miten selvitä perheen alkoholismista

Anonyymi

Heips, kysyisin mitä neuvoja vain perheeni alkoholin käyttöön voisin saada. kaikki neuvot käy

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Haluatko kertoa vähän enemmän siitä minkälainen tilanne on?

      • Anonyymi

        katsoin areenasta, pyhä perhe leffan jossa lasse pöysti on alkoholisti, olipa opettava...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        katsoin areenasta, pyhä perhe leffan jossa lasse pöysti on alkoholisti, olipa opettava...

        aloittajalle, olin ystävä juopon kanssa, mikään ei mennyt viinan edelle ja ketään ei uskonut, kun ohjattiin hoitoon, no eipä enää juopottele kun kuoli


    • Anonyymi

      Pitää siirtyä californian tai coloradon malliin kannabikseen.

    • Anonyymi

      Aloittajalle. Jos perheessä on muita jäseniä, jotka juovat alkoholijuomia paljon, et voi itse vaikuttaa, kuin siten, ettet mahdollista muiden juomista.
      Et hanki alkoholia juovalle. et tee hänelle kuuluvia asioita hänen puolestaan. Et hyysää etkä hyssyttele asiaa(esimerkiksi valehtele juopon puolesta juopon työnantajalle, tms.)
      Jos olet alaikäinen, hae apua, kunnissa on lastenvalvojat, voit etsiä tällaisen virkaihmisen numeron ja soittaa hänelle, arkipäivänä.
      Poliisi on hyvä pyytää paikalle kotiin, jos tilanne on kärjistynyt. Muistathan että pakoon kotoa lähteminen väkivaltatilanteen uhatessa on oikein, samalla ottaen yhteyttä johonkin josta saa apua.

      Toimitpa hankalissa tilanteissa miten toimit, älä provosoi, se yleensä pahentaa tilannetta, juoppo humalassa kun ei ymmärrä selväpäistä puhetta siitä että joku todella voi pelätä juopon käytöstä.
      Juopon on itse, selvinpäin ymmärrettävä hakeutua hoitoon alkoholiongelmansa kanssa, siinä asiassa kukaan toinen ihminen ei voi mitään- kenenkään muun puolesta ei voi raitistua.
      Pakottamalla juoppoa ei saa raittiiksi, jos oma halu lopettaa juominen puuttuu, niin on yritettävä jättää juoppo yksin/juopot oman onnensa nojaan, ja lähteä vain muualle kun/jos pystyy.
      Kertoa että yhteys muodostuu vasta kun juova ihminen on selvittänyt päänsä.
      Niin surullista kuin se onkin, juoppo on yleensä sosiaalisimmillaan juodessaan, mutta siinä yhteydenpidossa missä pullo puhuu, ei ole juopolla syvällisempää tarkoitusta.
      Kunhan menee lujaa, saa hölistä ja puhua puhumisen vuoksi. Älä koskaan usko juovuspäissään olevan tarkoittavan todellisuudessa mitä hän sanoo.
      Siitä seuraa pettymysten suo, jos niin ajattelet että humalainen tarkoittaa lupauksillaan yhtään mitään.
      Pidä huoli omasta jaksamisestasi, sen vuoksi ettei elämäsi hukkaannu juopon oikkujen takia, tai toisten juomisen murehtimiseen. Kummastakaan noista ei ole hyötyä- haittaa on.
      Neuvoja sinänsä minulla ei ole antaa. ei ole sinun vikasi, jos perheessäsi on juovia ihmisiä.

    • Anonyymi

      Itse olin alkoholisti perheen lapsi, isä pahoinpiteli äitiäni ja yritti tappaa kerran minutkin, yritti lyödä vatsaan pitkällä ruuvimeisselillä, olin selkä seinää vasten ja isä piteli kurkusta. Näin kun pistolyönti lähti, pelko antoi voimia, olin silloin 15v.
      Sain hädin tuskin väitettyä ja potkaista isääni ja juoksin karkuun, ruuvimeisselin jälki jäi seinään.
      Koulunkäynti oli yhtä helvettiä kuten myös koko teini-ikä. Isä aloitti rajun juomisen kun olin ehkä 5v. Sitä ennenkin joi mutta ehkä se pysyi jotenkin kurissa eikä äitini pahoinpitelyjä niinkään ollut mutta karkuun äitini kanssa juostiin, milloin metsään ja toisinaan naapuriin. Äitinikin alkoholisoitui loppujen lopuksi. Molemmat vanheõmat kuolivat viinaan.
      Tämä kaikki vaikutti minuun niin etten halunnut omia lapsia, onneksi puolisoni oli myös samoilla linjoilla koska hänenkin lapsuus/teini-ikä ei ole ollut paras mahdollinen.
      En itkenyt isäni enkä äitini hautajaisissa vaikka yritin muiden sukulaisteni silmissä näytellä surullista. Pikemminkin olin tosi helpottunut.

    • Anonyymi

      Minä lopetin kesäkuussa yksin juomisen ja nyt mietin lopetanko kokonaan. En ole kaivannut juomista. Heräsin vasta siihen että valehtelin läheisilleni siitä vaikka olen muuten rehti ihminen. Jos ei lopettaminen läheisillä onnistu niin on vaikeaa tiedossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1806
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      44
      1387
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe