en kehu liikaa lähimuistiani joka sekin on testattu 90%:ksi.
        Joskus tuntuu, että henkilöhuollon ammattilaiset asennoituvat minun ikäisiini, 77v ukkohin hyvin epäluuloisesti!

        Tulipa hirmuinen tilitys. Olin kai tämän tarpeessa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki eivät sentään ole synkistelijöitä!
        Vaimoni ei ole liikuntakyvytön mutta fyysinen kuormitus saattaa nosta kuumeen joka EI ole tulehdusperäinen!
        Hän käy välillä virkistäytymässä tehden patikkareisuja mm. apteekkiin, s x 300m ja lähipostiin 2 x 200m.
        Labraan 2 krt/vko. Matkaa alle 200m. Minä olen vienyt aikaisemmin autolla kuten myös apteekkiin mutta sinne hän haluaa samoilla itse. 2 x 300m.

        Viimeisten runsaan 20:n vuoden aikana, ollessaan täysin terve, hän tottui siihen, että minä hoidin kaikki muut asiat paitsi hänen leipiensä ja banaaniensa ostamista. Enmyöskään ole käyttänyt rättien pesintä koska värisokeuteni ja piittaamattomuuteni ohjeista aiheuttavat sekaantumisriskejä.
        Siivouksessa hänen suurin panoksensa on ollut mattojen ohjaaminen oikeisiin paikkoihin.

        Minä olen tehnyt ne askareet joissa olen parempi, kuten esimerkiksi ruokahuolto ja voimaa vaativat siivousvaiheet, tai sitten olen inhonnut joitakin puuhia vähemmän.
        Minusta on ollut mukavaa kun vaimoni on voinut tuntea itsensä "huolletuksi".
        Viikon tyttöjen matkoilta ja varsinkin pitemmiltä, hän palasi aina perusteellisesti siivottuun asuntoon. Se oli minun tapani toivottaa hänet tervetulleeksi.

        Vaimoni lukee paljon ja nykyisin hän antaa minulle luettelon kirjailijoista joiden kirjoja kuskailen kotiin.

        Ajatus palvelutalosta ei ole käynyt mielessämme emmekä halua mitään kodinhoitajaa käymään. Minusta riippumatta hän tyrmäsi ajatuksen jo sairaalassa ennen kotiutusta.

        Eikä hän koko aikaa loju sohvalla. Nyt kun töllöstä on tullut paljon urheilua niin tuo sohvan kääntö oli käytännön asia.

        Sairaalasta kotiutettaessa lausahdin lekurin ja tippaiitan paikalla ollessa, että vaimoni on ilmeisesti käyttökelvoton mutta ei toimintakyvytön. Käsittäköön kukin miten haluaa.
        Yli 50 vuota kestänyt liittomme on vieläkin joskus osoittanut sitä toimintakykyä kunhan olotila on vakuuttavan hyvä. Fyysiseen kuormitukseen joskus liittyvää kuumeilua ei ole esiintynyt. Aloite on ollut pelkästään vaimolla mutta tuntuupa kaipaavan vieläkin monenkin sortin läheisyyttä.

        Ps. Sekä laboratoriokokeiden, että fyysisten, numeerisesti osoitettavien perusteiden mukaan minä olen erinomaisessa kunnossa,kunhan en kehu liikaa lähimuistiani joka sekin on testattu 90%:ksi.
        Joskus tuntuu, että henkilöhuollon ammattilaiset asennoituvat minun ikäisiini, 77v ukkohin hyvin epäluuloisesti!

        Tulipa hirmuinen tilitys. Olin kai tämän tarpeessa?

        Kiitos. Eijän sinun olisi ollut pakko avautua.
        Mielestäni sinulla on hyvä ja lämmin suhtautuminen tilanteeseesi.
        Voisi olla ammattilaisille mallinottoa.
        Ehkä välillä voi olla olo raskas, mutta samankaltainen sana ilman yhtä ässää on r a k a s. Vaimosi on sinulle rakas.
        Voikaa hyvin.
        Beng


    • Anonyymi

      Syöksyssä hetkeä myöhemmin yksi meni lähes pää edellä mäkeen. Siinä kävi vähän pahemmin.

      • Anonyymi

        Tämä tapahtui siis pari päivää sitten Kitzbühelin miesten syöksylaskussa. Nyt taisi olla toinen kisa perään samassa rinteessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä tapahtui siis pari päivää sitten Kitzbühelin miesten syöksylaskussa. Nyt taisi olla toinen kisa perään samassa rinteessä.

        Onneksi en nähnyt.
        Mistä pidän kovasti, on se, että studiossa on entisiä huippu-urheilijoita tai valmentajia kommentoimassa penkkiurheilijalle käsittämättömistä asioista ja nyansseista.
        Televisiossa näkee katsoja, miten kilpailut etenevät toisin kuin muinoin radiossa.
        Noponen & kumpp. loivat kuvat sanailullaan mieliin. Televisiossa moinen sepustus tuntuu turhalta.
        Kommentaattorit luovat lähetyksestä ohjelman.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi en nähnyt.
        Mistä pidän kovasti, on se, että studiossa on entisiä huippu-urheilijoita tai valmentajia kommentoimassa penkkiurheilijalle käsittämättömistä asioista ja nyansseista.
        Televisiossa näkee katsoja, miten kilpailut etenevät toisin kuin muinoin radiossa.
        Noponen & kumpp. loivat kuvat sanailullaan mieliin. Televisiossa moinen sepustus tuntuu turhalta.
        Kommentaattorit luovat lähetyksestä ohjelman.
        Beng

        Vatsalihakset ovat kovilla, kun sohvalta yritän ponnistaa 130 m ilman hyppypukua.
        Beng


    • Anonyymi

      Realityä.

      Urheilu kiinnostaa sen verran, että kanava vaihtuu, jos sitä alkaa telkkarista tulemaan. Noh, jostain syystä joskus saatan sivusilmällä vilkuilla jotain jäätanssia, tai biljardia. Periaatteessa golf vois olla kiintoisaa, se vaan ällistyttävän tylsää kateltavaa.

      Mutta just lajeja, joita luettelitkin, voi kyllä ajatella realitynä. Mun mielestä monien lajien suosio perustuu nimenomaan siihen, niissä voi tapahtua ties millaisia vahinkoja, loukkaantumisia, kuolemiakin. Leipää ja sirkushuveja rahvaalle. Kivahan se verta ja tappeluksia on katsoa, kai. Jossain autourheilussa on toi tekniikkapuoli, joka saataa jotakuta kiinnostaa, mutta tottahan se, kun ihminen kuolee rallissa, se se vasta erityisjänskää onkin.

      Mutta urheilutapahtumat on tosia, ei näytelmiä, tai elokuvia. Noh, showpaini nyt on teatteria, kai muitakin lajeja lienee. Oletettavasti iteltä puutuu jokin geeni, kun ei hirveeti väkivaltaviihde, urheilu, tollaset kiinnosta. Draama kyllä ok, mutta urheilu oikeastaan siinä suhteessa aika tylsää. Sitä niinkuin odottaa jotain tapahtuvan, vaan aika harvoin sen kummempaa oikeesti on. Jokin pitkänmatkan juoksu katseltavana suunnalleen yhtä kiintoisaa, kuin katsella maalin kuivumista.

      Jep, realityä, väkivaltaa, sehän se myy.

      =DW=

      • Anonyymi

        Ei minua väkivalta missään kiinnosta.
        Mutta olipa ikävä kohtaus miesten viestinhiihdossa.

        Rallissa mietityttää se, että normioloissa noilla kippuraisilla teillä on ajorajoitukset taatusti.
        Mutta sitten järjestetään kilpailu ja ajetaan niin p:sti.
        Aika hurjia kelejä. Onko noissa autoissa normaalirenkaat siis kitkat vai jotkin nastoitetut?

        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minua väkivalta missään kiinnosta.
        Mutta olipa ikävä kohtaus miesten viestinhiihdossa.

        Rallissa mietityttää se, että normioloissa noilla kippuraisilla teillä on ajorajoitukset taatusti.
        Mutta sitten järjestetään kilpailu ja ajetaan niin p:sti.
        Aika hurjia kelejä. Onko noissa autoissa normaalirenkaat siis kitkat vai jotkin nastoitetut?

        Beng

        Monacon ulkoseinämillä eli ylempänä vuoren rinteitä menevät tiet ovat keskimäärin 30 km vauhdille, rajoitukset 30 - 50 km/h


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monacon ulkoseinämillä eli ylempänä vuoren rinteitä menevät tiet ovat keskimäärin 30 km vauhdille, rajoitukset 30 - 50 km/h

        Eipä olisi mitään istumista autossa ilman ykäpussia tai sitten huivi silmille.
        Ajajaksihan minusta ei ole.
        Jalat menisivät setsuurille tai jokin horkkakohtaus.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä olisi mitään istumista autossa ilman ykäpussia tai sitten huivi silmille.
        Ajajaksihan minusta ei ole.
        Jalat menisivät setsuurille tai jokin horkkakohtaus.
        Beng

        Ääniefektit ratkaisevat siviilimatkustajien reaktiot.

        Olemme useamman kerran ajaneet Merialpeilla ja myös noilla Monacon rallireiteillä.
        En ajatellut nopeusrajoituksia vaan ajoin auton ja sään mukaan.
        Kun renkaat alkoivat vinkumaan neulansilmissä meni vaimoni tyytymättömän näköiseksi ja päättelin siitä, että kohta tulee huomautus pahoinvoinnista. Poikamme oli vielä herkkävatsaisempi mutta immuuni äänille.

        Kun myöhemmin, toisella autolla ja matalilla renkailla ajelimme samoja reittejä niin vinkumattomat renkaat rauhoittivat kummasti vaimoni vatsan mutta,nopeuden kasvaessa tuli poikamme vatsa rajoittavaksi tekijäksi.

        Vauhtisokeus on helpommin ymmärrettävä ilmiö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ääniefektit ratkaisevat siviilimatkustajien reaktiot.

        Olemme useamman kerran ajaneet Merialpeilla ja myös noilla Monacon rallireiteillä.
        En ajatellut nopeusrajoituksia vaan ajoin auton ja sään mukaan.
        Kun renkaat alkoivat vinkumaan neulansilmissä meni vaimoni tyytymättömän näköiseksi ja päättelin siitä, että kohta tulee huomautus pahoinvoinnista. Poikamme oli vielä herkkävatsaisempi mutta immuuni äänille.

        Kun myöhemmin, toisella autolla ja matalilla renkailla ajelimme samoja reittejä niin vinkumattomat renkaat rauhoittivat kummasti vaimoni vatsan mutta,nopeuden kasvaessa tuli poikamme vatsa rajoittavaksi tekijäksi.

        Vauhtisokeus on helpommin ymmärrettävä ilmiö.

        Mitens mutkissa? Tööttäilevätkö autoilijat varoitukseksi?
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitens mutkissa? Tööttäilevätkö autoilijat varoitukseksi?
        Beng

        Eivät maanteillä mutta pimeän aikaan vilkutetaan valoja mutkissa ja risteyksissä.
        Varsin hyvä tapa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä olisi mitään istumista autossa ilman ykäpussia tai sitten huivi silmille.
        Ajajaksihan minusta ei ole.
        Jalat menisivät setsuurille tai jokin horkkakohtaus.
        Beng

        Olen saanut kokea ne tiet sekä bussissa, että pikku autossa ja täytyy sanoa, että elämäni parhaimpia ja nautinnollisempia kokemuksia.
        Toinen on ollut Sisiliassa vuoristossa oikein serpentiini teillä, jossa bussi saattoi joutua vekslaamaan, että pääsi jostain mutkasta, vieressä pudotus pitkälle rinteisiin tai rotkoon.
        Wau, niistä tuli kiksejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen saanut kokea ne tiet sekä bussissa, että pikku autossa ja täytyy sanoa, että elämäni parhaimpia ja nautinnollisempia kokemuksia.
        Toinen on ollut Sisiliassa vuoristossa oikein serpentiini teillä, jossa bussi saattoi joutua vekslaamaan, että pääsi jostain mutkasta, vieressä pudotus pitkälle rinteisiin tai rotkoon.
        Wau, niistä tuli kiksejä.

        Kerran Kanarialla (vain kerran käyneenäkin) matkasimme Inglesistä bussilla johonkin pieneen kalastajakylään. Minä istuin kädet silmillä. Moderni iso bussi koukkaili kippuraista tietä. Välillä tuntui, että bussin etunokka oli tien ulkopuolella ilmassa.
        Serpentiiniteitä ei ole rakennettu ollenkaan kaltaisilleni.
        Beng


      • Anonyymi

        Realityä DW tuli eilen.
        Ei se maaliin tulo ollut oikein mukavaa katsottavaa.
        Kuinka rehillinen tulisi olla?
        Kyllähän tämä Jonikin nyt temppuili.
        Silti sauvalla lyöminen ja tyrkkiminen oli tuomittavaa. Ilman sitä suomalaiset olisivat voineet saada hylkytuomion.
        Minusta huippuhiihtäjänkään härnääminen ei ole urheilijamaista.
        Yllättävää oli tänään aamulla Bubin kertoma, että jossain Suomi-Ruotsi maaottelussa juoksivat 3 3 olivat tapelleet koko juoksumatkan ja molemmat joukkueet hylättiin.
        Beng
        Mielenkiintoista, miten eri tavoin norjalaiset ja ruotsalaiset kommentoivat tapahtunutta.
        Norjalaiset: Jonin olisi pitänyt nousta ja mojauttaa nyrkillä. Siitähän olisi tullut maailmansota.
        Ruotsalaiset taas tuomitsivat Jonin käytöksen.
        No näistä kahdesta mielipiteestä: edustavat vain joitain julkisuuteen poimittuja.


    • Anonyymi

      Aina rallia katsoessa tulee mieleen suomalainen taituripoika, jonka isä oli myös rallin mestareita.
      Poika luisti jonkin kaarteen pitkäksi ( muistaakseni Etelä-Amerikassa ) ja suora pudotus alas taisi olla 100 m. Molemmat ruumiit palasina romun seassa.
      Tulee aina hyytävä olo.......

      En muista nimeä. Muistaisiko joku?

      • Anonyymi

        Korsikassa menehtyi Henri Toivonen kovin, kovin nuorena.
        Beng


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa tänään taas sellaista menoa mutkamäessä.
        Laajavuoressa 10 kertaa laskeneena, voin kuvitella vain.
        Mukkelismakkelis.
        Beng

        Yhdistetyn hyppyselostuksissa Mantila totesi erään hyppääjän osalta, että kun tämä heilutteli toista kättään, että hätisteli siinä hyttyset pois.
        Ai, että pidän Mantilan äänestä.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhdistetyn hyppyselostuksissa Mantila totesi erään hyppääjän osalta, että kun tämä heilutteli toista kättään, että hätisteli siinä hyttyset pois.
        Ai, että pidän Mantilan äänestä.
        Beng

        Eikö kukaan muu seuraa edes nyt yhdistettyä?
        Teen samalla käsityötä; neulomus, jonka aloitin about 20 v sitten.
        Beng
        Aamuista mutkamäkeä katsellessani ajattelin, että kaikkea kauhian kummallista ihminen keksii ja kutsuu sitä urheiluksi.
        Esim. laskettelu: sopivan korkea ja hankala mäki ja isketään tikkuja mäkeen sinne tänne ja sitten siitä lanteita heilautellen laskemaan erityissuksilla.
        Sitten kun sukset eivät riitä, pitää laskea yhdellä suksella eli laudalla ja asentaa monot poikittain, no pitkittäin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö kukaan muu seuraa edes nyt yhdistettyä?
        Teen samalla käsityötä; neulomus, jonka aloitin about 20 v sitten.
        Beng
        Aamuista mutkamäkeä katsellessani ajattelin, että kaikkea kauhian kummallista ihminen keksii ja kutsuu sitä urheiluksi.
        Esim. laskettelu: sopivan korkea ja hankala mäki ja isketään tikkuja mäkeen sinne tänne ja sitten siitä lanteita heilautellen laskemaan erityissuksilla.
        Sitten kun sukset eivät riitä, pitää laskea yhdellä suksella eli laudalla ja asentaa monot poikittain, no pitkittäin...

        Ja taas kysyn, eikö kukaan katso MM-kisoja.
        Niin jännää.
        Yhdistettyä tietenkin.
        Ilkka Herolalle onnitteluit!
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja taas kysyn, eikö kukaan katso MM-kisoja.
        Niin jännää.
        Yhdistettyä tietenkin.
        Ilkka Herolalle onnitteluit!
        Beng

        Minä seuraan MM-kisoja tiiviisti.

        Ilkka Herolaa onnittelen hopeamitalistaan! Hirmuista vauhtia mies piti ladulla jälleen kerran.
        Ehtikin kulua 14 vuotta siitä, kun "idolini" Hannu Manninen sai kultaa yhdistetyssä Sapporon MM-kisoissa v.2007 ja joukkuekisankin Suomi voitti.

        Tänäänkin riittää jännitettävää. Yhdistelmähiihdot ja pikkumäen ainakin katson.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä seuraan MM-kisoja tiiviisti.

        Ilkka Herolaa onnittelen hopeamitalistaan! Hirmuista vauhtia mies piti ladulla jälleen kerran.
        Ehtikin kulua 14 vuotta siitä, kun "idolini" Hannu Manninen sai kultaa yhdistetyssä Sapporon MM-kisoissa v.2007 ja joukkuekisankin Suomi voitti.

        Tänäänkin riittää jännitettävää. Yhdistelmähiihdot ja pikkumäen ainakin katson.

        kylmätotuus

        Oliko Samppa Lajunen myös yhdistetyn miehiä?
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko Samppa Lajunen myös yhdistetyn miehiä?
        Beng

        Edellinen viestini poistettiin, joten otetaanpa uusiksi ja katsotaan häviääkö tämäkin.

        Samppa on ehkäpä eniten arvokisamitaleita kahminut suomalainen yhdistetyn urheilija.

        Tässä lisää tietoa hänen menestyksekkäästä urastaan.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Samppa_Lajunen

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä seuraan MM-kisoja tiiviisti.

        Ilkka Herolaa onnittelen hopeamitalistaan! Hirmuista vauhtia mies piti ladulla jälleen kerran.
        Ehtikin kulua 14 vuotta siitä, kun "idolini" Hannu Manninen sai kultaa yhdistetyssä Sapporon MM-kisoissa v.2007 ja joukkuekisankin Suomi voitti.

        Tänäänkin riittää jännitettävää. Yhdistelmähiihdot ja pikkumäen ainakin katson.

        kylmätotuus

        Eilen ei suomalaisten sukset luistaneet, mutta tänään on uusi päivä ja uudet kisailut.

        Pidetään peukkuja Suomen yhdistetyn joukkueelle ja pariviestien hiihtäjille.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edellinen viestini poistettiin, joten otetaanpa uusiksi ja katsotaan häviääkö tämäkin.

        Samppa on ehkäpä eniten arvokisamitaleita kahminut suomalainen yhdistetyn urheilija.

        Tässä lisää tietoa hänen menestyksekkäästä urastaan.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Samppa_Lajunen

        kylmätotuus

        Häntä ei ole mainittu, kun on näitä männä vuosien yhdistetyn nimiä on kerrottu.
        Taisi olla kitaramieskin.
        No, mutta vihdoin parisprintissä hopeaa. Varmaan kohottaa muidenkin mielialaa.
        Niin jännää, ettei voi aina katsoa....
        Beng


    • Anonyymi

      Katson kaikki tavanomaiset lajit paitsi jääkiekon.
      Seuraan myös minulle vieraampia lajeja silloin kun mukana on suomalaisia.
      Mieheni on jo vuosikausia hoitanut suurimman osan kotitöistä joten ne eivät ole häirinneet nyt talvilajien seuraamista. Kirsikkana kakun päällä on käännetty sohva.
      Se on käännetty siten, että pystyn puolimakuulla tai nojaistunnassa seuraamaan lähetyksiä suoraan näkökentässä tarvitsematta kekotta pää vinossa.

      Mieheni seuraa lähetyksiä myös keitiöstä käsin puuhailunsa ohessa.

      • Anonyymi

        Tuo on huomaavaista, kun sinulle on järjestetty katsomo.
        En ihan kaikkia talviurheilulajeja seuraa, mutta nämä moniosaamiset on jännää katsottavaa.
        Ampumahiihto on samanmoista kuin yhdistetty.
        Ehkä kiinnostus siihen tuli Kaisa Mäkäräisen myötä.
        Sitten. Kun on näitä aiemmin kilpailleita kommentoimassa studiossa, niin siitä tulee kelpo tv-viihdettä. Eivätkä heidän hauskatkaan kommenttinsa ole tekoylihauskoja.
        Palander on hauska. Mantilan ääntä olen kehunut. Muitakin on.
        Ehken ihan heti suorituksen jälkeen haastattelisi urheilijoita. Antaisin ensin sulatella suoritustaan.
        Oli eilenkin hauskaa myöhemmin katsoa Herolan riemua.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on huomaavaista, kun sinulle on järjestetty katsomo.
        En ihan kaikkia talviurheilulajeja seuraa, mutta nämä moniosaamiset on jännää katsottavaa.
        Ampumahiihto on samanmoista kuin yhdistetty.
        Ehkä kiinnostus siihen tuli Kaisa Mäkäräisen myötä.
        Sitten. Kun on näitä aiemmin kilpailleita kommentoimassa studiossa, niin siitä tulee kelpo tv-viihdettä. Eivätkä heidän hauskatkaan kommenttinsa ole tekoylihauskoja.
        Palander on hauska. Mantilan ääntä olen kehunut. Muitakin on.
        Ehken ihan heti suorituksen jälkeen haastattelisi urheilijoita. Antaisin ensin sulatella suoritustaan.
        Oli eilenkin hauskaa myöhemmin katsoa Herolan riemua.
        Beng

        Ampumahiihto on varsinainen yleisölaji sekä paikalla olevalle katsojalle, että myös telkusta katsoen.
        Katson mielenkiinnolla vaikka suomalaiset eivät enää pärjääkään. Pidän peukkuja ranskalaisille ja ruotsalaisille. Mieheni fanittaa italialaisia naisia ja miehistä ketä muita tahansa kuin norjalaisia.
        Mäen mielenkkinto on osittain kiinni suomalaisten menestymisestä. Pitäisi ainakin selvitä karsinnasta.
        Yhdistetty on tietenkin oma lukunsa
        Lieneekö epänaisellista kun katson mielenkiinnolla sisälajeista painia ja painonnostoa.
        Johtunee mieheni ja poikani harrastuksesta. Olemme mieheni kanssa käyneet katsomassa paikalla kahdet painonnoston SM kilpailut, kahdet baltic cupit ja yhden Suomi-Ranska maaottelun. Pienempien lisäksi.
        Samoin kaikki mainittavammat, paikkakunnallamme järjestetyt painikilpailut.
        Paremman puutteessa aloitan kohta seuraamaan rallia. Tietenkin peukutan Rovanperää!

        Mieheni löysäilee tänään ruuan laittamisessa. Tekee päivällä normaalin tomaatti- sipuli- jäävuori salaatin ja "ruokana" kaurapuuron. Illalla laiskottelee kuumentamalla valmispizzan. En huomauttele enkä osoita mieltäni.

        Noista pikahaastatteluista olen samaa mieltä. Antaisivat hengityksen tasaantua ja pyyhkiä eritteet pois. Samoin epäonnistuneiden suoritusten syiden tivaaminen ei ole huomaavaista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ampumahiihto on varsinainen yleisölaji sekä paikalla olevalle katsojalle, että myös telkusta katsoen.
        Katson mielenkiinnolla vaikka suomalaiset eivät enää pärjääkään. Pidän peukkuja ranskalaisille ja ruotsalaisille. Mieheni fanittaa italialaisia naisia ja miehistä ketä muita tahansa kuin norjalaisia.
        Mäen mielenkkinto on osittain kiinni suomalaisten menestymisestä. Pitäisi ainakin selvitä karsinnasta.
        Yhdistetty on tietenkin oma lukunsa
        Lieneekö epänaisellista kun katson mielenkiinnolla sisälajeista painia ja painonnostoa.
        Johtunee mieheni ja poikani harrastuksesta. Olemme mieheni kanssa käyneet katsomassa paikalla kahdet painonnoston SM kilpailut, kahdet baltic cupit ja yhden Suomi-Ranska maaottelun. Pienempien lisäksi.
        Samoin kaikki mainittavammat, paikkakunnallamme järjestetyt painikilpailut.
        Paremman puutteessa aloitan kohta seuraamaan rallia. Tietenkin peukutan Rovanperää!

        Mieheni löysäilee tänään ruuan laittamisessa. Tekee päivällä normaalin tomaatti- sipuli- jäävuori salaatin ja "ruokana" kaurapuuron. Illalla laiskottelee kuumentamalla valmispizzan. En huomauttele enkä osoita mieltäni.

        Noista pikahaastatteluista olen samaa mieltä. Antaisivat hengityksen tasaantua ja pyyhkiä eritteet pois. Samoin epäonnistuneiden suoritusten syiden tivaaminen ei ole huomaavaista!

        Ei ole epänaisellista katsoa painia.
        (Pssst. Äitini katsoi. Hänestä se oli hauskaa, kun kaksi on päällekkäin kuin sammakot.
        Kriteeri tämäkin.)
        Minä muistan, kun Amin Asikainen voitti Olympialaisissa hopeaa. Ottelu taisi tulla aamulla ennen töihin lähtöä.
        Tavallaan jännä laji, tekniikkaa ja kahden tasavahvan vääntöä.
        Kukas se Siperian karhu olikaan? Hänkin lukee runoja, kuten Pertti Ukkola.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole epänaisellista katsoa painia.
        (Pssst. Äitini katsoi. Hänestä se oli hauskaa, kun kaksi on päällekkäin kuin sammakot.
        Kriteeri tämäkin.)
        Minä muistan, kun Amin Asikainen voitti Olympialaisissa hopeaa. Ottelu taisi tulla aamulla ennen töihin lähtöä.
        Tavallaan jännä laji, tekniikkaa ja kahden tasavahvan vääntöä.
        Kukas se Siperian karhu olikaan? Hänkin lukee runoja, kuten Pertti Ukkola.
        Beng

        Siperian jarhu? Rogalin tai Ragulin? Mieheni kertoman mukaan Ukkolan menestys ei perustunut ylivertaiseen taitoon vaan ainutlaatuiseen kestävyyteen. Hyvällä puolustuksella väsytti vastustajansa ja ratkaisi ottelut loppuhetkillä?
        Puolelta alkaa hyppely. En odota liikoja. Kunhan vaan norjalainen ei voita. Sympatiani ovat slovenialaisten puolella ja kakkosena tulevat puolalaiset. Tietysti suomalaisten jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siperian jarhu? Rogalin tai Ragulin? Mieheni kertoman mukaan Ukkolan menestys ei perustunut ylivertaiseen taitoon vaan ainutlaatuiseen kestävyyteen. Hyvällä puolustuksella väsytti vastustajansa ja ratkaisi ottelut loppuhetkillä?
        Puolelta alkaa hyppely. En odota liikoja. Kunhan vaan norjalainen ei voita. Sympatiani ovat slovenialaisten puolella ja kakkosena tulevat puolalaiset. Tietysti suomalaisten jälkeen.

        Bolsunov sai kultaa kovalla hiihdolla, joka lopuksi kypsytti norskit.
        On tuo hiihto vauhdikasta menoa nykyisin, ladut ovat hiulatut ja välineet eli sukset spesiaalia, sekä hiihtäjät hirmukuntoisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bolsunov sai kultaa kovalla hiihdolla, joka lopuksi kypsytti norskit.
        On tuo hiihto vauhdikasta menoa nykyisin, ladut ovat hiulatut ja välineet eli sukset spesiaalia, sekä hiihtäjät hirmukuntoisia.

        Hoppeeta tuli Hakola ja Mäki . Hienosti kaverit hiihti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bolsunov sai kultaa kovalla hiihdolla, joka lopuksi kypsytti norskit.
        On tuo hiihto vauhdikasta menoa nykyisin, ladut ovat hiulatut ja välineet eli sukset spesiaalia, sekä hiihtäjät hirmukuntoisia.

        Bolshunov on erittäin hyvä hiihtäjä. Jouni Mäki hyvä.
        Nyt tuo kahden välinen kina saisi loppua eikä tulla enää otsikoihin.
        Erittäin huonoa köytösesimerkkiä nuoremmille.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bolshunov on erittäin hyvä hiihtäjä. Jouni Mäki hyvä.
        Nyt tuo kahden välinen kina saisi loppua eikä tulla enää otsikoihin.
        Erittäin huonoa köytösesimerkkiä nuoremmille.
        Beng

        Olipa eilen jännä naisten viesti!
        Pronssi kohotti taatusti mielialaa: palkkio monista ponnisteluista.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa eilen jännä naisten viesti!
        Pronssi kohotti taatusti mielialaa: palkkio monista ponnisteluista.
        Beng

        Vasaloppettia on hiihdetty jo 99 vuotta.
        Millaisin varustein, eväin ja millaisilla laduilla on hiihdetty ensimmäisenä vuonna? Entä aika?
        Paljonkohan paino laskee 90 km:n hiihdon aikana.
        Koko ajan ei voi tankata eikä pullamössöllä lähteä.
        Entä, kun tulee pikku- tai isohätä. Suoliahan ei voi vetäistä tyhjiksi ennen lähtöä, koska muutaman kilsan jälkeen olisi potslojo.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vasaloppettia on hiihdetty jo 99 vuotta.
        Millaisin varustein, eväin ja millaisilla laduilla on hiihdetty ensimmäisenä vuonna? Entä aika?
        Paljonkohan paino laskee 90 km:n hiihdon aikana.
        Koko ajan ei voi tankata eikä pullamössöllä lähteä.
        Entä, kun tulee pikku- tai isohätä. Suoliahan ei voi vetäistä tyhjiksi ennen lähtöä, koska muutaman kilsan jälkeen olisi potslojo.
        Beng

        Nyt näytti olevan eliittihiihtäjien Vasaloppet. Meneillään par'aikaa 50 km miesten hiihto.
        Miksi noilla hiihtäjillä täytyy olla rannekello kädessään? Onko se jokin mittari joka mittaa sykettä , kaloreita,nestetasapainoa, hapenottoa, suksen luistoa, vai mistä on kyse?
        Hytinäx1


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt näytti olevan eliittihiihtäjien Vasaloppet. Meneillään par'aikaa 50 km miesten hiihto.
        Miksi noilla hiihtäjillä täytyy olla rannekello kädessään? Onko se jokin mittari joka mittaa sykettä , kaloreita,nestetasapainoa, hapenottoa, suksen luistoa, vai mistä on kyse?
        Hytinäx1

        Voi hyvänen aika kun Bolshunovi taas kiilattiin epäreilusti. Sais kyllä norjalainen diskata kun oli toinen suksi radan ulkopuolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi hyvänen aika kun Bolshunovi taas kiilattiin epäreilusti. Sais kyllä norjalainen diskata kun oli toinen suksi radan ulkopuolella.

        Dramaattinen loppu viidellä kympillä.
        Jäi paha maku.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dramaattinen loppu viidellä kympillä.
        Jäi paha maku.
        Beng

        Kaivan naftaliinista ketjuni.
        30 km Sveitsistä naisten kisa. Ikävä katsoa kun vaihtuvat kakkossijalla olevat hiihtävät kirjaimellisesti ykkösen kannoilla. Noinko ilkeitä ovat? Ihme kun tällaiseen ei puututa ja määrätä sivuun.
        Kelkkamies esti 2.ryhmän ykkösenä hiihtävää Pärmäkosken hiihtoa niin, että hänen ohitseen pääsi hiihtäjä. Törrrkeää.
        Beng


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1816
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1478
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1123
    Aihe