Mitä tässä tapahtui, eli koiranpentu oli järsinyt kaiuttimen ja yölampun virtajohtoa seurauksella, että johdon sisukset näkyivät. Tämä tuli ilmi vasta, kun siirtelin jatkojohtoa, jossa neljän eri laitteen pistokkeet ja se alkoi lyömään kipinää ja piti ihme poksahduksia.... Sitten paloikin sulake. Mitä tässä käytännössä tapahtui, oikosulku? Miksi kipinät ja ne äänet?
Koira puri johdon suojan
12
356
Vastaukset
- Anonyymi
Ai että miksi kipinät ja äänet, ihanko tosissasi kysyt :D
- Anonyymi
jep oikosessa ovat, sähkö se kipinöi, ja poksahtelee, olisi voinut myös koira siirtyä autuaammille pureskelumaille.. koiran käytös vaatii huomiota, ja koira purulelun.
- Anonyymi
Johto vauhetava yölampusmpusta.
Vai mitä mieltä kevi raati on.
Ämyskin pi t ää nollata jos siittensaakaan nollata.
Ja nollanonkin vaihe ja kevinonkin pen.
Ja pen on kevi jos ei maadoitettu.
Vai mitä mieltänraati on. - Anonyymi
Kaiutinjihdon voit teipata. Söhköjohto käyttökielyoon uusi valaisin osta.
Jos ei kukaan vaihda piuha tailaita väliin rasiaa Siis sähkö sähähteli? Mistä luulet sanan tulleen?
- Anonyymi
Minkä vi*un johdon suojan?
Sähkökeskuksessa oleva johdonsuoja? Kansi kiinni ettei doobermanni pääse pureksimaan.
Vai olitko laittanut johdolle jonkun erillisen suojan, jota hauva pureksi?- Anonyymi
Jos osaa lukea aloittajan tekstin, niin siinä on vastaukset ihmettelyysi.
Koira puri rikki yövalon virtajohdon ja kaiuttimen johdon eristeet niin, että johtimet paljastui ja liikuteltaessa osuivat yhteen. Oikosulku poltti sitten sulakkeen paukkeen ja kipinöiden kera..
Tarinasta ei tosin ihan käy selville, että oliko kaiuttimen johto siis sen virtajohto, vai vahvistimelta tuleva, ääntä välittävä kaiutinjohto.
Mutta aloittajan kysymys "miksi kipinät ja ne äänet?" onkin hyvä!
OK, oikosulku sen teki, johtimissa kulki hetken aikaa lähes nollaresistanssilla niin paljon virtaa, että johdonsuoja puuttui peliin ja katkaisi virtapiirin.
Mutta mikä oikosulussa saa aikaan kipinät, ja sen paukkeen? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos osaa lukea aloittajan tekstin, niin siinä on vastaukset ihmettelyysi.
Koira puri rikki yövalon virtajohdon ja kaiuttimen johdon eristeet niin, että johtimet paljastui ja liikuteltaessa osuivat yhteen. Oikosulku poltti sitten sulakkeen paukkeen ja kipinöiden kera..
Tarinasta ei tosin ihan käy selville, että oliko kaiuttimen johto siis sen virtajohto, vai vahvistimelta tuleva, ääntä välittävä kaiutinjohto.
Mutta aloittajan kysymys "miksi kipinät ja ne äänet?" onkin hyvä!
OK, oikosulku sen teki, johtimissa kulki hetken aikaa lähes nollaresistanssilla niin paljon virtaa, että johdonsuoja puuttui peliin ja katkaisi virtapiirin.
Mutta mikä oikosulussa saa aikaan kipinät, ja sen paukkeen?Ei käy ilmi mikä oli se "johdon suoja" jota koira pureskeli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei käy ilmi mikä oli se "johdon suoja" jota koira pureskeli.
SÄH-KÖ-JOH-DON SI-SÄL-LÄ ON ME-TAL-LI-LAN-KA JO-TA PIT-KIN SÄH-KÖ KUL-KEE.
SEN YM-PÄ-RIL-LÄ ON E-RI-LAI-SIA MUO-VI-MA-TE-RI-AA-LE-JA SUO-JAA-MAS-SA ET-TEI IH-MI-NEN
TAI E-LÄIN PÄÄ-SE KOS-KE-TUK-SEEN ME-TAL-LIN KANS-SA, KOS-KA SE VOI AI-HEUT-TAA SÄH-KÖ-IS-KUN.
SEL-LAI-NEN IS-KU VOI SAT-TUA KO-VAS-TI.
NYT KOI-RA O-LI PUR-RUT TUOL-LAI-SEN ME-TAL-LI-A YM-PÄ-RÖI-VÄN MUO-VIN RIK-KI.
Joko nyt alkaa valjeta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
SÄH-KÖ-JOH-DON SI-SÄL-LÄ ON ME-TAL-LI-LAN-KA JO-TA PIT-KIN SÄH-KÖ KUL-KEE.
SEN YM-PÄ-RIL-LÄ ON E-RI-LAI-SIA MUO-VI-MA-TE-RI-AA-LE-JA SUO-JAA-MAS-SA ET-TEI IH-MI-NEN
TAI E-LÄIN PÄÄ-SE KOS-KE-TUK-SEEN ME-TAL-LIN KANS-SA, KOS-KA SE VOI AI-HEUT-TAA SÄH-KÖ-IS-KUN.
SEL-LAI-NEN IS-KU VOI SAT-TUA KO-VAS-TI.
NYT KOI-RA O-LI PUR-RUT TUOL-LAI-SEN ME-TAL-LI-A YM-PÄ-RÖI-VÄN MUO-VIN RIK-KI.
Joko nyt alkaa valjeta?Onko se sinun mielestäsi "johdon suoja", korkeintaan sitä voisi sanoa johtimien suojaksi, noin maalaisittain. Vertaa esim. eläinsuoja. 🤣🤣
Ymmärrätkö edes mikä on johtimen ja johdon ero? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko se sinun mielestäsi "johdon suoja", korkeintaan sitä voisi sanoa johtimien suojaksi, noin maalaisittain. Vertaa esim. eläinsuoja. 🤣🤣
Ymmärrätkö edes mikä on johtimen ja johdon ero?Tässä selvästikin aloittaja on sähköalaa tuntematon ihminen, ja varmaan täsmälliset termit on hakusessa. Mutta normaalijärjellä varustettu ihminen osaa kyllä tuosta aloituksesta kaivaa sen, mitä on tapahtunut.
- Anonyymi
Minun koira on varmaan vanhakantainen, se jättää nämä uudet johdonsuojat rauhaan, mutta posliinisulakkeita se pureksii että rouske kuuluu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1942035
- 1331128
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21795- 58786
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34711ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42628Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175574Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45538- 9522