25.1.2021 ristikot

Tämä on maanantain Hesarin IS:n ristikoiden kommentointiin, kun normaali kommentointipaikka on pois käytöstä.

5

194

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EV teki "lehdot" Jim Pembroke -ristikolla. Ristikossa on kahdeksan teemalausetta. Laatija ei ole yrittänyt väkisin laittamaan sanoja tasavälein. Ristikon sanasto on siksi Lehdon sanastoa parempaa. Lehto voi ottaa oppia tästä EV:n ristikosta eikä itsepintaisesti yrittäisi pakottaa ristikkoa tiettyyn muottiin.

Hieman Netflix-vihjeet ärsyttävät, mutta Google auttoi niissä. Itselleni tuntemattomista henkilöistä on Wikipedia-artikkeleja, joten yleisellä tasolla he eivät ole suomalaisille täysin tuntemattomia. Sellaisiin outouksiin, joihin Lehto usein sortuu, EV ei ole sortunut.

Kahdeksan pääkuvalausetta tekee ristikon sinällään haastavaksi. Jos sitä ei huomioida, ristikko on laadintateknisesti tavanomainen. Ristikossa ei ole alku- eikä loppupiiloja, joten tässä suhteessa ristikko on parempi kuin yksikään viime ajan Lehdon ristikko. Muussa suhteessa ristikko ei ole laadintateknisesti tavanomaista Lehdon ristikkoa parempi. Ristikon sisällä on Lehdon tapaan labyrinttejä ja onkaloita. Silmämääräisesti sanojen keskipituus saattaa olla alempi kuin Lehdon ristikoissa keskimäärin, sillä ristikossa on paljon lyhyitä sanoja.

• Anonyymi

Tarkistin kirjoitusasun Oikofix-sivustolla, mutta teksteihin jäi pieniä ajatusvirheitä:
      "Hesarin IS:n ristikoiden" po "Hesarin ja IS:n ristikoiden ".
      "väkisin laittamaan" po "väkisin laittaa"
      "Silmämääräisesti sanojen" po "Silmämääräisesti arvioiden sanojen"
      Pitäisi kirjoittaa vieläkin huolellisemmin.

• Tein ristikosta sivuilleni säikeeseen "IS ARKI" tarkennetun teknisen analyysin kommenttiin #20368.

• Anonyymi

Vuokilan IS.n Maanantaikeskis-ristikossa on pystysuoraan kolme pitkää sanaa. Kaksi niistä on lähekkäin. Ei liene sekään mitenkään helppo rakenne. Ihan aulikseksi ristikkoa en luokittelisi.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      84
      1679
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1212
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1113
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      66
      880
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      102
      861
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      808
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      721
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      712
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      661
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      643
    Aihe