Citroen ei ole kovin huono auto. Se, että mallit perustuvat vanhaan teknologiaan on antanut mahdollisuuden siihen, että lastentauteja on saatu poistettua.
Tietenkin ajoneuvot pitää huoltaa. Mutta muutoin ne ovat kyllä ihan toimivia.
Citroen autot
30
1623
Vastaukset
- Anonyymi
Xantian ja parin C5:n perusteella pidän Sitikkaa oikein hyvänä autona. Ruosteesta ei ole mitään huolta, ja tekniikka pelaa siinä kuin muissakin. Yleensä mennään pelkillä normihuolloillla 200.000 km saakka. Ajettavuudeltaan on vaikea löytää parempia. Kyyti on tasaista ja äänetöntä jopa suomalaisilla teillä. Paljon parempaa, kuin monella "paremmalla" merkillä. Nykyisin ajan Bemarilla, joka on meluisampi ja tärisevä verrattuna C5:een. Toki aivan kiva muuuten.
- Anonyymi
Sitikan ja samalla pösön suuret ongelmat alkoi vuoden 2008 paikkeilla kun bensakoneissa siirryttiin VTi ja THP aikakauteen.
Vaikka kori ei ruostuisi niin mitäs sillä ruosteettomalla korilla tekee jos moottori on rikki. Eikä siis rikki niin että on joku vikakoodi, vaan ihan oikeasti mekaanisesti rikki.
Samansuuntaisia ongelmia on toki muissakin merkeissä.
Itse olen ajellut pääasiassa pösöillä vuodesta 1993 lähtien mutta seuraava autoni taitaa tulla muualta kuin PSA:n mallistosta. Montaa merkkiä on tullut etenkin nuoruudessa omistettua mutta ehkä on aika kokeilla ensimmäistä renaultia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitikan ja samalla pösön suuret ongelmat alkoi vuoden 2008 paikkeilla kun bensakoneissa siirryttiin VTi ja THP aikakauteen.
Vaikka kori ei ruostuisi niin mitäs sillä ruosteettomalla korilla tekee jos moottori on rikki. Eikä siis rikki niin että on joku vikakoodi, vaan ihan oikeasti mekaanisesti rikki.
Samansuuntaisia ongelmia on toki muissakin merkeissä.
Itse olen ajellut pääasiassa pösöillä vuodesta 1993 lähtien mutta seuraava autoni taitaa tulla muualta kuin PSA:n mallistosta. Montaa merkkiä on tullut etenkin nuoruudessa omistettua mutta ehkä on aika kokeilla ensimmäistä renaultia.PSA;n mallisto on sentään vielä kunnollista mutta kun menivät tekemään yhteistyötä BMW;n kanssa niin sieltä ei tule muuta kuin sutta ja sekundaa.
Sitikan kaikissa sähköongelmissa lukee rasian päällä BOSCH tai SIEMENS.
- Anonyymi
Joo moottoreitahan noissa paukkuu ihan huolella ja maahantuoja oli kusessa noiden susien kanssa, ei ihme että maksaa nettiautossa ranskikset alle tonnia jopa 2008 mallit, sitten Renault kuuluisine sähkövikoineen ja ajettavuus kun suoraan Massey Fergusonista.
- Anonyymi
Sit tää uus Pösön innovaatio tehdä mittaristosta pieni kuin muurahaisesta ja lyödä se kojelaudassa ylimpään tasoon on kuin jostain komedia leffasta.
- Anonyymi
"Renault kuuluisine sähkövikoineen ja ajettavuus kun suoraan Massey Fergusonista."
Hyvä hyvä, lisää näitä niin saamme noiden käytettyjen hinnat vieläkin alemmas. Kiitän jo etukäteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sit tää uus Pösön innovaatio tehdä mittaristosta pieni kuin muurahaisesta ja lyödä se kojelaudassa ylimpään tasoon on kuin jostain komedia leffasta.
Aika pieneltä ongelma se mittaristo on siihen suhteutettuna, että on automerkkejä, joissa jakopään korjaus maksaa 5.000 euroa, vaihdelaatikon korjaus voi maksaa likemmä 10.000 euroa ja nelivetoisen jakolaatikon vaihto 5.000 euroa.
Ja noita pidetään ihan normaaleina ongelmina kyseisissä merkeissä.
Jos saat "kaikki kolme oikein" jackpotin niin noilla kustannuksilla saat melken uuden pösön tilalle. - Anonyymi
Hah, mulla oli 2 litranen vuoden 2007 farkku laguna. Pelasi kokolailla hyvin ja pirun mukava ja hyvä ajaa, sekä aika hiljainen myös. No hajosihan siitä sähkönen käsijarru, siis sama joka oli tuohon aikaan volvossa. Siinä ne viat olikin, mut tajusin toki vaihtaa pois heti 100.000 km jälkeen. Eikä ollu mitään sähkövikoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Renault kuuluisine sähkövikoineen ja ajettavuus kun suoraan Massey Fergusonista."
Hyvä hyvä, lisää näitä niin saamme noiden käytettyjen hinnat vieläkin alemmas. Kiitän jo etukäteen.Ei nämäkään enää paljon maksa https://www.btcf.fi/forum/archive/index.php/t-168870.html
- Anonyymi
Ainakin 1,6 hdi kestänyt jo 460 000, sama kone käytössä minissä, foortissa, mazdassa, ja liekö volvossakin. Ainoa syy ostaa citikka on kaasunestejousitus, harmi ettei niitä saa enää uutena.
- Anonyymi
Mistä sinä olet tuon väitöksesi vanhasta teknologiasta saanut? Oletko tutustunut uusiin Citroen autoihin?
- Anonyymi
Milloinkahan joku Tojo Tero maitoparta alkaa ylistämään niitä japanilaisia riisikuppeja?
Nlh, toivottavasti niin ei kuitenkaan tapahdu, koska Tojotat ovat riisikuppeja ja Citroenit ovat autoja.
Riisikuppi keskustelut käydään toisaalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Milloinkahan joku Tojo Tero maitoparta alkaa ylistämään niitä japanilaisia riisikuppeja?
Nlh, toivottavasti niin ei kuitenkaan tapahdu, koska Tojotat ovat riisikuppeja ja Citroenit ovat autoja.
Riisikuppi keskustelut käydään toisaalla.Itsellä kokemuksia useista citroeneista. Pelkästään hyvää sanottavaa. Varsinkin dieselmoottorit ovat erittäin vahvoja. 2,0 hdi kesti puoli miljoonaa ilman mitään vikaa ja matka jatkuu edelleen seuraavalla omistajalla. Myös 2 litrainen bensakone toimi erittäin hyvin. Parasta kyytiä, mitä kohtuullisella rahalla saa. Harmi, ettei kunnon jousitusta näihinkään enää saa. Myös renaultista hyviä kokemuksia. Ranskalaiset autot on kyllä hinta-laatu-suhteeltaan olleet parhaita. Tuota muiden merkkien mollaamista en taas ymmärrä, kukin ajaa millä haluaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Milloinkahan joku Tojo Tero maitoparta alkaa ylistämään niitä japanilaisia riisikuppeja?
Nlh, toivottavasti niin ei kuitenkaan tapahdu, koska Tojotat ovat riisikuppeja ja Citroenit ovat autoja.
Riisikuppi keskustelut käydään toisaalla.Minulla Citroen c1 Toyotan moottorilla, hyvin kelpaa öljy, mutta kulkee.
- Anonyymi
Tuota minäkin ihmettelin ?
Citroen on todellinen teknologian suunnnannäyttäjä ainakin ennen.
Ensimmäisenä autona maailmassa jo ennen F 1;siä aktiivijousitus -70 luvun alussa !
GS oli varustettu levyjarruilla tullessaan markkinoille 1970 katsokaapa varaosakirjoista
milloin Audiin BMW;hen tai Mersuun nämä ilmestyivät ?
Heit ensimmäisistä malleista alkaen hammastanko-ohjaus ja etuveto !
Mersu taisi saada hammastankonsa kalleimpiin malleihin vasta 1980 luvun
lopussa, eivätkä osanneet sitäkään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuota minäkin ihmettelin ?
Citroen on todellinen teknologian suunnnannäyttäjä ainakin ennen.
Ensimmäisenä autona maailmassa jo ennen F 1;siä aktiivijousitus -70 luvun alussa !
GS oli varustettu levyjarruilla tullessaan markkinoille 1970 katsokaapa varaosakirjoista
milloin Audiin BMW;hen tai Mersuun nämä ilmestyivät ?
Heit ensimmäisistä malleista alkaen hammastanko-ohjaus ja etuveto !
Mersu taisi saada hammastankonsa kalleimpiin malleihin vasta 1980 luvun
lopussa, eivätkä osanneet sitäkään."GS oli varustettu levyjarruilla tullessaan markkinoille 1970 katsokaapa varaosakirjoista
milloin Audiin BMW;hen tai Mersuun nämä ilmestyivät ?"
Audi: F103 1965
BMW: BMW 2000cs 1965
Mercedes Benz: 220se 1960, tätä aiemmin jo 300SL, 1950-luvulla
- Anonyymi
niin onhan se perustettu jo 1919... 😉
- Anonyymi
Diggaan visaa. Cxää. Bxää. Dssää. Cxää. Ds farmaria aina kun vastaan tulee liikenteessä ja bx turboa
- Anonyymi
Citroen C5 vm. 2007 diesel, 230000 km ja virtavuoto. Ei käynnisty vuorokauden seisonnan jälkeen.
