Tarkoitus on hankkia jollaan retkivarustus. Kaikki muu on jo löytynyt tai vanhastaan, mutta edullista, pienikoista kompassia en ole löytänyt. Onko ainoa vaihtoehto mm. Motonetin myymä Ritchie X-10?
Kompassi jollaan
4
132
Vastaukset
- Anonyymi
Kovasti vaikuttaa moottorivenekompassilta eli kallistus on rajallinen. Silva 70UN tai vastaava voisi olla parempi. Sillä voi tarvittaessa myös suuntia.
- Anonyymi
Tuo on parempi, mutta myös kolme kertaa kalliimpi. Kun viimeksi varustelin pientä purjevenettä, oli mm Suunnolla toimiva ja kohtuuhintainen kompassi. Nyt tuntuu, ettei valikoima ole kuin murto-osa entisestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on parempi, mutta myös kolme kertaa kalliimpi. Kun viimeksi varustelin pientä purjevenettä, oli mm Suunnolla toimiva ja kohtuuhintainen kompassi. Nyt tuntuu, ettei valikoima ole kuin murto-osa entisestä.
Motonetin kompassi 49,90 ja tuon Silvan löytää alle satasella suomalaisestakin kaupasta joten ei ole kolminkertainen hinta. Liikaa luotetaan elektroniikkaan siitä pienempi tarjonta. Kompassi on aika ikuinen elektroniikkaan verrattuna joten kun kerran ostaa niin toista ei tarvitse hankkia jollei putoa mereen tai muuta vastaavaa tapahdu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Motonetin kompassi 49,90 ja tuon Silvan löytää alle satasella suomalaisestakin kaupasta joten ei ole kolminkertainen hinta. Liikaa luotetaan elektroniikkaan siitä pienempi tarjonta. Kompassi on aika ikuinen elektroniikkaan verrattuna joten kun kerran ostaa niin toista ei tarvitse hankkia jollei putoa mereen tai muuta vastaavaa tapahdu.
No en tiedä kompassin ikuisuudesta. Pikkuhiljaa kuuden vuoden aikana Silvan 70P kompassista ruostui sitä astelevyä kannatteleva tappi. Valkoiset merkinnät värjäytyi ruskeiksi ja se neste kusenkeltaiseksi. Tai ruostuneelta se näyttää, en ole avannut ja tutkinut mitä litkua siinä on sisällä. Suunnon suunnistuskompassin litku haisi niin eltaantuneelta valaanrasvalta että meinas yrjöt tulla ja haisi työhuone vielä seuraavana päivänä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1071047
- 102918
Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap96787- 85703
- 48645
Kalateltta
Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi16580- 34506
- 25495
- 45482
- 43482