Kevätaurinkoon kaipuu

Katselin juuri amerikkalaisen tv ohjelman ihmisten yksinäisyydest, tänä digiaikana. Niin, olemmehan kaikki nähneet, ehkä itsekin näpelöineet älypuhelintamme odotustiloissa!

>Itse en hevin sitä näpelöi, en edes juuri lue niin pienestä ruudusta keskustelupalstojani. Taxin soittamista varten se on mukanani välttämätön.

Mutta kaipuun aurinkoiseen pihaelämään sai tuo ojkelma aikaan. Nyt korona-aikanahan parveke on saanut olla paikka, josta on voinut muutaman sanankin vaihtaa, tai istua musiikkia kuunnellen iltapäiväkahvilla.

Ihan herttaista, mutta ei korvaa pihapiirin monia seurustelupaikkoja, vanhanajan vastakkaista pihakeinua lehtevien n pansaiden varjossa, jykevää prtiipöytää kiinteine penkkeineen ja vieressä muurattua grilliä.

Viime kesänä kolme miestä hääräili grillaten ja seurustellen monta tuntia sen ympärillä, jolloin saman rapun naisia meitä istui jutellen useilla penkeillä, autonrengaskeinuissakin pari keskenään tuttua.

Piha on hyvin vehmas, riippakoivuista kuusiin ja siperian mäntyihin. Pensaistojen ja käytäväkukkasten lisäksi on joka portaikon edessä kukkaistutuslaatikko, eikä pikku puutarhat alimman kerrosten asukkailla, jää jälkeen kaidekukkasillaan.

Lempipaikkani on penkki siperian männyn alla, missä ihana eterinen havuntuoksu on niin hieno. Parvekkeellenikin se helteellä lähettää aromiaan.

Onhan vielä mutterivilpola, jonka 6 ikkunan ulkopuolella on rehevät punaiset pelargooniat, seiniä kiertää kiinteä valkoinen penkkirivi, ja kulmikas pöytä keskellä 😊))
missä lukuhetkeä olen joskus pitänyt, termoskahvitkin mukana. Kerran sade yllättl ja vilu laittoi sateessa juoksemaan sisälle,.. kastuinhan siinä toki, niin iso piha on 8 kolmikerrostalon keskelle jätetty asukkaiden viihtyä.

Ei kuntoilukellarissa, eikä kerhohuoneessakaan ole juurikaan ollut toimintaa, portailla voi joskus olla juttukavereita hetken, kuka matkalla mankeliin tai pyykkitupaan. En toki koe itseäni yksinäiseksi, onhan omaiset yhteydessä melko usein.

Ulkona kesäaikaan kaipaan seurustelua, en tunnista normaali-ilmeitä näiltä postissa tai kivijalkakaupassa naamiokasvoilta.

Kevät ja valoisa aika sentään lähenee koko ajan, siihen asti voi pihaelämästä ja raikkaan rantaraitin merenrannoilla olla edes unelmissaan 😊)) heippa!

53

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sulavan lumen tuoksu vei jo minunkin kaipaavia ajatuksiani kohti kevään aurinkoisia, lämpeneviä päiviä. Nyt on kuitenkin taas pakastumassa ja uusi kevyt lumikerros pehmensi maiseman, odotettavissa on helmikuun hohto hangilla ja puissa. Koska on lunta, saa odottaa pälviäkin, seurata niiden suurenemista ja tuntea auringon lämmittämän männynkaarnan tuoksu ja nähdä ensimmäisten muurahaisten herääminen keossaan petäjän lämpimässä kyljessä. Lämpö saa havupuiden neulasten hoitavat öljytkin täyteen aromiinsa, nyt on kuitenkin ihanaa nauttia monimuotoisista puista huurteen ja lumen koristamina.

      Monipuolinen puusto ja pihamiljöö Sinulla Sinisiru, ja minullekin niin tuttu merenlahti siinä äärellä - kelpaa siellä asustella ja sosiaalisena ihmisenä löytää mukavaa seuraa. Tuollainen vastakkainistuttava keinu oli meillä lapsuuskodissani sireenimajassa, keskellä aluksi jopa kiinteä pöytä, jolta kahvittelu ei kuitenkaan aina onnistunut, kun joku tuli antamaan vauhtia keinumiseen. Ei ihme, että pidät erityisesti siperianmännystä, joka on ilmeisesti sama kuin sembramänty. Makedonianmänty on samantapainen, mutta tässä sembrassa on lilat isot ja pystyt kävyt, joissa pinjansiementen tapaisia , hyvänmakuisia siemeniä, joiden houkuttelemina saattaa nähdä jopa pähkinähakkeja. Sembran siemeniä myydään Venäjällä naposteltaviksi, ja Suomessakin kokeiltiin sembramännyn kasvatusta nälkävuosien jälkeen ravintorikkaiden siementen takia. Se onkin kauan käytetty koristehavupuu. Nykyisin näkee paljon kanadantuijaa pihan yksittäispuina ja aitoina, mutta tuijissa on paljon kauniimpia ja sirompiakin lajeja. Monimuotoisuutta pitäisi suosia talousmetsissäkin, Suomessa menestyvät ihan mainiosti myös erilaiset pihdat, lehtikuuset ja douglaskuuset ainakin vielä Pirkanmaalla. Kotitontilla kasvaa myös hemlokkeja, marjakuusia ja setriä tuijien ja tuivioiden lisäksi. Muut havukasvit pienikokoisia lajeja , mutta nämä hemlokit ovat suojana tontin pohjoisreunalla ja kasvavat hyvinkin korkeiksi. Näin pihapiiri on vihreä myös talvella, ja esimerkiksi lännenhemlokin sirojen, taipuisien oksien alapuolet ovat hopeanhohtoiset, ja vihreissä on monenlaisia sävyjä.

      Kevättä ja valoa kohti mennään, päivä päivältä.

    • Anonyymi

      Tosi kiva, kun kerrostalojen pihojakin laitetaan noin viihtyisiksi. Minua suretti kun omakotitalon puutarha ja itse istutetut puut ja pensaat piti jättää ja tämä rivitalon piha"karsina" on pieni ja tarkoin määrätty, mitä saa istuttaa, ei mitään puita. Silloin oman talon pihalla kasvoi hieno okakuusi ja sitä käytiin katsomassa myynnin jälkeenkin, mutta uudet omistajat kaatoivat kun oli muka ränstynyt ja varjosti keskellä pihaa.

      • Voi sentään, kyllä se hieman koskee nähdä kaadeetut istutuksensa, vaikka pihan kauneus perustui niihin ihan ihmettelee joskus.

        Minulle kävi niin kesämökin myytyäni, kävelin palstan ohi naapurille kylään,..ja hämmästyin muutosta. Entisesta vehmaudesta ei ollut mitään jäljellä, omenapuut, tammi ja kuusi tien puolelta oli kaadettu, samoin lampi ja kukkapenkit jääneet puisen ISON terassilattian alle.
        Nurmikkokin oli kuivunut ruskeiksi laikuiksi,... ei puiden varjot enään suojannut paahteelta!,..surullisena totesin itsekseni: Pysyyhän sitten emännän kengät puhtaina, 😉))


    • Anonyymi

      Joillakin ihmisillä on kovasti sopeutumisvaikeuksia yksinoloon.
      Kun vaihtoehtona on mahdollisuus saada tartunta ja kuolla on helppo sopeutua.
      Se on ällistä ja henkisestä kantista kiinni. Onko sitä vai ei.

    • Anonyymi

      Et sitten asukkaan Espoonlahdessa, kuten olet kirjoittanut?

      • Mistä anonyymi noin päättelet, kyllä minä myytyäni turhan suuren asuntoni sekä kesäpaikkani, olen täällä asunut.

        Tavaahan nyt uudelleen,.. antamatta omien ajatustesi sekoittaa toisten tekstiä!


      • Anonyymi
        sinisiru kirjoitti:

        Mistä anonyymi noin päättelet, kyllä minä myytyäni turhan suuren asuntoni sekä kesäpaikkani, olen täällä asunut.

        Tavaahan nyt uudelleen,.. antamatta omien ajatustesi sekoittaa toisten tekstiä!

        Oletko se sama henkilö joka ihailee Putinia ja pitää Putinia "vähän ujonakin" ?
        Suloisena...?
        Ja kannattaa vankllanomaisia sisäoppilaitoksia ?
        Samainen Putin on antanut miliiseille luvan piestä tuhansittain mielenosoittajia sairaalakuntoon
        ja antaa heille pitkiä vankilatuomioita vain siksi,
        että heillä on mielipide.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko se sama henkilö joka ihailee Putinia ja pitää Putinia "vähän ujonakin" ?
        Suloisena...?
        Ja kannattaa vankllanomaisia sisäoppilaitoksia ?
        Samainen Putin on antanut miliiseille luvan piestä tuhansittain mielenosoittajia sairaalakuntoon
        ja antaa heille pitkiä vankilatuomioita vain siksi,
        että heillä on mielipide.

        Miten kehtaa hupun peittämä esittelemättä itseään, utelemaan älyttömyyksiään huppunsa sisältä ?


      • Anonyymi
        sinisiru kirjoitti:

        Mistä anonyymi noin päättelet, kyllä minä myytyäni turhan suuren asuntoni sekä kesäpaikkani, olen täällä asunut.

        Tavaahan nyt uudelleen,.. antamatta omien ajatustesi sekoittaa toisten tekstiä!

        Espoonlahdessa ei ole 3-kerroksia taloja ja jos nyt joku olisikin, niin ei noin suurta rypästä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Espoonlahdessa ei ole 3-kerroksia taloja ja jos nyt joku olisikin, niin ei noin suurta rypästä.

        No etpä tunne huppusilmä Espoonlahtea, kinaamiseen puhkut!
        Valkoiset talot ovatkin kiinni toisissaan, vai 3 sisääntulolla, muodostaen laajan neliön!

        Miten talojen kappalemäärällä kyseenalaistajalle olisi minkäänlaista merkitystä ???
        Hyvä taloyhtiö, ja viehättävä asunto, alueineen, oli itselleni tärkeintä muutossa,


      • Anonyymi
        sinisiru kirjoitti:

        No etpä tunne huppusilmä Espoonlahtea, kinaamiseen puhkut!
        Valkoiset talot ovatkin kiinni toisissaan, vai 3 sisääntulolla, muodostaen laajan neliön!

        Miten talojen kappalemäärällä kyseenalaistajalle olisi minkäänlaista merkitystä ???
        Hyvä taloyhtiö, ja viehättävä asunto, alueineen, oli itselleni tärkeintä muutossa,

        Ensinnäkin, älä ala nimittelemään.

        Toisekseen, olen asunut Espoonlahdessa 20-vuotta.

        Kolamanneksi, itse kerrot tuolla 8 talosta ja taloista, jotka ovat kolmikerroksisia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ensinnäkin, älä ala nimittelemään.

        Toisekseen, olen asunut Espoonlahdessa 20-vuotta.

        Kolamanneksi, itse kerrot tuolla 8 talosta ja taloista, jotka ovat kolmikerroksisia.

        Kun et nimeä kanna, nimeän juuri niin kuin hyväksi näen vastaisuudessakin!

        Mietin äsken, etten laske pohjakerrosta ensimmäiseksi, mikä kerros se onkaan! joten saat pistevoiton, 4 kerroksia ovat! Tyydyhän nyt siihen jos luonteeltasi pystyt 😂!

        Tui tui, ihanan vapaa nyt ruokailemaan!


      • Anonyymi
        sinisiru kirjoitti:

        Kun et nimeä kanna, nimeän juuri niin kuin hyväksi näen vastaisuudessakin!

        Mietin äsken, etten laske pohjakerrosta ensimmäiseksi, mikä kerros se onkaan! joten saat pistevoiton, 4 kerroksia ovat! Tyydyhän nyt siihen jos luonteeltasi pystyt 😂!

        Tui tui, ihanan vapaa nyt ruokailemaan!

        Eikös Espoonlahdessa ole se hyvä ruokakauppa K-Supermarket Seilori vai mikä se olikaan?


    • Anonyymi

      Sama on jonka mielestä on hienoa kun nuorista naisista, lapsista, aletaan kouluttaa
      lieden hengettäriä miestä miellyttämään.

      • Anonyymi

        Taas on riitaketju aloitettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas on riitaketju aloitettu.

        Ei tämä ketju riitaisena alkanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tämä ketju riitaisena alkanut.

        Tästä huomaa, että jollain on pinna piukalla, valitettavasti. Alkuketju oli mukava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tästä huomaa, että jollain on pinna piukalla, valitettavasti. Alkuketju oli mukava.

        On mukavaa, jos jaksaa ihailla teennäisyyttä, autereisuutta, "ujoa" Putinia
        (joka tapattaa ihmisiä), Eino Leinoa ja Ella ERosta.


    • Anonyymi

      Espoossa on koroantartunnat lähteneet leviämään kierrätyskeskuksessa käyneitten
      mukana. Henkilökunnasta noin 50:llä on todettu tartunta.

    • Anonyymi

      Viime vuoden "aurinkohäiriö" jatkuu.
      34:n vuoden aikana totuimme siihen, että talvellakin aurinko alkoi paistamaan parvekkeellemme noin klo 8:n tienoissa mutta sitten se hiivatti kääntyi varjopuolelle klo 13 jälkeen. Keittiön ja toisen makuuhuoneen ikkunaan paistaminen ei ole mikään lohdutus.
      Vaikka rokotukset joskus saadaankin niin vaikuttaa vahvasti siltä, ettei elinkumppanista ole enää kaveriksi talviparvekkeelle enkä yksin viitsi mennä.
      Viikon remonttikeikka on tiedossa, kunhan pääsee.

      Nyt täytynee odottaa kevättä ja hyvällä ilmalla parvekkeelle ja keittiön ikkunaan paistavan auringon ilmestymistä.

      • Anonyymi

        Kaikenlaista sitä onkin kestettävän, mutta venyyhän ihminen pakosta moneenkin! On se aina kiva huomata, ettei se mieliala sittenkään ole taipuvainen synkkyyteen, eteenpäin kun on elävän mieli :)

        Työ ja puuhastelu onkin parasta lääkettä ja liikettä, antaa hyvän mielen ja yöunenkin! Tsemppiä vaan kaikille!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikenlaista sitä onkin kestettävän, mutta venyyhän ihminen pakosta moneenkin! On se aina kiva huomata, ettei se mieliala sittenkään ole taipuvainen synkkyyteen, eteenpäin kun on elävän mieli :)

        Työ ja puuhastelu onkin parasta lääkettä ja liikettä, antaa hyvän mielen ja yöunenkin! Tsemppiä vaan kaikille!

        Näin on, kohta on helmikuu ja aurinko alkaa näkymään ja jopa lämmittämään. Minun lempipaikkani on viime kesänä rakentamani mökin kahviterassi.

        Sen valmistui vuosien harkinnan jälkeen aurinkoa kaikkina vuoden aikoina suosivaan nurkkaan. Odotan terassin talvitestausta. Ehkäpä ensikuun lopulla pilkkireissun jälkeen kahvikupponen kanelipullan kanssa jo vain.

        Puista juttelitte. On mielenkiintoista seurata tulevana keväänä niemelle rakennettavan omakotitalon valmistumista. Kaikki puut saivat syksyllä lähdön tontilta. Itse kokemuksesta tiedän kuinka tärkeitä taloa säiltä suojaavat puut ovat. Talon sisätilat pysyvät viileinä esim. helteillä.

        No, ensi kuussa kaadatan pari koivua, alkaa jo askarruttamaan niiden kunto jos vaikka kaatuvat mökin tai autopaikan päälle. Kuusia olen istuttanut joidenkin kaadettujen koivujen sijaan ne ovat kauniita ja helppoja ei joka syksyistä lehtisavottaa.

        Tämän kaupunkiasunnon pihasta olemme tehneet viihtyisän, omanlaisemme. Enää ei harmita väkivaltainen puiden kaato, tosin kaipaan tuomipihlajaamme ja tilhiparvia ilakoimassa sen oksilla. Talitinttejä saamme toki joka päivä vieraaksemme pihan lintulaudalle ja parvekkeen talipallolle.


      • korppis kirjoitti:

        Näin on, kohta on helmikuu ja aurinko alkaa näkymään ja jopa lämmittämään. Minun lempipaikkani on viime kesänä rakentamani mökin kahviterassi.

        Sen valmistui vuosien harkinnan jälkeen aurinkoa kaikkina vuoden aikoina suosivaan nurkkaan. Odotan terassin talvitestausta. Ehkäpä ensikuun lopulla pilkkireissun jälkeen kahvikupponen kanelipullan kanssa jo vain.

        Puista juttelitte. On mielenkiintoista seurata tulevana keväänä niemelle rakennettavan omakotitalon valmistumista. Kaikki puut saivat syksyllä lähdön tontilta. Itse kokemuksesta tiedän kuinka tärkeitä taloa säiltä suojaavat puut ovat. Talon sisätilat pysyvät viileinä esim. helteillä.

        No, ensi kuussa kaadatan pari koivua, alkaa jo askarruttamaan niiden kunto jos vaikka kaatuvat mökin tai autopaikan päälle. Kuusia olen istuttanut joidenkin kaadettujen koivujen sijaan ne ovat kauniita ja helppoja ei joka syksyistä lehtisavottaa.

        Tämän kaupunkiasunnon pihasta olemme tehneet viihtyisän, omanlaisemme. Enää ei harmita väkivaltainen puiden kaato, tosin kaipaan tuomipihlajaamme ja tilhiparvia ilakoimassa sen oksilla. Talitinttejä saamme toki joka päivä vieraaksemme pihan lintulaudalle ja parvekkeen talipallolle.

