Ostin vastikään Spyder X:n, koska valokuvien muokkaamisen jäljiltä kuvat näyttivät konellani aina ok, mutta puhelimennäytöllä ihan hirveiltä.
Nyt kuitenkin ongelma on, että spyderin jälki kalibroinnin jälkeen on tosi kellertävä, joten olen muuttanut värilämpötilaa. Siltikään en tunnu pääsevän mieluisiin tuloksiin, vaan kaikki näyttää edelleen kellertävältä.
Miten voin siis olla varma, että näyttö on kalibroitu oikein, jos se ei edes omaan silmääni näytä oikealta? Mitä teen väärin?
Näytön kalibrointi
7
72
Vastaukset
- Anonyymi
Oikea ICC ptofiili puuttuu, on asentamatta, tai ei ole otettu käyttöön....?
- Anonyymi
Spyderistä ei ole kokemusta mutta muutama asia tulee mieleen.
- Näyttö ei ole lämminnyt normaalilämpöiseksi ennen mittausta.
- Näyttö on likainen.
- Soft proof on päällä eli näyttö matkiin paperikuvaa. - Anonyymi
Näytön kaliprointi on yliarvostettua soopaa.. valokuvaajille
Painotaloissa eriasia, että on joku jolla voi katsoa suoraan miltä se painettuna näyttää! - Anonyymi
Simmepliä!. lähetä kuva iflooriin ja kun se tulee. säädä näyttösi näyttään samalta kuin se kuva!
- Anonyymi
Ota konee yötila pois käytöstä!
- Anonyymi
Gigantin mirkrotuessa voivat tehdä sen koneella.
Mutta voihan sen säätää testikuvilla silmämääräisenäkin!- Anonyymi
Kyllä homma on tehtävä mittarilla kerran sellainen on. Kannattaa kokeilla toisella koneella.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 938088
- 403882
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021906- 241360
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321193Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,311099Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia11925Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53847Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31822Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29787