Thaimaalaisen tarjoilijan omakotitalo.

Anonyymi

Minä tiedän, minä siis tiedän, ai mitäkö minä tiedän ... kerron teille rakkaat.

Thaimaalaisen tarjoilijan palkalla voi rakennuttaa sataneliöisen nykyaikaisen omakotitalon tolppien nokkaan, jossa leveät räystäät ja tuulettimet katossa.

Pattayalla on tarjoilijoita valtaisa määrä ja heillä vielä lisätienestinään ... en sano, mutta Thaimaan maaseudulle aivan yhtenään rakentelevat sataneliöisiä nykyaikaisia omakotitaloja varmaankin juuri nyt kun ei ole työkiireitä.

Tarjoilijan aviomies kuitenkin latasi seuraavaa: Jokaikinen tarjoilija tietää ettei se ole mikään unelma-ammatti eikä varsinkaan ikuinen. 

Onko asiassa jotain mikä ei ole synkronissa?

40

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sekös lerppaa vituttaa kun toisilla menee liian hyvin.

      • Anonyymi

        Tyypillinen parkaisu, kun ei kykene muuhun, onko hyvä työpaikka ja ammatti jos kykenee yksin nainen rahoittamaan tarjoilijan työtuloillaan omakotitalon rakentamisen?

        Miksi työpalkka vain Neidin lumpulla on ollut hyvä, siis vain sillä hutsulla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyypillinen parkaisu, kun ei kykene muuhun, onko hyvä työpaikka ja ammatti jos kykenee yksin nainen rahoittamaan tarjoilijan työtuloillaan omakotitalon rakentamisen?

        Miksi työpalkka vain Neidin lumpulla on ollut hyvä, siis vain sillä hutsulla?

        ei saa sanoa 2010 vaimoa hutsuksi eikä lumpuksi , se vaan ei vielä ilman yhteistä kieltä tiedä millaisen adoniksen se on pokannut, toivottavasti tyttöraasu ei joudu ojasta allikoon, matkalla minkä tamä sulho varmasti kustantaa... niinkauan kun kiinnostusta riittää...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei saa sanoa 2010 vaimoa hutsuksi eikä lumpuksi , se vaan ei vielä ilman yhteistä kieltä tiedä millaisen adoniksen se on pokannut, toivottavasti tyttöraasu ei joudu ojasta allikoon, matkalla minkä tamä sulho varmasti kustantaa... niinkauan kun kiinnostusta riittää...

        Kyllä se Tinderi viettää elämäänsä aivan muissa maisemissa kuin tämä 2010, mutta antaa pojun jatkaa, eihän sillä ole muita läheisiä kuin tämä palstan faninsa.


    • Anonyymi

      Sensein konsernissa annetaan työsuhdetalot, palkallisia vapaapäiviä ja vielä joululahjaksi toinen mokoma vuosipalkka euroina kirjekuoressa.
      Sillä lahjarahalla voi sitten lyhentää sitä länsimaiseen tyyliin rakennettua omakotitaloa ikuisessa työsuhteessa ollen.
      Kun sitten ravintolan myy niin kannattaa jäädä vielä rahoittamaan sitä tappiollista ravintolaa ja antaa tarjoilijoille rahaa lisää jotta he voi lyhentää niitä omakotitaloja.

      Tämä sensein lanseeraama liikeidea valittiin viidettä kertaa peräkkäin vuoden liikeideaksi. Koska keittiötä ei ole niin ruokaa haetaan baarin asiakkaille tien toiselta puolelta ja sitten se kuljetetaan pakulla suoraan perheille.
      Suomessa on tori piste fi sivustolla myytävänä kiikkustuoli ja pönttö valopetrolia joilla rahoilla sitten rahoitetaan myydyn konsernin työttömiä tarjoilijoita.
      Ei voi sanoa muuta kuin että vain nero kykenee tuollaiseen liiketoimintaan.

      • Anonyymi

        Tarkentaisitko mitä tarkoitat myydyn ravintolan rahoittamisella?
        Mistä tietosi ravintolan tappiollisuudesta, onko pohjatietona edes mikä ravintola?
        Mistä tiedät joidenkin henkilöiden vuosipalkan?

        Kun kerran tiedät tarjoilijan vuosipalkan olevan 3000 euroa vastaava, niin voisitko aloitukseen viitaten kertoa, miten Neidin lumppu on rahoittanut talonsa rakentamisen, kun palkastaan lienee maksaneen elantonsa ja reissuhommiensa asumisen?

        Montako euroa olet koronaaikana antanut Thaimaan rakkaallesi / rakkaillesi?


      • Resupetteri olen kehidellyt uutta liike toimintaa tarjoilijoille koska kannan vastuuni. Thaimaalainen sukka korjaamo tehdas on tää uus toimiala johon tulee osakkaaksi rahalla motivoituneet työttömät tarjoilijat ja kokki.
        Maanantaina on palkallinen vapaapäivä. Tiistaina vien heille kotiin rahaa päivä tarpeisiin.
        Keskiviikkona vien orpo lapsilta risat sukat ja toimitan ne pakulla tehtaalle. Torstaina kyselen jos joku haluu mennä töihin ja tarviiko rahaa tuua. Perjantaisin on virkistys ohjelmaa. Thaimaalaista rokkia ja suuren suosion saavuttaneet tanssiaiset. Musa tulee tuubista.
        Viikonloppuna otetaan ihan rennosti ja ladataan battereita seuraavaan viikkoon.
        Pitkävartiset vrotee-sukat samaa paria 40 patia pari. Eri paria 20 patia ja lyhyt vartinen ja pitkä vartinen pari 10 patia ommelduna sukan värisellä lankalla.


      • Anonyymi
        SenssuChlangMai kirjoitti:

        Resupetteri olen kehidellyt uutta liike toimintaa tarjoilijoille koska kannan vastuuni. Thaimaalainen sukka korjaamo tehdas on tää uus toimiala johon tulee osakkaaksi rahalla motivoituneet työttömät tarjoilijat ja kokki.
        Maanantaina on palkallinen vapaapäivä. Tiistaina vien heille kotiin rahaa päivä tarpeisiin.
        Keskiviikkona vien orpo lapsilta risat sukat ja toimitan ne pakulla tehtaalle. Torstaina kyselen jos joku haluu mennä töihin ja tarviiko rahaa tuua. Perjantaisin on virkistys ohjelmaa. Thaimaalaista rokkia ja suuren suosion saavuttaneet tanssiaiset. Musa tulee tuubista.
        Viikonloppuna otetaan ihan rennosti ja ladataan battereita seuraavaan viikkoon.
        Pitkävartiset vrotee-sukat samaa paria 40 patia pari. Eri paria 20 patia ja lyhyt vartinen ja pitkä vartinen pari 10 patia ommelduna sukan värisellä lankalla.

        On se semmonen bisnearska tää meitin sensei että noita ei mahu ku kakstoista tusinaan!

        Aimo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se semmonen bisnearska tää meitin sensei että noita ei mahu ku kakstoista tusinaan!

        Aimo

        Aion suositella senseille ravintolaneuvoksen arvonimeä. Melko varmaan ensi vuonna kutsutaan linnaan tanssahtelemaan tuo legendaarinen bisnesmies. Oikea liikemies.
        Siellä voi sitten linnassa tanssahdella numban ja everstin kanssa ja maistaa sitä kuuluisaa boolia ni ei aina tarvi sitä kiljua särpiä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkentaisitko mitä tarkoitat myydyn ravintolan rahoittamisella?
        Mistä tietosi ravintolan tappiollisuudesta, onko pohjatietona edes mikä ravintola?
        Mistä tiedät joidenkin henkilöiden vuosipalkan?

        Kun kerran tiedät tarjoilijan vuosipalkan olevan 3000 euroa vastaava, niin voisitko aloitukseen viitaten kertoa, miten Neidin lumppu on rahoittanut talonsa rakentamisen, kun palkastaan lienee maksaneen elantonsa ja reissuhommiensa asumisen?

        Montako euroa olet koronaaikana antanut Thaimaan rakkaallesi / rakkaillesi?

        No ei tarvihe kai? Tietää kenenkään vuosipalkkoja se riittää, että tietää tarjoilijoiden keskimääräisen vuosiansion thaimaassa. Ymmärrätkö?....

        Se, että myy ravintola... " ketjunsa?" ravintolatoimintaa harjoittavalle yrittäjälle. Sekään ei ihmetytä. Sekään ei ole harvinaista, että kaikki työntekijät jatkavat uudella omistajalla vanhoina työntekijöinä....

        Normaalia ei ole se, että " tulevaisuuteen katsova?) oikeaan aikaan bistroketjunsa myynyt miljonääri?? Thainkieltä osaamaton, suomalainen rakennusmestari... Pitää viikkopalaverejä bistroketjun uuden omistajan vanhojen orpotyöntekijöiden kanssa ja myy omaisuuttaan suomesta, että saa uuden omistajan vanhat työntekijät pysymään leivässä?? Mietihän nyt rakennusmestari mitä sä juttelet? Puolen vuoden palkan kai viet ens joulunakin jokaisen orpotarjoilijan omakotitalon postilaatikkoon? Onhan sulla suuri ja hyvä sydän, mutta tarinasi on just sitä... Näin tekisin jos olis rahaa, haaveita, pelkkiä haaveita.

        Ei mitään tekemistä sun eikä mun ja vähiten Chiang-Main tarjoilijoiden tai orpojen/ viranomaisten reaalielämän kanssa. Mut kiva toi sun mielikuvitus, se menee ristiin todellisuuden kans vähemmän kun 2010;n sankaritarinat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei tarvihe kai? Tietää kenenkään vuosipalkkoja se riittää, että tietää tarjoilijoiden keskimääräisen vuosiansion thaimaassa. Ymmärrätkö?....

        Se, että myy ravintola... " ketjunsa?" ravintolatoimintaa harjoittavalle yrittäjälle. Sekään ei ihmetytä. Sekään ei ole harvinaista, että kaikki työntekijät jatkavat uudella omistajalla vanhoina työntekijöinä....

        Normaalia ei ole se, että " tulevaisuuteen katsova?) oikeaan aikaan bistroketjunsa myynyt miljonääri?? Thainkieltä osaamaton, suomalainen rakennusmestari... Pitää viikkopalaverejä bistroketjun uuden omistajan vanhojen orpotyöntekijöiden kanssa ja myy omaisuuttaan suomesta, että saa uuden omistajan vanhat työntekijät pysymään leivässä?? Mietihän nyt rakennusmestari mitä sä juttelet? Puolen vuoden palkan kai viet ens joulunakin jokaisen orpotarjoilijan omakotitalon postilaatikkoon? Onhan sulla suuri ja hyvä sydän, mutta tarinasi on just sitä... Näin tekisin jos olis rahaa, haaveita, pelkkiä haaveita.

        Ei mitään tekemistä sun eikä mun ja vähiten Chiang-Main tarjoilijoiden tai orpojen/ viranomaisten reaalielämän kanssa. Mut kiva toi sun mielikuvitus, se menee ristiin todellisuuden kans vähemmän kun 2010;n sankaritarinat.

        Mua nyt ei yllättäisi, jos 2010 ja senssu paljastuisi yhdeksi ja samaksi henkilöksi. On tää " maailman onnellisin kansa" niin onnellisia ihmisiä täynnä, kiitos Orionin ja muiden lääketehtaiden hyvistä antimista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei tarvihe kai? Tietää kenenkään vuosipalkkoja se riittää, että tietää tarjoilijoiden keskimääräisen vuosiansion thaimaassa. Ymmärrätkö?....

        Se, että myy ravintola... " ketjunsa?" ravintolatoimintaa harjoittavalle yrittäjälle. Sekään ei ihmetytä. Sekään ei ole harvinaista, että kaikki työntekijät jatkavat uudella omistajalla vanhoina työntekijöinä....

        Normaalia ei ole se, että " tulevaisuuteen katsova?) oikeaan aikaan bistroketjunsa myynyt miljonääri?? Thainkieltä osaamaton, suomalainen rakennusmestari... Pitää viikkopalaverejä bistroketjun uuden omistajan vanhojen orpotyöntekijöiden kanssa ja myy omaisuuttaan suomesta, että saa uuden omistajan vanhat työntekijät pysymään leivässä?? Mietihän nyt rakennusmestari mitä sä juttelet? Puolen vuoden palkan kai viet ens joulunakin jokaisen orpotarjoilijan omakotitalon postilaatikkoon? Onhan sulla suuri ja hyvä sydän, mutta tarinasi on just sitä... Näin tekisin jos olis rahaa, haaveita, pelkkiä haaveita.

        Ei mitään tekemistä sun eikä mun ja vähiten Chiang-Main tarjoilijoiden tai orpojen/ viranomaisten reaalielämän kanssa. Mut kiva toi sun mielikuvitus, se menee ristiin todellisuuden kans vähemmän kun 2010;n sankaritarinat.

        Numerosensei on kuin pimeästä luolasta juuri kirkkaaseen valoon tullut heikkokuntoinen lapsi, joka siristelee silmiään suu auki, ihmettelee miten maailma toimii ja alkaa kehittelemään siitä lapsellisia teorioitaan hämmästelleen niitä, jotka ovat jo pidempään täällä olleet, nähneet ja kokeneet.

        Aivan lataamokamaa ja kertoo suomalaisen avohoidon tasosta ja raskaasta epäonnistumisesta. Pihalla kuin lumiukko heinäkuussa Helsingissä. Satuolento.

        Haluaisin kuulla mistä sankaritarinoista minä täällä olen puhunut? Aika arkisia taitaa aiheet olla. Jos joku pitää talonrakennusta Thaimaassa sankaritekona niin sovitaan sitten että olen sankari, mutta muutoin en kyllä muista mitään suuria urotekoja tehneeni.

        Avioehdosta kieltäytyminen ei ole sankariteko, eikä vaimon saattaminen raskaaksi. Nekin on hyvin arkisia ja luonnollisia asioita. Niin että minkä sankaritarinan olen kertonut?

        T 2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Numerosensei on kuin pimeästä luolasta juuri kirkkaaseen valoon tullut heikkokuntoinen lapsi, joka siristelee silmiään suu auki, ihmettelee miten maailma toimii ja alkaa kehittelemään siitä lapsellisia teorioitaan hämmästelleen niitä, jotka ovat jo pidempään täällä olleet, nähneet ja kokeneet.

        Aivan lataamokamaa ja kertoo suomalaisen avohoidon tasosta ja raskaasta epäonnistumisesta. Pihalla kuin lumiukko heinäkuussa Helsingissä. Satuolento.

        Haluaisin kuulla mistä sankaritarinoista minä täällä olen puhunut? Aika arkisia taitaa aiheet olla. Jos joku pitää talonrakennusta Thaimaassa sankaritekona niin sovitaan sitten että olen sankari, mutta muutoin en kyllä muista mitään suuria urotekoja tehneeni.

        Avioehdosta kieltäytyminen ei ole sankariteko, eikä vaimon saattaminen raskaaksi. Nekin on hyvin arkisia ja luonnollisia asioita. Niin että minkä sankaritarinan olen kertonut?

        T 2010

        Senseille naisen saattaminen raskaaksi olisi sankariteko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei tarvihe kai? Tietää kenenkään vuosipalkkoja se riittää, että tietää tarjoilijoiden keskimääräisen vuosiansion thaimaassa. Ymmärrätkö?....

        Se, että myy ravintola... " ketjunsa?" ravintolatoimintaa harjoittavalle yrittäjälle. Sekään ei ihmetytä. Sekään ei ole harvinaista, että kaikki työntekijät jatkavat uudella omistajalla vanhoina työntekijöinä....

        Normaalia ei ole se, että " tulevaisuuteen katsova?) oikeaan aikaan bistroketjunsa myynyt miljonääri?? Thainkieltä osaamaton, suomalainen rakennusmestari... Pitää viikkopalaverejä bistroketjun uuden omistajan vanhojen orpotyöntekijöiden kanssa ja myy omaisuuttaan suomesta, että saa uuden omistajan vanhat työntekijät pysymään leivässä?? Mietihän nyt rakennusmestari mitä sä juttelet? Puolen vuoden palkan kai viet ens joulunakin jokaisen orpotarjoilijan omakotitalon postilaatikkoon? Onhan sulla suuri ja hyvä sydän, mutta tarinasi on just sitä... Näin tekisin jos olis rahaa, haaveita, pelkkiä haaveita.

        Ei mitään tekemistä sun eikä mun ja vähiten Chiang-Main tarjoilijoiden tai orpojen/ viranomaisten reaalielämän kanssa. Mut kiva toi sun mielikuvitus, se menee ristiin todellisuuden kans vähemmän kun 2010;n sankaritarinat.

        Hieman vaikea tulkita vastattavaksi väitteeseen, että ravintoloiden omista liittyisi jotenkin ravintoloiden myyjäyhtiön toimintaan ja talouteen.

        Perustieto kuitenkin on että työntekijät ei ole vaihtanut työnantajaa, eli ei ole missään sidoksessa ravintolat ostaneeseen.

        Tarinoi lisää vääntäen ja kysy sitten taasen.

        En voi kuitenkaan auttaa ymmärryksesi kehittämisessä, se on mikä on ja koita pärjätä sen kanssa.

        S


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Numerosensei on kuin pimeästä luolasta juuri kirkkaaseen valoon tullut heikkokuntoinen lapsi, joka siristelee silmiään suu auki, ihmettelee miten maailma toimii ja alkaa kehittelemään siitä lapsellisia teorioitaan hämmästelleen niitä, jotka ovat jo pidempään täällä olleet, nähneet ja kokeneet.

        Aivan lataamokamaa ja kertoo suomalaisen avohoidon tasosta ja raskaasta epäonnistumisesta. Pihalla kuin lumiukko heinäkuussa Helsingissä. Satuolento.

        Haluaisin kuulla mistä sankaritarinoista minä täällä olen puhunut? Aika arkisia taitaa aiheet olla. Jos joku pitää talonrakennusta Thaimaassa sankaritekona niin sovitaan sitten että olen sankari, mutta muutoin en kyllä muista mitään suuria urotekoja tehneeni.

        Avioehdosta kieltäytyminen ei ole sankariteko, eikä vaimon saattaminen raskaaksi. Nekin on hyvin arkisia ja luonnollisia asioita. Niin että minkä sankaritarinan olen kertonut?

        T 2010

        Mistä lie joku sankariteko nyt puheenaiheeksi, lienee jossain noissa mitä en lue.

        Oletko Neito Valokuvamuisti jo kartoittanut uudelleen elämäsi vuosiluvut, kun ne hieman on ristiriitaisia?

        Kerro nyt millä huoras rahoitti talonsa.

        S


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Numerosensei on kuin pimeästä luolasta juuri kirkkaaseen valoon tullut heikkokuntoinen lapsi, joka siristelee silmiään suu auki, ihmettelee miten maailma toimii ja alkaa kehittelemään siitä lapsellisia teorioitaan hämmästelleen niitä, jotka ovat jo pidempään täällä olleet, nähneet ja kokeneet.

        Aivan lataamokamaa ja kertoo suomalaisen avohoidon tasosta ja raskaasta epäonnistumisesta. Pihalla kuin lumiukko heinäkuussa Helsingissä. Satuolento.

        Haluaisin kuulla mistä sankaritarinoista minä täällä olen puhunut? Aika arkisia taitaa aiheet olla. Jos joku pitää talonrakennusta Thaimaassa sankaritekona niin sovitaan sitten että olen sankari, mutta muutoin en kyllä muista mitään suuria urotekoja tehneeni.

        Avioehdosta kieltäytyminen ei ole sankariteko, eikä vaimon saattaminen raskaaksi. Nekin on hyvin arkisia ja luonnollisia asioita. Niin että minkä sankaritarinan olen kertonut?

        T 2010

        Etkös sä oo se sama jannu, joka pystyy kertomaan asiasta kun asiasta, enemmän kun kukaan muu? En mä sua sankarina pidä. Sä vaan tiedät kaikesta kaikki ja onnistut kaikessa mitä ikinä teetkin. Mulle sä olet ihan normi suomalainen orionin onnellisuuspillerin nielijä,.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hieman vaikea tulkita vastattavaksi väitteeseen, että ravintoloiden omista liittyisi jotenkin ravintoloiden myyjäyhtiön toimintaan ja talouteen.

        Perustieto kuitenkin on että työntekijät ei ole vaihtanut työnantajaa, eli ei ole missään sidoksessa ravintolat ostaneeseen.

        Tarinoi lisää vääntäen ja kysy sitten taasen.

        En voi kuitenkaan auttaa ymmärryksesi kehittämisessä, se on mikä on ja koita pärjätä sen kanssa.

        S

        Muistelepas sensei hieman mitä olet kyseisestä "ravintolakonsernista" puhunut jo 2016.
        Sanoit sen olevan alunperin vaimon siskojen omistama tavallinen thaimaalainen ravintola.
        Sitten se muuttui vaimon veljien ravintolaksi ja sen jälkeen ne ravintolat lisääntyi kolmeksi ja siitä neljäksi. Suunnitteilla oli myös muuttaa vanha huoltoasema Happy Days ravintolaksi.

        Sanoit että sinulla ei ole mitään muuta roolia niihin ravintoloihin kuin että lainasit "muutaman kymppitonnin" rahaa vaimon siskon veljille ja että he ovat ne "suurinpiirtein takaisin maksaneet". Seuraavaksi ne ravintolat olikin baareja, joissa ei saa ruokaa eikä myydä olutta, mutta että ne ovat prosenttiliivijengin suosiossa, mutta että tämä jengi ei ole prosenttiliiveistä huolimatta rikollisia.

        Seuraavaksi sinne haettiin ruokaa tien toiselta puolelta ja sensei alkoikin toimimaan ravintoloiden juomahankkijana ja kassalippaiden kerääjänä aamuöisin. Tosin hän ei tiennyt paljonko Thaimaassa oli kello, niin tuli pientä sekaannusta tarinoihin.
        Sensein palkka maksettiin sitten vaimolle kun senseillä ei ollut työlupaa.
        Mitään osuutta herra ässällä ei siis ravintoloihin ollut, mutta 3000 euroa jouluisin jokaiselle tarjoilijalle lahjaksi ja omakotitalot tietenkin kaupan päälle.

        Näin ne erikoiset liivibaarit sitten siirtyivät vaivihkaa sensein vaimon veljen siskoilta vaimolle itselleen ja siitä sitten vuokralle ja uudelle omistajalle, mutta kunnon aviomies rahoittaa toimintaa edelleen koska on reilu kunnon mies ja pakulla viedään ruokaa perheille. Välillä tarjoilijat opettelivat muodostamaan parketinpalasista kuvioita ja joku heistä oli siinä tosi lahjakas. (tämän tarinan s keksi omassa kuntoutuksessaan)

        Nyt jos S hieman tätä ravintolahistoriaasi tarkastelet, niin mitäpä mieltä olet jos sanon että erikoinen on kuvio?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistelepas sensei hieman mitä olet kyseisestä "ravintolakonsernista" puhunut jo 2016.
        Sanoit sen olevan alunperin vaimon siskojen omistama tavallinen thaimaalainen ravintola.
        Sitten se muuttui vaimon veljien ravintolaksi ja sen jälkeen ne ravintolat lisääntyi kolmeksi ja siitä neljäksi. Suunnitteilla oli myös muuttaa vanha huoltoasema Happy Days ravintolaksi.

        Sanoit että sinulla ei ole mitään muuta roolia niihin ravintoloihin kuin että lainasit "muutaman kymppitonnin" rahaa vaimon siskon veljille ja että he ovat ne "suurinpiirtein takaisin maksaneet". Seuraavaksi ne ravintolat olikin baareja, joissa ei saa ruokaa eikä myydä olutta, mutta että ne ovat prosenttiliivijengin suosiossa, mutta että tämä jengi ei ole prosenttiliiveistä huolimatta rikollisia.

        Seuraavaksi sinne haettiin ruokaa tien toiselta puolelta ja sensei alkoikin toimimaan ravintoloiden juomahankkijana ja kassalippaiden kerääjänä aamuöisin. Tosin hän ei tiennyt paljonko Thaimaassa oli kello, niin tuli pientä sekaannusta tarinoihin.
        Sensein palkka maksettiin sitten vaimolle kun senseillä ei ollut työlupaa.
        Mitään osuutta herra ässällä ei siis ravintoloihin ollut, mutta 3000 euroa jouluisin jokaiselle tarjoilijalle lahjaksi ja omakotitalot tietenkin kaupan päälle.

