LAKI!!! ON!!! VOIMASSA!!!

Jeesus täytti lain, ja VAATII sitä myös MEILTÄ!!!

Laki on VOIMASSA!!!

Lain noudattaminen on EDELLYTYS pelastukselle!!!

MUTTA!!!

Lain täyttäminenkään EI RIITÄ Jumalan Pyhyydelle!!!

Lisäksi tarvitaan ARMOA!!!

MUTTA!!!

Ilman LAIN NOUDATTAMISTA on TURHA odottaa ARMOA!!!

AAMEN!!!

AAMEN!!!

AAMEN!!!

87

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Rauhotu nyt vähän äläkä ainakaan ota enää enempää piriä.

      • Olen rauhallinen!!! JUMALAN RAUHA asuu minussa!!! Entä SINUSSA!!!???!!!


      • Anonyymi
        taskuttäynnäkiviä kirjoitti:

        Olen rauhallinen!!! JUMALAN RAUHA asuu minussa!!! Entä SINUSSA!!!???!!!

        Kirjoituksesi ovat kuin huutaisit koko ajan naama punaisena virtuaalisesti eikä täten kovin rauhallinen vaikutelma välity tuosta. Ja ei, ei asu Jumalan rauhaa täällä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoituksesi ovat kuin huutaisit koko ajan naama punaisena virtuaalisesti eikä täten kovin rauhallinen vaikutelma välity tuosta. Ja ei, ei asu Jumalan rauhaa täällä.

        Puhun (ja kirjoitan) PAINAVAA asiaa PAINOTTAEN ja PAINOKKAASTI!!! Olen RAUHALLINEN sekä TÄSMÄLLINEN ja TOSISSANI TOTISTA ASIAA itsensä JUMALAN käskystä PROFETOIMASSA!!!


      • Anonyymi
        taskuttäynnäkiviä kirjoitti:

        Puhun (ja kirjoitan) PAINAVAA asiaa PAINOTTAEN ja PAINOKKAASTI!!! Olen RAUHALLINEN sekä TÄSMÄLLINEN ja TOSISSANI TOTISTA ASIAA itsensä JUMALAN käskystä PROFETOIMASSA!!!

        Aivan. Miten tarkkaan ottaen olet tuon käskyn saanut?


      • Anonyymi
        taskuttäynnäkiviä kirjoitti:

        Puhun (ja kirjoitan) PAINAVAA asiaa PAINOTTAEN ja PAINOKKAASTI!!! Olen RAUHALLINEN sekä TÄSMÄLLINEN ja TOSISSANI TOTISTA ASIAA itsensä JUMALAN käskystä PROFETOIMASSA!!!

        Tuleeko tämä Jumalan käsky profetoida Pyhän hengen välityksellä?


      • Anonyymi
        taskuttäynnäkiviä kirjoitti:

        Puhun (ja kirjoitan) PAINAVAA asiaa PAINOTTAEN ja PAINOKKAASTI!!! Olen RAUHALLINEN sekä TÄSMÄLLINEN ja TOSISSANI TOTISTA ASIAA itsensä JUMALAN käskystä PROFETOIMASSA!!!

        <<TOSISSANI TOTISTA ASIAA itsensä JUMALAN käskystä PROFETOIMASSA<<

        Augburgin tunnustuksessa on kaksi Jumalaa - tosi Jumala ja vihainen Jumala, jolle jälkimmäiselle Jeesus oli tosi Jumalana uhrilahja. Nämä Jumalat pystyy ilmestyskirjan ohjeen mukaan erottamaan sillä, että pedo kuvalle annetaan kyky puhua Jumalana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<TOSISSANI TOTISTA ASIAA itsensä JUMALAN käskystä PROFETOIMASSA<<

        Augburgin tunnustuksessa on kaksi Jumalaa - tosi Jumala ja vihainen Jumala, jolle jälkimmäiselle Jeesus oli tosi Jumalana uhrilahja. Nämä Jumalat pystyy ilmestyskirjan ohjeen mukaan erottamaan sillä, että pedo kuvalle annetaan kyky puhua Jumalana.

        Lisäyksenä. Jos nyt profetoit Paavalin oppia tosi Jumalan kuolemasta uhrilahjana. Toisin sanoen Kristuksesta ja krituskultista, on tuo puhuva Jumalasi todella saatana eli peto, vaikka se sinulle ilmestyisi minkälaisissa lammasten vaatteissa tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuleeko tämä Jumalan käsky profetoida Pyhän hengen välityksellä?

        KYLLÄ!!!

        ttk ei kirj


    • Anonyymi

      Totuuden kertominen toiselle päin kasvoja ei ole rakkaudellista, laupiasta, armollista tai pyhää. Olen yrittänyt totuutta, mutta huomannut armon olevan suurempaa kuin totuus. Totuus on usein lohdutonta kuultavaa. Totuus on lisäksi usein jo myöhäistä kertoa silloin kun se kerrotaan.
      Totuus ja vilpittömyys ei voita mitään. Laupeus jonkin verran. Sananlaskut sanoo TOTUUS EI MYY, EI KÄY KAUPAKSI.

      Ei ole meistä lähtöisin rakkaus JUMALAAN, vaan Jumala itse ensin rakasti meitä. Kertaakaan en ole saanut mitään tekojeni palkaksi, vaikka olen laittanut elokuvat, kuvakirjat yms. Kaatopaikalle. Mutta olen saanut kun torilla kohtasin traktaatin jakajan ja annoin elämäni Jeesukselle. Koin ilmestyksen, sain rukakasseja viikottain vuoden ajan, työpaikan ja ystävän ym.

      • Anonyymi

        << annoin elämäni Jeesukselle. Koin ilmestyksen, sain rukakasseja viikottain vuoden ajan, työpaikan ja ystävän ym.<<

        Jotenkin kuulostaa kyllä vieraalta opilta Jeesuksen opetuksiin verrattuna. Enkä muista, että hän olisi koskaan edes kehoittanut antamaan elämäänsä itselleen, vaikka siitä nyt noin paljon hyötyisikin. Mahtoiko hän puhua mitään hyötymisestä... en nyt muista.


    • Oletko koskaan ottanut aikaa, miten pitkään olet parhaimmillasi kyennyt lakia täydellisesti noudattamaan?

      • Ajan mittaamiseen liittyy ajatus alusta ja lopusta!!! Lakia on noudatettava AINA!!! EI vain MÄÄRÄAIKOINA!!!!


      • Anonyymi
        taskuttäynnäkiviä kirjoitti:

        Ajan mittaamiseen liittyy ajatus alusta ja lopusta!!! Lakia on noudatettava AINA!!! EI vain MÄÄRÄAIKOINA!!!!

        Oletko siis todella myöskin tehnyt niin aina?


      • taskuttäynnäkiviä kirjoitti:

        Ajan mittaamiseen liittyy ajatus alusta ja lopusta!!! Lakia on noudatettava AINA!!! EI vain MÄÄRÄAIKOINA!!!!

        Epäilen Tipaleen olevan noita. Kuinka häntä on kohdeltava?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko siis todella myöskin tehnyt niin aina?

        TIETYSTI!!!


      • he-ma kirjoitti:

        Epäilen Tipaleen olevan noita. Kuinka häntä on kohdeltava?

        Kääk, pyydän kaverini Milla Magian apuun!


      • taskuttäynnäkiviä kirjoitti:

        TIETYSTI!!!

        Miten viitsit väittää jotain noin paksua? Oikeasti.


      • Anonyymi
        taskuttäynnäkiviä kirjoitti:

        TIETYSTI!!!

        Siinä tapauksessa istutkin luultavasti posessa elinkautisia, kun otetaan huomioon Mooseksen lain äärimmäinen raakuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä tapauksessa istutkin luultavasti posessa elinkautisia, kun otetaan huomioon Mooseksen lain äärimmäinen raakuus.

        Katsos kun RAAAMATTU

        siis

        LAKI

        on otettava KOKONAAN NIIN KUIN SE ON!!!

        ttk ei kirj


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsos kun RAAAMATTU

        siis

        LAKI

        on otettava KOKONAAN NIIN KUIN SE ON!!!

        ttk ei kirj

        Niin eli tuota lakia tarkasti noudattaessa rikkoo niin paljon Suomen lakia, että luultavasti joutuu aika äkkiä linnaan.


      • Tipale kirjoitti:

        Miten viitsit väittää jotain noin paksua? Oikeasti.

        Mikä tässä nyt on niin IHMEELLISTÄ!!!???!!! Pitäisi olla PERUSKAURAA kristitylle!!!


      • taskuttäynnäkiviä kirjoitti:

        Mikä tässä nyt on niin IHMEELLISTÄ!!!???!!! Pitäisi olla PERUSKAURAA kristitylle!!!

        Ei pitäisi. Kristityn ei tule väittää pystyvänsä siihen, mihin vain Jeesus pystyi. Sellaisen väittäminen on aika mautonta.


      • Tipale kirjoitti:

        Ei pitäisi. Kristityn ei tule väittää pystyvänsä siihen, mihin vain Jeesus pystyi. Sellaisen väittäminen on aika mautonta.

        "Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin"
        - Jeesus _

        "Olkaa siis täydellisiä, niin kuin teidäntaivaallinen Isänne on täydellinen."

        - Jeesus _

        M.O.T.


      • taskuttäynnäkiviä kirjoitti:

        "Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin"
        - Jeesus _

        "Olkaa siis täydellisiä, niin kuin teidäntaivaallinen Isänne on täydellinen."

        - Jeesus _

        M.O.T.

        Ja sinä olet tätä? Ensimmäisenä ihmisenä Jeesuksen jälkeen?


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        Ja sinä olet tätä? Ensimmäisenä ihmisenä Jeesuksen jälkeen?

        Kymmenenkäskyn laki on kasvattaja Kristukseen, epätäydelliselle ihmiselle, eikä yhtäkään käskyä tule purkaa tai muutella.

        1234567---


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        Ja sinä olet tätä? Ensimmäisenä ihmisenä Jeesuksen jälkeen?

        Voi voi, meitä USKOVIA on muitakin, ollut kautta aikojen. Vähemmistöä tosin kuten Jeesus ennustikin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi, meitä USKOVIA on muitakin, ollut kautta aikojen. Vähemmistöä tosin kuten Jeesus ennustikin.

        Juuri niin ja VIIMEISELLÄ TUOMIOLLA erotellaan lampaat ja vuohet!!! Meidän PELASTUVIEN määrä on HUOMATTAVASTI sitä toista porukkaa pienempi!!!


      • taskuttäynnäkiviä kirjoitti:

        Juuri niin ja VIIMEISELLÄ TUOMIOLLA erotellaan lampaat ja vuohet!!! Meidän PELASTUVIEN määrä on HUOMATTAVASTI sitä toista porukkaa pienempi!!!

        Ja ketä ovat ne, jotka pelastuvat? Jeesuksen mukaan niitä, jotka ovat pitäneet huolta apua tarvitsevista ihmisistä.


      • Tipale kirjoitti:

        Ja ketä ovat ne, jotka pelastuvat? Jeesuksen mukaan niitä, jotka ovat pitäneet huolta apua tarvitsevista ihmisistä.

        Muun muassa se luuluu LAKIIN!!!


    • Anonyymi

      Voi herranjestas nämä nyt pimahtavat kohta ihan totaalisesti. Surku. Mitään lakia ei ole täytetty tosi Jumalan kuolemalla, mutta Paavalin sanoin sillä kyllä PELASTUU palvelemaan lihanlakia, mutta se johtaa tulenliekkeihin, ei armoon. Siis helvettiin. Sellaista kuin armo ei tässä koko uskonnossa edes ole.

      • Anonyymi

        Mikä usko sinulla on, minkälainen ja missä opittu, mikä yhteisö - etc,etc.


      • Anonyymi

        Ei sinustakaan mitään selvää saa ellet kerro miten päädyit ajatuksiisi ja missä - ei tuosta voi mitään kokonaiskuvaa koostaa että puhut "tosi Jumalan kuolemasta" ja moitiskelet Paavalia, sinun pitää kertoa enemmän jutustasi.

        Päätteletkö itseksesi vain vai kuinka? Miten millä perusteella erottele Raamatun teksteistä jyvät akanoista, missä olet oppinut sen tekemään tuollaisella varmuudella. Kerro jotain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä usko sinulla on, minkälainen ja missä opittu, mikä yhteisö - etc,etc.

        Jeesuksen opetukset, ei tätä uskontoa ole edes maailmassa vielä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sinustakaan mitään selvää saa ellet kerro miten päädyit ajatuksiisi ja missä - ei tuosta voi mitään kokonaiskuvaa koostaa että puhut "tosi Jumalan kuolemasta" ja moitiskelet Paavalia, sinun pitää kertoa enemmän jutustasi.

        Päätteletkö itseksesi vain vai kuinka? Miten millä perusteella erottele Raamatun teksteistä jyvät akanoista, missä olet oppinut sen tekemään tuollaisella varmuudella. Kerro jotain.

        << puhut "tosi Jumalan kuolemasta" ja moitiskelet Paavalia, sinun pitää kertoa enemmän jutustasi. Päätteletkö itseksesi vain vai kuinka?<<

        Ei tämä ole päättelyä, kaikki on suoraan oppinormistosta ja Raamatusta. Mutta kysy vain, että mitä haluat tietää, mutta en minä sieltä mitään valitse - oppinormisto, joka on uskonnossa tehty täysin yksi yhteen Raamatun kanssa on hyvä perusta lähteä liikkeelle - ovathan kirkkoisät hioneet sitä kauan kohdillee. Samoin Paavalin referaatti on erittäin hyvä perusta ymmärtää, että mistä on kyse.

        Tosi Jumalan kuolema on suoraan luterilaisuuden tärkeimmästä tunnustuksesta. Kristus on tosi Jumala Paavalin opilla, joka on kristinuskon perusta ja Paavalin sanoin teurastettu pääsiäisen lamma. Jahve Jumala, jolle Jeesus on hyvältä tuoksuva uhrilahja Paavalin sanoin, tulee VT:stä, kun Jahve määrää ihmeidentekijän tapettavaksi, jos sellainen syntyy. Löytyy VT 5.Mooseksen kirja ja 13 luku.

        Tässä tuo tunnustus, jossa tosi Jumala on uhri Jumalan vihan lepyttämiseksi. Kahta Jumalaa uskonnossa ei ole, ja vihainen Jumala on VT:n Jahve, jolle tosi Jumala on uhrilahja teurastettuna pääsiäisen lampaana.

        <<<Opetetaan Poika Jumalan tulleen ihmiseksi ja että KRISTUS OLI tosi ihminen ja TOSI JUMALA,, sillä hänen jumalallinen ja inhimillinen persoonansa olivat erottamattomasti yhtyneet. Hänet ristiinnaulittiin, jotta hän OLISI UHRI niin perisynnin kuin kaikkien muidenkin syntien tähden ja että hän SOVITTAISI JUMALAN VIHAN<<<

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Augsburgin_tunnustus

        Uhrilahjahan on lampaana Jahven kultissa, joten tässä Jeesus on siis teurastettu lammas. Paavalin sanoin Raamatusta.

        1.Korinttolaiskirje:

        5:7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä ONHAN meidän PÄÄSIÄISLAMPAAMM, KRISTUS TEURASTETTU.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        << puhut "tosi Jumalan kuolemasta" ja moitiskelet Paavalia, sinun pitää kertoa enemmän jutustasi. Päätteletkö itseksesi vain vai kuinka?<<

        Ei tämä ole päättelyä, kaikki on suoraan oppinormistosta ja Raamatusta. Mutta kysy vain, että mitä haluat tietää, mutta en minä sieltä mitään valitse - oppinormisto, joka on uskonnossa tehty täysin yksi yhteen Raamatun kanssa on hyvä perusta lähteä liikkeelle - ovathan kirkkoisät hioneet sitä kauan kohdillee. Samoin Paavalin referaatti on erittäin hyvä perusta ymmärtää, että mistä on kyse.

        Tosi Jumalan kuolema on suoraan luterilaisuuden tärkeimmästä tunnustuksesta. Kristus on tosi Jumala Paavalin opilla, joka on kristinuskon perusta ja Paavalin sanoin teurastettu pääsiäisen lamma. Jahve Jumala, jolle Jeesus on hyvältä tuoksuva uhrilahja Paavalin sanoin, tulee VT:stä, kun Jahve määrää ihmeidentekijän tapettavaksi, jos sellainen syntyy. Löytyy VT 5.Mooseksen kirja ja 13 luku.

        Tässä tuo tunnustus, jossa tosi Jumala on uhri Jumalan vihan lepyttämiseksi. Kahta Jumalaa uskonnossa ei ole, ja vihainen Jumala on VT:n Jahve, jolle tosi Jumala on uhrilahja teurastettuna pääsiäisen lampaana.

        <<<Opetetaan Poika Jumalan tulleen ihmiseksi ja että KRISTUS OLI tosi ihminen ja TOSI JUMALA,, sillä hänen jumalallinen ja inhimillinen persoonansa olivat erottamattomasti yhtyneet. Hänet ristiinnaulittiin, jotta hän OLISI UHRI niin perisynnin kuin kaikkien muidenkin syntien tähden ja että hän SOVITTAISI JUMALAN VIHAN<<<

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Augsburgin_tunnustus

        Uhrilahjahan on lampaana Jahven kultissa, joten tässä Jeesus on siis teurastettu lammas. Paavalin sanoin Raamatusta.

        1.Korinttolaiskirje:

        5:7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä ONHAN meidän PÄÄSIÄISLAMPAAMM, KRISTUS TEURASTETTU.

        <<1.Korinttolaiskirje:

        5:7 Peratkaa POIS VANHA HAPATUS pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te OLETTEKIN HAPPAMATTOMAT; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu<<

        Tämä oli siis Paavalin syntioppia. Ja mitä sanookaan Jeesus, hän sanoo Raamatun mukaan näin:

        Matteuksen evankeliumi:

        13:33 Taas toisen vertauksen hän puhui heille: "TAIVASTEN VALTAKUNTA ON HAPATUKSEN KALTAINENT, jonka nainen otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki HAPPANI."

        Tästä jo näkee selvästi, että Paavali käskee opetuslasten unohtaa Jeesuksen opetukset ja kääntää kaiken päälaelleen, ikään kuin peilikuvaksi. Juuri laitoin se Apt. 19 luvun, jota selviää, että Paavali itse on antanut Pyhä henki -termin ja joka luku todistaa, ettei mitään ylösnousemusta ole edes tapahtunut, se on Paavalin valehtelua. Paavali on itse ja kirjurinsa kirjoittanut apostolien teot, se ei koske Jeesuksen opetuslapsia.

        Tämä tästä nyt puuttu - ei Paavali kertoo itse antaneensa tiedoksi ehtoollisen asetussanat 'sinä yönä, jona Jeesus kavallettiin'. Nyt on huomiotava, että Paavali itse käyttää sanaa KAVALLEETTIIN, se ei ole mitään vapaahtoista uhrautumista, millaiseksi se joidenkin uskovaisten suussa tämä Jeesuksen surma on kääntynyt.

        1.Korinttolaiskirje:

        <<<11:23 Sillä MINÄ OLEN SAANUT Herralta sen, minkä OLEN TEILLE TIEDOKSI ANTANUT, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet KAVALLETTIIN, otti leivän....Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, TE JULISTATTE HERRAN KUOLEMAA..<<<

        Paavalin syntiopista lähtee kaikki palikat, ja perusasetelmakin jo kaatuu väitteeseen, että Jumalan paratiisissa olisi ollut synti ja saatana, ei siellä luomiskertomuksessa sellaista ole, vaan siellä on hyvä ja paha tieto, jotka tietämällä ihmisestä tuli jopa jumalien kaltainen:

        1.Mooseksenkirja:

        <<3:22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan.<<

        Sivumennen mainiten luku 322 on illuminatin tunnus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<1.Korinttolaiskirje:

        5:7 Peratkaa POIS VANHA HAPATUS pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te OLETTEKIN HAPPAMATTOMAT; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu<<

        Tämä oli siis Paavalin syntioppia. Ja mitä sanookaan Jeesus, hän sanoo Raamatun mukaan näin:

        Matteuksen evankeliumi:

        13:33 Taas toisen vertauksen hän puhui heille: "TAIVASTEN VALTAKUNTA ON HAPATUKSEN KALTAINENT, jonka nainen otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki HAPPANI."

        Tästä jo näkee selvästi, että Paavali käskee opetuslasten unohtaa Jeesuksen opetukset ja kääntää kaiken päälaelleen, ikään kuin peilikuvaksi. Juuri laitoin se Apt. 19 luvun, jota selviää, että Paavali itse on antanut Pyhä henki -termin ja joka luku todistaa, ettei mitään ylösnousemusta ole edes tapahtunut, se on Paavalin valehtelua. Paavali on itse ja kirjurinsa kirjoittanut apostolien teot, se ei koske Jeesuksen opetuslapsia.

        Tämä tästä nyt puuttu - ei Paavali kertoo itse antaneensa tiedoksi ehtoollisen asetussanat 'sinä yönä, jona Jeesus kavallettiin'. Nyt on huomiotava, että Paavali itse käyttää sanaa KAVALLEETTIIN, se ei ole mitään vapaahtoista uhrautumista, millaiseksi se joidenkin uskovaisten suussa tämä Jeesuksen surma on kääntynyt.

        1.Korinttolaiskirje:

        <<<11:23 Sillä MINÄ OLEN SAANUT Herralta sen, minkä OLEN TEILLE TIEDOKSI ANTANUT, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet KAVALLETTIIN, otti leivän....Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, TE JULISTATTE HERRAN KUOLEMAA..<<<

        Paavalin syntiopista lähtee kaikki palikat, ja perusasetelmakin jo kaatuu väitteeseen, että Jumalan paratiisissa olisi ollut synti ja saatana, ei siellä luomiskertomuksessa sellaista ole, vaan siellä on hyvä ja paha tieto, jotka tietämällä ihmisestä tuli jopa jumalien kaltainen:

        1.Mooseksenkirja:

        <<3:22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan.<<

        Sivumennen mainiten luku 322 on illuminatin tunnus.

        Lisätään vielä, jos ei kaikki tiedä. Paavali ei koskaan tavannut Jeesusta. Ja hänen nimittelynsä apostoliksi perustuu vain hänen itse itselleen ottamaan titteliin - hän vain itse nimitti itsensä apostoliksi ja 13. Sen tähden kaikki totuus Raamatusta löytyy numerolla 13.

        Tässä esimerkki:

        Paavalin Galatalaiskirje:

        3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"

        Paavalin 1.Korintolaiskirje

        3:13 niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on.

        Saatanan avulla kirotaan, ei Jumalan, ja jos kirotaan tosi Jumala (Kristus) ristille, niin lopputulema tässä uskossa on tulessa, siis helvetissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisätään vielä, jos ei kaikki tiedä. Paavali ei koskaan tavannut Jeesusta. Ja hänen nimittelynsä apostoliksi perustuu vain hänen itse itselleen ottamaan titteliin - hän vain itse nimitti itsensä apostoliksi ja 13. Sen tähden kaikki totuus Raamatusta löytyy numerolla 13.

        Tässä esimerkki:

        Paavalin Galatalaiskirje:

        3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"

        Paavalin 1.Korintolaiskirje

        3:13 niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on.

        Saatanan avulla kirotaan, ei Jumalan, ja jos kirotaan tosi Jumala (Kristus) ristille, niin lopputulema tässä uskossa on tulessa, siis helvetissä.

        Ai niin ja pelastus Paavalin opissa hänen tärkeimmästä opetukirjeestään. Se on tässä:

        7:24 Minä viheliäinen ihminen, kuka PELASTAA minut tästä kuoleman ruumiista? >> Jakeen lisätiedot Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN mielellä Jumalan lakia, mutta LIHALLA SYNNIN LAKIA.

        Pelastutaan palvelemaan lihalla synnin lakia, kun tosi Jumala on kuollut ristille.

        Onko sinulla siellä edellä vielä jotakin kysyttävää?


    • Ei ihmisestä, hurskaimmastakaan ole pitämään koko lakia. Jos olisi, ei Jeesuksen olisi tarvinnut tulla maanpäälle ihmiseksi.
      Jeesus tuli ja täytti lain. Kun uskomme Jeesukseen tämä luetaan meidän hyväksi, näin täytämme lain, uskomalla Jeesukseen. Tätä on armo ja onneksi on armo, kiitos siitä Jumalalle :)

      • Amen. Hyvin sanottu Juhani.


      • Anonyymi

        Entäs jos noudatan lakia ja elän hyvin säädyllisesti, mutta en usko jumalaan, niin pääsenkö silloin taivaaseen...?


      • Anonyymi

        Minkä lain Jeesus täytti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä lain Jeesus täytti?

        Jos puhutaan Mooseksen laista ja Jahve Jumalan vaatimuksista, niin tässä on yksi täytettävä laki:

        2.Mooseksenkirja

        <<13:1 Ja Herra puhui Moosekselle sanoen: "Pyhitä minulle jokainen esikoinen, jokainen, joka israelilaisten seassa, sekä ihmisistä että karjasta, avaa äidinkohdun; se on minun.'' Ja kun Herra on vienyt sinut kanaanilaisten maahan, niinkuin hän on sinulle ja sinun isillesi vannonut, ja kun hän on sen sinulle antanut, niin luovuta Herralle kaikki, mikä avaa äidinkohdun; ja kaikki ensiksisyntyneet karjastasi, urospuolet, olkoot Herran.

        13:13 Mutta jokainen aasin ensiksisynnyttämä lunasta lampaalla; mutta jos et sitä lunasta, niin taita siltä niska. Ja lunasta jokainen ihmisen esikoinen poikiesi seassa.<<

        Ja sitten pääsiäisenä happamattoman leivän juhlassa, joka on tämä esikoisten uhrauspäivä Jeesus surmattiin Jumalan ainoana poikana uhrilahjana Jahvelle.

        Miten teidän uhraamisen laita on ollut esikoispoikien suhteen? Oletteko taittaneet lampailta niskoja? Vai riittääkö vain, kun julistatte Jeesuksen uhraamista Jahvelle (historiallisilta taustoiltaan saatana)?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs jos noudatan lakia ja elän hyvin säädyllisesti, mutta en usko jumalaan, niin pääsenkö silloin taivaaseen...?

        Et, koska koko opissa ei ole mitään taivasta. Siinä mennään tulenliekkeihin, toisinsanoen helvettiin.


    • Anonyymi

      Kunnia herrojen herralle, kuninkaiden kuninkaalle niin kuin Hän elää ja on.

    • Anonyymi

      Älä pöljä huuda!
      Jeesus täytti vain leilin, ettei helmat kastunut mikä olisi vienyt sitä vähäistäkin uskottavuutta: "Nyt se on täytetty"

    • Anonyymi

      Jos ikuinen elämä on lain noudattamisesta saatava lahja niin se on sitä siten että menee vapaaehtoisesti ristille kuolemaan ja siten täyttää lain rangaistuksen omassa ruumiissaan. Sillä useat meistä ovat joskus langenneet ja laki noudatettuna vaatii rikkojaa kuolemaan pois.
      Mutta jos ikuinen elämä tulee uskosta, armosta, sovituksesta, tai.....
      Mutta joka luopuu suvustaan, omaisuudestaan, elämästään tms. Saa evankeliumin mukaan ikuisen elämän. Itse luovuin ja kävin ripillä ja sain menneet ja tulevatkin syntini anteeksi sillä mikään valta tai voima ei erota Kristuksesta tai Jumalan rakkaudesta. Ristille en toistamiseen halua, mutta olen saanut anteeksi. Vaan olen kyllä ollut kolmasti lähellä kuolemaa mutta Jumala pelasti antamalla sydänshokin jo pysähtyneeseen sydämeen.

      • Anonyymi

        Aika lähellä Paavalin näkemystä, joka teki tämän uskonnon Jeesuksesta kuolleena Kristuksena eli tosi Jumalana: hän sanoo ritiinnaulinneensa koko maailman itselleen, joten jokainen Kristuksen seuraaja (ei liity Jeesukaen oetuksiin) tulee lopulta ristiinnaulituksi, jotta laki tullee täytettyä. Ja sellaisen lopun Paavali on opilleen tehnytkin.


      • Anonyymi

        <<<Ristille en toistamiseen halua, mutta olen saanut anteeksi.<<<

        Ei toimi halusit vai et, vaan se on tämän Kristuksen seuraamisen edellytys - Jeesus opetuksineen on sitten toinen juttu, mutta se ei liity tähän Paavalin tekemään kristuskulttiin mitenkään. Kristus kirottiin ristille, laitettiin oppinormistossa astumaan alas helvettii ja sinne seuraa jokainen tämän Paavalin opin opetuslapsi.


    • Anonyymi

      Ei Jeesuskaan eläessään noudattanut Jumalan lakia, sitä mikä Tooraan oli kirjoitettu. Juuri siitähän fariseukset Häntä syyttivät, että jätti sapatisäädökset pitämättä, mikä on suuri synti, koska seurauksena oli kuolemanrangaistus. Eikä Jeesus selittänyt että pidin kyllä oikean lain, mutta en fariseusten Tooran lakia. Ei Jeesus silti tehnyt syntiä, sillä synti määriteltiin Jeesuksesta eri tavalla. Ei enää lain kirjaimen mukaan, vaan yhteytenä Jumalaan.

      Ristillä lain kirous poistettiin päältämme ettei Jumalan lapsia sen mukaan tuomita, vaan Puolustaja, Pyhä Henki ohjaa heitä pyhyyteen ja oikeamielisyyteen. Ristinkuolema mahdollisesti sen.

      Laki kyllä kaikessa ankaruudessaan luetaan ja se on voimassa kuten sana sanaa. Mutta vain pahatekijöille, murhamiehelle ja lakihenkisille osoittaen, että he ovat syntisiä. Jumalan lapsille, jotka vaeltavat Hengessä sitä ei lueta eivätkä he ole lain kirouksen alaisia.

      • Anonyymi

        <<Ristillä lain kirous poistettiin päältämme ettei Jumalan lapsia sen mukaan tuomita, vaan Puolustaja, Pyhä Henki ohjaa heitä pyhyyteen ja oikeamielisyyteen. Ristinkuolema mahdollisesti sen.<<

        Kiva ymmärtää asiat sillai jotenkin ittelleen paremmin päin, eikä niin kuin on totuus. Ristilä kirous otettiin pois juutalaisten päältä, kun teistä tehtiin Jumalanne uhraamisella itse kirottuja. Jumalan lapsina teillä ei olisi ollut muuten mitään tuomiota, mutta nyt kun uhrasitte tosi Jumalan Jahve saatanalle, niin on Paavalin opin mukaan tuomio, ne tulenliekit, jossa koetellaan se TEKO. Ja ihan Lutherin referaatin ja profeetta TeuvoSunin esimerkin mukaan ja Paavlain opin mukaan Pyhä henki ohjaa vihaan, koska olette vihan lapsia jo luonnostanne, ja oikeamielisyys on Paavalin opin mukaa, johon tämä ristinkirous liittyy sitä, että kun uhraa opin mukaan tosi Jumalan pelastuu palvelemaan synnillä lihanlakia. Sen opin mukaan ristinkuolema mahdollist, kun ei enää ole Jumlaa ollenkaan, niin ei ole sitten tuomiotakaan. Tämän kirouksen mukaan, joka siirtyi teille Paavalin kirottua Kristuksen ristille, jota oppia seuraatte (Gal.3:13).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Ristillä lain kirous poistettiin päältämme ettei Jumalan lapsia sen mukaan tuomita, vaan Puolustaja, Pyhä Henki ohjaa heitä pyhyyteen ja oikeamielisyyteen. Ristinkuolema mahdollisesti sen.<<

        Kiva ymmärtää asiat sillai jotenkin ittelleen paremmin päin, eikä niin kuin on totuus. Ristilä kirous otettiin pois juutalaisten päältä, kun teistä tehtiin Jumalanne uhraamisella itse kirottuja. Jumalan lapsina teillä ei olisi ollut muuten mitään tuomiota, mutta nyt kun uhrasitte tosi Jumalan Jahve saatanalle, niin on Paavalin opin mukaan tuomio, ne tulenliekit, jossa koetellaan se TEKO. Ja ihan Lutherin referaatin ja profeetta TeuvoSunin esimerkin mukaan ja Paavlain opin mukaan Pyhä henki ohjaa vihaan, koska olette vihan lapsia jo luonnostanne, ja oikeamielisyys on Paavalin opin mukaa, johon tämä ristinkirous liittyy sitä, että kun uhraa opin mukaan tosi Jumalan pelastuu palvelemaan synnillä lihanlakia. Sen opin mukaan ristinkuolema mahdollist, kun ei enää ole Jumlaa ollenkaan, niin ei ole sitten tuomiotakaan. Tämän kirouksen mukaan, joka siirtyi teille Paavalin kirottua Kristuksen ristille, jota oppia seuraatte (Gal.3:13).

        1) uhrataan tosi Jumala:

        Gal. <<3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"<<

        2) Kristus on tosi Jumala, joka uhrataan saatana Jahvelle:

        <<...Kristus oli tosi ihminen ja TOSI JUMALA.... Hänet ristiinnaulittiin, jotta hän olisi UHRI niin perisynnin kuin kaikkien muidenkin SYNTIEN TÄHDEN ja että hän SOVITTAISI JUMALAN VIHAN.<<

        (Augsburgin tunnustus, luterilaisuuden tärkein tunnustus)

        3) Jumala on kuollut, voi palvella synninlakia:

        Room. <<7:25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN mielellä Jumalan lakia, mutta LIHALLA SYNNIN LAKIA.<<

        4) Lopputulema tästä uskosta:

        1.Kor. <<3:12 Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista, niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja TULI ON KOETTELEVA, minkälainen kunkin TEKO on.<<

        Helvettiin päädytte palvomalla tosi Jumalan kuolemaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1) uhrataan tosi Jumala:

        Gal. <<3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"<<

        2) Kristus on tosi Jumala, joka uhrataan saatana Jahvelle:

        <<...Kristus oli tosi ihminen ja TOSI JUMALA.... Hänet ristiinnaulittiin, jotta hän olisi UHRI niin perisynnin kuin kaikkien muidenkin SYNTIEN TÄHDEN ja että hän SOVITTAISI JUMALAN VIHAN.<<

        (Augsburgin tunnustus, luterilaisuuden tärkein tunnustus)

        3) Jumala on kuollut, voi palvella synninlakia:

        Room. <<7:25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN mielellä Jumalan lakia, mutta LIHALLA SYNNIN LAKIA.<<

        4) Lopputulema tästä uskosta:

        1.Kor. <<3:12 Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista, niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja TULI ON KOETTELEVA, minkälainen kunkin TEKO on.<<

        Helvettiin päädytte palvomalla tosi Jumalan kuolemaa.

        <<Ristillä lain kirous poistettiin päältämme ettei Jumalan lapsia sen mukaan tuomita, vaan Puolustaja, Pyhä Henki ohjaa heitä pyhyyteen ja oikeamielisyyteen. Ristinkuolema mahdollisesti sen.<<

        Ei todellakaan, vaan tosi Jumala kirottiin ja teidät pistetään tulenliekkeihin, helvettiin Paavalin sanoin. Johtuu siitä, että kun Jumala kirotaan Paavalin sanoin ristille, niin ei Jumalan avulla kirota Jumalaa, vaan Saatanan avulla. Kyllä sen verran nyt pitää olla älliä päässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Ristillä lain kirous poistettiin päältämme ettei Jumalan lapsia sen mukaan tuomita, vaan Puolustaja, Pyhä Henki ohjaa heitä pyhyyteen ja oikeamielisyyteen. Ristinkuolema mahdollisesti sen.<<

        Ei todellakaan, vaan tosi Jumala kirottiin ja teidät pistetään tulenliekkeihin, helvettiin Paavalin sanoin. Johtuu siitä, että kun Jumala kirotaan Paavalin sanoin ristille, niin ei Jumalan avulla kirota Jumalaa, vaan Saatanan avulla. Kyllä sen verran nyt pitää olla älliä päässä.

        <<Ristillä lain kirous poistettiin päältämme ettei Jumalan lapsia sen mukaan tuomita, vaan Puolustaja, Pyhä Henki ohjaa heitä pyhyyteen ja oikeamielisyyteen. Ristinkuolema mahdollisesti sen.<<

        Voit verrata nyt omaa kommenttiasi Lutherin arvioon Paavalin opista, jonka opin on hän referoinut, ja voimme olettaa Lutherin tietäneen mitä teki, koska kerran on luonut meille Paavalin opista uskonnon nimeltä luterilaisuus, vai mitä?

        Laitan tuon referaatin nyt kokonaisuudessaan esille:

        <<Jos kaikki ne, jotka ovat armon ulkopuolella, ovat nimenomaan luontonsa puolesta VIHAN lapsia, niin on vapaa ratkaisukin luontonsa puolesta VIHAN lapsi, ja jos se jo luontonsa puolesta on tällainen, niin vielä suuremmalla syyllä se on VIHAN lapsi tekojensa puolesta. Mutta eihän VIHAN lapsi luonnostaan kykene tekemään mitään muuta kuin sitä, MIKÄ PAHAA ON, ei sellaista, mikä valmistaa armoon, vaan VIHAAN, siis sellaista, mikä ansaitsee VIHAN!

        Ylös siis, te pelagiolaiset ja valmistautukaa teoillanne armoon, vaikka Paavali tässä sanoo, että kaikki niillä ansaitsevat ainoastaan VIHAN!

        Olisihan ollut lienteämpää, jos hän olisi sanonut ainoastaan, että »me OLIMME VIHAN lapsia», mutta lisätessään LUONNOSTAAN-sanan hän tahtoi meitä olemaan siinä mielessä, että kaikki se, MITÄ ME OLEMME JA TEEMME, ON PELKÄSTÄÄN VIHAN eikä mitenkään armon ANSAINNUT. Raamatusta tuskin voinet löytää lyhyydessään voimakkaampaa sanaa vapaata ratkaisuvaltaa vastaan.

        (Luther: Sidottu ratkaisuvalta. 349, 1982.)<<

        Näytätkö nyt Lutherin referaatista, että millä tavalla tämä Paavalin antama termi Pyhä henki onjaa Lutherin mukaan pyhyyteen ja oikeamielisyyteen, jonka ristinkuolema mahdollisti Paavalin opilla, jota edellä väität. Kiitän.


      • Anonyymi

        > Ei Jeesuskaan eläessään noudattanut Jumalan lakia, sitä mikä Tooraan oli kirjoitettu. Juuri siitähän fariseukset Häntä syyttivät, että jätti sapatisäädökset pitämättä

        Jeesus ei rikkonut lakia. Syytös oli valheellinen ja perustui virheelliseen lain käyttämiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Ei Jeesuskaan eläessään noudattanut Jumalan lakia, sitä mikä Tooraan oli kirjoitettu. Juuri siitähän fariseukset Häntä syyttivät, että jätti sapatisäädökset pitämättä

        Jeesus ei rikkonut lakia. Syytös oli valheellinen ja perustui virheelliseen lain käyttämiseen.

        Mistä te puhutte? Mooseksen laista vai? Tässä selvitys Stefanoksen wikilinkistä, että mitä Jeesus opetti - Stefanos kivitettiin kuoliaaksi, kun opetti Jeesuksen opetuksia:

        <<<Stefanos oli myös tunnettu evankeliointikyvystään ja HÄN JULISTI JEESUKSEN OPETUKSIA Jerusalemin asukkaille, myös kreikkalaisten synagogien jäsenille. TÄLLÖIN STEFANOSTA SYYTETTIIN JUMALANPILKASTA,[6] JA PUHUMISESTA TEMPPELIÄ JA LAKIA VASTAAN[7].

        Tähän hän vastasi pitämällä pitkän puheen, jossa hän kertasi Vanhan testamentin historian pääkohdan kiinnittäen erityisesti huomiota siihen, että PROFEETAT OLIVAT aikoinaan joutuneet SUORANAISEN VAINON KOHTEEKSI, ja ETTÄ SAMOIN OLI NYT TAPAHTUNUT JEESUKSELLE[8].

        Stefanos oli esiintynyt myös rohkeana MOOSEKSEN KULTTIMENOJEN VASTUSTAJANA[1]. <<<

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos

        On käsittämätöntä, että minkälaisia juttuja te temmotte ihan tuulesta. Jeesus tuomittiin jumalanpilkasta, kuten Stefanoskin, joka opetti Jeesuksen opetuksia, koska vastusti Mooseksen lakia, Mooseksen Jahven kulttimenoja, temppeliä ja rituaaleja. Ja oli Paavalin opilla sitten Jahvelle tätä syystä uhrilahja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä te puhutte? Mooseksen laista vai? Tässä selvitys Stefanoksen wikilinkistä, että mitä Jeesus opetti - Stefanos kivitettiin kuoliaaksi, kun opetti Jeesuksen opetuksia:

        <<<Stefanos oli myös tunnettu evankeliointikyvystään ja HÄN JULISTI JEESUKSEN OPETUKSIA Jerusalemin asukkaille, myös kreikkalaisten synagogien jäsenille. TÄLLÖIN STEFANOSTA SYYTETTIIN JUMALANPILKASTA,[6] JA PUHUMISESTA TEMPPELIÄ JA LAKIA VASTAAN[7].

        Tähän hän vastasi pitämällä pitkän puheen, jossa hän kertasi Vanhan testamentin historian pääkohdan kiinnittäen erityisesti huomiota siihen, että PROFEETAT OLIVAT aikoinaan joutuneet SUORANAISEN VAINON KOHTEEKSI, ja ETTÄ SAMOIN OLI NYT TAPAHTUNUT JEESUKSELLE[8].

        Stefanos oli esiintynyt myös rohkeana MOOSEKSEN KULTTIMENOJEN VASTUSTAJANA[1]. <<<

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos

        On käsittämätöntä, että minkälaisia juttuja te temmotte ihan tuulesta. Jeesus tuomittiin jumalanpilkasta, kuten Stefanoskin, joka opetti Jeesuksen opetuksia, koska vastusti Mooseksen lakia, Mooseksen Jahven kulttimenoja, temppeliä ja rituaaleja. Ja oli Paavalin opilla sitten Jahvelle tätä syystä uhrilahja.

        Lisäyksenä tähän vielä - koko tämä uskontokeskustelu on niin päätöntä ja järjetöntä, kun teillä ei ole mitkään faktapalikat edes hallussanne, ei Jeesuksen opetuksista, ei Kristuksesta, jonka opin Paavali teki omalla evankeliumillaan Jeesuksen kuolemasta, eikä edes oppinormistosta! Ette tiedä edes niitä.

        Ja toiset ovat taas erikoistuneet pelkän helvetin tuomion tai saatanan pauhaamiseen ilman päätä taikka häntää. Toiset taas jakaa minkä kerkiää päin honkia olevaa luuloaan ja kuvitelmaansa tietona!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäyksenä tähän vielä - koko tämä uskontokeskustelu on niin päätöntä ja järjetöntä, kun teillä ei ole mitkään faktapalikat edes hallussanne, ei Jeesuksen opetuksista, ei Kristuksesta, jonka opin Paavali teki omalla evankeliumillaan Jeesuksen kuolemasta, eikä edes oppinormistosta! Ette tiedä edes niitä.

        Ja toiset ovat taas erikoistuneet pelkän helvetin tuomion tai saatanan pauhaamiseen ilman päätä taikka häntää. Toiset taas jakaa minkä kerkiää päin honkia olevaa luuloaan ja kuvitelmaansa tietona!

        Tervetuloa pöpilään! (tämä palsta)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäyksenä tähän vielä - koko tämä uskontokeskustelu on niin päätöntä ja järjetöntä, kun teillä ei ole mitkään faktapalikat edes hallussanne, ei Jeesuksen opetuksista, ei Kristuksesta, jonka opin Paavali teki omalla evankeliumillaan Jeesuksen kuolemasta, eikä edes oppinormistosta! Ette tiedä edes niitä.

        Ja toiset ovat taas erikoistuneet pelkän helvetin tuomion tai saatanan pauhaamiseen ilman päätä taikka häntää. Toiset taas jakaa minkä kerkiää päin honkia olevaa luuloaan ja kuvitelmaansa tietona!

        Tuskin mitään kristillistä oppinormistoa tarvitsee tietää, jos sellaista on edes olemassa.

        Varhaiskristillisillä mitään oppinormistoja ei ollut, ja heidän levittämiin opetuksiin perustuu myöhemmät käsitykset kristinuskosta, jotka aina vain ajautuvat kauemmas lähtökohdistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin mitään kristillistä oppinormistoa tarvitsee tietää, jos sellaista on edes olemassa.

        Varhaiskristillisillä mitään oppinormistoja ei ollut, ja heidän levittämiin opetuksiin perustuu myöhemmät käsitykset kristinuskosta, jotka aina vain ajautuvat kauemmas lähtökohdistaan.

        Varhaiskristilliset opit olivatkin varsin hajanaisia ja ristiriitaisia.


    • Anonyymi

      > Lain noudattaminen on EDELLYTYS pelastukselle!!!

      Ei Raamatun mukaan.

      • Anonyymi

        Jaa, voi olla Jahven uhrikultissa, mutta sillä ei kyllä ole mitään tekemistä Jeesuksen kanssa. Mutta Paavalin mukaan siinä pelastutaan vain tosi Jumalan kuolemalla palvelemaan lihalla synninlakia. (Room.7 kaksi viimeistä jaetta)


      • "Olkaa siis täydellisiä, niin kuin teidäntaivaallinen Isänne on täydellinen."
        - Jeesus -

        Meille EI OLE annettu LUPAA löysäilyyn ja armon odotukseen ilman LAIN NOUDATTAMISTA!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, voi olla Jahven uhrikultissa, mutta sillä ei kyllä ole mitään tekemistä Jeesuksen kanssa. Mutta Paavalin mukaan siinä pelastutaan vain tosi Jumalan kuolemalla palvelemaan lihalla synninlakia. (Room.7 kaksi viimeistä jaetta)

        Jeesuksen Isäjumala puhuu myös pilvestä, ja kyseessä on sama jumala kuin Mooseksen Jahve-jumala. Taivaanisän nimi on Jahve.

        Luukas 9:
        " Noin viikon kuluttua siitä, kun Jeesus oli tämän puhunut, hän otti mukaansa Pietarin, Johanneksen ja Jaakobin ja nousi vuorelle rukoilemaan. 29 Hänen rukoillessaan hänen kasvonsa muuttuivat ja hänen vaatteensa sädehtivät kirkkaan valkoisina. 30 Samassa siinä oli kaksi miestä, Mooses ja Elia, keskustelemassa hänen kanssaan. 31 He ilmestyivät taivaallisessa kirkkaudessa ja puhuivat Jeesuksen poislähdöstä, joka oli toteutuva Jerusalemissa. 32 Pietari ja hänen kanssaan olevat opetuslapset olivat vaipuneet syvään uneen. Havahtuessaan he näkivät Jeesuksen kirkkaudessaan ja ne kaksi miestä, jotka olivat hänen kanssaan. 33 Kun nämä olivat lähtemässä Jeesuksen luota, Pietari sanoi: »Opettaja, on hyvä, että me olemme täällä. Me teemme kolme majaa: sinulle ja Moosekselle ja Elialle.» Mutta hän ei tiennyt mitä sanoi. 34 Pietarin puhuessa tuli pilvi ja peitti paikan varjoonsa. Opetuslapset pelästyivät, kun näkivät miesten peittyneen pilveen. 35 Pilvestä kuului ääni: »Tämä on minun Poikani, minun valittuni, kuulkaa häntä!» 36 Äänen vaiettua opetuslapset näkivät Jeesuksen olevan yksin. He pysyivät vaiti kaikesta kokemastaan eivätkä vielä silloin kertoneet siitä kenellekään. "


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen Isäjumala puhuu myös pilvestä, ja kyseessä on sama jumala kuin Mooseksen Jahve-jumala. Taivaanisän nimi on Jahve.

        Luukas 9:
        " Noin viikon kuluttua siitä, kun Jeesus oli tämän puhunut, hän otti mukaansa Pietarin, Johanneksen ja Jaakobin ja nousi vuorelle rukoilemaan. 29 Hänen rukoillessaan hänen kasvonsa muuttuivat ja hänen vaatteensa sädehtivät kirkkaan valkoisina. 30 Samassa siinä oli kaksi miestä, Mooses ja Elia, keskustelemassa hänen kanssaan. 31 He ilmestyivät taivaallisessa kirkkaudessa ja puhuivat Jeesuksen poislähdöstä, joka oli toteutuva Jerusalemissa. 32 Pietari ja hänen kanssaan olevat opetuslapset olivat vaipuneet syvään uneen. Havahtuessaan he näkivät Jeesuksen kirkkaudessaan ja ne kaksi miestä, jotka olivat hänen kanssaan. 33 Kun nämä olivat lähtemässä Jeesuksen luota, Pietari sanoi: »Opettaja, on hyvä, että me olemme täällä. Me teemme kolme majaa: sinulle ja Moosekselle ja Elialle.» Mutta hän ei tiennyt mitä sanoi. 34 Pietarin puhuessa tuli pilvi ja peitti paikan varjoonsa. Opetuslapset pelästyivät, kun näkivät miesten peittyneen pilveen. 35 Pilvestä kuului ääni: »Tämä on minun Poikani, minun valittuni, kuulkaa häntä!» 36 Äänen vaiettua opetuslapset näkivät Jeesuksen olevan yksin. He pysyivät vaiti kaikesta kokemastaan eivätkä vielä silloin kertoneet siitä kenellekään. "

        No, niin on, koska paikalla on Mooses, jonka Herra käskee Jeremian mukaan painumaan pois silmistään, koska nämä israelilaiset palvoivat Egyptin matkallaan Baalia, Saatanaa.

        Tämä todistuu pikemminkn Paavali-saarnaajien lisäykseksi, koska 'tässä on minun poikani', sanoo Jahve ja Kristus on oppinormiston mukaan uhrilahjana itse tosi Jumala Jeesuksena vihaisen Jumalan lepyttämiseksi, eli Jahven. Ja tätä kautta Jahvesta kyllä tulee kristinuskon Jumala.

        Ja tästä tulee varmasti se väittämä, että Jeesus on Kointähden poika eli itse Lucifer. Ja Jahvehan on todella Lucifer, Saatana eli Baal-jumala, tulivuoren Jumala. Tapahtumakin on kuvattu vuorella tapahtuneeksi.

        Tämän väitteen kumoaa kristinuskon oppinormisto, että Jeesus olisi Jahven poika, eikä muutenkaan tiedetä Jahvella olleen poikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, niin on, koska paikalla on Mooses, jonka Herra käskee Jeremian mukaan painumaan pois silmistään, koska nämä israelilaiset palvoivat Egyptin matkallaan Baalia, Saatanaa.

        Tämä todistuu pikemminkn Paavali-saarnaajien lisäykseksi, koska 'tässä on minun poikani', sanoo Jahve ja Kristus on oppinormiston mukaan uhrilahjana itse tosi Jumala Jeesuksena vihaisen Jumalan lepyttämiseksi, eli Jahven. Ja tätä kautta Jahvesta kyllä tulee kristinuskon Jumala.

        Ja tästä tulee varmasti se väittämä, että Jeesus on Kointähden poika eli itse Lucifer. Ja Jahvehan on todella Lucifer, Saatana eli Baal-jumala, tulivuoren Jumala. Tapahtumakin on kuvattu vuorella tapahtuneeksi.

        Tämän väitteen kumoaa kristinuskon oppinormisto, että Jeesus olisi Jahven poika, eikä muutenkaan tiedetä Jahvella olleen poikaa.

        Jeesuksen puhe Isästä Jumalana tarkoittaa, että hänen mukaansa kaikki ihmiset ovat Jumalan lapsia, ei hän puhu itsestään 'Jumalan poikana', vaan kaikista ihmisistä Jumalan lapsina. Tämä nyt vielä lisäyksenä ja ne kohdat ,jotka on evankeliumeihin lisätty väittämään, että vain Jeesus olisi Jumalan poika, tai jopa Jahven, on jälkeenpäin lisättyjä tutkijoiden mukaan vahvistamaan Paavalin oppia. Evankelilumit eivät ole historiankirjoituksia, ja ne on kirjoitettu Paavalin kirjeiden jälkeen.


      • Anonyymi
        taskuttäynnäkiviä kirjoitti:

        "Olkaa siis täydellisiä, niin kuin teidäntaivaallinen Isänne on täydellinen."
        - Jeesus -

        Meille EI OLE annettu LUPAA löysäilyyn ja armon odotukseen ilman LAIN NOUDATTAMISTA!!!

        Sinä aloitat ketjun, jossa sanot, että Jeesus täytti lain. Ymmärrätkö sinä ihminen, että Jeesus täytti lain juuri tässä opissa kuolemalla tosiJumalana, taivasten valtakunnan Isänä uhrilahjana Jahvelle? Ja nyt vetoat Jeesuksen sanoihin, että olkaa täydellisiä niin kuin taivaallinen Isä on täydellinen, jonka taivaallisen isän uhraamiskulttia teurastettuna lampaana julistat kristittynä Jahvelle uhrilahjana. Te olette hulluja kaikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, niin on, koska paikalla on Mooses, jonka Herra käskee Jeremian mukaan painumaan pois silmistään, koska nämä israelilaiset palvoivat Egyptin matkallaan Baalia, Saatanaa.

        Tämä todistuu pikemminkn Paavali-saarnaajien lisäykseksi, koska 'tässä on minun poikani', sanoo Jahve ja Kristus on oppinormiston mukaan uhrilahjana itse tosi Jumala Jeesuksena vihaisen Jumalan lepyttämiseksi, eli Jahven. Ja tätä kautta Jahvesta kyllä tulee kristinuskon Jumala.

        Ja tästä tulee varmasti se väittämä, että Jeesus on Kointähden poika eli itse Lucifer. Ja Jahvehan on todella Lucifer, Saatana eli Baal-jumala, tulivuoren Jumala. Tapahtumakin on kuvattu vuorella tapahtuneeksi.

        Tämän väitteen kumoaa kristinuskon oppinormisto, että Jeesus olisi Jahven poika, eikä muutenkaan tiedetä Jahvella olleen poikaa.

        Kyseessä ei ole Paavalin lisäys, vaan tekstin on kirjoittanut apostoli Luukas, joka oli historioitsija ja lääkäri ammatiltaan. Sivistynyt ja älykäs opetuslapsi.
        Lainaus sisältää myös Jumalan sanaa, siis Jahven itsensä lausumia sanoja, jotka eivät ole edes profeetan tai Jeesuksen välittämiä, vaan suoria Jahven itsensä puheita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen puhe Isästä Jumalana tarkoittaa, että hänen mukaansa kaikki ihmiset ovat Jumalan lapsia, ei hän puhu itsestään 'Jumalan poikana', vaan kaikista ihmisistä Jumalan lapsina. Tämä nyt vielä lisäyksenä ja ne kohdat ,jotka on evankeliumeihin lisätty väittämään, että vain Jeesus olisi Jumalan poika, tai jopa Jahven, on jälkeenpäin lisättyjä tutkijoiden mukaan vahvistamaan Paavalin oppia. Evankelilumit eivät ole historiankirjoituksia, ja ne on kirjoitettu Paavalin kirjeiden jälkeen.

        Eivät ole. Jeesuksen lisäksi Jahvella ei ole muita poikia.

        Joh 3:16 "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä aloitat ketjun, jossa sanot, että Jeesus täytti lain. Ymmärrätkö sinä ihminen, että Jeesus täytti lain juuri tässä opissa kuolemalla tosiJumalana, taivasten valtakunnan Isänä uhrilahjana Jahvelle? Ja nyt vetoat Jeesuksen sanoihin, että olkaa täydellisiä niin kuin taivaallinen Isä on täydellinen, jonka taivaallisen isän uhraamiskulttia teurastettuna lampaana julistat kristittynä Jahvelle uhrilahjana. Te olette hulluja kaikki.

        HAH!!! Ei Jeesus KUOLEMALLAAN lakia täyttänyt vaan ELÄMÄLLÄÄN!!! TOTTA KA vetoa Jeesuksen sanoihin!!! KOSKA!!! Olen KRISTITTY!!!


      • Anonyymi
        taskuttäynnäkiviä kirjoitti:

        HAH!!! Ei Jeesus KUOLEMALLAAN lakia täyttänyt vaan ELÄMÄLLÄÄN!!! TOTTA KA vetoa Jeesuksen sanoihin!!! KOSKA!!! Olen KRISTITTY!!!

        Millä tavalla Jeesus täytty elämällään lain? Voitko kertoa, että minkä lain?


      • Anonyymi
        taskuttäynnäkiviä kirjoitti:

        HAH!!! Ei Jeesus KUOLEMALLAAN lakia täyttänyt vaan ELÄMÄLLÄÄN!!! TOTTA KA vetoa Jeesuksen sanoihin!!! KOSKA!!! Olen KRISTITTY!!!

        <<<HAH!!! Ei Jeesus KUOLEMALLAAN lakia täyttänyt vaan ELÄMÄLLÄÄN!!! TOTTA KA vetoa Jeesuksen sanoihin!!! KOSKA!!! Olen KRISTITTY!!!<

        Kristinusko perustuu Jeesuksen kuolemaan ristille tosi Jumalana ja Paavalin syntioppiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<<HAH!!! Ei Jeesus KUOLEMALLAAN lakia täyttänyt vaan ELÄMÄLLÄÄN!!! TOTTA KA vetoa Jeesuksen sanoihin!!! KOSKA!!! Olen KRISTITTY!!!<

        Kristinusko perustuu Jeesuksen kuolemaan ristille tosi Jumalana ja Paavalin syntioppiin.

        Sellaista kristinuskoa ei maailmassa olekaan, joka perustuisi Jeesuksen sanoihin, vaan se perustuu fariseus Paavalin sanoihin. Tämän todistaa se, että koska Jeesus sanoi, että fariseukset ovat isästä perkeleestä ja vain valehtelevat.

        Jos olisi uskottu Jeesusta eikä Paavallia, ei Paavalilla olisi mitään tekemistä tehdä omalla evankeliumillaan pahasta hyvä vääntämällä ristin kidutuskuolema tosi Jumalan uhrilahjalla Jahvelle.

        Ja jos uskoo, että Saatana on Jumala, niin syntihän on suorastaan toivottua. Tai Lutherin sanoin Paavalin referaatista, että tämä tahtoo meitä olemaan niin, että kaikki mitä olemme ja teemme on vain pelkän vihan eikä mitään armoa ansainnut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Millä tavalla Jeesus täytty elämällään lain? Voitko kertoa, että minkä lain?

        JUMALAN LAIN!!!! Sen minkä SINÄKIN voit RAAMATUSTA lukea

        ja

        NOUDATTAA

        ja

        PELASTUA!!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sellaista kristinuskoa ei maailmassa olekaan, joka perustuisi Jeesuksen sanoihin, vaan se perustuu fariseus Paavalin sanoihin. Tämän todistaa se, että koska Jeesus sanoi, että fariseukset ovat isästä perkeleestä ja vain valehtelevat.

        Jos olisi uskottu Jeesusta eikä Paavallia, ei Paavalilla olisi mitään tekemistä tehdä omalla evankeliumillaan pahasta hyvä vääntämällä ristin kidutuskuolema tosi Jumalan uhrilahjalla Jahvelle.

        Ja jos uskoo, että Saatana on Jumala, niin syntihän on suorastaan toivottua. Tai Lutherin sanoin Paavalin referaatista, että tämä tahtoo meitä olemaan niin, että kaikki mitä olemme ja teemme on vain pelkän vihan eikä mitään armoa ansainnut.

        Jatka opiskelua!!! Et ole ymmtärtänyt MITÄÄN!!!


      • Anonyymi
        taskuttäynnäkiviä kirjoitti:

        Jatka opiskelua!!! Et ole ymmtärtänyt MITÄÄN!!!

        Sorry, olen ymmärtänyt enemmän kuin sinä. SELITÄ SE LAKIIII!!!!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sorry, olen ymmärtänyt enemmän kuin sinä. SELITÄ SE LAKIIII!!!!!

        Selitä ja selitä!!! LUE RAAMATUSTA!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät ole. Jeesuksen lisäksi Jahvella ei ole muita poikia.

        Joh 3:16 "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."

        > Jeesuksen lisäksi Jahvella ei ole muita poikia.

        Jeesus on Jumalan ainotsyntyinen poika, mutta myös muita lapsia Hänellä on:

        "Minä sanon: Te olette jumalia ja kaikki tyynni Korkeimman poikia; kuitenkin te kuolette, niinkuin ihmiset kuolevat, ja kaadutte niinkuin kuka ruhtinas tahansa." Nouse, Jumala, tuomitse maa, sillä sinä perit kaikki pakanakansat."
        Psalmit 82:6-7

        "Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas. Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt. Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta."
        1 Joh. 3:7-10


      • Anonyymi
        taskuttäynnäkiviä kirjoitti:

        Selitä ja selitä!!! LUE RAAMATUSTA!!!

        Haistakuulekökkö. Vai et pysty edes sanomaan tai selittämään! Just joo, arvaa että arvasinko. Ja minulle sanoit, etten ymmärrä mitään, ja minä pystyn kyllä aukottomasti Raamatusta sanomaan ja osoittamaan luvun ja jakeen, jos minun pitää selittää ja todistaa, kuten varmasti olet huomannut.

        Jos sinä et pysty samaan, joko luulet tai kuvittelet jotakin olevan mitä ei ole, tai sitten yksinkertaisesti vain valehtelet.

        En minä käske ketään etsimään tai lukemaan Ramaatusta, jos jotakin väitän tai sanoon, jokaisen kohdan osoitan selvästi ja aukottomasti ihan juuri niin kuin se on Raamatusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Haistakuulekökkö. Vai et pysty edes sanomaan tai selittämään! Just joo, arvaa että arvasinko. Ja minulle sanoit, etten ymmärrä mitään, ja minä pystyn kyllä aukottomasti Raamatusta sanomaan ja osoittamaan luvun ja jakeen, jos minun pitää selittää ja todistaa, kuten varmasti olet huomannut.

        Jos sinä et pysty samaan, joko luulet tai kuvittelet jotakin olevan mitä ei ole, tai sitten yksinkertaisesti vain valehtelet.

        En minä käske ketään etsimään tai lukemaan Ramaatusta, jos jotakin väitän tai sanoon, jokaisen kohdan osoitan selvästi ja aukottomasti ihan juuri niin kuin se on Raamatusta.

        " pystyn kyllä aukottomasti Raamatusta sanomaan ja osoittamaan luvun ja jakeen"

        Siihen pystyy KUKA VAIN joka osaa lukea!!!

        MUTTA!!!

        RAAMATTU ON OTETTAVA KOKONAAN NIIN KUIN SE ON!!!

        Jakeen tai parin ympärillä pyöriviä muka-viisaita on AIVAN LIIKAA!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Jeesuksen lisäksi Jahvella ei ole muita poikia.

        Jeesus on Jumalan ainotsyntyinen poika, mutta myös muita lapsia Hänellä on:

        "Minä sanon: Te olette jumalia ja kaikki tyynni Korkeimman poikia; kuitenkin te kuolette, niinkuin ihmiset kuolevat, ja kaadutte niinkuin kuka ruhtinas tahansa." Nouse, Jumala, tuomitse maa, sillä sinä perit kaikki pakanakansat."
        Psalmit 82:6-7

        "Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas. Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt. Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta."
        1 Joh. 3:7-10

        Vai Jeesus Jahven poika, heh. Jeesus vastusti Jahvea, Jahven uhrikulttia ja rituaaleja, Jahve on pakanallinen tulivuoren Jumala 4000 vuoden takaa, kun taas Jeesus opetti taivasten valtakuntaa, joka on tullut maanpäälle ja oli Jahven kilpailija, jonka Jahve määräsi tapettavaksi, koska houkutteli toisen Jumalan luokse - sen puhumansa taivasten valtakunnan Isän.

        Mikä on syynä teidän harhatietoihin? Onko se ymmärryksen puute? Älyn puute? Vaiko papit ja teologit sotkeneet teidän päänne? Vaiko Raamattu on sotkenut teidän päänne?

        Tuo Jahven vastustus tulee selväksi jo Raamatusta - myös se, että Jahve ei voi mitenkään olla Jeesuksen puhuma taivasten valtakunnan Isä.


      • Anonyymi
        taskuttäynnäkiviä kirjoitti:

        " pystyn kyllä aukottomasti Raamatusta sanomaan ja osoittamaan luvun ja jakeen"

        Siihen pystyy KUKA VAIN joka osaa lukea!!!

        MUTTA!!!

        RAAMATTU ON OTETTAVA KOKONAAN NIIN KUIN SE ON!!!

        Jakeen tai parin ympärillä pyöriviä muka-viisaita on AIVAN LIIKAA!!!

        Jos yrität ottaa Raamatun kokonaan niin kuin se on, teet siten, kuin Jeesus väitti, ettei pysty, vaan aina kun kumarrat toisaalle, pyllistät toisaalle. Et voi ampua yhtä aikaa kahdella jousella, et myöskään pysty ratsastamaan kahdella hevosella. Paavalin oppi ja Jeesuksen opetukset ovat kuin yö ja päivä. Vertaa Matteuksen evankeliumin 7. luku ja Paavalin opetusten roomalaisluku 7. Kokonaisuutena voit tehdä vain analysoidun johtopäätöksen, mutta et OTTAA KOKONAAN NIIN KUIN SE ON. Ja jos vakavissasi puhut tuollaisia, et ole ymmärtänyt sen enempää Jeesuksesta kuin Paavalistakaan hölkäsen pöläystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos yrität ottaa Raamatun kokonaan niin kuin se on, teet siten, kuin Jeesus väitti, ettei pysty, vaan aina kun kumarrat toisaalle, pyllistät toisaalle. Et voi ampua yhtä aikaa kahdella jousella, et myöskään pysty ratsastamaan kahdella hevosella. Paavalin oppi ja Jeesuksen opetukset ovat kuin yö ja päivä. Vertaa Matteuksen evankeliumin 7. luku ja Paavalin opetusten roomalaisluku 7. Kokonaisuutena voit tehdä vain analysoidun johtopäätöksen, mutta et OTTAA KOKONAAN NIIN KUIN SE ON. Ja jos vakavissasi puhut tuollaisia, et ole ymmärtänyt sen enempää Jeesuksesta kuin Paavalistakaan hölkäsen pöläystä.

        Siis Paavalin opetuskirje kirje Roomalaisille, luku 7 ja vastaavasti Matteuksen evankeliumin luku 7 edustavat kummankin opetusta ja eroavat kuin yö ja päivä.

        Laitapa kohta, jossa nämä opetukset ovat yhtenevät, jotta RAAMATUN VOI OTTAA KOKONAAN NIIN KUIN SE ON, tekemättä mitään arviota, analysointia tai johtopäätöksiä.

        Ne jakeet, jotka olen ottanut, kertovat Paavalin opin perustan hyvin yksi sanaisesti ja Paavalin sanoin. Se mitä niiden ympärille on puettu manipulointihöttöä sotkemaan perusasiaa on sitten toinen asia.

        Onkin mielenkiintosita, että Jeesuksesen puheesta ei edelleenkään evankeliumeista löydy tällaista tyypillistä saarnaamisjargonia, vaan se on hyvin suoraa ja selkeää tekstiä sekä napakkaa tekstiä ilman minkäänlaista saarnaamista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos yrität ottaa Raamatun kokonaan niin kuin se on, teet siten, kuin Jeesus väitti, ettei pysty, vaan aina kun kumarrat toisaalle, pyllistät toisaalle. Et voi ampua yhtä aikaa kahdella jousella, et myöskään pysty ratsastamaan kahdella hevosella. Paavalin oppi ja Jeesuksen opetukset ovat kuin yö ja päivä. Vertaa Matteuksen evankeliumin 7. luku ja Paavalin opetusten roomalaisluku 7. Kokonaisuutena voit tehdä vain analysoidun johtopäätöksen, mutta et OTTAA KOKONAAN NIIN KUIN SE ON. Ja jos vakavissasi puhut tuollaisia, et ole ymmärtänyt sen enempää Jeesuksesta kuin Paavalistakaan hölkäsen pöläystä.

        Kuulkaapas!!! Teette monet sen VIRHEEN!!!

        että

        asetatte paavalin Jeesuksen kanssa SAMALLE VIIVALLE!!!

        Siinä mielssä tämä toki on oikein, että ei Paavali omiaan kirjoittele, vaan mitä YLÖSNOUSSUT KRISTUS hänen kauttaan kirjoitettavaksi antoi!!! Joissakin kohdin Paavali kyllä sanoo, että kyse on hänen omasta ajatuksestaan eikä hänellä ole aiheesta Kristuksen sanaa. Tuolloinkaan HENKI ei olisi antanut hänen kirjoittaa kuten kirjoitti!!!

        Paavalin kirjeet EIVÄT siis ole vaihtoehto Jeesus Nasaretilaisen opetukselle Hänen maanpäälliseltä ajaltaan, vaan yhdessä ne muodostavat KOKONAISUUDEN!!! Ne ovat samaa EVANKELIUMIA!!!

        RAAMATTU ON OTETTAVA KOKONAAN NIIN KUIN SE ON!!!


    • Anonyymi

      Ai halveksunnan laki?

    • Anonyymi

      Nyt on sellaista ulosantia, jota lapsena pääsi kuulemaan muutamilta uskovaisiksi todetuilta. Vanhemmat kielsivät menemästä, mutta mentiin kuitenkin. Tomi rokotuksena.

    • Anonyymi

      <<Jeesus täytti lain<<

      Gal. 3:13 KRISTUS on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän TULI KIROUKSEKSI meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "KIROTTU on jokainen, joka on puuhun ripustettu"

      Augsburgin tunnustus:

      <<KRISTUS oli tosi ihminen ja TOSI JUMALA.... Hänet ristiinnaulittiin, jotta hän olisi UHRI niin perisynnin kuin kaikkien muidenkin syntien tähden ja että hän sovittaisi Jumalan vihan.<<

      https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Augsburgin_tunnustus

      Mitenkähän siinä todellisuudessa kävi?

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      305
      3517
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      252
      1973
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      97
      1414
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1333
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      91
      1285
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1188
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      59
      1164
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1024
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      986
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      904
    Aihe