Onko kukaan saanut korjattua?- Anonyymi
Bensakoneessa oli lukijan sulake , ei voi lukea dataa, mutta ei tyhjennä akkuakaan 🤣
Kunhan muistaa laittaa katsastuksessa sulakkeen paikoilleen , muuten ei pääse käsiksi dataan.
- Anonyymi
En ostaisi sitikkaa ainakaan jos on tarve ajella vähän pitempiä reissuja…
- Anonyymi
Xantian ja kahden C5:n jälkeen voin sanoa, että ainakin niillä sujuvat pitkät taipaleet loistavasti. Koneeksi käy bensa tai diesel, kunhan on se 2-litrainen. Viimeisimmästä C5:sta ei ole kokemusta, kun ajelen vaihteeksi toisella merkillä. Siis ihan puhtaasti vaihtelun halusta, Sitikat ovat olleet ainoa merkki, mitä minulla on ollut kolme peräkkäin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Xantian ja kahden C5:n jälkeen voin sanoa, että ainakin niillä sujuvat pitkät taipaleet loistavasti. Koneeksi käy bensa tai diesel, kunhan on se 2-litrainen. Viimeisimmästä C5:sta ei ole kokemusta, kun ajelen vaihteeksi toisella merkillä. Siis ihan puhtaasti vaihtelun halusta, Sitikat ovat olleet ainoa merkki, mitä minulla on ollut kolme peräkkäin.
C vitosia on kaksi pihassa molemmat v06 maksoivat yhteensä 3000 euroa, toisella 169 tkm ja farkulla 210 tkm eläkelläisen pakko ajella noilla kun ovat halpoja ja varmoja vehkeitä. Lastiakin voi lyödä satoja kiloja taakse eikä perä ryystä maata!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
C vitosia on kaksi pihassa molemmat v06 maksoivat yhteensä 3000 euroa, toisella 169 tkm ja farkulla 210 tkm eläkelläisen pakko ajella noilla kun ovat halpoja ja varmoja vehkeitä. Lastiakin voi lyödä satoja kiloja taakse eikä perä ryystä maata!
Varmaan ihan jees auto niinkauan kun lämmityslaitteen läpät ei hajoa, takatukivarsien laakerointi pysyy kunnossa, hydrauliikka ei ala vuotamaan eikä BSM ala tekemään jännittäviä sähköongelmia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaan ihan jees auto niinkauan kun lämmityslaitteen läpät ei hajoa, takatukivarsien laakerointi pysyy kunnossa, hydrauliikka ei ala vuotamaan eikä BSM ala tekemään jännittäviä sähköongelmia.
Ei kai tuollaiset isoja ja kalliitta remontteja ole, puhutaan satasista ei tonneista. Farkuun vaihettiin toinen tukivarren laakeri oliko töineen 180€. Kyselin samalla jos sattuis läppävika tulemaan 450-550 € Erästä laatu merkkiä kun juoksutin milloin minkin valon sammutuksessa ja vian etsinnässä se vasta tuli maksamaan!
- Anonyymi
Minä hankin Citroenin juuri siitä syystä, Pitkille Lapin matkoille tarvitsin hyvän
ja mukavan auton ajaa, en voisi kuvitellakaan lähteväni sinne jollain riisikupilla,
tai epämukavalla ja epäluotettavalla saksalaisella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä hankin Citroenin juuri siitä syystä, Pitkille Lapin matkoille tarvitsin hyvän
ja mukavan auton ajaa, en voisi kuvitellakaan lähteväni sinne jollain riisikupilla,
tai epämukavalla ja epäluotettavalla saksalaisella.Järki valinnan olet tehnyt. Ainut mikä vähän autossa ärsyttää on tuo takajarrujen jäätyminen pöllyävän lumen kelillä. Sekään ei paljon maksa kun sopivalla tapilla kopauttaa jarrusatulaan ja taas mentiin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaan ihan jees auto niinkauan kun lämmityslaitteen läpät ei hajoa, takatukivarsien laakerointi pysyy kunnossa, hydrauliikka ei ala vuotamaan eikä BSM ala tekemään jännittäviä sähköongelmia.
Siinä BSM;n kyljessä lukee Siemens !
Kaikki citikan sähköviat on Saksasta ostettu, valitettavasti.
- Anonyymi
Niin mentiin täällä pakkasten keskellä Citroen c5 lla ongelmitta pakkaset läpi! Ei moitteen sijaa.
- Anonyymi
Meillä on ollut aikoinaan 1970-luvun DS sitikoita. Hienoja ajaa ja kauniisti muotoiltuja, kaasunestejousitus teki kyydistä pehmeän. Putkistovuodot olivat kuitenkin ongelma. Bensakulutus oli noin 10 l/100 km.
Mukava kyyti on myös kaverin C5 sitikassa.
Ajelen nykyisin matkaajoa mersulla. Jousitus on kovempi kuin sitikassa. Mersu on myös kauniisti suunniteltu. Dieseliä kuluu 4,7 l/100 km, huoltokulut 1200 e/ v.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40841