Oikea seura on YKSIN Kristukseen uskovien seura

Anonyymi

Eriseurat on monenlaisilla ihmisopeilla sotkettuja ja jatkettuja seuroja.

Joh. 1:23 Hän sanoi: "Minä olen huutavan ääni erämaassa: 'Tehkää tie tasaiseksi Herralle', niinkuin profeetta Esaias on sanonut."

Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

Mitä Herramme Jeesus Kristus opettaa itsestään?

Joh. 6:54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

Joh. 6:56 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.

Gal. 5:24 Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Meillä on kristinuskoon tullut ryhmiä joille lihasta (aivotoiminnasta tulleet impulssit), kuten tunteet, tahto, asenteet, tavat, tottumukset, unet, mieliteot etc. ovat Pyhä Henki ja Jumalan ääni.

Jumalan Sana on siis hylätty ja liha on korvannut Jumalan ilmoituksen, jonka jokainen lukutaitoinen voi lukea Raamatusta.

Mitä Raamattu Jumalan Sana sitten kertoo meistä ihmisistä?

Room. 7:14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.

Ihminen joka ei tunne sitä, että on kadotuksen ansainnut, on hengellisesti kuollut. Hän voi olla hyvin harras kristitty, omasta mielestään Hengellä täyttynyt ja monilla armolahjoilla varustettu, mutta kun synnintunto puuttuu, Kristuksen virtaavalle sovintoverelle ei ole tarvetta joka hetki ja joka päivä, kuten uskossa Kristukseen valvovalla kristityllä on.

Tällaiset itsensä synnittömiksi kuvittelevat ihmiset ovat hyvin ylpeitä hengellisesti. Herkkiä tuomitsemaan, eikä heillä ole veren evankeliumia kielensä alla. Heillä ei ole syntien anteeksiannon evankeliumi valmiina katuville todistettavaksi, niin kuin Jeesuksessa Kristuksessa elävillä on.

26

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Koottakaas jo siirtyä armoon ja anteeksiannon tilaan tosta jatkuvasta syyllistämisestä .

      • Anonyymi

        Vain syyllisyytensa tiedostaneet ja tunnustaneet tarvitsevat armoa. Ihmiset jotka eivät kykene kohtaamaan syyllisyyttään, ovat hengellisessä ylpeydessä, tässä tilassa eläville armosta puhuminen menee pahuuden peitoksi ja syyllisyyden salaamiseksi. Viesteistäkin tämän tilan näkee. Tällainen syyllisyytensä salaava ei ole vielä mennyt ahtaasta portista sisälle Jumalan valtakuntaan. Kun synnit eivät maistu riittävän pahalle, ei silloin armokaan maistu hyvälle.

        Mutta sinä ihminen joka olet tietoinen kadotetusta tilastasi ilman Kristusta, koet olevasi perkeleen kaltainen ketku, sinulle on pelastuksen päivä tarjolla, - armosta ilman ansioitasi.

        Matt. 7:13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;

        Luuk. 13:24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi.

        Langenneelle luonnollemme on täysin epäinhimillistä kilvoitella synnintunnossa.

        Synnit paljastava saarna suututtaa hänet, joka ei ole vielä kohdannut kadotettua ja tuomittua tilaansa, ja sellaisena tullut Jeesuksen Kristuksen armahdettavaksi ja hänen verellään puhdistettavaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain syyllisyytensa tiedostaneet ja tunnustaneet tarvitsevat armoa. Ihmiset jotka eivät kykene kohtaamaan syyllisyyttään, ovat hengellisessä ylpeydessä, tässä tilassa eläville armosta puhuminen menee pahuuden peitoksi ja syyllisyyden salaamiseksi. Viesteistäkin tämän tilan näkee. Tällainen syyllisyytensä salaava ei ole vielä mennyt ahtaasta portista sisälle Jumalan valtakuntaan. Kun synnit eivät maistu riittävän pahalle, ei silloin armokaan maistu hyvälle.

        Mutta sinä ihminen joka olet tietoinen kadotetusta tilastasi ilman Kristusta, koet olevasi perkeleen kaltainen ketku, sinulle on pelastuksen päivä tarjolla, - armosta ilman ansioitasi.

        Matt. 7:13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;

        Luuk. 13:24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi.

        Langenneelle luonnollemme on täysin epäinhimillistä kilvoitella synnintunnossa.

        Synnit paljastava saarna suututtaa hänet, joka ei ole vielä kohdannut kadotettua ja tuomittua tilaansa, ja sellaisena tullut Jeesuksen Kristuksen armahdettavaksi ja hänen verellään puhdistettavaksi.

        Jonain päivänä huomaatte jääneenä ulos. Ahdas portti oli se Jeesus ristillä.


      • Anonyymi

        Joo, outoa että syyttäjää tuodaan vieläkin niin paljon esiin, kristillisissäkin suuntamuksissa?! Vai eivätkö he tiedä, että juuri Saatana on syyttäjä DIABOLOS, mutta näemmekö joskus seurakunnissakin "profeetta Sefanjan henkeytyksen"; tuo profeetta uskoi olevansa "OIKEA SYYTTÄJÄ"?! Syyttäminen on erittäin erikoinen tehtävä. Sen tarkoituksena oli parantaa suorituksia kaikilla, alunperin, eli jos joku epäonnistui, varsinkin HELPOSSA tehtävässä, kyseistä henkeä syytettiin pahaksi, ja juuri kaiken henkisuudenkin alussa, ja lähellä sitä alkua tapahtui valitettavasti PAHAAN lankeemus, tai jo alusta asti, Paholainen halusi itsekin pilailla ikuisesti kaikkien Jumalan käskyissä epäonnistuneiden ja alisuoriutuvien olentojen hulluudella... Osa niistä lankesi pahaksi itsekin, mutta osa syytetyistä halusi löytää uudelleen oikean ja hyvän suoriutumisen, sellaista syyttäjää odotamme, joka kykenee syyttämään juuri noin - kuin Moosesta tai kuin Jeesustakin, vaikka Jeesus toi myös toisenlaisenkin hengen tietoisuuteemme. Totuuden Hengen, Hänet joka puolustaa esiin SYYN, miksi joku lähes tahattomasti epäonnistui, vaikka pahojen henkien suhteen moinen puolustelu on melko turhaa, koska ne epäonnistuvat aina tahallaankin...


    • Anonyymi

      Ei kristitty ole hengellinen sesti kuollut vaan muut uskonnot .

      • Anonyymi

        Joka ei ole tullut Jumalan sanan kautta tuntemaan kadotettua ja tuomittua tilaansa, on hengellisesti kuollut.

        Näin siitä huolimatta, vaikka hänellä olisi nimi (pyhä kaste), että hän on kristitty. Elävään uskoon kuuluu kumpikin, - elävä synnintunto ja elävä armontunto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka ei ole tullut Jumalan sanan kautta tuntemaan kadotettua ja tuomittua tilaansa, on hengellisesti kuollut.

        Näin siitä huolimatta, vaikka hänellä olisi nimi (pyhä kaste), että hän on kristitty. Elävään uskoon kuuluu kumpikin, - elävä synnintunto ja elävä armontunto.

        Misä yhdistyksesä siihen pääsis osalliseks? Elävään uskoon siis.

        Onko joku joukko (sen edustajat) nyt ihan ulkopuolisellekin valmis vakuuttamaan,
        että "vain tässä meidän joukossamme et joudu kadotukseen"?

        "elävä synnintunto ja elävä armontunto" Onko noita vain siellä yhdessä yhdistyksessä?

        Mistä he sen elävyyden siihen ovat saaneet? Saarnapuheistako? Eikös vain niin ole tapahtunut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka ei ole tullut Jumalan sanan kautta tuntemaan kadotettua ja tuomittua tilaansa, on hengellisesti kuollut.

        Näin siitä huolimatta, vaikka hänellä olisi nimi (pyhä kaste), että hän on kristitty. Elävään uskoon kuuluu kumpikin, - elävä synnintunto ja elävä armontunto.

        Yritätkö selittää ettei kristityt ymmärrä olevansa syntisiä ja Jeesus sovitti synnit. Mikä tuomari olet muita tuomitsemaan ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Misä yhdistyksesä siihen pääsis osalliseks? Elävään uskoon siis.

        Onko joku joukko (sen edustajat) nyt ihan ulkopuolisellekin valmis vakuuttamaan,
        että "vain tässä meidän joukossamme et joudu kadotukseen"?

        "elävä synnintunto ja elävä armontunto" Onko noita vain siellä yhdessä yhdistyksessä?

        Mistä he sen elävyyden siihen ovat saaneet? Saarnapuheistako? Eikös vain niin ole tapahtunut?

        Kyllä kristityt on Jeesuksen omia mutta noita saarnoja pitäisi saarnata kyllä muslimeille juutalaisille budhille hinduille tosin heillä on Manala ja eläinuhrit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka ei ole tullut Jumalan sanan kautta tuntemaan kadotettua ja tuomittua tilaansa, on hengellisesti kuollut.

        Näin siitä huolimatta, vaikka hänellä olisi nimi (pyhä kaste), että hän on kristitty. Elävään uskoon kuuluu kumpikin, - elävä synnintunto ja elävä armontunto.

        Enpä tiedä onko noin. Ei väkisten saa syyttää huorintekijää murhaajaksi, tai murhaajaa huorintekijäksi, sekin on väärin, ja vain murhaajan noista konkreettisesti saisi murhata, mutta ateistit eivät vain vieläkään ymmärrä, miksi tarvitaan Korkeimman Olennon palvontaa?! Eikö kaikki ole aivan yhtä tampioita kuin kaikki muutkin? Eikä varas ymmärrä tekevänsä väärin, jos hän oli köyhä, eikä murhaajakaan ymmärrä tekevänsä väärin, jos se oli vaikka sotilas, joka tosin ymmärtää, ettei siviilejä sovi tappaa liikaa, sodankaan aikana.... Eikä edes kauppiaat tiedä aina sitä, että he juuri rikkoivat 9. ja 10. käskyn, eli pistivät jokaisen himoitsemaan toistensa omaisuutta - ja rahallako kaiken saa?! Jne. osaatte itsekin tehdä saman saivartelun jokaisesta Mooseksen lain Pykälästä, jos tahdotte... Sapatin rikkomissyytös oli myös tehty liian konemaiseksi, mitä väliä sillä on, milloin ihminen lepää, eli jos joku oli työnarkomaani eläessään, hänen on varmasti pakkokin levätä sitten kuolemassaan, kaikkikin sapattinsa, jotka jätti noudattamasta, jos NIIN uskomme... Se tuskin on silti helvetti tai mikään rangaistus, mutta Helvetti on vasta viimeisellä tuomiolla jokaisen semmoisen oma valinta, kun saavat KAIKKI IHMISET valita Jeesuksen Tuomioistuimen edessä, lähtevätkö "vuohina Saatanaa seuraamaan", vaiko Lampaina omaa paimentaan...
        Kuitenkin vuohetkin ovat senkin jälkeen osa Jeesuksen laumaa, ja Jeesus itse oli esikoissuvusta lähtöisin, eli kategorisesti silti suorastaan se nuorin Saatana(Punainen), sellaisenahan tiedämme Raamatunkin takia Israelin. Suomesta en tiedä, onko se nuorin vai vanhin Jaafet-Leviathan(valkea), mutta neekerit ovat se keskimmäinen poika eli Haamilaisia- Behemotteja(musta)... Tarkotin tässä vanhaa tarinaa, kolmesta alkuhärästä ja dinosauruksesta. 1. Punainen oli Saatana, toinen, musta oli Behemot ja kolmas oli Leviathan, jotenkin vaaleampi. Nooalle tuli sattuneesta syystä nuo poijat samaan järjestykseen, en suosittelisi vielä uskomaan, että "eriin"... Älkää satanoittako nuorinta lastanne siis, en minä esimerkiksi ymmärrä hyvin esikoispoikien tai tyttöjenkäåän vitsejä siitä, että olisin itse joku Saatana... Suomen armeijan toki silti itse kävin, se oli vielä "mun aikana" ihan kiva...

        Vuohista ja Lampaista profeetta Danieli teki törkeän nationalistisen yleistyksen: Lampaita olivat Meedo-Persia- Assyrian ihmiset, ja KREIKKA oli se saivartelija ja ilkeä filosohvi ja vuohihahmo, mutta taisi olla totta silti - sekin - ainakin tuolloin... Siihen aikaan se syy oli se että Herra Sebaot halusi koko ajan sotia, mutta Jaafetilaiset kuten Kreikkalaiset eivät vielä tuolloin viitsineet, varmaan urheilivat mieluummin, mutta Rooman aikana Keisari teki sen muutoksen, Jaafetilaisten kansojen historiaan, että sodimme edes joskus, mutta olemme vähälukuisin, kahden muun Nooan pojan ja veljemme rinnalla, eli siksi meidän pitää edelleen saivarrella edes aseemme heitä tehokkaammaksi?! EI Jaafet usko, jos ei löydä sitä laskutikullaan...


      • Anonyymi

        Tarkoitit puhua totta, koska sanoohan se vanha juutalaisuuskin, että VAIN "MINÄ ON HERRA"; mutta tällöin joutuisimme itse kyllä etsimään shamanistisen, enne vedebpaisumusta vallalla olleen uskontomme takaisin, ja Lallin tavoin erottaa Kristityt seurakunnastamme?! No, kyllä suomalainen on suomalainen, vaikka se ruotsahtaneestikin uskoisi Ylettömään Ukko-Yli-Jumalaansa, käsittämättömine YLPEINE YLLÄTYSISKUINEEN?!
        Meistä suomalaisista on muuten juttua, varsinkin Danielin kirjassa... Siinä kirjoitettiin Pohjoisten kuninkaiden vaiheista ja tästäkään syystä meillä ei ole maallista kuningasta lainkaan :-) Ruotsahtaneet eivät silti ymmärrä, miksi Suomen NOIN kävi?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka ei ole tullut Jumalan sanan kautta tuntemaan kadotettua ja tuomittua tilaansa, on hengellisesti kuollut.

        Näin siitä huolimatta, vaikka hänellä olisi nimi (pyhä kaste), että hän on kristitty. Elävään uskoon kuuluu kumpikin, - elävä synnintunto ja elävä armontunto.

        Synti?!?! Mix helvetissä vieläkin vaahtoatte synnistä? Vain pakanoille ja sitä suorittaville jankutetaan alati synnistä, mutta ne joissa se seemiläinen ISOVELI-Jeesus on tehnyt työnsä loppuun, ei silloin SE ihminen ole enää syntinen, eikä suutu mistään veljensä pilailuista LIIAN homofobisestikaan, eihän hetero muutu homoksi, ainakaan yhden inkisensä aikana kuitenkaan... Jokainen on luultavasti tehnyt tähän elämään VAIN YHDEN päätöksen, sitäkin asiaa(seksuaalisuuttaan) koskien, ja onhan heterovelien seura herkkää, ja hieman pelokastakin, vaikka ei heille mitään siksi tapahdukaan...


    • Anonyymi

      Yksin Jeesukseen uskovien seura?!Toivottavasti teitä ei ole petetty, koska Jeesus sanoi:"Minä olette jättäneet tekemättä YHDELLEKIN näistä vähimmistä veljistäni, sen te olette jättäneet tekemättä minullekin!" Uskokaa ainakin tavallisiin lapsiinne, uskokaa heistä tulevan jotakin, ja voittakaa niin hyvin kuin pystytte veljenne, niin hänkin voittaa silloin tällöin teidätkin, tai millä asialla hyvänsä hänen kanssaan kamppailettekin. ÄLKÄÄ tekään koskaan kuitenkaan etsikö pahan vihollisen ilmentymää ihmisistä, enää, koska ihminen on tässä kuin tietokone, jos joku PAHA HENKI - tekee vihollisen ohjelmiston fyysisesti hyvinkin rakennettuun koneeseen, se toimii silloin kuin vihollinen, ja samalla tavoin ihminen voisi omassa kääntymyksessään pyytää itseensä hyötyohjelmankin, vaikka oli vaikka vain "näytellyt" pahista aiemmin?! Mutta uskotteko, että ainakaan koneet eivät valitse itse sitä, minkä ohjelman ne kulloinkin saavat suoritettavakseen, jos tämän tiedätte itsestännekin, niin olette pian vapaat - kuoleman pelosta...

      • Anonyymi

        Kristityt ei pelkää kuolemaa kun se on jo lyöty.


    • Anonyymi

      Kuka sanoi olevansa huutavan ääni.

    • Anonyymi

      Israel oli tuolloin Jeesuksen aikana vielä, seemiläisten kansojen älymystöä, hehän uskovat olevansa Jumalansa PAPPEUSKANSA, vaikka teokratiansa murtui Samuelin kauden jälkeen, kuningaskunnaksi, ja vain PAPPI tietää Jumalasta enemmän kuin tavallinen kansalainen. Sotilas tietää sodasta enemmän ja kauppias kaupankäynnistä ja tiedemies tieteestä... Nykyään taitaa Israel olla tasa-valta, kuten Suomikin on?!
      Siis jos Israel oli tuolloin noin mukava sanansa sepittäjä, kuinka moni jo ala-astella silti ylpistyi Suomessa siitä, että sai kotiaineestaan ISON numeron, jossa tiesi jonkun asian samoinkin, kuin Raamatun Profeettojenkin kirjurit tiesivät... Yleensähän VT:n Profeetat eivät osannet itse aina edes kirjoittaa, vaan esim. Jeremialla oli kirjuri nimeltä Baaruk, ja myös Muhammedilla oli kirjuri, samasta syystä... Jeesuksen opetuslapset olivat lahjakkaita, ja mm. Jeesushan opetti heille myös mm. hebrean kirjoittamista... Ja he tekivät kuuluisampia kirjoituksia loppupeleissä, kuin Kaifaksiensa opetuslapset...
      Jeesus oli ikävuosinaan 13- 29 Idässä, opintomatkalla Krishnan ja Buddhan maissa, ja Jeesus osasi myös kreikkaa, arabiaa, sanskriittia, hindiä ja mandariinikiinaakin....
      Tuomas opetuslapsi silti melkein järkyttyi, kun meni evankelioimismatkalle Intiaan, ja sai kuulla Jeesuksen olleen siellä ennen häntä...
      Mutta jos tiedätte, missä "minä" olen ollut? Vain Suomessa, ja nykyään onneksi edes matematiikan oppii Suomessa yhtä hyvin kuin muualla maailmassa kemia fysiikka?! "Jos menisit muiden kansojen tykö, he kuulisivat sinua, erittäin hyvinkin, mutta minun OMA kansani ei kuule hyvin sinua, he ovat uppiniskaisia jääräpäitä, jää siis heidän luokseen" - sanoi minulle Raamatusta kerran Jumala samat sanat kuin profeetta Hesekielille...

      • Anonyymi

        onks tää viimeöinen kirjailija nyt sitten se vaito


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        onks tää viimeöinen kirjailija nyt sitten se vaito

        Sellaista nimimerkkiä ei ole koskaan ollut täällä. Minua on nimitelty hyvin monilla nimillä, tuo viesti on minulle täysin outo sisällöltään. - Valhetta lähes kokonaan.

        - Israel ON Jumalan omaisuuskansa.

        Jeesus ei ihmisen kehossa ollessaan ole tuossa viestissä mainittujen uskontojen edustajia tavannut, eikä tuossa viestissä mainituissa maissa käynyt.

        Jeesus on noin 33 vuoden ajaksi ihmiseksi inkarnoitunut kaikkivaltias Jumala.
        Hän on ainut tie iankaikkiseen elämään.

        Kaikista ihmisistä on Jeesuksen Kristuksen ruumiin ja veren uhrilla lunastushinta maksettu, ikävä vain että hyvin harvat harvat ottavat tämän - lahjan - vastaan.

        On harhaoppia kristittyjen keskuudessa jossa kristityistä tehdään ylimyksiä tavallisten heikkojen syntisten keskuudessa. Kristityt eivät näet ole sen synnittömämpiä, kuin muutkaan ihmiset.

        Ero on ainoastaan siinä, että he ovat ottaneet Jeesukselta uskossa vastaan hänen täydellisen vanhurskautensa, heidät on näin VANHURSKAUTETTU.

        Mitä tämä vanhurskauttaminen tarkoittaa? Syntiset LUETAAN Jumalan edessä vanhurskaiksi koska JEESUS ON MAKSANUT HEIDÄN SYNTIVELKANSA RANGAISTUKSEN, JOKA ON KUOLEMA, IANKAIKKINEN ERO JUMALASTA.

        Vanhurskautetuilla on tietoisuus syntisyydestään, ja siksi he PYRKIVÄT noudattamaan hänen tahtoaan, joka on heidät pelastanut ilman heidän omia ansioitaan.

        Kristittyjen ulkoinen elämä ihmisten edessä on siis pääsääntöisesti toisenlaista, kuin jumalattomilla, joilla ei ole tietoisuutta omista synneistään, eikä Jumalasta, joka tuomitsee heidät viimeisenä päivänä. Mutta Jumala vaatii täydellisen vanhurskauden, siihen ei kukaan ihminen parhaalla tahdollaankaan pysty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaista nimimerkkiä ei ole koskaan ollut täällä. Minua on nimitelty hyvin monilla nimillä, tuo viesti on minulle täysin outo sisällöltään. - Valhetta lähes kokonaan.

        - Israel ON Jumalan omaisuuskansa.

        Jeesus ei ihmisen kehossa ollessaan ole tuossa viestissä mainittujen uskontojen edustajia tavannut, eikä tuossa viestissä mainituissa maissa käynyt.

        Jeesus on noin 33 vuoden ajaksi ihmiseksi inkarnoitunut kaikkivaltias Jumala.
        Hän on ainut tie iankaikkiseen elämään.

        Kaikista ihmisistä on Jeesuksen Kristuksen ruumiin ja veren uhrilla lunastushinta maksettu, ikävä vain että hyvin harvat harvat ottavat tämän - lahjan - vastaan.

        On harhaoppia kristittyjen keskuudessa jossa kristityistä tehdään ylimyksiä tavallisten heikkojen syntisten keskuudessa. Kristityt eivät näet ole sen synnittömämpiä, kuin muutkaan ihmiset.

        Ero on ainoastaan siinä, että he ovat ottaneet Jeesukselta uskossa vastaan hänen täydellisen vanhurskautensa, heidät on näin VANHURSKAUTETTU.

        Mitä tämä vanhurskauttaminen tarkoittaa? Syntiset LUETAAN Jumalan edessä vanhurskaiksi koska JEESUS ON MAKSANUT HEIDÄN SYNTIVELKANSA RANGAISTUKSEN, JOKA ON KUOLEMA, IANKAIKKINEN ERO JUMALASTA.

        Vanhurskautetuilla on tietoisuus syntisyydestään, ja siksi he PYRKIVÄT noudattamaan hänen tahtoaan, joka on heidät pelastanut ilman heidän omia ansioitaan.

        Kristittyjen ulkoinen elämä ihmisten edessä on siis pääsääntöisesti toisenlaista, kuin jumalattomilla, joilla ei ole tietoisuutta omista synneistään, eikä Jumalasta, joka tuomitsee heidät viimeisenä päivänä. Mutta Jumala vaatii täydellisen vanhurskauden, siihen ei kukaan ihminen parhaalla tahdollaankaan pysty.

        Sinä olet vaito ja vaitoksi tulet jäämään, älä yhtään niskuroi vastaan !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet vaito ja vaitoksi tulet jäämään, älä yhtään niskuroi vastaan !!

        Minä nimimerkistäni päätän, et sinä. 😉


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä nimimerkistäni päätän, et sinä. 😉

        Älä vaito vaan anna periksi.
        Heikot sortuu elontiellä, vaito sen kun porskuttaa.


    • Anonyymi

      Nyt on kuitenkin selvitetty, mitä kristinuskossa tarkoitetaan eriseuralla. Se on seura jolle Kristus ei ole ainut pelastustie, ja kaikki kaikessa.

      Yhdistyksissä joissa eriseura nimittelyjä harrastetaan toisista kristityistä, jotka eivät kuulu heidän ryhmäänsä, on pirun asialla.

      Kun langennut liha on heikko, se ei ole pelkästään heikko synnin tekemiselle, vaan se on myös heikko itsensä vanhurskaaksi tekemiselle. Jeesuksen avulla toki, mutta sellainen usko jossa ihmisliha julistetaan kykeneväksi pyhittymään, on Jumalan pilkkaamista. Syntisen ihmisen pyhitys (Jumalan omaksi lunastaminen) on kokonaan Jumalan teko.

      Jumalan omaksi Jeesuksen Kristuksen uhrilla pyhitetty erottaa elämäänsä Jumalalle sen verran kun Jumalalta voimaa saa. Nämä teot joita Kristuksen pyhittämä ihminen erottaa Herralle, ei kuitenkaan pyhitä ihmistä itseään.

      Hepr. 10:7-9 Silloin minä sanoin: 'Katso, minä tulen-kirjakääröön on minusta kirjoitettu-tekemään sinun tahtosi, Jumala'."
      Kun hän ensin sanoo: "Uhreja ja anteja ja polttouhreja ja syntiuhreja sinä et tahtonut etkä niihin mielistynyt", vaikka niitä lain mukaan uhrataankin,
      sanoo hän sitten: ...

      ***) ... "Katso, minä tulen tekemään sinun tahtosi". Hän poistaa ensimmäisen, pystyttääkseen toisen.

      ***) Hepr. 10:10 Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan.
      ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

      Lakihenkiset kristityt uskovat ja opettavat väärin, sekä vanhurskauttamisesta, että pyhityksestä, he näet sotkevat lihansa töitä (omia parannuksentekojaan ja hyviä töitään) osaksi kumpaakin, ja ovat sentähden vailla pelastusvarmuutta ja Jumalan rauhaa. Kovia kyllä vaahtoamaan omista kokemuksistaan ja lihassaan tapahtuneista merkeistä, joilla ei ole pelastuksen kannalta mitään tekemistä. He eivät suostu kuolemaan, eli luopumaan kaikesta hyvästä ja pyhästä, mitä heidän YLPEÄ lihansa huutaa. He eivät suostu tunnustamaan olevansa 100% syntisiä, kadotuksen ansainneita. -He eivät tunne oikein omaa tilaansa. He eivät tunne, mitä Jumalan pyhä laki vaatii. Heillä on omat lihan mittarit pyhitykselleen.

    • Anonyymi

      Luuk. 18:9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:

      Luuk. 18:10-14

      "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani. Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani. Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'

      Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.

      ***) Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen;
      - sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan,
      -- mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."

      • Anonyymi

        Vaitsukki, juuri noin.
        Näytä notta täältä vielä pesee Jumalan Sanaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaitsukki, juuri noin.
        Näytä notta täältä vielä pesee Jumalan Sanaa.

        1. Aik. 17:23 Niin olkoon nyt, Herra, se sana, jonka sinä olet puhunut palvelijastasi ja hänen suvustansa, vahva ikuisiksi ajoiksi. Tee, niinkuin olet puhunut.

        Jumalan sana tarjoaa ilmaiseksi kaikille turvan, joka kestää elämässä ja kuolemassa.
        Kun saa diagnoosin sellaisesta sairaudesta joka saattaa johtaa kuolemaan, silloin tämä usko iankaikkisesta elämästä joutuu koetukselle. Kun näitä pohtii tuossa tilassa, jää jäljelle tasan YKSI vaihtoehto. Jeesus Kristus. Kun henki lähtee ruumiista, ei olla enään omassa varassa, kukaan ei ole. Kiittäjät on poissa, moittijat on poissa. Jumalan kiitos, näissä tilanteissa ystävien rakkaus ja rukoukset on korvaamaton lohdutus.

        Jumalan sanaa ei julisteta jotta rikolliset tuomittaisiin, sillä he ovat jo tuomitut. Jumalan sanaa julistetaan siksi, että kadotukseen kulkevat kääntyisivät ja huutaisivat Kristusta avukseen. Ja hän on luvannut auttaa jokaista joka häntä avuksensa huutaa hädän päivänä.

        Ps. 50:15 Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua."

        Jer. 33:3 Huuda minua avuksesi, niin minä vastaan sinulle ja ilmoitan sinulle suuria ja salattuja asioita, joita sinä et tiedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1. Aik. 17:23 Niin olkoon nyt, Herra, se sana, jonka sinä olet puhunut palvelijastasi ja hänen suvustansa, vahva ikuisiksi ajoiksi. Tee, niinkuin olet puhunut.

        Jumalan sana tarjoaa ilmaiseksi kaikille turvan, joka kestää elämässä ja kuolemassa.
        Kun saa diagnoosin sellaisesta sairaudesta joka saattaa johtaa kuolemaan, silloin tämä usko iankaikkisesta elämästä joutuu koetukselle. Kun näitä pohtii tuossa tilassa, jää jäljelle tasan YKSI vaihtoehto. Jeesus Kristus. Kun henki lähtee ruumiista, ei olla enään omassa varassa, kukaan ei ole. Kiittäjät on poissa, moittijat on poissa. Jumalan kiitos, näissä tilanteissa ystävien rakkaus ja rukoukset on korvaamaton lohdutus.

        Jumalan sanaa ei julisteta jotta rikolliset tuomittaisiin, sillä he ovat jo tuomitut. Jumalan sanaa julistetaan siksi, että kadotukseen kulkevat kääntyisivät ja huutaisivat Kristusta avukseen. Ja hän on luvannut auttaa jokaista joka häntä avuksensa huutaa hädän päivänä.

        Ps. 50:15 Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua."

        Jer. 33:3 Huuda minua avuksesi, niin minä vastaan sinulle ja ilmoitan sinulle suuria ja salattuja asioita, joita sinä et tiedä.

        ...yllätyshullunako sie minnuu piät...

        Tuntematon Sotilas


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe