Metsästäjät, jotta totuus ei unohtuisi, SOTKA-hankkeen perusteista

Anonyymi

Pysykää edes hitusen asialinjalla. 1. Puolustatte muka vesilintuja hankkeelle, jotka sitten syksyllä surutta ammutte, oli sitten kyseessä harvinainen vesilintu tai tavallinen sotka.
2. Marjat saastuvat supien takia.? Ei meidänkään marjat enää niin syötäviä ole, vaikka supeja ei olisi lainkaan. metsissä on jo näköetäisyydellä sinne jätettyjä bensa- ja öjjykanstereita, jotka saasttutavat maan, jossa marjat sienet kasvavat. Linnut , hirvet, peurat ym. kakkaavat isoja ulosteita tai laajoja alueita, joissa yleensä on vähintään paljon kolibakteereita, (aiheuttaa lieviä ruokamyrkytyksiä ja voi aiheuttaa pahoja munuais- ja virtsatulehduksia sekä ihmisissä että kotieläimissä), lisäksi yleensä salmonellaa ym. kolia pahempia bakteereita sekä loismatoja. Hirvien ja peurojen ulosteet ovat paljon suurempia kuin supien ja supit käyttävät vessaa, eli toisin sanoen tekevät tarpeensa aina samoihin paikkoihin eikä ympäriinsä, kuten esim. linnut.
3. Onko supi teidän mielestä todellä petoeläin, oikein suurpeto? Sehän syö melko kasvisperäistä ravintoa eikä hyökkäile ainakaan kotieläinten kimppuun.
4. Onko minkki sama asia levinneisyyden ja vierasperäisyyden suhteen kuin supi. Minkki todella on ollut vain tarhakasvatuksessa käytetty eläin alunperin ja kasvatettu hienostorouvien turkiksi ja vaatteiden somistukseksi. . Supi taas integroitu suoraan luontoon ja alettu myöhemmin vasta tarhata.
5. Levittääkö supi todella trikiniä karhuihin, vai päin vastoin? Tiedossani ensimmäinen trikinilöytö löytyi jääkarhun lihasta. Naparetkeilijät kuoli syötyään huonosti kypsennettyä karhun lihaa. Viimeksi trikiniä on tavattu ihmisessä Suomessa 1970 luvulla. Alla lainattua tietoa;

Trikinitartunnan oireet
Tyypillisiä oireita ihmisellä ovat kuume, lihassärky ja turvotus silmien alla; oireet alkavat ilmaantua 2–3 viikon kuluttua tartunnasta.[2] Kaikkein vakavimmissa tapauksissa esiintyy lihashalvauksia, ja potilas voi jopa kuolla.[3] Viimeinen Suomessa tavattu ihmisen trikinelloositapaus oli 1970-luvulla. Tartunta oli saatu karhunlihasta.[4] Eläimillä trikiinit eivät yleensä aiheuta oireita; siat teurastetaan niin nuorina, että koteloituneet toukat eivät ole vielä ehtineet kalkkeutua.

Loisen elinkierto

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuten edelliseenkin ruikutukseesi, niin nämä kuuluu vastustajat palstalle. Tuota ideologista sontaa jaksa paria lausetta enempää lukea.
      Hae sieltä vertaistukea pahaan oloosi.

      • Anonyymi

        Eiköhän metsästäjät ruikuta paljon enemmän milloin mistäkin, samoin turkistarhaajat, sinulle asiallisen faktatiedon ja jopa tieteellisen tiedon esiin tuominen on ruikutusta. Opiskelisit itse vähän, jotta olisit edes arvostelukykyinen. Tiedän hyvin, että et sinä enkä minä ko. asioista päätä, mutta metsästäjät ovat päässeet kyllä liian suvereenisti tuomaan omia näkökantojaan esille. Metsästyksellä sekä suojellaan että rajoitetaan eläinkantaa. Älykäs ammattitaitoinen metsästäjä, (jos sellaisia on) kyllä ymmärtää asemansa ja milloin ja miksi häntä tarvitaan. Minulla on lääketieteellinen koulutus mm. ko. tartuntataudeista ja olen mm. toiminut joskus myös biologian ja eläintiedon opettajana. En ihan puskasta kirjoita kuten sinä. Meillä Suomessa on kansalaisilla oikeus tehdä jopa lakialoitteita ja vähintään osallistua keskustelemalla päätöksentekoihin. Kiitos mielipiteestäsi se avarsi taas paljon metsästäjien näkökulmaa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 155
      4557
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      117
      4165
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2750
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1669
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1660
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      93
      1596
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1573
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe