Velallisen ulosottoasiat -tuloste

Anonyymi

Katselin omia ulosottoasioitani ja aika hemmetin sekava on toi sivu. Tosta napista saa ladattua pdf omista tiedoista, eli kysymys kuuluu: onko toi pdf sama kuin esim tuleva vuokranantaja saa tilattua?

8

230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitä vuokranantajalle kuuluu vuokralaisen velka-asiat? Laina on kahdenvälinen sopimus ja sen julkisuus vaatii aina molempien osapuolten hyväksynnän.

      • Anonyymi

        No eihän se kuulu, mutta tuppaavat noita luottotietoja penäämään. Sitä vaan mietin että jos vuokranantaja ne tilaa, niin onko se tuo sama läpyskä minkä itse voin ladata pdf:nä tuolta omat tiedot sivulta


    • Anonyymi

      Vaikea sanoa, en ole koskaan kirjautunut "normaalina" käyttäjänä jolloin näkymä on varmaan ihan eri.. Tai ottanut jostakin muusta tulostetta..ei ole ollut syytä

    • Anonyymi

      Ei ole sama. Vuokranantajat tilaavat asiakastiedosta tulosteen, siinä näkyy velan alkuperäinen eräpäivä, velan syy ja päivämäärä, jolloin velka poistuu.
      Asiakastiedon lomakkeella ei näy lainkaan tietoa siitä, miten velkoja on maksettu.

      • Anonyymi

        Onpas sekavaa. Tilasin bisesnodelta tietoni, onko se sama raportti minkä saa asiakastiedosta?


      • Anonyymi

        Ulosotosta saa velallisen ulosottotodistuksen, asiakastiedon homma on luottotiedot, vähän eri asia ja sitähän ne vuokranantajat yleensä käyttää, onko siis vuokraajalla maksuhäiriöitä.

        Mutta voi vuokraaja tilata myös ulosotosta sen ulosottorekisterin missä näkyy mm. velkojan ja velallisen nimi, ulosottoasia, sen vireilläoloaika, saatavan määrä ja velkojalle tilitetty määrä jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ulosotosta saa velallisen ulosottotodistuksen, asiakastiedon homma on luottotiedot, vähän eri asia ja sitähän ne vuokranantajat yleensä käyttää, onko siis vuokraajalla maksuhäiriöitä.

        Mutta voi vuokraaja tilata myös ulosotosta sen ulosottorekisterin missä näkyy mm. velkojan ja velallisen nimi, ulosottoasia, sen vireilläoloaika, saatavan määrä ja velkojalle tilitetty määrä jne.

        Minusta tuon jälkimmäisen ainakin pitäisi olla salaista tietoa. Siis toivoisin, ettei näitä ulosottoasioita aleta levittämään pitkin kyliä vaikka kelle hullulle. Kuka ylipäänsä on tuollaisen käytännön lanseerannut!

        Kun oma aikaisempi vuokranantajani, sellainen puolipöpi, alkoi ahdistella ihan ilman mitään syytä ja teki yllätyskäyntejä kotiini, olin aivan hämmästynyt. Ja joo, sitten laukoi "että kun olet ulosotossa", oli saanut tutulta poliisilta tiedon tästä velastani ja käytti tietoa minua vastaan aivan härskisti. Kertoi pitkin kuntaa tietojani ja ei ollut kivaa. Muutin pois koko paikkakunnalta heti kun mahdollista.
        Siis, ulosottotiedot VAIN viranomaisten käyttöön!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta tuon jälkimmäisen ainakin pitäisi olla salaista tietoa. Siis toivoisin, ettei näitä ulosottoasioita aleta levittämään pitkin kyliä vaikka kelle hullulle. Kuka ylipäänsä on tuollaisen käytännön lanseerannut!

        Kun oma aikaisempi vuokranantajani, sellainen puolipöpi, alkoi ahdistella ihan ilman mitään syytä ja teki yllätyskäyntejä kotiini, olin aivan hämmästynyt. Ja joo, sitten laukoi "että kun olet ulosotossa", oli saanut tutulta poliisilta tiedon tästä velastani ja käytti tietoa minua vastaan aivan härskisti. Kertoi pitkin kuntaa tietojani ja ei ollut kivaa. Muutin pois koko paikkakunnalta heti kun mahdollista.
        Siis, ulosottotiedot VAIN viranomaisten käyttöön!

        Vielä jatkan edelliseen. Talousvaikeuksiin voi joutua ihan kuka vain ja usein se tilanne on jo muutenkin kuormittava ja aiheuttaa sairauksia. Niin fyysisiä kuin varsinkin psyykkisiä. Itsemurhan riski on iso juuri alkuvaiheessa ennen ulosoton lähtöä käyntiin. Jos tuohon raskaaseen elämäntilanteeseen vielä lisätään tahallinen kiusanteko, tilanne voi eskaloitua todella pahaksi.
        Kun ei ole mitään enää minkä vuoksi jaksaa elää, se näköalattomuus on jo muillekin vaarallista. Näitä surullisia oman käden oikeuksia on nähty ihan viime päivinäkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1439
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe