Kampanja kiusaamista vastaan

Anonyymi

llokseni näin täällä valoisia ja iloisia aloituksia.

Nyt käydään lujasti kampanjaa koulukiusaamista vastaan. Lehdissä monet nuoret kertovat itseensä kohdistuneen kiusaamisen jättämistä traumoista.
Myös työssäkäyviin ja ikääntyneihin kohdistuva kiusaaminen on tuomittava.
Sovitaanko, että jos täällä ja tällä osiolla kohtaamme kiusaamista niin keräämme ja kopioimme tapauksen tähän ketjuun? Asiaa voidaan sitten viedä eteenpäin koska kiusaamista ei tarvitse sallia misään.

Mukavaa päivää teille kaikille!

83

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jospa minä annan ensimmäisen kopioitavan.
      Minä kiusasin Koulussa heikompiani.
      Ja niin pitää jatkua edelleenkin.
      Vain vahvemmista on Maallemme hyötyä.
      Maamme ei saa olla vene, jossa heikoin pitää perä-Melaa.
      Heikoimmalla ainoa velvollisuus on Soutaa.
      Silloin teho ei ehkä ole ihaan kaikkein parasta.
      Mutta suunta on.
      -
      Heikoimmat pitää aina löytää ja asettaa omalle paikalleen.
      Vaikka sitten kiusaamalla.
      Koska onhan palstallammekin heikkoja typeryksiä.
      En laita nimmareita.
      Koska kommentistani tulisi liian pitkä.
      Reippaasti yli 100 kommenttia.
      Yli sata, on aina avuttomien ihmisten venytystä.
      Ihmisten, jotka eivät enää mahtuisi nuoruutensa Bikineihin. :)
      Niin ikävää kuin se on huomatakin.

      H.

      • Anonyymi

        Sinä ilmaisit nyt mielipiteesi ja saat olla mitä mieltä hyvänsä koska voihan joku lukijoista puolestaan pitää sinua heikkona typeryksenä.
        Jos painostus ei jatku, en lue sitä vielä kiusaamiseksi, mutta haukkuminen ei saa jatkua. 70 -ikäiselle se olisikin ala-arvoista.


      • Anonyymi

        Koulukiusaajasta tuli nettinälvijä.
        Onnea urallesi!


      • Anonyymi

        Huruks. Kuinka ikävää että 70 ihminen on vielä noin alkeellinen.
        Etkö ole huomannut mihin kiusaaminen pahimmillaan johtaa, kuolemiin joko itsemurhiin tai liian pitkälle menevien kiusaamisten takia.
        Mikä yli-ihminen luulet olevasi?
        Siellä vuokramurjussasi homehdut ja ainut ilosi on kiusata muita kirjoittajia kun muut kiusattavat ovat vähentyneet.
        Minua on kiusaaminen vain vahvistanut, voin sanoa että olen pärjännyt elämässäni keskivertoa paremmin.
        Kiusaaminen on merkki huonosta itsetunnosta ja heikkoudesta vaikka toisin luulet.
        Liekko


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huruks. Kuinka ikävää että 70 ihminen on vielä noin alkeellinen.
        Etkö ole huomannut mihin kiusaaminen pahimmillaan johtaa, kuolemiin joko itsemurhiin tai liian pitkälle menevien kiusaamisten takia.
        Mikä yli-ihminen luulet olevasi?
        Siellä vuokramurjussasi homehdut ja ainut ilosi on kiusata muita kirjoittajia kun muut kiusattavat ovat vähentyneet.
        Minua on kiusaaminen vain vahvistanut, voin sanoa että olen pärjännyt elämässäni keskivertoa paremmin.
        Kiusaaminen on merkki huonosta itsetunnosta ja heikkoudesta vaikka toisin luulet.
        Liekko

        """Siellä vuokramurjussasi homehdut ..."""

        Onko sinulla nyt siis tarkoitus vahvistaa hänenkin itsetuntoaan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huruks. Kuinka ikävää että 70 ihminen on vielä noin alkeellinen.
        Etkö ole huomannut mihin kiusaaminen pahimmillaan johtaa, kuolemiin joko itsemurhiin tai liian pitkälle menevien kiusaamisten takia.
        Mikä yli-ihminen luulet olevasi?
        Siellä vuokramurjussasi homehdut ja ainut ilosi on kiusata muita kirjoittajia kun muut kiusattavat ovat vähentyneet.
        Minua on kiusaaminen vain vahvistanut, voin sanoa että olen pärjännyt elämässäni keskivertoa paremmin.
        Kiusaaminen on merkki huonosta itsetunnosta ja heikkoudesta vaikka toisin luulet.
        Liekko

        "Liekko"

        Yli-kansoitus on maailmamme suurin ongelma.
        Meidän aikamme kuolemat auttavat ongelmaa pikkuisen.
        -
        Asuntoni ei ole murju.
        Asunto korjattiin ja huollettiin ennen muuttoani.
        -
        Kirjoittaminen on todellakin iloni.
        Ei kaukana into-himosta.
        Alkoi jo Kansa-Koulussa.
        -
        Sikäli kun/jos olen sinua kiusannut.
        Otan mieli-hyvin tämän kiitoksesi vastaan.
        Mukavaa että olen voinut kasvattaa sinua(kin).
        -
        Itse-tuntoni on loistavalla tasolla.
        Mutta ei heikkous, ei huonous.
        Nuo eivät ole, eivätkä koskaan tule minua vaivaamaan.
        -
        Nyt saat niiata.

        H.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        "Liekko"

        Yli-kansoitus on maailmamme suurin ongelma.
        Meidän aikamme kuolemat auttavat ongelmaa pikkuisen.
        -
        Asuntoni ei ole murju.
        Asunto korjattiin ja huollettiin ennen muuttoani.
        -
        Kirjoittaminen on todellakin iloni.
        Ei kaukana into-himosta.
        Alkoi jo Kansa-Koulussa.
        -
        Sikäli kun/jos olen sinua kiusannut.
        Otan mieli-hyvin tämän kiitoksesi vastaan.
        Mukavaa että olen voinut kasvattaa sinua(kin).
        -
        Itse-tuntoni on loistavalla tasolla.
        Mutta ei heikkous, ei huonous.
        Nuo eivät ole, eivätkä koskaan tule minua vaivaamaan.
        -
        Nyt saat niiata.

        H.

        Siinä olet oikeassa että olen saanut siedätyshoitoa myös sinulta palstalla.
        Varsinkin ivailusi omaishoitajuudestani ensin risoi, mutta vähitellen aloin tottua ja vältin kirjoittamista asiasta.
        Ei minulla ole mitään sinua vastaan, tuo kiusaamisen ihannointi suututtaa.
        Osaisit olla mukavakin jos haluat, mutta se ei nähtävästi sovi pahan pojan imagoosi.

        Itse saat kumartaa :DD
        Liekko


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        """Siellä vuokramurjussasi homehdut ..."""

        Onko sinulla nyt siis tarkoitus vahvistaa hänenkin itsetuntoaan?

        Tellukka et koskaan puutu hurukszin ilkeyksiin, vain muiden kirjottajien sanoihin, miksi?
        Huruksz nimittelee typeryksiksi ym. Ne sinä hyväksyt ja oletan peukkua nostavan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tellukka et koskaan puutu hurukszin ilkeyksiin, vain muiden kirjottajien sanoihin, miksi?
        Huruksz nimittelee typeryksiksi ym. Ne sinä hyväksyt ja oletan peukkua nostavan.

        Onkos se ilkeilyä, jos sanoo rehellisen mielipiteensä sellaisesta, jota pitää typeryksenä.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Onkos se ilkeilyä, jos sanoo rehellisen mielipiteensä sellaisesta, jota pitää typeryksenä.

        Oletko koskaan lukenut Asterix-sarjakuvia?
        Siellä on yksi kertomus, joka voisi kiinnostaa sinua:
        "Asterix ja Riidankylväjä"


      • Tellukka kirjoitti:

        Onkos se ilkeilyä, jos sanoo rehellisen mielipiteensä sellaisesta, jota pitää typeryksenä.

        Noooh, miten itse kukin sen ottaa. Nuolaseppa taas.


      • Luukkis kirjoitti:

        Noooh, miten itse kukin sen ottaa. Nuolaseppa taas.

        Lähti vähän äkkiä, olen sitä mieltä että ei ole asiallista moittia ketään typerykseksi, saati nuoleskella sellaista joka niin tekee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko koskaan lukenut Asterix-sarjakuvia?
        Siellä on yksi kertomus, joka voisi kiinnostaa sinua:
        "Asterix ja Riidankylväjä"

        Joskus kauan sitten niitäkin lukenut.

        Mutta riidankylvämisestä tuli mieleen yksi toinen sarjakuva.
        Siinä hankasalmelaiset, kun joutilasta aikaa oli, niin miettivät, että mitäs tehtäis. Sitten yksi keksi, että lähdetäänkö tappelemaan laukaalaisten kanssa.
        Kävelivät Laukaan puolelle ja suu leveänä sanoivat, että terve terve, lähettiin käymään Laukaalla, mitäs tänne Laukaalle kuuluu.
        Laukaalaiset hyökkäsivät kimppuun nyrkit pystyssä ja raivosivat: "Se sanotaan Laukaassa ja Laukaaseen, eikä Laukaalla ja Laukaalle, uskokaa nyt prkl".

        Kohta laukaalaiset makasivat tantereessa ja hankasalmelaiset kävelivät naureskellen kotiaan päin ja tuumailivat sen onnistuvan aina yhtä helposti.


      • Luukkis kirjoitti:

        Lähti vähän äkkiä, olen sitä mieltä että ei ole asiallista moittia ketään typerykseksi, saati nuoleskella sellaista joka niin tekee.

        No miksi joku sellaisesta loukkaantuu, jos joku toinen pitää häntä typeryksenä.
        Sehän on vain sen toisen oma mielipide.
        Sitten voi ehkä tuntua pahalta, jos itsekin pitää itseään typeryksenä. Ja oikeassahan se toinen silloin on sanoessaan sen ääneen, mitä itsekin ajattelee.


      • Tellukka kirjoitti:

        No miksi joku sellaisesta loukkaantuu, jos joku toinen pitää häntä typeryksenä.
        Sehän on vain sen toisen oma mielipide.
        Sitten voi ehkä tuntua pahalta, jos itsekin pitää itseään typeryksenä. Ja oikeassahan se toinen silloin on sanoessaan sen ääneen, mitä itsekin ajattelee.

        Olisiko noin? Tarpeeksi kun pyörittelee, niin uskoo itsekin.


      • Tellukka kirjoitti:

        Onkos se ilkeilyä, jos sanoo rehellisen mielipiteensä sellaisesta, jota pitää typeryksenä.

        Taitaa olla korkein aika muuttaa muualle, ainakin enimmäkseen.
        En ole muilla palstoilla tavannut kirjoittajia jotka ihailevat ihmisten haukkumista typeriksi tai ovat kiusaajien fanittajia.
        Minua alkaa suututtaa niin että kirjoitan harkitsemattomasti, kuten ihmisten asumisesta, se ei kuulu minulle.
        Sanotko Tellukka kaikille tutuille ja tuntemattomille päin naamaa rehellisyyden nimissä että hän on typerys.
        Minä en ainakaan sano, eikä sitä tiedä vaikka typerys olisikin se viisaampi.
        Kirjoita nyt jokin lopullinen ja naseva mielipide minusta :D


      • liekko kirjoitti:

        Taitaa olla korkein aika muuttaa muualle, ainakin enimmäkseen.
        En ole muilla palstoilla tavannut kirjoittajia jotka ihailevat ihmisten haukkumista typeriksi tai ovat kiusaajien fanittajia.
        Minua alkaa suututtaa niin että kirjoitan harkitsemattomasti, kuten ihmisten asumisesta, se ei kuulu minulle.
        Sanotko Tellukka kaikille tutuille ja tuntemattomille päin naamaa rehellisyyden nimissä että hän on typerys.
        Minä en ainakaan sano, eikä sitä tiedä vaikka typerys olisikin se viisaampi.
        Kirjoita nyt jokin lopullinen ja naseva mielipide minusta :D

        Huomasin itsessäni saman, harkinta petti, kun luin nuo kommentit.
        Mutta en ole ikinä sietänyt koulukiusaamista enkä ymmärrä sellaisiksi itseään kehuskelevia ja muita typeryksiksi haukkuvia.


      • liekko kirjoitti:

        Taitaa olla korkein aika muuttaa muualle, ainakin enimmäkseen.
        En ole muilla palstoilla tavannut kirjoittajia jotka ihailevat ihmisten haukkumista typeriksi tai ovat kiusaajien fanittajia.
        Minua alkaa suututtaa niin että kirjoitan harkitsemattomasti, kuten ihmisten asumisesta, se ei kuulu minulle.
        Sanotko Tellukka kaikille tutuille ja tuntemattomille päin naamaa rehellisyyden nimissä että hän on typerys.
        Minä en ainakaan sano, eikä sitä tiedä vaikka typerys olisikin se viisaampi.
        Kirjoita nyt jokin lopullinen ja naseva mielipide minusta :D

        Se on aika heikko puolustus, että provosoitui toisen kirjoittelusta ja alkoi halveksuen solvaamaan ja haukkumaan toista. Syyttää toista siitä, että omat hermot petti.

        Silloin siinä alentuu itse vain sen toisen tasolle, eikä ole yhtään sitä toista fiksumpi, jonka "ilkeilystä" valittaa.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Se on aika heikko puolustus, että provosoitui toisen kirjoittelusta ja alkoi halveksuen solvaamaan ja haukkumaan toista. Syyttää toista siitä, että omat hermot petti.

        Silloin siinä alentuu itse vain sen toisen tasolle, eikä ole yhtään sitä toista fiksumpi, jonka "ilkeilystä" valittaa.

        Minä sentään myönsin.
        En enää vastaa kommentteihisi.
        liekko


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä sentään myönsin.
        En enää vastaa kommentteihisi.
        liekko

        No mikäs se nyt tuli.

        Kirjoitithan tuolla:
        """Minua on kiusaaminen vain vahvistanut, voin sanoa että olen pärjännyt elämässäni keskivertoa paremmin."""

        Onko se vahvuuden merkki, että alkaa boikotoimaan jotain toista keskustelijaa. Eikös sellainen syrjiminenkin luokitella kiusaamiseksi?


    • Anonyymi

      Ps. sivusto toimii huonosti koska hakemistossa lukee "ei vastausta".

      • "Anonyymi"

        Muista.
        Mainokset ensin.
        Asiakkaat vasta sitten.
        Se tapa asiakkaat pitää. :):)

        H.


      • huruksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Muista.
        Mainokset ensin.
        Asiakkaat vasta sitten.
        Se tapa asiakkaat pitää. :):)

        H.

        ...Se tapa mainostajat pitää. :):)

        H.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        ...Se tapa mainostajat pitää. :):)

        H.

        Ja kun käyttäydyt nätisti niin naiset pitää.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        ...Se tapa mainostajat pitää. :):)

        H.

        KENELLE mainostajat mainostavat? Luulin, että näitä sivuja katsoville, mutta ehkä erehdyin. Vakioporukka nimimerkkien kanssa on kohderyhmä, muut joutavia.
        Noh, ei jahruta nyt. Kaunis päivä piristää vaikka muuten on vähän alakuloa.


    • Anonyymi

      Kyllä minä saan päivittäin mieleni pahoittaa kun se Pertikki aina kuisaa minun puoluenäkemystäni,olisikohan huruksin jo aika laittaa sille asialle piste.

      • Siinä tulisikin paljon keräämistä ja kopioimista Pertikin kommenteissa.
        Kuka vain jaksaisi ...


    • Sovitaan vaan,
      kiusaaminen on turkasen ikävää,
      ja viime aikoina on esiintynyt paljon ilman motiivia tapahtuvaa kiusaamista,
      jopa rikoksiin johtaneita.
      Jos keksii syyn kiusaamiseen, niin kuin tälläkin palstalla on selvää kateudesta johtuvaa kiusaamista, joskus jopa ilkeyttä. Silloin joutuu toteamaan, että kiusaaja kiusaa vaikka sanoisi mitä ja vaikka kiusattu olisi mitä tahansa, niin silti kiusataan.
      Silloin voi asettua tilanteen yläpuolelle, koska lukija aina tajuaa milloin kiusataan ja milloin rupatellaan raisummin.

      Hyvä ajatus palstalla olisi ottaa käyttöön omavalvonta, eihän silloin tänne paljon tulisi juttuja jos jokainen valvoisi vain itseään ja huolehtisi kiusaamisensa omavalvonnasta.

    • Minkähän takia minua ei ole kukaan kiusannut näillä palstoilla, eipä tosin muuallakaan.
      Vai olenko vain liian tyhmä huomaamaan sellaista.

      • Anonyymi

        Terävä kielesi hillitsee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Terävä kielesi hillitsee.

        Vai olisiko niin, ettei kenelläkään ole syytä olla minulle "kateellinen".
        Kateudesta kun se kuuluu johtuvan kiusaaminen ja ilkeily.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Vai olisiko niin, ettei kenelläkään ole syytä olla minulle "kateellinen".
        Kateudesta kun se kuuluu johtuvan kiusaaminen ja ilkeily.

        Ainakin yksi persuja vuoroin natseiki sekä rasisteiksi haukkuva väittää, että persut ovat kateellisia, kun kritisoivat epäkohdista.
        Erikoinen ajatelma kateudesta, ehkäpä yksinkertaisen pelkistys.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin yksi persuja vuoroin natseiki sekä rasisteiksi haukkuva väittää, että persut ovat kateellisia, kun kritisoivat epäkohdista.
        Erikoinen ajatelma kateudesta, ehkäpä yksinkertaisen pelkistys.

        Olisiko sitten myös niin hänen oman logiikkansa mukaan, että hän itse olisi kateellinen persuille, koska kritisoi persuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin yksi persuja vuoroin natseiki sekä rasisteiksi haukkuva väittää, että persut ovat kateellisia, kun kritisoivat epäkohdista.
        Erikoinen ajatelma kateudesta, ehkäpä yksinkertaisen pelkistys.

        Jokainen asia, jonka olet kertonut tälläisilla palstoilla itsestäsi tai elämästäsi antaa aina kohdan toiselle lyödä jos haluaa lyödä. Fiksut ei tietenkään koskaan lyö, he tajuavat ettei palsta ole mikään taistelukenttä.
        Täällä on erilaisia ihmisiä ja jos ei ole itse ole mitä joku toinen kertoo osaavansa tai omistavansa,
        olkoon vaikka poliittinen elämänkatsomus, nimettöminä on aina helppo huitoa sinne tänne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen asia, jonka olet kertonut tälläisilla palstoilla itsestäsi tai elämästäsi antaa aina kohdan toiselle lyödä jos haluaa lyödä. Fiksut ei tietenkään koskaan lyö, he tajuavat ettei palsta ole mikään taistelukenttä.
        Täällä on erilaisia ihmisiä ja jos ei ole itse ole mitä joku toinen kertoo osaavansa tai omistavansa,
        olkoon vaikka poliittinen elämänkatsomus, nimettöminä on aina helppo huitoa sinne tänne.

        No ei minua kyllä ainakaan haittaa, jos joku puuttuu siihen, mitä olen joskus itsestäni kirjoittanut. Ei minulla tosin ole huussiakaan.

        Jos joku on sellaisesta niin herkkänahkainen, niin silloinhan olisi viisainta vain pysyä anonyyminä niinkuin sinä.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Vai olisiko niin, ettei kenelläkään ole syytä olla minulle "kateellinen".
        Kateudesta kun se kuuluu johtuvan kiusaaminen ja ilkeily.

        Kiusaaminen kohdistuu reppanoihin, jotka yrittää porukoihin mutta jää ulkopuolelle. Voi se olla kostoakin, maksetaan potut pottuina. Palstapottuilu on enimmäkseen mahtailijoitten ruotuun laittoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiusaaminen kohdistuu reppanoihin, jotka yrittää porukoihin mutta jää ulkopuolelle. Voi se olla kostoakin, maksetaan potut pottuina. Palstapottuilu on enimmäkseen mahtailijoitten ruotuun laittoa.

        Onhan näitä tapauksia livessä lähiajoiltakin, kiusattu pyrkii kiusaajien joukkoon.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Vai olisiko niin, ettei kenelläkään ole syytä olla minulle "kateellinen".
        Kateudesta kun se kuuluu johtuvan kiusaaminen ja ilkeily.

        Sinä taidatkin olla hyvin kateellinen ??


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä taidatkin olla hyvin kateellinen ??

        Sinulleko?
        Kerro mistä olen sinulle kateellinen.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Sinulleko?
        Kerro mistä olen sinulle kateellinen.

        Et vain mulle, vaan kaikille.
        Harvoin tapaa katkerampaa naisihmistä.
        Eduksesi voi sanoa että järki juoksee varsinkinkin silloin kun voit ilkeillä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et vain mulle, vaan kaikille.
        Harvoin tapaa katkerampaa naisihmistä.
        Eduksesi voi sanoa että järki juoksee varsinkinkin silloin kun voit ilkeillä.

        Minkähän takia minä en itse tunne sitä kateutta?

        Missäs me ollaankaan tavattu, kun ei mitään muistikuvaa minulla.
        Monia anonyymejä kyllä tuolla ulkosalla livenä vilahtelee siellä täällä. Olisitko sinä joku niistä, joita olisin "kateellisen" näköisenä katsellut itse tietämättäni tai sellaista ajattelematta.


    • Anonyymi

      Kateutta palstalla ja siksi kiusataan?
      Tuo kateuskortti nostetaan usein esiin.
      Voisiko joku ystävällisesti kertoa mikä, kuka aiheuttaa kateutta?
      Tellukka mainitsi huussin. Se nyt lienee viimeisin kadehtimisen paikka. Tuskin kukaan enää orrella kyykkii.

      • Anonyymi

        Ei entistä siivoojaa käy kateeksi. Joutui pesemään "huusseja" ja räkiä seiniltä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei entistä siivoojaa käy kateeksi. Joutui pesemään "huusseja" ja räkiä seiniltä.

        Olisit aivan aiheellisesti saanut ollakin kateellinen.
        Rappusiivous slummissa oli oikein unelmatyötä ansiollisesti. Tienasin paljon paremmin kuin kukaan konttorisiivooja. Rahanahneus minut saikin pyrkimään konttorisiivouksesta rappusiivoojaksi ja mieluiten slummiin.
        Jokainen kuivunut kakka nurkissa oli sata kr extraa. Aikaa se vei vain pari minuttia korjata pois. Oikein odotin maanantaita, koska silloin niitä oli kaikkein eniten ja ehtineet viikonloppuna kuivua mukavasti ja helposti siivottaviksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei entistä siivoojaa käy kateeksi. Joutui pesemään "huusseja" ja räkiä seiniltä.

        Nyt kun tarkemmin muistelen taaksepäin, niin taisivatpa jotkut ollakin kateellisia.

        Kerran olin menossa työmaalle takaisin, niin pomo huuteli jo kaukaa, että sieltähän se rahareppu tuleekin. Apteekin siivooja oli jo kerennyt kielimään pomolle, että näki minun menevän kesken työpäivän reppu olalla pankkiin.
        Pomo oli sanonut, että tiesinhän minä sillä olevan paljon parempi palkka kuin sinulla, mutta ihanko oikein repun kanssa kantaa rahaa pankista.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Olisit aivan aiheellisesti saanut ollakin kateellinen.
        Rappusiivous slummissa oli oikein unelmatyötä ansiollisesti. Tienasin paljon paremmin kuin kukaan konttorisiivooja. Rahanahneus minut saikin pyrkimään konttorisiivouksesta rappusiivoojaksi ja mieluiten slummiin.
        Jokainen kuivunut kakka nurkissa oli sata kr extraa. Aikaa se vei vain pari minuttia korjata pois. Oikein odotin maanantaita, koska silloin niitä oli kaikkein eniten ja ehtineet viikonloppuna kuivua mukavasti ja helposti siivottaviksi.

        Tyttäreni oli 90-luvun lopulla kesälomallaan lentokonesiivoona Finnairilla, kertoi saaneen extraa 50 Fmk oksennuksesta tai kakasta.
        Useimmin ne olivat pikkulasten pruikkauksia, mutta olivat haluttuja töitä juuri extran takia.

        Porrassiivous näyttää melko raskaalta duunilta, kun on sivusta seurannut vauhdilla painavat menemään.
        Hesassa ovat tekijät useimmin maahanmuuttajia usein miehiä.
        Varmaan tiukasti kilpailtu duuni, kun meidän talossa vaihtunut melko usein yritys.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tyttäreni oli 90-luvun lopulla kesälomallaan lentokonesiivoona Finnairilla, kertoi saaneen extraa 50 Fmk oksennuksesta tai kakasta.
        Useimmin ne olivat pikkulasten pruikkauksia, mutta olivat haluttuja töitä juuri extran takia.

        Porrassiivous näyttää melko raskaalta duunilta, kun on sivusta seurannut vauhdilla painavat menemään.
        Hesassa ovat tekijät useimmin maahanmuuttajia usein miehiä.
        Varmaan tiukasti kilpailtu duuni, kun meidän talossa vaihtunut melko usein yritys.

        Kun tarpeeksi vauhdilla painaa menemään, niin saattaa olla alueestaan valmis jo puolilta päivin. Mutta tuleeko jälki sitten minkä laatuista.
        Sekin voi olla syynä vaihtumiseen, että on hutiloimalla siivottu.

        Tässä talossa on nähty niin nopeita rappusiivoojia, että poikkeavat aina silloin tällöin laittamassa puumerkkinsä alakerran taululla olevaan työlistaansa monen siivouskerran kohdalle samalla käyntikerralla.
        En heitä siitä soimaa, sillä ei tässä kuuden asunnon talossa niin rappukäytävä likaannukaan, kun ei asu lapsiakaan monta talossa.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Kun tarpeeksi vauhdilla painaa menemään, niin saattaa olla alueestaan valmis jo puolilta päivin. Mutta tuleeko jälki sitten minkä laatuista.
        Sekin voi olla syynä vaihtumiseen, että on hutiloimalla siivottu.

        Tässä talossa on nähty niin nopeita rappusiivoojia, että poikkeavat aina silloin tällöin laittamassa puumerkkinsä alakerran taululla olevaan työlistaansa monen siivouskerran kohdalle samalla käyntikerralla.
        En heitä siitä soimaa, sillä ei tässä kuuden asunnon talossa niin rappukäytävä likaannukaan, kun ei asu lapsiakaan monta talossa.

        Ainakin yksi siivousfirma meni vaihtoon hosumisen ja heikon työnjälken takia, jättivät mm saunan pesuhuoneen lattiakaivot putsaamatta, muistan pari kertaa käyneen omalla saunavuorollani, etteivät vetäneet juuri ollenkaan, vaan lainehti lattiat kahden hengen peseytymisen aikana.
        Hiuksia ja muuta töhkää , ei ihme ettei vedä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin yksi siivousfirma meni vaihtoon hosumisen ja heikon työnjälken takia, jättivät mm saunan pesuhuoneen lattiakaivot putsaamatta, muistan pari kertaa käyneen omalla saunavuorollani, etteivät vetäneet juuri ollenkaan, vaan lainehti lattiat kahden hengen peseytymisen aikana.
        Hiuksia ja muuta töhkää , ei ihme ettei vedä.

        Ei ne lattiakaivot kuulukaan normisiivoukseen, ellei asiakas ole sitä erikseen tilannut ja maksa siitä lisämaksua.
        Siivoojalle kuuluu vain tehdä ilmoitus siitä, että siellä ryöstäytyy lattiakaivo yli. Sitten on siivousfirman asia tehdä asiakkaan kanssa sopimus sen puhdistamisesta. Tai asiakas voi turvautua johonkin, joka tekee siinä syväpuhdistuksen, kun se ylimeno voi johtua jostain syvemmällä putkistossa olevasta tukoksesta, jos se niin usein alkoi tulvimaan.


      • Tellukka kirjoitti:

        Olisit aivan aiheellisesti saanut ollakin kateellinen.
        Rappusiivous slummissa oli oikein unelmatyötä ansiollisesti. Tienasin paljon paremmin kuin kukaan konttorisiivooja. Rahanahneus minut saikin pyrkimään konttorisiivouksesta rappusiivoojaksi ja mieluiten slummiin.
        Jokainen kuivunut kakka nurkissa oli sata kr extraa. Aikaa se vei vain pari minuttia korjata pois. Oikein odotin maanantaita, koska silloin niitä oli kaikkein eniten ja ehtineet viikonloppuna kuivua mukavasti ja helposti siivottaviksi.

        No jo vain, nyt ymmärrän minullekin ollaan kateellisia. Säästän selvää rahaa kun pyöräytän keväisin kohmettuneen multaantuneen huusin alusen tiiviiseen muovisäkkiin ja vien kaatopaikalle.

        Jos tilaan pask...auton se imaisee alta 10 minuutin tuotokset säiliöauton sisuksiin.

        Hinta noin 85 euroa, mikä säästö ; ) Sillähän saa jotain kivaa itselleen.


    • Anonyymi

      Olen seurannut ja kirjoitellutkin näille ikäpalstoille useampia vuosia, jatkuvasti nousee esiin tämä kiusaaminen. Täälläkin vanhojen ihmisten parissa.
      Emmehän kiusaa naapuriakaan, kun hän kertoo tekemistään asioista yms.
      Anonyymit yleensä kiusaavat, ei heitä voi arvostaa, vaikka itsekin olen anonyyminä kirjoittava, mutta kyllä meistä osa on ihan rekattuihin verrattavissa olevia.
      Ja pääseehän rekattukin anonyymiksi koska vain haluaa näkymättömänä olla.

    • Anonyymi

      Äsken tuli soitto, että auttaisin koulukiusattua 59.30 eurolla. Säästäisin kuulemma kun olen kolmisen vuotta sitten osallistunut 85 eurolla. Miten on saanut minut niin ylipuhutuksi. Sisältäisi kolme julkaisua heidän toiminnastaan. En nyt ruvennut, ed kerranlla on vielä ollut palkkatulo.

    • Anonyymi

      Tasaisin välein uusia paperi-kamppanjoita,tuloksena lauselma"jokainen tapaus on liikaa",pitäisi tehdä jotain konkreettista.

    • Olen huomannut palstalla porukkahenkeä, onko se sitten kiusaamista, kun hyökätään muutamien kirjoittajien kimppuun.
      Aika ikävin sanoinkin ja olen sitä mieltä ettei ketään tarvitse nimitellä typeryksiksi, emme kaikki ole niin fiksuja kuin palstan äänitorvet.
      Kaikilla on kuitenkin oikeus kirjoittaa, ilman että siitä typeryksiksi moititaan.

    • Anonyymi

      Tänään kun kävelin kauppaan ...edelläni kävelivät tyttö ja poika .. ehkä 9-10 vuotiaita..
      Kuulin heidän keskustelunsa kun kävelin takana ...tyttö sanoi niin aikuismaisesti ....että me haluamme suojella Siniä kaikelta kiusaamiselta ....jatkoa en kuullut ...
      Ajattelin että ihanaa kun tällaisia nuoriakin kasvaa meillä ....
      mimmimum-..mi

      • Anonyymi

        Voi Hellanduudelis....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi Hellanduudelis....

        Siinä mitään hellaa tarvita.


    • Anonyymi

      Tämäkin ketju olisi hauska laittaa johonkin julkiseen ruodintaan. Mitähän joku psykologi näistä tuumailisi? Mitä miettisivät nuoremmat 70 aikuisten äkinöistä?

      • Varmaan ajattelisivat kuvaamaan meitä juuri sillä t-alkuisella sanalla, jota ei saa ääneen lausua, eikä palstalle kirjoittaa.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Varmaan ajattelisivat kuvaamaan meitä juuri sillä t-alkuisella sanalla, jota ei saa ääneen lausua, eikä palstalle kirjoittaa.

        Sinusta voisi tehdä väitöskirjan siitä kuinka ruotsiin muuttanut siivooja katkeroituu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinusta voisi tehdä väitöskirjan siitä kuinka ruotsiin muuttanut siivooja katkeroituu.

        Pitäisiköhän sinunkin siis alkaa kirjailijaksi palstan inspiroimana.
        Jokohan sen toisen kirjailijan myrkynkeittokirja on ilmestynyt myyntiin.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Varmaan ajattelisivat kuvaamaan meitä juuri sillä t-alkuisella sanalla, jota ei saa ääneen lausua, eikä palstalle kirjoittaa.

        Nämä arvioijat on varmasti niin fiksuja etteivät ketään nimittele.


      • Tellukka kirjoitti:

        Pitäisiköhän sinunkin siis alkaa kirjailijaksi palstan inspiroimana.
        Jokohan sen toisen kirjailijan myrkynkeittokirja on ilmestynyt myyntiin.

        Minä ajattelin ALKAA silmä- ja korvatautien erikoislääkäriksi.


      • korppis kirjoitti:

        Minä ajattelin ALKAA silmä- ja korvatautien erikoislääkäriksi.

        Onkos se myöhäistä vieläkään.
        Muistaakseni olet sanonut tekeväsi mitä haluat, kun taas toiset tekevät vain mitä osaavat.


      • Tellukka kirjoitti:

        Onkos se myöhäistä vieläkään.
        Muistaakseni olet sanonut tekeväsi mitä haluat, kun taas toiset tekevät vain mitä osaavat.

        Alkamisestahan keskustelitte.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinusta voisi tehdä väitöskirjan siitä kuinka ruotsiin muuttanut siivooja katkeroituu.

        Sinusta vaan ei ole siihen. Saitko kansakoulun loppuunkäytyä ano 20:37 ?
        Missä maassa itse katkeroiduit ? Tai pikemminkin teit tyhmän itsestäsi.
        Ei sinusta ole vastusta Tellukalle. Alitat vain rimasi, vai oletko maannut siellä
        riman alla koko ikäsi ?


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Alkamisestahan keskustelitte.

        Sinulla alkaa olla pahoja hallusinaatioita.


      • korppis kirjoitti:

        Alkamisestahan keskustelitte.

        Niin, no eihän sinulla pitäisi olla muuta kuin alkaa, eikä vain ajatella alkaa.


      • Tellukka kirjoitti:

        Niin, no eihän sinulla pitäisi olla muuta kuin alkaa, eikä vain ajatella alkaa.

        En minä mitään enää ajatellutkaan alkaa.

        Alkaa....

        Moneen ammattiin tarvitaan kykyjä ja lahjoja. Kirjoittaa voi vaikka Saimaa-askin kanteen, mutta saada tekstiä kirjan kansien väliin onkin jo muuta kuin alkaa kirjailijaksi.

        Katsos siivoojaksi voi alkaa kuka vain haluaa.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        En minä mitään enää ajatellutkaan alkaa.

        Alkaa....

        Moneen ammattiin tarvitaan kykyjä ja lahjoja. Kirjoittaa voi vaikka Saimaa-askin kanteen, mutta saada tekstiä kirjan kansien väliin onkin jo muuta kuin alkaa kirjailijaksi.

        Katsos siivoojaksi voi alkaa kuka vain haluaa.

        Ei muuten voi.
        Siihen vaaditaan tietty koulutus ja ymmärrystä välineiden käytöstä.
        Pelkkä lattian kuivaaminen rievulla vesivahingon jälkeen ei tee kenestäkään ammattitaitoista siivoojaa.

        Pelkkä halu ei riitä, jos ei hallitse kokonaisuutta.
        Mutta paskakärryjen vetäjäksi pääsee ilman mitään koulutusta.
        Ja ymmärrystä.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        En minä mitään enää ajatellutkaan alkaa.

        Alkaa....

        Moneen ammattiin tarvitaan kykyjä ja lahjoja. Kirjoittaa voi vaikka Saimaa-askin kanteen, mutta saada tekstiä kirjan kansien väliin onkin jo muuta kuin alkaa kirjailijaksi.

        Katsos siivoojaksi voi alkaa kuka vain haluaa.

        Onkos kunniakkaampaa alkaa hauraan vanhuksen siipeilijäksi kuin siivoojaksi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei muuten voi.
        Siihen vaaditaan tietty koulutus ja ymmärrystä välineiden käytöstä.
        Pelkkä lattian kuivaaminen rievulla vesivahingon jälkeen ei tee kenestäkään ammattitaitoista siivoojaa.

        Pelkkä halu ei riitä, jos ei hallitse kokonaisuutta.
        Mutta paskakärryjen vetäjäksi pääsee ilman mitään koulutusta.
        Ja ymmärrystä.

        Menikö Tellu iltateelle?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onkos kunniakkaampaa alkaa hauraan vanhuksen siipeilijäksi kuin siivoojaksi?

        Olen ollut siivoustyönjohtaja joskus nuorna naisena, pääasiassa toimistotyötä ja työn valvontaa. Oli muuten helpoin työ mitä ikään tehnyt. Ajeltiin virman autolla. Kävimme kerran kolleegan kanssa työaikana koeajamassa minulle uutta autoa. Ostin ja käytiin kahvilla, palattiin toimistolle kuittaamaan päivän työt ; )) Ai niin, ei ollut siivoojankoulutusta, mutta esimieskoulutus oli.


      • korppis kirjoitti:

        Olen ollut siivoustyönjohtaja joskus nuorna naisena, pääasiassa toimistotyötä ja työn valvontaa. Oli muuten helpoin työ mitä ikään tehnyt. Ajeltiin virman autolla. Kävimme kerran kolleegan kanssa työaikana koeajamassa minulle uutta autoa. Ostin ja käytiin kahvilla, palattiin toimistolle kuittaamaan päivän työt ; )) Ai niin, ei ollut siivoojankoulutusta, mutta esimieskoulutus oli.

        Firman ; ) niin istu rattaille...


      • korppis kirjoitti:

        En minä mitään enää ajatellutkaan alkaa.

        Alkaa....

        Moneen ammattiin tarvitaan kykyjä ja lahjoja. Kirjoittaa voi vaikka Saimaa-askin kanteen, mutta saada tekstiä kirjan kansien väliin onkin jo muuta kuin alkaa kirjailijaksi.

        Katsos siivoojaksi voi alkaa kuka vain haluaa.

        Toistan vielä, jos ei lanttuusi mahtunut aikaisemmin kirjoittamani:

        "Muistaakseni olet sanonut tekeväsi mitä haluat, kun taas toiset tekevät vain mitä osaavat."

        Mitä ihmeen opiskeluja sinä silloin tarvitsisit silmä- ja korvatautien erikoislääkäriksi.
        Eihän sinulla olisi muuta kuin alkaa vain.

        Toista se on meillä typerimmillä, jotka tehdään vain sitä mitä osataan, eikä siivoojaksikaan pystytä ilman koulutusta.


      • korppis kirjoitti:

        Olen ollut siivoustyönjohtaja joskus nuorna naisena, pääasiassa toimistotyötä ja työn valvontaa. Oli muuten helpoin työ mitä ikään tehnyt. Ajeltiin virman autolla. Kävimme kerran kolleegan kanssa työaikana koeajamassa minulle uutta autoa. Ostin ja käytiin kahvilla, palattiin toimistolle kuittaamaan päivän työt ; )) Ai niin, ei ollut siivoojankoulutusta, mutta esimieskoulutus oli.

        Vähänkin eri asia valvoa toisten työn tekemistä kuin tehdä sitä itse.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Vähänkin eri asia valvoa toisten työn tekemistä kuin tehdä sitä itse.

        Ruotsin lautoilla tuli nähtyä siivousjoukkueen työskentelyä 80-luvulla. Porukka oli puolisotilaallisessa johdossa ja kurissa, jossa naispomo tiuski tiukkoja käskyjään, antaen kovaa palautetta siivouksen kestosta tai jäljestä.
        Hieman huvittuneina seurasimme tuon kersantti Ärjylää muistuttavan pomon sotilaallista käskynjakoa.
        Aika on muuttunut, nykyään pitää kai olla pehmoisen opastava.


    • Anonyymi

      Niinpä, kiusaamista on ollut aina, myös meidän lapsuudessamme.
      Meitä oli muutamia ihmisiä kokoontuneena tapaamisen merkeissä. Siinä sitten jutusteltiin yhtä ja toista, kunnes, pari henkilöä alkoivat puhumaan heille tutusta henkilöstä ja hänen toimistaan, normaaleista asioista hyvin inhottavaan sävyyn naureskellen. Joku meistä lähti siihen solvaukseen mukaan. Kaikki olimme iältämmä nippanappa alle uusikymmentä.
      Niin että, mistähä kiusaamnen lähtee ja kuinka lapset sen omaksuu, kun aikuisetkin käyttäytyvät kuinka milloinki. Taitaa seuraava tapaaminen jäädä osaltani. En saanut sanottua mitään, vaikenin.

    • Anonyymi

      Onko tämä kiusantekoa ....Vanha mummo asui yksin mökissään kunnes oli pakko lähteä palvelutaloon ...hänen siellä asuessaan olin vesiputki hajonnut talostaan ....Hänelle lähetettiin kunnantaholta yli 200tuhannen lasku... Mummoparka oli varmaan todella huolissaan.
      mimmimum-..mi

      • Anonyymi

        Mummon tai hänestä huolta pitävien olisi pitänyt sulkea vedentulo. Oliko kunnallisessa liittymässä, ei omasta kaivosta kunta laskuta.


      • Ilmeisesti kukaan ei huolehtinut mummon asioista kunnolla.
        Tuli mieleen, että vesi oli päällä ja pakkanen teki tehtävänsä, eli putkien tyhjennyksestä ei huolehtinut kukaan.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Ilmeisesti kukaan ei huolehtinut mummon asioista kunnolla.
        Tuli mieleen, että vesi oli päällä ja pakkanen teki tehtävänsä, eli putkien tyhjennyksestä ei huolehtinut kukaan.

        Olihan hänellä edunvalvoja ja paikan päällä oli käyty useastikin, eivät huomanneet mitään. Järkyttävässä kunnossa talo, huolimatonta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olihan hänellä edunvalvoja ja paikan päällä oli käyty useastikin, eivät huomanneet mitään. Järkyttävässä kunnossa talo, huolimatonta.

        Luin juuri äsken tuon jutun.
        Minusta on kumma, ettei jo homeen määrästä ole voitu päätellä jotain.
        Ei kovin hyvin ole tarkastuksia tehty, kun useat käyneetkin.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Porno tuhosi lopulta parisuhteemme

      Meille tuli 2 vuoden suhteessa ero. Pornon katselu oli viimeinen niitti suhteessamme!! Sekä jatkuvan huonon kohtelun ta
      Parisuhde
      25
      3795
    2. Tämä on sinulle vaikka kaikki lukee

      Vaikka kuinka olet viisas ja kaikin puolin velho, niin et tiedä tilanteestani. Senkin takia menetät mielenkiinnon. Eikä
      Tunteet
      17
      3538
    3. Itseni vuoksi

      Yritän kitkutella vielä viikon verran ja sitten päätöksien aika. Pakko on, ei tästä jumista muuten pääse millään eroon,
      Ikävä
      24
      1777
    4. Täytyy sanoa

      Että olit kyllä mielenkiintoisin ja omaperäisin nainen mitä olen koskaan tavannut. Aivan kuin joku olisi tiputtanut sinu
      Ikävä
      30
      1308
    5. Minkä pituinenen kaivattusi on

      Kirjain ja pituus kehiin! 😊
      Ikävä
      68
      1295
    6. Harmi, kun sillä nousi

      kaikki huomio päähän. Vaikutti aluksi niin mukavalta ja vaatimattomalta 😔
      Ikävä
      57
      1182
    7. Miten saisin

      Hurmattua sinut uudelleen,? Pissin omiin muroihini ensinmäisellä kerralla koska olin tyhmä ja liiaksi kiinni menneess
      Ikävä
      33
      1134
    8. Raamatun tärkein lause

      Ja Mooses tuli alas vuorilta missä jumala oli, Mooseksen mukaan, ilmoittanut hänelle, että hän ja koko juutalainen väki,
      Hindulaisuus
      376
      888
    9. Jatkoa Nojatuoliin

      Huomenta, niin pian täyttyy tämä ketju, ei ehdi muuta kuin aloitella uutta, kun pitkäksi venyy. Arkiasioista on tarkoitu
      80 plus
      128
      818
    10. Onhan tälläkin hivnaisella ollut varmasti satoja asiakkaita,ehkä myös nykyinen aviomies.

      Olen naisen nähnyt Turuntiellä. Kantaa todella hi- virusta? Mikäli myy seksiä, niin eikö pitäisi saada pois markkinoilta
      Hämeenlinna
      154
      814
    Aihe