mahla

makke

tuli telkkarist ohjelmaa kun ottivat mahlaa koivuista..miten se vahingoittaa koivun runkoa ja paljonko mahlasta maksetaan??

10

669

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juoksuttaja

      Ei koivu siihen kuole, mutta ei kannata juoksuttaa sitä vaneriksi tarkoitetusta koivusta.
      Olen itse juoksuttanut sitä kymmenien vuosien ajan pihakoivusta. Maksimi on ollut 10 l/6 tuntia.
      Mustaherukkamehun seassa se on oikein hyvää ja lienee myös harvinaisia hivenaineita mukana.
      Pakastamalla myös säilyy, muuten pahenee muutamassa päivässä.

      • Vedenmakuinen tuote

        "Mustaherukkamehun seassa se on oikein hyvää..."


        Kerrottakoon niille, jotka eivät vielä ole tuotetta maistaneet, että se maistuu lähes täysin samalta, kuin vesi.

        Se, mikä maussa on eroa veteen verraten, ei ainakaan ole mahlalle eduksi.


      • Mahaloa
        Vedenmakuinen tuote kirjoitti:

        "Mustaherukkamehun seassa se on oikein hyvää..."


        Kerrottakoon niille, jotka eivät vielä ole tuotetta maistaneet, että se maistuu lähes täysin samalta, kuin vesi.

        Se, mikä maussa on eroa veteen verraten, ei ainakaan ole mahlalle eduksi.

        Mahala on hyvää. Eri puissa vähän eri makuista ja maaperästä riippuu paljon, onko vetistä vai makeaa. Kivennäismaan koivuissa on makeampaa. Itse olen suosinut rauduskoivuja.
        Jos ei oikopäätä mahla maistu, niin ehkä syy on siinä että nyt ei ole enää C-vitamiinipuutosta keväisin kun K-kaupan vihannes- ja hedelmätiski notkuu kirjavanaan kaikewn vuotta.


      • Anonyymi
        Vedenmakuinen tuote kirjoitti:

        "Mustaherukkamehun seassa se on oikein hyvää..."


        Kerrottakoon niille, jotka eivät vielä ole tuotetta maistaneet, että se maistuu lähes täysin samalta, kuin vesi.

        Se, mikä maussa on eroa veteen verraten, ei ainakaan ole mahlalle eduksi.

        Kerron myös että OMA PISSI maistuu hieman kitkereltä

        Se, mikä maussa on eroa veteen verraten, ei ainakaan ole mahlalle eduksi.


    • mahlamies

      Minne voin myydä keräämäni koivun mahlan? Sitä tulee meille aivan liikaa yli omien tarpeiden.

      • Anonyymi

        Yleensä siilaan OMAN paskani lävitse, on hybää


    • mahlaa

      Kyllä se maistuu erilaiselle ku vesi mahassa on jotain semmosia juttuja et se maistuu makealta. Mut minne myydä sitä??

      • Vettä se on

        "...et se maistuu makealta."


        Joistakin koivuista valutetusta mahlasta voi aistia hieman makeaa makua.

        Mutta lähes kaikissa tapauksessa mahla maistuu huonolaatuiselle vedelle.


    • Anonyymi

      mahlamies

      tulee meille aivan liikaa yli omien tarpeiden.
      Yleensä hieman kuivunut kakkani on paras Siilausväline

      • Anonyymi

        kOETIN KAKKAA


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      224
      1863
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      82
      1143
    3. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      112
      988
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      83
      974
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      827
    6. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      754
    7. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      111
      753
    8. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      118
      650
    9. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      92
      649
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      22
      637
    Aihe