En usko elämänrakkauteen

Anonyymi

Se kaipaamaton kaipuu ja ikävä kun toista ei tunne. Se on omia riippuvuus tunteita. Rakkaus tulee tunteen ja tuntemisen myötä. Ei ole tekosyitä. Rakkaan rinnalla elämä on arkea ja tappelua. Siksi joku ikävä kaipuu voi houkuttaa. Eläisin niin mielelläni ihan sitä arkea.

32

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minä uskon Jumalan rakkauteen. Jos odottaa toiselta ihmiseltä rakkautta, joutuu pettymään. Mutta kun ymmärrän, että Jumala rakastaa minua tällaisena kuin olen, se tekee minusta vahvan ja poistaa yksinäisyyden tunteeni. Se täyttää sen orpolapsen tyhjiön, mitä toinen ihminen ei voi täyttää.

      Toivoisin että voisin löytää vielä puolison, joka olisi myös uskossa. Vain toisen uskovan kanssa minulla olisi riittävästi yhteistä. Jos Jumala osoittaa minulle sen oikean puolison jotain kautta, niin hyvä. En luota pelkästään omiin kykyihini enää valinnassa. Siksi rukoilen, että Herra osoittaa minulle hänet, jota saisin rakastaa.

      • Anonyymi

        Ymmärrät että ilman Jumalaa mikään ei lopulta lohduta. Maailma ja sen ruhtinas antaa ja lupaa "hyviä" asioita, jotka ovat kuitenkin valheellisuudessaan pahoja.
        Kristillinen moraali kiteytyy totuuteen ja valheeseen. Hyvän ja pahan tiedon puusta syötiin, koska uskottiin valhe. Ja usko totuuteen ja totuuden sanoihin, Jeesukseen, pelastaa.
        Ihan turha on puoliso ilman Jumalaa. Ihan turhaa kaikki ilman Jeesusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrät että ilman Jumalaa mikään ei lopulta lohduta. Maailma ja sen ruhtinas antaa ja lupaa "hyviä" asioita, jotka ovat kuitenkin valheellisuudessaan pahoja.
        Kristillinen moraali kiteytyy totuuteen ja valheeseen. Hyvän ja pahan tiedon puusta syötiin, koska uskottiin valhe. Ja usko totuuteen ja totuuden sanoihin, Jeesukseen, pelastaa.
        Ihan turha on puoliso ilman Jumalaa. Ihan turhaa kaikki ilman Jeesusta.

        Näin olen todennut. Valheita, tyhjiä lupauksia, kaupankäyntiä. Niitä saa ihmisen kanssa, joka ei ole ottanut Jeesusta sydämeensä. Aidosti uskova ihminen elää omantuntonsa ja moraalinsa mukaan.


    • Anonyymi

      Minäpä uskon. Uskon intohimoon, joka jostain syystä syttyy toiseen, vaikka ei toista vielä tunne kovin hyvin. Tai se nimenomaan syttyy jo ennenkuin tuntee. Se on syy ja heräte sille tutustumiselle. Se on kemiaa, hormonitoimintaa, se tulee hajuista ja eleistä, luonnon omaa eliksiiriä, eläimellistä halua. Ja siitä syntyy rakkautta puhtaimmillaan. Se ei syty siitä, että toinen on jotain paperilla tai omaa jotain unelmakumppanin piirteitä, vaan se on aitoa kemiaa. Se on todellista rakkautta. Ja se on alku, jolla luodaan elinikäisiä rakkaussuhteita. Se ei ole kumppanuutta kumppanin puutteessa, vaan se on rakkautta.

      • Anonyymi

        tiedätkö, sun perseesi ei valitettavasti kata edes omaa polkuasi, joten tarvitset puolustajan, Hänen nimessään tultiin naisina hautaa ryöstämään, Hän ei ollut enää sielä, Hän elää!
        ole rauhassa, Jeesus Kristus on Kuningas
        https://www.youtube.com/watch?v=aOVmXsL05Xw


      • Anonyymi

        Entä kun oma intohimosi syttyy kunnon liekkeihin, mutta toiselta puolelta niin ei käykään? Tai toinen ehkä esittää, että kokee samoin, tai hetken tunteekin niin, kunnes innostus mrmenee ohi? Vahvasti tunteva ihminen on helppo uhri saalistajille.

        Jos lähdet pelkän intohimon ja roihun ja hormonien vallassa toisen matkaan, voi käydä huonosti. Pitäisi olla perusta kunnossa, ettei toinen pääse rikkomaan sinua. Olen joutunut toteamaan, että ihmissuhteet ovat aikamoista kaupankäyntiä. Onneksi olen löytänyt uskon, jotta minua ei toinen ihminen pysty enää horjuttamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä kun oma intohimosi syttyy kunnon liekkeihin, mutta toiselta puolelta niin ei käykään? Tai toinen ehkä esittää, että kokee samoin, tai hetken tunteekin niin, kunnes innostus mrmenee ohi? Vahvasti tunteva ihminen on helppo uhri saalistajille.

        Jos lähdet pelkän intohimon ja roihun ja hormonien vallassa toisen matkaan, voi käydä huonosti. Pitäisi olla perusta kunnossa, ettei toinen pääse rikkomaan sinua. Olen joutunut toteamaan, että ihmissuhteet ovat aikamoista kaupankäyntiä. Onneksi olen löytänyt uskon, jotta minua ei toinen ihminen pysty enää horjuttamaan.

        Tarkoitin, että se tunne syttyy jo alussa. Puhut vähän eri asiasta nyt. Puhut siitä jatkosta. Menit asioiden edelle. Mutta kysy tutuiltasi, aviopareilta, pitkään yhdessä olleilta, aika usein he kertovat, että "tiesivät lähes heti että tuo on se oikea". Tottakai niitäkin tapahtuu, että tunne syttyy väärän ihmisen kanssa ja siksi ajautuu umpikujaan. Tässä nyt puhuttiin siitä, että voiko rakastua ennenkuin tuntee. Kyllä voi. En voisi rakastua kehenkään, jonka tunnen hyvin. Toki voin sellaista rakastaa, mutta en rakastua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitin, että se tunne syttyy jo alussa. Puhut vähän eri asiasta nyt. Puhut siitä jatkosta. Menit asioiden edelle. Mutta kysy tutuiltasi, aviopareilta, pitkään yhdessä olleilta, aika usein he kertovat, että "tiesivät lähes heti että tuo on se oikea". Tottakai niitäkin tapahtuu, että tunne syttyy väärän ihmisen kanssa ja siksi ajautuu umpikujaan. Tässä nyt puhuttiin siitä, että voiko rakastua ennenkuin tuntee. Kyllä voi. En voisi rakastua kehenkään, jonka tunnen hyvin. Toki voin sellaista rakastaa, mutta en rakastua.

        Samaa mieltä olen kanssasi, että kemiaa täytyy olla, ilman sitä ei voi edes mitään aitoa syntyä. Mutta kokemuksesta vain kirjoitan, että näissä intohimojutuissa on valtava riski olemassa. Itse en siis voisi enää sokeasti mennä sellaisen perässä. Voi kai niissä hyvinkin käydä. Itse ajattelen vain, että en jaksaisi enää kovin suurta tunteiden ja intohimon pyöritystä enää. Eikä sellaista varmaan useaa kertaa elämässä voi edes kokea.


    • Anonyymi

      Et usko ellei se tule kohdalle. Järjetön kaipuu ja tunne vaikka toinen olisi tuntematon.

      • Anonyymi

        Tässä nyt varmaan se fyysinen puoli on pääosassa eli himo kauniiseen naiseen tai komeaan mieheen, täysin ulkonäön perusteella


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä nyt varmaan se fyysinen puoli on pääosassa eli himo kauniiseen naiseen tai komeaan mieheen, täysin ulkonäön perusteella

        Ei vaan jotain syvempää kaipausta on. Pelkkä vetovoima ulkonäköön olisi jo unohtunut tässä ajalla mielestä. Jotenkin voisin sanoa sielun yhteyttä. Ensimmäinen tapaaminen oli niin ihmeellinen, että ei tule sitä hetkeen unohtamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan jotain syvempää kaipausta on. Pelkkä vetovoima ulkonäköön olisi jo unohtunut tässä ajalla mielestä. Jotenkin voisin sanoa sielun yhteyttä. Ensimmäinen tapaaminen oli niin ihmeellinen, että ei tule sitä hetkeen unohtamaan.

        Millä tavalla ihmeellinen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä tavalla ihmeellinen?

        Jotenkin toisen tunnisti heti nähdessään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotenkin toisen tunnisti heti nähdessään.

        En usko tuohon. Jossain baaritiskien reunalla kännissä ehkä niin tuntuu ihmeelliseltä ja kohtalonomaiselta. Kun promilleja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotenkin toisen tunnisti heti nähdessään.

        Itsellänikin on ollut sama kokemus. Harmittaa niin, että päästin kyseisen naisen aikoinaan karkuun. Paljon tullut mietittyä, että miten oma elämäkin olisi voinut mennä ihan eri tavalla jos oltaisiin päädytty yhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsellänikin on ollut sama kokemus. Harmittaa niin, että päästin kyseisen naisen aikoinaan karkuun. Paljon tullut mietittyä, että miten oma elämäkin olisi voinut mennä ihan eri tavalla jos oltaisiin päädytty yhteen.

        Milloin päästit hänet karkuun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En usko tuohon. Jossain baaritiskien reunalla kännissä ehkä niin tuntuu ihmeelliseltä ja kohtalonomaiselta. Kun promilleja

        En ole ennen kohdannut mitään samanlaista. Vetovoimaa, josta ei vain pääse irti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä nyt varmaan se fyysinen puoli on pääosassa eli himo kauniiseen naiseen tai komeaan mieheen, täysin ulkonäön perusteella

        Ei se liity ulkonäköön vaikka ei tuntisi. Kyse ei ole ulkonäöstä vaan siitä mitä näiden tuntemattomien välillä tapahtuu. Ihmisethän ovat tekemisissä paljonkin jo ennen varsinaista tutustumista. Ei se perustu ulkonäköön vaan eleisiin, ilmeisiin, sanoihin, tekoihin, käytökseen, äänensävyihin, hymyyn, katseisiin ym. et ymmärrä, jos et ole sitä kokenut. Mutta mieti nyt, vaikka baarissa isompi porukka tuntemattomia kohtaa, ei se aina ole se kaunein tai komein johon rakastutaan. Kyllä se lähtee jostain muusta kuin ulkonäöstä, kuka kiinnostaa. (sivusta)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole ennen kohdannut mitään samanlaista. Vetovoimaa, josta ei vain pääse irti.

        Olet varmaan nainen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet varmaan nainen?

        Nainen olen. Täällä ei paljoa näytä miehet edes kirjoittelevan.


      • Anonyymi

        Ei tuntematonta voi rakastaa, siihen voi ihastua mut ei sillä ole mitään tekemistä rakkauden kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuntematonta voi rakastaa, siihen voi ihastua mut ei sillä ole mitään tekemistä rakkauden kanssa.

        Ei niin, mutta voi tuntea vetovoimaa ja ihastusta.


    • Anonyymi

      No se on sitä kemiaa, feromoneja, se ihastuminen. Alitajuista ja evolutiivisesti hyödyllistä. Että immuunijärjestelmät sopisivat toisiinsa tuottaen mahdollisimman vastustuskykyisiä jälkeläisiä.

      Ja myös leimaantumista, naimanaamat vetoavat toisiinsa, muistuttaessaan omien vanhempien kasvoja luovat turvallisuudentunteen.

      Ja rakastuminen sitten ensihuuman jälkeen, tahdonkin asia.

      Tahtoisin kuitenkin uskoa myös ihmisen vapaaseen tahtoon, järkeen näissä rakkausasioissa. Siis että jos eteen osuu sielunkumppani tai millä tahansa nimellä tätä nyt ikinä halutaankin kutsua, tämän puoleensavetävyys ulkoisessa mielessä menettäisi täysin merkityksensä.

    • Anonyymi

      Olen samaa mieltä aloittajan kanssa. Todellinen rakkaus on arjen jakamista toisen kanssa. Yhdessä tekemistä. Hullaantumisia voi olla ja mistä tietää, sielunkumppanuutta, se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että henkilö olisi oikea ihminen jakamaan arkea ja elämää. Usein kaikkein rakkain löytyy kuitenkin siitä viereltä. Ehkä tämä oli tarkoituskin saada selville, itselleni ainakin kävi näin. Toivottavasti muutkin sen huomaisivat.

      • Anonyymi

        Ite näen, että aika moni ihminen on sopiva siihen viereen arkenakin elämään, jos vaan on niitä tunteita ja vetoa. Ja suurimmalla osalla tarkoitan meitä sisimmästään suht tavanomaisia, taviksista en kuitenkaan puhu sillä mielestäni jokaisessa ihmisessä on jotain spesiaalia, tavis on mielestäni loukkaava ilmaisu, ja sisimmästään tavanomaisia on useat riippumatta statuksesta, ulkonäöstä, kassavirrasta ym. Tottakai on niitä ihmisiä sairauksien, päihteiden käytön ym,. vuoksi, jotka ei kelpaa parisuhteeseen ja luonnollisesti jos ite olisin kohteena enkä kelpais niin näkisin itteni toisen silmissä tuommoisesta. Eri juttu on sitten se, että suhteessa ollessa ihmiset itse sössii suhteensa, mutta sitä ei kukaan voi tietää suhteen alussa, mutta iän myötä ja riskit tietämällä voi tulevaisuuden suhteissa toimia paremmin suhteen eteen, mutta edelleen kummankin osapuolen pitää niin toimia, jotta suhde onnistuisi.


    • Anonyymi

      Jos et kerran kaipaa ketään niin miksi edes kirjoitat ikävä palstalla.

      • Anonyymi

        Ja mitä se kuuluu kenellekään kuka täällä kommentoi ja miksi. En minäkään kaipaa ketään ja silti käyn lukemas juttuja

        -sivusta-


    • Anonyymi

      Olet oikeassa.

    • Anonyymi

      Ajattele ihan vapaasti niin mutta se elämänrakkaus on totta.

      Tajuat sen jos joudut itse kokemaan sen ettei mikään sammuta sitä tunnetta. Ei aika, ei mikään.
      Yrität juosta pakoon kovempaa kuin olet juossut mitään pakoon vain tajutaksesi että se on sisälläsi. Voit olla keskellä jotain minkä pitäisi tuntua onnellisuudelta, kaikki asiat hyvin ja se ajatus tulee että kunpa näkisi hänet. Ja säikähdät sitä koska ei pitäisi ajatella sellaista kun pitäisi olla iloinen. Ja kun avaat sen itket kohta lattialla että vaihtaisit tän kaiken kivan mikä varmaan on jonkun toisen unelma jos vaan saisit olla hänen kanssaan. Edes huonoja hetkiä. Olisit mielummin yhdessä oksennustaudissa hänen kanssaan kuin kaikista onnellisimmassa hetkessä omassa elämässäsi. Kokeile ja tuu sitten sanomaan ettei oo totta.

      • Anonyymi

        Ymmärrän sinua oikein hyvin. Ehkä kaikki ihmiset ei vain pysty tuntemaan suuria tunteita tai eivät ole kohdanneet niin suurta rakkautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän sinua oikein hyvin. Ehkä kaikki ihmiset ei vain pysty tuntemaan suuria tunteita tai eivät ole kohdanneet niin suurta rakkautta.

        Entä jos tuntee liian suuria tunteita ts. kärsii niistä?


      • Anonyymi

        Niin mä just mietin. Rakas on yksi Suomen kielen kauneimpia sanoja mun korvaan. Mulla meni vuosikausia, jopa vuosikymmen unohtaa ihminen. Mutta nyt mietin kuinka paljon siitä on omaa kipua ja haavoittuvuutta. Miksi hän ei ole rinnallani? Se oli myös hänen valintansa. Mun rakkaus ei kuollut mutta se ikäänkuin etääntyi. Kauniiksi muistoksi. Se oli kovaa kipua tuottava rakkaus. Toinen oli ehjentävää. Hän ymmärsi mutta ei ehkä täysin päästänyt lähelleen. Hän teki jotain äärettömän kaunista. Huomioi mua siten. Mutta nyt nykyisyydestä tunnen että enole enää kiinni menneessä. Mun sydän on vapaa tuntemaan paitsi että siihen on salakavalasti tullut pieni varaus.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      378
      3764
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      209
      1853
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1404
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      152
      1285
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      166
      943
    6. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      893
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      57
      890
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      870
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      849
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      848
    Aihe