Narsisti on läpeensä paha

Anonyymi

Kun tarkoitus on tuhota, rampauttaa, vahingoittaa niin paljon kuin pystyy, kyse on vaan ja ainoastaan pahuudesta.
Ei ole mitään syytä kenelläkään nähdä hyvyyttä siellä missä sitä ei ole.

70

241

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joo, olen samaa mieltä.
      Tuhon tuoja on paholainen, elämän Jumala.

      popiiihhhh

      • Anonyymi

        Myös toiveet ja yritykset saada joku sekoamaan ovat silkkaa pahuutta ja paholaiselta.


        popuhgghh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös toiveet ja yritykset saada joku sekoamaan ovat silkkaa pahuutta ja paholaiselta.


        popuhgghh

        Pahasta ei tulee hyvää sillä, että sitä tehdään jonkun hyvän tavoitteen nimissä.

        ppiuuyhhhh


    • Anonyymi

      Narsisti syö energiasi pysy erossa hänen ulottuviltaan myös silloin kun narsistilla on flirttailu kausi, jolloin hän kehuu sinua, sillä tiedät se tuuli pian kääntyy pohjoisen jäätäväksi tuuleksi.

    • Anonyymi

      Pahuus on pahuutta, narsismi on eri asia!
      Eli narsismi ei ole pahuutta eikä pahuus narsismia.

      • Anonyymi

        Teot ratkaisee. Narsistin tärkein tavoite on vahingoittaa muita, jotta tuntisi itsensä tärkeäksi. Narsismi on pahuutta.


    • Anonyymi

      Siis jos kyse on pahuudesta, niin eiks sillon ihminen ole vaan paha? Mitä tekemistä sillä on narsismin kanssa? Meneeks täällä nyt taas vähän puurot ja vellit sekasi?

      • Anonyymi

        Pahuus on äärimmäistä itsekkyyttä eli sairas narsismi on äärimmäistä pahuutta.


    • Anonyymi

      Yritän välttää mustavalkoajattelua ja tuomita ketään yksinomaan hyväkasi tai pahaksi.
      Mustavalkoajattelu luokitellaan psykologiassa ns. ajatusvääristymiin ja kertoo ettei oma mieli ole vielä työstänyt syitä, miksi toimii näin.

      Narsistien uhrien keskustelufoorumilla on ketju, jossa pohditaan miksi narsisti ailahtelee hyvyydestä pahuuteen. Kannattaa tutustua ja lukea ajatuksen kanssa.

      • Anonyymi

        Kannattaa lopettaa dualistinen ajattelu. Ei hyvää, ei pahaa.


      • Anonyymi

        Narsisti haluaa tehdä vain pahaa. Narsisti on hyvä vain siksi, että voi sitä kautta tehdä enemmän pahaa.


    • Anonyymi

      Narsisti ei ole läpeensä paha, mutta hän aiheuttaa paljon ongelmia ympäristössään.

      • Anonyymi

        Hän voi olla joillekin kiva aina, niin ettei hänestä uskota pahaa, ja se juuri hämää.

        Mutta jollekin hän on sitten voinut tehdä jotain tosi pahaa. Jos on käyttänyt väkisin valtaa eli ollut väkivaltainen yhdellekin, se on pahuutta, vaikka narsisti osaisi sen vietin
        muilta piilottaa.
        Jos se olisi vain joku petomainen hullu kaikille, jokainen uskoisi, mutta pahuus on siinä että hän kykenee laskelmoimaan, miten pääsee vahingoittamaan niitä joita haluaa vahingoittaa.


      • Anonyymi

        Narsisti on läpeensä paha ja haluaa tuhota muut.


    • Anonyymi

      Tähän kysymykseen ei voi vastata näin yksinkertaisesti.
      Riippuu kyseisten sanojen määritelmistä ja miltä tasolta asiaa tarkastallaa ja mistä katsomuksesta, Lopullisen vastauksen tietäminen edellyttäisi absoluuttisen totuuden tietämistä.


      ppiuyyyyuyuy

      • Anonyymi

        Mutta mun mielestä sillä on pahat seuraukset jos pahuutta ei ajatella olevan olemassa.


        ppuytttyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta mun mielestä sillä on pahat seuraukset jos pahuutta ei ajatella olevan olemassa.


        ppuytttyy

        ja mun mielestä silläkin on pahat seuraukset jos hyvää ei uskota olevan olemassa.,


        ppiuyuyyttyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja mun mielestä silläkin on pahat seuraukset jos hyvää ei uskota olevan olemassa.,


        ppiuyuyyttyy

        oikeestaan mun mielestä narsismia tulis tarkastella usealta eri tasolta yhtä aikaa samanaikaisesti, jolloin narsismi sekä on pahuutta ja ei ole,


        ppiuyhyyhghh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        oikeestaan mun mielestä narsismia tulis tarkastella usealta eri tasolta yhtä aikaa samanaikaisesti, jolloin narsismi sekä on pahuutta ja ei ole,


        ppiuyhyyhghh

        Tästä pääsemme siihen että itseä tulisi suojella huomioiden narsismin pahuus, mutta narsistia ei pidä kohdella pahoin vaan huomioiden ettei se ole pahuutta.


        ppiyytggffggf


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tästä pääsemme siihen että itseä tulisi suojella huomioiden narsismin pahuus, mutta narsistia ei pidä kohdella pahoin vaan huomioiden ettei se ole pahuutta.


        ppiyytggffggf

        Siksikin mun tunteita niin loukkas kriisipuhelimessa kun he kuvittelee tuon niin, että joko minut pitää vaarantaa tai äitiäni loukata. semmonen joko tai ajattelu tuntuu tunteellisesti kauheelle.


        ppiuhyhhh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksikin mun tunteita niin loukkas kriisipuhelimessa kun he kuvittelee tuon niin, että joko minut pitää vaarantaa tai äitiäni loukata. semmonen joko tai ajattelu tuntuu tunteellisesti kauheelle.


        ppiuhyhhh

        Just se kun mä kerron hädästäni, he "kuulee" mun olevan vihainen, koska he ajattelee niin yksioikoisesti.


        popiuyyuujjk


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just se kun mä kerron hädästäni, he "kuulee" mun olevan vihainen, koska he ajattelee niin yksioikoisesti.


        popiuyyuujjk

        He tekee niin yksinkertaisia päätelmiä vaikka mulla on pitkät filosofiset pohdinnat siinä välissä...jotka muuttaa myös tunnereaktioni.


        ppuytgggg


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        He tekee niin yksinkertaisia päätelmiä vaikka mulla on pitkät filosofiset pohdinnat siinä välissä...jotka muuttaa myös tunnereaktioni.


        ppuytgggg

        jos mä kerron että narsisti tekee mulle hirveää pahaa, siitä ei ole pääteltävissä että olisin vihainen. väittäisin että toi on jopa filosofisesti argumentointivirhe


        ppiiuuuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jos mä kerron että narsisti tekee mulle hirveää pahaa, siitä ei ole pääteltävissä että olisin vihainen. väittäisin että toi on jopa filosofisesti argumentointivirhe


        ppiiuuuuuu

        mun pitkät filosofiset pohdinnat noiden tulkintojen välissä muuttaa myös tunnereaktiot ja siksi mulla epätyypillisesti ei ole vihaisuutta tunteena tuossa tilanteessa.


        ppoiiuhhjjhjj


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mun pitkät filosofiset pohdinnat noiden tulkintojen välissä muuttaa myös tunnereaktiot ja siksi mulla epätyypillisesti ei ole vihaisuutta tunteena tuossa tilanteessa.


        ppoiiuhhjjhjj

        Ja se vihaisuus tulkinta telee mulle loukatun aliarvioidun olon ihan kuin mä mukamas en olisikaan filosofi-.


        ppiuuhyhhhh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja se vihaisuus tulkinta telee mulle loukatun aliarvioidun olon ihan kuin mä mukamas en olisikaan filosofi-.


        ppiuuhyhhhh

        Eli mun tunteeni noissa asioissa tilanteissa ja keskusteluissa on mutkikas,.

        Täällä palstalla joku väitti mua yksinkertaiseksi. Kysyin äidiltäni olenko yksinkertainen.
        Äiti mumisi että varmaan ennemmin monimutkainen.


        ppiuyyyhhhj


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli mun tunteeni noissa asioissa tilanteissa ja keskusteluissa on mutkikas,.

        Täällä palstalla joku väitti mua yksinkertaiseksi. Kysyin äidiltäni olenko yksinkertainen.
        Äiti mumisi että varmaan ennemmin monimutkainen.


        ppiuyyyhhhj

        Eli mun loukkaantuminen tulee ihan muusta kuin se keskustelija luulee.
        Se tulee siitä ettenkö mukamas olis filosofi.

        pojuuhghgghg


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli mun loukkaantuminen tulee ihan muusta kuin se keskustelija luulee.
        Se tulee siitä ettenkö mukamas olis filosofi.

        pojuuhghgghg

        Että mä mukamas reagoisin vaan silleen suoraan yksinkertaisesti ilman mitään ajattelöua siinä välissä.
        Ja että mua luullaan semmoseksi.


        ppiuhhhh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Että mä mukamas reagoisin vaan silleen suoraan yksinkertaisesti ilman mitään ajattelöua siinä välissä.
        Ja että mua luullaan semmoseksi.


        ppiuhhhh

        Siis pahon tunne kriisipuhelimessa on siitä kun mulla puhutaan kuin tömpölle. Se tuntuu hirveelle,.


        ppiuuhhhh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis pahon tunne kriisipuhelimessa on siitä kun mulla puhutaan kuin tömpölle. Se tuntuu hirveelle,.


        ppiuuhhhh

        Se tuntuu niin hirveelle ettö mun koko pää kihelmöi


        ppiiuuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se tuntuu niin hirveelle ettö mun koko pää kihelmöi


        ppiiuuuuu

        Mun eniten inhoamia tunteita on se kun mulle puhutaan ihan kuin en mukamas olis ikinä ajatellut mitään. Se aiheuttaa koko kehossa ärsytetyn tunteen.


        ppuyhyyyyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun eniten inhoamia tunteita on se kun mulle puhutaan ihan kuin en mukamas olis ikinä ajatellut mitään. Se aiheuttaa koko kehossa ärsytetyn tunteen.


        ppuyhyyyyu

        koska mä oon vähän intohimoinen filosofoinnista. joten se filosofointi muuttaa tunnereaktiot epätyypillisiksi ja sitten mun kohtelu ihan kuin mulla ei olis sitä filosofointia tuntuu aiiiiivan hirveelle.,


        ppoiuhhhhjh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        koska mä oon vähän intohimoinen filosofoinnista. joten se filosofointi muuttaa tunnereaktiot epätyypillisiksi ja sitten mun kohtelu ihan kuin mulla ei olis sitä filosofointia tuntuu aiiiiivan hirveelle.,


        ppoiuhhhhjh

        mun filosofoinnin intohimo on se aika vievä voima elämässä.


        ppiuuyyujh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mun filosofoinnin intohimo on se aika vievä voima elämässä.


        ppiuuyyujh

        ja niinku joku kriiisipuhelimen vastaavampi henkilö huomasi, kriisipuhelinvastaajia on alkanut kilpailla mun kanssa ajattelussa vaikkei sde ole kriisipuhelimen tehtävä kilpailla soittajien ajattelussa,.


        popiuuyhyhhh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja niinku joku kriiisipuhelimen vastaavampi henkilö huomasi, kriisipuhelinvastaajia on alkanut kilpailla mun kanssa ajattelussa vaikkei sde ole kriisipuhelimen tehtävä kilpailla soittajien ajattelussa,.


        popiuuyhyhhh

        Näin voi käydä kun aivovammautunut intohimoinen filosofoija soittaa kriisipuhelimeen


        ppiouuyygh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin voi käydä kun aivovammautunut intohimoinen filosofoija soittaa kriisipuhelimeen


        ppiouuyygh

        Koitetaan ettei olla kukaan tästä vihaisia.
        Mutta rehellinen oon että se soittaminen oli äärimmäisen hirveetä.


        ppoiuuhyhuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koitetaan ettei olla kukaan tästä vihaisia.
        Mutta rehellinen oon että se soittaminen oli äärimmäisen hirveetä.


        ppoiuuhyhuuu

        Ja kun olin ihan aivovammautunut en pystynyt mitenkään todistaan heile että oon itseasiassa melkeen filosofi,


        ppiuuyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun olin ihan aivovammautunut en pystynyt mitenkään todistaan heile että oon itseasiassa melkeen filosofi,


        ppiuuyyyy

        mutta mun tunteet reagoi heidän puheeseeen kuin filosofin tunteet vaikka aivovammautuneena kuulostin pöhkölle,


        ppiuyyttg


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mutta mun tunteet reagoi heidän puheeseeen kuin filosofin tunteet vaikka aivovammautuneena kuulostin pöhkölle,


        ppiuyyttg

        ja oli hirveetä tuskaa mun jo muutenkin tuskaisiller aivoille kuunnella niitä kommentteja



        ppiuuuyyuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja oli hirveetä tuskaa mun jo muutenkin tuskaisiller aivoille kuunnella niitä kommentteja



        ppiuuuyyuy

        OLin ihan tokkurass ja vaan ihmettelin että kun mulla ei oo mitään semmosia tunteita mistä he puhuu


        ppiuuyytt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        OLin ihan tokkurass ja vaan ihmettelin että kun mulla ei oo mitään semmosia tunteita mistä he puhuu


        ppiuuyytt

        Noh se kehitti filosofiaani kun aloin pohtia mitä mulla sitten ON tunteina. Ja sieltä paljastui pieni filosofi


        ppoiuuuuuui


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noh se kehitti filosofiaani kun aloin pohtia mitä mulla sitten ON tunteina. Ja sieltä paljastui pieni filosofi


        ppoiuuuuuui

        ihan pikkuinen vain mutta kumminki


        ppiuuyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noh se kehitti filosofiaani kun aloin pohtia mitä mulla sitten ON tunteina. Ja sieltä paljastui pieni filosofi


        ppoiuuuuuui

        ymmärrän että oon varmasti ollut kauheen hankalan tuntuinen kriisipuhelinsoittaja, mutta en ole mikään häirikkö tai pilasoittaja.


        ppiuuuii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ymmärrän että oon varmasti ollut kauheen hankalan tuntuinen kriisipuhelinsoittaja, mutta en ole mikään häirikkö tai pilasoittaja.


        ppiuuuii

        Hassulta kuulostaa kun ihmiset pohtii siellä nöin: "Mut niin olihan sulla tossa oikeeta asiaakin soittaa mitä tossa alussa kerroit".
        Minä nyt viimetteksi puhuisin mitään ilman asiaa,


        ppiuuyyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hassulta kuulostaa kun ihmiset pohtii siellä nöin: "Mut niin olihan sulla tossa oikeeta asiaakin soittaa mitä tossa alussa kerroit".
        Minä nyt viimetteksi puhuisin mitään ilman asiaa,


        ppiuuyyyyy

        Oon ihan pilasoittajan äärimmäinen vastakohta.


        ppiuyyyyh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oon ihan pilasoittajan äärimmäinen vastakohta.


        ppiuyyyyh

        Kuvitella nyt pilasoittelevaa filosofia. Tai eihän sitä koskaan tiedä jos on semmosiakin.,


        poiuyytytt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuvitella nyt pilasoittelevaa filosofia. Tai eihän sitä koskaan tiedä jos on semmosiakin.,


        poiuyytytt

        MUtta sen mä tiedän että mä en pysty kunnolla fiilosofoimaan jos mun pää on lääkeainereaktiossa tai mun äiti lähettelee aivoihini kiusallisia energioita


        ppoiiuyyyh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MUtta sen mä tiedän että mä en pysty kunnolla fiilosofoimaan jos mun pää on lääkeainereaktiossa tai mun äiti lähettelee aivoihini kiusallisia energioita


        ppoiiuyyyh

        ne äidin energiat on niin "filosofiisvastaisia" kun olla ja voi. äiti ei ole koskaan tykännyt perustelusta, eikä rakkaudesta...


        ppiuuuyui


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ne äidin energiat on niin "filosofiisvastaisia" kun olla ja voi. äiti ei ole koskaan tykännyt perustelusta, eikä rakkaudesta...


        ppiuuuyui

        äiti on aika paha vastustaja mulle, koko aika saa olla jännityksessä kuin sodassa. Ja samalla mun pitää huolehtia ettei vastapuoli haavoitu.

        ppoiuyuyyyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        äiti on aika paha vastustaja mulle, koko aika saa olla jännityksessä kuin sodassa. Ja samalla mun pitää huolehtia ettei vastapuoli haavoitu.

        ppoiuyuyyyu

        Mä käyn kaikki "sodat" niin, että oon keskittynyt huolehtiin ettei vastapuoli haavoitu. Se on mulla verissä-.


        ppoiuuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä käyn kaikki "sodat" niin, että oon keskittynyt huolehtiin ettei vastapuoli haavoitu. Se on mulla verissä-.


        ppoiuuuuu

        Mutta ei oo helppo homma tää- Kova keskittyminen kuinka näistä suoriutua.


        ppoiuuyuyuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ei oo helppo homma tää- Kova keskittyminen kuinka näistä suoriutua.


        ppoiuuyuyuy

        oikeestaan mun filosofian tarkoitruskin on osaltaan muuttaa asioidenkulun logiikka. niin että tavalliset olettamukset ei päde.,


        ppiuuyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        oikeestaan mun filosofian tarkoitruskin on osaltaan muuttaa asioidenkulun logiikka. niin että tavalliset olettamukset ei päde.,


        ppiuuyyyy

        mä kehitän taiteekseni uutta kokemisen tapaa,.


        ppiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mä kehitän taiteekseni uutta kokemisen tapaa,.


        ppiuuuu

        siis juurikin meidän ei tarvitse tuntea eri tilanteissa mitä ihmiset olettaisi meidän niissä tuntevan


        ppiouuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siis juurikin meidän ei tarvitse tuntea eri tilanteissa mitä ihmiset olettaisi meidän niissä tuntevan


        ppiouuyyy

        tällä asialla voi mun mielestä myöls selbitä narsistin kanssa., hänen peli ei toimi jos kokee kaiken käsikirjoitusten vastaisesti,


        ppiiuuuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tällä asialla voi mun mielestä myöls selbitä narsistin kanssa., hänen peli ei toimi jos kokee kaiken käsikirjoitusten vastaisesti,


        ppiiuuuuuu

        Mun parhaita saavutuksia on se kun tein filosiofiaa minuun kohdistetusta rankimmasta pilkasta koskaan, ja siitä tuli yks kauneimpia filosofioitani,



        ppouyyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun parhaita saavutuksia on se kun tein filosiofiaa minuun kohdistetusta rankimmasta pilkasta koskaan, ja siitä tuli yks kauneimpia filosofioitani,



        ppouyyyyy

        mä oon myös maalannut tauluja asetemista joissa mua on pilkattu.
        nää on aina onnistuneet taiteellisesti hyvin. Ja oon sillä voittanut pilkan.


        ppiuyyyyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mä oon myös maalannut tauluja asetemista joissa mua on pilkattu.
        nää on aina onnistuneet taiteellisesti hyvin. Ja oon sillä voittanut pilkan.


        ppiuyyyyu

        nuorena tyttönä yks mies järkkäs minut noloon sosiaaliseen tilanteeseen. maalasin nolostukseni sammakkoprinsessaksi joka pääsi 10 000 ihmisen nähtäville mitä yleisöä minut nolannut mies ei saa lähimainkaan.

        ppoiiuuyu


    • Anonyymi

      Juutalaiskristillinen kulttuuri tukahduttaa terveen narsismin ja tekee ihmisistä uhreja pahantahtoisille ja tarpeettoman hyväksikäyttäville ihmisille. Kyllähän jokainen käyttää yhteiskunnassa toisia jollakin tavalla hyväkseen ainakin taloudellisessa mielessä taikka sitten ihmissuhteiden muodossa joissa täytetään sisäistä tyhjyyttä muiden seuraa ja sosiaalisia taitoja "hyväksikäyttäen"

      • Anonyymi

        Joo minä pohdin tuota kristinuskon vaikutusta. jälleenkin se riippuu tulkinnasta. Sieltä löytyy pointteja joilla voidaan alistaa narsisteille, mutta sieltä löytyy myös erittäin hyviä tulkintoja narsisteilta puolustautumiseen.
        Vaikuttaisi menevän uskonnontulkintakysymykseksi.


        ppiuuuuii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo minä pohdin tuota kristinuskon vaikutusta. jälleenkin se riippuu tulkinnasta. Sieltä löytyy pointteja joilla voidaan alistaa narsisteille, mutta sieltä löytyy myös erittäin hyviä tulkintoja narsisteilta puolustautumiseen.
        Vaikuttaisi menevän uskonnontulkintakysymykseksi.


        ppiuuuuii

        ehkä niillä kaikille tutuimmilla opeilla enemmän alistetaan , mutta tarkempi tutkiskelu tuo esiin kaikkea muunlaisia pointteja.

        Pidin erittäin hyvänä tulkintana vastakohdaksi vanhemmille alistamisen erään videon kommenttia: Ei jeesuskaan Marialta lupaa kysellyt ihmeteoilleen.
        Eli ehkä sitä vanhempien kunnioittamispointtia ylikorostetaan suhteessa muihin Raamatun asioihin.
        Itse löysin Raamatusta kohdan jossa tuodaan esiin että joka rakastaa isäänsä tai äitiään Jumalaa enemmän ei ole Jumalalle sovelias.
        Tuon voisi mun mielestä tulkita niin, että se vanhempien rakastaminen mennessään liiallisuuksiin on väärin, ettäö silläkin on joku raja.


        ppoiuuuii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ehkä niillä kaikille tutuimmilla opeilla enemmän alistetaan , mutta tarkempi tutkiskelu tuo esiin kaikkea muunlaisia pointteja.

        Pidin erittäin hyvänä tulkintana vastakohdaksi vanhemmille alistamisen erään videon kommenttia: Ei jeesuskaan Marialta lupaa kysellyt ihmeteoilleen.
        Eli ehkä sitä vanhempien kunnioittamispointtia ylikorostetaan suhteessa muihin Raamatun asioihin.
        Itse löysin Raamatusta kohdan jossa tuodaan esiin että joka rakastaa isäänsä tai äitiään Jumalaa enemmän ei ole Jumalalle sovelias.
        Tuon voisi mun mielestä tulkita niin, että se vanhempien rakastaminen mennessään liiallisuuksiin on väärin, ettäö silläkin on joku raja.


        ppoiuuuii

        oikeesti mun mielestö uskontojen tulkinta on tosi hienosyistä puuhaa,.
        Että miten niitä eri osia pitäis tulkita suhteessa toisiinsa jne.
        Varsinkin mun mielestä on kyseenalaista jos ihmiset jotka ei edes usko Jumalaan ottaa sieltä vaan irrallisesti jotain omiin käytäntöihinsä Esimerkiksi vain käskyt antaa anteeksi ja kunnioittaa vanhempia. Se vois johtaa että vahemmat tekee pahaa lapsilleen ja pitää vain koko aika antaa anteeksi ja kunnioittaa,


        ppiuyygtgh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        oikeesti mun mielestö uskontojen tulkinta on tosi hienosyistä puuhaa,.
        Että miten niitä eri osia pitäis tulkita suhteessa toisiinsa jne.
        Varsinkin mun mielestä on kyseenalaista jos ihmiset jotka ei edes usko Jumalaan ottaa sieltä vaan irrallisesti jotain omiin käytäntöihinsä Esimerkiksi vain käskyt antaa anteeksi ja kunnioittaa vanhempia. Se vois johtaa että vahemmat tekee pahaa lapsilleen ja pitää vain koko aika antaa anteeksi ja kunnioittaa,


        ppiuyygtgh

        tai että joku läimii ja samaan aikaan siteraa että ei kuulu puolustautua vaan vain kääntää toista poskea., tuolleen noita voitaisiin mun mielestä väärinkäyttää.


        ppoiuyyttytt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tai että joku läimii ja samaan aikaan siteraa että ei kuulu puolustautua vaan vain kääntää toista poskea., tuolleen noita voitaisiin mun mielestä väärinkäyttää.


        ppoiuyyttytt

        mutta on myös tilanteita joissa toisen posken kääntäminen voi olla hyvä puolustus,


        ppoiuytytyyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mutta on myös tilanteita joissa toisen posken kääntäminen voi olla hyvä puolustus,


        ppoiuytytyyt

        sanoit oikein ehkä kristillinen kulttuuri saattaa alistaa narsistille vaikkei itse uskonto alistaisi. Moniko nykyään edes kristityistä on lukenut koko Raamattua edes, että edes tietää mitä siellä on ?
        Minä olen vain katsoinut sieltä täältä.


        ppiytyyt


      • Anonyymi

        Islamissahan pahaa ei vasta olekaan.. jos ei sekoittais uskontoja tähän. Moraalin kannalta vois puhua.


      • Anonyymi

        Terveissä suhteissa vaikutetaan vuorollaan mutta se on vastavuoroista, tasavertaista. Narsistin kanssa tasavertaista "vaihtoa" ei koskaan synny. Hän ei anna, vain ottaa.


      • Anonyymi

        "täytetään sisäistä tyhjyyttä".
        Normaaleillakin ihmisillä lyö joskus tyhjää hetken, mutta kestetään kyllä olla omien ajatusten ja asioiden kanssa.
        Narsisti taas luulee, että ominaisuuksia voi varastaa. Mutta ei kannettu vesi kaivossa pysy, eikä toisen persoona voi olla oma. Narsisti on todella ainoa sisäisesti tyhjä.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Hyvä ja paha - ei sovi narsitista puhuttaessa, koska kaikki
      narsistin elämässä palvelee vain häntä itseään;
      Aluksi narsisti näyttelee hyvistä. mutta kääntää
      itsensä, jäädessään ilman hyötyä, pahikseksi.
      Alun hyvä siis on sen pahan palveluksessa,
      ja näin ollen sekin on vain väline.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6649
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4300
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2730
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2060
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1603
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1417
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1094
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1051
    Aihe