Vapaakiukausi

Anonyymi

Millasella syyllä olette saaneet vapaakuukauden? Onko pitänyt todistaa vielä kuiteilla yms se meno?

Tarvisin kipeesti 300e ylimääräistä, mutta syy mihin tarvin ei kyllä kelpaa uo.lle (liittyy autoiluun) niin ajattelin et jos sanoisin et kodinkone tma hanke mutta toi todistaminen olis sit hankala. Oon kyllä yli vuoden maksellu jo yli 600e/kk

10

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Saa yhden jos ollut vuoden ulosotossa ja jos pitempään niin saa 2 kpl automaattisesti. Yleensä Tammi ja Heiunäkuu.Itse otin tammi ja helmikuun kun auton katsastus.

      • Anonyymi

        No ei saa automaattisesti vaan pitää hakea, sen voi päätellä tuosta kun kk maksaa 600e, ei ole siis tulorajaulosmittaus.


      • Anonyymi

        Automaattisesti saa vain, jos on tulorajaulosmittaus. Jos palkasta lähtee se 1/3, pitää vapaakuukautta anoa erikseen. Siihen, kuinka helposti sen saa, en osaa vastata.


    • Anonyymi

      Joskus 2017 laitoin (sen ainoan tähän asti) hakemuksen ja muistaakseni se oli (olevinaan) pesukone, mitään hintoja ym en laittanut eikä niitä kyseltykään, tuli vaan myänteinen päätös. Olin siihen mennessä maksanut noin 730e/kk muistaakseni 3v ajan joten kai sitä luottoa oli..

      • Anonyymi

        Pitikö sun ilmottaa palkanlaskijalle samalla tosta et tietää olla ottamatta siivua uo?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitikö sun ilmottaa palkanlaskijalle samalla tosta et tietää olla ottamatta siivua uo?

        Ei, tuostakaan ei ollut mitään puhetta ja uo hoiti sen varmaankin sitten


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitikö sun ilmottaa palkanlaskijalle samalla tosta et tietää olla ottamatta siivua uo?

        Tein vapaamuotoisen hakemuksen uo:lle kun hain maksuvapaata kuukautta. Tv hankinta, entinen toimi miten sattui, eli paloturvallisuusriski. Ostin oikeesti teeveen, mutta kuittia ei kysyny kukaan koskaan.
        Uo ilmoittaa palkanlaskijalle.
        Eihän palkanlaskija saa velallisen pyynnöstä keskeyttää perintää.


    • Anonyymi

      Kyllä ei tarvitse mitään sopia jos on pitkään ollut ulosotossa vaan ulosotto laittaa vapaa kuukaudet automaattisesti tai oikeastaan tietokone sen tekee ellei ulosottomies puutu siihen. En ole 5 vuoteen sopinut yhdestäkään vapaakuukaudesta muuta kuin pyysin että ne olisi peräkkäin mielummin tänä vuonna muuten aina tullut 2 tammi hja heinäkuu kuten kaikille muillekkin tutuille joilla ulosotto.Jos on muutama satanen ulosotossa niin kenties sitten ei saa mitään mutta minulla 40 000 vielä.

      • Anonyymi

        Ei ole mitään väliä onko ulosotossa 100e vai 100 000e, vain maksukyky vaikuttaa vapaakuukausiin, ALLE 1400e nettotuloilla saa pari vaparia automaattisesti, muuten perusteltava ->

        Vapaakuukaudet

        Saat automaattisesti kaksi vapaakuukautta vuodessa, jos palkkaasi tai eläkettäsi on ulosmitattu yhtäjaksoisesti vuoden ja sinulla on niin sanottu tulorajaulosmittaus. Tulorajaulosmittauksessa nettotulot ovat pienemmät kuin kaksi kertaa suojaosuuden määrä. Automaattisten vapaakuukausien lisäksi voit pyytää tarvittaessa myös lisää vapaakuukausia. Pyyntö on perusteltava.

        Jos tulosi ovat suuremmat kuin kaksi kertaa suojaosuus, voit saada enintään kolme vapaakuukautta vuosittain. Sinun täytyy itse pyytää niitä ja perustella pyyntö.


    • Anonyymi

      Ainoa syy millä olen saanut on kun pyykinpesukone hajosi, ja samaan aikaan myös auto. Tämä oli ekalla kerralla kun hain vaparia. Sen jälkeen kaikki hakemukset on hylätty. Muunmuassa autosta sanottiin seuraavalla kerralla, että se on ollut jo aiemminkin rikki, ei ole välttämätön jne.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6599
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4253
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2670
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2050
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1578
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1407
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1121
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1074
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1041
    Aihe