VW:n sähköautot loppuunmyyty pitkäksi aikaa

Anonyymi

VW:n sähköautot ovat osoittautuneet varsinaisiksi myyntimenestyksiksi. VW-konserni tarjoaa sähköautoja usealla merkillä ja mallilla. Yhteistä näille näyttää olevan se että ostajia on enemmän kuin VW pystyy autoja toimittamaan.
Pikkuautoluokassa Mii / Citigo / eUP! on myyty loppuun jo koko tämän vuoden osalta. Samoin ID.3:n jonotusaika on pitkä.

Nyt myös ID.4 on löytänyt ostajat kaikille Suomeen saataville autoille ja nyt myydään tulevaa tuotantoa.

https://tekniikanmaailma.fi/lehti/4a-2021/tm-ajettua-volkswagen-id-4-ensimmaiset-koeajoyksilot-pistaytyivat-suomessa/

"Koeajoyksilöt olivat 77 kilowattitunnin akulla ja 150 kilowatin moottorilla varustettuja takavetoisia malleja 1st-varustetasolla. Kyseinen erä on jo Suomestakin myyty loppuun, ja uudet tilaukset tehdään tälle Pro Performance -mallille viidestä eri varustetasosta. "

93

1384

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siitä se vyöry alkaa.

      • Anonyymi

        Kaikki Suomeen tuodut odottavat korjaamoiden pihassa päivityksiä ja korjauksia.


      • Anonyymi

        Ensin alkaa sähköautojen vyöry, eikä kulu kauaa kun ne
        vyöryvät virallisiin vastaaottopisteisiin, romutettavaksi.


    • Anonyymi

      Ai VW sai myytyä kaikki ne 2019 valmistetut ja vuoden saksassa pellolla varastoidut ID.3 peltoautot? Kaikissa ollut paljon monenlaisia vikoja, monet perui ennakkotilauksen, ne jotka ei katuu kauppaa.

      Netissä ihan päivittäin ja oikein kilvan kertoilevat mitä uusia vikoja taas ollu ja kauanko taas oltiin korjaamolla.

      Hulluilla on hullujen huvit. Pitää olls täysi idiootti jos volkkarin ostaa. Hyviä autoja on pilvin pimein...

      • Anonyymi

        Jännää että VW "tasoinen" lykkää epäkuranttia niin paljon, kehua se jaksaa itseään ja autojaan, mutta ikinä ei ole pahoillaan paskalaadusta, aina ajovirhe jos jotain hajoaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jännää että VW "tasoinen" lykkää epäkuranttia niin paljon, kehua se jaksaa itseään ja autojaan, mutta ikinä ei ole pahoillaan paskalaadusta, aina ajovirhe jos jotain hajoaa

        "kehua se jaksaa itseään ja autojaan"

        Kaikki kaupalliset toimijat ovat aina kehuneet tuotteitaan. Aina on ollut näin.

        Tässä tapauksessa VW:n on täytynyt tehdä paljon asioita oiken koska koko sen sähköautojen kirjon tilauskirjat ovat täynnä jo pitkälle tulevaisuuteen. Ei tuollaista menestystä pysty rakentamaan ilman suurta pitkän linjan tyytyväistä asiakaskantaa.
        Miettikääs sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "kehua se jaksaa itseään ja autojaan"

        Kaikki kaupalliset toimijat ovat aina kehuneet tuotteitaan. Aina on ollut näin.

        Tässä tapauksessa VW:n on täytynyt tehdä paljon asioita oiken koska koko sen sähköautojen kirjon tilauskirjat ovat täynnä jo pitkälle tulevaisuuteen. Ei tuollaista menestystä pysty rakentamaan ilman suurta pitkän linjan tyytyväistä asiakaskantaa.
        Miettikääs sitä.

        On oikein hyvä asia jos näin on. Ei yhtään harmita jos jotkut muut taistelee kuuluisan VW-vikamailman kanssa. Minä jatkan Toyotalla enkä todellakaan vaihda volkkariin kun se on jatkuvasti ja koko ajan median hampaissa vika ja huijausominaisuuksineen. Elämä vaan on helpompaa Toyotan kanssa. Kokemusta on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "kehua se jaksaa itseään ja autojaan"

        Kaikki kaupalliset toimijat ovat aina kehuneet tuotteitaan. Aina on ollut näin.

        Tässä tapauksessa VW:n on täytynyt tehdä paljon asioita oiken koska koko sen sähköautojen kirjon tilauskirjat ovat täynnä jo pitkälle tulevaisuuteen. Ei tuollaista menestystä pysty rakentamaan ilman suurta pitkän linjan tyytyväistä asiakaskantaa.
        Miettikääs sitä.

        Mistäs sinä tiedät tilauskirjojen täynnä olemisen? Oletkos omin silmin nähnyt ne vai?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistäs sinä tiedät tilauskirjojen täynnä olemisen? Oletkos omin silmin nähnyt ne vai?

        Katso avausen linkkiä TM:stä: "Kyseinen erä on jo Suomestakin myyty loppuun, ja uudet tilaukset tehdään tälle Pro Performance -mallille viidestä eri varustetasosta. "

        Ja lisää IL:stä

        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/4b90a0c8-0a55-4f69-a9fb-4ae631c3018b

        "Volkswagen e-up!:n tämän vuoden tuotanto on myyty loppuun ja ensi vuoden tuotantoa ei ole vielä avattu asiakastilauksille."

        "Onko Seat Mii -sähköautoa vielä saatavissa?

        – Tämä vuosi ja ensi vuosi on myyty loppuun. Uusia asiakastilauksia ei voi tehdä, sanoo viestintäpäällikkö Riitta Karjalainen K-Autosta."

        Oisko tuossa tarpeeksi sulle? Miksi nassutatte näistä jutuista joista on selkeää faktaa?
        VW:n tilauskirjat ovat täynnä hyvin pitkälle tulevaisuuteen sähköautojen osalta.
        Ei auta nassuttaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katso avausen linkkiä TM:stä: "Kyseinen erä on jo Suomestakin myyty loppuun, ja uudet tilaukset tehdään tälle Pro Performance -mallille viidestä eri varustetasosta. "

        Ja lisää IL:stä

        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/4b90a0c8-0a55-4f69-a9fb-4ae631c3018b

        "Volkswagen e-up!:n tämän vuoden tuotanto on myyty loppuun ja ensi vuoden tuotantoa ei ole vielä avattu asiakastilauksille."

        "Onko Seat Mii -sähköautoa vielä saatavissa?

        – Tämä vuosi ja ensi vuosi on myyty loppuun. Uusia asiakastilauksia ei voi tehdä, sanoo viestintäpäällikkö Riitta Karjalainen K-Autosta."

        Oisko tuossa tarpeeksi sulle? Miksi nassutatte näistä jutuista joista on selkeää faktaa?
        VW:n tilauskirjat ovat täynnä hyvin pitkälle tulevaisuuteen sähköautojen osalta.
        Ei auta nassuttaminen.

        2021 sakot päästötavoitteiden ylitys kertoo sitte totuuden, montako sataa miljoonaa tulee sakkoja, paljonko veikkaatte?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "kehua se jaksaa itseään ja autojaan"

        Kaikki kaupalliset toimijat ovat aina kehuneet tuotteitaan. Aina on ollut näin.

        Tässä tapauksessa VW:n on täytynyt tehdä paljon asioita oiken koska koko sen sähköautojen kirjon tilauskirjat ovat täynnä jo pitkälle tulevaisuuteen. Ei tuollaista menestystä pysty rakentamaan ilman suurta pitkän linjan tyytyväistä asiakaskantaa.
        Miettikääs sitä.

        Mitä niitä Vw:n "oikein" tekemiä asioita nyt olikaan? Tässä muutamia malliksi:

        - Autojen laadun romahduttaminen alihankkijoiden sairaalla kilpailuttamisella
        - Päästöhuijaus
        - Kaasuautojen räjähtäminen tankatessa ympäri koko maailman, kuolleita
        - Ladattavien hybridien surkea laatu ja kestävyys
        - Venyvät ja katkeilevat jakoketjut
        - Pahat öljynkulutusongelmat
        - Jäätyvät lukot ja moottorin huohottimet
        - Erikoisen heikot akselistojen puslat ja nivelet
        - Pahat ruosteongelmat jo muutaman vuoden ikäisissä autoissa
        - Tehtaan ja maahantuojan surkea suhtautuminen suunnittelu- ja valmistusvirheisiin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katso avausen linkkiä TM:stä: "Kyseinen erä on jo Suomestakin myyty loppuun, ja uudet tilaukset tehdään tälle Pro Performance -mallille viidestä eri varustetasosta. "

        Ja lisää IL:stä

        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/4b90a0c8-0a55-4f69-a9fb-4ae631c3018b

        "Volkswagen e-up!:n tämän vuoden tuotanto on myyty loppuun ja ensi vuoden tuotantoa ei ole vielä avattu asiakastilauksille."

        "Onko Seat Mii -sähköautoa vielä saatavissa?

        – Tämä vuosi ja ensi vuosi on myyty loppuun. Uusia asiakastilauksia ei voi tehdä, sanoo viestintäpäällikkö Riitta Karjalainen K-Autosta."

        Oisko tuossa tarpeeksi sulle? Miksi nassutatte näistä jutuista joista on selkeää faktaa?
        VW:n tilauskirjat ovat täynnä hyvin pitkälle tulevaisuuteen sähköautojen osalta.
        Ei auta nassuttaminen.

        Jostain syystä autoja nopeaan toimitukseen.


    • Anonyymi

      ID.3 omistajat kysyy ja vastaa

      K: Tähänkö tämä maailma on menny että ostat uuden auton ja sitä saa olla jatkuvasti viemässä huoltoon päivitettäväksi? Ei kyllä innosta yhtään alkaa nuinkin kalliin tuotteen beettatestaajaksi. Ihan niiku autossa olisi vanha wintendo xp

      V: se että id.3 tuotiin keskeneräisenä markkinoille ei pitäisi olla kenellekkään yllätys, ihan tilatessa piti allekirjoittaa lappu mahdollisia oikeus syytteita vastaan.

      tällä hetkellä itse en vieläkään suosittelisi kyseistä autoa, toivottavasti 2.1 päivitys ja tulevat OTA upgradet alkavat viemään tilannetta parempaan suuntaan. ongelma on kyllä VW tiedossa mutta pitkä on matka asiakas reklamaatiosta käytäntöön.

      autolla kyllä pääsee paikasta a paikkaan b mutta pitkällä on käyttökokemus mukavasta niin että kaikki toimii kuten hintaluokan autoissa kuvittelisi

      • Anonyymi

        noin 30 ID.3 nopeaan toimitukseen 3.3.2021


    • Anonyymi

      Tuosta ID.4stä voi hyvinkin tulla maailman ostetuin sähköauto. ID.3n myynti keskittyy vain Eurooppaan mutta VW rakentaa parhaillaan kahta suurta ID.4-tehdasta Kiinaan ja Jenkkeihin. Sen valmistuskapasiteetti nousee paljon suuremmaksi ja se on saanut loistavan vastaanoton jokapuolella maailmaa.

    • Anonyymi

      Yhtiö joka ei ole vielä tähän päivään mennessä osannut tehdä auton oviin toimivia sisävalokytkimiä, niin sähköauto? Ei kiitos.

      • Anonyymi

        mahtaako volkkarin sähköuatoissakin kaasupolkimet katkeilla talvella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mahtaako volkkarin sähköuatoissakin kaasupolkimet katkeilla talvella?

        Kohtaha se nähdään, tulossa on pitkä jakso kireähköä pakkasta
        Harmi tuo korona kun sähköautomiehet tekee työt etänä, niin todellisiin olosuhteisiin ei nyt päästä
        Mutta pääseehän sillä 50 tonnin autolla lähimarkettiin, halpaa kuin saippua...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kohtaha se nähdään, tulossa on pitkä jakso kireähköä pakkasta
        Harmi tuo korona kun sähköautomiehet tekee työt etänä, niin todellisiin olosuhteisiin ei nyt päästä
        Mutta pääseehän sillä 50 tonnin autolla lähimarkettiin, halpaa kuin saippua...

        Harvalla on niin pitkät työmatkat ettei sähköautolla perille pääsisi myös pakkasilla.
        Olet kyllä melko onneton vääntäjä ja ilmeisesti köyhäkin kun 50ke auto on ihan utopiaa.


    • Anonyymi

      Pitäisikö Volkkarin käydä Teslalta kysymässä, miten niitä sähköautoja massatuotetaan, että riittäisi kaikille halukkaille.

      • Anonyymi

        Parempi kun tekee maltilla ettei käy kuin Teslalle, että laatu on kuraa ja jopa yltiöoptimisti Myskihärkä myönsi juuri että paskaa laatua tulee, mutta kyllä se joskus paranee.


    • Anonyymi

      Tänään oli VW Airportin pihassa pitkä rivi ID.3:a latauksessa, liike oli kiinni. Suomeen tullut vain muutama tuollainen, liikkeen ulkopihalle riittää useampi myymätön auto miin ostiko K-Auto ite kaikki ja nyt kehuu kovilla luvuilla?

      T. Polo GTI kuluttii uutena 15 litraa öljyä ennen ekaa huoltoa, kilsoja 30 tkm. 88 tkm ajettuna kulutus oli jo 66 litraa huoltoväli. Mahtava auto, moottorin öljytilavuus jotain 4 litraa, koko öjymäärää Long Life öljyä ehti vaihtua täyttö-öljyllä monta kertaa vuodessa. Tähän ei muut valmistajat pysty!!!! Long Life öljy ei pysyny koneessa kuin hetken 😀

      • Anonyymi

        Mahtaneekohan tuon sähkövolkkarin öljynkulutus olla pienempi?


      • Anonyymi

        "Ei tuollaista menestystä pysty rakentamaan ilman suurta pitkän linjan tyytyväistä asiakaskantaa.
        Miettikääs sitä."
        No mutta eihä se pärjää edes Toyotalle. Hopialle jäi vaikka konserniin kuuluu toistakymmentä merkkiä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei tuollaista menestystä pysty rakentamaan ilman suurta pitkän linjan tyytyväistä asiakaskantaa.
        Miettikääs sitä."
        No mutta eihä se pärjää edes Toyotalle. Hopialle jäi vaikka konserniin kuuluu toistakymmentä merkkiä!

        Toyota ei olekaan kehityksen kärjessä, vaan tekevät sitä samaa bulkkia fossiilipoltinmassaa, kuin viime vuosituhannella. Sähköautoja ei ole vielä kuin juhlapuheissa.


    • Anonyymi

      En ole nähnyt yhtään ID.3 kippoa liikenteessä, kauppareissulla tulee ajettua Jumboon VW Airportin ohi niin vain sen pihalla noita nähnyt, latauspiste ihan tien vieressä, ulkosäilytys 😀

      Toyotia on joka toinen vastaantuleva auto, volkkarit harvenee ja häviää...

      • Anonyymi

        Tilastot kuitenkin kertovat että Suomessa ostetaan joka vuosi noin kaksi kertaa enemmän VW-konsernin autoja kuin Toyotan joten VW:n osuus autokannasta kasvaa koko ajan.

        Euroopan tasolla ID.3 näytti heti suosionsa ja voimansa. Jo neljän kuukauden kohdalla se voitti ylivoimaisesti kaikki Toyotan mallit noin 27.000 yksilön myynnillä. Corollaa ja Yarista on tuputettu eurooppalaisille jo vuosikymmeniä mutta ID.3 tuli pieksi ne jo heti kättelyssä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilastot kuitenkin kertovat että Suomessa ostetaan joka vuosi noin kaksi kertaa enemmän VW-konsernin autoja kuin Toyotan joten VW:n osuus autokannasta kasvaa koko ajan.

        Euroopan tasolla ID.3 näytti heti suosionsa ja voimansa. Jo neljän kuukauden kohdalla se voitti ylivoimaisesti kaikki Toyotan mallit noin 27.000 yksilön myynnillä. Corollaa ja Yarista on tuputettu eurooppalaisille jo vuosikymmeniä mutta ID.3 tuli pieksi ne jo heti kättelyssä.

        Varmaan sitte maalaiset niitä ostaa peltoautoiksi, täällä kaupungissa peltoautolla ei tee mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan sitte maalaiset niitä ostaa peltoautoiksi, täällä kaupungissa peltoautolla ei tee mitään.

        Luvuista kyllä näkee että ID.3:sia menee niin maalle kun kaupunkiinkin. Tänä vuonna ID-tehtaan tuotannon pitäisi olla noin 330.000. Saa nähdä kuinka paljon tuotannosta käytetään Euroopan myyntiin. Jenkeissä on valtava kysyntä ID.4 mallille ja voi olla että se syö ID.3:n valmistusmääriä ja rekisteröintilukuja.
        VW rakentaa parhaillaan ID-tehdasta sekä Jenkkeihin että Kiinaan, mutta niiden tuotanto ei nähtävästi ehdi alkamaan tämän vuoden puolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan sitte maalaiset niitä ostaa peltoautoiksi, täällä kaupungissa peltoautolla ei tee mitään.

        ." Corollaa ja Yarista on tuputettu eurooppalaisille jo vuosikymmeniä mutta ID.3 tuli pieksi ne jo heti kättelyssä."

        Oletko huomannut ettei mitään auton nykyisin "tuputeta" lukuunottamatta työsuhdeautoja Niissä on vain merkit rajattu muutamaan, esim, halpaan Skodaan. Toyotan valitsevat itselliset ja itsenäiset itsellensä auton valitsevat ja ostavat vapaat kansalaiset, niinkuin kaikkialla maailmassa jossa Toyota on piessyt kaikki muut merkit mennentullen niinkuin meilläkin on päässyt tapahtumaan. Volkkarin maine on jo monelle kuin kirosana kun TSI ja DSG, molemmat ovat pettäneet. Silloin on jo moni ja aika useakin alkanut vilkuilemaan luotettavan Toyotan suuntaan niinkuin myyntiluvuistakin jo voi päätellä. Toki kansanauto vielä myy jonkin verran eteläisemmässä Euroopassa jossa ei tarvitse niin paljon pelätä muovisen kaasupolkimien muovisen väärästä päästä saranoidun saranan katkeamisia pakkasessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ." Corollaa ja Yarista on tuputettu eurooppalaisille jo vuosikymmeniä mutta ID.3 tuli pieksi ne jo heti kättelyssä."

        Oletko huomannut ettei mitään auton nykyisin "tuputeta" lukuunottamatta työsuhdeautoja Niissä on vain merkit rajattu muutamaan, esim, halpaan Skodaan. Toyotan valitsevat itselliset ja itsenäiset itsellensä auton valitsevat ja ostavat vapaat kansalaiset, niinkuin kaikkialla maailmassa jossa Toyota on piessyt kaikki muut merkit mennentullen niinkuin meilläkin on päässyt tapahtumaan. Volkkarin maine on jo monelle kuin kirosana kun TSI ja DSG, molemmat ovat pettäneet. Silloin on jo moni ja aika useakin alkanut vilkuilemaan luotettavan Toyotan suuntaan niinkuin myyntiluvuistakin jo voi päätellä. Toki kansanauto vielä myy jonkin verran eteläisemmässä Euroopassa jossa ei tarvitse niin paljon pelätä muovisen kaasupolkimien muovisen väärästä päästä saranoidun saranan katkeamisia pakkasessa.

        Aika katkeraa vuodatusta kun ID.3 tuli ja näytti samantien närhen värkit Tojolle. Yksi sähköauto-malli on ostetumpi kuin yksikään Toyotan malleista. Fossiilipolttimien aika oli ja meni ja Tojo jäi 90-luvun teknologian vangiksi.

        Ja mistäs lähtien Norja tai Suomi ovat olleet eteläistä Eurooppaa? ID.3 on ollut kova myyntimenestys kummassakin maassa, Norjassa koko myyntitilaston ykkönen ja Suomessakin kahtena kuukautena Top-10:ssä.
        Ei kaikki ole tojotistien kaltaisia perässähiihtäjiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ." Corollaa ja Yarista on tuputettu eurooppalaisille jo vuosikymmeniä mutta ID.3 tuli pieksi ne jo heti kättelyssä."

        Oletko huomannut ettei mitään auton nykyisin "tuputeta" lukuunottamatta työsuhdeautoja Niissä on vain merkit rajattu muutamaan, esim, halpaan Skodaan. Toyotan valitsevat itselliset ja itsenäiset itsellensä auton valitsevat ja ostavat vapaat kansalaiset, niinkuin kaikkialla maailmassa jossa Toyota on piessyt kaikki muut merkit mennentullen niinkuin meilläkin on päässyt tapahtumaan. Volkkarin maine on jo monelle kuin kirosana kun TSI ja DSG, molemmat ovat pettäneet. Silloin on jo moni ja aika useakin alkanut vilkuilemaan luotettavan Toyotan suuntaan niinkuin myyntiluvuistakin jo voi päätellä. Toki kansanauto vielä myy jonkin verran eteläisemmässä Euroopassa jossa ei tarvitse niin paljon pelätä muovisen kaasupolkimien muovisen väärästä päästä saranoidun saranan katkeamisia pakkasessa.

        Työsuhdeauto valitaan mieltymysten ja verotusarvon mukaan ja tietenkin sen pitää olla luotettava ja mukava, kuten Skoda Octavia joka on ollut vuosia ykkönen.
        Melko onnettomia on Toyotan omapojan yritykset, kaasupoljin ja hyvät moottorit ja vaihteistot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työsuhdeauto valitaan mieltymysten ja verotusarvon mukaan ja tietenkin sen pitää olla luotettava ja mukava, kuten Skoda Octavia joka on ollut vuosia ykkönen.
        Melko onnettomia on Toyotan omapojan yritykset, kaasupoljin ja hyvät moottorit ja vaihteistot.

        "kaasupoljin ja hyvät moottorit ja vaihteistot."

        Huumorimiehiäkö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "kaasupoljin ja hyvät moottorit ja vaihteistot."

        Huumorimiehiäkö?

        " ja Suomessakin kahtena kuukautena Top-10:ssä.
        Ei kaikki ole tojotistien kaltaisia perässähiihtäjiä."
        Toyota on ollut ihan piikissä ja ykkösena jo koko viime vuoden Suomessa ja koko maailmassa ja ties kuinka monta vuotta jo sitä ennenkin kun ei siitä vikavagenista ole talviautoksi Suomen talveen. Kylmä kuin ryssän helvetti eikä kaasupoljinkaan kestä pakkasta. Ei kai Lappiin täyspäinen, lapinpolttajien kyhäämää kotteroa mene ostamaan. Edellinen tuhoaminen on vielä liian tuoreessa muistissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työsuhdeauto valitaan mieltymysten ja verotusarvon mukaan ja tietenkin sen pitää olla luotettava ja mukava, kuten Skoda Octavia joka on ollut vuosia ykkönen.
        Melko onnettomia on Toyotan omapojan yritykset, kaasupoljin ja hyvät moottorit ja vaihteistot.

        "Työsuhdeauto valitaan mieltymysten ja verotusarvon mukaan"

        Totta, lainaksi maksua vastaan, omistaminen on aivan eri asia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " ja Suomessakin kahtena kuukautena Top-10:ssä.
        Ei kaikki ole tojotistien kaltaisia perässähiihtäjiä."
        Toyota on ollut ihan piikissä ja ykkösena jo koko viime vuoden Suomessa ja koko maailmassa ja ties kuinka monta vuotta jo sitä ennenkin kun ei siitä vikavagenista ole talviautoksi Suomen talveen. Kylmä kuin ryssän helvetti eikä kaasupoljinkaan kestä pakkasta. Ei kai Lappiin täyspäinen, lapinpolttajien kyhäämää kotteroa mene ostamaan. Edellinen tuhoaminen on vielä liian tuoreessa muistissa

        "Toyota on ollut ihan piikissä ja ykkösena jo koko viime vuoden Suomessa ja koko maailmassa ja ties kuinka monta vuotta jo sitä ennenkin"

        Juttuhan menee oikeasti sillätavalla että VW-konserni on ollut noin kaksi kertaa Toyotan valmistamia autoja (Toyota ja Lexus) koko tämän vuosituhannen.
        Maailmanlaajuisestikin VW oli piikkipaoikalla vuodesta 2016 lähtien kunnes Korona antoi Toyotalle mahdollisuuden käväistä hetken ykköspaikalla. VW korjaa asian tänä vuonna kun tuotantolaitokset voivat kydä täysillä.

        Ja mitä tulee Toyotan tekemisiin sähköautoissa niin sarake näyttää pyöreää nollaa. Tämän vuoden puolella tulee yksi säälittävä Lexus-viritys joka on kymmenen vuotta ajastaan jäljessä. Siinä on vain tungettu polttiksen koppaan sähkömoottori ja muutama akku. Onneton kyhäelmä joka on suurinpiirtein samalla tasolla kuin nyt jo tuotannosta poistunut eGolf oli tullessaan markkinoille melkein kymmenen vuotta sitten.

        ID.3 on tosiaankin pyyhinyt Euroopassa pöytää kaikilla Toyotan malleilla, riippumatta käyttövoimasta. Nipponin pojat unohtuivat nukkumaan 90-luvulle fossiilipolttimiensa kanssa. Kehitysmaissa tuo homma vielä varmaan toimii mutta täällä Euroopassa tarjolla on vain statistin rooli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Toyota on ollut ihan piikissä ja ykkösena jo koko viime vuoden Suomessa ja koko maailmassa ja ties kuinka monta vuotta jo sitä ennenkin"

        Juttuhan menee oikeasti sillätavalla että VW-konserni on ollut noin kaksi kertaa Toyotan valmistamia autoja (Toyota ja Lexus) koko tämän vuosituhannen.
        Maailmanlaajuisestikin VW oli piikkipaoikalla vuodesta 2016 lähtien kunnes Korona antoi Toyotalle mahdollisuuden käväistä hetken ykköspaikalla. VW korjaa asian tänä vuonna kun tuotantolaitokset voivat kydä täysillä.

        Ja mitä tulee Toyotan tekemisiin sähköautoissa niin sarake näyttää pyöreää nollaa. Tämän vuoden puolella tulee yksi säälittävä Lexus-viritys joka on kymmenen vuotta ajastaan jäljessä. Siinä on vain tungettu polttiksen koppaan sähkömoottori ja muutama akku. Onneton kyhäelmä joka on suurinpiirtein samalla tasolla kuin nyt jo tuotannosta poistunut eGolf oli tullessaan markkinoille melkein kymmenen vuotta sitten.

        ID.3 on tosiaankin pyyhinyt Euroopassa pöytää kaikilla Toyotan malleilla, riippumatta käyttövoimasta. Nipponin pojat unohtuivat nukkumaan 90-luvulle fossiilipolttimiensa kanssa. Kehitysmaissa tuo homma vielä varmaan toimii mutta täällä Euroopassa tarjolla on vain statistin rooli.

        Juttuhan menee oikeasti sillätavalla että VW-konserni on ollut noin kaksi kertaa suurempi
        ja suositumpi Suomessa verrattuna Toyotan valmistamiin autoihin (Toyota ja Lexus) koko tämän vuosituhannen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ." Corollaa ja Yarista on tuputettu eurooppalaisille jo vuosikymmeniä mutta ID.3 tuli pieksi ne jo heti kättelyssä."

        Oletko huomannut ettei mitään auton nykyisin "tuputeta" lukuunottamatta työsuhdeautoja Niissä on vain merkit rajattu muutamaan, esim, halpaan Skodaan. Toyotan valitsevat itselliset ja itsenäiset itsellensä auton valitsevat ja ostavat vapaat kansalaiset, niinkuin kaikkialla maailmassa jossa Toyota on piessyt kaikki muut merkit mennentullen niinkuin meilläkin on päässyt tapahtumaan. Volkkarin maine on jo monelle kuin kirosana kun TSI ja DSG, molemmat ovat pettäneet. Silloin on jo moni ja aika useakin alkanut vilkuilemaan luotettavan Toyotan suuntaan niinkuin myyntiluvuistakin jo voi päätellä. Toki kansanauto vielä myy jonkin verran eteläisemmässä Euroopassa jossa ei tarvitse niin paljon pelätä muovisen kaasupolkimien muovisen väärästä päästä saranoidun saranan katkeamisia pakkasessa.

        Telkastahan tulee toijitatuputusta ihan joko mainostauolla.


    • Anonyymi

      Hirveesti ihmiset tykkää vioista, siis ne jotka ostaa volkkarin, että tulee edes jossakin käytyä kun pääsee korjaamolke kahville.

      Ite en ole korjaamolla vieraillut 9:ään vuoteen, silloin vaihdoin alle 40 tkm ajetun volkkarin pois ja vaihdoin valmistajaa, autohuolet kaikkosi pysyvästi. Nyt ajossa Ford, maineestaan huolimatta täysin huoleton ollu tuokin.

      Voi kun VW osais tehdä autoja, tosin rumiahan ne on.

    • Anonyymi

      Aika paljon on ID3sia nettiautossa myynnissä, ei taida olla vielä kypsä aika näille.

      • Anonyymi

        On paljon entisiä esittelyautoja. Ensimmäiset esittelyautot olivat 1st varustelutasoja. Niitä kun ei voi enää tilata, on pitänyt vaihtaa tilalle niitä malleja joita voi. Hyvin yksinkertaista.


    • Anonyymi

      Nettiautoon on viimeisen viikon aikana tullut myyntiin 1 vähän ajettu ID.3 joka päivä, eivät siis mene kaupaksi kun kukaan ei huoli, hyvin yksinkertaista.

      Volkswagen ID3 vaihtoautot
      Vaihtoautohaun tulokset: 50 vaihtoautoa.

      • Anonyymi

        50 meni rikki, tai kaikkihan ne on rikki. ovat olleet uudesta lähtien viallisia, siksi niitä ei kukaan huoli.

        Noiden kippojen 12V Litium akut kuoli kun autoja varastoitiin yli vuosi ulkokentillä lataamatta. Nyt vaihtaneet tilalle lyijyakkuja, siis moderniin sähköautoon ikivanhaa tekniikkaa????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        50 meni rikki, tai kaikkihan ne on rikki. ovat olleet uudesta lähtien viallisia, siksi niitä ei kukaan huoli.

        Noiden kippojen 12V Litium akut kuoli kun autoja varastoitiin yli vuosi ulkokentillä lataamatta. Nyt vaihtaneet tilalle lyijyakkuja, siis moderniin sähköautoon ikivanhaa tekniikkaa????

        Niin ja softa bugittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja softa bugittaa.

        Miksi korkotarjous jos kerran menevät kuumille kiville?

        Volkswagen ID.3 1ST Plus 150 kW, akku 58 kWh ** Korkotarjous 0,9 % kulut **

        Alennusmyynnit alkaneet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi korkotarjous jos kerran menevät kuumille kiville?

        Volkswagen ID.3 1ST Plus 150 kW, akku 58 kWh ** Korkotarjous 0,9 % kulut **

        Alennusmyynnit alkaneet?

        Näitä riittää kaikille

        Volkswagen ID3 vaihtoautot
        Vaihtoautohaun tulokset: 50 vaihtoautoa.


    • Anonyymi

      Nettiautossa 55 kpl ID3 roisketta vähillä kilometreillä, mihin perustuu väite loppumisesta tai toimitusvaikeuksista, oikea termi on vaikeus saada myytyä näitä ja estää pikapalautukset 😀

      Tottakai vaikea toimittaa jos kukaan ei osta, harvoin on väkisin myyty autoja, kohta nekin ajat varmaan koittaa, ase ohimolle ja nimi paperiin 😁

      • Anonyymi

        Nettiauton ID.3:t ovat edelleen 1st Edition esittelyautoja jotka korvataan normaalimalleilla. Ei mitään uutta.

        Pitkät toimitusajat johtuvat tästä:
        IL:"Volkswagen aloitti Euroopassa myytävän W ID.3 -mallinsa valmistuksen Saksan Zwickaussa vasta viime vuoden puolivälissä, mutta auto on jo nyt kolmanneksi myydyin sähköauto maailmassa, kertoo Automotive News."

        Tuolla menekillä toimitusajat venyvät varsinkin kun samalta tehtaalta toimitetaan myös ID.4 ja ID.5:n valmistus on jo alkanut. Kaikki tuo on pois ID.3 valmistusmääristä.

        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/cbac50a5-9473-470b-ab74-35f8b1965ae5

        Tilanne helpottuu myöhemmin tänä vuonna kun Kiinan ja USA:n tehdas aloittavat tuotantonsa.
        ID-perheen ensimmäinen vuosi on ollut huikea myyntimenestys. Vauhti kiihtyy kun uudet tehtaat valmistuvat ja myynti Kiinassa ja USA:ssa pääsee vauhtiin. ID.3 nousi maailman kolmanneksi pelkästään Euroopan myynnillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nettiauton ID.3:t ovat edelleen 1st Edition esittelyautoja jotka korvataan normaalimalleilla. Ei mitään uutta.

        Pitkät toimitusajat johtuvat tästä:
        IL:"Volkswagen aloitti Euroopassa myytävän W ID.3 -mallinsa valmistuksen Saksan Zwickaussa vasta viime vuoden puolivälissä, mutta auto on jo nyt kolmanneksi myydyin sähköauto maailmassa, kertoo Automotive News."

        Tuolla menekillä toimitusajat venyvät varsinkin kun samalta tehtaalta toimitetaan myös ID.4 ja ID.5:n valmistus on jo alkanut. Kaikki tuo on pois ID.3 valmistusmääristä.

        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/cbac50a5-9473-470b-ab74-35f8b1965ae5

        Tilanne helpottuu myöhemmin tänä vuonna kun Kiinan ja USA:n tehdas aloittavat tuotantonsa.
        ID-perheen ensimmäinen vuosi on ollut huikea myyntimenestys. Vauhti kiihtyy kun uudet tehtaat valmistuvat ja myynti Kiinassa ja USA:ssa pääsee vauhtiin. ID.3 nousi maailman kolmanneksi pelkästään Euroopan myynnillä.

        Kyllä K-Auto tunnetaan selittelyistä, uuden auton moottori söi öljyä koska huohotin huohotti litratolkulla öljysumua, tehdas kehitti öljykeräilyä ja asiakkaat sais korjauksen heti kun saatavilla.

        Totuus oli kuitenkin se, että autoon oli vaihdettu ennen luovutusta joku yli 200 tkm ajettu öljypoltin, uusi moottori meni henkilökunnon käyttöön 😀, jollakin oli samanlainen motti ja halus uuden tehomyllyn vanhan tilalle, K-Auton liiga hoitaa bisnekset omiin nimiin eikä johto tajua mitään. Mulla oli aikoinaan kaveri joka pölli autoliikkeessä töissä olleessaan uusiin autoihin asennettavia pioneerin huippusoittimia ja myi kavereilleen 😀


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä K-Auto tunnetaan selittelyistä, uuden auton moottori söi öljyä koska huohotin huohotti litratolkulla öljysumua, tehdas kehitti öljykeräilyä ja asiakkaat sais korjauksen heti kun saatavilla.

        Totuus oli kuitenkin se, että autoon oli vaihdettu ennen luovutusta joku yli 200 tkm ajettu öljypoltin, uusi moottori meni henkilökunnon käyttöön 😀, jollakin oli samanlainen motti ja halus uuden tehomyllyn vanhan tilalle, K-Auton liiga hoitaa bisnekset omiin nimiin eikä johto tajua mitään. Mulla oli aikoinaan kaveri joka pölli autoliikkeessä töissä olleessaan uusiin autoihin asennettavia pioneerin huippusoittimia ja myi kavereilleen 😀

        "Mulla oli aikoinaan kaveri joka pölli autoliikkeessä töissä olleessaan uusiin autoihin asennettavia pioneerin huippusoittimia ja myi kavereilleen "

        Minkämerkkisistä autoista?


    • Anonyymi

      Ei noita osta muut kuin sähköinsinöörit kokeilunhalusta mutta hekin toteavat sen pian raakileeksi.

      • Anonyymi

        Varjele luoja ihmisen lasta konsernin huijaamaksi joutumasta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varjele luoja ihmisen lasta konsernin huijaamaksi joutumasta!

        Tarkoittanet Toyota konsernia? No ei osta ruostuvinta ja vanhinta hybrid-tekniikkaa, niin se auttaa isosti itsetunnon, mielenterveyden ja saastumisen kanssa.


    • Anonyymi

      Luoja armahda tulevausuuden ihmisiä, kuolevat tylsyyteen kun kaikesta on tehty hajutonta ja mautonta, täydellinen maailma tulee oleen kaikki kielletty.

      Maailma pilattiin jo silloin viimeistään kun rafloista tehtiin savuttomia, viimeinenkin synnin pesä raikadtettiin hajuttomaksi ja tunnelma katosi.

      Oikea ratkaisu ihmiskunnan ongelmiin ja ilmastomuutokseen olisi puolittaa maapallon väkimäärä, mun syntymähetkellä täällä oli 3 miljardia ihmistä, nyt 7,8 miljardia, kun tiedetään, että 200 vuotta sitten ihmisiä oli alle miljardi, niin tajutaan mikä ongelmat oikeesti aiheuttaa. Lisääntyminen on kuitenkin tabu eikä siihen voida puuttua, päinvastoin onnitellaan suurperheen perustaneita. No idiootit saa mitä tilaa.

      • Anonyymi

        Sanomaasi selkokielelle tulkiten olet sitä mieltä, että entinen savuinen kapakka oli tunnelmallisempi ja mukavampi ja ainakin puolet maailman väestöstä pitäisi poistaa?
        Itse muista ainakin nuoruudesta ne hillittömät kankkuset kapakka illan jälkeen ja kun tupakan poltto kiellettiin, niin en enää päässyt yhtä koviin krapuloihin ja sitä ilmeisesti kaipaat?
        Mistä ja miten tuo väestön puolittaminen pitäisi toteuttaa? Länsimainen ihminen kuitenkin saastuttaa eniten, oletko vapaa ehtoinen?


    • Anonyymi

      Ainoa ongelma VW:llä on komponenttien saatavuudessa ja se hidastaa maailman valloittamista.

    • Anonyymi

      Maailma oli ennen kivempi paikka, nykyään tosikot asuu täysvalkoisissa täydellisen puhtaissa asunnoissaan, kaikki on täydellistä. Ha ihan helvetin tylsää.

      Minun elinaikana maapallon väkiluku on lisääntynyt 4,8 miljardilla yksilöllä, minun syntymähetkellä väkiluku oli 3 miljardia, nyt ihmisiä on 7,8 miljardia.

      Mikäli sama vauhti jatkuu, niin 100 vuoden kuluttua ihmisiä on yli 20 miljardia, siinä ei kuulkaa mitkään sähköautot pelasta ihmiskuntaa nälänhädältä 😀, saasteet on kyllä pienin murhe.

      Olen salaa mielessäni toivonut kolmatta maailmansotaa, se karsisi kivasti väkeä, toisaalta korona tuli kuin tilauksesta. Nyt toivotaan että virus ja konkurssiaalto puree kunnolla.

      Lapsienne tulevaisuus ei ole ruusuinen 😁

      • Anonyymi

        Suomeksi VW Nerolle, sähköautolla et kyllä maailmaa pelasta siitä voit olla sata varma!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomeksi VW Nerolle, sähköautolla et kyllä maailmaa pelasta siitä voit olla sata varma!

        En ole autoa ostaessa tai ajaessa koskaan ajatellut maailman pelastamista. Ainoastaan omaa lompakkoani ja ajomukavuutta. Siksi VW sähköauto.


    • Anonyymi

      Missäs niitä latailet?
      Täällä ei ainakaan.

    • Anonyymi

      ID.3 myynti lisääntyy, enää 56 kpl nettiautossa näitä roiskeita, 2 viikkoa sitten oli vain 45 kpl.

      Yhtälö on outo, mutta ei yllätä 😁🏆

      • Anonyymi

        Olis luullu, että essarit olis varattu jo ennakkoon ja myytäis vain ei-oota, mutta ei, K-Auto hautoo, ei suostu myymäön vaikka halukkaita olis pilvin pimein, varauskirjassa miljoonia varauksia, tehtaalla karseat toimitusvaikeudet, epäkuranttia osaa on vaikea löytää näin uuteen automalliin...jahka maailman halvimmat alihankkijat ehtii osia valmistaa, alkaa jörhetön myyntirumba.

        Tää ei ollut vittuilua, tää oli VITTUILUA!!!


    • Anonyymi

      Sähkö-Volkswagenien myynti loppui tammikuuhun. Laatu selvisi ostajille.

    • Anonyymi

      Nyt tuli kämmi ja floppi sanoi piirimyyjä, simpli kleeveri.

    • Anonyymi

      Outoa, autojajälleenmyyjillä nopeaan toimitukseen

    • Anonyymi

      Valtion pitäis maksaa volkkarin ostaneille kärsimyskorvausta, ainakin sen verran, että heillä on varaa vaihtaa VW uuteen Corollaan.

      • Anonyymi

        Pitääkö sitä viisasta rankaista jollain Corollalla?


    • Anonyymi

      Enää 55 kpl, onko 1 myyty vai umpeutuiko nettiauton ilmainen myyntiaika eikä ole muistettu uusia ilmoitusta?

      Ei nää kyllä näytä loppuvan ikinä, ihan kuin mun vittuilu, sekään ei näytä loppuvan ikinä.

      • Anonyymi

        Kuinka hyvänä vittuiluna noin omasta mielestäsi pidät sitä että päivität kuinka monta esittelyasutoa VW:llä on myynnissä? Noin niinkuin omasta mielestäsi kuinka onnistuneena pidät kampanjaasi?
        Mahtaa VW:tä vituttaa kun jaat tätä VW:n itse nettiin julkaisemaa tietoa myytävänä olevista esittelyautoista. Ne on oikeasti varmaan kiitollisia kun puffaat heidän myynti-ilmoituksiaan päivittäin.


      • Anonyymi

        "Ei nää kyllä näytä loppuvan ikinä,"


        Se ettei ID:t ikinä loppuisi kaupoista on syy miksi VW rakentaa parhaillaan uusia ID-tehtaita kolmessa maanosassa. Ja kun pitäisi vielä ehtiä tekemään ne miljoona MEB-kittiä jotka Ford on ostanut omien sähköautojensa platformiksi.

        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/cbac50a5-9473-470b-ab74-35f8b1965ae5

        "Volkswagen ohittaa Teslan ja siirtyy maailman sähköautovalmistajien kärkeen viiden vuoden kuluessa, ennustaa tutkimuslaitos.
        VW ID.4:n odotetaan nousevan Volkswagenin myydyimmäksi sähköautoksi ohi ID.3:n.
        Volkswagen aloitti Euroopassa myytävän W ID.3 -mallinsa valmistuksen Saksan Zwickaussa vasta viime vuoden puolivälissä, mutta auto on jo nyt kolmanneksi myydyin sähköauto maailmassa, kertoo Automotive News.

        Seuraavan viiden vuoden aikana Volkswagen ajaa sähköautojen valmistuksessa markkinoita 20 prosentin osuudellaan hallitsevan Teslan ohi."

        Kuumana käy VW:n sähköautokauppa ja uusia tehtaita on pakko rakentaa jotta uudet autot eivät olisi niin pitkän odottamisen takana.


      • Anonyymi

        Esittelyautot myydään tietyn kilometrirajan jälkeen tai etukäteen mietityn päivän jälkeen ja sitä ennen ne on myyntilistalla. Kun yksi myydään, niin toinen tulee tilalle.
        Tämä taitaa olla Toyotan omapojalle ihan uusi asia?


    • Anonyymi

      Onneksi VW muuttaa tuotantolaitoksia kokoajan sähköautotuotantoon sopiviksi ja oma akkutuotanto kasvaa oman tehtaan avulla.

    • Anonyymi

      ID.3 päivitys oli epäonnistunut VW Airportissa, auton palautus viivästyi päivällä, asiakas oli täysin myyty kun lopulta auton saatuaan penkillä oli ollut Fazerin suklaata. Kyllä tiesin VW ostajat tyhmiksi, mutta että aikuiset miehet juhlii kun saa vähän karkkia hyvitykseksi paskalaadusta.

    • Anonyymi

      Voi harmi kun VW sähkikset oli myyty loppuun, ostin sitten Teslan ja sillä pitää prkl ny pärjätä...eihän tuo volkkaria korvaa, mutta virhepeippona sähkis oli ainoa vaihtoehto ja nyt piti auto vaihtaa että voi ite ajaa sinne viherpeippojen puoluekokouksiin, no ehkä sitten 20 vuoden kuluttua uus yritys ja mahis vokkelolle...

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Enää 60 kpl, 2 viikkoa sitten oli enää 45 kpl, suunta on hyvä 😀ID.3 autoja haluaa eniten....K-Auton myymälät 🤡


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Kyllä, VW sähköautojen myynti on loppunut. Kukaan ei osta niitä, ei auta vaikka valmistaisi kuinka monta, kun ei myy niin ei myy, hautoo varastossa.

      • Anonyymi

        TM:"Viime vuonna konsernin sähköautojen tuotanto ja myynti tuplaantuivat yli 200 000 autoon. Tänä vuonna on tarkoitus edetä samalla vauhdilla ja toimittaa asiakkaille 450 000 sähkö-Volkswagenia."

        https://tekniikanmaailma.fi/volkswagen-haluaa-nousta-teslan-ohi-maailman-suurimmaksi-sahkoautovalmistajaksi-ja-nama-ovat-sen-askelmerkit-menestykseen/

        Tämän lisäksi Ford on ostanut VW:ltä miljoona kappaletta MEB-sähköautoa ja rakentaa miljarditehdasta Kölniin niiden kokoamistas varten.
        Yli miljoona kuluttajaa on ostanut itselleen VW:n sähköauton ennenkuin Toyota saa ensimmäistäkään itserakentamaa sähköautoa liikenteeseen.
        Vai luovuttaako Toyota sähköautojen osalta kokonaan nyt kun tuo X-proggiskin meni täysin kiville ja ostaa pakettiautojen lisäksi myös kaikki muut sähköautot PSA:lta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TM:"Viime vuonna konsernin sähköautojen tuotanto ja myynti tuplaantuivat yli 200 000 autoon. Tänä vuonna on tarkoitus edetä samalla vauhdilla ja toimittaa asiakkaille 450 000 sähkö-Volkswagenia."

        https://tekniikanmaailma.fi/volkswagen-haluaa-nousta-teslan-ohi-maailman-suurimmaksi-sahkoautovalmistajaksi-ja-nama-ovat-sen-askelmerkit-menestykseen/

        Tämän lisäksi Ford on ostanut VW:ltä miljoona kappaletta MEB-sähköautoa ja rakentaa miljarditehdasta Kölniin niiden kokoamistas varten.
        Yli miljoona kuluttajaa on ostanut itselleen VW:n sähköauton ennenkuin Toyota saa ensimmäistäkään itserakentamaa sähköautoa liikenteeseen.
        Vai luovuttaako Toyota sähköautojen osalta kokonaan nyt kun tuo X-proggiskin meni täysin kiville ja ostaa pakettiautojen lisäksi myös kaikki muut sähköautot PSA:lta?

        Tätähäse nuorise himoitsee, Toyotan uusi karkki

        https://www.is.fi/autot/art-2000007866306.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätähäse nuorise himoitsee, Toyotan uusi karkki

        https://www.is.fi/autot/art-2000007866306.html

        Fossiilikarkkia. Tuo muotoilu vetoaa lähinnä teineihin ja ne eivät fossiilipolttimia enää halua ostaa. Ulkokuori ja sisältö ovat pahasti ristiriidassa tuossa hökötyksessä.


    • Anonyymi

      Hei K-Auton palkattu nettivahti (siis juuri sinä trölli)

      Et taida lukea oikeita uutisia, tässä totuus koeajoista, pyttymystä pettymysten perään, bugeja, hankaluuksia. Masokisteille tehty tuo ID.3
      https://www.is.fi/autot/art-2000007865005.html

      Eli ongelmia volkkareissa piisaa, luulis että edes uutena olisivat hyviä, mutta heti uutena jo paskoja??? Mullaki Polo GTI alko imee öljyä litratolkulla heti uutena vaikka oli Long Life öljyt joiden piti pysyä koneessa 30 tkm, ei pysyneet kun 3 tkm :)

      3 vuoden aikana 7 sähköautoa, aika usein joutuu vaihtamaan???? Meneekö noi vaihtoon kun patterit kuoleutuu niin nopeesti???
      https://www.is.fi/autot/art-2000007868259.html

      Kyllä määki sähkövolkkarin ostan jos huollon jälkeen on suklaata penkillä...kyllä sen takia kannattaa uhrautua koeajajaksi...

      • Anonyymi

        Toyotan omapoika hei!
        Taas yrität vanhoilla jutuilla onneen ja helpotukseen, mutta eihän noilla jutuilla kiusaa kuin itseäsi.
        Sulla on lukemasi ymmärtämisen kanssa kovin vaikeaa ymmärtää, että tuossa maatilalla asuvalla perheellä on kolme sähköautoa käytössään, monella perheellä on useampia autoja.
        ID.3 kehuttiin talvitestissä, että kaikki toimii ja päivitykset onnistuneet hyvin.
        Noita öljyä kuluttavia yksilöitä on tehty viimeeksi 2011 ja tuohan oli se ratakäytössä ollut yksilö.


    • Anonyymi

      Ei oo ihme että K-Auto hehkuttaa sähköautoa, kun Diesel ja Bensa sekä kaasu vokkelot ei enää kelpaa, niin vaihtoehdot on vähissä, ilmastohömppään yritetään tarrata epätoivoisesti vaan Tesla omi markkinat jo 10 vuotta sitten ja siinä VW nyt sätkii avuttomana.

      Vaan ei tunnu VW sähkiksetkään kelpaavan, toimittajat haukkuneet uudet ID vokkelot ihan paskoiksi. voi voi reppanoita.

      • Anonyymi

        VW on ylivoimainen ykkönen niin polttiksissa kuin sähkiksissäkin.

        "Volkswagenin uusi sähköauto ID.3 on ottanut parissa kuukaudessa tukevan kuristusotteen aiemmasta sähköautovaltiaasta Teslasta.

        ID.3 rynni joulukuun Euroopan myyntitilastoissa kakkoseksi 27 997 myydyllä kappaleella. Tesla jäi sen taakse 24 567 kappaleen myynnillä. Senkin myynti kasvoi viime vuodesta 11 prosenttia.

        Ykkönen oli VW Golf, jota myytiin 30 073 kappaletta."



        https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/teslalla-alkoi-tuhon-tie-euroopassa-vwn-id3-runttasi-ohi-parissa-kuukaudessa/9be57846-c9df-4f9d-9491-3deae7bd44f7


    • Anonyymi

      ja kohta huomataan että vw ei korvaa mitään kun tehdasvikaa pukkaa

      vanha näkymä ja tapa

      • Anonyymi

        Osssssssi. Sun ongelmasi oli se että ostit kolaroidun paksan jobbarilta. Eikä susta ollut miestä selvittämään asiaa sen jobbarin kanssa. Nyt olet itkenyt vuosia typeryytyäsi täysin väärään suuntaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osssssssi. Sun ongelmasi oli se että ostit kolaroidun paksan jobbarilta. Eikä susta ollut miestä selvittämään asiaa sen jobbarin kanssa. Nyt olet itkenyt vuosia typeryytyäsi täysin väärään suuntaan.

        Saattaisin ostaa uuden sähköauton jos akku kestää takuulla 15 -20 vuotta
        ja yön latauksella pääsee 500 km, autossa ei ole muuta kuin akku, potikka
        kaasupolkimessa ja sähkömoottori, ei muuta tietokonetta ja kelvotonta
        tietokonelokiikkaa. Ei mitään älylaitesovelluksia eikä älyttömiä päivityksiä.
        TOIMIVA ja luotettava ja hinta maksimissaan 15 tuhatta euroa.
        Nykyisellään sähköauto on köyhille vitsi ja rikkaille ekolelu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saattaisin ostaa uuden sähköauton jos akku kestää takuulla 15 -20 vuotta
        ja yön latauksella pääsee 500 km, autossa ei ole muuta kuin akku, potikka
        kaasupolkimessa ja sähkömoottori, ei muuta tietokonetta ja kelvotonta
        tietokonelokiikkaa. Ei mitään älylaitesovelluksia eikä älyttömiä päivityksiä.
        TOIMIVA ja luotettava ja hinta maksimissaan 15 tuhatta euroa.
        Nykyisellään sähköauto on köyhille vitsi ja rikkaille ekolelu.

        "Nykyisellään sähköauto on köyhille vitsi"

        Ei köyhille ole kyse käyttövoimasta vaan auton iästä. Kaikki uudet autot ovat köyhälle vitsejä. Polttis on köyhän auto vain siitä syystä että niitä on tarjolla kaikenikäisenä j kaikenhintaisena.
        Kun markkinilla on 10 vuotta vanhoja sähköautoja ja 10 vanhoja polttiksia niin silloin köyhä valitsee ilman muuta sähköauton koska sillä ajaminen on hinnaltaan kertaluokkaa halvempaa.

        Ja tiedoksesi noista älylaitesovelluksista ja päivityksikstä. Niillä ei ole mitään tekemistä auton käyttövoiman kanssa. Kaikissa polttiksissakin on ollut kumpiakin jo ainakin 15 vuotta. Joka vuosi enemmän ja enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Nykyisellään sähköauto on köyhille vitsi"

        Ei köyhille ole kyse käyttövoimasta vaan auton iästä. Kaikki uudet autot ovat köyhälle vitsejä. Polttis on köyhän auto vain siitä syystä että niitä on tarjolla kaikenikäisenä j kaikenhintaisena.
        Kun markkinilla on 10 vuotta vanhoja sähköautoja ja 10 vanhoja polttiksia niin silloin köyhä valitsee ilman muuta sähköauton koska sillä ajaminen on hinnaltaan kertaluokkaa halvempaa.

        Ja tiedoksesi noista älylaitesovelluksista ja päivityksikstä. Niillä ei ole mitään tekemistä auton käyttövoiman kanssa. Kaikissa polttiksissakin on ollut kumpiakin jo ainakin 15 vuotta. Joka vuosi enemmän ja enemmän.

        Kuka uskaltaa ostaa 10 vuotta vanha sähköauton? Patterien uusiminen maksaa enemmän kuin auto, jos sähkömoottori pitää uusia se on konkurssi.

        Sähköautoista tulee kertakäyttöisiä kodinkoneita, kun ne hajoo niitä ei kannata korjata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka uskaltaa ostaa 10 vuotta vanha sähköauton? Patterien uusiminen maksaa enemmän kuin auto, jos sähkömoottori pitää uusia se on konkurssi.

        Sähköautoista tulee kertakäyttöisiä kodinkoneita, kun ne hajoo niitä ei kannata korjata.

        Kaikki jotka ymmärtävät vähänkin tekniikasta. 10 vuotta vanha sähköauto on paljon turvallisempi ostos kuin samanikäinen polttis.

        Esim VW:n ID.x auotoisa on alumiinen kantava rakenne eli ruosteongelmia ei tarvise pohtia lainkaan,
        Sähkömoottorissa on yksi ainoa liikkuva osa ja ainoastaan kaksi kuluvaa osaa. Koko moottorin peruskorjaus tarkoittaa kahden halvan laakerin vaihtamista ja sen jälkeen moottori on käytännössä tehdasuusi. Teollisuudessa sähkömoottoreille lasketaan 24/7 käytössä reilusti yli kymmenen vuoden käyttöikää eikä polttomoottoreja kelpuuteta oikeastaan mihinkään jatkuvaan käyttöön.

        Akuille on testatttu reilun 20 vuoden käyttöikä niin että kapasiteetista on vielä 80% tallella. Sen lisäksi 10 vuotta vanhaa käytettyä ostaessa akkujen kunto on erittäin helppo testata. Akku ei koskaan leviä yhtäkkiä ja varoittamatta niinkuin 10 vuotta vanhan polttiksen voimalinja voi tehdä ja usein tekeekin. polttiksen voimalinjassa on yli 2.000 osaa kun sähköautossa määrä on 20-40. Jokaiselle tekniikkaa vähänkin ymmärtävälle tuo kertoo kaiken olellisen siitä kumman ostaa jos laitteella on ikää 10 vuotta.

        Yhteenveto 10 vuotta vanha sähköauto on järkiostos polttikseen verrattuna


    • Anonyymi

      Tulevaisuus on raideliikenne ja sähköfillarit, sähköttömät fillarit, kaasu- ja vetybussit, hevoset, tietty bensamoottoreilla ajetaan vielä pitkään kun lentoliikenne ei polta kaikkea bensaa.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

      Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2636
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

      Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2272
    3. 148
      2254
    4. Hullu liikenteessä?

      Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2150
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

      Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1752
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

      Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1627
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

      Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1566
    8. Pyhäinpäivän aamua

      Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      289
      1447
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

      Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1399
    10. Kunta ostaa kivitipun

      Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1389
    Aihe