Aihe

Toyota GT 86 Classikko ?

Anonyymi

Olisiko mahdollista että TOYOTA GT 86:sta tulisi Classikko ?
Onko tietoa minkä verran nittä on valmistettu ja onko tietyt vuosimallit kuinka arvostettuja ?

22

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikä siitä tekisi klassikon?

      Pieni, ahdas, ei kummoisen näköinen, tehoton pikkuauto.

    • Anonyymi

      Olisi aika veikeää jos Subaru BRZsta tulisi Toyota-klassikko.

      • Anonyymi

        Proacea pidetään parhaana Toyotan pakuna. Yllätys, yllätys. Sehän on pösön tekemä. Saahan Toyota hyviä urheilu autoja kun muut tekee ne sille.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        eli wannabee urheiluauto jolla ei ole mitään erikoista esitettävänä

        klassikoissa on joku syy miksi siitä tulee klassikko, syynä voi olla vaikkapa:

        -muotoilu
        -valmistusmäärät vähän/paljon
        -kilpailumenestys
        -suorituskyky
        -edelläkävijä jossakin ominaisuudessa

        Kyseisessä teinipoikien pimpparassissa ei ole mitään noista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eli wannabee urheiluauto jolla ei ole mitään erikoista esitettävänä

        klassikoissa on joku syy miksi siitä tulee klassikko, syynä voi olla vaikkapa:

        -muotoilu
        -valmistusmäärät vähän/paljon
        -kilpailumenestys
        -suorituskyky
        -edelläkävijä jossakin ominaisuudessa

        Kyseisessä teinipoikien pimpparassissa ei ole mitään noista.

        Surkeimpia ns urheiluautoiksi tehtyjä autoja, kaukana kärjestä.


    • Anonyymi

      Onhan tuo ihan nätti, mutta auttamatta liian tehoton klassikoksi ja mikä nolointa, se on Subaru jota myytiin halvemmalla.
      Tuossakin tapauksessa todistettiin Toyotan panttijärjestelmä joka nostaa auton hintaa reilusti.

    • Anonyymi

      Toyota näytti osaamistaan boxerikoneen kehityksessä. Pitkät perinteet sillä saralla saivat Toyotan vakuuttumaan siitä että nimenomaan boxerikone on se minkä Toyotan insinöörit tällaiseen autoon valitsivat ja virittivät auton luonteeseen sopivaksi.

      • Anonyymi

        Tollolootan osaaminen = liimataan vessanpöntön kantta esittävä logo jokun osaavamman (Subaru, tai Aygon, Proacen yms. tapauksessa PSA) valmistamaan autoon. Tietenkään unohtamatta sitä vessanpöntöksi tuunattua bemaria.


      • Anonyymi

        Toyotan osaaminen rajoittui tuon auton kohdalla korin jäykistämiseen joka tehtiin laittamalla oven karmiin muovinen kiila ja sillä muka korin eläminen parani. TM:ssä kerrottiin, että kun autossa on kapeat ja liukkaat renkaat niin sillä pääsee leikkimään sladissa, hihii!


    • Anonyymi

      "TM:ssä kerrottiin, että kun autossa on kapeat ja liukkaat renkaat niin sillä pääsee leikkimään sladissa"

      Tämä kertoo tojotasta kaiken oleellisen. Annapa mille tahansa eurooppalaisen valmistajan insinööritiimille tuon näköinen takavetoinen auto ja sano että muuten hyvä mutta ei voi driftata. Ratkaiskaa.
      Kaikki eurooppalaiset osaisivat kehittää auton motista sellaisen että driftaaminen ei ole mikään ongelma. Sen verran hevosia että kyllä lähtee.
      Toyota ratkaisi ongelman sillä että autoon jätettiin nuhainen kone ja alle laitettiin mopon renkaat joissa ei ole mitään pitoa.
      Melkoinen klassikko.

      • Anonyymi

        Top Gear hehkutti taannoin jotain Fiatin minikokoista tila-autoa (Idea, vai oli Panda?). 0,9 l turbokone = voi ajaa koko ajan kaasu pohjassa. Kapeat renkaat ja korkea auto = voi ajaa äärirajoilla kaupunkinrajoituksillakin.

        Sama idea toitsussa. Halvat ja kapeat renkaat = voit sladitella liikenneympyröissä... ilman, että tarvii nostaa nopeus laittomaksi. Mutta hintaa silti 2x mitä jollain Idealla. Joten, mikä idea?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Top Gear hehkutti taannoin jotain Fiatin minikokoista tila-autoa (Idea, vai oli Panda?). 0,9 l turbokone = voi ajaa koko ajan kaasu pohjassa. Kapeat renkaat ja korkea auto = voi ajaa äärirajoilla kaupunkinrajoituksillakin.

        Sama idea toitsussa. Halvat ja kapeat renkaat = voit sladitella liikenneympyröissä... ilman, että tarvii nostaa nopeus laittomaksi. Mutta hintaa silti 2x mitä jollain Idealla. Joten, mikä idea?

        Idea on se, että myydään autoja ja tehdään voittoa.

        Kun noita on kaupaksi mennyt niin silloin täytyy siinä jotakin olla, mitä tietynlainen kuluttaja kaipaa ja/tai kokee tarvitsevansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Idea on se, että myydään autoja ja tehdään voittoa.

        Kun noita on kaupaksi mennyt niin silloin täytyy siinä jotakin olla, mitä tietynlainen kuluttaja kaipaa ja/tai kokee tarvitsevansa.

        Taitaa olla alle 10 vuodessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla alle 10 vuodessa.

        Meinaat että Toyota harkitsee automallin valmistamisen Suomen markkinoiden perusteella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaat että Toyota harkitsee automallin valmistamisen Suomen markkinoiden perusteella?

        Pakko jatkaa kommenttiani. Luulin että noita myydään enemmänkin maailmanlaajuisesti, mutta ainain Euroopan myyntiluvut ovat varsin pieniä. Eihän tuollaisella myynnillä voittoja tehdä.

        https://carsalesbase.com/europe-toyota-gt86/

        Muutan siis mielipiteeni täysin. Auto ON tuleva legenda. Siitä tulee sellainen ihan sen harvinaisuuden vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakko jatkaa kommenttiani. Luulin että noita myydään enemmänkin maailmanlaajuisesti, mutta ainain Euroopan myyntiluvut ovat varsin pieniä. Eihän tuollaisella myynnillä voittoja tehdä.

        https://carsalesbase.com/europe-toyota-gt86/

        Muutan siis mielipiteeni täysin. Auto ON tuleva legenda. Siitä tulee sellainen ihan sen harvinaisuuden vuoksi.

        Siis flopista tulee automaattisesti legenda? Tällä perusteella Urpo Cruiseri olisi vielä parempi valinta.


    • Anonyymi

      Voihan se olla mahdollistakin, mutta "toi ota jos et muuta saa" ei saata purra liian nykyaikaisiin " Tojottimiin ", eli rapapaska lentää, ennenku siit tulee legendi.

    • Anonyymi

      Toyotan Supra on klassikko ja uusi Supra jatkaa samalla tiellä. Tehokas, hyvä ajaa ja Supra on mallinimenä jo legenda.

    • Anonyymi

      200hp urheiluauto ja kiihtyvyys 7.6 s 0-100km/h ja huiput 225km/h,noihan on ihan tavallisia keskinkertaisen perheauton suorituskykylukemia ei jatkoon.

      • Anonyymi

        Yksi hienoimmista urheiluatoista oli BMW M1. Sen koneessa oli 273hp ja kyseessä oli sentään keskimoottorinen superauto.

        Ei se moottori tee urheiluautoa vaan fiilis. No, oikestaan GT86 ei olekaan urheilu auto vaan nimensä mukaisesti GT.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi hienoimmista urheiluatoista oli BMW M1. Sen koneessa oli 273hp ja kyseessä oli sentään keskimoottorinen superauto.

        Ei se moottori tee urheiluautoa vaan fiilis. No, oikestaan GT86 ei olekaan urheilu auto vaan nimensä mukaisesti GT.

        eihän se ole gt

        enemmän golf luokan auto, lisämausteena että on takavetoinen
        muuten voisi sanoa että gti luokan auto mutta niissä on nykyisin yli 100hv enemmän tehoa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaiset eivät lähde mellakoimaan kaduille?

      Minä pitkän työuran ravintolayrittäjänä tehneenä ja kohta kotini, kesämökkini ja yritykseni menettäneenä, olisin valmis lähes mihin vain, seurauksista
      Maailman menoa
      746
      7708
    2. Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki täytti vasta 20 vuotta! Poseeraa "vanhuksen" kanssa...

      Voi että hän on vielä niin nuori: https://www.suomi24.fi/viihde/dannyyn-78-liitetty-helmi-loukasmaki-taytti-20-vuotta-poseeraa-vanhuksen-kanssa-kuin-m
      Kotimaiset julkkisjuorut
      191
      6444
    3. Matti Silmu :(

      Matti Silmu kuollut:( osanotto läheisille.
      Yölintu
      15
      2871
    4. Yölintu : Matti Silmu on kuollut

      Matti Silmu, Yölintuorkesterin perustaja on kuollut. . . .
      Kotimaiset julkkisjuorut
      43
      2733