Aihe

Maanantairistikot

Tämä säie on väliaikainen ratkaisu IS:n <Hedarin maanantsin ristikoisya kommentointiin.

34

219

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1.2.2021 Histis-ristikko on taas NHL:n hyökkääjistä. Viimeksi jäi kesken kun en tykännyt googlata pelaajia, joita en tunne. Ehkä jätän ristikon kokonaan väliin, koska tuntemattomampien pelaajien googlaaminen on minulle EVVK-tason asia.

• Anonyymi

<Hedarin maanantsin ristikoisya on iloinen asia eikä mitään EVVK-kamaa.

Voisit vaihtaa välillä vaikka Avotakkaan ja alkaa rakentamaan avotakkaa ajan kuluksi.

• Tulipa johdannon loppuun virhesuma :). Hesarin maantairistikot on yleensä hyvin huolellisesti laadittuja.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Tulipa johdannon loppuun virhesuma :). Hesarin maantairistikot on yleensä hyvin huolellisesti laadittuja.

Kukahan on tuo karikatyyriviulisti tuossa HS:n maanantain kryptossa! Onko mulla iso aukko sivistyksessä, pitääkö toi tuntea? Ei sillä muuten mitään väliä ole, noi kryptot menee kyllä ihan läpihuutojuttuna. Muuta olisi hyvä tietää. Ja päättää, arvioiko kuvan epäonnistuneeksi valinnaksi, jos hän onkin ihan yhden kylän tuttuja. Hyvin piirretty kyllä.

• Olisko Konsta Jylhä? Karikatyyrien piirtäminen on haastavaa. Olen itsekin niitä harrastanut ja sivuiltani löytyy 30-40 kpl paremmin tai huonommin onnistunutta karikatyyriä. Osaan olen hyvinkin tyytyväinen ja osaan en ollenkaan, mutta koska ne liittyvät tiettyyn sarjaan, huonomminkin onnistuneet on esillä. Yksi karikatyyri on krypton karikatyyrin piirtäjästä!

Tavoite karikatyyreissäni on Salmisen kaltainen eli että karikatyyriyden aste ei mene överiksi vaan on suhteellisen maltillinen. Ongelma ihan sama kuin Teuvo Salmisellakin - aina karikatyyri ei ole riittävän näköinen. Salmisellakin tässä suhteessa onnistumisten taso vaihtelee. Toki tasalaatuisempia ne ammattilaisella siti ovat.

• Robotti pousti taas 100% asiallisen kommentin, joka vahvist tulkinnan oikeaksi.

• Anonyymi

Kyllä Jylhä käy. Kolmas kirjain L. Mennään sillä. Ihan ei ollut tunnistettava minun silmääni. Liian jykevät poskiperät, ja liian leveät kasvot jotenkin. Kiitos!

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä Jylhä käy. Kolmas kirjain L. Mennään sillä. Ihan ei ollut tunnistettava minun silmääni. Liian jykevät poskiperät, ja liian leveät kasvot jotenkin. Kiitos!

Kun jotain karikatyyrissä liioittelee, tunnistettavuus voi kärsiä. Minua auttoi vaatteet. Tosin ekaksi niistä tuli mielee Wienin filharmoonikkojen uudenvuoden konsertti. Vähän saman tapaisia ovat Itävallan ja Pohjanmasn miedten kansallispuvut.

• Kommentissa luki "Kaustisten kansamusiikin legenda numero yksi: Konsta Jylhä #Purppuripelimannit"

Saa nähdä pysyykö tämä kommentti.

• Jos ei halua kärsiä robotin oikuista, voi kirjoittaa foorumiini säikeisiin "Foorumit - Ilta-Sanomat ja Iltalehti - IS-ARKI" tai "Foorumit - Helsingin sanomat - HS arkipalstat".

• Hesarin ristikon UNTEN MAILLA -vihjeen ratkaisusanaa en ymmärrä. ARLA löytyi Googlella.

• Äh väärä risteävä kirjain. Ihan helppo juttu.

