Aihe

Relevika tuhoaa merkin luotettavuusmaineen!

Anonyymi

Uusimmassa RAV4 hybridissä ja Corolla 2.0 hybridissä on akku sekä releboksi sijoitettu tavaratilaan ja siitä seuraa ongelmia pakkasilla. Kovilla pakkasilla auto saattaa jäädä hinausauton kyyditettäväksi. Rele sijaitsee pöhkösti ilmanpoistokanavan yhteydessä tavaratilan sivulla, koska akku ja releboksi eivät ole mahtuneet suunnitteluvaiheessa auton moottoritilaan kuten mahtuu varmassa 1,8 hybridimallistossa. Poistoilman kosteus ja virtaus aiheuttaa releelle yli -10 asteen pakkasilla vikatilan ja auto ei käynnisty ready-tilaan nappia painamalla. Lukuisat starttikerrat voivat auttaa, mutta ei aina ja tällöin hinaus lavetilla merkkikorjaamolle. Relettä on parannettu 2020 mutta niitä menee silti.

https://www.autostadium.fi/index.php?topic=6310.4600

100

339

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toyota on kyllä tehnyt viimevuosina todella paljon työtä heikentämisen ja halpuutuksen saralla. Taitaa paukut menneet hybridin kehitykseen, mutta nyt kun halutaan ladattavia autoja, niin Toyota on jälleen muita jäljessä ja pahasti. I

      • Anonyymi

        Toyotan viat yritetään salata järjestelmällisesti ja huolloissa vaihdellaan osia tietämättäsi.


    • Anonyymi

      Uskonlahkolaiset pyyhkivät tällaisen pian mielestään ja suoltavat innolla satuja siitä, miten muilla merkeillä asiat vielä huonommin.

      Näin on kuitattu ruostuminen, bensakoneiden öljynsyönti, laatikko-ongelmat, D4D pommikoneet...

      • Anonyymi

        MInulla teki edellisellä pakkaskaudella -12 asteessa tuon tempun ja merkkihuolto oli tyly eivätkä maininneet releen vaihtoa. Maahantuoja muka selvittelee asiaa tehtaan kanssa mutta kesä ehtii tulla...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MInulla teki edellisellä pakkaskaudella -12 asteessa tuon tempun ja merkkihuolto oli tyly eivätkä maininneet releen vaihtoa. Maahantuoja muka selvittelee asiaa tehtaan kanssa mutta kesä ehtii tulla...

        Tällä hetkellä koronasta johtuen releistä on huutava pula, ongelma ilmennyt myös esim Pohjois-Amerikassa ja Kanadassa. Suomessa uuden releen saaminen voi kestää 2-3 viikkoa.


      • Anonyymi

        Samoin vaihteistoviat ja bensakoneiden kannentiiviste viat ym, mitä yritetään salassa pitää.


    • Anonyymi

      Missä Toyotassa on relevikaa? Onko antaa jotain faktaa?

      Eipä taida olla.
      Terveisin hybridin omistaja.

      • Anonyymi

        Juurihan tuossa aloituksessa kerrottiin Rav ja Corolla hybrid ja perusteellinen selityskin löytyi, mutta eihän uskovainen sitä saata hyväksyä ja näin sulkee se mielestään.


      • Anonyymi

        Ainakin uusikorisessa Rav4 hybridissä ja corolla 2.0 hybridissä. Myös samaa tekniikkaa käyttävissä lexuksissa sama vika.


      • Anonyymi

        Kaikissa Toyotissa on vikoja, mutta Tojotismiin sairastunut Tero ei sitä usko, vaikka hinurilla menisi merkkihuoltoon. Kiinasta vaikea saada uusia sekundaosia tilalle.
        Kyllä se on mukavaa, kun oma diesel käynnistyy pakkasesta, ilman esilämmityksiä, saatikaan releiden grillausta pakkasessa. Meillä täällä pohjoisessa ollut pitkään kovat pakkaset ja töissäkin joutuu silti käymään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikissa Toyotissa on vikoja, mutta Tojotismiin sairastunut Tero ei sitä usko, vaikka hinurilla menisi merkkihuoltoon. Kiinasta vaikea saada uusia sekundaosia tilalle.
        Kyllä se on mukavaa, kun oma diesel käynnistyy pakkasesta, ilman esilämmityksiä, saatikaan releiden grillausta pakkasessa. Meillä täällä pohjoisessa ollut pitkään kovat pakkaset ja töissäkin joutuu silti käymään.

        Täytyyhän sitä joka talossa olla toimiva käyttöauto, kun Toyota seisoo tallissa odottamassa seuraavaa katsastusta ja vuosihuoltoa.


    • Anonyymi

      Myyjä vahvisti että ei ole mitään vikoja eikä varsinkaan relevikoja. Ja jos onkin niin huollossa tehdään tarvittavat toimet. Nyt on noin 47 vuotta ajeltu Toyotoilla, kertaakaan eivät ole jättäneet tielle.

      • Anonyymi

        2019 Rav4 on esiintynyt relevikaisen tuossa aloituksen linkissä.
        Tuollainen olisi takaisinkutsun paikka jos se vaihto auttaisi, mutta taitaa olla että sillä saadaan vain lyhyt apu ja uusikin rele kykkää hetken päästä.
        Olisikohan Toyota taas hankkinut san halvimman releen mitä markkinoilta on löytynyt? Se kun on Toyotan LEAN järjestelmän tukipuu ja tärkein asia, eli säästöä vaikka millä hinnalla ja seuraamuksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2019 Rav4 on esiintynyt relevikaisen tuossa aloituksen linkissä.
        Tuollainen olisi takaisinkutsun paikka jos se vaihto auttaisi, mutta taitaa olla että sillä saadaan vain lyhyt apu ja uusikin rele kykkää hetken päästä.
        Olisikohan Toyota taas hankkinut san halvimman releen mitä markkinoilta on löytynyt? Se kun on Toyotan LEAN järjestelmän tukipuu ja tärkein asia, eli säästöä vaikka millä hinnalla ja seuraamuksella.

        Juuri tulin Toyotan huollosta,jossa kyseinen rele vaihdettiin. Näyttö herjasi hydrauliikkavikaa,ei meinannut lähteä liikkeelle olis niikuin jarrut päällä. Uusi käynnistysyritys ja eikun menoksi Toyotan huoltoon. Voi myös joutua hinurin lavalle. Vikatesti ja uusittu rele tilalle. Vajaa tunti. Rele on parannettu malli. Kyseistä huonoa relettä ei ole kaikissa uuskoppasissa hybriidi Raveissa. Itellä on toukokuussa 2019 luovutettu. Kysyin vielä onko tulossa takaisinkutsua,ei ainakaan vielä ole tiedossa. Tojolla tästä pitkä miinus.Samaa vikaa joissakin Corolloissakin


      • Anonyymi

        kade volkkarimiehet keksii!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri tulin Toyotan huollosta,jossa kyseinen rele vaihdettiin. Näyttö herjasi hydrauliikkavikaa,ei meinannut lähteä liikkeelle olis niikuin jarrut päällä. Uusi käynnistysyritys ja eikun menoksi Toyotan huoltoon. Voi myös joutua hinurin lavalle. Vikatesti ja uusittu rele tilalle. Vajaa tunti. Rele on parannettu malli. Kyseistä huonoa relettä ei ole kaikissa uuskoppasissa hybriidi Raveissa. Itellä on toukokuussa 2019 luovutettu. Kysyin vielä onko tulossa takaisinkutsua,ei ainakaan vielä ole tiedossa. Tojolla tästä pitkä miinus.Samaa vikaa joissakin Corolloissakin

        Auton käynnistymättömyys ei ole syy takaisinkutsuun tai mistä sitä tietää. Toyotalla on tapana tutkia syvällisesti ja tehdä paikko mikä todella korjaa ongelman eikä vain pistää turvavöitä nippusiteellä yhteen. :-)
        Hidasta se Tojon touhu joskus on. Nytkin on odotettu ESP softapäivitystä plugariin pitkään vaikka sama auto ilman johtoa jo sai päivityksen. Eivät varmaan uskoneet plugarinkin narahtavan samassa testissä tai sitten prosessi vaan kestää firmassa tolkuttoman kauan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auton käynnistymättömyys ei ole syy takaisinkutsuun tai mistä sitä tietää. Toyotalla on tapana tutkia syvällisesti ja tehdä paikko mikä todella korjaa ongelman eikä vain pistää turvavöitä nippusiteellä yhteen. :-)
        Hidasta se Tojon touhu joskus on. Nytkin on odotettu ESP softapäivitystä plugariin pitkään vaikka sama auto ilman johtoa jo sai päivityksen. Eivät varmaan uskoneet plugarinkin narahtavan samassa testissä tai sitten prosessi vaan kestää firmassa tolkuttoman kauan.

        Jaa? Miksikäs 10 v sitten Tojo korjasi hätäpäissään kaasupolkimen jumittumisen (sen takia ulkomailla kuoli useita kuskeja kun Prius ryntäsi jarruakin vasten hallitsemattomasti, iso uutinen tuolloin) lattiamattojen kiinnikkeillä väittäen kaasupedaalin jumittumisen johtuneen muka matosta? Tai surullinen 2,2 d4d-diiselin talviongelma korjattiin 10 tai 20 sentin kolikolla? (kyllä, merkkihuolto pisti johonkin egr-systeemiin kolikon hätäkorjauksena)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa? Miksikäs 10 v sitten Tojo korjasi hätäpäissään kaasupolkimen jumittumisen (sen takia ulkomailla kuoli useita kuskeja kun Prius ryntäsi jarruakin vasten hallitsemattomasti, iso uutinen tuolloin) lattiamattojen kiinnikkeillä väittäen kaasupedaalin jumittumisen johtuneen muka matosta? Tai surullinen 2,2 d4d-diiselin talviongelma korjattiin 10 tai 20 sentin kolikolla? (kyllä, merkkihuolto pisti johonkin egr-systeemiin kolikon hätäkorjauksena)

        Kaasupolkimessa ei ollut mekaansita vikaa vaan sieltä puuttui yksi ehto softasta. Kun painaa jarrua, tehojen pitäisi mennä pois. Näin ei tapahunut ja se eräskin sankari mustan laatikon datojen mukaan oli pitänyt kaasua pohjassa ja painanut jarrua niin kauan että jarrut ylikuumeni ja sitä kautta katosi. Sitten lähti henki. Selvästi Toyotan vika kun ei osannut estää idiootti ajamasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaasupolkimessa ei ollut mekaansita vikaa vaan sieltä puuttui yksi ehto softasta. Kun painaa jarrua, tehojen pitäisi mennä pois. Näin ei tapahunut ja se eräskin sankari mustan laatikon datojen mukaan oli pitänyt kaasua pohjassa ja painanut jarrua niin kauan että jarrut ylikuumeni ja sitä kautta katosi. Sitten lähti henki. Selvästi Toyotan vika kun ei osannut estää idiootti ajamasta.

        > Kaasupolkimessa ei ollut mekaansita vikaa vaan sieltä puuttui yksi ehto softasta. Kun painaa jarrua, tehojen pitäisi mennä pois.

        Hahhahhaa. Ongelma oli buginen softa. Siellähän on parikin prosessoria, jotka ajavat montaa ohjelmaa moniajona. Kaasuläppää ohjaava prosessi kaatui ... tai mahdollisesti kaatui useampikin ohjelma, jolloin auto ei enää reagoinut edes käskyyn sammuttaa moottori (painonappipkäynnistys), vaihteen siirtoon vapaalle jne. Kun ohjaus ei toimi, niin ei toimi ragointi jarrun painamiseenkaan.

        Tolloloota selitti, ettei näin voi käydä, koska 2 prosessoria vahtii toisiaa ja järjestelmä buuttaa itsensä. Mutta se vahtiminen perustui oikeasti pelkkiin kellokeskeytyksiin. Prosessorit lähettlivät toisilleen viestejä "hengissä ollaan", mutta ne vain kertoivat, että kellolla ohjattu viestintä toimi. Millään tavalla ei varmistettu, että olivatko kriittiset ohjelmat (kaasuläpän ohjaus ym) yhtä toiminnassa.

        Ohjelmakoodin todettiin olevan huonosti dokumentoitua "spagettikoodia". Tällaista on mahdotonta testata ja siellä voi olla jotain vaikeasti havaittavia miinoja (usealle ohjelmalle yhteisiä muuttujia yms.) mitkä tietyissä, harvinaisissa, tilanteissa voidat aiheuttaa ihme efektejä. Sen vuoksi se, ettei testeissä saatu kaatumista aikaan todista, että ohjelmisto olisi luotettavaa. Monimutkaisuuden ja sekavuuden vuoksi spagettikoodie ei voi testata kattavaksi. Sen vuoksi "spagettia" tulisi lainkaan käyttää turvallisuuteen liittyvissä järjestelmissä. Mutta halpuutus edellä itäautot tehdään.

        Myös prosessorien kuormituksen havaittiin olevan jo normaalikäytössä varsin korkeaa Mahdollista sekin, että ongelman taustalla yksinkertaisesti ylikuormitus -> hommat jääneet tekemättä.

        Kun kaasuläppä on selällään. ei imusarjassa ole alipainetta. Tällöin käytössä on vain jarrutehostimen varastot. Jos poljinta painelee ensin pari kertaa varovasti, on reservit käytetty. Ilman tehostimen apua ei jollain70 v mummolla ole toivoakaan täydellä teholla jarruttamisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Kaasupolkimessa ei ollut mekaansita vikaa vaan sieltä puuttui yksi ehto softasta. Kun painaa jarrua, tehojen pitäisi mennä pois.

        Hahhahhaa. Ongelma oli buginen softa. Siellähän on parikin prosessoria, jotka ajavat montaa ohjelmaa moniajona. Kaasuläppää ohjaava prosessi kaatui ... tai mahdollisesti kaatui useampikin ohjelma, jolloin auto ei enää reagoinut edes käskyyn sammuttaa moottori (painonappipkäynnistys), vaihteen siirtoon vapaalle jne. Kun ohjaus ei toimi, niin ei toimi ragointi jarrun painamiseenkaan.

        Tolloloota selitti, ettei näin voi käydä, koska 2 prosessoria vahtii toisiaa ja järjestelmä buuttaa itsensä. Mutta se vahtiminen perustui oikeasti pelkkiin kellokeskeytyksiin. Prosessorit lähettlivät toisilleen viestejä "hengissä ollaan", mutta ne vain kertoivat, että kellolla ohjattu viestintä toimi. Millään tavalla ei varmistettu, että olivatko kriittiset ohjelmat (kaasuläpän ohjaus ym) yhtä toiminnassa.

        Ohjelmakoodin todettiin olevan huonosti dokumentoitua "spagettikoodia". Tällaista on mahdotonta testata ja siellä voi olla jotain vaikeasti havaittavia miinoja (usealle ohjelmalle yhteisiä muuttujia yms.) mitkä tietyissä, harvinaisissa, tilanteissa voidat aiheuttaa ihme efektejä. Sen vuoksi se, ettei testeissä saatu kaatumista aikaan todista, että ohjelmisto olisi luotettavaa. Monimutkaisuuden ja sekavuuden vuoksi spagettikoodie ei voi testata kattavaksi. Sen vuoksi "spagettia" tulisi lainkaan käyttää turvallisuuteen liittyvissä järjestelmissä. Mutta halpuutus edellä itäautot tehdään.

        Myös prosessorien kuormituksen havaittiin olevan jo normaalikäytössä varsin korkeaa Mahdollista sekin, että ongelman taustalla yksinkertaisesti ylikuormitus -> hommat jääneet tekemättä.

        Kun kaasuläppä on selällään. ei imusarjassa ole alipainetta. Tällöin käytössä on vain jarrutehostimen varastot. Jos poljinta painelee ensin pari kertaa varovasti, on reservit käytetty. Ilman tehostimen apua ei jollain70 v mummolla ole toivoakaan täydellä teholla jarruttamisesta.

        Ensinnäkään hybridi-Toyotojen jarrutehostin ei toimi imusarjan alipaineella - eihän se silloin toimisi sähköllä ajettaessa kuin ekassa jarrutuksessa ja toisekseen jarrut ovat täysin mekaaniset joten ne riittävät kyllä pysäyttämään auton vaikka moottorit puskisivat tehoa täysillä. Joku voi tietysti säätää vauhtia jarrupaloilla niin kauan, että ne kuumenevat liikaa tai kuluvat loppuun. Sittenpä ei sitten ole enää pysäytyskeinoja, mutta silloin kyse on jo omasta tyhmyydestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaasupolkimessa ei ollut mekaansita vikaa vaan sieltä puuttui yksi ehto softasta. Kun painaa jarrua, tehojen pitäisi mennä pois. Näin ei tapahunut ja se eräskin sankari mustan laatikon datojen mukaan oli pitänyt kaasua pohjassa ja painanut jarrua niin kauan että jarrut ylikuumeni ja sitä kautta katosi. Sitten lähti henki. Selvästi Toyotan vika kun ei osannut estää idiootti ajamasta.

        Onhan se Toyotan vika, jos päästää tuollaista paskaa markkinoille. Jarrujen myös pitäisi olla riittävät pysäyttämään auto kaikissa tilanteissa, puhumattakaan kolariturvallisuudesta mahdollisen vahingon sattuessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensinnäkään hybridi-Toyotojen jarrutehostin ei toimi imusarjan alipaineella - eihän se silloin toimisi sähköllä ajettaessa kuin ekassa jarrutuksessa ja toisekseen jarrut ovat täysin mekaaniset joten ne riittävät kyllä pysäyttämään auton vaikka moottorit puskisivat tehoa täysillä. Joku voi tietysti säätää vauhtia jarrupaloilla niin kauan, että ne kuumenevat liikaa tai kuluvat loppuun. Sittenpä ei sitten ole enää pysäytyskeinoja, mutta silloin kyse on jo omasta tyhmyydestä.

        Tojotassahg å brideissä sähköinen jajjutehostin pumppu .
        Vaatii tietyn jänniteen jos jännite liian pieni pikkua akussa ei riitä köynnitämämään hybridijärjeselmää ja jarrupainetta ja tietoken. Laitaa auton ajokieltoon .
        Ky t kee jarrut jumiin.

        Ajo lopuu siihen . Y kensä va t ii pakkasta enemmön kuin kakskyt astettaja pidmpään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensinnäkään hybridi-Toyotojen jarrutehostin ei toimi imusarjan alipaineella - eihän se silloin toimisi sähköllä ajettaessa kuin ekassa jarrutuksessa ja toisekseen jarrut ovat täysin mekaaniset joten ne riittävät kyllä pysäyttämään auton vaikka moottorit puskisivat tehoa täysillä. Joku voi tietysti säätää vauhtia jarrupaloilla niin kauan, että ne kuumenevat liikaa tai kuluvat loppuun. Sittenpä ei sitten ole enää pysäytyskeinoja, mutta silloin kyse on jo omasta tyhmyydestä.