        Näin ne erikoiset liivibaarit sitten siirtyivät vaivihkaa sensein vaimon veljen siskoilta vaimolle itselleen ja siitä sitten vuokralle ja uudelle omistajalle, mutta kunnon aviomies rahoittaa toimintaa edelleen koska on reilu kunnon mies ja pakulla viedään ruokaa perheille. Välillä tarjoilijat opettelivat muodostamaan parketinpalasista kuvioita ja joku heistä oli siinä tosi lahjakas. (tämän tarinan s keksi omassa kuntoutuksessaan)

        Nyt jos S hieman tätä ravintolahistoriaasi tarkastelet, niin mitäpä mieltä olet jos sanon että erikoinen on kuvio?

        Sanon että rakastajani Aimokin on töissä ravintoloissa, unohdin.

        S


      • Anonyymi

        Hei!

        Kommentoisin tätä kommenttia lyhyesti, jos sallitaan.

        Muistan joskus nähneeni Sensein aijaaman kuvan konserninsa työntekijöiden taloista vasta valmistuneella asuntoalueella. Jossakin kuvassa, tai kuvissa, näkyi myös Sensein S Mersun keula.

        Näkemässäni kuvassa / kuvissa - talot olleet eivät aloituksessa mainitun kaltaisia.

        Senseitä sen paremmin tuntematta näkisin, että hän on oivaltanut ajattelussaan sekä jotain uutta että vanhaa. Thaimaassa perhe ja hyvät ystävät ovat tärkeitä. Hyviä ystäviä sekä verkostoja muodostuu esimerkiksi armeijan ja poliisihallinnon ylempitasoisten ihmisten "kadetti" kursseilla, sekä muiden yliopistojen ns. piireissä. Verkostoja muodostuu myös perheiden välisten "naimakauppojen" kautta.

        Thaimaalainen vanha tapa ajatella ja toimia on ollut, että ulkomaalaisia ja heidän oppejaan ei oikeasti ole piireihin hyväksytty. Mielenkiintoisen sivujuonteen tässä ajattelussa ovat muodostaneet kiinalaistasukujuurta olleet ihmiset, jotka Thaimaan aikaisemmassa historiassa, ja ihan nykyhistoriassakin, ovat nousseet Thaimaan sekä sotilaallisen, että taloudellisen, hallinnon terävämpään kärkeen.

        Sensein rohkeakin ajattelumalli*, jos sen olen oikein ymmärtänyt, on mielestäni oikein järkevää, tai ainakin yrittämisen arvoista.

        Tästä Sensein ajattelumallista* toivoisin, että tästä täällä voitaisiin keskustella ilman henkilökohtaisuuksiin hirttäytymistä.

        Kiitos etukäteen.


        etjotta on erittäin järkevää, ikään kuin muodostaa työntekijöistä perhe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei!

        Kommentoisin tätä kommenttia lyhyesti, jos sallitaan.

        Muistan joskus nähneeni Sensein aijaaman kuvan konserninsa työntekijöiden taloista vasta valmistuneella asuntoalueella. Jossakin kuvassa, tai kuvissa, näkyi myös Sensein S Mersun keula.

        Näkemässäni kuvassa / kuvissa - talot olleet eivät aloituksessa mainitun kaltaisia.

        Senseitä sen paremmin tuntematta näkisin, että hän on oivaltanut ajattelussaan sekä jotain uutta että vanhaa. Thaimaassa perhe ja hyvät ystävät ovat tärkeitä. Hyviä ystäviä sekä verkostoja muodostuu esimerkiksi armeijan ja poliisihallinnon ylempitasoisten ihmisten "kadetti" kursseilla, sekä muiden yliopistojen ns. piireissä. Verkostoja muodostuu myös perheiden välisten "naimakauppojen" kautta.

        Thaimaalainen vanha tapa ajatella ja toimia on ollut, että ulkomaalaisia ja heidän oppejaan ei oikeasti ole piireihin hyväksytty. Mielenkiintoisen sivujuonteen tässä ajattelussa ovat muodostaneet kiinalaistasukujuurta olleet ihmiset, jotka Thaimaan aikaisemmassa historiassa, ja ihan nykyhistoriassakin, ovat nousseet Thaimaan sekä sotilaallisen, että taloudellisen, hallinnon terävämpään kärkeen.

        Sensein rohkeakin ajattelumalli*, jos sen olen oikein ymmärtänyt, on mielestäni oikein järkevää, tai ainakin yrittämisen arvoista.

        Tästä Sensein ajattelumallista* toivoisin, että tästä täällä voitaisiin keskustella ilman henkilökohtaisuuksiin hirttäytymistä.

        Kiitos etukäteen.


        etjotta on erittäin järkevää, ikään kuin muodostaa työntekijöistä perhe.

        On vain sellainen mutta että ensin pitäisi olla thaimaassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei!

        Kommentoisin tätä kommenttia lyhyesti, jos sallitaan.

        Muistan joskus nähneeni Sensein aijaaman kuvan konserninsa työntekijöiden taloista vasta valmistuneella asuntoalueella. Jossakin kuvassa, tai kuvissa, näkyi myös Sensein S Mersun keula.

        Näkemässäni kuvassa / kuvissa - talot olleet eivät aloituksessa mainitun kaltaisia.

        Senseitä sen paremmin tuntematta näkisin, että hän on oivaltanut ajattelussaan sekä jotain uutta että vanhaa. Thaimaassa perhe ja hyvät ystävät ovat tärkeitä. Hyviä ystäviä sekä verkostoja muodostuu esimerkiksi armeijan ja poliisihallinnon ylempitasoisten ihmisten "kadetti" kursseilla, sekä muiden yliopistojen ns. piireissä. Verkostoja muodostuu myös perheiden välisten "naimakauppojen" kautta.

        Thaimaalainen vanha tapa ajatella ja toimia on ollut, että ulkomaalaisia ja heidän oppejaan ei oikeasti ole piireihin hyväksytty. Mielenkiintoisen sivujuonteen tässä ajattelussa ovat muodostaneet kiinalaistasukujuurta olleet ihmiset, jotka Thaimaan aikaisemmassa historiassa, ja ihan nykyhistoriassakin, ovat nousseet Thaimaan sekä sotilaallisen, että taloudellisen, hallinnon terävämpään kärkeen.

        Sensein rohkeakin ajattelumalli*, jos sen olen oikein ymmärtänyt, on mielestäni oikein järkevää, tai ainakin yrittämisen arvoista.

        Tästä Sensein ajattelumallista* toivoisin, että tästä täällä voitaisiin keskustella ilman henkilökohtaisuuksiin hirttäytymistä.

        Kiitos etukäteen.


        etjotta on erittäin järkevää, ikään kuin muodostaa työntekijöistä perhe.

        Älä nyt esitä taas sihteeriäsi ja lässytä siitä vanhasta kuvastasi jonka omaishoitajasi joskus 2008 on lähettänyt hymiöitä siihen viritellen. Niillä taloilla ei ole mitään tekemistä kanssasi. Haaveileminen taloista ei muuta niiden omistussuhdetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei!

        Kommentoisin tätä kommenttia lyhyesti, jos sallitaan.

        Muistan joskus nähneeni Sensein aijaaman kuvan konserninsa työntekijöiden taloista vasta valmistuneella asuntoalueella. Jossakin kuvassa, tai kuvissa, näkyi myös Sensein S Mersun keula.

        Näkemässäni kuvassa / kuvissa - talot olleet eivät aloituksessa mainitun kaltaisia.

        Senseitä sen paremmin tuntematta näkisin, että hän on oivaltanut ajattelussaan sekä jotain uutta että vanhaa. Thaimaassa perhe ja hyvät ystävät ovat tärkeitä. Hyviä ystäviä sekä verkostoja muodostuu esimerkiksi armeijan ja poliisihallinnon ylempitasoisten ihmisten "kadetti" kursseilla, sekä muiden yliopistojen ns. piireissä. Verkostoja muodostuu myös perheiden välisten "naimakauppojen" kautta.

        Thaimaalainen vanha tapa ajatella ja toimia on ollut, että ulkomaalaisia ja heidän oppejaan ei oikeasti ole piireihin hyväksytty. Mielenkiintoisen sivujuonteen tässä ajattelussa ovat muodostaneet kiinalaistasukujuurta olleet ihmiset, jotka Thaimaan aikaisemmassa historiassa, ja ihan nykyhistoriassakin, ovat nousseet Thaimaan sekä sotilaallisen, että taloudellisen, hallinnon terävämpään kärkeen.

        Sensein rohkeakin ajattelumalli*, jos sen olen oikein ymmärtänyt, on mielestäni oikein järkevää, tai ainakin yrittämisen arvoista.

        Tästä Sensein ajattelumallista* toivoisin, että tästä täällä voitaisiin keskustella ilman henkilökohtaisuuksiin hirttäytymistä.

        Kiitos etukäteen.


        etjotta on erittäin järkevää, ikään kuin muodostaa työntekijöistä perhe.

        Ja se mersu oli 90 lukuinen vanha romu, eikä sekään sinun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On vain sellainen mutta että ensin pitäisi olla thaimaassa.

        Hei!

        Pahoittelen, mutta, ei pitäisi.

        Minun mielestäni "täällä" Thaimaassa "asuminen" ei sekään pitäisi olla mikään kuvitelma tai harhainen luulo sille, että on kaiken kaikesta kaikista tietävä "Sensei".

        Pahoittelen, mahdollista, rivien välistä piruilua.

        Kiitos


      • Anonyymi

        Vähän off topikkia

        Mutta tiedoksi nyt kuitenkin. Kaikki suomalaiset exäni ovat 5 kertaa rikkaampia kun minä, he eivät tarvitse taloudellista tukeani. Tippiä jätän aina 50% enemmän mitä saan alkuperäisestä hinnasta tingittyä. Olen tehnyt näin jo vuosia, koska yhteisöllisyys on täällä thaimaassa tärkeää ja mietin, ettei olisi hassumpi idea koota kojumyyjistä perhe, sellaine iloinen ja kiinteä yhteisö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä lie joku sankariteko nyt puheenaiheeksi, lienee jossain noissa mitä en lue.

        Oletko Neito Valokuvamuisti jo kartoittanut uudelleen elämäsi vuosiluvut, kun ne hieman on ristiriitaisia?

