Kaksi käytettyä Toyotaa ja molemmat ruosteessa pohjasta. Toimittajan kommentti, kuuluu asiaan.
Toyota ei ruostu, on taas Teron kommentti. Miksi Tero on tätä mieltä?
Tuulilasi 2/2021
78
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Kuvat on käsitelty, ei Toyo ruostu
- Anonyymi
Jos tarkkoja ollaan, kommentti oli "kuuluu lajiin". -15- mallisen auriksen hinta oli muuten melkein 2t€ enemmän, kuin -17-mallisen neliveto seatin.
- Anonyymi
Tolkun ihminen vie auton ruostesuojaukseen heti ostettuaan. Alle tonnilla saa pelin johon ei tarvitse tehdä mitään ruostekorjauksia yli 20 vuoteen. Tein niin ja olen ajanut sen yli 20 vuotta Toyotalla. Ja matka jatkuu uu.
- Anonyymi
Uu. Minä ostin volkkarin ja käytin tonnin kokolihapihvien syömiseen sen sijaan että olisin vienyt auton turhaan ruostesuojaukseen. Tojotan omapoika ei ole vieläkään ymmärtänyt että kunnon autoja ei tarvitse erikseen ruostesuojata.
- Anonyymi
Kuka nyt haluaa tukea tulevien omistajien autoilua?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uu. Minä ostin volkkarin ja käytin tonnin kokolihapihvien syömiseen sen sijaan että olisin vienyt auton turhaan ruostesuojaukseen. Tojotan omapoika ei ole vieläkään ymmärtänyt että kunnon autoja ei tarvitse erikseen ruostesuojata.
Oikein kokolihapihviä.. Vau!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uu. Minä ostin volkkarin ja käytin tonnin kokolihapihvien syömiseen sen sijaan että olisin vienyt auton turhaan ruostesuojaukseen. Tojotan omapoika ei ole vieläkään ymmärtänyt että kunnon autoja ei tarvitse erikseen ruostesuojata.
Pistät sitten vähän enemmän moottori ja vaihteistoremppaan.
Elämä on täynnä valintoja.
- Anonyymi
Maahantuoja antaa omasta mielestään tuhansien eurojen edun uuden auton ostajalle, kun autoon saa talvirenkaat 490 eurolla ja pari hilavitkutinta. Tekisi prkl kunnon ruostesuojauksen.
- Anonyymi
Tästäkin ollaan menty alaspäin(säästöt).
https://www.finikor.fi/palvelut/muut-palvelut/kuvagalleria/autoja/toyota-yaris-2016
Ja tässä 22tkm ajettu kansan luottopeli.
https://www.finikor.fi/palvelut/muut-palvelut/kuvagalleria/autoja/toyota-yaris-2013
Vaikea näitä on kiistää, vaikka ystävämme sitä yrittää.- Anonyymi
Nuo on ruostesuoja firman mainoksia. Kaikista automalleista löytyy ikäänsä nähden huonoja yksilöitä. Totuus on, että Toyota ei juurikaan ruostu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo on ruostesuoja firman mainoksia. Kaikista automalleista löytyy ikäänsä nähden huonoja yksilöitä. Totuus on, että Toyota ei juurikaan ruostu.
Siellä on kuivia suojaamattomista autoista ja kerrotaan mitä laiminlyöntejä niissä on. Uusista Toyotista on kuvia joista näkee ettei sieltä löydy mitään suojausta ja onko sen kertominen liian herkkää? Vai onko mielestäsi kyseinen firma kaapinut massaukset ja suojaukset pois ennen kuvausta?
Samoihin tuloksiin on päätynyt myös useat tutkimukset ja autolehtien kestotestit.
Onko koko maailma Toyotaa vastaan vai miten perustelet faktat toiseksi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo on ruostesuoja firman mainoksia. Kaikista automalleista löytyy ikäänsä nähden huonoja yksilöitä. Totuus on, että Toyota ei juurikaan ruostu.
Autolehtien selvitykset kertovat Toyotan olevan heikosti ruostesuojattu.
- Anonyymi
kuinkas ne vwskodan vaihteistot ja moottorit
kestääkö jo yli 50000km käytön?- Anonyymi
Ei ongelmaa. Vappuun mennessä menee 500tkm rikki ilman vaihteisto-ongelmia.
- Anonyymi
Miten liittyy Toyotan ruosteongelmiin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ongelmaa. Vappuun mennessä menee 500tkm rikki ilman vaihteisto-ongelmia.
Vaihteistossa ei toistaiseksi ongelmaa, mutta tuo 1,9TDI on hieman alkanut kuluttamaan öljyä. Sillä on ajettu vasta 700tkm. Taitaa kohta olla moottori loppu.
- Anonyymi
Kyllä siinä sanottiin ,että tukivarsissa ja palkeissa takana pientä pintaruostetta.Pohjassa ei ollut.Minulla on Avensiksessa kestäneet ko.osat 22vuotta pienessä pintaruoteessa,eikä ole vieläkään puhki.Sellainen on galvanoitu pelti.Tavallinen pelti 5 vuodessa puhki entisessä Nissan Cherryssäni.
- Anonyymi
Puhu sinä, minä pidän hevosta. Sulla on varmasti jotain faktaa tarinasi pohjaksi?
- Anonyymi
Paljonko on kilometrejä Avessa. Itse ajanut 22 vuodessa yli 600 tkm, tosin en Tojoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljonko on kilometrejä Avessa. Itse ajanut 22 vuodessa yli 600 tkm, tosin en Tojoilla.
250tkm
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
250tkm
Aivan typerää oksennusta. Kyllä liikenteessä ja parkkipaikoilla erottuvat ruostuneet autot.
Ei meillä se ainakaan ole Toyota mutta Mersut ja Passatit eniten ottaa silmään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan typerää oksennusta. Kyllä liikenteessä ja parkkipaikoilla erottuvat ruostuneet autot.
Ei meillä se ainakaan ole Toyota mutta Mersut ja Passatit eniten ottaa silmään.Riippuu asenteesta ja silmistä, minä kylläkin näen paljonkin ruosteisia Toyotia parkkipaikoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljonko on kilometrejä Avessa. Itse ajanut 22 vuodessa yli 600 tkm, tosin en Tojoilla.
No tottakai olet ajanut vähintään 600tkm samalla Avella, eikä ole tarvinnut kuin pyyhkijöitä vaihtaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riippuu asenteesta ja silmistä, minä kylläkin näen paljonkin ruosteisia Toyotia parkkipaikoilla.
Toyotat saattaa näyttää täysin ruosteettomilta päältäpäin. Pohja saattaa olla siinä kunnossa, että tarvii hitsailla. Olen joitakin melko uusia Toyotia hitsaillut, Nuorin Yaris oli sellainen, että ei mennyt ekasta katsastuksesta läpi. Vikana tietysti ruostevaurio. Sekin oli katseelta piilossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan typerää oksennusta. Kyllä liikenteessä ja parkkipaikoilla erottuvat ruostuneet autot.
Ei meillä se ainakaan ole Toyota mutta Mersut ja Passatit eniten ottaa silmään.Pintaruoste ja alustan, sekä kotelorakenteiden ruostuminen , kaikki ihan eri asioita. Alusta ja kotelot vaarallisia mm kolarissa ja pintaruoste taas ei vaikuta korin kestävyyteen millään lailla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotat saattaa näyttää täysin ruosteettomilta päältäpäin. Pohja saattaa olla siinä kunnossa, että tarvii hitsailla. Olen joitakin melko uusia Toyotia hitsaillut, Nuorin Yaris oli sellainen, että ei mennyt ekasta katsastuksesta läpi. Vikana tietysti ruostevaurio. Sekin oli katseelta piilossa.
Tarkoitatko 3v. käytössä ollutta Yarista? En kyllä usko tuota.Tämäkin sitten oli provo.Mitä iloa saa joku tälläisistä tarinoista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitatko 3v. käytössä ollutta Yarista? En kyllä usko tuota.Tämäkin sitten oli provo.Mitä iloa saa joku tälläisistä tarinoista.
Variksiin oli taannoin takaisinkutsu - piti tarkastaa, ettei ole auto vallan katkeamassa helmakotelon ruostumisen vuoksi. Paikka taisi olla jossain kuskin oven takareunan kohdalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Variksiin oli taannoin takaisinkutsu - piti tarkastaa, ettei ole auto vallan katkeamassa helmakotelon ruostumisen vuoksi. Paikka taisi olla jossain kuskin oven takareunan kohdalla.
...ja jossain ruostuvuusvertailussa tuli kiitosta lokasuojarakenteista, jotka keräävän kyytiin jopa pari kiloa isänmaata
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pintaruoste ja alustan, sekä kotelorakenteiden ruostuminen , kaikki ihan eri asioita. Alusta ja kotelot vaarallisia mm kolarissa ja pintaruoste taas ei vaikuta korin kestävyyteen millään lailla.
Jep, päällepäin auto voi näyttää vielä ihan OK, mutta pohja on niin mätä, että pakoputki tippuu irti kesken ajon eikä sille tahdo enää löytyä kiinnityspaikkaa, kun koko pohja "näkkileipää".
Ei tosin putki pois kyydistä jäänyt ... jäi nimittäin makaamaan peräpään yhdystukiakseliston varaan. Hienot oli äänifektit, kun kaarteissa putki seilasi laidalta toiselle ;-D
Tarviiko kertoa, mikä merkki kyseessä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitatko 3v. käytössä ollutta Yarista? En kyllä usko tuota.Tämäkin sitten oli provo.Mitä iloa saa joku tälläisistä tarinoista.
Auto pitää katsastaa ensimmäisen kerran ennen kuin käyttöön otosta tulee kuluneeksi neljä vuotta. Sen jälkeen kahden vuoden välein. Kymmenen vuoden jälkeen joka vuosi. Näin se menee ja on mennyt jo pitkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...ja jossain ruostuvuusvertailussa tuli kiitosta lokasuojarakenteista, jotka keräävän kyytiin jopa pari kiloa isänmaata
Kyllä niissä on takapyörän edessä hylly,joka kannattaa pestä ,jos kerääntyy mutaa.Itse olen myös suihkuttanut alustamassaa kesäisin ko. kohtaan.Ei ole ruostunut.Uudemmissa näkyy olevan lokarit takana,jotka ei jätä hyllyä.On kyllä suunnitelun kukkanen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotat saattaa näyttää täysin ruosteettomilta päältäpäin. Pohja saattaa olla siinä kunnossa, että tarvii hitsailla. Olen joitakin melko uusia Toyotia hitsaillut, Nuorin Yaris oli sellainen, että ei mennyt ekasta katsastuksesta läpi. Vikana tietysti ruostevaurio. Sekin oli katseelta piilossa.
Ne Toyota riisikupit kylläkin näyttävät ruosteisilta paskoilta myös päältäpäin.
Kaikissa 2000- luvun alkupuolella valmistetuissa Tojo kanikopeissa on näkyvää ruostetta sekä reikiä.
Ne riisikupit ovat tosin muutenkin jo elinikänsä päässä.
Sen lisäksi huomattavasti uudemmatkin Toyota riisikupit ovat usein ruosteisia raatoja
- Anonyymi
Pintaruoste pohjassa tai tukivarsissa yli viisivuotiaassa autossa, sillä ei ole mitään merkitystä. Auto kestää 15-vuotta hitsaamatta vaikka sille ei tee mitään suojauksia. Sen jälkeen sillä ei ole rahallista-arvoa enää. Näin Toyotakin.
- Anonyymi
Itäautot ruostuvat sisältä ulospäin. Kun pellin pinta alkaa kukkia, alla on pelkkää "näkkileipää". Saa siinä hitsari tosissaan etsiä peltiä, mihin paikkapalan kiinnittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itäautot ruostuvat sisältä ulospäin. Kun pellin pinta alkaa kukkia, alla on pelkkää "näkkileipää". Saa siinä hitsari tosissaan etsiä peltiä, mihin paikkapalan kiinnittää.
Mun itäautoissa, kolme eri merkkiä, en moista ole huomannut.
- Anonyymi
Uusi Corolla on sellainen ohutpellin ja muovin yhdistelmä, ettei vastaavaa ole markkinoilla.
- Anonyymi
Maali onkin näissä kantava rakenne.
Ei ole vitsi. Faijalla oli aikoinaan datsuni, johon joku täräytti oikein kunnolla perään liikennevaloissa. Takanurkissa pelti taittui sisäänpäin, mutta muutamassa paikassa maali irtosi pellistä (???) ja pari kämmenen kokoista maaliläimärettä jäi törröttämään suunnilleen siihen, missä peli oli alun perin ollut. Selkeästi siinä autossa maali oli se lujin materiaali eikä pelti ollut tarpeeksi lujasti maalissa kiinni. - Anonyymi
Juu ja ihmettelen tuossa kulkee muutama auris ja yaris ehkä mallai 2011 ylöspäin sellaine helinä ja kilinä ja alatukivarsien heikkouden siis väljyyden ääni...mutta silti katsatuksesta läpi kuin heittämällä ,,, mummuvainaalla oli 2005 malli yaris muutaman tunannet ajot vuodessa ,, aina parkissa,, ajovalot ei 2019 menny läpi epäselvän kuvion takia ,, aurinkoinen kirkas tuhosi umpiot eli sen muovit mataksi ja etukehikko jossa koko etupää on puslilla kiinni aivan väljä ,, lonksui mutta läpi taas 2010 meni ,,, uskomatonta katsastusta kun valitsee Pirkkalan paskimmat eli halvimmat katsastajan saa toyotan kuin toyota läpi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu ja ihmettelen tuossa kulkee muutama auris ja yaris ehkä mallai 2011 ylöspäin sellaine helinä ja kilinä ja alatukivarsien heikkouden siis väljyyden ääni...mutta silti katsatuksesta läpi kuin heittämällä ,,, mummuvainaalla oli 2005 malli yaris muutaman tunannet ajot vuodessa ,, aina parkissa,, ajovalot ei 2019 menny läpi epäselvän kuvion takia ,, aurinkoinen kirkas tuhosi umpiot eli sen muovit mataksi ja etukehikko jossa koko etupää on puslilla kiinni aivan väljä ,, lonksui mutta läpi taas 2010 meni ,,, uskomatonta katsastusta kun valitsee Pirkkalan paskimmat eli halvimmat katsastajan saa toyotan kuin toyota läpi.
Tuo on kanssa totta, ettei näistä rotiskoista edes yritetä vikoja löytää, koska essonbaarin mukaan niitä ei ole. Mutta vääränmerkkisiä syynätään ja syyntätään - pakko olla löytävinään jotain, ettei duunikaverit pidä ammattitaidottomana!
- Anonyymi
Toyota ja ruoste kulkevat käsikädessä!
- Anonyymi
Kaikki autot ruostuvat,jos ei hoideta ja pestä välillä tiesuolasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki autot ruostuvat,jos ei hoideta ja pestä välillä tiesuolasta.
Mutta siltikin toiset vaan ruostuvat herkemmin kuin toiset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta siltikin toiset vaan ruostuvat herkemmin kuin toiset.
Kyllä, kuten kaikki volkkarit luukkujen reunoista ja kynnyskoteloiden päistä. Maalit hilseilee jo kohtuu uusissa. Helvetin ruman näköistä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, kuten kaikki volkkarit luukkujen reunoista ja kynnyskoteloiden päistä. Maalit hilseilee jo kohtuu uusissa. Helvetin ruman näköistä!
Älä sotke Toyotan ominaisuuksia ja surkeutta muihin merkkeihin.
Ei tuo Toyotan ruosteherkkyys parane vaikka kuinka yrität sitä kääntää muille, noloa sulle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, kuten kaikki volkkarit luukkujen reunoista ja kynnyskoteloiden päistä. Maalit hilseilee jo kohtuu uusissa. Helvetin ruman näköistä!
Volkkari ei ole pahimpia ruostumaan ehkä hieman keskivertoa vähemmän. Toyota on kiistatta pahin ruostumaan. Vähiten ruostuva on nykyään Renault. Puheet rapeista Ranskalaisista sais jo unohtaa. Ne ovat koriltaan kaikki keskivertoa parempia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, kuten kaikki volkkarit luukkujen reunoista ja kynnyskoteloiden päistä. Maalit hilseilee jo kohtuu uusissa. Helvetin ruman näköistä!
Mielenkiintoinen yksityiskohta, että molempien toyotien kohdalla oli maininta, että autoilla on edessä vielä satoja tuhansia kilometrejä. Tämä maininta puuttui seatin ja opelin kohdalta. Itseasiassa jutusta sai sen käsityksen, että tuo seatin 2 -litrainen tdi ja manuaalivaihteisto on ainoa yhdistelmä, missä ei ole suurempia vikoja odotettavissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Volkkari ei ole pahimpia ruostumaan ehkä hieman keskivertoa vähemmän. Toyota on kiistatta pahin ruostumaan. Vähiten ruostuva on nykyään Renault. Puheet rapeista Ranskalaisista sais jo unohtaa. Ne ovat koriltaan kaikki keskivertoa parempia.
Täyttä soopaa. Pahimpia ruostepesiä ovat olleet mersut ja Fordit. Volkkareistakin löytyy monesta mallista suht tuoreistakin ruostetta ja ne näkyy päällepäin kaikki. Octaviat on ruosteessa koko kynnyskotelon matkalta, täyttä roskaa valmistavat.Pintaruoste palkeissa ja tukivarsissa on tyhjänpäiväistä hölötystä, eikä se vaikuta auton normaaliin käyttöikään. Loppukäyttäjän murheita jolloin auton arvon mitäänsanomaton.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielenkiintoinen yksityiskohta, että molempien toyotien kohdalla oli maininta, että autoilla on edessä vielä satoja tuhansia kilometrejä. Tämä maininta puuttui seatin ja opelin kohdalta. Itseasiassa jutusta sai sen käsityksen, että tuo seatin 2 -litrainen tdi ja manuaalivaihteisto on ainoa yhdistelmä, missä ei ole suurempia vikoja odotettavissa.
Volkkari ei ole ikinä osannut tehdä kunnollista bensiinimoottoria. Dieseleitä löytyy jokunen, kun sen kaikkein karvalakkimalleimman etsii käyttöönsä. Sekin merkkaa paikkansa niin, että pihakiveykselle sitä ei pysty ajamaan. Bensiini ja automaatti, niin varmasti lyö itteesä sormille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielenkiintoinen yksityiskohta, että molempien toyotien kohdalla oli maininta, että autoilla on edessä vielä satoja tuhansia kilometrejä. Tämä maininta puuttui seatin ja opelin kohdalta. Itseasiassa jutusta sai sen käsityksen, että tuo seatin 2 -litrainen tdi ja manuaalivaihteisto on ainoa yhdistelmä, missä ei ole suurempia vikoja odotettavissa.
Teoriassa ehkä satoja tuhansia kilometrejä edessä, mutta huomioiden että kummallakaan Toyotalla ei ole ensimmäisinä vuosinakaan ajettu kuin reilu 10 tkm/v niin eiköhän käytännön tilanne ole se että nuo menee paaliin 200-250 tkm ajettuina kun kori alkaa loppua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teoriassa ehkä satoja tuhansia kilometrejä edessä, mutta huomioiden että kummallakaan Toyotalla ei ole ensimmäisinä vuosinakaan ajettu kuin reilu 10 tkm/v niin eiköhän käytännön tilanne ole se että nuo menee paaliin 200-250 tkm ajettuina kun kori alkaa loppua.
Pitkät maantielenkit kuluttavat autoa kaikista vähiten. 250tkm ajettu auto on hyväkuntoinen, jos sillä on ajettu esim. 150km / päivä pitkää työmatkaa. Auto on alle kymmenvuotias vielä.
Jos autossa on 250tkm ja se menee paaliin, niin se on ihan ok. Ikää on kuitenkin yli 15 vuotta kun kilsoja on vuositasolla ollut vähän. Suomessa auton keski-ikä on 12,5 vuotta. Se on paljon olosuhteisiin verrattuna ja varsinkin siihen, mitä se muissa sivistysvaltioissa on. 20-vuotiaita Toyotia näkee liikenteessä vielä liian paljon. 1-korin Avensiksia varsinkin, joutaisivat kaikki jo romuttaa. Tekevät liian lujia autoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teoriassa ehkä satoja tuhansia kilometrejä edessä, mutta huomioiden että kummallakaan Toyotalla ei ole ensimmäisinä vuosinakaan ajettu kuin reilu 10 tkm/v niin eiköhän käytännön tilanne ole se että nuo menee paaliin 200-250 tkm ajettuina kun kori alkaa loppua.
Jos seuraava omistaja haluaakin ajaa, niin hyvinkin mahdollista. Tuo väite, että menee muita aiemmin paaliin ei perustu mihinkään faktaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos seuraava omistaja haluaakin ajaa, niin hyvinkin mahdollista. Tuo väite, että menee muita aiemmin paaliin ei perustu mihinkään faktaan.
Mahdollista, mutta yleensä autolla ajetaan ensimmäisinä ikävuosina eniten. Jos autojen keskimääräinen romutusikä on 20 v niin 10tkm/v -> paaliin 200 tkm ajettuna. Eli laiha lohtu vaikka tekniikka kestäisi 500 tkm kun vähäisten kilometrien vuoksi kori on loppu jo 200 tkm kohdilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mahdollista, mutta yleensä autolla ajetaan ensimmäisinä ikävuosina eniten. Jos autojen keskimääräinen romutusikä on 20 v niin 10tkm/v -> paaliin 200 tkm ajettuna. Eli laiha lohtu vaikka tekniikka kestäisi 500 tkm kun vähäisten kilometrien vuoksi kori on loppu jo 200 tkm kohdilla.
Mitä horiset? Toyotan kori kestää kymmeniä vuosia kuten tekniikkakin, koopoika.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mahdollista, mutta yleensä autolla ajetaan ensimmäisinä ikävuosina eniten. Jos autojen keskimääräinen romutusikä on 20 v niin 10tkm/v -> paaliin 200 tkm ajettuna. Eli laiha lohtu vaikka tekniikka kestäisi 500 tkm kun vähäisten kilometrien vuoksi kori on loppu jo 200 tkm kohdilla.
Sehän on mahdollista millä tahansa autolla. Kuitenkin tilastojen valossa toyotalla ajetaan vähintään saman verran, kuin muillakin. Jos taas tekniikka ei kestäisi, niin ei voi ajaa vaikka haluaisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä horiset? Toyotan kori kestää kymmeniä vuosia kuten tekniikkakin, koopoika.
Tiedät kyllä itsekin ihan tasan tarkkaan ettei tuo pidä paikkaansa mutta se siitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sehän on mahdollista millä tahansa autolla. Kuitenkin tilastojen valossa toyotalla ajetaan vähintään saman verran, kuin muillakin. Jos taas tekniikka ei kestäisi, niin ei voi ajaa vaikka haluaisi.
Ei pidä paikkaansa, katsastustilastojen valossa Toyotalla nimenomaan ajetaan vähemmän kuin kilpailevilla merkeillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa, katsastustilastojen valossa Toyotalla nimenomaan ajetaan vähemmän kuin kilpailevilla merkeillä.
Et ole tainnut lukea katsastustilastoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ole tainnut lukea katsastustilastoja.
2004-2016 käyttöönotettujen autojen katsastustilastojen perusteella kun vertaa esim. Golfia ja Corollaan, niin vuosimallista riippumatta samanikäinen Golf on aina keskimäärin enemmän ajettu. Sama tilanne jos vertaa vaikka Passattia ja Avensista.
- Anonyymi
Toyota on auto joka ruostuu vähiten. Sen kertovat kaikki katsastustilastotkin
- Anonyymi
Asia juurikin päinvastoin. Toyota on herkin ruostumaan. Kolarikorjausten yhteydessä näen miten mikäkin auto ruostuu. Ne autot jota korjailen eivät ole vielä ikäloppuja, sillä sellaisia ei kannata koejata. Vakuutus yhtiöt sanoo, että korjaus ei saa maksaa yli 50% auton arvosta. Tämä määrittelee mitkä korjataan ja mitkä menee paaliin. Toyotat on juuri ruostumisen takia ongelma tapauksia. Joutuu herkästi tekemään ylimääräistä. Ruosteeseen ei voi hitsata uutta peltiä.
- Anonyymi
Fake news allthetime,,
- Anonyymi
Toyota terot!!! Hahahaaaaa!!! Menkääpä terot katsomaan kuinka nuo romut ruostuu aivan olemattomiin!!!
https://www.is.fi/autot/art-2000007677432.html
Kauheita romuja nuo autot!- Anonyymi
Tero vapisee paaskt housussa kun toyota kippanassa ei ole pohjaa.Mikään muu automerkki ei ruostu noin nopeasti kuin toyota lopetakaa niiten ostaminen..
- Anonyymi
Toyota on paras valinta myös käytettynä!
- Anonyymi
Erikoinen mielipide, sillä juuri ollaan todettu kuinka pahasti Toyota ruostuu ja nopeasti.
On se myös kehno ajoltaan ja meluisin luokassaan, joten voiko ylihintainen Toyota olla järkevä valinta? No ei todellakaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Erikoinen mielipide, sillä juuri ollaan todettu kuinka pahasti Toyota ruostuu ja nopeasti.
On se myös kehno ajoltaan ja meluisin luokassaan, joten voiko ylihintainen Toyota olla järkevä valinta? No ei todellakaan.Tällainen minunkin pitäisi viedä taas tänä vuonna katsastukseen. Ei ole pohjasta käsitelty koskaan. On vain viety katsurille, ja ei kun kovaa ajoa vaan edelleenkin....
https://www.nettiauto.com/toyota/corolla/11842872
Tämä siis niin kuin malliksi.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Erikoinen mielipide, sillä juuri ollaan todettu kuinka pahasti Toyota ruostuu ja nopeasti.
On se myös kehno ajoltaan ja meluisin luokassaan, joten voiko ylihintainen Toyota olla järkevä valinta? No ei todellakaan.Vuonna 2016 500-800tkm ajettuja toyotia oli liikenteessä 2296 kpl, esim. skodia 241 kpl. Miten tämä on mahdollista, jos toyota ei kestäisi aikaa tai kilometrejä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuonna 2016 500-800tkm ajettuja toyotia oli liikenteessä 2296 kpl, esim. skodia 241 kpl. Miten tämä on mahdollista, jos toyota ei kestäisi aikaa tai kilometrejä?
Skoda oli aika harvinainen 2000-luvun alussa. Niitä ei juurikaan vielä tuolloin myyty. Mersua, Volvoa ja volkkaria on eniten tuossa luokassa. Toyotia on yli puolimiljoonaa ajetuissa hämmästyttävän vähän niiden yleisyyteen nähden.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Skoda oli aika harvinainen 2000-luvun alussa. Niitä ei juurikaan vielä tuolloin myyty. Mersua, Volvoa ja volkkaria on eniten tuossa luokassa. Toyotia on yli puolimiljoonaa ajetuissa hämmästyttävän vähän niiden yleisyyteen nähden.
Sitten, kun lasketaan prosentteina, taas toyota on hyvinkin keskitason paremmalla puolella. Jos tilastoja lukee, tämän kyllä huomaa. Esim. vuoden 2016 tilastossa kaikista A-katsastuksessa käyneistä toyotista yli 300tkm ajettuja oli n.13,5%, kun vastaava luku esim. skodalla oli 8,5%. Mersu ja volvo ovat tietysti omassa luokassaan, niinkuin kalliimpien autojen pitää ollakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuonna 2016 500-800tkm ajettuja toyotia oli liikenteessä 2296 kpl, esim. skodia 241 kpl. Miten tämä on mahdollista, jos toyota ei kestäisi aikaa tai kilometrejä?
Tojolla oli siis lähes 3000 yli 80 vuotiasta omistajaa, Skodalla ehkä pari.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuonna 2016 500-800tkm ajettuja toyotia oli liikenteessä 2296 kpl, esim. skodia 241 kpl. Miten tämä on mahdollista, jos toyota ei kestäisi aikaa tai kilometrejä?
"Vuonna 2016 500-800tkm ajettuja toyotia oli liikenteessä 2296 kpl,"
Samaan aikaan yli 500tkm ajettuja Volkkareita oli 3500kpl. Kuinka se on mahdollista? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Vuonna 2016 500-800tkm ajettuja toyotia oli liikenteessä 2296 kpl,"
Samaan aikaan yli 500tkm ajettuja Volkkareita oli 3500kpl. Kuinka se on mahdollista?Siten, että vw myös kestää kilometrejä. Otin tuon esimerkin toyotasta, koska täällä on esitetty, ettei toyotalla ajeta paljon ja ne paalataan vähän ajettuina. Mersuilla, volvoilla ja vw:lla ajetaan eniten, mutta toyota on tilastojen mukaan neljänneksi eniten ajettu automerkki myös, kun suhteutetaan automääriin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojolla oli siis lähes 3000 yli 80 vuotiasta omistajaa, Skodalla ehkä pari.
Eli eläkeläisillä on aikaa ajella. Tuo ei kait liity kuitenkaan auton kestävyyteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli eläkeläisillä on aikaa ajella. Tuo ei kait liity kuitenkaan auton kestävyyteen.
Tohjolin kestää, kun seisoo eläkepapan tallissa. Se on kestävyyden tae.
Sama harha saa nastarenkaat näyttämään turvallisilta. Ei vaarit mitään muuta käytä, mutta vaarien ja muidenkin ajotaidoltaan vajavaisten autot ovat parkissa huonolla kelillä.
Ei vaarit lähde liikenteeseen pimeällä, sateella eikä liukkaalla kelillä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tohjolin kestää, kun seisoo eläkepapan tallissa. Se on kestävyyden tae.
Sama harha saa nastarenkaat näyttämään turvallisilta. Ei vaarit mitään muuta käytä, mutta vaarien ja muidenkin ajotaidoltaan vajavaisten autot ovat parkissa huonolla kelillä.
Ei vaarit lähde liikenteeseen pimeällä, sateella eikä liukkaalla kelillä.Kait ne kestää tien päälläkin, jos on neljänneksi eniten ajettu automerkki, niinkuin voit itsekin tarkastaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tällainen minunkin pitäisi viedä taas tänä vuonna katsastukseen. Ei ole pohjasta käsitelty koskaan. On vain viety katsurille, ja ei kun kovaa ajoa vaan edelleenkin....
https://www.nettiauto.com/toyota/corolla/11842872
Tämä siis niin kuin malliksi....Oletko masokisti, koska viitsit kiusata itseäsi ajamalla tuollaisella mitättömällä riisikupilla?
Eihän tuossa ole jousitusta lainkaan.
Siitä ja monesta muustakin syystä johtuen minä en ajaisi tuollaisella kotterolla metriäkään.
- Anonyymi
Herra Tuppurainen on kuullut luotettavista lähteistä ettei Toyota ruostu.
- Anonyymi
Vai oliko se kansanedustaja tytti tuppurainen, joka luotti skodan laatuun...
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000776867.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1031625
Välillä käy mielessä
olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.801265- 911170
- 1391096
Mika Muranen juttu tänään
Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras21092Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta
Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt5861039- 20980
Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."
Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih8932Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."
Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum12877Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa
On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida9761