Mikähän mahtais olla vialla, kun kuuluu sekä edestä vasemmalta että takaa oikealta kolinaa, takaa kuuluva kolina kuuluu selvästi voimakkaammin? Kolisee jatkuvasti, kun on pientäkin epätasaisuutta tiessä.
Vuoden sisällä on vaihdettu eteen jouset ja iskarit, eteen vasemmalle raidetangonpää, taakse iskarit ja koiranluut. Mikään näistä ei ole auttanut kolinoihin, mutta mitään välystä ei tunnu mistään löytyvän. Ajettu yli 210 000 km. Mietityttää voisko pyöränlaakerit olla menossa, vaikkei niissäkään välystä tunnu. Ideoita saa heitellä mahdollisesta viasta.
Mazda 6 vm. 2005 erikoinen kolina
10
1701
Vastaukset
- Anonyymi
Jos ei etupäässä ola välyksiä niin sitten ääni tulee kallistuksenvakaajan kiinnityskumeista. Siellä ne on hammastangon ja moottorin takapuolella.
Vaihtotyössä pitää pudottaa etupään apurunko alas, että saa tilaa, mutta silti sitä on kovin vähän. Pultit on todennäköisesti ruosteessa ja jumissa. Joku on onnistunut vaihtamaan nuo kuuteen tuntiin.
Takapäässä varmaankin sama vaiva.- Anonyymi
Ei ole tullut mieleenkään nuo kiinnityskumit. Huomaako niiden kulumista välttämättä muusta kuin äänestä, jos aiheuttavat tuon kolinan? Kaverin hallilla on nosturi, jolla vois tarkistella vielä kertaalleen alustaa.
- Anonyymi
Ns. koiranluun nivel väljä.
Sekä etu- että takakallistuksenvakaajan päät ovat kiinni nivelletyillä tangoilla tukivarteen.
Nämä nivelet väljentyvät ja alkavat kolisemaan.
Tyyppivika useissa merkeissä.
t. RMB54- Anonyymi
Aloittaja kertoo takapäähän nuo vaihdetun ja sen lisäksi "mitään välystä ei tunnu mistään löytyvän"
Sen vuoksi eppäilen että vika ei löydy tuolta sektorilta.Koiranluun välys kun on vielä sangen helppo löytää, jos vaan hommaa alkaa tarkastamaan.
- Anonyymi
Omassa vm2004 Mazda 6 kuuluu takaa kolinaa pienillä nopeuksilla. Hiljattain uusittu iskarit, jouset ja koiranluut. jarruttaminen ei vaikuta kolinaan.
Voisko olla vakaajan kiinnitykset runkoon? Kuuluuko niiden kolina erityisesti pienillä nopeuksilla? - Anonyymi
Katsastuksesta meni moitteetta läpi, ei selvinnyt kolinoiden aiheuttajaa. Ei olla vielä tutkittu noita kallistuksenvakaajien kiinnityskumeja.
- Anonyymi
jos kelpaa katsastuksessa niin sitten voi jo melko varmasti sanoa että syyllinen on nuo kumit
ne kun ei aiheuta mitään sellaisia väljyysiä joka johtaisi (ainakaan ihan helposti) hylkäykseen
- Anonyymi
Voisikohan ainakin takapään kolinoiden syypää ollakin pakoputki?
- Anonyymi
Liian jäykkä jousitus mätzäs, ranskalaisessa on paljon mukavampi!!!
- Anonyymi
Taidat nyt puhua 80-luvun Mazdoista :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15311021
- 535269
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html452473- 312169
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131731Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421594Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311280Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351206Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo98952Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s6916