        Kerro nyt millä huoras rahoitti talonsa.

        S

        Hmm...

        " lienee jossain noissa mitä en lue."

        just

        ja

        "Kerro nyt millä huoras rahoitti talonsa."

        hmm....

        Sairas, tosi sairas tyyppi, tämä "S".


    • Anonyymi

      Hei!

      Heti tähän alkuun aloitukseen ja aloituksen varmaankin varsinaiseen asiasisältöön että kysymykseen liittyen, esittäisin pyyteettömät pahoitteluni aloittajalle siitä, että eittämättä tämä kommenttini tullee menemään hieman ohi edellä esittämistäni asioista. Pahoitteluni.

      Haluaisin kuitenkin kysyä, moniakin kysymyksiä, mutta lähinnä seuraavat kysymykset mieleeni nousivat, erityisesti.

      1.) Paljonko ovat thaimaalaisen tarjoilijan tulot kuukaudessa / vuodessa ja paljonko vastaavasti menot?

      2.) Paljonko maksaa aloituksessa mainittu omakotitalo?

      3.) Ottaako thaimaalainen tarjoilija velkaa rakentaessaan / rakennuttaessaan ko. talon?

      Kiitän etukäteen mahdollisista asiallisista vastauksista kysymyksiini.

      Kiitos.

      • Anonyymi

        Kysehän ei pienoinen sensei ole siitä, etteikö thaimaalainen nainen voisi rakennuttaa velkarahalla 10 tuhannen euron taloa (jolla saa helposti pienoisen perustalon), oli hän sitten missä töissä hyvänsä. Kyse tässä on siitä että se on täydellisen fiktiivinen romanttinen komedia, että joku suomipelle aviomies mukamas ostaisi vaimonveljensiskojen ravintolan tarjoilijoille kokonaisen länsimaisen omakotialueen ja laittelisi niille vielä kolmetonnisia euroja kirjekuoriin jouluisin, vaikkei hänellä ole mitään tekemistä koko ravintoloiden kanssa eikä edes oleskelulupaa, ei työlupaa eikä yritystoimintaa Thaimaassa. Kaiken lisäksi sinä olet ollut koko ajan Suomessa näitä tarinoita kirjoittaessasi. Ainakaan kuuteen vuoteen et ole ollut päivääkään Thaimaassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysehän ei pienoinen sensei ole siitä, etteikö thaimaalainen nainen voisi rakennuttaa velkarahalla 10 tuhannen euron taloa (jolla saa helposti pienoisen perustalon), oli hän sitten missä töissä hyvänsä. Kyse tässä on siitä että se on täydellisen fiktiivinen romanttinen komedia, että joku suomipelle aviomies mukamas ostaisi vaimonveljensiskojen ravintolan tarjoilijoille kokonaisen länsimaisen omakotialueen ja laittelisi niille vielä kolmetonnisia euroja kirjekuoriin jouluisin, vaikkei hänellä ole mitään tekemistä koko ravintoloiden kanssa eikä edes oleskelulupaa, ei työlupaa eikä yritystoimintaa Thaimaassa. Kaiken lisäksi sinä olet ollut koko ajan Suomessa näitä tarinoita kirjoittaessasi. Ainakaan kuuteen vuoteen et ole ollut päivääkään Thaimaassa.

        Noin ne talojen hinnat on eri, kun pärrää samassa asiassa eri näkökulmista. Joo kympin ja velkarahalla, mutta kun sen kymppivelan maksaminen on eri hintainen kuin kympin säästäminen.
        Hyvä että rakaspopulalla on sunnuntaipuuhaa, vaan ei muutu Neiti internet henkilön elämänkerrat tosiksi senssuttelemalla.


    • Anonyymi

      Juurikin noin. Montakin taloa on rakennettu Isaniin Suomalaisen rahoilla, ja onnea on kestänyt siihen asti, kunnes baarikukkasen aviomies on asettunut taloon, ja potkaissut ulos sinisilmäisen rahoittajan.
      Parhaassa tapauksessa rahoitusta riittää, jatkuvasti, tähän valitttavasti kaikkien rahat ei riitä...

      • Anonyymi

        Näinkös sinun kaverillesi Hua Hinissa kävi ja siitä sitten katkeraksi? Thaimaassa asuu tuhansia suomalaisia ihan normaalissa avioliitossa. Isanissakin jokunen sata. Niissä perheissä mies on perheen pää eikä sieltä ketään olet mihinkään ole ketään potkittu jos ei itse halua lähteä.


    • Anonyymi

      Olisko se CMn paska ilma joka on sekoittanut päät kun tuntuu että siellä asuva/asuvat kirjoittaa aina jotain ilkeää myös asialliseen viestiinsä?

      Vai onko se kateutta muualla asuvia kohtaa? Jos se on sitä sitäkään en ymmärrä koska CM on ilmanlaatua lukuun ottamatta ehkä viihtyisin kaupunki Thaimaassa.

    • Anonyymi

      Mistä leidari on saanut rahansa ökytalonsa rakentamiseen. Onko lerppa tästä kateellinen?

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2003
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      54
      1725
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      58
      1629
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1455
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe