Kysymys 60+ naisille.

Tämä ei ehkä ihan suoraan kuuluisi tälle osastolle, mutta ...

Kiinnostaisi tietää millaisia ajatuksia teillä 60 naiset on suhteesta nuorempaan mieheen?
Mitä ajatuksia herättää salainen ja satunnainen suhde nuorempaan mieheen jossa pidetään vaan hauskaa ja nautitaan elämästä?

Olen itse nelikymppinen suomalainen mies ja minua on jo jonkin aikaa kiinnostanut saada kokea kaikkea ihanaa itseäni vanhemman naisen kanssa.
En tiedä millaista kieltä tällä palstan osiolla suvaitaan, joten jätän sen tarkemmin asian kuvailematta.

Missä 60 naisiin voisi saada yhteyttä, missä te "hengailette"? Ihan arjen keskellä marketissakaan kun ei tämmöisellä asialla voi lähestyä.
Eikä tällaisella asialla voi muutenkaan oikein toista suoraan lähestyä, se olis mautonta ja epäkorrektia.

Kiitos vastauksista jo etukäteen.

89

1029

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Munahaukoille oiva tilaisuus.

• Ehkäpä kyllä, mutta itse olen kiinnostunut ihan jostain muusta kuin mainitsemastasi lintulajista. 😅 Minut sytyttää ihan päinvastainen naistyyppi.

Ja vaikka haaveissani onkin kokea jotain uutta, ei se tarkoita, että ihan kenen kanssa vaan.
        Yhteinen nautinto on myös sitä miten kemiat kohtaa.

• Anonyymi
        GrannyLover06 kirjoitti:

Ehkäpä kyllä, mutta itse olen kiinnostunut ihan jostain muusta kuin mainitsemastasi lintulajista. 😅 Minut sytyttää ihan päinvastainen naistyyppi.

Ja vaikka haaveissani onkin kokea jotain uutta, ei se tarkoita, että ihan kenen kanssa vaan.
        Yhteinen nautinto on myös sitä miten kemiat kohtaa.

Täällä on vain kuivia karva majavia joita seksi kiinnostaa kaikkein vähiten. Ei ollenkaan.
        Että tällä kertaa joudut tyytymään nyrkki-kyllikkiin ja haaveilemaan vanhoista.
        Kannattaa suunnata verkot vesille aidoille deitti palstoille.

• Anonyymi kirjoitti:

Täällä on vain kuivia karva majavia joita seksi kiinnostaa kaikkein vähiten. Ei ollenkaan.
        Että tällä kertaa joudut tyytymään nyrkki-kyllikkiin ja haaveilemaan vanhoista.
        Kannattaa suunnata verkot vesille aidoille deitti palstoille.

Jottei saada tukkapöllyä, niin sanon vaan, että kiitos kommentista ja olin jo varmuuden vuoksi kaukaa viisas ja kävin Treffien puolelle näpyttelemässä ilmoituksen.

Kyllähän sitä Kyllikkiä aina välillä, mutta toivottavasti löytyisi se oikea seikkailunhaluinen ystävä vaikka tuolta Treffien puolelta.

En välttämättä keskustelupalstalta olettanut löytyvän seuraa, mutta ajatustenvaihto aiheesta myös naisten kanssa olis oikein mukavaa.

• Anonyymi
        GrannyLover06 kirjoitti:

Jottei saada tukkapöllyä, niin sanon vaan, että kiitos kommentista ja olin jo varmuuden vuoksi kaukaa viisas ja kävin Treffien puolelle näpyttelemässä ilmoituksen.

Kyllähän sitä Kyllikkiä aina välillä, mutta toivottavasti löytyisi se oikea seikkailunhaluinen ystävä vaikka tuolta Treffien puolelta.

En välttämättä keskustelupalstalta olettanut löytyvän seuraa, mutta ajatustenvaihto aiheesta myös naisten kanssa olis oikein mukavaa.

Ei kuule onnistu täällä, ovat ujoja, oikeastaan ummessa, välttelevät aihetta - kuten näkyy, ei yhtään kommenttia heidän puoleltaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei kuule onnistu täällä, ovat ujoja, oikeastaan ummessa, välttelevät aihetta - kuten näkyy, ei yhtään kommenttia heidän puoleltaan.

Toisaalta sekin on ymmärrettävää kun ajattelee täällä Suomi24-keskustelupalstalla yleisesti tapahtuvaa mollaamista ja haukkumista. Sekin voi vaikuttaa haluu ilmaista ajatuksia, kukapa sitä haluaisi mieltään pahoittaa ja täällä se on monesti enemmän sääntö kuin poikkeus.

Lisäksi varmasti aiheuttaa epäluuloa ja varovaisuutta tämä aihe minkä aloitin. Nykypäivänä varsinkin kun maailmaan mahtuu vähän kaikkea mitä kannattaakin ajatella varauksella.

Mutta toivottavasti joku nainenkin uskaltautuu jotain kommentoimaan ettei tämä ole vain meidän miesten välistä jutustelua, mikä sekin on tottakai mukavaa ja tervetullutta.

• Anonyymi kirjoitti:

Olihan täällä joku itsestään kertonut:

"Täällä on vain kuivia karva majavia joita seksi kiinnostaa kaikkein vähiten. Ei ollenkaan."
        :D.

• Anonyymi

Sehän on kuin lastaan panisi jos 4-kymppiseen sekoaa, ei kiitos. Oman ikäisen kanssa ollaan "samalla aaltopituudella" ja samassa elämäntilanteessa. Minua ei ainakaan enää mitkään "seikkailut" kiinnosta, varsinkaan seksi sellaiset, haluan turvallista ja vakaata niin seksi- kuin muutakin elämää.

• Kiitos kommentista.

Enpä hoksannut sitä noin ajatella, mutta kyllä, jos itse ajattelen seikkailua parikymppisen kanssa, tulisi tuo ajatusmaailmojen ero ehkä eteen. Ja onhan se selvää, että parikymppisellä, nelikymppisellä ja kuusikymppisellä on elämänvaihe ihan erilainen.

Onhan tässä itselläkin suurimmat menohalut jo jääneet taakse ja ajatusmaailmakin ihan eri kuin parikymppisenä. Mutta seikkailumieltä ihan samalla tavalla ja kiinnostus kokea uusia elämyksiä ihan kuin ennen. No, varmasti sekin on niin yksilöllistä ja niin pitääkin olla. Jokainen elää sitä omaa elämäänsä.

• Anonyymi
        GrannyLover06 kirjoitti:

Kiitos kommentista.

Enpä hoksannut sitä noin ajatella, mutta kyllä, jos itse ajattelen seikkailua parikymppisen kanssa, tulisi tuo ajatusmaailmojen ero ehkä eteen. Ja onhan se selvää, että parikymppisellä, nelikymppisellä ja kuusikymppisellä on elämänvaihe ihan erilainen.

Onhan tässä itselläkin suurimmat menohalut jo jääneet taakse ja ajatusmaailmakin ihan eri kuin parikymppisenä. Mutta seikkailumieltä ihan samalla tavalla ja kiinnostus kokea uusia elämyksiä ihan kuin ennen. No, varmasti sekin on niin yksilöllistä ja niin pitääkin olla. Jokainen elää sitä omaa elämäänsä.

Lisään 10:45

Ajattelen näin, että jos olen ollut kolmekymppinen, sinä olet ollut vielä bambers-vaiheessa eli oli vaavi, itkit ja ääntelehdit ehkä vähän pyörähtelit ja nostit päätä, kun itse halusin 'keskustella syvällisii' ja saada lapsen.
        Sori, mutta kivempi on leikkiä samanikäisen kanssa.
        Beng
        Tämä ei tarkoita, etteikö vanhempana naisena ole kivaa jutella esim. harrastuksissa nuorukaisten kanssa asioista. Lapsenihan on sinun ikäluokkaasi.
        Liekkö niin, että miesten itsetuntoa hivelee nuorempi kumppani ja julkkiksetkin tuovat mieluusti hetikohta löytönsä, minkä ovat saalistaneet, jonkin kiehnäävän pimauksen.
        Naista voisi hervottomasti naurattaa, jos johonkin ensi-iltaan vetäisi perässään jotain poikasta, elämänkumppaninaan.
        Suonet anteeksi tällaisen esihistoriallisen kannanoton.

• Anonyymi kirjoitti:

Ajattelen näin, että jos olen ollut kolmekymppinen, sinä olet ollut vielä bambers-vaiheessa eli oli vaavi, itkit ja ääntelehdit ehkä vähän pyörähtelit ja nostit päätä, kun itse halusin 'keskustella syvällisii' ja saada lapsen.
        Beng
        Tämä ei tarkoita, etteikö vanhempana naisena ole kivaa jutella esim. harrastuksissa nuorukaisten kanssa asioista. Lapsenihan on sinun ikäluokkaasi.
        Liekkö niin, että miesten itsetuntoa hivelee nuorempi kumppani ja julkkiksetkin tuovat mieluusti hetikohta löytönsä, minkä ovat saalistaneet, jonkin kiehnäävän pimauksen.
        Naista voisi hervottomasti naurattaa, jos johonkin ensi-iltaan vetäisi perässään jotain poikasta, elämänkumppaninaan.

Hyvä pointti.

Tässä varmasti on myös miesten ja naisten ajatusmaailmallinen ero, vaikkei tietysti ikinä saa yleistää. Tarkoitan siis tuota "saalistusta" ja tarvetta itsetunnon nostattamiseen.

En epäile etteikö esim. rakkauden tunnetta voisi tuntea, vaikka ikäeroa olisikin, mutta en itsekään kokisi esim. parinkymmenen vuoden ikäeroa hyvänä lähtökohtana. Voisin kuvitella ettei se toimi.
        Mutta ne kenellä sellainen ikäero on ja homma toimii, niin keneltä se on pois, ei keneltäkään. Eli onnea heille, rakkaus on rakkautta.
        Itse olen ihan puhtaasti kuitenkin kokemusten ja elämän nautintojen perässä, eli parisuhde ei ole ollenkaan se näkökulma mitä mietin.

Tuo näkökulma oli kyllä hyvin kuvaava kun sanoit, että olen ollut vaippaiässä kun itse olet suunnitellut perheenlisäystä.
        Se ajatus on ymmärrettävästi aika iso "turn off". Noin ajateltuna on ymmärrettävää ettei ajatuksesta innostu.

Esihistoriallinen kannanotto oli juuri hyvä kannanotto. 👍

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Beng

Mielikuva Katri-Helena ja Tommi punaisella-sinisellä-keltaisella matolla käsi kädessä, nuo mainiot kalakaverit :D

• Anonyymi kirjoitti:

Mielikuva Katri-Helena ja Tommi punaisella-sinisellä-keltaisella matolla käsi kädessä, nuo mainiot kalakaverit :D

En ole seurannut heidän elämäänsä, mutta suotakoon heille onnensa. Eipä ole sekään keneltäkään pois.

Kyllähän suuri ikäero pistää silmään, mutta jos se ei heitä häiritse, niin ei pitäisi olla aihe muillekaan. Itse en jaksa mieltäni toisten asioilla päätäni vaivata.

• Anonyymi
        GrannyLover06 kirjoitti:

Hyvä pointti.

Tässä varmasti on myös miesten ja naisten ajatusmaailmallinen ero, vaikkei tietysti ikinä saa yleistää. Tarkoitan siis tuota "saalistusta" ja tarvetta itsetunnon nostattamiseen.

En epäile etteikö esim. rakkauden tunnetta voisi tuntea, vaikka ikäeroa olisikin, mutta en itsekään kokisi esim. parinkymmenen vuoden ikäeroa hyvänä lähtökohtana. Voisin kuvitella ettei se toimi.
        Mutta ne kenellä sellainen ikäero on ja homma toimii, niin keneltä se on pois, ei keneltäkään. Eli onnea heille, rakkaus on rakkautta.
        Itse olen ihan puhtaasti kuitenkin kokemusten ja elämän nautintojen perässä, eli parisuhde ei ole ollenkaan se näkökulma mitä mietin.

Tuo näkökulma oli kyllä hyvin kuvaava kun sanoit, että olen ollut vaippaiässä kun itse olet suunnitellut perheenlisäystä.
        Se ajatus on ymmärrettävästi aika iso "turn off". Noin ajateltuna on ymmärrettävää ettei ajatuksesta innostu.

Esihistoriallinen kannanotto oli juuri hyvä kannanotto. 👍

Niinpä niin.
        Millä ajatuksella olet liikenteessä.
        Kokeilumielessä. Et tunteella? Joten, joten, miten sitten siirryt puhumaan rakkaudesta.
        Öhöm.
        Beng
        Minä olen romantikko, mutta järki jarruttaa övereistä.
        Beng

• Anonyymi kirjoitti:

Niinpä niin.
        Millä ajatuksella olet liikenteessä.
        Kokeilumielessä. Et tunteella? Joten, joten, miten sitten siirryt puhumaan rakkaudesta.
        Öhöm.
        Beng
        Minä olen romantikko, mutta järki jarruttaa övereistä.
        Beng

Näissä keskusteluissa on aina se vaara, että vaikka kuinka yrittäisi muotoilla ajatuksensa ja lauseensa oikein, ei siinä välttämättä ihan onnistu.

Tarkoitin, että en kyseenalaista ihmisten aitoja tunteita vaikka ikäeroa olisikin. Tässä kun monessa kommentissa on ikäeroa ja parisuhdetta käsitelty ...

Mutta kyllä, itse olen kiinnostunut kokemuksista, en rakkaudesta tai rakastumisesta. En kuitenkaan tarkoita, että vain pitäisin toista objektina, en tosiaankaan.
        Jos kemiat kolahtaa ja ihmisillä on sama ajatus, voihan sitä toisistaan nauttia ilman suuria rakkauden tunteita. Ystävyys olisi ehkä se oikea sana.

• Anonyymi

Hello täältä!

Miksi juuri 60 tyyppejä etsiskelet? Eikö ees 50 olis pareet?
      Olishan siinäkin 10 vuotta ikäeroa.
      Utelet, että mimmosia ajatuksia meillä 60 naisilla on suhteesta nuorempiin miehiin.
      Sanos kuule ensteks ja toistekski, että mimmosia Ajatuksia sinulla itselläsi on parikymmentä vuotta vanhempiin naisiin.
      Siis: Mikä heissä sinua viehättää? Tahi miks 60-vuotias olis muka kiinnostavampi, kuin esim. nelikymppinen?
      Mimmosia "taitoja" sinulla olisi tarjottavana, että vanhempi nainen siitä ilostuisi :)
      Vai ajatteletko, että vaikka olisit heevetin osaamaton rakkauden aakkosissa, niin kaikki menisi läpi vain sen takia, kun olet vielä poikaanen :)

Itseäni ei kiinnostaisi tipan lirua lapseni ikäinen mies. Oli hän kuinka "sulokroppainen" ja "suloposkinen" tahansa. Pelkkä ajatuskin saa karvani nousemaan pystyyn.

Sitä paitsi mulla on nyt semmonen hytinä takaraivon takaosassa, että koko aloitus on leikkimielinen tekoaloitus. Halu vaan rupatella jostakin....

Ota sukset ja lähe ulos hiihtelemään. Siinä olis yhelle kiimaiselle miehelle hyvää tekemistä:) Koko Suomi on pullollaan lunta, asui missä tahansa.
      Hiihtäessä tulee punaaset posketkin.

Heikunkeikku

• Kiitos kommentista.

Oikeastaan se ikä on vaan yks juttu, sillä pidän kyllä ihan kaiken ikäisiä naisia viehättävinä, jos siis toinen on ns. makuuni. Eihän ikä oikeastaan muuta ole kuin ikä, jos muuten tuntuu, että tunne on hyvä molemmin puolin.

Enkä todellakaan aliarvioi 60 naisia, miksi heille pitäisi "kelvata" vain nuorempi mies ja sen takia olisin riittävä. Ei, en ollenkaan.
        Se mitä "taitoja" minulla olisi tarjota on halu tuottaa toiselle hyvää oloa ja nautintoa, samalla itse saada uusia kokemuksia ja yhtälailla nauttia elämästä. Uskon, että itseäni vanhempi nainen voisi antaa minulle myös uusia näkökulmia elämään, läheisyyteen ja myös seksiin.

Aloitus on ihan aito ja niin myös minä. Keskustelun ajatus on sekä ihan jutella aiheesta, mutta myös selvittää, että onko ajatukseni ja haaveeni ihan mahdoton.
        En tunne kovinkaan montaa yli kuusikymppistä ihmistä ja missä tämmöistä asiaa voisi ottaa puheeksi, eli ihan todellinen tarkoitus tällä on.

Mutta kyllä, otan neuvosta vaarin ja lähden ulkoilemaan. Jo tässä tuli lumityöt huhkittua, mutta näin kauniilla ilmalla on juuri oikein laittaa palsta kiinni ja nauttia raittiista talvikelistä. 👍

Kivaa talvipäivää sinne!

• Anonyymi
        GrannyLover06 kirjoitti:

Kiitos kommentista.

Oikeastaan se ikä on vaan yks juttu, sillä pidän kyllä ihan kaiken ikäisiä naisia viehättävinä, jos siis toinen on ns. makuuni. Eihän ikä oikeastaan muuta ole kuin ikä, jos muuten tuntuu, että tunne on hyvä molemmin puolin.

Enkä todellakaan aliarvioi 60 naisia, miksi heille pitäisi "kelvata" vain nuorempi mies ja sen takia olisin riittävä. Ei, en ollenkaan.
        Se mitä "taitoja" minulla olisi tarjota on halu tuottaa toiselle hyvää oloa ja nautintoa, samalla itse saada uusia kokemuksia ja yhtälailla nauttia elämästä. Uskon, että itseäni vanhempi nainen voisi antaa minulle myös uusia näkökulmia elämään, läheisyyteen ja myös seksiin.

Aloitus on ihan aito ja niin myös minä. Keskustelun ajatus on sekä ihan jutella aiheesta, mutta myös selvittää, että onko ajatukseni ja haaveeni ihan mahdoton.
        En tunne kovinkaan montaa yli kuusikymppistä ihmistä ja missä tämmöistä asiaa voisi ottaa puheeksi, eli ihan todellinen tarkoitus tällä on.

Mutta kyllä, otan neuvosta vaarin ja lähden ulkoilemaan. Jo tässä tuli lumityöt huhkittua, mutta näin kauniilla ilmalla on juuri oikein laittaa palsta kiinni ja nauttia raittiista talvikelistä. 👍

Kivaa talvipäivää sinne!

Oukkidoukki. Olet hyvä sanoissasi. Viljasti niitä viljelet :)
        Ja kohteliaisuuttakin piisaa. On ilo lukea ihmistä, joka osaa sanoja tällätä.
        Siitä ja tästä huolimatta olen pakotettu sanomaan: En usko sinua.
        Ei tarvitse vastata minulle. Se pyyntöni on.
        Sen verran lukenut olen, että huomaan erheesi kirjoituksissasi.
        Mutta ei haittaa, ei ei, en silleen täs "paasaa".
        Aloitus oli kuitenkin erilaisuudessaan ihan kiva.
        Koska et politisoinut etkä mitään muutakaan tympeetä, niin annan arvosanaksi aloituksesta kahdeksan. Ei paha arvosana ihmiseltä, joka opettajana anneskelee arvosanoja työkseen ja joka on aika tiukkis tyypiltään.

Heikunkeikku

• Anonyymi kirjoitti:

Oukkidoukki. Olet hyvä sanoissasi. Viljasti niitä viljelet :)
        Ja kohteliaisuuttakin piisaa. On ilo lukea ihmistä, joka osaa sanoja tällätä.
        Siitä ja tästä huolimatta olen pakotettu sanomaan: En usko sinua.
        Ei tarvitse vastata minulle. Se pyyntöni on.
        Sen verran lukenut olen, että huomaan erheesi kirjoituksissasi.
        Mutta ei haittaa, ei ei, en silleen täs "paasaa".
        Aloitus oli kuitenkin erilaisuudessaan ihan kiva.
        Koska et politisoinut etkä mitään muutakaan tympeetä, niin annan arvosanaksi aloituksesta kahdeksan. Ei paha arvosana ihmiseltä, joka opettajana anneskelee arvosanoja työkseen ja joka on aika tiukkis tyypiltään.

Heikunkeikku

Enhän minä malta olla vastaamatta, vaikka pyysitkin. Ja kiitos kivoista sanoista, kahdeksan on oikein mukava arvosana. 😁

Seuraan kyllä aika paljon mitä maailmalla tapahtuu ja politiikka on erittäin mielenkiintoinen aihe. Politiikassa ja yhteiskunnallisissa päivän polttavissa aiheissa on vain yksi pulma, niistä ei nouse sosiaalisessa mediassa kuin verenpaine. 😂

Kun ihmisellä on arjen keskellä omaa aikaa, se aika pitäisi käyttää elämästä nauttimiseen ja esim. itsensä kehittämiseen. Eikä väärin ole ihan olla vaan.

Elämästä saa tylsän, harmaan, ahdistavan ja jopa pelottavan kun sen täyttää niillä aineksilla. Itse ainakin yritän elää kuplassani todellisuuden ja realiteetin ymmärtämällä, mutta niin paljon kuin mahdollista sen ulottumattomissa.

Niin ja kyllä minä ihan aito olen, edelleen. Kasvoton ja nimetön, mutta juuri oma itseni.

• Anonyymi

Miksi naisen pitää olla vanhempi ? Luulet, että on varma saanti edes joskus ?

• Kukaan meistä ei toistemme saamisista oikein voi sanoa mitään. Hyvä pointti tuokin, näinkin voisi olla, mutta se ei ole tässä syy eikä idea.

Oikeastaan tätä ei varmasti ymmärrä kuin ihminen joka jakaa saman ajatuksen.
        Tässä on kyse, kuten jo aiemmin totesin, elämänkokemuksista. Sellaisesta mikä on kiinnostava ja mitä haluan kokea.

Seksin suhteen en ole kokematon enkä elä selibaatissa. Kokemus hyvästä seksistä itseäni vanhemman naisen kanssa on kuitenkin kokematta ja miksi se ei olisi ihan yhtä upea kokemus, tai vielä parempi, kuin mikä muukin?

Jos ajattelen mieluisinta tilannetta, niin se olisi jotain sellaista missä vanhempi nainen on läheisyyttä vailla ja haluaisi silloin tällöin nauttia kiireettömästä yhdessäolosta.
        Läheisyys ja seksi on kaikkien oikeus ikään katsomatta ja löytyy varmasti ihania naisia joille syystä tai toisesta tämä ei ole mikään itsestäänselvyys, vaikka sitä kaipaisikin. En tarkoita, että olisin maailman lahja heille, mutta selventääkseni ajatustani.

Palstalla ei oikein voi kenenkään elämäntilannetta tai elämää kommentoida, koska kukaan ei toisesta tiedä yhtikäs mitään.
        Siksi toivon, että pysytään aiheessa eikä arvailla. Kenenkään mielen pahoittaminen on täysin turhaa. Keskustellaan mieluummin hyvässä hengessä. 👍

• Anonyymi

Tiedätkö mikä on pedofiilin vastakohta ?
      Vastaus: Ekku Peltomäki.

• Ei kuulu tuttaviini eikä hänen asiansa kuulu minulle.

• Anonyymi

Olet jo nelikymppinen, eikö elämä ole antanut sinulle kumppania, onko sinussa joku ulkoinen/sisäinen vika kun vielä naimattomana vanhoista naisista unelmoit?

• Ei, eipä arvailla. Ei minun täällä tarvitse itseäni tai ulkonäköni todistella.

Voin kyllä sen verran sanoa, että olen ulkoisesti oikeinkin hyvännäköinen miehen näköinen mies. Parisuhdestatus selviää kyllä teksteistä.

• Anonyymi
        GrannyLover06 kirjoitti:

Ei, eipä arvailla. Ei minun täällä tarvitse itseäni tai ulkonäköni todistella.

Voin kyllä sen verran sanoa, että olen ulkoisesti oikeinkin hyvännäköinen miehen näköinen mies. Parisuhdestatus selviää kyllä teksteistä.

Huomaan, että nuori mies on alkanut kiinnostaa paria palstan vakituista, kuumottaa selvästi.
        Mikä ettei ahjo alkaa kuumeta!

• Anonyymi kirjoitti:

Huomaan, että nuori mies on alkanut kiinnostaa paria palstan vakituista, kuumottaa selvästi.
        Mikä ettei ahjo alkaa kuumeta!

Otan tuon positiivisena kommenttina.

Sehän tässä keskustelussa olisikin ajatus. Olla eri mieltä, olla samaa mieltä tai yleisesti jakaa ajatuksia. Eikä mahdollinen "ahjon kuumeneminenkaan" ole ollenkaan paha juttu. Mikäs sen mukavampaa kun vähän innostua asiasta.

• Anonyymi

Tekisi mieleni aloitaa, että kuulepa poju, mutta totean vain, että suurin osa meistä 6-kymppisistä naisista on jo sen verran kokeneita ja hyvällä itsetunnolla varustettuja, ettei kenenkään, siis ei nuoren tai vanhemmankaan, leikkikaluksi tietoisesti lähdetä. Halu seksiin, ainakin minulla, tulee miehen myötä, ei siis niin, että ensin on halu ja siihen etsitään tyydyttäjää. Ei millään pahalla, mutta on sinulla paljon elämästä oppimista, eikä se viisaus löydy pelkästään naisen, vanhemman tai nuoremman, jalkojen välistä!

• Eipä minua ole hetkeen pojuteltu enkä tosiaankaan ota sanojasi pahalla. Päinvastoin, erittäin hyvä kirjoitus. Juuri tällaisia näkökulmia toivoinkin.

Totta, ei varmasti viisauksia löydä kenenkään haarovälistä. Ja elämähän on elämän mittainen oppi.

• Anonyymi

Kun näen nelikymppisen miehen, ei missää kolahda. Katson hänet henkilöksi, en mieheksi. Lähes 30 vuoden ero on minulle tolkuton. En pystyisi millään nauttimaan seksistä, enkä usko että siitä mitään uutta ja kiehtova löytäisin. Ajattelisin että perhana, vävyn ikäinen koltiainen.
      En myöskään usko, että mitään suurempaa elämystä sinä meistä löytäisit tai saisit kuin ikäisistäsi. Mielestäni sinun ei kannata meitä vanhoja kärttää, mutta luonnollisesti halusi ja tahtosi ovat sinun. Toki toivon toiveesi täyttyvän. Pitää katsoa ettei tarvitse katua menetettyä kokemusta, tuskin tuossa korkealta putoaa.

• Anonyymi

Vielä: minulla on erittäin vahvasti sellainen tunne, että tämä 'mummelien rakastaja' eli eräänlainen nuoruusilopilleri on alias jotain muuta täältä.
        Voi ihan olla 70 - 80 v nainen tai Porvoon Paroni, jopa DW voisi leikkiä näin.
        Minun vaistoni sanoo, että aloittaja on muuta kuin 40 v.
        Beng🙈

• Anonyymi kirjoitti:

Vielä: minulla on erittäin vahvasti sellainen tunne, että tämä 'mummelien rakastaja' eli eräänlainen nuoruusilopilleri on alias jotain muuta täältä.
        Beng🙈

En ole mikään noista enkä osaa noista lyhenteistä edes tiedä.

Ei tämä mitään monimutkaista ja ihmeellistä ole. Ihan omana itsenäni kirjoitan asiasta mikä kiinnostaa minua, mutta vaikeaahan sitä on erityisemmin todistaa.

Vaikka nämä palstat tuntuu olevan toinen toistaan ihmeellisempiä vedätyksiä täynnä, niin on täällä aitojakin ihmisiä.

• Hyvä kommentti, kiitos.

Niin, voihan olla ettei kokemus kumminkaan puolin olisi mitenkään ihmeellinen. Ja kyllähän tähän varmasti vaikuttaisi monta asiaa.

Toisaalta, eihän sitä koskaan tiedä. Ja mitään ei pitäisi jättää kokematta, jos jokin asia tuntuu siltä. Sekään ei katso ikää, sama oikeus on kaikilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Beng🙈

Mitä väliä jos aloittaja narraa. Jos haluaa esttää jotain muuta kuin on, niin siitä ei ole minulle mitään haittaa. Kun kysytään niin vastaan, enkä mieti asiaa sen enampää.

• Anonyymi kirjoitti:

Mitä väliä jos aloittaja narraa. Jos haluaa esttää jotain muuta kuin on, niin siitä ei ole minulle mitään haittaa. Kun kysytään niin vastaan, enkä mieti asiaa sen enampää.

No näin juuri. 👍

Ja vaikka nyt tässä pari päivää olen aika aktiivisesti vastaillut, niin ei minulla olisi edes aikaa turhia aloituksia vain ajankuluksi kirjoitella. Tämä on aihe mikä kiinnostaa ja siksi siihen annan nyt aikaa.

• Anonyymi

Nimimerkkisi on tavallaan loukkaava. Nainen on vasta sitten mummo, kun hänellä on lapsenlapsia, ei aikaisemmin. Monet naiset tekevät lapsia noin 40-vuotiaina eli he eivät ole mummoja 60-vuotiaina.

• Se ei todellakaan ollut tarkoitus, mutta oikeassa olet. Se kävi kyllä itselläkin mielessä kun olin luonut nimimerkin, mutta mitä siinä vaiheessa olis enää voinu tehdä ...

Pahoittelut tuosta kaikille, ajatus oli harmittomampi kuin toteutus.

• Anonyymi
        GrannyLover06 kirjoitti:

Se ei todellakaan ollut tarkoitus, mutta oikeassa olet. Se kävi kyllä itselläkin mielessä kun olin luonut nimimerkin, mutta mitä siinä vaiheessa olis enää voinu tehdä ...

Pahoittelut tuosta kaikille, ajatus oli harmittomampi kuin toteutus.

Esihistoriallista on hymyilyttänyt ketjusi.
        Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Beng

Muistuttaisin daameja: Onni suosii rohkeaa !

• Anonyymi kirjoitti:

Beng

No mutta se on tehnyt jo siinä tehtävänsä, jos se on edes hauskuutta antanut ja hymyilyttänyt. 😁👍

• Anonyymi kirjoitti:

Muistuttaisin daameja: Onni suosii rohkeaa !

Tämäkin pitää paikkansa. 👍

• En oikein ymmärrä miksi 60 nainen ei voisi olla nelikymppisen mielestä kaunis, seksikäs ja haluttava. Teen tälle ihan oman pienen alaketjun, sillä sen ajatus on ansainnut ...

Jos nyt ajatellaan ihan arkista tilannetta, esim. kauppareissua markettiin.
      Vastaan tulee paljon ihmisiä joista silmiin saattaa pistää miellyttävän näköinen ihminen ihan ikään katsomatta. Tässä yhteydessä tarkennan, että puhun nyt sekä ikäisistäni, että myös vanhemmista naisista ... ja ihan yleisestikin ihmisistä.

Joskus vastaan tulee selkeästi itseäni vanhempi nainen joka herättää huomioni esim. kivalla hymyllä tai vaikka vaan olemuksellaan.
      Persoona saattaa olla hyvin viehättävä tai hän voi olla jollain tavalla muuten joukosta erottuva. Toisilla ihmisillä on tapa vaan olla mikä huokuu jotain mielenkiintoista.

Tässä keskustelussa ehkä liikaakin korostuu ikä, mikä toki onkin aloituksen ajatus, mutta haluan kuitenkin korostaa myös muita piirteitä kuin ikä.
      Eihän ikäryhmiäkään voi yleistää, niin kuin ei ihmisiä yleensäkään. Ja kypsä aikuinen itsevarma nainen on nainen parhaimmillaan.

• Anonyymi

Minua sitten pistää vihaksi tuo sanonta kypsä nainen. Kypsä mihin, millä kypsynyt, mistä kypsynyt, miksi kypsynyt? Kypsästähän ei ole pitkä matka ylikypsään ja mätään, ainakaan jos hedelmistä puhutaan, muissa ruoka-aineissa viitataan usein kypsällä käyttövalmiiseen. Miksei miehistä sanota koskaan kypsä, no siksi että sanonta on miesten keksintö jolla viitataan muka korrektisti vanhaan naiseen. Olen minäkin kypsä, nimittäin olen kypsynyt tuohon kypsäksi nimittelyyn.

• GrannyLover06
        Anonyymi kirjoitti:

Minua sitten pistää vihaksi tuo sanonta kypsä nainen. Kypsä mihin, millä kypsynyt, mistä kypsynyt, miksi kypsynyt? Kypsästähän ei ole pitkä matka ylikypsään ja mätään, ainakaan jos hedelmistä puhutaan, muissa ruoka-aineissa viitataan usein kypsällä käyttövalmiiseen. Miksei miehistä sanota koskaan kypsä, no siksi että sanonta on miesten keksintö jolla viitataan muka korrektisti vanhaan naiseen. Olen minäkin kypsä, nimittäin olen kypsynyt tuohon kypsäksi nimittelyyn.

Kiitos kommentista.

Noin kun sen ajattelee, niin olet täysin oikeassa. Monen sanan ja termin tulkinta voi olla positiivinen tai negatiivinen, vaikka itse sana olisi suhteellisen neutraali.

Itse ajattelin sanaa kypsä pelkästään positiivisena asiana, eikä siihen liittynyt mitään sellaista, että se olisi miesten kehittämä nimitys tai kuvaus.
        Puhutaanhan yleisesti esim. kypsymisestä aikuisuuteen ilman sen kummempaa sukupuolisidonnaisuutta.

Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat ja pahoittelut jos olin loukkaava.

• Anonyymi
        GrannyLover06 kirjoitti:

Kiitos kommentista.

Noin kun sen ajattelee, niin olet täysin oikeassa. Monen sanan ja termin tulkinta voi olla positiivinen tai negatiivinen, vaikka itse sana olisi suhteellisen neutraali.

Itse ajattelin sanaa kypsä pelkästään positiivisena asiana, eikä siihen liittynyt mitään sellaista, että se olisi miesten kehittämä nimitys tai kuvaus.
        Puhutaanhan yleisesti esim. kypsymisestä aikuisuuteen ilman sen kummempaa sukupuolisidonnaisuutta.

Jos tuossa "kypsä nainen" sanonnassa ei ole mitään kätkettyä tarkoitusta, niin miksihän vastaavan ikäinen mies on "parhaassa iässä" tai "charmantisti harmaantunut" tai "viriili", sanontoja riittää. Voisithan sinäkin hakea viriiliä naista, etkä kypsää joka viittaa rupsahtaneeseen.

• Anonyymi
        GrannyLover06 kirjoitti:

Kiitos kommentista.

En pidä loukkauksena, jos joku sanoo minun olevan kypsä aikuinen nainen. Tuollainen kuvaus kertoo, että minulla on elämänkokemusta ja tiedän mitä tahdon.

Eiväthän hedelmätkään raakileina tai puolikypsinä ole hyviä. Vasta kypsä hedelmä on parhaimmillaan.

Jos minua ylikypsäksi joku uskaltautuisi nimittelemään, niin tulistuisin ja silloin ei hyvä heiluisi.

kylmätotuus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos tuossa "kypsä nainen" sanonnassa ei ole mitään kätkettyä tarkoitusta, niin miksihän vastaavan ikäinen mies on "parhaassa iässä" tai "charmantisti harmaantunut" tai "viriili", sanontoja riittää. Voisithan sinäkin hakea viriiliä naista, etkä kypsää joka viittaa rupsahtaneeseen.

Kypsä ja rupsahtanut eivät ole synonyymejä. - Nm. Mitä muuta jäänyt väliin

• Anonyymi kirjoitti:

En pidä loukkauksena, jos joku sanoo minun olevan kypsä aikuinen nainen. Tuollainen kuvaus kertoo, että minulla on elämänkokemusta ja tiedän mitä tahdon.

Eiväthän hedelmätkään raakileina tai puolikypsinä ole hyviä. Vasta kypsä hedelmä on parhaimmillaan.

Jos minua ylikypsäksi joku uskaltautuisi nimittelemään, niin tulistuisin ja silloin ei hyvä heiluisi.

kylmätotuus

Kiitos kommentista.

Juuri samalla tavalla tuon sanan itsekin ymmärrän. Pelkästään positiivisena kuvauksena.

Ylikypsäksi kutsuminen olisi sitten taas todella loukkaava sana, eikä sellaiseen oikein hyvällä tahdollakaan keksi mitään positiivista yhteyttä.

• Anonyymi kirjoitti:

Kypsä ja rupsahtanut eivät ole synonyymejä. - Nm. Mitä muuta jäänyt väliin

Samaa mieltä kanssasi, ne eivät todellakaan ole synonyymejä.

• Anonyymi kirjoitti:

Totta, ihan hyvin voisin käyttää sanaa viriili kypsän sijaan, mutta jos ajattelen sanojen merkitystä ja sisältöä kysymyksen "minkälainen, millainen" avulla, ne eivät vastaa toisiaan.

En voi kenenkään muiden ihmisten tai koko miespuolisen väestön puolesta vastata piilomerkityksiin, mutta ainakaan minulla ei niitä ole.
        Sanon asiat suoraan ja asiasisällöstä voi kyllä heti huomata onko sanomani positiivinen vai negatiivinen.

Mutta tarkoitus ei ollut olla loukkaava ja pahoittelut jos sitä olin. Ihan aina ei hoksaa ajatella kaikkia asioita ihan kaikilta kanteilta ja silloin yleensä joku asia on väärin jotain asiaa tai henkilöä kohtaan.

• Anonyymi
        GrannyLover06 kirjoitti:

Kiitos kommentista.

Juuri samalla tavalla tuon sanan itsekin ymmärrän. Pelkästään positiivisena kuvauksena.

Ylikypsäksi kutsuminen olisi sitten taas todella loukkaava sana, eikä sellaiseen oikein hyvällä tahdollakaan keksi mitään positiivista yhteyttä.

Olen niin kypsynyt tähän korona-aikaan, että on pakko piristää itseäni tällä Kari Kuuvan biisillä.

https://www.youtube.com/watch?v=Z_fe2wWYEMI

kylmätotuus

• Anonyymi

No, naiset usein elävät vanhemmiksi kuin miehet. Jos haluaa pitkän yhdessä vietetyn vanhuuden, niin naisen on hyvä olla vanhempi kuin mies. Mulla on itseäni 8 vuotta nuorempi mies, uraaputkelle terveytensä uhrannut. Nyt kaikki raskaat hommat ovat minun harteilla. Ei se mitään, onnistuuhan se. Joskus vaan on vähän rankkaa.

• Näin se varmasti usein on. Ja silloin arkikin muotoutuu elämän ja tilanteen mukaiseksi. On varmasti välillä raskasta hoitaa kaikkia asioita yksin. Tai yhdessä, mutta yksin.

Isot tsempit sinne ja mukavaa kevättä. 😊

• Anonyymi
        GrannyLover06 kirjoitti:

Näin se varmasti usein on. Ja silloin arkikin muotoutuu elämän ja tilanteen mukaiseksi. On varmasti välillä raskasta hoitaa kaikkia asioita yksin. Tai yhdessä, mutta yksin.

Isot tsempit sinne ja mukavaa kevättä. 😊

Olen kuusikymppinen ja kivan näköinen hyväkroppainen ja sinkku, olen usein miettinyt mistä voisin löytää itseäni nuoremman miehen koska olen aktiivinen ja itseni ikäiset miehet eivät sitä monestikkaan ole, poikkeuksia on varmasti mutta kyvyt on tosiaan useinkin heiltä jo menneen talven lumia.
        Yhtään ei ole mitään väliä vaikka kumppanini olisi poikani ikäinen tai nuorempi, eihän hän ole poikani vaan aivan toinen mies. Ihan hirveesti ei tarvita mielestäni älyä havaintoon, että ovat eri ihmisiä.
        Jatkan etsimistä...

• Anonyymi kirjoitti:

Olen kuusikymppinen ja kivan näköinen hyväkroppainen ja sinkku, olen usein miettinyt mistä voisin löytää itseäni nuoremman miehen koska olen aktiivinen ja itseni ikäiset miehet eivät sitä monestikkaan ole, poikkeuksia on varmasti mutta kyvyt on tosiaan useinkin heiltä jo menneen talven lumia.
        Yhtään ei ole mitään väliä vaikka kumppanini olisi poikani ikäinen tai nuorempi, eihän hän ole poikani vaan aivan toinen mies. Ihan hirveesti ei tarvita mielestäni älyä havaintoon, että ovat eri ihmisiä.
        Jatkan etsimistä...

Kiitos, tosi mukava saada myös tällainen kommentti. 😉

Aikalailla kiteytit ajatukseni siitä, että asia voi kiinnostaa myös toisinpäin.
        Tähän onkin hyvä päättää palstailu tältä päivältä ja pistää pää tyynyyn. Kiitos vielä ja hyvää yötä. 😊

Jos mahdollista, olisi mukava kuulla lisää ajatuksiasi ... 😉

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jatkan etsimistä...

No ei muuta kuin treffipalstoille hakemaan, siellä saa vastauksia nimenomaan huomattavasti itseä nuoremmilta kolleilta vaikka hakisit oman ikäistäsi. nimim kokemusta on ja kertaakaan en ole yhtään viestiä saanut oman ikäisiltä tai vanhemmilta ukoilta vaan kymmeniä itseäni 10-40 vuotta nuoremmilta joka kerta kun treffipalstaa olen kokeillut. Viimeksikin kun pari vuotta sitten kokeilin tämän saitin palstaa pari kuukautta niin 34 tarjokasta ikähaarukassa 25-40 oli ainoat yhteyttä ottaneet, itse olin silloin 63 ja hain seuraa ikähaarukalla 62 -70. Juu ei kiitos.