• 8.2.2021 Erkki Vuokila laati Histiksestä upean "auliksen", jota voi verrata Lehdon historiaristikoihin. Vuokila ei koonnut kaikkia mahdollisia elokuvia ristikkoon vaan hän loi taitavasti seitsemän teemaan liittyvää sanasarjaa. Sanasarjat eivät ole tasavälein, mutta sanasto on hyvää toisin kuin Lehdolla. Vuokilasta olisi Pallosen rinnalla Lehdon korvaajaksi. Ainakin sanaston laatu nousisi, jos Vuokila ja Pallonen laatisivat Hesarin ristikot. Myös kuvitiksen laatu olisi parempi.

• 8.2.2021 Hesarissa vähän kuin IS:n uutusristikko. 9.2.2021 saattavat samat aiheet olla esillä IS:ssä. Laatija on molemmidsa sama (Uutidristikko on aina EV:n).

• Anonyymi

Hieno maanantairistikko Teemu Palloselta. Ei läpikirjoitettava.

• Anonyymi

Niin oli. Kiitos T. Pallonen!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin oli. Kiitos T. Pallonen!

Itse asiassa Teemulta oli sekä Maanantaikeskis että Hesarin maanantain kuvaristikko. Tarkoitin HS:n maanantairistikkoa, mutta kyllä IS:n Maanantaikeskiskin mainio oli ja samat sanat siitäkin voi sanoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse asiassa Teemulta oli sekä Maanantaikeskis että Hesarin maanantain kuvaristikko. Tarkoitin HS:n maanantairistikkoa, mutta kyllä IS:n Maanantaikeskiskin mainio oli ja samat sanat siitäkin voi sanoa.

Histis sen sijaan jäi ratkomatta, koska olisi NHL-pelaajista eikä yhtään kiinnosta etsiä netistä tietoa, jos itselle tuntematonta nimeä ei risteävillä saa ratkaistua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Histis sen sijaan jäi ratkomatta, koska olisi NHL-pelaajista eikä yhtään kiinnosta etsiä netistä tietoa, jos itselle tuntematonta nimeä ei risteävillä saa ratkaistua.

Tässäkin neljästä viimeisestä Anonyymistä kolme on siis Huuhaan kirjoittamia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässäkin neljästä viimeisestä Anonyymistä kolme on siis Huuhaan kirjoittamia?

Vähän väärin. 10:15 ei ole minulta. Näemmä joku on alkanut laskemaan kommenttieni määriä - tuttua Sanaris-ajalta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vähän väärin. 10:15 ei ole minulta. Näemmä joku on alkanut laskemaan kommenttieni määriä - tuttua Sanaris-ajalta.

Miten niin väärin? Kolme neljästä. Eipä ole laskemista, tajusinpa vain, miten paljon kirjoitat tänne, jos ne laskettaisiin. Miten niin Sanaris-ajalta? Käsittääkseni kyseessä on firma, jonka kanssa sinulla ei ole mitään tekemistä nyt eikä ole koskaan ollutkaan, paitsi että olet monen muun tavoin kirjoittanut heidän perustamalleen sivustolle. Nythän sinulla Sanaris-aika on koittanut, kun kirjoittelet tänne lähes pelkästään heidän tekeleistään.

• Anonyymi kirjoitti:

Miten niin väärin? Kolme neljästä. Eipä ole laskemista, tajusinpa vain, miten paljon kirjoitat tänne, jos ne laskettaisiin. Miten niin Sanaris-ajalta? Käsittääkseni kyseessä on firma, jonka kanssa sinulla ei ole mitään tekemistä nyt eikä ole koskaan ollutkaan, paitsi että olet monen muun tavoin kirjoittanut heidän perustamalleen sivustolle. Nythän sinulla Sanaris-aika on koittanut, kun kirjoittelet tänne lähes pelkästään heidän tekeleistään.

Olit oikeassa. Ennen kirjoittamaasi kolmesta edellisestä kaksi oli minulta ja neljästä kolme.

Mutta jotkut sieltä tänne kirjoittamaan tulleet, ovat alkaneet kirjoittamaan minusta. Ei sekään fiksua ole. Nythän nimen omaisesti joku tämän asian vierestä kirjoittelun aloitti. Minun tulee niihin helposti kommentoitua tällaisiin.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Olit oikeassa. Ennen kirjoittamaasi kolmesta edellisestä kaksi oli minulta ja neljästä kolme.

Mutta jotkut sieltä tänne kirjoittamaan tulleet, ovat alkaneet kirjoittamaan minusta. Ei sekään fiksua ole. Nythän nimen omaisesti joku tämän asian vierestä kirjoittelun aloitti. Minun tulee niihin helposti kommentoitua tällaisiin.

Kaikki ymmärtävät, että sairautesi aiheuttaa sinulle pakon omaisen kirjoituspakon. Vaikka kuinka yrität, et voi olla vastaamatta tähänkään viestiin. Saattaa nimittäin paljastua koku seikka, jota on pohdittava useita päiviä.

Kaiken paranemisen alku on sairauden tunnustaminen. Sinä et ole vielä edes lukenut diagnoosiasi. Lue se kuin mies äläkä ole hiiri.

• Anonyymi

Otsikko "Maanantairistikot" antaa vekkulisti mielikuvan ns. maanantaikappaleista. Ainakin itse avasin linkin katsoakseni onko johonkin lipsahtanut vahingossa huterasti viimeisteltyjä ristisanatehtäviä, ns. maanantaikappaleita. Ilmeisesti tarkoituksena olikin keskustella viikon ensimmäisenä arkipäivänä julkisuuteen jaettavista vapaa-ajan harrasteista.

Suomen kielessä kukkii niin monta kukkaa että tahattomille väärinymmärryksillekin tulee helposti sijaa.

• Anonyymi

;)

• 22.3.2021 jälleen kerran Vuokilalta hieno Aulis Lehdon tyyliin rakennettu Histis.

• Anonyymi

Oletko ennustaja?

• Anonyymi kirjoitti:

Oletko ennustaja?

;). Tarkoitin tietenkin 22.2., mutta saattaahan tosiaan Vuokila myös 22.3. laatia saman tapaisen ristikon. Mistä sitä vielä tietää? Arvaan, että saman tyyppinen ei ole. Saas nähdä.

Jos nyt kuitenkin annetaan pikku lipsahdusten jäädä noteeraamatta.

• Anonyymi

22.2. Hesarissa on hieno ristikko, jossa pääkuvassa on Pekka Haavisto.

• Anonyymi

Ei ole. Eräs nimimerkki on näin julistanut.

• Anonyymi

Maanantain Hesarissa on sunnuntaisen parisprintin hopeamitalin innoittama kiva ristikko.

Histis on taas NHL-aiheinen. Itseäni se ei innosta ristikkoa ratkomaan, joten taidan jättää sen väliin.

Maanantaikeskisessä on avara vasen reuna. Keskis vaikuttaa mielenkiintoiselta.

• Anonyymi

Kylläpä parisprintti innoitti nopeaan laatimiseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kylläpä parisprintti innoitti nopeaan laatimiseen.

Ja tiistaina ehkä esillä IS:n uutisristikossa, mutta Hesariin ehti ensin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja tiistaina ehkä esillä IS:n uutisristikossa, mutta Hesariin ehti ensin.

On mukana, mutta kun on kuusi muutakin aihetta esillä, maanantain Hesarissa tuli suurin huomioarvo.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maisa ja Mikko eroaa!

https://www.seiska.fi/kotimaa/maisa-torppa-ja-mikko-rakas-hakivat-avioeroa-erikoinen-erosotku/1158170 Mitäs tähän sanotte? Mä en voi muuta kuin naura
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      15873
    2. Poliisit vei pakolla Virolaisen Joogayrittäjän Koronatestiin

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/poliisilta-poikkeuksellinen-toimenpide-julkaisi-korona-altistumisketjusta-epaillyn-joogayrittajan-kuvan/8080476#gs
      Maailman menoa
      304
      6761