        Täällä se Espoota käsittelevä ketju on. Moniko plus 80-palstan kirjoittaja on 20-vuotta siellä kulmin asunut.

        No, jos ummistamme silmämme emmekä halua nähdä totuutta niin mikäpä hänessä. Leikitään sokkosta😁


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Täällä se Espoota käsittelevä ketju on. Moniko plus 80-palstan kirjoittaja on 20-vuotta siellä kulmin asunut.

        No, jos ummistamme silmämme emmekä halua nähdä totuutta niin mikäpä hänessä. Leikitään sokkosta😁

        Oletko sinä jo yli 80 vuotias?


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Täällä se Espoota käsittelevä ketju on. Moniko plus 80-palstan kirjoittaja on 20-vuotta siellä kulmin asunut.

        No, jos ummistamme silmämme emmekä halua nähdä totuutta niin mikäpä hänessä. Leikitään sokkosta😁

        Leiki sinä vaan niillä luulotteluillasi. Se olin minä, joka tässä ketjussa Sinisirun kanssa Espoosta väänsin tekstiä.

        Olen muuttanut Espooseen vuonna 1975, josta viimeiset 20 vuotta täällä Espoonlahdessa ja asun täällä yhä.

        Asumme Sinisirun kanssa ihan vierekkäin vain katu välissä.

        Joten voitko nyt jättää tämän jonkun Kristiinan rauhaan. (kuvottavaa tuo sinun luulottelusi)

        Niin ikäkin vielä. Täytin viime vuonna 70v


      • Anonyymi kirjoitti:

        Leiki sinä vaan niillä luulotteluillasi. Se olin minä, joka tässä ketjussa Sinisirun kanssa Espoosta väänsin tekstiä.

        Olen muuttanut Espooseen vuonna 1975, josta viimeiset 20 vuotta täällä Espoonlahdessa ja asun täällä yhä.

        Asumme Sinisirun kanssa ihan vierekkäin vain katu välissä.

        Joten voitko nyt jättää tämän jonkun Kristiinan rauhaan. (kuvottavaa tuo sinun luulottelusi)

        Niin ikäkin vielä. Täytin viime vuonna 70v

        Todista väitteesi.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Todista väitteesi.

        Hienoa 😊))
        Tuollaista rehellistä esilletuloa voi jo arvostaakin ! Ei ole oikein sysätä kaikkea jonkun syyksi, vain olettamalla.

        No, niin tai näin, en silloinkaan suuremmin tuosta tuohtunut, joskus vaan tuntuu, että suotta tullaan tuntemattomina iholle !

        Ps. Tuosta Putinin vetäminen *auringon kaipuuseen*,
        pidin kyllä mauttomana, mutta ymmälläni kurjasta tilanteesta olen, onko valta turmellut miehen täysin yksinvaltiaaksi ?,.., lopun alkua tuollainen ennakoi.

        Koko läntinen maailma seuraa nyt tilannetta!


      • Anonyymi
        sinisiru kirjoitti:

        Hienoa 😊))
        Tuollaista rehellistä esilletuloa voi jo arvostaakin ! Ei ole oikein sysätä kaikkea jonkun syyksi, vain olettamalla.

        No, niin tai näin, en silloinkaan suuremmin tuosta tuohtunut, joskus vaan tuntuu, että suotta tullaan tuntemattomina iholle !

        Ps. Tuosta Putinin vetäminen *auringon kaipuuseen*,
        pidin kyllä mauttomana, mutta ymmälläni kurjasta tilanteesta olen, onko valta turmellut miehen täysin yksinvaltiaaksi ?,.., lopun alkua tuollainen ennakoi.

        Koko läntinen maailma seuraa nyt tilannetta!

        Johan sain sopan aikaiseksi. Outoa, ettei tuo "arkistonhoitaja" ole ennen nähnyt, kun olen sulle kommentoinut asuinalueemme juttuja. (terv.keskus, kauppakeskus jne.)

        Nyt, kun kevät koittaa, niin olenkin tarkkana sauvakävelijöistä. Tulen sitten
        esittäytymään,
        mut älä sitten huido sauvalla, vaikka tuolla ylempänä ilkeä olinkin. :)))

        -se naapuri-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Johan sain sopan aikaiseksi. Outoa, ettei tuo "arkistonhoitaja" ole ennen nähnyt, kun olen sulle kommentoinut asuinalueemme juttuja. (terv.keskus, kauppakeskus jne.)

        Nyt, kun kevät koittaa, niin olenkin tarkkana sauvakävelijöistä. Tulen sitten
        esittäytymään,
        mut älä sitten huido sauvalla, vaikka tuolla ylempänä ilkeä olinkin. :)))

        -se naapuri-

        Heh, no enhän sentään sauvoilla huitele, nauratta jo ajatuskin ,.. -naapuri-.
        Tottahan ollaan jokainen joskus ärhäkämpiä,..joka iikka, mutta älä huoli, mukava keskustelijahan sinusta anonakin aisti 😊))

        Tänään onkin selkä jo parempi, näinköhän maltan sauvoa kevätauringossa enään ? Nyt tuo kirpakka pakkanen rajoittaa ulkoilua, mutta kyllä *se siittä* sanoi ent. ruotsalainen,..moikka


    • Anonyymi

      Tässä myös yksi espoolainen. Espoonlahti tullut hyvinkin tutuksi. Nyt rakennetaan metroa ja rakentajat koronan kynsissä. Lippulaiva uudistunee metron myötä. Teemu Selänteen äiti asui lähellä sitä.
      Arttu Wiskari avasi ravintolan. Soukka , Suvilahden saaristo ja Porkkala. Kevyesti pyörällä kesäisin pääsee. Iso Omena jäänyt vähän vieraammaksi.
      Parasta on upea rantareitti.

    • Kiva, että on toisiakin Espoossa asuvia, sillä meitähän riittää enempi kuin Kainuulaisia. Itse en ole koskaan asunut, tai edes väittänyt, että asuisin sinisirkun naapurissa. Tietenkin tunnen sen Lippajärven seudun ja etenkin Lippakiessin, jota ei "sirkkunen" varmasti ole edes katsastanut.

      Muutimme Pohj. Espooseen 1966 ja siellä ei ole edelleenkään yhtään kerrostaloa, vaan pelkästään omakotitaloja. Aikamoista "slummi" asutusta siellä oli silloin, josta oli Hesarissakin juttua, muta ans´olla, kun oli saatu rakennusluvat ja naapuri jäi kiinni huumeen salakuljetuksesta, niin jopa olikin juttua kuvineen, että Espoon hienosto alueelta!D

      Aika vähän olen liikkunut Espoon alueella muualla, koska olin työssä Hesassa, paitsi viimeisin työpaikka taisikin olla Matinkylä-Olarin sossula ja sitten Espoon poliisilaitos Kilossa.

      Minä tunnun saaneeni kaikki vihakirjoitukset niskoilleni, joten totean vain, että "tule tule syyparka, täällä on entisetkin" ja "hyvä se on toisten pöksyillä tuleen/muurahaispesään istua", ei se minua haittaa.

      • Hei, putkahti tämä auringon kaipuu esiin, kun pistäydyin palstallakin, ☺️ pyristelin harmillisesti tietokone häikän kanssa K-verkkotilauksessa, Jouduin jättämään väliin, kunnes korjaantuu, onneksi on sentään aineksia kotona!

        Niin, mikä on Lippakiesi, enpä ole kuullutkaan,..oisiko joku kievari? Kesällähän rakastan ttutustua ja käydä Espoon eri kohteissa. Nuo ESpoon joet Glims ja Gloms on nimetty kahden talonpoikaveljesten mukaan, joilla oli isot maatilat täällä aikanaan. Käväisin jatsomassa viime kesänä niiden alkulähteet sillalta.

        Minäkin nuorena aviovaimona muutin suoraan häistäni Kiloon, jolloin lunta oli paljon silloinkin, Nuori aviomieheni kantoi minut autosta melkoisen matkan talon yläkertaan, jonne majoitumme. 😊 toki painoinkin tuolloin vain 49 kg

        Asuimme Kilossa n. 10 v. ennen Helsinkiin paluuta,...ihan rauhallista eloa lasten aloittaessa koulunkäyntinsä

        Nyt pitäneekin jo katsastaa lounastarpeita,..


      • sinisiru kirjoitti:

        Hei, putkahti tämä auringon kaipuu esiin, kun pistäydyin palstallakin, ☺️ pyristelin harmillisesti tietokone häikän kanssa K-verkkotilauksessa, Jouduin jättämään väliin, kunnes korjaantuu, onneksi on sentään aineksia kotona!

        Niin, mikä on Lippakiesi, enpä ole kuullutkaan,..oisiko joku kievari? Kesällähän rakastan ttutustua ja käydä Espoon eri kohteissa. Nuo ESpoon joet Glims ja Gloms on nimetty kahden talonpoikaveljesten mukaan, joilla oli isot maatilat täällä aikanaan. Käväisin jatsomassa viime kesänä niiden alkulähteet sillalta.

        Minäkin nuorena aviovaimona muutin suoraan häistäni Kiloon, jolloin lunta oli paljon silloinkin, Nuori aviomieheni kantoi minut autosta melkoisen matkan talon yläkertaan, jonne majoitumme. 😊 toki painoinkin tuolloin vain 49 kg

        Asuimme Kilossa n. 10 v. ennen Helsinkiin paluuta,...ihan rauhallista eloa lasten aloittaessa koulunkäyntinsä

        Nyt pitäneekin jo katsastaa lounastarpeita,..

        Sorry virheet,..aurinko tässä sokaisee ihan loistollaan!


      • sinisiru kirjoitti:

        Sorry virheet,..aurinko tässä sokaisee ihan loistollaan!

        Kristiina12.01. 14.40
        No, hitsinvisti, täytyykö nyt käydä hakemassa tuolta tyttären luota se hulavanne, jota osasin sillon nuorena kieputtaa vaikka kuinka paljon.

        "Tuskin jaksaisin mitään uutta umaa sillä saada tässä lopun elämässäni, koska onhan minulla nytkin viellä se "uuma" ja mielestäni aivan sopusuhtainen vartalo, joskaan ei sellainen teinivuosien. Painokin on pysynyt kohtuudela samoissa lukemisissa jo 20 -v ja en aijo laihduttaa, vaikka tuolla antoikin ohjeita " joku", nimeten oikein nikit, mutta oneksi ei mnun.

        Siitä olenkin hieman surullinen, että tänne on tullut "röhnöttämään" Noja-tuoliin henkilö (70 ), joka itsekkin tietää, että häntä seurataan ilkeyksillä, mutta onko pakko tulla tännekkin jakamaan niitä? Mielestäni se on jo hänen taholtaan pientä lkeyttä, että tuhotaampa tämäkn Noja-tuoli, kun sain Kahvipirtin kaadettua ystäväni Paloman avustuksella."

        Terveisin röhnöttäjä joka kaatoi kahvipirtin paloman kanssa😂😂


      • korppis kirjoitti:

        Kristiina12.01. 14.40
        No, hitsinvisti, täytyykö nyt käydä hakemassa tuolta tyttären luota se hulavanne, jota osasin sillon nuorena kieputtaa vaikka kuinka paljon.

        "Tuskin jaksaisin mitään uutta umaa sillä saada tässä lopun elämässäni, koska onhan minulla nytkin viellä se "uuma" ja mielestäni aivan sopusuhtainen vartalo, joskaan ei sellainen teinivuosien. Painokin on pysynyt kohtuudela samoissa lukemisissa jo 20 -v ja en aijo laihduttaa, vaikka tuolla antoikin ohjeita " joku", nimeten oikein nikit, mutta oneksi ei mnun.

        Siitä olenkin hieman surullinen, että tänne on tullut "röhnöttämään" Noja-tuoliin henkilö (70 ), joka itsekkin tietää, että häntä seurataan ilkeyksillä, mutta onko pakko tulla tännekkin jakamaan niitä? Mielestäni se on jo hänen taholtaan pientä lkeyttä, että tuhotaampa tämäkn Noja-tuoli, kun sain Kahvipirtin kaadettua ystäväni Paloman avustuksella."

        Terveisin röhnöttäjä joka kaatoi kahvipirtin paloman kanssa😂😂

        Edelleen samaa mieltä, kun tulit tänne Noja-tuoliin "röhnöttämään, niin heti alkoi viestien poistot lisääntyä. Miksiköhän?

        Ja mitä hiivattia sinun on kopioitava kirjoituksiani tänne toistamiseen, jossa olen kertonut jostain hulavanteesta? Mahtaa varmasti kiinnostaa kaikkia?

        Onhan tuolla jo toisaalla kirjoitettu, missä kukin asuu, joten nekin syytöksesi oli turhia, siis väärin tulkittu, puhumattakaan niistä, että olisin sinun asumisiasi hakenut, tai tekeytymällä joksikin toiseksi, olikohan joku "Kuusisto", joka on aivan eri henkilö.

        Minulla on muutama puhelin ystävä myös näistä palstalaisista, jotka voisivat tarvittaessa kumota sinun harhaluuloutesi, mutta ei ole vielä tarvetta siihen, että et hyökkää heidän mielipiteisiinsä.

        Olit aikaisemmin kysellyt siinä poistetussa viestissä, että miksi muutin? Mitä täytistä se sinulle kuuluu, kuka muutti mihinkin ja missä asuu? Olenko minä sinulta udellut, miksi olet muuttanut jo lukuisia kertoja ennen sitä, kunnes miesystäväsi otti sinut luokseen asumaan?

        Minä en halua enempää häiritä Noja-tuolin rauhaa, vaikka Kahvipirtissä sainkin olla vuosia, joten annan nyt "röhjöttäneelle" tilaa.


      • Kristiina23 kirjoitti:

        Edelleen samaa mieltä, kun tulit tänne Noja-tuoliin "röhnöttämään, niin heti alkoi viestien poistot lisääntyä. Miksiköhän?

        Ja mitä hiivattia sinun on kopioitava kirjoituksiani tänne toistamiseen, jossa olen kertonut jostain hulavanteesta? Mahtaa varmasti kiinnostaa kaikkia?

        Onhan tuolla jo toisaalla kirjoitettu, missä kukin asuu, joten nekin syytöksesi oli turhia, siis väärin tulkittu, puhumattakaan niistä, että olisin sinun asumisiasi hakenut, tai tekeytymällä joksikin toiseksi, olikohan joku "Kuusisto", joka on aivan eri henkilö.

        Minulla on muutama puhelin ystävä myös näistä palstalaisista, jotka voisivat tarvittaessa kumota sinun harhaluuloutesi, mutta ei ole vielä tarvetta siihen, että et hyökkää heidän mielipiteisiinsä.

        Olit aikaisemmin kysellyt siinä poistetussa viestissä, että miksi muutin? Mitä täytistä se sinulle kuuluu, kuka muutti mihinkin ja missä asuu? Olenko minä sinulta udellut, miksi olet muuttanut jo lukuisia kertoja ennen sitä, kunnes miesystäväsi otti sinut luokseen asumaan?

        Minä en halua enempää häiritä Noja-tuolin rauhaa, vaikka Kahvipirtissä sainkin olla vuosia, joten annan nyt "röhjöttäneelle" tilaa.

        Muistat ihmeen hyvin face-tililleni tunkeutuneen nimen, minä en muista, pitää aina tarkistaa 🤭 niin olit yksinäinen Kuusisto, jolla oli yli 900 faceystävää 🤣🤣


      • Kristiina23 kirjoitti:

        Edelleen samaa mieltä, kun tulit tänne Noja-tuoliin "röhnöttämään, niin heti alkoi viestien poistot lisääntyä. Miksiköhän?

        Ja mitä hiivattia sinun on kopioitava kirjoituksiani tänne toistamiseen, jossa olen kertonut jostain hulavanteesta? Mahtaa varmasti kiinnostaa kaikkia?

        Onhan tuolla jo toisaalla kirjoitettu, missä kukin asuu, joten nekin syytöksesi oli turhia, siis väärin tulkittu, puhumattakaan niistä, että olisin sinun asumisiasi hakenut, tai tekeytymällä joksikin toiseksi, olikohan joku "Kuusisto", joka on aivan eri henkilö.

        Minulla on muutama puhelin ystävä myös näistä palstalaisista, jotka voisivat tarvittaessa kumota sinun harhaluuloutesi, mutta ei ole vielä tarvetta siihen, että et hyökkää heidän mielipiteisiinsä.

        Olit aikaisemmin kysellyt siinä poistetussa viestissä, että miksi muutin? Mitä täytistä se sinulle kuuluu, kuka muutti mihinkin ja missä asuu? Olenko minä sinulta udellut, miksi olet muuttanut jo lukuisia kertoja ennen sitä, kunnes miesystäväsi otti sinut luokseen asumaan?

        Minä en halua enempää häiritä Noja-tuolin rauhaa, vaikka Kahvipirtissä sainkin olla vuosia, joten annan nyt "röhjöttäneelle" tilaa.

        Kristiina23

        "Kieltämättä tuli mieleeni tämä Karibian risteily, kuinka meidän oma "hyasintti/ämpäri" oli Kapteenin pöydässä ruokailemassa, mutta vain hän ja tämä P oli kuvissa, mutta ei sitä Kapteenia ja missä olisi ollut kuvat vaikka vain Hjalliksesta?

        Sekin on jäänyt selittämättä, että tämän salaperäisen P, Petze,Paul sukujuuret ovat jääneet vihjailuihin, että P. lapsilla(isovanhemilla) on joku perintötila siellä Kainuussa ja poika asuu Tampereella ja tytär ilmeisesti jossain lähellä, joka vierailee koiransa kanssa siellä, jota "ämpärikin" on joutunut sietämään.

        Aivan uskomatontakin olisi, että niin fiksu mies ja etenkin hänen lapsensa, jotka asuvat Suomessa, että eivät osaisi mukamas kommunikoida, kuin Hollanniksi ja Englanti olisi teidän "kotikieli"???

        Kai sieltä Kirkkokadulta Kainuusta löytyisi joku tuttava, joka voisi kertoa enemmänkin?"

        Tällaista tekstiä nikilläsi ja näitä vastaavia löytyy ja puskakommenteistasi.

        Näitä löytyh arkistosta.


      • Anonyymi

        "Sokea" ei erota ketään toisistaan. "Sokealle" on imartelevaa ajatella, että on vain yksi,
        joka sen kierouden tajuaa. Tajuaispa vain, niin tulisi kiire huussiin !


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Sokea" ei erota ketään toisistaan. "Sokealle" on imartelevaa ajatella, että on vain yksi,
        joka sen kierouden tajuaa. Tajuaispa vain, niin tulisi kiire huussiin !

        Sokea erottaa erittän hyvin ihmiset toisistaan. Sokean muut aistit toimivat herkästi. Muistanet elokuvan Naisen tuoksi.


    • Narsisti viestin taustaa...

      Kristiina23
      7.12.2020 klo 7.54

      Narsistista ei ole mitään "vikaa" loukata ihmistä.
      Hän pitää itseään upeana ihmisenä, vaikka sanoisi kuinka ala-arvoisena asioita
      muille ihmisille."

      Kyllä minäkin muistan tuon zompien kuvauksen Pirrelle, kuinka hän työntelee tätä zompie ukkoaan rullatuolissa.

      Itseäni loukkasi, kun kerroin "Noja-tuolissa" 80 mienehi kuolemasta, niin korppis oli siirtänyt sen 70 palstalle ja ja kirjoitti, että " joutipa jo pois kuleksimasta"?

      Harmi, että kerroin myös naapurin rouvan kuolemasta, niin eiköväin , sieltäkin kehiteltiin joku rakkaustarina heidän (mieheni ja tämän naapurini) välille?

      • Nänhn tässä kävi. Itse lensit Espoon kodistasi ulos. Etkä mennyt edes miehesi hautajaisiin. Kuitenkin aloit leikkiä surevaa lesleä. Teitä surevia leskiä on kaksi. ; ))


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Nänhn tässä kävi. Itse lensit Espoon kodistasi ulos. Etkä mennyt edes miehesi hautajaisiin. Kuitenkin aloit leikkiä surevaa lesleä. Teitä surevia leskiä on kaksi. ; ))

        Onko sureva leski mielestäsi naurun aihe?


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Nänhn tässä kävi. Itse lensit Espoon kodistasi ulos. Etkä mennyt edes miehesi hautajaisiin. Kuitenkin aloit leikkiä surevaa lesleä. Teitä surevia leskiä on kaksi. ; ))

        Asiahan ei tietysti minulle kuulu..... näin lausui Pekka Puupään kaverikin, mutta kysyn silti sinulta Korppis: Miksi jaksat jauhaa samaa jargonia vuosikaudet? Aina, jos joku hiukankin mainitsee negatiiviseen sävyyn sinut, tartut siihen kuin täi tervaan, jatkat ja jaksat nostella niitä aatamin aikuisia toisten sanomisia yhä uudelleen ja uudelleen esille. Luulisi, että tuollaisesta pakkomielteestä jo pää hajoaisi. Noin tehden saat näissä sinua inhoavissa taas uuden aallon, samaa jatkumoa, toistuen vuosikaudet.
        Kun olet "hyvällä päällä" kirjoituksiasi on mukava lukea. Olet hyvä kirjoittaja, mutta tuntuu, että pelkkä kirjoittelu elämästäsi ei riitä sinulle, ehkäpä kaipaat riitelyä ja vinoilua, tunnut saavan niistä kiksejä elämääsi. Olet myös fiksu monen mittakaavan mukaan, älä pilaa palstoja tarttumalla näitten yksinkertaisimpien ilkeyksiin, ohita ne. Me muut tiedämme, että sinulta löytyy paljon tietoa, elämän viisauksia ja aitoa kirjoittelun halua. Pidä ne lippulaivana
        palstan korkeampaan tasoon. Uskon, että moni pitää hyvistä ja mielenkiintoisista kirjoituksistasi.
        Hyvää alkavaa päivää Sinulle! (Älä ota tätä kirjoitustani Sinua loukkaavana, vaan ihan ystävyydellä nämä sanat kirjoitin.)


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Nänhn tässä kävi. Itse lensit Espoon kodistasi ulos. Etkä mennyt edes miehesi hautajaisiin. Kuitenkin aloit leikkiä surevaa lesleä. Teitä surevia leskiä on kaksi. ; ))

        Onko sinulla joku trauma asumisesta ja siitä, että jollakin on omistuksessa ihan omakotitalo ja vielä kalliilla alueella? Kristiina ei ole lentänyt talostaan, vaan on selittänyt haluavansa asua lapsen perhettä lähellä. Sinähän et sitä ymmärrä, kun sinulla ei ole lastenlapsiakaan ja asut poikaystävän kierreportaitten alla. Törkeyden huippu levitettä juoruja noin vakavasta asiasta kuin aviomiehen hautajaisiin osallistumisesta. Tuo on jo poliisiasia.


    • Keräämäni lauseet ja sanat toistuvat jatkuvasti saamissani puskaviesteissä ja ne vievät suoraan nimimerkkiin kristiina23.

      "hyasintti/ämpäri"

      "eivät osaisi mukamas kommunikoida, kuin Hollanniksi ja Englanti olisi teidän "kotikieli"???"

      Vieraskielisen kommunikointimme arvostelu perhepiirissämme toistuu jatkuvasti.


      "Kai sieltä Kirkkokadulta Kainuusta löytyisi joku tuttava, joka voisi kertoa enemmänkin?"

      Stalkkausta, jopa kadun nimeä myöten.

      "Sekin on jäänyt selittämättä, että tämän salaperäisen P, Petze,Paul sukujuuret"

      Sukulaissuhteiden stalkkaus toistuu puska kommentoinneissa.

      "miksi olet muuttanut jo lukuisia kertoja ennen sitä, kunnes miesystäväsi otti sinut luokseen asumaan?"

      Asumismuotoni toistuvaa halventamista ja mitätöintiä.

      "olikohan joku "Kuusisto"

      Kuusistokin kuin läheinen ystävä ; )

      "kun tulit tänne Noja-tuoliin "röhnöttämään, niin heti alkoi viestien poistot lisääntyä."

      Kysyit miksiköhän, kysy ylläpidolta.

      "tuhotaampa tämäkn Noja-tuoli, kun sain Kahvipirtin kaadettua ystäväni Paloman avustuksella."

      Pois-ajoa joka paikasta missä kirjoitan ja missä ystäväni Paloma kirjoittaa.

      Nyt neiti Marble lopettaa tutkimuksensa tältä erää, pitää näet lähteä nostamaan rahaa ja hakemaan tuoretta kuhaa ja marjoja kainuulaisten tuottajien suoramyyntitorilta.

      Esikoinen saapuu viikonlopulla, tykkää kainuulaisesta kalasta.

      • Anonyymi

        Mielenterveysongelmista on ollut paljon juttua viime aikoina.
        Eikö Kainuusta löydy mitään apua noille harhoille ja elämstä vieraantumiselle?
        Luulisi poikasikin huomaavan käytöksestäsi, että jotakin on pahasti vialla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mielenterveysongelmista on ollut paljon juttua viime aikoina.
        Eikö Kainuusta löydy mitään apua noille harhoille ja elämstä vieraantumiselle?
        Luulisi poikasikin huomaavan käytöksestäsi, että jotakin on pahasti vialla.

        Kiitos löytyy apua ja ehdottomasti suosittelen kaikille, jotka hyväksyvät palstakiusaamisen. Miten lapsenlapsesi kulkevatko turvallista koulutietä? No, kiusaaminen on kai perua omasta lapsuudesta, lie käsittelemättömiä traumoja.


    • Anonyymi

      Skoone tuuli itäkoilinen 3m/sek aurinkoista -3 pakkasta .- :D

      Per-kel

      • Miksi 70 levittävät riitaisia muisteloitaan tähän aloitteeseeni ? Kaukana auringonvalosta, ja kaipauksesta keväimeen!
        Pitäkää nyt ikävät riitelynne siellä ikäpalstallanne, ettekä ujuttaisi niitä toisten keskusteluun, eiväthän tuollaiset riitelyt ole millään tasolla kiinnostavia.


      • Anonyymi
        sinisiru kirjoitti:

        Miksi 70 levittävät riitaisia muisteloitaan tähän aloitteeseeni ? Kaukana auringonvalosta, ja kaipauksesta keväimeen!
        Pitäkää nyt ikävät riitelynne siellä ikäpalstallanne, ettekä ujuttaisi niitä toisten keskusteluun, eiväthän tuollaiset riitelyt ole millään tasolla kiinnostavia.

        Nojatuoliin toi ystäväsi riidan alun. Koeta kestää ei elämä ole ystävälläsi yhtä hyvin kuin sinulla. En minä ole aloittanut, mutta pidän toki huolta, että väärää tietoa ei jaeta.

        Korppis


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nojatuoliin toi ystäväsi riidan alun. Koeta kestää ei elämä ole ystävälläsi yhtä hyvin kuin sinulla. En minä ole aloittanut, mutta pidän toki huolta, että väärää tietoa ei jaeta.

        Korppis

        Mitä helskuttia minun olisi kestettävä tunkeutumistanne ketjuuni ? ,Yritä nyt pitää järki ja langat käsissäsi sentääni, äläkä käyttäydy kuin määrääjä, mitä et tässä ole!

        Miksi yleensäkään minulle riitakumppaniasi ystäväksi ehdottelet?
        Eivät ystäväni sentään ole tällä palstalla, vaan täällä ovat yleensä mukavat kirjoituskaverini!

        Minulle on aivan turhaa selitellä, siihen on vain vastaus:

        No comments!


      • sinisiru kirjoitti:

        Mitä helskuttia minun olisi kestettävä tunkeutumistanne ketjuuni ? ,Yritä nyt pitää järki ja langat käsissäsi sentääni, äläkä käyttäydy kuin määrääjä, mitä et tässä ole!

        Miksi yleensäkään minulle riitakumppaniasi ystäväksi ehdottelet?
        Eivät ystäväni sentään ole tällä palstalla, vaan täällä ovat yleensä mukavat kirjoituskaverini!

        Minulle on aivan turhaa selitellä, siihen on vain vastaus:

        No comments!

        Kuka määrää ja ketä?


    • Ilmeisesti hän on tulkinnut meidät "live " ystäviksi, koska olemme asuneet samassa kaupungisa josku, tosin eri aikoina!D

      Kieltämättä olemme sopuisasti kirjoitelleet mielestäni ja ihailen aina sinun näitä ruokavariioita, ...kuvineen, joita käyn joskus kurkkamassa . Joskus oli pakkomielle loheen, jota sinulla oli usein ja minulla ei sillähetkellä, mutta nyt olen kyllästynyt täydellisesti loheen, joten kuhaa ja siikaa syön. Made on haettava kyllä torilta pian, sillä lähikauppa ei niitä ilmeisesti hanki.

      Täällä oli aamulla -20, mutta auto lähti käyntiin, joten olin siellä silmänpohja kuvauksessa. Tulomatkalla oli kaikkien vastaantulevien valot punaisia!

      Nyt on paras pistää "turpa rullalle ja rullan suu kiinni", että ei tule toistoja palstalle vieläpä vääristyneitä tulkintoja!DD

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6143
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3906
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      253
      2274
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1890
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1343
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1286
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1020
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      976
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      37
      915
    Aihe