• Anonyymi

Kaikenmaailman luiperot tumputtajat joka paikasta yrittää panopuuta löytää.

• Ei tässä ole ketään tarve nimitellä. Hyvässä hengessä on keskustelua käyty ja niin se mukavinta onkin. En provosoidu.

Jos olisit lukenut koko keskustelun, olisit varmasti huomannut, että mistään panopuusta ei ole kyse. En ole käyttänyt tuota termiä eikä se kuulu ajatusmaailmaani.

• Anonyymi
        GrannyLover06 kirjoitti:

Ei tässä ole ketään tarve nimitellä. Hyvässä hengessä on keskustelua käyty ja niin se mukavinta onkin. En provosoidu.

Jos olisit lukenut koko keskustelun, olisit varmasti huomannut, että mistään panopuusta ei ole kyse. En ole käyttänyt tuota termiä eikä se kuulu ajatusmaailmaani.

Tulipa tällainen havainto: kirjoitat lähes virheetöntä suomenkieltä. En ihmettelisi, jos olisit pakinoitsija, äidinkielenopettaja tai peräti kirjailia.
        Hokkus pokkus.
        Beng

• Anonyymi kirjoitti:

Tulipa tällainen havainto: kirjoitat lähes virheetöntä suomenkieltä. En ihmettelisi, jos olisit pakinoitsija, äidinkielenopettaja tai peräti kirjailia.
        Hokkus pokkus.
        Beng

Olipa kivasti sanottu, kiitos. 🤗

Itseasiassa olet tavallaan oikeilla jäljillä. En ihan tarkasti viitsi kertoa, mutta kirjoitan aika paljon ja kaunis kielemme on minulle rakas.
        Maailman monista kielistä se on monimuotoisuudellaan yksi kauneimmista. Kielemme taipuu kauniisti ja värikkäästi, sillä kielentaitaja loihtii upeita mielen maailmoja.

Täällä en viitsi ihan niin orjallisesti kielioppiin tai kirjoitusvirheisiin puuttua. Joskus on hyvä ottaa rennosti ja unohtaa liiallinen pilkun viilaaminen. Tämä on kuitenkin vaan yleistä keskustelua ja ajatustenvaihtoa.

En kuitenkaan ole ihan suoraan mikään noista mainitsemistasi, kirjoitan lähinnä omaksi iloksi. 😊

• Anonyymi

Meitsiä paaaljon viisaammat tyypit ovat sanoneet ja julkisesti(kin) kertoneet, että jos joku asia tai ihminen tuntuu liian hyvältä ollakseen totta, niin oletettavasti se tai hän ei ole ollenkaan totta. - Nm. Liian / ylikohtelias eli feikki

• Eiköhän meissä kaikissa omat vikamme ole. Tuskin virheetöntä ihmistä löytyy. Objektiivinen keskustelu tai siihen kykenevyys ei ole täydellisyyttä. Korkeintaan osoittaa sen, että on avoin keskustelulle ja erilaisille näkökulmille.

Ei minua haittaa, vaikka joku pitäisi feikkinä, saahan sitä kukin ajatella mitä haluaa. Itse itseni tunnen ja se riittää minulle.

• Anonyymi
        GrannyLover06 kirjoitti:

Eiköhän meissä kaikissa omat vikamme ole. Tuskin virheetöntä ihmistä löytyy. Objektiivinen keskustelu tai siihen kykenevyys ei ole täydellisyyttä. Korkeintaan osoittaa sen, että on avoin keskustelulle ja erilaisille näkökulmille.

Ei minua haittaa, vaikka joku pitäisi feikkinä, saahan sitä kukin ajatella mitä haluaa. Itse itseni tunnen ja se riittää minulle.

Sorry baby, jos pahoitin. Meinaatko, että liiallinen ylikohteliaisuus on virhe ja / tai vika ihmisessä? Hyvä keskustelija olet kyllä, toivokaamme, että mielesi on vilpitön. - Nm. Poikkeus vahvistaa säännön

• Anonyymi kirjoitti:

Sorry baby, jos pahoitin. Meinaatko, että liiallinen ylikohteliaisuus on virhe ja / tai vika ihmisessä? Hyvä keskustelija olet kyllä, toivokaamme, että mielesi on vilpitön. - Nm. Poikkeus vahvistaa säännön

Et pahoittanut, en ole helposti mieltäni pahoittavaa sorttia. 😁

En tietysti pidä kohteliaisuutta virheenä tai vikana, mutta siinä kohtaa kun se herättää epäluuloa, on tietysti mietittävä miksi näin on?
        Onko nykymaailmassa epäilyttävää olla ystävällinen, asiallinen ja kohtelias?

En tarkoita, että sinä ajattelisit näin. Kysymys oli enemmänkin kysymysmuotoinen toteamus. 😊

Kiitos kohteliaisuudesta. Aidosti kiva kuulla.
        Tietysti on täysin ymmärrettävää olla skeptinen bittiavaruudessa kun reaalimaailmassakaan ei usein tiedä onko joku lintu vai kala.

• Anonyymi
        GrannyLover06 kirjoitti:

Et pahoittanut, en ole helposti mieltäni pahoittavaa sorttia. 😁

En tietysti pidä kohteliaisuutta virheenä tai vikana, mutta siinä kohtaa kun se herättää epäluuloa, on tietysti mietittävä miksi näin on?
        Onko nykymaailmassa epäilyttävää olla ystävällinen, asiallinen ja kohtelias?

En tarkoita, että sinä ajattelisit näin. Kysymys oli enemmänkin kysymysmuotoinen toteamus. 😊

Kiitos kohteliaisuudesta. Aidosti kiva kuulla.
        Tietysti on täysin ymmärrettävää olla skeptinen bittiavaruudessa kun reaalimaailmassakaan ei usein tiedä onko joku lintu vai kala.

Kohteliaisuus on nykyään niiin harvinaista, että ehkä se siksi "herättää epäluuloa". Ja liiallinen kohteliaisuus on yhtä epämiellyttävää kuin huonosti käyttäytyminenkin. Vai johtuisiko se siitä, ettei ole tottunut sokeriin ja siirappiin sanoissa? - Nm. Yöäk

• Anonyymi

Ei iällä ole mitään merkitystä, olipa sitten kyseessä satunnainen-tai vakituinen suhde. Paljon tärkempää on, että kemiat kohtaavat.

Salainen suhde taas viestii, että kyseessä on ukkomies, eikä moraalini salli sellaista peliä.
      Vapaita miehiä löytyy ihan riittävästi.

Minä hengailen silloin tällöin Kartanolla kummittelemassa. Jos olet oikein tarkkana, voit kenties nähdä minusta vilauksen.

Oikein hyvää yötä!
      Huhuu.

kylmätotuus

• Kiitos kommentista.

Olen kanssasi täysin samaa mieltä. On erityisen tärkeää, että kemiat kohtaa. Pelkkä ikä ei oikein kerro ihmisen persoonasta oikein mitään.

Parisuhteet tietysti ovat omanlaisiaan ja perustuvat osapuolten välisiin sopimuksiin. Salainen voi olla terminä hyvä osoittamaan, että kyseessä ei ole suhde jolla olisi pitkäaikaisia parisuhteeseen tähtääviä odotuksia.
        Moraali on ihmisen elämän kompassi ja toimiminen sitä vastaan vie väärälle polulle. Asiat eivät koskaan elämässä ole koskaan mustavalkoisia, mutta jokaisen on toimittava juuri niin kuin oikealta tuntuu.

Olen aina tarkkana ja mielelläni näkisin vilauksen kartanon kummituksesta. Monenlaista olen elämässä nähnyt, mutta kummituksia en ole vielä kohdannut. Toivottavasti joskus vielä kohtaan. 😁

Mukavaa päivää sinulle.

• Anonyymi

Vastauksista pätellen Porvoonparoni.

• Ei tämä arvuuttelu johda oikein mihinkään. Eipä tuohon voi vastata kuin, että ikävä tuottaa pettymys.

• Anonyymi

Minusta on epäkorrektia kysellä tuollaisia.

• Anonyymi

Miten niin epäkorrektia.
        Neiti Marple voi ottaa välillä hahmonsa meissä.
        Onko se esoteeristä? Hihhih.
        Onko sinulla silmälasit?
        Kohteliaisuudesta: kasvatus?
        Esimerkkinä: työpaikalla mennessäni asioissa toisen työhuoneeseen, koputin ja pyysin anteeksi ja odotin, kunnes toisella oli aikaa. En pyytänyt itseäni anteeksi vaan keskeytystäni.
        Oli niitä, jotka törmäsivät hötky päällä ja kovalla äänellä keskeyttäen toisten huoneisiin.
        Sitten tuo: kirjoittaminen lähinnä omaksi iloksi: pöytälaatikkoon? Älähän. Alahan miettimään, mistä kirjasen tekisit. Tai, onko jotain omakustanteista tullut laadittua.
        Tutkimus 60 naisista? Apurahalla?
        Beng😎

• Aihe on varmasti omalla tavallaan tabu. Ymmärrän hyvin ettei tämä aihe ole kaikkien mielestä sopiva. Toisaalta, tämä aihe ei ole millään tavalla sellainen mitä ei voisi käsitellä, joten mielestäni siitä voi käydä avointa keskustelua.

• Anonyymi kirjoitti:

Miten niin epäkorrektia.
        Neiti Marple voi ottaa välillä hahmonsa meissä.
        Onko se esoteeristä? Hihhih.
        Onko sinulla silmälasit?
        Kohteliaisuudesta: kasvatus?
        Esimerkkinä: työpaikalla mennessäni asioissa toisen työhuoneeseen, koputin ja pyysin anteeksi ja odotin, kunnes toisella oli aikaa. En pyytänyt itseäni anteeksi vaan keskeytystäni.
        Oli niitä, jotka törmäsivät hötky päällä ja kovalla äänellä keskeyttäen toisten huoneisiin.
        Sitten tuo: kirjoittaminen lähinnä omaksi iloksi: pöytälaatikkoon? Älähän. Alahan miettimään, mistä kirjasen tekisit. Tai, onko jotain omakustanteista tullut laadittua.
        Tutkimus 60 naisista? Apurahalla?
        Beng😎

Kiitos, jälleen kiva kommentti.

Silmälasit? On, aina silloin tällöin. 😁
        En pidä niiden käyttämisestä, mutta minkäs teet?

Olen tuossa täysin samaa mieltä kanssasi. Hyvät käytöstavat tulevat ainakin suurelta osin kotikasvatuksesta ja yleisesti ympäristön vaikutuksesta.
        Itse opin jo nuorempana sen seikan, että ensivaikutelma on yksi tärkeimmistä asioista ihmisten välisessä vuorovaikutuksessa.

Olen kyllä haaveillut julkaisevani joskus jotain pöytälaatikkotuotoksia, mutta aika ei ole ollut sille vielä oikea.
        Kirjoitan enemmänkin kaunokirjallisuutta. En oikein löydä sopivaa aikaa arjen keskellä paneutua lähdeaineistoihin tai löytää sopivaa keskittymisen tilaa faktoihin perustuvan tutkimusaineiston läpikäyntiin.

Haaveisiin ja mielikuviin on paljon helpompi heittäytyä ja antaa ajatusten lentää. Ei tarvitse kuin sulkea silmänsä ja olla hetki vaan hiljaa, sen jälkeen maailman mahdollisuudet ovat mielelle avoinna. 😊

Apuraha olisi kiva, silloinhan sitä kirjoittaisi mistä vaan. Pohtisi, tutkisi, penkoisi ja ihmettelisi mitä mielenkiintoisimpia aihemaailmoja.
        Mutta toistaiseksi on vaan täytettävä pöytälaatikkoa tarinan osin, tapahtumaketjuin vailla aloitusta tai loppua ...

• Anonyymi
        GrannyLover06 kirjoitti:

Kiitos, jälleen kiva kommentti.

Silmälasit? On, aina silloin tällöin. 😁
        En pidä niiden käyttämisestä, mutta minkäs teet?

Olen tuossa täysin samaa mieltä kanssasi. Hyvät käytöstavat tulevat ainakin suurelta osin kotikasvatuksesta ja yleisesti ympäristön vaikutuksesta.
        Itse opin jo nuorempana sen seikan, että ensivaikutelma on yksi tärkeimmistä asioista ihmisten välisessä vuorovaikutuksessa.

Olen kyllä haaveillut julkaisevani joskus jotain pöytälaatikkotuotoksia, mutta aika ei ole ollut sille vielä oikea.
        Kirjoitan enemmänkin kaunokirjallisuutta. En oikein löydä sopivaa aikaa arjen keskellä paneutua lähdeaineistoihin tai löytää sopivaa keskittymisen tilaa faktoihin perustuvan tutkimusaineiston läpikäyntiin.

Haaveisiin ja mielikuviin on paljon helpompi heittäytyä ja antaa ajatusten lentää. Ei tarvitse kuin sulkea silmänsä ja olla hetki vaan hiljaa, sen jälkeen maailman mahdollisuudet ovat mielelle avoinna. 😊

Apuraha olisi kiva, silloinhan sitä kirjoittaisi mistä vaan. Pohtisi, tutkisi, penkoisi ja ihmettelisi mitä mielenkiintoisimpia aihemaailmoja.
        Mutta toistaiseksi on vaan täytettävä pöytälaatikkoa tarinan osin, tapahtumaketjuin vailla aloitusta tai loppua ...

Etsitkö aihetta kirjoitelmiisi täältä? Olet sinä aika poika, kun jaksat meitä vanhoja naisia jallittaa!

• Anonyymi kirjoitti:

Etsitkö aihetta kirjoitelmiisi täältä? Olet sinä aika poika, kun jaksat meitä vanhoja naisia jallittaa!

Et ihan kauhean kaukana ole totuudesta ...

Olen aina ollut utelias ihminen. Kiinnostunut oppimaan, kokemaan ja näkemään. Monenmoista olen kokenut ja nähnytkin, oppinut jutun jos toisenkin.
        Nuorempana pidin itseäni hyvinkin erilaisena enkä oikein itsekään ymmärtänyt miksi olen niin malttamaton, rauhaton ja elämännälkäinen.

Näin myöhemmin tietysti olen voinut käyttää hyödyksi tietoja ja taitoja monessakin tilanteessa, eikä siitä ole ollut kirjoittamisenkaan suhteen ainakaan haittaa.

No, enhän minä nyt jallittamisen ilosta jallita, mutta nautin hyvistä keskusteluista mukavien ihmisten kanssa. Tietysti tämän aiheen suhteen vielä pieni pilke silmäkulmassa, mikä tekee keskustelusta erityisen mukavan. 😉

• Anonyymi

Löytyykö Pohjanmaalta paljonkin vastaavanlaisia poikamiehiä, sieltähän kai naiset karkaa paremmille markkinoille??

• Mitkä nyt sitten kenenkin mielestä on paremmat markkinat. Ainakin oma havaintoni on, että kyllä täällä viihtyy niin miehet kuin naisetkin.

Jos joku haluaa jostain karata, niin mielestäni se on silloin yksilön oman elämän kannalta hyvä ratkaisu. Ei mielestäni ainakaan asuinpaikan pitäisi olla niin ahdistava, että sieltä pitäisi karata. Tai jos siltä tuntuu, niin se on vain ja ainoastaan hyvä ratkaisu.

Poikamiesten tilanteeseen en osaa vastata. Eiköhän poikamiehiä löydy niin pienistä pitäjistä kuin myös suurkaupungeistakin.

• Anonyymi
        GrannyLover06 kirjoitti:

Mitkä nyt sitten kenenkin mielestä on paremmat markkinat. Ainakin oma havaintoni on, että kyllä täällä viihtyy niin miehet kuin naisetkin.

Jos joku haluaa jostain karata, niin mielestäni se on silloin yksilön oman elämän kannalta hyvä ratkaisu. Ei mielestäni ainakaan asuinpaikan pitäisi olla niin ahdistava, että sieltä pitäisi karata. Tai jos siltä tuntuu, niin se on vain ja ainoastaan hyvä ratkaisu.

Poikamiesten tilanteeseen en osaa vastata. Eiköhän poikamiehiä löydy niin pienistä pitäjistä kuin myös suurkaupungeistakin.

Hmmm. Virke: poikamiesten tilanteesta en osaa vastata.
        Siis naimisissa? Siis nainen?
        Muuten olisit lisännyt - omalta osaltani.
        Hmmm.
        🎭
        Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hmmm. Virke: poikamiesten tilanteesta en osaa vastata.
        Siis naimisissa? Siis nainen?
        Muuten olisit lisännyt - omalta osaltani.
        Hmmm.
        🎭
        Beng

Miksiköhän hän ei vastaa? - Nm. Selitys hakusessa

• Anonyymi kirjoitti:

Miksiköhän hän ei vastaa? - Nm. Selitys hakusessa

Pahoittelut kun en ennättänyt aiemmin vastaamaan. ✌

Nainen en ole, mutta poikamiesten tilanteeseen en osaa vastata, parisuhdestatukseni on varattu.

Aiemmin vastauksiin kirjoitin, että jokainen parisuhde on henkilöiden välinen yhteinen sopimus. Parisuhteiden pohtiminen menee kuitenkin vähän ohi aiheen ytimestä, vaikka se luonnollisesti liittyy ihmisten välisiin suhteisiin.

• Anonyymi
        GrannyLover06 kirjoitti:

Nainen en ole, mutta poikamiesten tilanteeseen en osaa vastata, parisuhdestatukseni on varattu.

Aiemmin vastauksiin kirjoitin, että jokainen parisuhde on henkilöiden välinen yhteinen sopimus. Parisuhteiden pohtiminen menee kuitenkin vähän ohi aiheen ytimestä, vaikka se luonnollisesti liittyy ihmisten välisiin suhteisiin.

Oikeastaan, eihän minulle suhdeasiasi kuulu.
        Jos mies on varattu, en lähde leikkimään toisen naisen miehen kanssa.
        Silmät saa tykätä, mutta siinä sitten the end.
        Olen omalle sukupuolelleni solidaarinen.
        Sitten. Jos.
        Jos sinulla olisi lapsia, olisiko heille mukava tieto, että iskä pelehtisi mummelien kanssa.
        Jos ei ole lapsia, pitäisikö sinun luoda perhe? Ehket niin pyörisi omien leikkiajatustesi kanssa. Sekin on tietenkin jokaisen oma asia tahtooko lapsia vai ei.
        Miten sujuu puolisosi äidin kanssa?
        Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oikeastaan, eihän minulle suhdeasiasi kuulu.
        Jos mies on varattu, en lähde leikkimään toisen naisen miehen kanssa.
        Silmät saa tykätä, mutta siinä sitten the end.
        Olen omalle sukupuolelleni solidaarinen.
        Sitten. Jos.
        Jos sinulla olisi lapsia, olisiko heille mukava tieto, että iskä pelehtisi mummelien kanssa.
        Jos ei ole lapsia, pitäisikö sinun luoda perhe? Ehket niin pyörisi omien leikkiajatustesi kanssa. Sekin on tietenkin jokaisen oma asia tahtooko lapsia vai ei.
        Miten sujuu puolisosi äidin kanssa?
        Beng

Sorry "Beng", kommenttisi huvitti, hymähtelin. Toisaalta hyvä, nykyään ei paljoa naurata. Kaikki esittämäsi asia-aiheet ovat hyviä ja oikeita, hyvän ja oikeudenmukaisen ihmisen ajatuksia, elämisen ja olemisen määreitä.

Mutta parisuhteita on niiin paljon ja monenlaisia ja -muotoisia ja ihmisiä, persoonoita niissä kaksinverroin enemmän ja niissä tapahtuu niin paljon pahaa ja ei-toivottavaa sen yksittäisen persoonan kohdalla, että itse olen lakannut kaunistelemasta parisuhteita kauan aikaa sitten.

Ymmärrän hyvin jännityksen, huomion, hellyyden, lämmön, seksin, sielunkumppanuuden ... etsijöitä enkä halua kyseenalaistaa etsijän elämän nälkää tai mitä maailman kokemista se nyt sitten onkaan. Toivon kuitenkin, että oikeasti aikuinen, fiksu ja valveutunut ihminen tekee sen itse. - Nm. Kenenkään lupaa ei tarvitse kysyä

• Anonyymi
        GrannyLover06 kirjoitti:

No ei sitä nyt pahoitella tarvitse. En kysynyt siksi, että olisin tahtonut vastauksen. - Nm. Kysymyskin oli toisen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sorry "Beng", kommenttisi huvitti, hymähtelin. Toisaalta hyvä, nykyään ei paljoa naurata. Kaikki esittämäsi asia-aiheet ovat hyviä ja oikeita, hyvän ja oikeudenmukaisen ihmisen ajatuksia, elämisen ja olemisen määreitä.

Mutta parisuhteita on niiin paljon ja monenlaisia ja -muotoisia ja ihmisiä, persoonoita niissä kaksinverroin enemmän ja niissä tapahtuu niin paljon pahaa ja ei-toivottavaa sen yksittäisen persoonan kohdalla, että itse olen lakannut kaunistelemasta parisuhteita kauan aikaa sitten.

Ymmärrän hyvin jännityksen, huomion, hellyyden, lämmön, seksin, sielunkumppanuuden ... etsijöitä enkä halua kyseenalaistaa etsijän elämän nälkää tai mitä maailman kokemista se nyt sitten onkaan. Toivon kuitenkin, että oikeasti aikuinen, fiksu ja valveutunut ihminen tekee sen itse. - Nm. Kenenkään lupaa ei tarvitse kysyä

18:37
        En selitä omaa suhtautumistani muilla. En muista tiedä.
        Onhan se jännempää, kun on tehnyt valintansa, niin miten vähitellen tutustuu ja vähitellen alkaa kulkemaan yhteistä tietä.
        Se on osa elämää, opintietä, mikä kasvattaa, jos suostuu osallistumaan.
        Toki elämässä on yllätyksiä - kaikkialla. Kukaan ei voi ennustaa.
        Mieluummin mielestäni kannattaa luoda omalta osaltaan hyvät edellytykset.
        Toista ei voi muuttaa. Toinen on, mikä on. Mutta itseään voi tutkiskella suhteessa toiseen tai muihin. Kukaan ei ole täydellinen.
        Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

18:37
        En selitä omaa suhtautumistani muilla. En muista tiedä.
        Onhan se jännempää, kun on tehnyt valintansa, niin miten vähitellen tutustuu ja vähitellen alkaa kulkemaan yhteistä tietä.
        Se on osa elämää, opintietä, mikä kasvattaa, jos suostuu osallistumaan.
        Toki elämässä on yllätyksiä - kaikkialla. Kukaan ei voi ennustaa.
        Mieluummin mielestäni kannattaa luoda omalta osaltaan hyvät edellytykset.
        Toista ei voi muuttaa. Toinen on, mikä on. Mutta itseään voi tutkiskella suhteessa toiseen tai muihin. Kukaan ei ole täydellinen.
        Beng

No niinpä: "toista ei voi muuttaa". Siihen suurelta osin perustuvat syrjähypyt ja aidan takaa vihreämmän ruohon kokeilut. Harvempi tutkiskelee itseään ainakaan ennen kuin hypyt on hypitty ja teot tehty ja ikää karttunut näille kymmenille. 'Lyyti alkaa laulaa' korvain välissä yleensä vasta sitten, kun on liian myöhäistä. - Nm. Jos sittenkään

• Anonyymi

Mites se Paula Koivuniemi lauloikaan, mä kuuntelen Tomppaa :))))

• Anonyymi

En keksi, miten tuo liittyy ko. aiheeseen. - Nm. Kertonet

• "salainen ja satunnainen suhde nuorempaan mieheen jossa pidetään vaan hauskaa ja nautitaan elämästä?"

Jaa-a. Ei oikein salainen ja satunnainen passaisi meitsin pirtaan eikä ole koskaan passannut. Itse asiassa en ymmärrä sitä salaista ollenkaa. Jos ei voi olla ihan suoraan avoimesti ja rehellisesti niin saapi minun osaltanai jäädä. Tai siis jos olisin sinkku Oon semmoseen liian vakava ja tosikkokin. Ja ajatuksena nuori mies, sehän on keskenkasvuinen vielä :D.

Kukin taaplatkoon tyylillään ja tehköön kuten tykkää kuitenkin. En ole kiveä heittämässä.

• Anonyymi

Mummoni autuas iski nuoria miehiä lauantai iltaisin ravintolassa , aamupäivällä kun hälle lehden vein valitti että : ottaa sydämmestä , lol olikohan saanut tarpeekseen ??? :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7095
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3978
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      51
      3422
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      41
      2978
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2746
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2248
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2206
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2173
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2147
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      42
      2102
    Aihe