Uusimmassa RAV4 hybridissä ja Corolla 2.0 hybridissä on akku sekä releboksi sijoitettu tavaratilaan ja siitä seuraa ongelmia pakkasilla. Kovilla pakkasilla auto saattaa jäädä hinausauton kyyditettäväksi. Rele sijaitsee pöhkösti ilmanpoistokanavan yhteydessä tavaratilan sivulla, koska akku ja releboksi eivät ole mahtuneet suunnitteluvaiheessa auton moottoritilaan kuten mahtuu varmassa 1,8 hybridimallistossa. Poistoilman kosteus ja virtaus aiheuttaa releelle yli -10 asteen pakkasilla vikatilan ja auto ei käynnisty ready-tilaan nappia painamalla. Lukuisat starttikerrat voivat auttaa, mutta ei aina ja tällöin hinaus lavetilla merkkikorjaamolle. Relettä on parannettu 2020 mutta niitä menee silti.
https://www.autostadium.fi/index.php?topic=6310.4600
Relevika tuhoaa merkin luotettavuusmaineen!
215
5978
Vastaukset
- Anonyymi
Toyota on kyllä tehnyt viimevuosina todella paljon työtä heikentämisen ja halpuutuksen saralla. Taitaa paukut menneet hybridin kehitykseen, mutta nyt kun halutaan ladattavia autoja, niin Toyota on jälleen muita jäljessä ja pahasti. I
- Anonyymi
Toyotan viat yritetään salata järjestelmällisesti ja huolloissa vaihdellaan osia tietämättäsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan viat yritetään salata järjestelmällisesti ja huolloissa vaihdellaan osia tietämättäsi.
Vai sellaista peliä.
- Anonyymi
Uskonlahkolaiset pyyhkivät tällaisen pian mielestään ja suoltavat innolla satuja siitä, miten muilla merkeillä asiat vielä huonommin.
Näin on kuitattu ruostuminen, bensakoneiden öljynsyönti, laatikko-ongelmat, D4D pommikoneet...- Anonyymi
MInulla teki edellisellä pakkaskaudella -12 asteessa tuon tempun ja merkkihuolto oli tyly eivätkä maininneet releen vaihtoa. Maahantuoja muka selvittelee asiaa tehtaan kanssa mutta kesä ehtii tulla...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
MInulla teki edellisellä pakkaskaudella -12 asteessa tuon tempun ja merkkihuolto oli tyly eivätkä maininneet releen vaihtoa. Maahantuoja muka selvittelee asiaa tehtaan kanssa mutta kesä ehtii tulla...
Tällä hetkellä koronasta johtuen releistä on huutava pula, ongelma ilmennyt myös esim Pohjois-Amerikassa ja Kanadassa. Suomessa uuden releen saaminen voi kestää 2-3 viikkoa.
- Anonyymi
Samoin vaihteistoviat ja bensakoneiden kannentiiviste viat ym, mitä yritetään salassa pitää.
- Anonyymi
Älä valehtele! Toyotat ovat virheettömiä autoja. En ole koskaan kuullut,että Toyotassa olisi joku vika.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä valehtele! Toyotat ovat virheettömiä autoja. En ole koskaan kuullut,että Toyotassa olisi joku vika.
Tojotissahan on eniten vikoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojotissahan on eniten vikoja.
Niin on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojotissahan on eniten vikoja.
Ne ovat ominaisuuksia, ei vikoja.
- Anonyymi
Kilpailussa kun pyrkii saamaa samaa myyntiin kuin muut ja nuo d4d avensikset voi jiisus mutta ei kai ne enään sellaisia ole,, miksi vanhoja muistella kuten 2010 volkkarin "päästö" huijaus jota kaikki teki silloin aikoinaan mutta vain volkkari ristiin naulittiin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne ovat ominaisuuksia, ei vikoja.
Älä kerro Klongswagenin juttuja toisen merkin kohdalla!
- Anonyymi
Missä Toyotassa on relevikaa? Onko antaa jotain faktaa?
Eipä taida olla.
Terveisin hybridin omistaja.- Anonyymi
Juurihan tuossa aloituksessa kerrottiin Rav ja Corolla hybrid ja perusteellinen selityskin löytyi, mutta eihän uskovainen sitä saata hyväksyä ja näin sulkee se mielestään.
- Anonyymi
Ainakin uusikorisessa Rav4 hybridissä ja corolla 2.0 hybridissä. Myös samaa tekniikkaa käyttävissä lexuksissa sama vika.
- Anonyymi
Kaikissa Toyotissa on vikoja, mutta Tojotismiin sairastunut Tero ei sitä usko, vaikka hinurilla menisi merkkihuoltoon. Kiinasta vaikea saada uusia sekundaosia tilalle.
Kyllä se on mukavaa, kun oma diesel käynnistyy pakkasesta, ilman esilämmityksiä, saatikaan releiden grillausta pakkasessa. Meillä täällä pohjoisessa ollut pitkään kovat pakkaset ja töissäkin joutuu silti käymään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikissa Toyotissa on vikoja, mutta Tojotismiin sairastunut Tero ei sitä usko, vaikka hinurilla menisi merkkihuoltoon. Kiinasta vaikea saada uusia sekundaosia tilalle.
Kyllä se on mukavaa, kun oma diesel käynnistyy pakkasesta, ilman esilämmityksiä, saatikaan releiden grillausta pakkasessa. Meillä täällä pohjoisessa ollut pitkään kovat pakkaset ja töissäkin joutuu silti käymään.Täytyyhän sitä joka talossa olla toimiva käyttöauto, kun Toyota seisoo tallissa odottamassa seuraavaa katsastusta ja vuosihuoltoa.
- Anonyymi
Myyjä vahvisti että ei ole mitään vikoja eikä varsinkaan relevikoja. Ja jos onkin niin huollossa tehdään tarvittavat toimet. Nyt on noin 47 vuotta ajeltu Toyotoilla, kertaakaan eivät ole jättäneet tielle.
- Anonyymi
2019 Rav4 on esiintynyt relevikaisen tuossa aloituksen linkissä.
Tuollainen olisi takaisinkutsun paikka jos se vaihto auttaisi, mutta taitaa olla että sillä saadaan vain lyhyt apu ja uusikin rele kykkää hetken päästä.
Olisikohan Toyota taas hankkinut san halvimman releen mitä markkinoilta on löytynyt? Se kun on Toyotan LEAN järjestelmän tukipuu ja tärkein asia, eli säästöä vaikka millä hinnalla ja seuraamuksella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2019 Rav4 on esiintynyt relevikaisen tuossa aloituksen linkissä.
Tuollainen olisi takaisinkutsun paikka jos se vaihto auttaisi, mutta taitaa olla että sillä saadaan vain lyhyt apu ja uusikin rele kykkää hetken päästä.
Olisikohan Toyota taas hankkinut san halvimman releen mitä markkinoilta on löytynyt? Se kun on Toyotan LEAN järjestelmän tukipuu ja tärkein asia, eli säästöä vaikka millä hinnalla ja seuraamuksella.Juuri tulin Toyotan huollosta,jossa kyseinen rele vaihdettiin. Näyttö herjasi hydrauliikkavikaa,ei meinannut lähteä liikkeelle olis niikuin jarrut päällä. Uusi käynnistysyritys ja eikun menoksi Toyotan huoltoon. Voi myös joutua hinurin lavalle. Vikatesti ja uusittu rele tilalle. Vajaa tunti. Rele on parannettu malli. Kyseistä huonoa relettä ei ole kaikissa uuskoppasissa hybriidi Raveissa. Itellä on toukokuussa 2019 luovutettu. Kysyin vielä onko tulossa takaisinkutsua,ei ainakaan vielä ole tiedossa. Tojolla tästä pitkä miinus.Samaa vikaa joissakin Corolloissakin
- Anonyymi
kade volkkarimiehet keksii!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri tulin Toyotan huollosta,jossa kyseinen rele vaihdettiin. Näyttö herjasi hydrauliikkavikaa,ei meinannut lähteä liikkeelle olis niikuin jarrut päällä. Uusi käynnistysyritys ja eikun menoksi Toyotan huoltoon. Voi myös joutua hinurin lavalle. Vikatesti ja uusittu rele tilalle. Vajaa tunti. Rele on parannettu malli. Kyseistä huonoa relettä ei ole kaikissa uuskoppasissa hybriidi Raveissa. Itellä on toukokuussa 2019 luovutettu. Kysyin vielä onko tulossa takaisinkutsua,ei ainakaan vielä ole tiedossa. Tojolla tästä pitkä miinus.Samaa vikaa joissakin Corolloissakin
Auton käynnistymättömyys ei ole syy takaisinkutsuun tai mistä sitä tietää. Toyotalla on tapana tutkia syvällisesti ja tehdä paikko mikä todella korjaa ongelman eikä vain pistää turvavöitä nippusiteellä yhteen. :-)
Hidasta se Tojon touhu joskus on. Nytkin on odotettu ESP softapäivitystä plugariin pitkään vaikka sama auto ilman johtoa jo sai päivityksen. Eivät varmaan uskoneet plugarinkin narahtavan samassa testissä tai sitten prosessi vaan kestää firmassa tolkuttoman kauan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Auton käynnistymättömyys ei ole syy takaisinkutsuun tai mistä sitä tietää. Toyotalla on tapana tutkia syvällisesti ja tehdä paikko mikä todella korjaa ongelman eikä vain pistää turvavöitä nippusiteellä yhteen. :-)
Hidasta se Tojon touhu joskus on. Nytkin on odotettu ESP softapäivitystä plugariin pitkään vaikka sama auto ilman johtoa jo sai päivityksen. Eivät varmaan uskoneet plugarinkin narahtavan samassa testissä tai sitten prosessi vaan kestää firmassa tolkuttoman kauan.Jaa? Miksikäs 10 v sitten Tojo korjasi hätäpäissään kaasupolkimen jumittumisen (sen takia ulkomailla kuoli useita kuskeja kun Prius ryntäsi jarruakin vasten hallitsemattomasti, iso uutinen tuolloin) lattiamattojen kiinnikkeillä väittäen kaasupedaalin jumittumisen johtuneen muka matosta? Tai surullinen 2,2 d4d-diiselin talviongelma korjattiin 10 tai 20 sentin kolikolla? (kyllä, merkkihuolto pisti johonkin egr-systeemiin kolikon hätäkorjauksena)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa? Miksikäs 10 v sitten Tojo korjasi hätäpäissään kaasupolkimen jumittumisen (sen takia ulkomailla kuoli useita kuskeja kun Prius ryntäsi jarruakin vasten hallitsemattomasti, iso uutinen tuolloin) lattiamattojen kiinnikkeillä väittäen kaasupedaalin jumittumisen johtuneen muka matosta? Tai surullinen 2,2 d4d-diiselin talviongelma korjattiin 10 tai 20 sentin kolikolla? (kyllä, merkkihuolto pisti johonkin egr-systeemiin kolikon hätäkorjauksena)
Kaasupolkimessa ei ollut mekaansita vikaa vaan sieltä puuttui yksi ehto softasta. Kun painaa jarrua, tehojen pitäisi mennä pois. Näin ei tapahunut ja se eräskin sankari mustan laatikon datojen mukaan oli pitänyt kaasua pohjassa ja painanut jarrua niin kauan että jarrut ylikuumeni ja sitä kautta katosi. Sitten lähti henki. Selvästi Toyotan vika kun ei osannut estää idiootti ajamasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaasupolkimessa ei ollut mekaansita vikaa vaan sieltä puuttui yksi ehto softasta. Kun painaa jarrua, tehojen pitäisi mennä pois. Näin ei tapahunut ja se eräskin sankari mustan laatikon datojen mukaan oli pitänyt kaasua pohjassa ja painanut jarrua niin kauan että jarrut ylikuumeni ja sitä kautta katosi. Sitten lähti henki. Selvästi Toyotan vika kun ei osannut estää idiootti ajamasta.
> Kaasupolkimessa ei ollut mekaansita vikaa vaan sieltä puuttui yksi ehto softasta. Kun painaa jarrua, tehojen pitäisi mennä pois.
Hahhahhaa. Ongelma oli buginen softa. Siellähän on parikin prosessoria, jotka ajavat montaa ohjelmaa moniajona. Kaasuläppää ohjaava prosessi kaatui ... tai mahdollisesti kaatui useampikin ohjelma, jolloin auto ei enää reagoinut edes käskyyn sammuttaa moottori (painonappipkäynnistys), vaihteen siirtoon vapaalle jne. Kun ohjaus ei toimi, niin ei toimi ragointi jarrun painamiseenkaan.
Tolloloota selitti, ettei näin voi käydä, koska 2 prosessoria vahtii toisiaa ja järjestelmä buuttaa itsensä. Mutta se vahtiminen perustui oikeasti pelkkiin kellokeskeytyksiin. Prosessorit lähettlivät toisilleen viestejä "hengissä ollaan", mutta ne vain kertoivat, että kellolla ohjattu viestintä toimi. Millään tavalla ei varmistettu, että olivatko kriittiset ohjelmat (kaasuläpän ohjaus ym) yhtä toiminnassa.
Ohjelmakoodin todettiin olevan huonosti dokumentoitua "spagettikoodia". Tällaista on mahdotonta testata ja siellä voi olla jotain vaikeasti havaittavia miinoja (usealle ohjelmalle yhteisiä muuttujia yms.) mitkä tietyissä, harvinaisissa, tilanteissa voidat aiheuttaa ihme efektejä. Sen vuoksi se, ettei testeissä saatu kaatumista aikaan todista, että ohjelmisto olisi luotettavaa. Monimutkaisuuden ja sekavuuden vuoksi spagettikoodie ei voi testata kattavaksi. Sen vuoksi "spagettia" tulisi lainkaan käyttää turvallisuuteen liittyvissä järjestelmissä. Mutta halpuutus edellä itäautot tehdään.
Myös prosessorien kuormituksen havaittiin olevan jo normaalikäytössä varsin korkeaa Mahdollista sekin, että ongelman taustalla yksinkertaisesti ylikuormitus -> hommat jääneet tekemättä.
Kun kaasuläppä on selällään. ei imusarjassa ole alipainetta. Tällöin käytössä on vain jarrutehostimen varastot. Jos poljinta painelee ensin pari kertaa varovasti, on reservit käytetty. Ilman tehostimen apua ei jollain70 v mummolla ole toivoakaan täydellä teholla jarruttamisesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
> Kaasupolkimessa ei ollut mekaansita vikaa vaan sieltä puuttui yksi ehto softasta. Kun painaa jarrua, tehojen pitäisi mennä pois.
Hahhahhaa. Ongelma oli buginen softa. Siellähän on parikin prosessoria, jotka ajavat montaa ohjelmaa moniajona. Kaasuläppää ohjaava prosessi kaatui ... tai mahdollisesti kaatui useampikin ohjelma, jolloin auto ei enää reagoinut edes käskyyn sammuttaa moottori (painonappipkäynnistys), vaihteen siirtoon vapaalle jne. Kun ohjaus ei toimi, niin ei toimi ragointi jarrun painamiseenkaan.
Tolloloota selitti, ettei näin voi käydä, koska 2 prosessoria vahtii toisiaa ja järjestelmä buuttaa itsensä. Mutta se vahtiminen perustui oikeasti pelkkiin kellokeskeytyksiin. Prosessorit lähettlivät toisilleen viestejä "hengissä ollaan", mutta ne vain kertoivat, että kellolla ohjattu viestintä toimi. Millään tavalla ei varmistettu, että olivatko kriittiset ohjelmat (kaasuläpän ohjaus ym) yhtä toiminnassa.
Ohjelmakoodin todettiin olevan huonosti dokumentoitua "spagettikoodia". Tällaista on mahdotonta testata ja siellä voi olla jotain vaikeasti havaittavia miinoja (usealle ohjelmalle yhteisiä muuttujia yms.) mitkä tietyissä, harvinaisissa, tilanteissa voidat aiheuttaa ihme efektejä. Sen vuoksi se, ettei testeissä saatu kaatumista aikaan todista, että ohjelmisto olisi luotettavaa. Monimutkaisuuden ja sekavuuden vuoksi spagettikoodie ei voi testata kattavaksi. Sen vuoksi "spagettia" tulisi lainkaan käyttää turvallisuuteen liittyvissä järjestelmissä. Mutta halpuutus edellä itäautot tehdään.
Myös prosessorien kuormituksen havaittiin olevan jo normaalikäytössä varsin korkeaa Mahdollista sekin, että ongelman taustalla yksinkertaisesti ylikuormitus -> hommat jääneet tekemättä.
Kun kaasuläppä on selällään. ei imusarjassa ole alipainetta. Tällöin käytössä on vain jarrutehostimen varastot. Jos poljinta painelee ensin pari kertaa varovasti, on reservit käytetty. Ilman tehostimen apua ei jollain70 v mummolla ole toivoakaan täydellä teholla jarruttamisesta.Ensinnäkään hybridi-Toyotojen jarrutehostin ei toimi imusarjan alipaineella - eihän se silloin toimisi sähköllä ajettaessa kuin ekassa jarrutuksessa ja toisekseen jarrut ovat täysin mekaaniset joten ne riittävät kyllä pysäyttämään auton vaikka moottorit puskisivat tehoa täysillä. Joku voi tietysti säätää vauhtia jarrupaloilla niin kauan, että ne kuumenevat liikaa tai kuluvat loppuun. Sittenpä ei sitten ole enää pysäytyskeinoja, mutta silloin kyse on jo omasta tyhmyydestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaasupolkimessa ei ollut mekaansita vikaa vaan sieltä puuttui yksi ehto softasta. Kun painaa jarrua, tehojen pitäisi mennä pois. Näin ei tapahunut ja se eräskin sankari mustan laatikon datojen mukaan oli pitänyt kaasua pohjassa ja painanut jarrua niin kauan että jarrut ylikuumeni ja sitä kautta katosi. Sitten lähti henki. Selvästi Toyotan vika kun ei osannut estää idiootti ajamasta.
Onhan se Toyotan vika, jos päästää tuollaista paskaa markkinoille. Jarrujen myös pitäisi olla riittävät pysäyttämään auto kaikissa tilanteissa, puhumattakaan kolariturvallisuudesta mahdollisen vahingon sattuessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensinnäkään hybridi-Toyotojen jarrutehostin ei toimi imusarjan alipaineella - eihän se silloin toimisi sähköllä ajettaessa kuin ekassa jarrutuksessa ja toisekseen jarrut ovat täysin mekaaniset joten ne riittävät kyllä pysäyttämään auton vaikka moottorit puskisivat tehoa täysillä. Joku voi tietysti säätää vauhtia jarrupaloilla niin kauan, että ne kuumenevat liikaa tai kuluvat loppuun. Sittenpä ei sitten ole enää pysäytyskeinoja, mutta silloin kyse on jo omasta tyhmyydestä.
Tojotassahg å brideissä sähköinen jajjutehostin pumppu .
Vaatii tietyn jänniteen jos jännite liian pieni pikkua akussa ei riitä köynnitämämään hybridijärjeselmää ja jarrupainetta ja tietoken. Laitaa auton ajokieltoon .
Ky t kee jarrut jumiin.
Ajo lopuu siihen . Y kensä va t ii pakkasta enemmön kuin kakskyt astettaja pidmpään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensinnäkään hybridi-Toyotojen jarrutehostin ei toimi imusarjan alipaineella - eihän se silloin toimisi sähköllä ajettaessa kuin ekassa jarrutuksessa ja toisekseen jarrut ovat täysin mekaaniset joten ne riittävät kyllä pysäyttämään auton vaikka moottorit puskisivat tehoa täysillä. Joku voi tietysti säätää vauhtia jarrupaloilla niin kauan, että ne kuumenevat liikaa tai kuluvat loppuun. Sittenpä ei sitten ole enää pysäytyskeinoja, mutta silloin kyse on jo omasta tyhmyydestä.
Hybriideissä on sähköinen tehostin j ika surisee ovea avatessa ja painettaessjareua käyntettäessä.
Näi säästyy sähköö ja bensaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa? Miksikäs 10 v sitten Tojo korjasi hätäpäissään kaasupolkimen jumittumisen (sen takia ulkomailla kuoli useita kuskeja kun Prius ryntäsi jarruakin vasten hallitsemattomasti, iso uutinen tuolloin) lattiamattojen kiinnikkeillä väittäen kaasupedaalin jumittumisen johtuneen muka matosta? Tai surullinen 2,2 d4d-diiselin talviongelma korjattiin 10 tai 20 sentin kolikolla? (kyllä, merkkihuolto pisti johonkin egr-systeemiin kolikon hätäkorjauksena)
Prius ei ryntäile koskaan, vaan hiipii hiiren hiljaa 50 km/h moottoritielläkin. Kuolemat johtuivat heikon korin rutistumisesta kolarissa ja kuljettajan kärsimykset lopetti Takatan tappaja-turvatyyny.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri tulin Toyotan huollosta,jossa kyseinen rele vaihdettiin. Näyttö herjasi hydrauliikkavikaa,ei meinannut lähteä liikkeelle olis niikuin jarrut päällä. Uusi käynnistysyritys ja eikun menoksi Toyotan huoltoon. Voi myös joutua hinurin lavalle. Vikatesti ja uusittu rele tilalle. Vajaa tunti. Rele on parannettu malli. Kyseistä huonoa relettä ei ole kaikissa uuskoppasissa hybriidi Raveissa. Itellä on toukokuussa 2019 luovutettu. Kysyin vielä onko tulossa takaisinkutsua,ei ainakaan vielä ole tiedossa. Tojolla tästä pitkä miinus.Samaa vikaa joissakin Corolloissakin
Minulle sanottiin taas kyseessä olevan sama osanumero, jolloin vika uusii myöhemmin, kun lämmönvaihtelut rassaavat piirikorttia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kade volkkarimiehet keksii!
Miksi VW mies olisi kade Toyotistille? Jokainen valitsee oman autonsa ihan itse ja saattaa kadehtia salaa naapurin Porschea tai Jaguaria, mutta ei toisen merkkistä kansanvaunua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se Toyotan vika, jos päästää tuollaista paskaa markkinoille. Jarrujen myös pitäisi olla riittävät pysäyttämään auto kaikissa tilanteissa, puhumattakaan kolariturvallisuudesta mahdollisen vahingon sattuessa.
Itse rele vian kokeneena neuvon vaan odottomaan hiukan. Kyllä se löhtee käyntiin.
Itse luulin akun olevan loppu kun automei käynnistynyt mutta ovet aukesi sähköllä samoin takaluukko nousimylös. Pakkasta oli jotain 25c ollut koko yön. .
Auto kuitenkin käynnistyi puolentunnin kuluttua.
Kannataa tutustua missä rele sijaitsee. Jo pelkkä takakontin koputtelu voi saada raleen jumin pois. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa? Miksikäs 10 v sitten Tojo korjasi hätäpäissään kaasupolkimen jumittumisen (sen takia ulkomailla kuoli useita kuskeja kun Prius ryntäsi jarruakin vasten hallitsemattomasti, iso uutinen tuolloin) lattiamattojen kiinnikkeillä väittäen kaasupedaalin jumittumisen johtuneen muka matosta? Tai surullinen 2,2 d4d-diiselin talviongelma korjattiin 10 tai 20 sentin kolikolla? (kyllä, merkkihuolto pisti johonkin egr-systeemiin kolikon hätäkorjauksena)
Tuo egr:n tukkiminen kolikolla on vanha konsti pitää imusarja puhtaava. Joillakin autoilla se vaatii myös softan puukotusta, jotta ecu ei herjaa. Päästöt nousevat kun pakokaasujen kierrätys ei toimi, mutta mitäs niistä.
- Anonyymi
Relevikaa odotellessa. Sitten soitetaan hinausauto ja korkataan hanskalokeron piilopullo!
- Anonyymi
Kuulostaa todella vaikeasti kojattavalta vialta😃hihii, laittaa vaikka villasukan siihen releen päälle, ja varmistaa sen volkkarienkin korjauksissa hyväksi havaituilla nippusiteillä.
- Anonyymi
Eikö se Tojon hybridisähköteippi korjaisi releenkin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö se Tojon hybridisähköteippi korjaisi releenkin?
Tai volkkarin nippuside?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai volkkarin nippuside?
Jospa releen sahaaminen lyhyemmäksi auttaisi? Vrt. miten bensakoneiden öljynsyöntiongelma korjattiin tikkuja lyhentämällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jospa releen sahaaminen lyhyemmäksi auttaisi? Vrt. miten bensakoneiden öljynsyöntiongelma korjattiin tikkuja lyhentämällä.
Niinkö se volkkari korjasi öljynsyöntiongelman?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinkö se volkkari korjasi öljynsyöntiongelman?
