Paljonko olette lihoneet lääkityksellä?

Anonyymi

Minä lihoin 20 kg vuodessa, mikä on valtava määrä massaa.

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      100 kg 20 vuodessa.

      • Anonyymi

        Lisäys: Poltin itseni masennuslääkevieroituksella niin pahasti, että enää ei ole pienintäkään motivaatiota laihduttaa. Jos tulee diabetes, jätän se hoitamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäys: Poltin itseni masennuslääkevieroituksella niin pahasti, että enää ei ole pienintäkään motivaatiota laihduttaa. Jos tulee diabetes, jätän se hoitamatta.

        Mitä tarkoitat tuolla itsesi polttamisella? Lopetitko lääkkeet kuitenkin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoitat tuolla itsesi polttamisella? Lopetitko lääkkeet kuitenkin?

        Tarkoitan, että kävin läpi (ja käyn sitä läpi edelleen) niin perusteellisen henkilökohtaisen helvetin, ettei kaikki ole sellaista kokeneet. Tarina on pitkä. Se sisältää niin maagisia ja sairaita piirteitä, ettei kukaan voi sitä uskoa todeksi. Yhdessä vaiheessa epäilin, että olisi tullut peräti kuolonuhreja, mutta todennäköisesti olisin siitä jo kuullut, jos näin olisi.
        Lääkityksenä oli turvallinen ja hyvin siedetty Optipar 40 mg (vaikuttava aine paroksetiini). Se oli ensimmäinen vieroittautumisyritys. Nyt on meneillään toinen ja minulla on oireita lievittämässä pidemmän puoliintumisajan Brintellix (vortioksetiini). Toistaiseksi olo on stabiili ja parempi kuin puoli vuotta sitten. Alakuloa ja itsetuhoisia ajatuksia on edelleen usein. Sairautena OCD eli pakko-oireinen häiriö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäys: Poltin itseni masennuslääkevieroituksella niin pahasti, että enää ei ole pienintäkään motivaatiota laihduttaa. Jos tulee diabetes, jätän se hoitamatta.

        Minulla on suunnilleen sama tilanne neuroleptien takia. Olen lihonut noin 75 kiloa. Diabetes on jo tullut. Kyllä ihmetyttää tällaisen hoidon seurauksista piittaamattomuus. Neuroleptilääkitys on raukkamaista hommaa. Niillä aiheutetaan mittavia kärsimyksiä, ja viedään oikeus elämään. Kun senon muutenkin jo viety, niin...


    • Anonyymi

      No jaa. Lihoin minäkin 20 kiloa muutamassa vuodessa. Tosin alkupaino oli 38,5 kg. Olin ehkä vähän riutunut. Ja ihan hyväkin siis saada painoa lisää.

      Risperdal aluksi, siitä tuli aika paljon makeanhimoa. Sitten Abilify. Vähän holtitonta makeanhimoa. Nyt Latuda.

      Pikkuhiljaa paino nousi enkä osannut ajatella siitä mitään. Joku vuosi sitten housut ei enää mahtuneet kiinni. Paino nousi 62,5 kiloon.

      Päätin "laihduttaa", jätin aterioita pois. Sillä keinoin paino laskikin alle 55 kilon. Mutta sitten kun mittasin vyötärönympärykseni niin se ei ollut kaventunut senttiäkään. Ja juuri mahaa yritin saada pois.

      Laihduin rinnan- ja lantionympäryksestä. No sen jälkeen, oliko viime keväänä, päätin muuttaa taktiikkaa ja yrittää syödä normaalisti. Lisätä aterioita.

      Silti syön liian vähän oikeaa ruokaa ja korvaan loput napostelemalla nameja. No nyt paino on taas 60 kg. Ja tuntuu, että lihoin mahasta. 🙄

      Olen siirtynyt 42-koon housuihin. Olen siis 158 cm pitkä, mikä ehkä selittää noita alhaisia painolukemia.

      No joo. Ehkä on vähän vaikeuksia syödä säännöllisesti kunnon ruokaa, kasviksia, hedelmiä... Varmaan se auttaisi ja sopiva liikunta.

      Teoriassa tietää miten on terveellistä syödä, mutta sitä ei kuitenkaan usko.

      No Latudan kanssa on vähemmän ruokahalua.

      Tämä ei ehkä ollut tyypillinen kertomus lääkelihomisesta.

      Uskon kyllä, että sitä tapahtuu. Noiden 2 aiemman lääkkeen kanssa oli paljon makeanhimoa ja hankala kontrolloida sitä, varsinkin jos on nälkäinen.

      • Anonyymi

        Minulle paroksetiini teki valtavan makeanhimon, josta on vuosien saatossa tullut opittu, totuttu taipumus. Siitä on vaikeaa päästä eroon, vaikka kuinka yrittäisi. Viimeaikaiset tapahtumat ovat vielä pahentaneet asiaa. Painoa on tullut
        lyhyessä ajassa reilusti ja kaikki vatsan seudulle, osa ylävartaloon. Miestissit ovat kasvaneet.
        Hormonitoimintanikin on varmaan aika sekaisin.


    • Anonyymi

      20-50 kiloa vuodessa

    • Anonyymi

      50 kg

    • Anonyymi

      Miksi suostutte tuohon...

      Eikö ole terapiaa, eikö ole mitään muuta...

    • Anonyymi

      Itsellä paino on noussut 20 vuoden aikana ainakin 12 kg. Lähtöpaino oli jotakin 53 kg. Joten painoni on tällä hetkellä jotakuinkin 63 kg. Lihavuuden mukanaan tuomina oireina on tullut diabetestä, verenpaineen nouseminen, väsymys ja jatkuva aivosumu.

      Näiden kaikkien vuosien aikana lääkärit määräsivät kaikenkutoisia lääkkeitä. Milloin masennuslääkkeitä ja niitä neuroleptejä. Viimeisten kymmenen vuoden ajan napsinut Ketipinoria 100 mg: n vrk annostuksella. Yrittivät vielä lisätä ja nostaa sitäkin annostusta. Käytän lääkettä lähinnä unettomuuteen.

      Tarkoitus on lopettaa kyseinen lääkitys kokonaan ja lopullisesti. Muutaman kuukauden ajan olen vähentänyt annostusta puoleen.

      En tiedä, onnistunko lopettamaan lääkkeen käytön kokonaan. Toivottavasti.
      Minusta kyseiset neuroleptit vain tuhoavat terveyttä ja hyvinvointia, sekä vievät ulkonäönkin pilalle. Myrkkyjä, mitä myrkkyjä.

    • Anonyymi

      Me sanomassa olemme selvin päin.

      • Anonyymi

        Milloin olette saaneet sanomanne sanottua?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5378
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2406
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1927
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1638
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      8
      1253
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe