öljyvalo alkaa palaa tyhjäkäynnillä kun kone normaalilämpöinen. kylmänä ei. mikä vikana?? auto on toyota carina vm-90 1,6 koneella. koneesta löytyy ilmeisesti öljynlauhdutin. oiskohan tukossa??
öljynpaineet..
12
1005
Vastaukset
- kuluneet
Katsele vaihtokonetta.
- pate
ei tohon romuun viitti enää isompia rahoja pistää. entinen carina teki kylläkin samaa mut vika korjaantu öljynvaihdolla.
- fireblade
Moi
Saattaapi tuo moottori olla jo hiukan kulunut, jolloin paineet saattaa pudota vanhoilla, liian ohuilla (esim. 10W-30) öljyillä.
Mitäköhän lirua sulla siellä koneessa on ja kuinka vanhaa?
Poppakonsti numero uno:
Vaihdat paksummat öljyt. Jos nyt yläviskositeettiluokka 30, niin vähintään sitten yläviskositeetitsi 40. Jos taasen sulla 40 öljyt jo sisällä voit kokeilla vaikka jotain 50 öljyjä.
Halpoja vaihtoehtoja olis vaikka joku 15W-40 mineraali tai sitten 20W-50 mineraali.
Jos pätäkkää löytyy niin voit kokeilla vaikka Mobil 1 RF 5W-50 voiteluainetta tai Castrolin tai Teboilin 10W-60 tuotteita.- pate
pitää kokeilla.
- Juha
Tarkista huohotinputki, voi olla vähän likainen, saattaa olla öljykellokin lopuillaan.
Vähän jämäkämpää öljyä sisään, menee vielä pitkään.- pate
mielummin öljypumpun fiksaan kun alan runkolaakereita vaihtelee..kiitos vaan vinkistä
Missä sellaista tarvitaan? Tuskin öljy kestää höyrystymistä muutenkaan, niin että lauhdutinta tarvitsisi.
Ettei vain taas joku levittelisi Esson baarin tai Hevosmiesten Tietotoimiston juttuja...- pate
empä oo mikään autoinsinööri mut joku vastaava tossa romussa on.
- pate
kiitti oikeesti vinkeistä. ei viittis tosiaankaan satsaa hirveitä summia vanhan auton korjauksiin. jos löytyy vielä hyviä neuvoja niin kirjoitelkaa.
- Jamppa1
lähdetään siitä että tojotan koneet on hyvin hyvin kestäviä eikä niistä ihan joka päivä vaihdella mitään laakereita. Jos laakerit on vaihtokunnossa se kone myös syö öljyä ja kalkattaa kuin dieseli.
Ekana uudet öljyt, Xw-40 tai Xw-50, jos ei auta, öljynpaineanturi eli öljykello vaihtoon.
Sen öljynlauhduttimen virallinen nimi on öljynjäähdytin ja kaikki paitsi yksi ihminen suomessa ymmärtää että niillä meinataan yhtä ja samaa palikkaa. Se tuskin on tukossa. - pate
Jamppa1 kirjoitti:
lähdetään siitä että tojotan koneet on hyvin hyvin kestäviä eikä niistä ihan joka päivä vaihdella mitään laakereita. Jos laakerit on vaihtokunnossa se kone myös syö öljyä ja kalkattaa kuin dieseli.
Ekana uudet öljyt, Xw-40 tai Xw-50, jos ei auta, öljynpaineanturi eli öljykello vaihtoon.
Sen öljynlauhduttimen virallinen nimi on öljynjäähdytin ja kaikki paitsi yksi ihminen suomessa ymmärtää että niillä meinataan yhtä ja samaa palikkaa. Se tuskin on tukossa.joo. ihmettelinkin kun kone käy kohtalaisen hiljaisesti ja tasaisesti verrattuna aikaisempiin autoihin. eikä syö yhtään öljyä taikka savuta.
- pate
öljynpaine anturin vaihdolla selvisin. kiitoksia todella paljon niille jotka neuvoivat vaihtamaan sen. en olisi ite luultavasti löytänyt vikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä433563- 362204
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?321855- 171599
- 231548
- 151545
- 241407
- 141267
Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?
Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai781245Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?
Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko881212