Öljytikkujen lyhentäminen oli tohjon ratkaisu. Öljyn pintaa ylemmäksi -> saatiin öljyntankkausväli pidemmäksi kuin bensantankkausväli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Öljytikkujen lyhentäminen oli tohjon ratkaisu. Öljyn pintaa ylemmäksi -> saatiin öljyntankkausväli pidemmäksi kuin bensantankkausväli.
Näin ne tekivät.
- Anonyymi
Kyllä Toyota tekee kalkin muutakin palatakseen oman maineensa ja se alkaa muualla jo näkyä. Ehkä meilläkin fiksummat autoilijat tajuavat sen ennen pitkään? Ruoste, melu, ohut maalaus ja halvimmat komponentit ja surkea laadinvalvonta siinä Toyotan nykyaika.
- Anonyymi
Eipä ole tuota relevikaa vielä tullut esiin eikä oikein muutakaan.
Hyvä on RAV4 phev ollut ajaa ja voimaa paljon.- Anonyymi
Älä huoli, kyllä se osuu kohta sullekin.
- Anonyymi
Kenelle on voimaa paljon Ravistimessasi, toki jos Yariksesta rattiin suoraan hyppäsit. Jää vaan odottelemaan relevikaa ja nauti "tehoista"
- Anonyymi
Kivempi bongata hinureita ja tipuja kanssa, jotka talvehtii suomessaaa!😂🤣
- Anonyymi
Neljä vuotta ajanut RV4 hybridillä ja vieläkin joudun odottelemaan sitä kaameaa relevikaa.
- Anonyymi
Koskee näitä uudempia hybridejä.
Ruoste sulla on jo varmasti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koskee näitä uudempia hybridejä.
Ruoste sulla on jo varmasti.On ja kova ruoste.
- Anonyymi
Takaisin kutsu japaniaan viedään kaikki RAV IT TOHJOT
- Anonyymi
Siis Venäjälle.
- Anonyymi
Kyllä relevika iskee jo ehkä vuonna 2045 kun Toyotani elää toista elämää Afrikan mantereella!
- Anonyymi
Varmasti sielläkin, kun on ensin piinannut sinua 20-vuotta.
- Anonyymi
Kohta 2 vuotta ajettu 2.0 hybridillä ja edelleen odotan tätä releen vikaantumista. No sieltä se tulee jos on tullakseen, en ole vielä 22 vuoden autoiluhistoriani aikana löytänyt viatonta autoa. Merkkejä on ollut Toyota, Volvo, Audi, BMW, Seat, Opel ja Honda.
- Anonyymi
Mulla on ollut viaton auto tai oikeastaan kaksikin. Ei kuitenkaan Toyota.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on ollut viaton auto tai oikeastaan kaksikin. Ei kuitenkaan Toyota.
Hienoa!
- Anonyymi
Itellä ollut Toyotia, Audia ja Bemari ja Skoda. Kaikissa ollut vikaa.
Eniten ajoa tai käyttöä estäneet viat
1. Skoda, pahin
2. BMW
3. Audi
4. Toyota - Anonyymi
Veikkaisin noista merkeistä viattomin olleen Honda, Tojon laatu ei sille pärjää.
- Anonyymi
Et omista sellaista tälläkään hetkellä. Odota relevikaa ja Toyota yllättääkin sinut jollain muulla vialla
- Anonyymi
Relepohjaan parit jumpperit, kyllä se siitä.
- Anonyymi
Miksei Toyotassa ole mitään relevikoja?
- Anonyymi
Hehehehehehehehe, mölli. Luithan aloituksen. Tohjossa on relevika. Niih.
- Anonyymi
Sun -89 mallissa on niitä muita vikoja, ei relevikoja.
- Anonyymi
Miksei Toyotassa ole mitään vikoja?
- Anonyymi
heebo, et osaa sitten lukea ja ymmärtää aloitusta. heheheheheheheheh
- Anonyymi
Kun ajelee CR-V hybridillä, niin ei tarvitse pelätä relevikoja ja käytellä softapäivityksessä keikkuvan alustan takia. Ristiselän tukikin vakiona...
- Anonyymi
Onks toi se Pokemon? Ruma kun piru.
- Anonyymi
Ruma kuin rapu!
- Anonyymi
Tämä, laatuauto Japanista!
- Anonyymi
Samat viat myös C-HR 2.0 hybrid -koneessa.
- Anonyymi
Paskaako te tollasil viherpipertäjien autoilla ajelette.Auton tarvii kuluttaa diiselii ainakin 9 l et sillä kehtaa ajaa ja ajan ite toyotalla...vähän pistää nelivetoluisuu niin 15l
- Anonyymi
Miksihän relevikaa ei esiinny lainkaan?
- Anonyymi
Juu, ei se näy katsastustilastossa, mutta arjessa omistajat ovat suuressa kusessa tuon ja muiden ongelmien kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, ei se näy katsastustilastossa, mutta arjessa omistajat ovat suuressa kusessa tuon ja muiden ongelmien kanssa.
”Suuressa kusessa” tilannetta edelleen odotellaan. Kolmas talvi on menossa ja samalla viimeinen tällä autolla ennen kuin vaihtuu uuteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, ei se näy katsastustilastossa, mutta arjessa omistajat ovat suuressa kusessa tuon ja muiden ongelmien kanssa.
Ja tarjouksia pyytävät laumana nyt muihin merkkeihin ja paha yllätys se ettei muut merkit maksa panttimaksua eli ylihyvitystä...
- Anonyymi
Lue jotain muuta, kuin sitä ainaista vanhaa katsastustilastoa. Kestää aikansa, kun se näkyy siinä katsastustilastossa lisääntyneinä hylkäyksinä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Suuressa kusessa” tilannetta edelleen odotellaan. Kolmas talvi on menossa ja samalla viimeinen tällä autolla ennen kuin vaihtuu uuteen.
Oikein! Luottopeli on laitettava kiertoon ennen takuun loppumista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Suuressa kusessa” tilannetta edelleen odotellaan. Kolmas talvi on menossa ja samalla viimeinen tällä autolla ennen kuin vaihtuu uuteen.
En minäkään uskaltaisi atoyotaa pitää yhtään päivää, takuuajan päättymisen jälkeen. Taas saa yksi Tojotisti kehua, kuinka ei ollut mitään vikaa ja kilometrejäkin mittarissa jo 60 tkm.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tarjouksia pyytävät laumana nyt muihin merkkeihin ja paha yllätys se ettei muut merkit maksa panttimaksua eli ylihyvitystä...
Luottomyyjä perii tuplapantin, niin et voi edes myyjää vaihtaa. Kierteestä pääsee irti ainoastaan, kun luottomyyjäsi vaihtaa työpaikkaa kilpailijan leipiin, silloin tilaisuutesi koittaa!!!
- Anonyymi
Luotettavuus maine ei kärsi jos asiaa ei jatkuvasti toitoteta joka paikassa ja internetissä aina uusilla aloituksiaa
- Anonyymi
Toyota on luotettavin nykyautoista, lapsikin sen tietää.
- Anonyymi
Toivottavasti Toyotan ei tarvitse koskaan turvautua niin epätoivoiseen tekoon kuin kansanautokonserni että suunnitelmallisesti ja tarkoituksella alkaisi huijaamaan asiakkaitaan!
Kusettava konserni ei ainakaan uskottavuutta lisää, maine ja kunniahan ovat jo mennyttä kalua ja laatu sellaista kuin mediat uutisoi. - Anonyymi
Kyllä lapsi tietää, jos se on jo vauvana aivopesty palvomaan Tojotismia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivottavasti Toyotan ei tarvitse koskaan turvautua niin epätoivoiseen tekoon kuin kansanautokonserni että suunnitelmallisesti ja tarkoituksella alkaisi huijaamaan asiakkaitaan!
Kusettava konserni ei ainakaan uskottavuutta lisää, maine ja kunniahan ovat jo mennyttä kalua ja laatu sellaista kuin mediat uutisoi.Juuri näin, 180 miljoonaa dollaria sakkoa Usassa.
3,4 miljardia korvauksia pickuppien runkojen katkeamisen takia Usassa.
Ja niin monet muut Toyotan ongelmat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivottavasti Toyotan ei tarvitse koskaan turvautua niin epätoivoiseen tekoon kuin kansanautokonserni että suunnitelmallisesti ja tarkoituksella alkaisi huijaamaan asiakkaitaan!
Kusettava konserni ei ainakaan uskottavuutta lisää, maine ja kunniahan ovat jo mennyttä kalua ja laatu sellaista kuin mediat uutisoi.Juuri näin, 180 miljoonaa dollaria sakkoa Usassa.
3,4 miljardia korvauksia pickuppien runkojen katkeamisen takia Usassa.
Ja niin monet muut Toyotan ongelmat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivottavasti Toyotan ei tarvitse koskaan turvautua niin epätoivoiseen tekoon kuin kansanautokonserni että suunnitelmallisesti ja tarkoituksella alkaisi huijaamaan asiakkaitaan!
Kusettava konserni ei ainakaan uskottavuutta lisää, maine ja kunniahan ovat jo mennyttä kalua ja laatu sellaista kuin mediat uutisoi.Juuri näin, 180 miljoonaa dollaria sakkoa Usassa.
3,4 miljardia korvauksia pickuppien runkojen katkeamisen takia Usassa.
Ja niin monet muut Toyotan ongelmat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivottavasti Toyotan ei tarvitse koskaan turvautua niin epätoivoiseen tekoon kuin kansanautokonserni että suunnitelmallisesti ja tarkoituksella alkaisi huijaamaan asiakkaitaan!
Kusettava konserni ei ainakaan uskottavuutta lisää, maine ja kunniahan ovat jo mennyttä kalua ja laatu sellaista kuin mediat uutisoi.Juuri näin, 180 miljoonaa dollaria sakkoa Usassa.
3,4 miljardia korvauksia pickuppien runkojen katkeamisen takia Usassa.
Ja niin monet muut Toyotan ongelmat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivottavasti Toyotan ei tarvitse koskaan turvautua niin epätoivoiseen tekoon kuin kansanautokonserni että suunnitelmallisesti ja tarkoituksella alkaisi huijaamaan asiakkaitaan!
Kusettava konserni ei ainakaan uskottavuutta lisää, maine ja kunniahan ovat jo mennyttä kalua ja laatu sellaista kuin mediat uutisoi.Juuri näin, 180 miljoonaa dollaria sakkoa Usassa.
3,4 miljardia korvauksia pickuppien runkojen katkeamisen takia Usassa.
Ja niin monet muut Toyotan ongelmat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin, 180 miljoonaa dollaria sakkoa Usassa.
3,4 miljardia korvauksia pickuppien runkojen katkeamisen takia Usassa.
Ja niin monet muut Toyotan ongelmat.Mihin unohtui Toyotan päästöhuijaus?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin unohtui Toyotan päästöhuijaus?
Mitä se päästöhuijaus on tähän verrattuna?
https://www.abc.net.au/news/2014-03-20/toyota-pays-1-3-billion-for-defect-cover-up-statements/5332894?nw=0&r=HtmlFragment
- Anonyymi
Tojotassa ei ole vikaa, kyseessä käyttäjän virhe kuten niin monesti aikaisemminkin !
- Anonyymi
Rele vaihdettu. Auto toimii.
Ja vielä yksi vinkki: Rasvatkaa lukot. - Anonyymi
Rele vaihdettu, egr putsattu, öljyt ja yksi koiranluu vaihdettu. ja matka jatkuu 20 tkm 1 vuosi takana. Melko halp... tai kallista..
- Anonyymi
Hohohohohohoh. Onko sulla minkälainen koira kun oot sillekerran vuodessa vaihtanut luun. Hihihihihihihihihi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hohohohohohoh. Onko sulla minkälainen koira kun oot sillekerran vuodessa vaihtanut luun. Hihihihihihihihihi
"..Onko sulla minkälainen koira .."
Karkeakarvainen korollan ruosteennoutaja !
- Anonyymi
Relevika napsuu mulla pahoin, auttaako vaihtaa wv sähköbiili? Pitääkö ostaa jatkoroikka?
- Anonyymi
Tämä relevika minua kovasti kiinnostaa, mutta kukaan ei vielä ole antanut vastausta yksinkertaiseen kysymykseeni, jota olen toistanut monessa ketjussa. Onko kenelläkään tietoa siitä, onko releessä sellainen vika, että rele ei vedä, kun vetokelaan kytketään jännite vai eivätkö releen kärjet tee kontaktia, vaikka rele on vetänyt normaalisti. Tämä tieto helpottaisi suuresti viankorjausta.
- Anonyymi
Jollakinhan sitä relettäkin ohjataan, joten vian ei tarvitse olla siinä itse releessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jollakinhan sitä relettäkin ohjataan, joten vian ei tarvitse olla siinä itse releessä.
Jollakinhan sitä relettäkin ohjataan, joten vian ei tarvitse olla siinä itse releessä.
*************
Juuri tämän vuoksihan minä tiedustelinkin sitä, vetääkö rele. Jos rele ei vedä pakkasessa, niin silloin vika on todennäköisesti joissakin ohjauspiireissä. Toistan siis vielä kysymykseni, että vetääkö rele pakkasella? Jos rele vetää, niin sitten pitää tarkistaa kärkien toiminta. Kuinka tämä asia voi olla näin hankalaa?
- Anonyymi
Huonosti menee. Kaikki keinot on käytetty, ei me keksitty muuta vikaa kuin kuviteltu relevika, mutta kuluupahan aika trollaillessa.
- Anonyymi
Eli surkea suunnittelu pilaa Toyotan luotettavuus maineen, hihii! Melko hyvin sanottu. Tosin Toyota on pilannut luotettavuusmainettaan jo viimeiset 10 vuotta kun on heikentänyt laatuaan huimasti hankkimalla ne halvimmat osat ja kiristämällä alihankkijoitaan. Kobe Steelin surkea pelti ja suojaamattomuus heikolla maalipinnalla on aika huono yhdistelmä.
- Anonyymi
Ei ole kyseessä huono suunnittelu, vaan tietoinen valinta. Halpa, halvempi, kelpaa!
Kaikessa säästetään. Luotettavuudella ei ole niin väliä - kaikki menee läpi ja uskovaiset vain ylistää laatua.
- Anonyymi
Kesäauto 2021.
- Anonyymi
Miksei ole relevikoja?
- Anonyymi
Suosittelemme, että asetat auton valmiustilaan noin 60 minuutiksi, ennen kuin sammutat sen uudelleen, ja toista prosessi vähintään kerran viikossa. Älä jätä autosi vartioimatta, kun se on valmiustilassa.
- Anonyymi
Lähteekö kylille, jos ei vartioi?
- Anonyymi
Kaikki tietää ettei Toyotissa ole vikoja vain ominaisuuksia .
- Anonyymi
Ja ominaisuukset ovat erinomaisia tai huonommassa tapauksessa ylivertaisen hyviä.
- Anonyymi
Kehitys mennyt alamäkeen pahasti! Corollista hävisi vain ajovalot relevanssi vuoksi, mutta uudemmat hybridit vaativat jo hinuria, korjaamoon päästäkseen!
- Anonyymi
Releviat tuntemattomia japseissa.
- Anonyymi
Onko relevikaa Rav4 hybrid vuosimallissa 2018 ???
Vai uusikoppaisissa ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko relevikaa Rav4 hybrid vuosimallissa 2018 ???
Vai uusikoppaisissa ?Uusikoppaisissa releviat, myös uusimmassa Corollassa. Kannattaa hybridiä halajavan katsella Honda CR-V hybridin suuntaan. Ei tarvii ajovakautussoftia päivitellä, eikä releitä vaihdella. Veto sähköllä, ei vaihdelaatikkoa, maavara 20cm ja neliveto kardaanilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko relevikaa Rav4 hybrid vuosimallissa 2018 ???
Vai uusikoppaisissa ?Vika ei ole releessä vaan releen ohjauspiirissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vika ei ole releessä vaan releen ohjauspiirissä.
No sittenhän sen releen siirtoyritykset toiseen paikkaan ovat aivan turhia. Vika on isompi ja työläämpi korjata, jos releen ohjaus ei toimi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sittenhän sen releen siirtoyritykset toiseen paikkaan ovat aivan turhia. Vika on isompi ja työläämpi korjata, jos releen ohjaus ei toimi.
Jos vika olisi releessä, niin ongelma olisi helppo ja halpa korjata vaihtamalla rele. Ehjää relettä on turha vaihtaa, jos heräte puuttuu, se on liian heikko tai siinä on disgnostiikan kannalta liiallinen viive.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos vika olisi releessä, niin ongelma olisi helppo ja halpa korjata vaihtamalla rele. Ehjää relettä on turha vaihtaa, jos heräte puuttuu, se on liian heikko tai siinä on disgnostiikan kannalta liiallinen viive.
Käsittääkseni niitä releitä juurikin vaihdetaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käsittääkseni niitä releitä juurikin vaihdetaan.
Ei kai asentaja muuta voi eikä edes osaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käsittääkseni niitä releitä juurikin vaihdetaan.
Tee se itse miehet lämmittää käsissään releitä, jos Toyota ei lähde käyntiin. Sitten hörähtää. Jos ohjausvika, niin tuolla ei mitään merkitystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vika ei ole releessä vaan releen ohjauspiirissä.
Tai liian ohuissa johtimissa. Käynnistysvaiheen iso virtapiikki aiheuttaa liian suuren jännitehäviön.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uusikoppaisissa releviat, myös uusimmassa Corollassa. Kannattaa hybridiä halajavan katsella Honda CR-V hybridin suuntaan. Ei tarvii ajovakautussoftia päivitellä, eikä releitä vaihdella. Veto sähköllä, ei vaihdelaatikkoa, maavara 20cm ja neliveto kardaanilla.
Honda on paljon parempi.
- Anonyymi
Kakka vehe ei siis sovellu siberiaan?😝😝
- Anonyymi
Missä vikarele, kolme vuotta jo odoteltu? Ei ole kyllä muitakaan vikoja.
Kulutus mitätön kun osaa ladata itsensä. - Anonyymi
Kaikissa Toyotan hybrideissä on sama ongelma, Ei pelkästään RAV4ssä. Tässä tarinaa Corollasta.
"Joulukuisena päivänä pakkasta oli 17 astetta. Ei siis mitenkään erityisen hyytävää Oulun olosuhteissa, mutta Alexey Zerkinin kesäkuussa käyttöön otettu uusi Toyota Corolla Hybrid ei inahtanutkaan, kun kuskin piti lähteä ajamaan kuntosalilta kotiin."
https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-k/4207162- Anonyymi
Kappas, yksi vika on löytynyt Corollaankin, muissa tuhansissa ei mitään vikaa, ei pienintäkään vikaa.
- Anonyymi
Relevikaa on teillä päänupissa. Jaa että mistä tiedän ?
No siitä kun CT200h 1.8l hybrid pikkuakku ja releet on myös takakontissa ja silti se on maailman luotettavin auto !
Toyotan hybridijärjestelmissä ei ole todettu vikoja jos osaa autoja käyttää myös talvella.- Anonyymi
Jämpti on näin. Piste.
- Anonyymi
Toyotat ovat riesa kuluttajavirastollekin. Pakkasongelmaisia tojokuskeja on jonoksi asti kun tojon kädettömät eivät osaa korjata toistuvia vikoja.
"Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."
- Anonyymi
Tuolla toisessa ketjussa pohditaan kuinka monta jarruviallista Yarista löytyisi jos testattaisiin 1.000 autoa. Pohjana pohdinnalle siis se että TM.n kahdesta testatusta autosta molemmat olivat viallisia. Kukaan ei pysty laskemaan tuosta kahden otannasta kuinka paljon viallisia yksilöitä olisi tuhannen auton otannassa.
Se mitä pystytään laskemaan on se että mikä eri vikaantumisprosenteilla on todennäköisyys sille että kun ottaa sattumanvaraiseisesti kaksi autoa tuhannesta niin molemmat niistä ovat viallisia.
Esimerkki. Jos tuhannesta autosta sata on viallisia niin kahden auton otannassa todennäköisyys saada kaksi viallista on 100/1000 x 100/1000 joka antaa tulokseksi 1%. Eli vain kerran sadasta yrityksestä saa kaksi viallista kun testaa kaksi autoa tuhannesta.
Vastaavasti vikaprosentilla 20 todennäköisyys on 4%
Vikaprosentti 30 --> 9%
Vikaprosentti 40 --> 16%
Vikaprosentti 50 --> 25%
Vikaprosentti 60 --> 36%
Vikaprosentti 70 --> 49%
Vikaprosentti 80 --> 64%
Vikaprosentti 90 --> 81%
Vikaprosentti 100 --> 100%
En lähde sotkemaan tähän hajontaa tai muita "fiksumpia" termejä koska meillä ei ole mitään pohjaa lähteä arvioimaan tarvittavia arvoja.
Tuosta jokainen maalaisjärjellä päätellä että vikaprosentin pitää olla melko korkea jotta kahdesta testatusta molemmat ovat viallisia - Anonyymi
Motonetistä ei saa kuin voiteluainetta Toyotaan, kaikki muu marmori tiskiltä 🐷 hintaan?
- Anonyymi
On siellä paljon muitakin ongelmia, jopa jarruissa, ruostuminen ja asioista ymmärtävällä ajo-ominaisuudet. No aina meillä löytyy hölmöjä ostamaan ylihintaista surkeaa kinkiä.
- Anonyymi
No ei kyllä kannata skhoda otkaaviaa ostaa ku tollasii onkelmii
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei kyllä kannata skhoda otkaaviaa ostaa ku tollasii onkelmii
Mitä kelien onkelmii on Toyotassa jos niitä hinataan pohjosesta etelään korjattavaks?
Ja korjaamo nostaa kädet ylös ei voi korjata ei siis ongelmaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä kelien onkelmii on Toyotassa jos niitä hinataan pohjosesta etelään korjattavaks?
Ja korjaamo nostaa kädet ylös ei voi korjata ei siis ongelmaa.tosi luotetava hihhhii https://www.vagarena.fi/index.php?PHPSESSID=13dacd97974a7f43a952c4540d3f1e3b&topic=47084.0
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tosi luotetava hihhhii https://www.vagarena.fi/index.php?PHPSESSID=13dacd97974a7f43a952c4540d3f1e3b&topic=47084.0
Ei ne tojon jarruongelmat minnekään katoa linkittämällä juttuja muista autoista.
Tojon huollon pitäisi nostaa tasoaan.
- Anonyymi
MInun Corolla v.2019 1.8 hybridissä.(Farmari)Alkoi rele ongelmat sateisella.ilmalla.Toukokuussa on aika ajoin tänne Marraskuulle jatkunut.
Minulla on ollut viisi Toyotaa kaikissa muissa ei ollut mitään vikaa.mm.Auris 1.8 hybridi v.2017 ei ollut ongelmia.Nyt 14.11.2022 lupasivat huollossa vaihtaa releen.
Katsotaan ,sitten meneekö takuuseen.Takuu meni umpeen 15.07.2022 - Anonyymi
Honda hybrid ja ei tarvii vikojen kanssa painiskella. Tekniikkakin on parempi.
- Anonyymi
mikä mönkiä vai manki?
- Anonyymi
Akun lämmitys elementti kuluttaa virtaa ja on todella sikahintsu erikois- malli, kolmen vuoden välein saa vaihtaapi!
- Anonyymi
Vahvistan releongelman, tai ainakin ongelman. Näyttöön tulee:
hybridijärjestemän toimintahäiriö vie auto huoltoon
tarkista moottori vie auto huoltoon
Pakkasta -16. Hinurin lavalle meni oma 2.0 Corolla hybrid 70tkm/3v - Anonyymi
Mites onko rele ongelma vielä kiusannut, harkinnassa uudempi vähänkäytetty corolla tai yaris, mutta mietityttää jos se jää kovilla pakkasilla tielle? Missä malleissa rele ongelmaa on, onko korjaukset/hinaukset menneet takuuseen?
- Anonyymi
Osta Civic tai Jazz. Ei tuollaisia ongelmia. Tehty Japanissa, eikä missään ranskassa.
- Anonyymi
Ongelmaiset mallit: Yaris, Corolla C-HR, RAV4 ja Camry.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ongelmaiset mallit: Yaris, Corolla C-HR, RAV4 ja Camry.
Myös Auris hybrid on ongelmallinen.
- Anonyymi
Yhtään releongelmaa ei ole havaittu.
- Anonyymi
Releongelmia on havaittu todella runsaasti. Myös esim. Corollassa ja C-HR:ssä.
- Anonyymi
Toyota tykkää, kun asiakkaat kiistävät kaikki viat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota tykkää, kun asiakkaat kiistävät kaikki viat.
Eivät ihan kaikki. Facebookin Toyota / Lexus sähkö- ja hybridiautoilijat ryhmässä on runsaasti keskustelua tuosta releongelmasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Releongelmia on havaittu todella runsaasti. Myös esim. Corollassa ja C-HR:ssä.
Onko se juuri tämä relevika jonka takia toyota on hinatuin joissain hinaustilastoissa?
- Anonyymi
Forddin hybridissä sama tekniikka. Sama rele ja sama toyotqn hybriidi akku takapenkillä.
Myös bmw käyttää samaa tekniikkaa toyotqn hybridi järjestelmää - Anonyymi
Kondensoituva kosteus on ongelma myös muille .
- Anonyymi
Tämä relejuttu on näitä ikuisuusasioita, josta yksikään valittaja ei tiedä mitään. Olen monessa ketjussa tästä aiheesta vääntänyt, mutta kukaan ei ole koskaan osannut antaa vastausta ihan yksinkertaiseen sähkötekniseen kysymykseen. Yritetään nyt vielä kerran.
Kysyn nyt kaikilta valittajilta, onko relevika vetokelassa vai eivätkö kärjet tee kontaktia? Rele on hyvin yksikertainen komponentti, jossa vikaa voi olla vain kahdessa paikassa. Jos vetokelan käämi on poikki, niin rele ei vedä. Jos taas kärjet ovat likaiset, niin rele ei yhdistä. Mitään muuta vikaa releessä ei voi olla. Merkkiliike taatusti osaa korjata näin yksinkertaisen relevian.- Anonyymi
Merkkiliike ei ole osannut korjata yksinkertaista vikaa. Vika on siinä, missä rele sijaitsee ja mitä kylmä ja kosteus siihen aiheuttaa.
https://www.autostadium.fi/index.php?threads/toyotan-hybridien-talviongelmat.9455/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Merkkiliike ei ole osannut korjata yksinkertaista vikaa. Vika on siinä, missä rele sijaitsee ja mitä kylmä ja kosteus siihen aiheuttaa.
https://www.autostadium.fi/index.php?threads/toyotan-hybridien-talviongelmat.9455/Uusikaan rele ei auta kuin vähän aikaa. Liekkö sama pistää vanha tilalle sisältä lämpimästä?
- Anonyymi
Releongelmaa ei edelleenkään ole kyllä havaittu.
- Anonyymi
Olen yli kolme vuotta ajellut itselataavalla hybridi-Toyotalla, eikä mitään toimintahäiriöitä ole autossa esiintynyt kesällä eikä talvellakaan. Mistähän tämä urbaanilegenda releviasta on saanut alkunsa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen yli kolme vuotta ajellut itselataavalla hybridi-Toyotalla, eikä mitään toimintahäiriöitä ole autossa esiintynyt kesällä eikä talvellakaan. Mistähän tämä urbaanilegenda releviasta on saanut alkunsa.
Näitä relevikoja on hirvittävän paljon. Löytyy esim. Facebookin Toyota/Lexus sähköautoilijat ja -hybridiautoilijat palstalta todella paljon juttua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näitä relevikoja on hirvittävän paljon. Löytyy esim. Facebookin Toyota/Lexus sähköautoilijat ja -hybridiautoilijat palstalta todella paljon juttua.
Näissäkään jutuissa ei kukaan ole kertonut sitä, mikä siinä releessä on oikein vikana. Onko tämä tosiaan niin vaikea asia. On vain kaksi mahdollisuutta eli vetokela on poikki tai kärjet eivät ykdistä. Olisiko nyt ihan mahdotonta julkaista tämä tieto, kumpi vika releessä on?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näissäkään jutuissa ei kukaan ole kertonut sitä, mikä siinä releessä on oikein vikana. Onko tämä tosiaan niin vaikea asia. On vain kaksi mahdollisuutta eli vetokela on poikki tai kärjet eivät ykdistä. Olisiko nyt ihan mahdotonta julkaista tämä tieto, kumpi vika releessä on?
Tuskinpa sitä kukaan on tutkinut, onko vika releen kelan puolella vai koskettimen puolella. Mitä sillä tiedolla edes tekee? Vian aiheuttaja kyllä tiedetään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskinpa sitä kukaan on tutkinut, onko vika releen kelan puolella vai koskettimen puolella. Mitä sillä tiedolla edes tekee? Vian aiheuttaja kyllä tiedetään.
" Tuskinpa sitä kukaan on tutkinut, onko vika releen kelan puolella vai koskettimen puolella. Mitä sillä tiedolla edes tekee? Vian aiheuttaja kyllä tiedetään. "
Nyt alan ymmärtää sitä, miksi releen viasta aina höpistään. Onko tosiaan mahdotonta selvittää se, onko vika vetokelassa vai releen kärjissä? Minä olen niin paljon ollut sähköhommissa, että selvittäisin tuon vian hetkessä. Jos tiedät vian aiheuttajan, niin kertoisitko sen ystävällisesti meillekin. Sinun pitää valita vain kahdesta vaihtoehdosta. Aiheutuuko vika vetokelasta vai releen kärjistä? Voisiko tämän tiedon viimein saada julkiseksi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Tuskinpa sitä kukaan on tutkinut, onko vika releen kelan puolella vai koskettimen puolella. Mitä sillä tiedolla edes tekee? Vian aiheuttaja kyllä tiedetään. "
Nyt alan ymmärtää sitä, miksi releen viasta aina höpistään. Onko tosiaan mahdotonta selvittää se, onko vika vetokelassa vai releen kärjissä? Minä olen niin paljon ollut sähköhommissa, että selvittäisin tuon vian hetkessä. Jos tiedät vian aiheuttajan, niin kertoisitko sen ystävällisesti meillekin. Sinun pitää valita vain kahdesta vaihtoehdosta. Aiheutuuko vika vetokelasta vai releen kärjistä? Voisiko tämän tiedon viimein saada julkiseksi?Luulis että vika ei oo vetokelassa. Tai se ei oo ainakaan poikki. Sanoovat että rele on jossain takatilassa mutta kojelaudan alta räpätys kuuluu kun ei lähde käymään. Kun sahaa akun aika tyhjäksi ja lataapi sen niin se vikavalo poistuu ja lähtee käymään. Sisä tilan lämmitin on koko ajan päällä. Tämä vika esiintyy -10 asteen pakkasilla tai enemmän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Tuskinpa sitä kukaan on tutkinut, onko vika releen kelan puolella vai koskettimen puolella. Mitä sillä tiedolla edes tekee? Vian aiheuttaja kyllä tiedetään. "
Nyt alan ymmärtää sitä, miksi releen viasta aina höpistään. Onko tosiaan mahdotonta selvittää se, onko vika vetokelassa vai releen kärjissä? Minä olen niin paljon ollut sähköhommissa, että selvittäisin tuon vian hetkessä. Jos tiedät vian aiheuttajan, niin kertoisitko sen ystävällisesti meillekin. Sinun pitää valita vain kahdesta vaihtoehdosta. Aiheutuuko vika vetokelasta vai releen kärjistä? Voisiko tämän tiedon viimein saada julkiseksi?Mitä sillä tiedolla teet? Sama rele toimii kuivatuksen jälkeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luulis että vika ei oo vetokelassa. Tai se ei oo ainakaan poikki. Sanoovat että rele on jossain takatilassa mutta kojelaudan alta räpätys kuuluu kun ei lähde käymään. Kun sahaa akun aika tyhjäksi ja lataapi sen niin se vikavalo poistuu ja lähtee käymään. Sisä tilan lämmitin on koko ajan päällä. Tämä vika esiintyy -10 asteen pakkasilla tai enemmän.
Jännite on liian matala, siitä se johtuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jännite on liian matala, siitä se johtuu.
Onhan värkki kun pitää releitä kuivatella.
- Anonyymi
Olisipa tuo relevika ainoa ongelma, mutta kun ongelmia on kokoajan vaan enemmän ja enemmän.
- Anonyymi
Mitä ongelmia, kerro?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä ongelmia, kerro?
Päässä humisee ku trafi ilmottaa lukemia.
- Anonyymi
Mikseihän koskaan tule relevikoja Toyotiin?
- Anonyymi
Googleta Toyota hybrid relay problem, niin kyllä ymmärrät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Googleta Toyota hybrid relay problem, niin kyllä ymmärrät.
Ei yhtään osumaa, kaikki jos on yleensä sattunut niin korjattu Toyotan ylitsevuotavan ystävällisen markkinoiden pisimmän takuun puiteissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei yhtään osumaa, kaikki jos on yleensä sattunut niin korjattu Toyotan ylitsevuotavan ystävällisen markkinoiden pisimmän takuun puiteissa.
Valtavasti tuntuu olevan Toyotissa esim. tuota relevikaa. Taitaa pisin takuu olla Kialla/Hyundailla, seitsemän vuotta. Mutta mitä takuut korvaa on eri juttu. Takuiden hinta on leivottu auton hinnan sisään.
https://www.rav4world.com/threads/cold-weather-issues-with-rav4-hybrid.302786/page-5 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valtavasti tuntuu olevan Toyotissa esim. tuota relevikaa. Taitaa pisin takuu olla Kialla/Hyundailla, seitsemän vuotta. Mutta mitä takuut korvaa on eri juttu. Takuiden hinta on leivottu auton hinnan sisään.
https://www.rav4world.com/threads/cold-weather-issues-with-rav4-hybrid.302786/page-5Kialla ja Toyotalla kaikkein kalleimmat huollot. Maksaa tuhansia euroja ylläpitää takuu. Hölmöt maksaa ja merkkihuolto nauraa.
- Anonyymi
Montakohan vuotta pitää olemattomia vikoja vielä odotella?
- Anonyymi
Lue netistä, vikoja riittää. Kuluttaja- ja kilpailuvirastolle valitetaan usein hybridien vioista:
https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-k/4207162
- Anonyymi
Toyotan releviat on olemattomia, kuten muutkin viat.
- Anonyymi
"Hybridi hyytyi pakkasilla – Alexey Zerkin on kyllästynyt uutena ostamansa auton jatkuviin ja toistuviin ongelmiin
Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."
"Joulukuisena päivänä pakkasta oli 17 astetta. Ei siis mitenkään erityisen hyytävää Oulun olosuhteissa, mutta Alexey Zerkinin kesäkuussa käyttöön otettu uusi Toyota Corolla Hybrid ei inahtanutkaan, kun kuskin piti lähteä ajamaan kuntosalilta kotiin.
– Tuijotin kojelautaa ja yritin käynnistää autoa monta, monta kertaa."
https://www.lapinkansa.fi/hybridi-hyytyi-pakkasilla-alexey-zerkin-on-kyllast/4207162 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Hybridi hyytyi pakkasilla – Alexey Zerkin on kyllästynyt uutena ostamansa auton jatkuviin ja toistuviin ongelmiin
Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."
"Joulukuisena päivänä pakkasta oli 17 astetta. Ei siis mitenkään erityisen hyytävää Oulun olosuhteissa, mutta Alexey Zerkinin kesäkuussa käyttöön otettu uusi Toyota Corolla Hybrid ei inahtanutkaan, kun kuskin piti lähteä ajamaan kuntosalilta kotiin.
– Tuijotin kojelautaa ja yritin käynnistää autoa monta, monta kertaa."
https://www.lapinkansa.fi/hybridi-hyytyi-pakkasilla-alexey-zerkin-on-kyllast/4207162Toyotat eivät pakkasilla liiku.
- Anonyymi
Yksittäistapaus.
- Anonyymi
Ei todellakaan. Tässäkin ketjussa on ongelmista kerrottu, netistä ja kuulemma Facebookista löytyy hirveästi lisää.
- Anonyymi
Miksi Toyotat ovat viattomia?
- Anonyymi
Miksi Toyotissa on hirveästi vikoja?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi Toyotissa on hirveästi vikoja?
Miksi Toyotissa ei ole koskaan vikoja?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi Toyotissa ei ole koskaan vikoja?
Lue yläpuolelta, Tojot eivät edes käynnisty.
- Anonyymi
Ne releet voisi purkaa illalla pois ja pistää sisälle lämpöiseen. Aamulla taas takaisin paikalleen.
- Anonyymi
Miksi? Onko se sama asia kun vaggineitten akut pitää kiikuttaa aina sisälke lämpimään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi? Onko se sama asia kun vaggineitten akut pitää kiikuttaa aina sisälke lämpimään?
Toyota ei käynnisty muuten.
- Anonyymi
Mik oo toijoitissa vikaa koskaa
- Anonyymi
Tuntuu olevan pelkkää vikaa.
- Anonyymi
Pakkaspäivä oli ja Tojot liikkuivat hinurien lavoilla.
- Anonyymi
Ei pääse vaarit bingoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pääse vaarit bingoon.
Eikä terveyskeskukseen.
- Anonyymi
Kuka viitsii ajaa autolla pakkasella? Mieluummin istun kotona lämpimässä takkatulen ääressä, siemailen vuosikertaviskiä ja poltan sikaarin.
- Anonyymi
Releen syyttämisellä peitetään isompaa ongelmaa. Rele ei vedä, jos se ei saa herätettä.
- Anonyymi
Yksittäistapaus.
- Anonyymi
Tuhansia yksittäistapauksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuhansia yksittäistapauksia.
Tuo yksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo yksi.
Tuhansia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuhansia.
Vain se yksi.
- Anonyymi
Minkä maineen?
- Anonyymi
Ikävä homma.
- Anonyymi
Ikävä yksittäistapaus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ikävä yksittäistapaus.
Tuhansia ikäviä yksittäistapauksia.
- Anonyymi
Hankalalle vaikuttaa.
- Anonyymi
Ei taida saada kuntoon.
- Anonyymi
Maine on jo mennyt.
- Anonyymi
Niin on.
Eri automerkkien todennäköisyys tarvita hinausta vaihtelee Ifin tilastojen perusteella huomattavasti.
Kun hinausten määrä suhteutetaan vakuutettujen autojen määrään, tarvitsevat BMW:t, Mercedes-Benzit ja Audit hinausta selvästi useimmin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin on.
Eri automerkkien todennäköisyys tarvita hinausta vaihtelee Ifin tilastojen perusteella huomattavasti.
Kun hinausten määrä suhteutetaan vakuutettujen autojen määrään, tarvitsevat BMW:t, Mercedes-Benzit ja Audit hinausta selvästi useimmin.Tässä oikea tilasto:
Suuri ADAC:in tiellejättämistilasto on julkaistu:
1 .Mitsubishi ASX
2. Volvo XC40
3. BMW 2-sarja
4. BMW X1
5. Audi A3
6. BMW X2
7. VW T-Roc
8. Mitsubishi Eclipse Cross
9. BMW 1-sarja
10. Seat Ateca
11. Mazda CX-5
12. VW Golf
13. Audi Q2
14. Audi Q3
15 Mercedes Benz GLA
16. Seat Leon
17. Mercedes Benz A-sarja
18. Renault Kajar
19. VW Tiguan
20. Hyundai Tucson
21. Skoda Karoq
22. VW Caddy
23. Mercedes Benz B-sarja
24. Mercedes Benz CLA
25. Kia Ceed
26. Ford Tourneo/Transit Connect
27. Peugeot 3008
28. Peugeot 308
29. Ford C MAX
30. Fiat Tipo
31. Dacia Duster
32. Hyundai i30
33. Kia Sportage
34. VW Touran
35. Ford Focus
36. Nissan Qashqai
37. Mazda 3
38. Citroen Berlingo
39. Renault Megane
40. Opel Astra
41. Ford Kuga
42. Dacia Docker
43. Renault Scenic
44. Toyota Corolla
45. Toyota C-HR
Sijoille 1-7 sijoittuneiden autojen vikojen määrä oli erittäin matala (vikaindeksi 0.9-1.4), sijoilla 8-28 matala (vikaindeksi 1.7-3.8), sijoilla 29-42 keskiverto (vikaindeksi 4.1-6.5), sijalla 43 korkea (vikaindeksi 7.6) ja sijoilla 44-45 erittäin korkea.
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/unfall-schaden-panne/adac-pannenstatistik/
- Anonyymi
Aloitettu 2021-02-04 12:18:37
- Anonyymi
On se kovaa kun pitää relevian vuoksi nostaa tuollainen meteli. mitenkäs ne hajonneet DSG-askit ja jakopäät (eli koko neet) ?
20e rele on iso juttu kun vertaa 4000e vaihteistoremottiin joo....- Anonyymi
Entäs Tojon hajoavat D4D-dieselit ym.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entäs Tojon hajoavat D4D-dieselit ym.
Juu, pieni ongelma muutamien suhteen oli parikymmentä vuotta sitten.
Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882