        Hybriideissä on sähköinen tehostin j ika surisee ovea avatessa ja painettaessjareua käyntettäessä.
        Näi säästyy sähköö ja bensaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa? Miksikäs 10 v sitten Tojo korjasi hätäpäissään kaasupolkimen jumittumisen (sen takia ulkomailla kuoli useita kuskeja kun Prius ryntäsi jarruakin vasten hallitsemattomasti, iso uutinen tuolloin) lattiamattojen kiinnikkeillä väittäen kaasupedaalin jumittumisen johtuneen muka matosta? Tai surullinen 2,2 d4d-diiselin talviongelma korjattiin 10 tai 20 sentin kolikolla? (kyllä, merkkihuolto pisti johonkin egr-systeemiin kolikon hätäkorjauksena)

        Prius ei ryntäile koskaan, vaan hiipii hiiren hiljaa 50 km/h moottoritielläkin. Kuolemat johtuivat heikon korin rutistumisesta kolarissa ja kuljettajan kärsimykset lopetti Takatan tappaja-turvatyyny.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri tulin Toyotan huollosta,jossa kyseinen rele vaihdettiin. Näyttö herjasi hydrauliikkavikaa,ei meinannut lähteä liikkeelle olis niikuin jarrut päällä. Uusi käynnistysyritys ja eikun menoksi Toyotan huoltoon. Voi myös joutua hinurin lavalle. Vikatesti ja uusittu rele tilalle. Vajaa tunti. Rele on parannettu malli. Kyseistä huonoa relettä ei ole kaikissa uuskoppasissa hybriidi Raveissa. Itellä on toukokuussa 2019 luovutettu. Kysyin vielä onko tulossa takaisinkutsua,ei ainakaan vielä ole tiedossa. Tojolla tästä pitkä miinus.Samaa vikaa joissakin Corolloissakin

        Minulle sanottiin taas kyseessä olevan sama osanumero, jolloin vika uusii myöhemmin, kun lämmönvaihtelut rassaavat piirikorttia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kade volkkarimiehet keksii!

        Miksi VW mies olisi kade Toyotistille? Jokainen valitsee oman autonsa ihan itse ja saattaa kadehtia salaa naapurin Porschea tai Jaguaria, mutta ei toisen merkkistä kansanvaunua.


    • Anonyymi

      Relevikaa odotellessa. Sitten soitetaan hinausauto ja korkataan hanskalokeron piilopullo!

    • Anonyymi

      Kuulostaa todella vaikeasti kojattavalta vialta😃hihii, laittaa vaikka villasukan siihen releen päälle, ja varmistaa sen volkkarienkin korjauksissa hyväksi havaituilla nippusiteillä.

      • Anonyymi

        Eikö se Tojon hybridisähköteippi korjaisi releenkin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se Tojon hybridisähköteippi korjaisi releenkin?

        Tai volkkarin nippuside?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai volkkarin nippuside?

        Jospa releen sahaaminen lyhyemmäksi auttaisi? Vrt. miten bensakoneiden öljynsyöntiongelma korjattiin tikkuja lyhentämällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jospa releen sahaaminen lyhyemmäksi auttaisi? Vrt. miten bensakoneiden öljynsyöntiongelma korjattiin tikkuja lyhentämällä.

        Niinkö se volkkari korjasi öljynsyöntiongelman?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö se volkkari korjasi öljynsyöntiongelman?

        Öljytikkujen lyhentäminen oli tohjon ratkaisu. Öljyn pintaa ylemmäksi -> saatiin öljyntankkausväli pidemmäksi kuin bensantankkausväli.


    • Anonyymi

      Kyllä Toyota tekee kalkin muutakin palatakseen oman maineensa ja se alkaa muualla jo näkyä. Ehkä meilläkin fiksummat autoilijat tajuavat sen ennen pitkään? Ruoste, melu, ohut maalaus ja halvimmat komponentit ja surkea laadinvalvonta siinä Toyotan nykyaika.

    • Anonyymi

      Eipä ole tuota relevikaa vielä tullut esiin eikä oikein muutakaan.
      Hyvä on RAV4 phev ollut ajaa ja voimaa paljon.

      • Anonyymi

        Älä huoli, kyllä se osuu kohta sullekin.


      • Anonyymi

        Kenelle on voimaa paljon Ravistimessasi, toki jos Yariksesta rattiin suoraan hyppäsit. Jää vaan odottelemaan relevikaa ja nauti "tehoista"


    • Anonyymi

      Kivempi bongata hinureita ja tipuja kanssa, jotka talvehtii suomessaaa!😂🤣

    • Anonyymi

      Neljä vuotta ajanut RV4 hybridillä ja vieläkin joudun odottelemaan sitä kaameaa relevikaa.

      • Anonyymi

        Koskee näitä uudempia hybridejä.
        Ruoste sulla on jo varmasti.


    • Anonyymi

      Takaisin kutsu japaniaan viedään kaikki RAV IT TOHJOT

      • Anonyymi

        Siis Venäjälle.


    • Anonyymi

      Kyllä relevika iskee jo ehkä vuonna 2045 kun Toyotani elää toista elämää Afrikan mantereella!

      • Anonyymi

        Varmasti sielläkin, kun on ensin piinannut sinua 20-vuotta.


    • Anonyymi

      Kohta 2 vuotta ajettu 2.0 hybridillä ja edelleen odotan tätä releen vikaantumista. No sieltä se tulee jos on tullakseen, en ole vielä 22 vuoden autoiluhistoriani aikana löytänyt viatonta autoa. Merkkejä on ollut Toyota, Volvo, Audi, BMW, Seat, Opel ja Honda.

      • Anonyymi

        Mulla on ollut viaton auto tai oikeastaan kaksikin. Ei kuitenkaan Toyota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on ollut viaton auto tai oikeastaan kaksikin. Ei kuitenkaan Toyota.

        Hienoa!


      • Anonyymi

        Itellä ollut Toyotia, Audia ja Bemari ja Skoda. Kaikissa ollut vikaa.
        Eniten ajoa tai käyttöä estäneet viat
        1. Skoda, pahin
        2. BMW
        3. Audi
        4. Toyota


      • Anonyymi

        Veikkaisin noista merkeistä viattomin olleen Honda, Tojon laatu ei sille pärjää.


      • Anonyymi

        Et omista sellaista tälläkään hetkellä. Odota relevikaa ja Toyota yllättääkin sinut jollain muulla vialla


    • Anonyymi

      Relepohjaan parit jumpperit, kyllä se siitä.

    • Anonyymi

      Miksei Toyotassa ole mitään relevikoja?

      • Anonyymi

        Hehehehehehehehe, mölli. Luithan aloituksen. Tohjossa on relevika. Niih.


      • Anonyymi

        Sun -89 mallissa on niitä muita vikoja, ei relevikoja.


    • Anonyymi

      Miksei Toyotassa ole mitään vikoja?

      • Anonyymi

        heebo, et osaa sitten lukea ja ymmärtää aloitusta. heheheheheheheheh


    • Anonyymi

      Kun ajelee CR-V hybridillä, niin ei tarvitse pelätä relevikoja ja käytellä softapäivityksessä keikkuvan alustan takia. Ristiselän tukikin vakiona...

      • Anonyymi

        Onks toi se Pokemon? Ruma kun piru.


      • Anonyymi

        Ruma kuin rapu!


      • Anonyymi

        Tämä, laatuauto Japanista!


    • Anonyymi

      Samat viat myös C-HR 2.0 hybrid -koneessa.

    • Anonyymi

      Paskaako te tollasil viherpipertäjien autoilla ajelette.Auton tarvii kuluttaa diiselii ainakin 9 l et sillä kehtaa ajaa ja ajan ite toyotalla...vähän pistää nelivetoluisuu niin 15l

    • Anonyymi

      Miksihän relevikaa ei esiinny lainkaan?

      • Anonyymi

        Juu, ei se näy katsastustilastossa, mutta arjessa omistajat ovat suuressa kusessa tuon ja muiden ongelmien kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, ei se näy katsastustilastossa, mutta arjessa omistajat ovat suuressa kusessa tuon ja muiden ongelmien kanssa.

        ”Suuressa kusessa” tilannetta edelleen odotellaan. Kolmas talvi on menossa ja samalla viimeinen tällä autolla ennen kuin vaihtuu uuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, ei se näy katsastustilastossa, mutta arjessa omistajat ovat suuressa kusessa tuon ja muiden ongelmien kanssa.

        Ja tarjouksia pyytävät laumana nyt muihin merkkeihin ja paha yllätys se ettei muut merkit maksa panttimaksua eli ylihyvitystä...


      • Anonyymi

        Lue jotain muuta, kuin sitä ainaista vanhaa katsastustilastoa. Kestää aikansa, kun se näkyy siinä katsastustilastossa lisääntyneinä hylkäyksinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Suuressa kusessa” tilannetta edelleen odotellaan. Kolmas talvi on menossa ja samalla viimeinen tällä autolla ennen kuin vaihtuu uuteen.

        Oikein! Luottopeli on laitettava kiertoon ennen takuun loppumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Suuressa kusessa” tilannetta edelleen odotellaan. Kolmas talvi on menossa ja samalla viimeinen tällä autolla ennen kuin vaihtuu uuteen.

        En minäkään uskaltaisi atoyotaa pitää yhtään päivää, takuuajan päättymisen jälkeen. Taas saa yksi Tojotisti kehua, kuinka ei ollut mitään vikaa ja kilometrejäkin mittarissa jo 60 tkm.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tarjouksia pyytävät laumana nyt muihin merkkeihin ja paha yllätys se ettei muut merkit maksa panttimaksua eli ylihyvitystä...

        Luottomyyjä perii tuplapantin, niin et voi edes myyjää vaihtaa. Kierteestä pääsee irti ainoastaan, kun luottomyyjäsi vaihtaa työpaikkaa kilpailijan leipiin, silloin tilaisuutesi koittaa!!!


    • Anonyymi

      Luotettavuus maine ei kärsi jos asiaa ei jatkuvasti toitoteta joka paikassa ja internetissä aina uusilla aloituksiaa

    • Anonyymi

      Toyota on luotettavin nykyautoista, lapsikin sen tietää.

      • Anonyymi

        Toivottavasti Toyotan ei tarvitse koskaan turvautua niin epätoivoiseen tekoon kuin kansanautokonserni että suunnitelmallisesti ja tarkoituksella alkaisi huijaamaan asiakkaitaan!
        Kusettava konserni ei ainakaan uskottavuutta lisää, maine ja kunniahan ovat jo mennyttä kalua ja laatu sellaista kuin mediat uutisoi.


      • Anonyymi

        Kyllä lapsi tietää, jos se on jo vauvana aivopesty palvomaan Tojotismia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti Toyotan ei tarvitse koskaan turvautua niin epätoivoiseen tekoon kuin kansanautokonserni että suunnitelmallisesti ja tarkoituksella alkaisi huijaamaan asiakkaitaan!
        Kusettava konserni ei ainakaan uskottavuutta lisää, maine ja kunniahan ovat jo mennyttä kalua ja laatu sellaista kuin mediat uutisoi.

        Juuri näin, 180 miljoonaa dollaria sakkoa Usassa.
        3,4 miljardia korvauksia pickuppien runkojen katkeamisen takia Usassa.
        Ja niin monet muut Toyotan ongelmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti Toyotan ei tarvitse koskaan turvautua niin epätoivoiseen tekoon kuin kansanautokonserni että suunnitelmallisesti ja tarkoituksella alkaisi huijaamaan asiakkaitaan!
        Kusettava konserni ei ainakaan uskottavuutta lisää, maine ja kunniahan ovat jo mennyttä kalua ja laatu sellaista kuin mediat uutisoi.

        Juuri näin, 180 miljoonaa dollaria sakkoa Usassa.
        3,4 miljardia korvauksia pickuppien runkojen katkeamisen takia Usassa.
        Ja niin monet muut Toyotan ongelmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti Toyotan ei tarvitse koskaan turvautua niin epätoivoiseen tekoon kuin kansanautokonserni että suunnitelmallisesti ja tarkoituksella alkaisi huijaamaan asiakkaitaan!
        Kusettava konserni ei ainakaan uskottavuutta lisää, maine ja kunniahan ovat jo mennyttä kalua ja laatu sellaista kuin mediat uutisoi.

        Juuri näin, 180 miljoonaa dollaria sakkoa Usassa.
        3,4 miljardia korvauksia pickuppien runkojen katkeamisen takia Usassa.
        Ja niin monet muut Toyotan ongelmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti Toyotan ei tarvitse koskaan turvautua niin epätoivoiseen tekoon kuin kansanautokonserni että suunnitelmallisesti ja tarkoituksella alkaisi huijaamaan asiakkaitaan!
        Kusettava konserni ei ainakaan uskottavuutta lisää, maine ja kunniahan ovat jo mennyttä kalua ja laatu sellaista kuin mediat uutisoi.

        Juuri näin, 180 miljoonaa dollaria sakkoa Usassa.
        3,4 miljardia korvauksia pickuppien runkojen katkeamisen takia Usassa.
        Ja niin monet muut Toyotan ongelmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti Toyotan ei tarvitse koskaan turvautua niin epätoivoiseen tekoon kuin kansanautokonserni että suunnitelmallisesti ja tarkoituksella alkaisi huijaamaan asiakkaitaan!
        Kusettava konserni ei ainakaan uskottavuutta lisää, maine ja kunniahan ovat jo mennyttä kalua ja laatu sellaista kuin mediat uutisoi.

        Juuri näin, 180 miljoonaa dollaria sakkoa Usassa.
        3,4 miljardia korvauksia pickuppien runkojen katkeamisen takia Usassa.
        Ja niin monet muut Toyotan ongelmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin, 180 miljoonaa dollaria sakkoa Usassa.
        3,4 miljardia korvauksia pickuppien runkojen katkeamisen takia Usassa.
        Ja niin monet muut Toyotan ongelmat.

        Mihin unohtui Toyotan päästöhuijaus?


    • Anonyymi

      Tojotassa ei ole vikaa, kyseessä käyttäjän virhe kuten niin monesti aikaisemminkin !

    • Anonyymi

      Rele vaihdettu. Auto toimii.
      Ja vielä yksi vinkki: Rasvatkaa lukot.

    • Anonyymi

      Rele vaihdettu, egr putsattu, öljyt ja yksi koiranluu vaihdettu. ja matka jatkuu 20 tkm 1 vuosi takana. Melko halp... tai kallista..

      • Anonyymi

        Hohohohohohoh. Onko sulla minkälainen koira kun oot sillekerran vuodessa vaihtanut luun. Hihihihihihihihihi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hohohohohohoh. Onko sulla minkälainen koira kun oot sillekerran vuodessa vaihtanut luun. Hihihihihihihihihi

        "..Onko sulla minkälainen koira .."

        Karkeakarvainen korollan ruosteennoutaja !


    • Anonyymi

      Relevika napsuu mulla pahoin, auttaako vaihtaa wv sähköbiili? Pitääkö ostaa jatkoroikka?

    • Anonyymi

      Tämä relevika minua kovasti kiinnostaa, mutta kukaan ei vielä ole antanut vastausta yksinkertaiseen kysymykseeni, jota olen toistanut monessa ketjussa. Onko kenelläkään tietoa siitä, onko releessä sellainen vika, että rele ei vedä, kun vetokelaan kytketään jännite vai eivätkö releen kärjet tee kontaktia, vaikka rele on vetänyt normaalisti. Tämä tieto helpottaisi suuresti viankorjausta.

      • Anonyymi

        Jollakinhan sitä relettäkin ohjataan, joten vian ei tarvitse olla siinä itse releessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jollakinhan sitä relettäkin ohjataan, joten vian ei tarvitse olla siinä itse releessä.

        Jollakinhan sitä relettäkin ohjataan, joten vian ei tarvitse olla siinä itse releessä.

        *************

        Juuri tämän vuoksihan minä tiedustelinkin sitä, vetääkö rele. Jos rele ei vedä pakkasessa, niin silloin vika on todennäköisesti joissakin ohjauspiireissä. Toistan siis vielä kysymykseni, että vetääkö rele pakkasella? Jos rele vetää, niin sitten pitää tarkistaa kärkien toiminta. Kuinka tämä asia voi olla näin hankalaa?


    • Anonyymi

      Huonosti menee. Kaikki keinot on käytetty, ei me keksitty muuta vikaa kuin kuviteltu relevika, mutta kuluupahan aika trollaillessa.

    • Anonyymi

      Eli surkea suunnittelu pilaa Toyotan luotettavuus maineen, hihii! Melko hyvin sanottu. Tosin Toyota on pilannut luotettavuusmainettaan jo viimeiset 10 vuotta kun on heikentänyt laatuaan huimasti hankkimalla ne halvimmat osat ja kiristämällä alihankkijoitaan. Kobe Steelin surkea pelti ja suojaamattomuus heikolla maalipinnalla on aika huono yhdistelmä.

      • Anonyymi

        Ei ole kyseessä huono suunnittelu, vaan tietoinen valinta. Halpa, halvempi, kelpaa!

        Kaikessa säästetään. Luotettavuudella ei ole niin väliä - kaikki menee läpi ja uskovaiset vain ylistää laatua.


    • Anonyymi

      Kesäauto 2021.

    • Anonyymi

      Miksei ole relevikoja?

    • Anonyymi

      Suosittelemme, että asetat auton valmiustilaan noin 60 minuutiksi, ennen kuin sammutat sen uudelleen, ja toista prosessi vähintään kerran viikossa. Älä jätä autosi vartioimatta, kun se on valmiustilassa.

      • Anonyymi

        Lähteekö kylille, jos ei vartioi?


    • Anonyymi

      Kaikki tietää ettei Toyotissa ole vikoja vain ominaisuuksia .

      • Anonyymi

        Ja ominaisuukset ovat erinomaisia tai huonommassa tapauksessa ylivertaisen hyviä.


    • Anonyymi

      Kehitys mennyt alamäkeen pahasti! Corollista hävisi vain ajovalot relevanssi vuoksi, mutta uudemmat hybridit vaativat jo hinuria, korjaamoon päästäkseen!

    • Anonyymi

      Releviat tuntemattomia japseissa.

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomeen julistettu poikkeustila

      Ulkonaliikkumiskielto pikapuoliin.
      Maailman menoa
      356
      8072
    2. Maisa ja Mikko eroaa!

      https://www.seiska.fi/kotimaa/maisa-torppa-ja-mikko-rakas-hakivat-avioeroa-erikoinen-erosotku/1158170 Mitäs tähän sanotte? Mä en voi muuta kuin naura
      Kotimaiset julkkisjuorut
      152
      6404
    3. Hallitus sekaisin kuin seinäkello, olis kuitenkin pitänyt ottaa se Nyrkki

      Yle: Toisen asteen rajoitukset saavat hallituksen rivit rakoilemaan. "Nuorisojärjestöt vaativat koronanyrkkiä: Onko tilanne kenenkään hallussa?" Ris
      Maailman menoa
      333
      5914
    4. Helsingin Itäkeskuksessa maskipakko, valvotaanko sitä?

      Itiksessä on nyt maskipakko mutta valvotaanko sitä mitenkään? https://www.itis.fi/fi/ajankohtaista/kauppakeskuksessa-maskipakko
      Maailman menoa
      239
      4160
    5. Korona-altistuminen joogasalilla ja puutteelliset tiedot

      "Ylilääkäri Jarno Rieppo kertoo, että tartuntaketjujen jäljitys on kesken eikä kaikkia mahdollisesti altistuneita ole vielä tavoitettu puutteellisten
      Iisalmi
      84
      1961