Aihe

Tuulilasi 2/2021

Anonyymi

Kaksi käytettyä Toyotaa ja molemmat ruosteessa pohjasta. Toimittajan kommentti, kuuluu asiaan.
Toyota ei ruostu, on taas Teron kommentti. Miksi Tero on tätä mieltä?

77

265

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuvat on käsitelty, ei Toyo ruostu

    • Anonyymi

      Jos tarkkoja ollaan, kommentti oli "kuuluu lajiin". -15- mallisen auriksen hinta oli muuten melkein 2t€ enemmän, kuin -17-mallisen neliveto seatin.

    • Anonyymi

      Tolkun ihminen vie auton ruostesuojaukseen heti ostettuaan. Alle tonnilla saa pelin johon ei tarvitse tehdä mitään ruostekorjauksia yli 20 vuoteen. Tein niin ja olen ajanut sen yli 20 vuotta Toyotalla. Ja matka jatkuu uu.

      • Anonyymi

        Uu. Minä ostin volkkarin ja käytin tonnin kokolihapihvien syömiseen sen sijaan että olisin vienyt auton turhaan ruostesuojaukseen. Tojotan omapoika ei ole vieläkään ymmärtänyt että kunnon autoja ei tarvitse erikseen ruostesuojata.


      • Anonyymi

        Kuka nyt haluaa tukea tulevien omistajien autoilua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uu. Minä ostin volkkarin ja käytin tonnin kokolihapihvien syömiseen sen sijaan että olisin vienyt auton turhaan ruostesuojaukseen. Tojotan omapoika ei ole vieläkään ymmärtänyt että kunnon autoja ei tarvitse erikseen ruostesuojata.

        Oikein kokolihapihviä.. Vau!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uu. Minä ostin volkkarin ja käytin tonnin kokolihapihvien syömiseen sen sijaan että olisin vienyt auton turhaan ruostesuojaukseen. Tojotan omapoika ei ole vieläkään ymmärtänyt että kunnon autoja ei tarvitse erikseen ruostesuojata.

        Pistät sitten vähän enemmän moottori ja vaihteistoremppaan.
        Elämä on täynnä valintoja.


    • Anonyymi

      Maahantuoja antaa omasta mielestään tuhansien eurojen edun uuden auton ostajalle, kun autoon saa talvirenkaat 490 eurolla ja pari hilavitkutinta. Tekisi prkl kunnon ruostesuojauksen.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Nuo on ruostesuoja firman mainoksia. Kaikista automalleista löytyy ikäänsä nähden huonoja yksilöitä. Totuus on, että Toyota ei juurikaan ruostu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo on ruostesuoja firman mainoksia. Kaikista automalleista löytyy ikäänsä nähden huonoja yksilöitä. Totuus on, että Toyota ei juurikaan ruostu.

        Siellä on kuivia suojaamattomista autoista ja kerrotaan mitä laiminlyöntejä niissä on. Uusista Toyotista on kuvia joista näkee ettei sieltä löydy mitään suojausta ja onko sen kertominen liian herkkää? Vai onko mielestäsi kyseinen firma kaapinut massaukset ja suojaukset pois ennen kuvausta?
        Samoihin tuloksiin on päätynyt myös useat tutkimukset ja autolehtien kestotestit.
        Onko koko maailma Toyotaa vastaan vai miten perustelet faktat toiseksi?


    • Anonyymi

      kuinkas ne vwskodan vaihteistot ja moottorit

      kestääkö jo yli 50000km käytön?

      • Anonyymi

        Ei ongelmaa. Vappuun mennessä menee 500tkm rikki ilman vaihteisto-ongelmia.


      • Anonyymi

        Miten liittyy Toyotan ruosteongelmiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ongelmaa. Vappuun mennessä menee 500tkm rikki ilman vaihteisto-ongelmia.

        Vaihteistossa ei toistaiseksi ongelmaa, mutta tuo 1,9TDI on hieman alkanut kuluttamaan öljyä. Sillä on ajettu vasta 700tkm. Taitaa kohta olla moottori loppu.


    • Anonyymi

      Kyllä siinä sanottiin ,että tukivarsissa ja palkeissa takana pientä pintaruostetta.Pohjassa ei ollut.Minulla on Avensiksessa kestäneet ko.osat 22vuotta pienessä pintaruoteessa,eikä ole vieläkään puhki.Sellainen on galvanoitu pelti.Tavallinen pelti 5 vuodessa puhki entisessä Nissan Cherryssäni.

      • Anonyymi

        Puhu sinä, minä pidän hevosta. Sulla on varmasti jotain faktaa tarinasi pohjaksi?


      • Anonyymi

        Paljonko on kilometrejä Avessa. Itse ajanut 22 vuodessa yli 600 tkm, tosin en Tojoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko on kilometrejä Avessa. Itse ajanut 22 vuodessa yli 600 tkm, tosin en Tojoilla.

        250tkm


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        250tkm

        Aivan typerää oksennusta. Kyllä liikenteessä ja parkkipaikoilla erottuvat ruostuneet autot.
        Ei meillä se ainakaan ole Toyota mutta Mersut ja Passatit eniten ottaa silmään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan typerää oksennusta. Kyllä liikenteessä ja parkkipaikoilla erottuvat ruostuneet autot.
        Ei meillä se ainakaan ole Toyota mutta Mersut ja Passatit eniten ottaa silmään.

        Riippuu asenteesta ja silmistä, minä kylläkin näen paljonkin ruosteisia Toyotia parkkipaikoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko on kilometrejä Avessa. Itse ajanut 22 vuodessa yli 600 tkm, tosin en Tojoilla.

        No tottakai olet ajanut vähintään 600tkm samalla Avella, eikä ole tarvinnut kuin pyyhkijöitä vaihtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu asenteesta ja silmistä, minä kylläkin näen paljonkin ruosteisia Toyotia parkkipaikoilla.

        Toyotat saattaa näyttää täysin ruosteettomilta päältäpäin. Pohja saattaa olla siinä kunnossa, että tarvii hitsailla. Olen joitakin melko uusia Toyotia hitsaillut, Nuorin Yaris oli sellainen, että ei mennyt ekasta katsastuksesta läpi. Vikana tietysti ruostevaurio. Sekin oli katseelta piilossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan typerää oksennusta. Kyllä liikenteessä ja parkkipaikoilla erottuvat ruostuneet autot.
        Ei meillä se ainakaan ole Toyota mutta Mersut ja Passatit eniten ottaa silmään.

        Pintaruoste ja alustan, sekä kotelorakenteiden ruostuminen , kaikki ihan eri asioita. Alusta ja kotelot vaarallisia mm kolarissa ja pintaruoste taas ei vaikuta korin kestävyyteen millään lailla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotat saattaa näyttää täysin ruosteettomilta päältäpäin. Pohja saattaa olla siinä kunnossa, että tarvii hitsailla. Olen joitakin melko uusia Toyotia hitsaillut, Nuorin Yaris oli sellainen, että ei mennyt ekasta katsastuksesta läpi. Vikana tietysti ruostevaurio. Sekin oli katseelta piilossa.

        Tarkoitatko 3v. käytössä ollutta Yarista? En kyllä usko tuota.Tämäkin sitten oli provo.Mitä iloa saa joku tälläisistä tarinoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko 3v. käytössä ollutta Yarista? En kyllä usko tuota.Tämäkin sitten oli provo.Mitä iloa saa joku tälläisistä tarinoista.

        Variksiin oli taannoin takaisinkutsu - piti tarkastaa, ettei ole auto vallan katkeamassa helmakotelon ruostumisen vuoksi. Paikka taisi olla jossain kuskin oven takareunan kohdalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Variksiin oli taannoin takaisinkutsu - piti tarkastaa, ettei ole auto vallan katkeamassa helmakotelon ruostumisen vuoksi. Paikka taisi olla jossain kuskin oven takareunan kohdalla.

        ...ja jossain ruostuvuusvertailussa tuli kiitosta lokasuojarakenteista, jotka keräävän kyytiin jopa pari kiloa isänmaata


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pintaruoste ja alustan, sekä kotelorakenteiden ruostuminen , kaikki ihan eri asioita. Alusta ja kotelot vaarallisia mm kolarissa ja pintaruoste taas ei vaikuta korin kestävyyteen millään lailla.

        Jep, päällepäin auto voi näyttää vielä ihan OK, mutta pohja on niin mätä, että pakoputki tippuu irti kesken ajon eikä sille tahdo enää löytyä kiinnityspaikkaa, kun koko pohja "näkkileipää".

        Ei tosin putki pois kyydistä jäänyt ... jäi nimittäin makaamaan peräpään yhdystukiakseliston varaan. Hienot oli äänifektit, kun kaarteissa putki seilasi laidalta toiselle ;-D

        Tarviiko kertoa, mikä merkki kyseessä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko 3v. käytössä ollutta Yarista? En kyllä usko tuota.Tämäkin sitten oli provo.Mitä iloa saa joku tälläisistä tarinoista.

        Auto pitää katsastaa ensimmäisen kerran ennen kuin käyttöön otosta tulee kuluneeksi neljä vuotta. Sen jälkeen kahden vuoden välein. Kymmenen vuoden jälkeen joka vuosi. Näin se menee ja on mennyt jo pitkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...ja jossain ruostuvuusvertailussa tuli kiitosta lokasuojarakenteista, jotka keräävän kyytiin jopa pari kiloa isänmaata

        Kyllä niissä on takapyörän edessä hylly,joka kannattaa pestä ,jos kerääntyy mutaa.Itse olen myös suihkuttanut alustamassaa kesäisin ko. kohtaan.Ei ole ruostunut.Uudemmissa näkyy olevan lokarit takana,jotka ei jätä hyllyä.On kyllä suunnitelun kukkanen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotat saattaa näyttää täysin ruosteettomilta päältäpäin. Pohja saattaa olla siinä kunnossa, että tarvii hitsailla. Olen joitakin melko uusia Toyotia hitsaillut, Nuorin Yaris oli sellainen, että ei mennyt ekasta katsastuksesta läpi. Vikana tietysti ruostevaurio. Sekin oli katseelta piilossa.

        Ne Toyota riisikupit kylläkin näyttävät ruosteisilta paskoilta myös päältäpäin.

        Kaikissa 2000- luvun alkupuolella valmistetuissa Tojo kanikopeissa on näkyvää ruostetta sekä reikiä.

        Ne riisikupit ovat tosin muutenkin jo elinikänsä päässä.

        Sen lisäksi huomattavasti uudemmatkin Toyota riisikupit ovat usein ruosteisia raatoja


    • Anonyymi

      Pintaruoste pohjassa tai tukivarsissa yli viisivuotiaassa autossa, sillä ei ole mitään merkitystä. Auto kestää 15-vuotta hitsaamatta vaikka sille ei tee mitään suojauksia. Sen jälkeen sillä ei ole rahallista-arvoa enää. Näin Toyotakin.

      • Anonyymi

        Itäautot ruostuvat sisältä ulospäin. Kun pellin pinta alkaa kukkia, alla on pelkkää "näkkileipää". Saa siinä hitsari tosissaan etsiä peltiä, mihin paikkapalan kiinnittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itäautot ruostuvat sisältä ulospäin. Kun pellin pinta alkaa kukkia, alla on pelkkää "näkkileipää". Saa siinä hitsari tosissaan etsiä peltiä, mihin paikkapalan kiinnittää.

        Mun itäautoissa, kolme eri merkkiä, en moista ole huomannut.


    • Anonyymi

      Uusi Corolla on sellainen ohutpellin ja muovin yhdistelmä, ettei vastaavaa ole markkinoilla.

      • Anonyymi

        Maali onkin näissä kantava rakenne.

        Ei ole vitsi. Faijalla oli aikoinaan datsuni, johon joku täräytti oikein kunnolla perään liikennevaloissa. Takanurkissa pelti taittui sisäänpäin, mutta muutamassa paikassa maali irtosi pellistä (???) ja pari kämmenen kokoista maaliläimärettä jäi törröttämään suunnilleen siihen, missä peli oli alun perin ollut. Selkeästi siinä autossa maali oli se lujin materiaali eikä pelti ollut tarpeeksi lujasti maalissa kiinni.


      • Anonyymi

        Juu ja ihmettelen tuossa kulkee muutama auris ja yaris ehkä mallai 2011 ylöspäin sellaine helinä ja kilinä ja alatukivarsien heikkouden siis väljyyden ääni...mutta silti katsatuksesta läpi kuin heittämällä ,,, mummuvainaalla oli 2005 malli yaris muutaman tunannet ajot vuodessa ,, aina parkissa,, ajovalot ei 2019 menny läpi epäselvän kuvion takia ,, aurinkoinen kirkas tuhosi umpiot eli sen muovit mataksi ja etukehikko jossa koko etupää on puslilla kiinni aivan väljä ,, lonksui mutta läpi taas 2010 meni ,,, uskomatonta katsastusta kun valitsee Pirkkalan paskimmat eli halvimmat katsastajan saa toyotan kuin toyota läpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu ja ihmettelen tuossa kulkee muutama auris ja yaris ehkä mallai 2011 ylöspäin sellaine helinä ja kilinä ja alatukivarsien heikkouden siis väljyyden ääni...mutta silti katsatuksesta läpi kuin heittämällä ,,, mummuvainaalla oli 2005 malli yaris muutaman tunannet ajot vuodessa ,, aina parkissa,, ajovalot ei 2019 menny läpi epäselvän kuvion takia ,, aurinkoinen kirkas tuhosi umpiot eli sen muovit mataksi ja etukehikko jossa koko etupää on puslilla kiinni aivan väljä ,, lonksui mutta läpi taas 2010 meni ,,, uskomatonta katsastusta kun valitsee Pirkkalan paskimmat eli halvimmat katsastajan saa toyotan kuin toyota läpi.

        Tuo on kanssa totta, ettei näistä rotiskoista edes yritetä vikoja löytää, koska essonbaarin mukaan niitä ei ole. Mutta vääränmerkkisiä syynätään ja syyntätään - pakko olla löytävinään jotain, ettei duunikaverit pidä ammattitaidottomana!


    • Anonyymi

      Toyota ja ruoste kulkevat käsikädessä!

      • Anonyymi

        Kaikki autot ruostuvat,jos ei hoideta ja pestä välillä tiesuolasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki autot ruostuvat,jos ei hoideta ja pestä välillä tiesuolasta.

        Mutta siltikin toiset vaan ruostuvat herkemmin kuin toiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta siltikin toiset vaan ruostuvat herkemmin kuin toiset.

        Kyllä, kuten kaikki volkkarit luukkujen reunoista ja kynnyskoteloiden päistä. Maalit hilseilee jo kohtuu uusissa. Helvetin ruman näköistä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, kuten kaikki volkkarit luukkujen reunoista ja kynnyskoteloiden päistä. Maalit hilseilee jo kohtuu uusissa. Helvetin ruman näköistä!

        Älä sotke Toyotan ominaisuuksia ja surkeutta muihin merkkeihin.
        Ei tuo Toyotan ruosteherkkyys parane vaikka kuinka yrität sitä kääntää muille, noloa sulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, kuten kaikki volkkarit luukkujen reunoista ja kynnyskoteloiden päistä. Maalit hilseilee jo kohtuu uusissa. Helvetin ruman näköistä!

        Volkkari ei ole pahimpia ruostumaan ehkä hieman keskivertoa vähemmän. Toyota on kiistatta pahin ruostumaan. Vähiten ruostuva on nykyään Renault. Puheet rapeista Ranskalaisista sais jo unohtaa. Ne ovat koriltaan kaikki keskivertoa parempia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, kuten kaikki volkkarit luukkujen reunoista ja kynnyskoteloiden päistä. Maalit hilseilee jo kohtuu uusissa. Helvetin ruman näköistä!

        Mielenkiintoinen yksityiskohta, että molempien toyotien kohdalla oli maininta, että autoilla on edessä vielä satoja tuhansia kilometrejä. Tämä maininta puuttui seatin ja opelin kohdalta. Itseasiassa jutusta sai sen käsityksen, että tuo seatin 2 -litrainen tdi ja manuaalivaihteisto on ainoa yhdistelmä, missä ei ole suurempia vikoja odotettavissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volkkari ei ole pahimpia ruostumaan ehkä hieman keskivertoa vähemmän. Toyota on kiistatta pahin ruostumaan. Vähiten ruostuva on nykyään Renault. Puheet rapeista Ranskalaisista sais jo unohtaa. Ne ovat koriltaan kaikki keskivertoa parempia.

        Täyttä soopaa. Pahimpia ruostepesiä ovat olleet mersut ja Fordit. Volkkareistakin löytyy monesta mallista suht tuoreistakin ruostetta ja ne näkyy päällepäin kaikki. Octaviat on ruosteessa koko kynnyskotelon matkalta, täyttä roskaa valmistavat.Pintaruoste palkeissa ja tukivarsissa on tyhjänpäiväistä hölötystä, eikä se vaikuta auton normaaliin käyttöikään. Loppukäyttäjän murheita jolloin auton arvon mitäänsanomaton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoinen yksityiskohta, että molempien toyotien kohdalla oli maininta, että autoilla on edessä vielä satoja tuhansia kilometrejä. Tämä maininta puuttui seatin ja opelin kohdalta. Itseasiassa jutusta sai sen käsityksen, että tuo seatin 2 -litrainen tdi ja manuaalivaihteisto on ainoa yhdistelmä, missä ei ole suurempia vikoja odotettavissa.

        Volkkari ei ole ikinä osannut tehdä kunnollista bensiinimoottoria. Dieseleitä löytyy jokunen, kun sen kaikkein karvalakkimalleimman etsii käyttöönsä. Sekin merkkaa paikkansa niin, että pihakiveykselle sitä ei pysty ajamaan. Bensiini ja automaatti, niin varmasti lyö itteesä sormille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoinen yksityiskohta, että molempien toyotien kohdalla oli maininta, että autoilla on edessä vielä satoja tuhansia kilometrejä. Tämä maininta puuttui seatin ja opelin kohdalta. Itseasiassa jutusta sai sen käsityksen, että tuo seatin 2 -litrainen tdi ja manuaalivaihteisto on ainoa yhdistelmä, missä ei ole suurempia vikoja odotettavissa.

        Teoriassa ehkä satoja tuhansia kilometrejä edessä, mutta huomioiden että kummallakaan Toyotalla ei ole ensimmäisinä vuosinakaan ajettu kuin reilu 10 tkm/v niin eiköhän käytännön tilanne ole se että nuo menee paaliin 200-250 tkm ajettuina kun kori alkaa loppua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teoriassa ehkä satoja tuhansia kilometrejä edessä, mutta huomioiden että kummallakaan Toyotalla ei ole ensimmäisinä vuosinakaan ajettu kuin reilu 10 tkm/v niin eiköhän käytännön tilanne ole se että nuo menee paaliin 200-250 tkm ajettuina kun kori alkaa loppua.

        Pitkät maantielenkit kuluttavat autoa kaikista vähiten. 250tkm ajettu auto on hyväkuntoinen, jos sillä on ajettu esim. 150km / päivä pitkää työmatkaa. Auto on alle kymmenvuotias vielä.

        Jos autossa on 250tkm ja se menee paaliin, niin se on ihan ok. Ikää on kuitenkin yli 15 vuotta kun kilsoja on vuositasolla ollut vähän. Suomessa auton keski-ikä on 12,5 vuotta. Se on paljon olosuhteisiin verrattuna ja varsinkin siihen, mitä se muissa sivistysvaltioissa on. 20-vuotiaita Toyotia näkee liikenteessä vielä liian paljon. 1-korin Avensiksia varsinkin, joutaisivat kaikki jo romuttaa. Tekevät liian lujia autoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teoriassa ehkä satoja tuhansia kilometrejä edessä, mutta huomioiden että kummallakaan Toyotalla ei ole ensimmäisinä vuosinakaan ajettu kuin reilu 10 tkm/v niin eiköhän käytännön tilanne ole se että nuo menee paaliin 200-250 tkm ajettuina kun kori alkaa loppua.

        Jos seuraava omistaja haluaakin ajaa, niin hyvinkin mahdollista. Tuo väite, että menee muita aiemmin paaliin ei perustu mihinkään faktaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos seuraava omistaja haluaakin ajaa, niin hyvinkin mahdollista. Tuo väite, että menee muita aiemmin paaliin ei perustu mihinkään faktaan.

        Mahdollista, mutta yleensä autolla ajetaan ensimmäisinä ikävuosina eniten. Jos autojen keskimääräinen romutusikä on 20 v niin 10tkm/v -> paaliin 200 tkm ajettuna. Eli laiha lohtu vaikka tekniikka kestäisi 500 tkm kun vähäisten kilometrien vuoksi kori on loppu jo 200 tkm kohdilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahdollista, mutta yleensä autolla ajetaan ensimmäisinä ikävuosina eniten. Jos autojen keskimääräinen romutusikä on 20 v niin 10tkm/v -> paaliin 200 tkm ajettuna. Eli laiha lohtu vaikka tekniikka kestäisi 500 tkm kun vähäisten kilometrien vuoksi kori on loppu jo 200 tkm kohdilla.

        Mitä horiset? Toyotan kori kestää kymmeniä vuosia kuten tekniikkakin, koopoika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahdollista, mutta yleensä autolla ajetaan ensimmäisinä ikävuosina eniten. Jos autojen keskimääräinen romutusikä on 20 v niin 10tkm/v -> paaliin 200 tkm ajettuna. Eli laiha lohtu vaikka tekniikka kestäisi 500 tkm kun vähäisten kilometrien vuoksi kori on loppu jo 200 tkm kohdilla.

        Sehän on mahdollista millä tahansa autolla. Kuitenkin tilastojen valossa toyotalla ajetaan vähintään saman verran, kuin muillakin. Jos taas tekniikka ei kestäisi, niin ei voi ajaa vaikka haluaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä horiset? Toyotan kori kestää kymmeniä vuosia kuten tekniikkakin, koopoika.

        Tiedät kyllä itsekin ihan tasan tarkkaan ettei tuo pidä paikkaansa mutta se siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän on mahdollista millä tahansa autolla. Kuitenkin tilastojen valossa toyotalla ajetaan vähintään saman verran, kuin muillakin. Jos taas tekniikka ei kestäisi, niin ei voi ajaa vaikka haluaisi.

        Ei pidä paikkaansa, katsastustilastojen valossa Toyotalla nimenomaan ajetaan vähemmän kuin kilpailevilla merkeillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa, katsastustilastojen valossa Toyotalla nimenomaan ajetaan vähemmän kuin kilpailevilla merkeillä.

        Et ole tainnut lukea katsastustilastoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole tainnut lukea katsastustilastoja.

        2004-2016 käyttöönotettujen autojen katsastustilastojen perusteella kun vertaa esim. Golfia ja Corollaan, niin vuosimallista riippumatta samanikäinen Golf on aina keskimäärin enemmän ajettu. Sama tilanne jos vertaa vaikka Passattia ja Avensista.


    • Anonyymi

      Toyota on auto joka ruostuu vähiten. Sen kertovat kaikki katsastustilastotkin

      • Anonyymi

        Asia juurikin päinvastoin. Toyota on herkin ruostumaan. Kolarikorjausten yhteydessä näen miten mikäkin auto ruostuu. Ne autot jota korjailen eivät ole vielä ikäloppuja, sillä sellaisia ei kannata koejata. Vakuutus yhtiöt sanoo, että korjaus ei saa maksaa yli 50% auton arvosta. Tämä määrittelee mitkä korjataan ja mitkä menee paaliin. Toyotat on juuri ruostumisen takia ongelma tapauksia. Joutuu herkästi tekemään ylimääräistä. Ruosteeseen ei voi hitsata uutta peltiä.


    • Anonyymi

      Fake news allthetime,,

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tero vapisee paaskt housussa kun toyota kippanassa ei ole pohjaa.Mikään muu automerkki ei ruostu noin nopeasti kuin toyota lopetakaa niiten ostaminen..


    • Anonyymi

      Toyota on paras valinta myös käytettynä!

      • Anonyymi

        Erikoinen mielipide, sillä juuri ollaan todettu kuinka pahasti Toyota ruostuu ja nopeasti.
        On se myös kehno ajoltaan ja meluisin luokassaan, joten voiko ylihintainen Toyota olla järkevä valinta? No ei todellakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erikoinen mielipide, sillä juuri ollaan todettu kuinka pahasti Toyota ruostuu ja nopeasti.
        On se myös kehno ajoltaan ja meluisin luokassaan, joten voiko ylihintainen Toyota olla järkevä valinta? No ei todellakaan.

        Tällainen minunkin pitäisi viedä taas tänä vuonna katsastukseen. Ei ole pohjasta käsitelty koskaan. On vain viety katsurille, ja ei kun kovaa ajoa vaan edelleenkin....

        https://www.nettiauto.com/toyota/corolla/11842872

        Tämä siis niin kuin malliksi....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erikoinen mielipide, sillä juuri ollaan todettu kuinka pahasti Toyota ruostuu ja nopeasti.
        On se myös kehno ajoltaan ja meluisin luokassaan, joten voiko ylihintainen Toyota olla järkevä valinta? No ei todellakaan.

        Vuonna 2016 500-800tkm ajettuja toyotia oli liikenteessä 2296 kpl, esim. skodia 241 kpl. Miten tämä on mahdollista, jos toyota ei kestäisi aikaa tai kilometrejä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuonna 2016 500-800tkm ajettuja toyotia oli liikenteessä 2296 kpl, esim. skodia 241 kpl. Miten tämä on mahdollista, jos toyota ei kestäisi aikaa tai kilometrejä?

        Skoda oli aika harvinainen 2000-luvun alussa. Niitä ei juurikaan vielä tuolloin myyty. Mersua, Volvoa ja volkkaria on eniten tuossa luokassa. Toyotia on yli puolimiljoonaa ajetuissa hämmästyttävän vähän niiden yleisyyteen nähden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skoda oli aika harvinainen 2000-luvun alussa. Niitä ei juurikaan vielä tuolloin myyty. Mersua, Volvoa ja volkkaria on eniten tuossa luokassa. Toyotia on yli puolimiljoonaa ajetuissa hämmästyttävän vähän niiden yleisyyteen nähden.

        Sitten, kun lasketaan prosentteina, taas toyota on hyvinkin keskitason paremmalla puolella. Jos tilastoja lukee, tämän kyllä huomaa. Esim. vuoden 2016 tilastossa kaikista A-katsastuksessa käyneistä toyotista yli 300tkm ajettuja oli n.13,5%, kun vastaava luku esim. skodalla oli 8,5%. Mersu ja volvo ovat tietysti omassa luokassaan, niinkuin kalliimpien autojen pitää ollakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuonna 2016 500-800tkm ajettuja toyotia oli liikenteessä 2296 kpl, esim. skodia 241 kpl. Miten tämä on mahdollista, jos toyota ei kestäisi aikaa tai kilometrejä?

        Tojolla oli siis lähes 3000 yli 80 vuotiasta omistajaa, Skodalla ehkä pari.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuonna 2016 500-800tkm ajettuja toyotia oli liikenteessä 2296 kpl, esim. skodia 241 kpl. Miten tämä on mahdollista, jos toyota ei kestäisi aikaa tai kilometrejä?

        "Vuonna 2016 500-800tkm ajettuja toyotia oli liikenteessä 2296 kpl,"
        Samaan aikaan yli 500tkm ajettuja Volkkareita oli 3500kpl. Kuinka se on mahdollista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vuonna 2016 500-800tkm ajettuja toyotia oli liikenteessä 2296 kpl,"
        Samaan aikaan yli 500tkm ajettuja Volkkareita oli 3500kpl. Kuinka se on mahdollista?

        Siten, että vw myös kestää kilometrejä. Otin tuon esimerkin toyotasta, koska täällä on esitetty, ettei toyotalla ajeta paljon ja ne paalataan vähän ajettuina. Mersuilla, volvoilla ja vw:lla ajetaan eniten, mutta toyota on tilastojen mukaan neljänneksi eniten ajettu automerkki myös, kun suhteutetaan automääriin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojolla oli siis lähes 3000 yli 80 vuotiasta omistajaa, Skodalla ehkä pari.

        Eli eläkeläisillä on aikaa ajella. Tuo ei kait liity kuitenkaan auton kestävyyteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli eläkeläisillä on aikaa ajella. Tuo ei kait liity kuitenkaan auton kestävyyteen.

        Tohjolin kestää, kun seisoo eläkepapan tallissa. Se on kestävyyden tae.

        Sama harha saa nastarenkaat näyttämään turvallisilta. Ei vaarit mitään muuta käytä, mutta vaarien ja muidenkin ajotaidoltaan vajavaisten autot ovat parkissa huonolla kelillä.

        Ei vaarit lähde liikenteeseen pimeällä, sateella eikä liukkaalla kelillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tohjolin kestää, kun seisoo eläkepapan tallissa. Se on kestävyyden tae.

        Sama harha saa nastarenkaat näyttämään turvallisilta. Ei vaarit mitään muuta käytä, mutta vaarien ja muidenkin ajotaidoltaan vajavaisten autot ovat parkissa huonolla kelillä.

        Ei vaarit lähde liikenteeseen pimeällä, sateella eikä liukkaalla kelillä.

        Kait ne kestää tien päälläkin, jos on neljänneksi eniten ajettu automerkki, niinkuin voit itsekin tarkastaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällainen minunkin pitäisi viedä taas tänä vuonna katsastukseen. Ei ole pohjasta käsitelty koskaan. On vain viety katsurille, ja ei kun kovaa ajoa vaan edelleenkin....

        https://www.nettiauto.com/toyota/corolla/11842872

        Tämä siis niin kuin malliksi....

        Oletko masokisti, koska viitsit kiusata itseäsi ajamalla tuollaisella mitättömällä riisikupilla?

        Eihän tuossa ole jousitusta lainkaan.

        Siitä ja monesta muustakin syystä johtuen minä en ajaisi tuollaisella kotterolla metriäkään.


    • Anonyymi

      Herra Tuppurainen on kuullut luotettavista lähteistä ettei Toyota ruostu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomeen julistettu poikkeustila

      Ulkonaliikkumiskielto pikapuoliin.
      Maailman menoa
      376
      8704
    2. Maisa ja Mikko eroaa!

      https://www.seiska.fi/kotimaa/maisa-torppa-ja-mikko-rakas-hakivat-avioeroa-erikoinen-erosotku/1158170 Mitäs tähän sanotte? Mä en voi muuta kuin naura
      Kotimaiset julkkisjuorut
      197
      8211
    3. Hallitus sekaisin kuin seinäkello, olis kuitenkin pitänyt ottaa se Nyrkki

      Yle: Toisen asteen rajoitukset saavat hallituksen rivit rakoilemaan. "Nuorisojärjestöt vaativat koronanyrkkiä: Onko tilanne kenenkään hallussa?" Ris
      Maailman menoa
      382
      6325
    4. Helsingin Itäkeskuksessa maskipakko, valvotaanko sitä?

      Itiksessä on nyt maskipakko mutta valvotaanko sitä mitenkään? https://www.itis.fi/fi/ajankohtaista/kauppakeskuksessa-maskipakko
      Maailman menoa
      243
      4231
    5. Korona-altistuminen joogasalilla ja puutteelliset tiedot

      "Ylilääkäri Jarno Rieppo kertoo, että tartuntaketjujen jäljitys on kesken eikä kaikkia mahdollisesti altistuneita ole vielä tavoitettu puutteellisten
      Iisalmi
      93
      2537