Olisiko mahdollista että TOYOTA GT 86:sta tulisi Classikko ?
Onko tietoa minkä verran nittä on valmistettu ja onko tietyt vuosimallit kuinka arvostettuja ?
Toyota GT 86 Classikko ?
22
55
Vastaukset
- Anonyymi
Mikä siitä tekisi klassikon?
Pieni, ahdas, ei kummoisen näköinen, tehoton pikkuauto. - Anonyymi
Olisi aika veikeää jos Subaru BRZsta tulisi Toyota-klassikko.
- Anonyymi
Proacea pidetään parhaana Toyotan pakuna. Yllätys, yllätys. Sehän on pösön tekemä. Saahan Toyota hyviä urheilu autoja kun muut tekee ne sille.
- Anonyymi
Loistavaksi kehuttu, pienten kustannusten back to basic -urheiluautohan tuo on, jolla voi ajaa kylki edellä asfalttirataa menettämättä koko omaisuuttaan. Mm. renkaat ovat samaa kokoa kuin Priuksessa. Kyllähän siitä voi tulla klassikko.
https://www.google.com/search?q=top gear toyota gt86&oq=top gear toyota gt&aqs=chrome.1.69i57j0j0i22i30l3.22501j0j7&client=ms-unknown&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#- Anonyymi
eli wannabee urheiluauto jolla ei ole mitään erikoista esitettävänä
klassikoissa on joku syy miksi siitä tulee klassikko, syynä voi olla vaikkapa:
-muotoilu
-valmistusmäärät vähän/paljon
-kilpailumenestys
-suorituskyky
-edelläkävijä jossakin ominaisuudessa
Kyseisessä teinipoikien pimpparassissa ei ole mitään noista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
eli wannabee urheiluauto jolla ei ole mitään erikoista esitettävänä
klassikoissa on joku syy miksi siitä tulee klassikko, syynä voi olla vaikkapa:
-muotoilu
-valmistusmäärät vähän/paljon
-kilpailumenestys
-suorituskyky
-edelläkävijä jossakin ominaisuudessa
Kyseisessä teinipoikien pimpparassissa ei ole mitään noista.Surkeimpia ns urheiluautoiksi tehtyjä autoja, kaukana kärjestä.
- Anonyymi
Onhan tuo ihan nätti, mutta auttamatta liian tehoton klassikoksi ja mikä nolointa, se on Subaru jota myytiin halvemmalla.
Tuossakin tapauksessa todistettiin Toyotan panttijärjestelmä joka nostaa auton hintaa reilusti. - Anonyymi
Toyota näytti osaamistaan boxerikoneen kehityksessä. Pitkät perinteet sillä saralla saivat Toyotan vakuuttumaan siitä että nimenomaan boxerikone on se minkä Toyotan insinöörit tällaiseen autoon valitsivat ja virittivät auton luonteeseen sopivaksi.
- Anonyymi
Tollolootan osaaminen = liimataan vessanpöntön kantta esittävä logo jokun osaavamman (Subaru, tai Aygon, Proacen yms. tapauksessa PSA) valmistamaan autoon. Tietenkään unohtamatta sitä vessanpöntöksi tuunattua bemaria.
- Anonyymi
Toyotan osaaminen rajoittui tuon auton kohdalla korin jäykistämiseen joka tehtiin laittamalla oven karmiin muovinen kiila ja sillä muka korin eläminen parani. TM:ssä kerrottiin, että kun autossa on kapeat ja liukkaat renkaat niin sillä pääsee leikkimään sladissa, hihii!
- Anonyymi
"TM:ssä kerrottiin, että kun autossa on kapeat ja liukkaat renkaat niin sillä pääsee leikkimään sladissa"
Tämä kertoo tojotasta kaiken oleellisen. Annapa mille tahansa eurooppalaisen valmistajan insinööritiimille tuon näköinen takavetoinen auto ja sano että muuten hyvä mutta ei voi driftata. Ratkaiskaa.
Kaikki eurooppalaiset osaisivat kehittää auton motista sellaisen että driftaaminen ei ole mikään ongelma. Sen verran hevosia että kyllä lähtee.
Toyota ratkaisi ongelman sillä että autoon jätettiin nuhainen kone ja alle laitettiin mopon renkaat joissa ei ole mitään pitoa.
Melkoinen klassikko.- Anonyymi
Top Gear hehkutti taannoin jotain Fiatin minikokoista tila-autoa (Idea, vai oli Panda?). 0,9 l turbokone = voi ajaa koko ajan kaasu pohjassa. Kapeat renkaat ja korkea auto = voi ajaa äärirajoilla kaupunkinrajoituksillakin.
Sama idea toitsussa. Halvat ja kapeat renkaat = voit sladitella liikenneympyröissä... ilman, että tarvii nostaa nopeus laittomaksi. Mutta hintaa silti 2x mitä jollain Idealla. Joten, mikä idea? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Top Gear hehkutti taannoin jotain Fiatin minikokoista tila-autoa (Idea, vai oli Panda?). 0,9 l turbokone = voi ajaa koko ajan kaasu pohjassa. Kapeat renkaat ja korkea auto = voi ajaa äärirajoilla kaupunkinrajoituksillakin.
Sama idea toitsussa. Halvat ja kapeat renkaat = voit sladitella liikenneympyröissä... ilman, että tarvii nostaa nopeus laittomaksi. Mutta hintaa silti 2x mitä jollain Idealla. Joten, mikä idea?Idea on se, että myydään autoja ja tehdään voittoa.
Kun noita on kaupaksi mennyt niin silloin täytyy siinä jotakin olla, mitä tietynlainen kuluttaja kaipaa ja/tai kokee tarvitsevansa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Idea on se, että myydään autoja ja tehdään voittoa.
Kun noita on kaupaksi mennyt niin silloin täytyy siinä jotakin olla, mitä tietynlainen kuluttaja kaipaa ja/tai kokee tarvitsevansa.Taitaa olla alle 10 vuodessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa olla alle 10 vuodessa.
Meinaat että Toyota harkitsee automallin valmistamisen Suomen markkinoiden perusteella?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meinaat että Toyota harkitsee automallin valmistamisen Suomen markkinoiden perusteella?
Pakko jatkaa kommenttiani. Luulin että noita myydään enemmänkin maailmanlaajuisesti, mutta ainain Euroopan myyntiluvut ovat varsin pieniä. Eihän tuollaisella myynnillä voittoja tehdä.
https://carsalesbase.com/europe-toyota-gt86/
Muutan siis mielipiteeni täysin. Auto ON tuleva legenda. Siitä tulee sellainen ihan sen harvinaisuuden vuoksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakko jatkaa kommenttiani. Luulin että noita myydään enemmänkin maailmanlaajuisesti, mutta ainain Euroopan myyntiluvut ovat varsin pieniä. Eihän tuollaisella myynnillä voittoja tehdä.
https://carsalesbase.com/europe-toyota-gt86/
Muutan siis mielipiteeni täysin. Auto ON tuleva legenda. Siitä tulee sellainen ihan sen harvinaisuuden vuoksi.Siis flopista tulee automaattisesti legenda? Tällä perusteella Urpo Cruiseri olisi vielä parempi valinta.
- Anonyymi
Voihan se olla mahdollistakin, mutta "toi ota jos et muuta saa" ei saata purra liian nykyaikaisiin " Tojottimiin ", eli rapapaska lentää, ennenku siit tulee legendi.
- Anonyymi
Toyotan Supra on klassikko ja uusi Supra jatkaa samalla tiellä. Tehokas, hyvä ajaa ja Supra on mallinimenä jo legenda.
- Anonyymi
200hp urheiluauto ja kiihtyvyys 7.6 s 0-100km/h ja huiput 225km/h,noihan on ihan tavallisia keskinkertaisen perheauton suorituskykylukemia ei jatkoon.
- Anonyymi
Yksi hienoimmista urheiluatoista oli BMW M1. Sen koneessa oli 273hp ja kyseessä oli sentään keskimoottorinen superauto.
Ei se moottori tee urheiluautoa vaan fiilis. No, oikestaan GT86 ei olekaan urheilu auto vaan nimensä mukaisesti GT. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksi hienoimmista urheiluatoista oli BMW M1. Sen koneessa oli 273hp ja kyseessä oli sentään keskimoottorinen superauto.
Ei se moottori tee urheiluautoa vaan fiilis. No, oikestaan GT86 ei olekaan urheilu auto vaan nimensä mukaisesti GT.eihän se ole gt
enemmän golf luokan auto, lisämausteena että on takavetoinen
muuten voisi sanoa että gti luokan auto mutta niissä on nykyisin yli 100hv enemmän tehoa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 496021
Maataloustuet pois
Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.2635937Australia, Britannia ja Kanada tunnustivat Palestiinan
Aikooko Petteri Lapanen pysytellä persujen ja uskovaisten panttivankina ja jättää Suomen historian väärälle puolelle?915750Kohtalokas laukaus
IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k364900Joko alkaa menemään tajuntaan tämä yliluonnollinen yhteys?
Varmaan pikkuhiljaa. Muista olla kiltisti ❤️494729Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä
Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem2174067Sählyhallitus 2023-2025, mailat heiluvat, mutta pallo karkaa kulmaan
Salibandy on organisoitua. Sähly on taas sitä, kun joku tuo mailat ja palloja on ehkä yksi. Sitä tämä hallituskin on: pe43751- 1493593
Muistattekos kun Sannan aikana suomalaisten varallisuuteen lisättiin viidennes
Köyhät voittivat eniten mutta rikkaimmat kuitenkin köyhtyi!343192Joulukinkku NYT
Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.253127