Relevika tuhoaa merkin luotettavuusmaineen!

Anonyymi

Uusimmassa RAV4 hybridissä ja Corolla 2.0 hybridissä on akku sekä releboksi sijoitettu tavaratilaan ja siitä seuraa ongelmia pakkasilla. Kovilla pakkasilla auto saattaa jäädä hinausauton kyyditettäväksi. Rele sijaitsee pöhkösti ilmanpoistokanavan yhteydessä tavaratilan sivulla, koska akku ja releboksi eivät ole mahtuneet suunnitteluvaiheessa auton moottoritilaan kuten mahtuu varmassa 1,8 hybridimallistossa. Poistoilman kosteus ja virtaus aiheuttaa releelle yli -10 asteen pakkasilla vikatilan ja auto ei käynnisty ready-tilaan nappia painamalla. Lukuisat starttikerrat voivat auttaa, mutta ei aina ja tällöin hinaus lavetilla merkkikorjaamolle. Relettä on parannettu 2020 mutta niitä menee silti.

https://www.autostadium.fi/index.php?topic=6310.4600

215

5978

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toyota on kyllä tehnyt viimevuosina todella paljon työtä heikentämisen ja halpuutuksen saralla. Taitaa paukut menneet hybridin kehitykseen, mutta nyt kun halutaan ladattavia autoja, niin Toyota on jälleen muita jäljessä ja pahasti. I

      • Anonyymi

        Toyotan viat yritetään salata järjestelmällisesti ja huolloissa vaihdellaan osia tietämättäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan viat yritetään salata järjestelmällisesti ja huolloissa vaihdellaan osia tietämättäsi.

        Vai sellaista peliä.


    • Anonyymi

      Uskonlahkolaiset pyyhkivät tällaisen pian mielestään ja suoltavat innolla satuja siitä, miten muilla merkeillä asiat vielä huonommin.

      Näin on kuitattu ruostuminen, bensakoneiden öljynsyönti, laatikko-ongelmat, D4D pommikoneet...

      • Anonyymi

        MInulla teki edellisellä pakkaskaudella -12 asteessa tuon tempun ja merkkihuolto oli tyly eivätkä maininneet releen vaihtoa. Maahantuoja muka selvittelee asiaa tehtaan kanssa mutta kesä ehtii tulla...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MInulla teki edellisellä pakkaskaudella -12 asteessa tuon tempun ja merkkihuolto oli tyly eivätkä maininneet releen vaihtoa. Maahantuoja muka selvittelee asiaa tehtaan kanssa mutta kesä ehtii tulla...

        Tällä hetkellä koronasta johtuen releistä on huutava pula, ongelma ilmennyt myös esim Pohjois-Amerikassa ja Kanadassa. Suomessa uuden releen saaminen voi kestää 2-3 viikkoa.


      • Anonyymi

        Samoin vaihteistoviat ja bensakoneiden kannentiiviste viat ym, mitä yritetään salassa pitää.


      • Anonyymi

        Älä valehtele! Toyotat ovat virheettömiä autoja. En ole koskaan kuullut,että Toyotassa olisi joku vika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä valehtele! Toyotat ovat virheettömiä autoja. En ole koskaan kuullut,että Toyotassa olisi joku vika.

        Tojotissahan on eniten vikoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojotissahan on eniten vikoja.

        Niin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojotissahan on eniten vikoja.

        Ne ovat ominaisuuksia, ei vikoja.


      • Anonyymi

        Kilpailussa kun pyrkii saamaa samaa myyntiin kuin muut ja nuo d4d avensikset voi jiisus mutta ei kai ne enään sellaisia ole,, miksi vanhoja muistella kuten 2010 volkkarin "päästö" huijaus jota kaikki teki silloin aikoinaan mutta vain volkkari ristiin naulittiin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne ovat ominaisuuksia, ei vikoja.

        Älä kerro Klongswagenin juttuja toisen merkin kohdalla!


    • Anonyymi

      Missä Toyotassa on relevikaa? Onko antaa jotain faktaa?

      Eipä taida olla.
      Terveisin hybridin omistaja.

      • Anonyymi

        Juurihan tuossa aloituksessa kerrottiin Rav ja Corolla hybrid ja perusteellinen selityskin löytyi, mutta eihän uskovainen sitä saata hyväksyä ja näin sulkee se mielestään.


      • Anonyymi

        Ainakin uusikorisessa Rav4 hybridissä ja corolla 2.0 hybridissä. Myös samaa tekniikkaa käyttävissä lexuksissa sama vika.


      • Anonyymi

        Kaikissa Toyotissa on vikoja, mutta Tojotismiin sairastunut Tero ei sitä usko, vaikka hinurilla menisi merkkihuoltoon. Kiinasta vaikea saada uusia sekundaosia tilalle.
        Kyllä se on mukavaa, kun oma diesel käynnistyy pakkasesta, ilman esilämmityksiä, saatikaan releiden grillausta pakkasessa. Meillä täällä pohjoisessa ollut pitkään kovat pakkaset ja töissäkin joutuu silti käymään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikissa Toyotissa on vikoja, mutta Tojotismiin sairastunut Tero ei sitä usko, vaikka hinurilla menisi merkkihuoltoon. Kiinasta vaikea saada uusia sekundaosia tilalle.
        Kyllä se on mukavaa, kun oma diesel käynnistyy pakkasesta, ilman esilämmityksiä, saatikaan releiden grillausta pakkasessa. Meillä täällä pohjoisessa ollut pitkään kovat pakkaset ja töissäkin joutuu silti käymään.

        Täytyyhän sitä joka talossa olla toimiva käyttöauto, kun Toyota seisoo tallissa odottamassa seuraavaa katsastusta ja vuosihuoltoa.


    • Anonyymi

      Myyjä vahvisti että ei ole mitään vikoja eikä varsinkaan relevikoja. Ja jos onkin niin huollossa tehdään tarvittavat toimet. Nyt on noin 47 vuotta ajeltu Toyotoilla, kertaakaan eivät ole jättäneet tielle.

      • Anonyymi

        2019 Rav4 on esiintynyt relevikaisen tuossa aloituksen linkissä.
        Tuollainen olisi takaisinkutsun paikka jos se vaihto auttaisi, mutta taitaa olla että sillä saadaan vain lyhyt apu ja uusikin rele kykkää hetken päästä.
        Olisikohan Toyota taas hankkinut san halvimman releen mitä markkinoilta on löytynyt? Se kun on Toyotan LEAN järjestelmän tukipuu ja tärkein asia, eli säästöä vaikka millä hinnalla ja seuraamuksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2019 Rav4 on esiintynyt relevikaisen tuossa aloituksen linkissä.
        Tuollainen olisi takaisinkutsun paikka jos se vaihto auttaisi, mutta taitaa olla että sillä saadaan vain lyhyt apu ja uusikin rele kykkää hetken päästä.
        Olisikohan Toyota taas hankkinut san halvimman releen mitä markkinoilta on löytynyt? Se kun on Toyotan LEAN järjestelmän tukipuu ja tärkein asia, eli säästöä vaikka millä hinnalla ja seuraamuksella.

        Juuri tulin Toyotan huollosta,jossa kyseinen rele vaihdettiin. Näyttö herjasi hydrauliikkavikaa,ei meinannut lähteä liikkeelle olis niikuin jarrut päällä. Uusi käynnistysyritys ja eikun menoksi Toyotan huoltoon. Voi myös joutua hinurin lavalle. Vikatesti ja uusittu rele tilalle. Vajaa tunti. Rele on parannettu malli. Kyseistä huonoa relettä ei ole kaikissa uuskoppasissa hybriidi Raveissa. Itellä on toukokuussa 2019 luovutettu. Kysyin vielä onko tulossa takaisinkutsua,ei ainakaan vielä ole tiedossa. Tojolla tästä pitkä miinus.Samaa vikaa joissakin Corolloissakin


      • Anonyymi

        kade volkkarimiehet keksii!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri tulin Toyotan huollosta,jossa kyseinen rele vaihdettiin. Näyttö herjasi hydrauliikkavikaa,ei meinannut lähteä liikkeelle olis niikuin jarrut päällä. Uusi käynnistysyritys ja eikun menoksi Toyotan huoltoon. Voi myös joutua hinurin lavalle. Vikatesti ja uusittu rele tilalle. Vajaa tunti. Rele on parannettu malli. Kyseistä huonoa relettä ei ole kaikissa uuskoppasissa hybriidi Raveissa. Itellä on toukokuussa 2019 luovutettu. Kysyin vielä onko tulossa takaisinkutsua,ei ainakaan vielä ole tiedossa. Tojolla tästä pitkä miinus.Samaa vikaa joissakin Corolloissakin

        Auton käynnistymättömyys ei ole syy takaisinkutsuun tai mistä sitä tietää. Toyotalla on tapana tutkia syvällisesti ja tehdä paikko mikä todella korjaa ongelman eikä vain pistää turvavöitä nippusiteellä yhteen. :-)
        Hidasta se Tojon touhu joskus on. Nytkin on odotettu ESP softapäivitystä plugariin pitkään vaikka sama auto ilman johtoa jo sai päivityksen. Eivät varmaan uskoneet plugarinkin narahtavan samassa testissä tai sitten prosessi vaan kestää firmassa tolkuttoman kauan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auton käynnistymättömyys ei ole syy takaisinkutsuun tai mistä sitä tietää. Toyotalla on tapana tutkia syvällisesti ja tehdä paikko mikä todella korjaa ongelman eikä vain pistää turvavöitä nippusiteellä yhteen. :-)
        Hidasta se Tojon touhu joskus on. Nytkin on odotettu ESP softapäivitystä plugariin pitkään vaikka sama auto ilman johtoa jo sai päivityksen. Eivät varmaan uskoneet plugarinkin narahtavan samassa testissä tai sitten prosessi vaan kestää firmassa tolkuttoman kauan.

        Jaa? Miksikäs 10 v sitten Tojo korjasi hätäpäissään kaasupolkimen jumittumisen (sen takia ulkomailla kuoli useita kuskeja kun Prius ryntäsi jarruakin vasten hallitsemattomasti, iso uutinen tuolloin) lattiamattojen kiinnikkeillä väittäen kaasupedaalin jumittumisen johtuneen muka matosta? Tai surullinen 2,2 d4d-diiselin talviongelma korjattiin 10 tai 20 sentin kolikolla? (kyllä, merkkihuolto pisti johonkin egr-systeemiin kolikon hätäkorjauksena)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa? Miksikäs 10 v sitten Tojo korjasi hätäpäissään kaasupolkimen jumittumisen (sen takia ulkomailla kuoli useita kuskeja kun Prius ryntäsi jarruakin vasten hallitsemattomasti, iso uutinen tuolloin) lattiamattojen kiinnikkeillä väittäen kaasupedaalin jumittumisen johtuneen muka matosta? Tai surullinen 2,2 d4d-diiselin talviongelma korjattiin 10 tai 20 sentin kolikolla? (kyllä, merkkihuolto pisti johonkin egr-systeemiin kolikon hätäkorjauksena)

        Kaasupolkimessa ei ollut mekaansita vikaa vaan sieltä puuttui yksi ehto softasta. Kun painaa jarrua, tehojen pitäisi mennä pois. Näin ei tapahunut ja se eräskin sankari mustan laatikon datojen mukaan oli pitänyt kaasua pohjassa ja painanut jarrua niin kauan että jarrut ylikuumeni ja sitä kautta katosi. Sitten lähti henki. Selvästi Toyotan vika kun ei osannut estää idiootti ajamasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaasupolkimessa ei ollut mekaansita vikaa vaan sieltä puuttui yksi ehto softasta. Kun painaa jarrua, tehojen pitäisi mennä pois. Näin ei tapahunut ja se eräskin sankari mustan laatikon datojen mukaan oli pitänyt kaasua pohjassa ja painanut jarrua niin kauan että jarrut ylikuumeni ja sitä kautta katosi. Sitten lähti henki. Selvästi Toyotan vika kun ei osannut estää idiootti ajamasta.

        > Kaasupolkimessa ei ollut mekaansita vikaa vaan sieltä puuttui yksi ehto softasta. Kun painaa jarrua, tehojen pitäisi mennä pois.

        Hahhahhaa. Ongelma oli buginen softa. Siellähän on parikin prosessoria, jotka ajavat montaa ohjelmaa moniajona. Kaasuläppää ohjaava prosessi kaatui ... tai mahdollisesti kaatui useampikin ohjelma, jolloin auto ei enää reagoinut edes käskyyn sammuttaa moottori (painonappipkäynnistys), vaihteen siirtoon vapaalle jne. Kun ohjaus ei toimi, niin ei toimi ragointi jarrun painamiseenkaan.

        Tolloloota selitti, ettei näin voi käydä, koska 2 prosessoria vahtii toisiaa ja järjestelmä buuttaa itsensä. Mutta se vahtiminen perustui oikeasti pelkkiin kellokeskeytyksiin. Prosessorit lähettlivät toisilleen viestejä "hengissä ollaan", mutta ne vain kertoivat, että kellolla ohjattu viestintä toimi. Millään tavalla ei varmistettu, että olivatko kriittiset ohjelmat (kaasuläpän ohjaus ym) yhtä toiminnassa.

        Ohjelmakoodin todettiin olevan huonosti dokumentoitua "spagettikoodia". Tällaista on mahdotonta testata ja siellä voi olla jotain vaikeasti havaittavia miinoja (usealle ohjelmalle yhteisiä muuttujia yms.) mitkä tietyissä, harvinaisissa, tilanteissa voidat aiheuttaa ihme efektejä. Sen vuoksi se, ettei testeissä saatu kaatumista aikaan todista, että ohjelmisto olisi luotettavaa. Monimutkaisuuden ja sekavuuden vuoksi spagettikoodie ei voi testata kattavaksi. Sen vuoksi "spagettia" tulisi lainkaan käyttää turvallisuuteen liittyvissä järjestelmissä. Mutta halpuutus edellä itäautot tehdään.

        Myös prosessorien kuormituksen havaittiin olevan jo normaalikäytössä varsin korkeaa Mahdollista sekin, että ongelman taustalla yksinkertaisesti ylikuormitus -> hommat jääneet tekemättä.

        Kun kaasuläppä on selällään. ei imusarjassa ole alipainetta. Tällöin käytössä on vain jarrutehostimen varastot. Jos poljinta painelee ensin pari kertaa varovasti, on reservit käytetty. Ilman tehostimen apua ei jollain70 v mummolla ole toivoakaan täydellä teholla jarruttamisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Kaasupolkimessa ei ollut mekaansita vikaa vaan sieltä puuttui yksi ehto softasta. Kun painaa jarrua, tehojen pitäisi mennä pois.

        Hahhahhaa. Ongelma oli buginen softa. Siellähän on parikin prosessoria, jotka ajavat montaa ohjelmaa moniajona. Kaasuläppää ohjaava prosessi kaatui ... tai mahdollisesti kaatui useampikin ohjelma, jolloin auto ei enää reagoinut edes käskyyn sammuttaa moottori (painonappipkäynnistys), vaihteen siirtoon vapaalle jne. Kun ohjaus ei toimi, niin ei toimi ragointi jarrun painamiseenkaan.

        Tolloloota selitti, ettei näin voi käydä, koska 2 prosessoria vahtii toisiaa ja järjestelmä buuttaa itsensä. Mutta se vahtiminen perustui oikeasti pelkkiin kellokeskeytyksiin. Prosessorit lähettlivät toisilleen viestejä "hengissä ollaan", mutta ne vain kertoivat, että kellolla ohjattu viestintä toimi. Millään tavalla ei varmistettu, että olivatko kriittiset ohjelmat (kaasuläpän ohjaus ym) yhtä toiminnassa.

        Ohjelmakoodin todettiin olevan huonosti dokumentoitua "spagettikoodia". Tällaista on mahdotonta testata ja siellä voi olla jotain vaikeasti havaittavia miinoja (usealle ohjelmalle yhteisiä muuttujia yms.) mitkä tietyissä, harvinaisissa, tilanteissa voidat aiheuttaa ihme efektejä. Sen vuoksi se, ettei testeissä saatu kaatumista aikaan todista, että ohjelmisto olisi luotettavaa. Monimutkaisuuden ja sekavuuden vuoksi spagettikoodie ei voi testata kattavaksi. Sen vuoksi "spagettia" tulisi lainkaan käyttää turvallisuuteen liittyvissä järjestelmissä. Mutta halpuutus edellä itäautot tehdään.

        Myös prosessorien kuormituksen havaittiin olevan jo normaalikäytössä varsin korkeaa Mahdollista sekin, että ongelman taustalla yksinkertaisesti ylikuormitus -> hommat jääneet tekemättä.

        Kun kaasuläppä on selällään. ei imusarjassa ole alipainetta. Tällöin käytössä on vain jarrutehostimen varastot. Jos poljinta painelee ensin pari kertaa varovasti, on reservit käytetty. Ilman tehostimen apua ei jollain70 v mummolla ole toivoakaan täydellä teholla jarruttamisesta.

        Ensinnäkään hybridi-Toyotojen jarrutehostin ei toimi imusarjan alipaineella - eihän se silloin toimisi sähköllä ajettaessa kuin ekassa jarrutuksessa ja toisekseen jarrut ovat täysin mekaaniset joten ne riittävät kyllä pysäyttämään auton vaikka moottorit puskisivat tehoa täysillä. Joku voi tietysti säätää vauhtia jarrupaloilla niin kauan, että ne kuumenevat liikaa tai kuluvat loppuun. Sittenpä ei sitten ole enää pysäytyskeinoja, mutta silloin kyse on jo omasta tyhmyydestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaasupolkimessa ei ollut mekaansita vikaa vaan sieltä puuttui yksi ehto softasta. Kun painaa jarrua, tehojen pitäisi mennä pois. Näin ei tapahunut ja se eräskin sankari mustan laatikon datojen mukaan oli pitänyt kaasua pohjassa ja painanut jarrua niin kauan että jarrut ylikuumeni ja sitä kautta katosi. Sitten lähti henki. Selvästi Toyotan vika kun ei osannut estää idiootti ajamasta.

        Onhan se Toyotan vika, jos päästää tuollaista paskaa markkinoille. Jarrujen myös pitäisi olla riittävät pysäyttämään auto kaikissa tilanteissa, puhumattakaan kolariturvallisuudesta mahdollisen vahingon sattuessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensinnäkään hybridi-Toyotojen jarrutehostin ei toimi imusarjan alipaineella - eihän se silloin toimisi sähköllä ajettaessa kuin ekassa jarrutuksessa ja toisekseen jarrut ovat täysin mekaaniset joten ne riittävät kyllä pysäyttämään auton vaikka moottorit puskisivat tehoa täysillä. Joku voi tietysti säätää vauhtia jarrupaloilla niin kauan, että ne kuumenevat liikaa tai kuluvat loppuun. Sittenpä ei sitten ole enää pysäytyskeinoja, mutta silloin kyse on jo omasta tyhmyydestä.

        Tojotassahg å brideissä sähköinen jajjutehostin pumppu .
        Vaatii tietyn jänniteen jos jännite liian pieni pikkua akussa ei riitä köynnitämämään hybridijärjeselmää ja jarrupainetta ja tietoken. Laitaa auton ajokieltoon .
        Ky t kee jarrut jumiin.

        Ajo lopuu siihen . Y kensä va t ii pakkasta enemmön kuin kakskyt astettaja pidmpään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensinnäkään hybridi-Toyotojen jarrutehostin ei toimi imusarjan alipaineella - eihän se silloin toimisi sähköllä ajettaessa kuin ekassa jarrutuksessa ja toisekseen jarrut ovat täysin mekaaniset joten ne riittävät kyllä pysäyttämään auton vaikka moottorit puskisivat tehoa täysillä. Joku voi tietysti säätää vauhtia jarrupaloilla niin kauan, että ne kuumenevat liikaa tai kuluvat loppuun. Sittenpä ei sitten ole enää pysäytyskeinoja, mutta silloin kyse on jo omasta tyhmyydestä.

        Hybriideissä on sähköinen tehostin j ika surisee ovea avatessa ja painettaessjareua käyntettäessä.
        Näi säästyy sähköö ja bensaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa? Miksikäs 10 v sitten Tojo korjasi hätäpäissään kaasupolkimen jumittumisen (sen takia ulkomailla kuoli useita kuskeja kun Prius ryntäsi jarruakin vasten hallitsemattomasti, iso uutinen tuolloin) lattiamattojen kiinnikkeillä väittäen kaasupedaalin jumittumisen johtuneen muka matosta? Tai surullinen 2,2 d4d-diiselin talviongelma korjattiin 10 tai 20 sentin kolikolla? (kyllä, merkkihuolto pisti johonkin egr-systeemiin kolikon hätäkorjauksena)

        Prius ei ryntäile koskaan, vaan hiipii hiiren hiljaa 50 km/h moottoritielläkin. Kuolemat johtuivat heikon korin rutistumisesta kolarissa ja kuljettajan kärsimykset lopetti Takatan tappaja-turvatyyny.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri tulin Toyotan huollosta,jossa kyseinen rele vaihdettiin. Näyttö herjasi hydrauliikkavikaa,ei meinannut lähteä liikkeelle olis niikuin jarrut päällä. Uusi käynnistysyritys ja eikun menoksi Toyotan huoltoon. Voi myös joutua hinurin lavalle. Vikatesti ja uusittu rele tilalle. Vajaa tunti. Rele on parannettu malli. Kyseistä huonoa relettä ei ole kaikissa uuskoppasissa hybriidi Raveissa. Itellä on toukokuussa 2019 luovutettu. Kysyin vielä onko tulossa takaisinkutsua,ei ainakaan vielä ole tiedossa. Tojolla tästä pitkä miinus.Samaa vikaa joissakin Corolloissakin

        Minulle sanottiin taas kyseessä olevan sama osanumero, jolloin vika uusii myöhemmin, kun lämmönvaihtelut rassaavat piirikorttia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kade volkkarimiehet keksii!

        Miksi VW mies olisi kade Toyotistille? Jokainen valitsee oman autonsa ihan itse ja saattaa kadehtia salaa naapurin Porschea tai Jaguaria, mutta ei toisen merkkistä kansanvaunua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se Toyotan vika, jos päästää tuollaista paskaa markkinoille. Jarrujen myös pitäisi olla riittävät pysäyttämään auto kaikissa tilanteissa, puhumattakaan kolariturvallisuudesta mahdollisen vahingon sattuessa.

        Itse rele vian kokeneena neuvon vaan odottomaan hiukan. Kyllä se löhtee käyntiin.
        Itse luulin akun olevan loppu kun automei käynnistynyt mutta ovet aukesi sähköllä samoin takaluukko nousimylös. Pakkasta oli jotain 25c ollut koko yön. .
        Auto kuitenkin käynnistyi puolentunnin kuluttua.
        Kannataa tutustua missä rele sijaitsee. Jo pelkkä takakontin koputtelu voi saada raleen jumin pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa? Miksikäs 10 v sitten Tojo korjasi hätäpäissään kaasupolkimen jumittumisen (sen takia ulkomailla kuoli useita kuskeja kun Prius ryntäsi jarruakin vasten hallitsemattomasti, iso uutinen tuolloin) lattiamattojen kiinnikkeillä väittäen kaasupedaalin jumittumisen johtuneen muka matosta? Tai surullinen 2,2 d4d-diiselin talviongelma korjattiin 10 tai 20 sentin kolikolla? (kyllä, merkkihuolto pisti johonkin egr-systeemiin kolikon hätäkorjauksena)

        Tuo egr:n tukkiminen kolikolla on vanha konsti pitää imusarja puhtaava. Joillakin autoilla se vaatii myös softan puukotusta, jotta ecu ei herjaa. Päästöt nousevat kun pakokaasujen kierrätys ei toimi, mutta mitäs niistä.


    • Anonyymi

      Relevikaa odotellessa. Sitten soitetaan hinausauto ja korkataan hanskalokeron piilopullo!

    • Anonyymi

      Kuulostaa todella vaikeasti kojattavalta vialta😃hihii, laittaa vaikka villasukan siihen releen päälle, ja varmistaa sen volkkarienkin korjauksissa hyväksi havaituilla nippusiteillä.

      • Anonyymi

        Eikö se Tojon hybridisähköteippi korjaisi releenkin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se Tojon hybridisähköteippi korjaisi releenkin?

        Tai volkkarin nippuside?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai volkkarin nippuside?

        Jospa releen sahaaminen lyhyemmäksi auttaisi? Vrt. miten bensakoneiden öljynsyöntiongelma korjattiin tikkuja lyhentämällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jospa releen sahaaminen lyhyemmäksi auttaisi? Vrt. miten bensakoneiden öljynsyöntiongelma korjattiin tikkuja lyhentämällä.

        Niinkö se volkkari korjasi öljynsyöntiongelman?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö se volkkari korjasi öljynsyöntiongelman?

        Öljytikkujen lyhentäminen oli tohjon ratkaisu. Öljyn pintaa ylemmäksi -> saatiin öljyntankkausväli pidemmäksi kuin bensantankkausväli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Öljytikkujen lyhentäminen oli tohjon ratkaisu. Öljyn pintaa ylemmäksi -> saatiin öljyntankkausväli pidemmäksi kuin bensantankkausväli.

        Näin ne tekivät.


    • Anonyymi

      Kyllä Toyota tekee kalkin muutakin palatakseen oman maineensa ja se alkaa muualla jo näkyä. Ehkä meilläkin fiksummat autoilijat tajuavat sen ennen pitkään? Ruoste, melu, ohut maalaus ja halvimmat komponentit ja surkea laadinvalvonta siinä Toyotan nykyaika.

    • Anonyymi

      Eipä ole tuota relevikaa vielä tullut esiin eikä oikein muutakaan.
      Hyvä on RAV4 phev ollut ajaa ja voimaa paljon.

      • Anonyymi

        Älä huoli, kyllä se osuu kohta sullekin.


      • Anonyymi

        Kenelle on voimaa paljon Ravistimessasi, toki jos Yariksesta rattiin suoraan hyppäsit. Jää vaan odottelemaan relevikaa ja nauti "tehoista"


    • Anonyymi

      Kivempi bongata hinureita ja tipuja kanssa, jotka talvehtii suomessaaa!😂🤣

    • Anonyymi

      Neljä vuotta ajanut RV4 hybridillä ja vieläkin joudun odottelemaan sitä kaameaa relevikaa.

      • Anonyymi

        Koskee näitä uudempia hybridejä.
        Ruoste sulla on jo varmasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koskee näitä uudempia hybridejä.
        Ruoste sulla on jo varmasti.

        On ja kova ruoste.


    • Anonyymi

      Takaisin kutsu japaniaan viedään kaikki RAV IT TOHJOT

      • Anonyymi

        Siis Venäjälle.


    • Anonyymi

      Kyllä relevika iskee jo ehkä vuonna 2045 kun Toyotani elää toista elämää Afrikan mantereella!

      • Anonyymi

        Varmasti sielläkin, kun on ensin piinannut sinua 20-vuotta.


    • Anonyymi

      Kohta 2 vuotta ajettu 2.0 hybridillä ja edelleen odotan tätä releen vikaantumista. No sieltä se tulee jos on tullakseen, en ole vielä 22 vuoden autoiluhistoriani aikana löytänyt viatonta autoa. Merkkejä on ollut Toyota, Volvo, Audi, BMW, Seat, Opel ja Honda.

      • Anonyymi

        Mulla on ollut viaton auto tai oikeastaan kaksikin. Ei kuitenkaan Toyota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on ollut viaton auto tai oikeastaan kaksikin. Ei kuitenkaan Toyota.

        Hienoa!


      • Anonyymi

        Itellä ollut Toyotia, Audia ja Bemari ja Skoda. Kaikissa ollut vikaa.
        Eniten ajoa tai käyttöä estäneet viat
        1. Skoda, pahin
        2. BMW
        3. Audi
        4. Toyota


      • Anonyymi

        Veikkaisin noista merkeistä viattomin olleen Honda, Tojon laatu ei sille pärjää.


      • Anonyymi

        Et omista sellaista tälläkään hetkellä. Odota relevikaa ja Toyota yllättääkin sinut jollain muulla vialla


    • Anonyymi

      Relepohjaan parit jumpperit, kyllä se siitä.

    • Anonyymi

      Miksei Toyotassa ole mitään relevikoja?

      • Anonyymi

        Hehehehehehehehe, mölli. Luithan aloituksen. Tohjossa on relevika. Niih.


      • Anonyymi

        Sun -89 mallissa on niitä muita vikoja, ei relevikoja.


    • Anonyymi

      Miksei Toyotassa ole mitään vikoja?

      • Anonyymi

        heebo, et osaa sitten lukea ja ymmärtää aloitusta. heheheheheheheheh


    • Anonyymi

      Kun ajelee CR-V hybridillä, niin ei tarvitse pelätä relevikoja ja käytellä softapäivityksessä keikkuvan alustan takia. Ristiselän tukikin vakiona...

      • Anonyymi

        Onks toi se Pokemon? Ruma kun piru.


      • Anonyymi

        Ruma kuin rapu!


      • Anonyymi

        Tämä, laatuauto Japanista!


    • Anonyymi

      Samat viat myös C-HR 2.0 hybrid -koneessa.

    • Anonyymi

      Paskaako te tollasil viherpipertäjien autoilla ajelette.Auton tarvii kuluttaa diiselii ainakin 9 l et sillä kehtaa ajaa ja ajan ite toyotalla...vähän pistää nelivetoluisuu niin 15l

    • Anonyymi

      Miksihän relevikaa ei esiinny lainkaan?

      • Anonyymi

        Juu, ei se näy katsastustilastossa, mutta arjessa omistajat ovat suuressa kusessa tuon ja muiden ongelmien kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, ei se näy katsastustilastossa, mutta arjessa omistajat ovat suuressa kusessa tuon ja muiden ongelmien kanssa.

        ”Suuressa kusessa” tilannetta edelleen odotellaan. Kolmas talvi on menossa ja samalla viimeinen tällä autolla ennen kuin vaihtuu uuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, ei se näy katsastustilastossa, mutta arjessa omistajat ovat suuressa kusessa tuon ja muiden ongelmien kanssa.

        Ja tarjouksia pyytävät laumana nyt muihin merkkeihin ja paha yllätys se ettei muut merkit maksa panttimaksua eli ylihyvitystä...


      • Anonyymi

        Lue jotain muuta, kuin sitä ainaista vanhaa katsastustilastoa. Kestää aikansa, kun se näkyy siinä katsastustilastossa lisääntyneinä hylkäyksinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Suuressa kusessa” tilannetta edelleen odotellaan. Kolmas talvi on menossa ja samalla viimeinen tällä autolla ennen kuin vaihtuu uuteen.

        Oikein! Luottopeli on laitettava kiertoon ennen takuun loppumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Suuressa kusessa” tilannetta edelleen odotellaan. Kolmas talvi on menossa ja samalla viimeinen tällä autolla ennen kuin vaihtuu uuteen.

        En minäkään uskaltaisi atoyotaa pitää yhtään päivää, takuuajan päättymisen jälkeen. Taas saa yksi Tojotisti kehua, kuinka ei ollut mitään vikaa ja kilometrejäkin mittarissa jo 60 tkm.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tarjouksia pyytävät laumana nyt muihin merkkeihin ja paha yllätys se ettei muut merkit maksa panttimaksua eli ylihyvitystä...

        Luottomyyjä perii tuplapantin, niin et voi edes myyjää vaihtaa. Kierteestä pääsee irti ainoastaan, kun luottomyyjäsi vaihtaa työpaikkaa kilpailijan leipiin, silloin tilaisuutesi koittaa!!!


    • Anonyymi

      Luotettavuus maine ei kärsi jos asiaa ei jatkuvasti toitoteta joka paikassa ja internetissä aina uusilla aloituksiaa

    • Anonyymi

      Toyota on luotettavin nykyautoista, lapsikin sen tietää.

      • Anonyymi

        Toivottavasti Toyotan ei tarvitse koskaan turvautua niin epätoivoiseen tekoon kuin kansanautokonserni että suunnitelmallisesti ja tarkoituksella alkaisi huijaamaan asiakkaitaan!
        Kusettava konserni ei ainakaan uskottavuutta lisää, maine ja kunniahan ovat jo mennyttä kalua ja laatu sellaista kuin mediat uutisoi.


      • Anonyymi

        Kyllä lapsi tietää, jos se on jo vauvana aivopesty palvomaan Tojotismia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti Toyotan ei tarvitse koskaan turvautua niin epätoivoiseen tekoon kuin kansanautokonserni että suunnitelmallisesti ja tarkoituksella alkaisi huijaamaan asiakkaitaan!
        Kusettava konserni ei ainakaan uskottavuutta lisää, maine ja kunniahan ovat jo mennyttä kalua ja laatu sellaista kuin mediat uutisoi.

        Juuri näin, 180 miljoonaa dollaria sakkoa Usassa.
        3,4 miljardia korvauksia pickuppien runkojen katkeamisen takia Usassa.
        Ja niin monet muut Toyotan ongelmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti Toyotan ei tarvitse koskaan turvautua niin epätoivoiseen tekoon kuin kansanautokonserni että suunnitelmallisesti ja tarkoituksella alkaisi huijaamaan asiakkaitaan!
        Kusettava konserni ei ainakaan uskottavuutta lisää, maine ja kunniahan ovat jo mennyttä kalua ja laatu sellaista kuin mediat uutisoi.

        Juuri näin, 180 miljoonaa dollaria sakkoa Usassa.
        3,4 miljardia korvauksia pickuppien runkojen katkeamisen takia Usassa.
        Ja niin monet muut Toyotan ongelmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti Toyotan ei tarvitse koskaan turvautua niin epätoivoiseen tekoon kuin kansanautokonserni että suunnitelmallisesti ja tarkoituksella alkaisi huijaamaan asiakkaitaan!
        Kusettava konserni ei ainakaan uskottavuutta lisää, maine ja kunniahan ovat jo mennyttä kalua ja laatu sellaista kuin mediat uutisoi.

        Juuri näin, 180 miljoonaa dollaria sakkoa Usassa.
        3,4 miljardia korvauksia pickuppien runkojen katkeamisen takia Usassa.
        Ja niin monet muut Toyotan ongelmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti Toyotan ei tarvitse koskaan turvautua niin epätoivoiseen tekoon kuin kansanautokonserni että suunnitelmallisesti ja tarkoituksella alkaisi huijaamaan asiakkaitaan!
        Kusettava konserni ei ainakaan uskottavuutta lisää, maine ja kunniahan ovat jo mennyttä kalua ja laatu sellaista kuin mediat uutisoi.

        Juuri näin, 180 miljoonaa dollaria sakkoa Usassa.
        3,4 miljardia korvauksia pickuppien runkojen katkeamisen takia Usassa.
        Ja niin monet muut Toyotan ongelmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti Toyotan ei tarvitse koskaan turvautua niin epätoivoiseen tekoon kuin kansanautokonserni että suunnitelmallisesti ja tarkoituksella alkaisi huijaamaan asiakkaitaan!
        Kusettava konserni ei ainakaan uskottavuutta lisää, maine ja kunniahan ovat jo mennyttä kalua ja laatu sellaista kuin mediat uutisoi.

        Juuri näin, 180 miljoonaa dollaria sakkoa Usassa.
        3,4 miljardia korvauksia pickuppien runkojen katkeamisen takia Usassa.
        Ja niin monet muut Toyotan ongelmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin, 180 miljoonaa dollaria sakkoa Usassa.
        3,4 miljardia korvauksia pickuppien runkojen katkeamisen takia Usassa.
        Ja niin monet muut Toyotan ongelmat.

        Mihin unohtui Toyotan päästöhuijaus?


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Tojotassa ei ole vikaa, kyseessä käyttäjän virhe kuten niin monesti aikaisemminkin !

    • Anonyymi

      Rele vaihdettu. Auto toimii.
      Ja vielä yksi vinkki: Rasvatkaa lukot.

    • Anonyymi

      Rele vaihdettu, egr putsattu, öljyt ja yksi koiranluu vaihdettu. ja matka jatkuu 20 tkm 1 vuosi takana. Melko halp... tai kallista..

      • Anonyymi

        Hohohohohohoh. Onko sulla minkälainen koira kun oot sillekerran vuodessa vaihtanut luun. Hihihihihihihihihi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hohohohohohoh. Onko sulla minkälainen koira kun oot sillekerran vuodessa vaihtanut luun. Hihihihihihihihihi

        "..Onko sulla minkälainen koira .."

        Karkeakarvainen korollan ruosteennoutaja !


    • Anonyymi

      Relevika napsuu mulla pahoin, auttaako vaihtaa wv sähköbiili? Pitääkö ostaa jatkoroikka?

    • Anonyymi

      Tämä relevika minua kovasti kiinnostaa, mutta kukaan ei vielä ole antanut vastausta yksinkertaiseen kysymykseeni, jota olen toistanut monessa ketjussa. Onko kenelläkään tietoa siitä, onko releessä sellainen vika, että rele ei vedä, kun vetokelaan kytketään jännite vai eivätkö releen kärjet tee kontaktia, vaikka rele on vetänyt normaalisti. Tämä tieto helpottaisi suuresti viankorjausta.

      • Anonyymi

        Jollakinhan sitä relettäkin ohjataan, joten vian ei tarvitse olla siinä itse releessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jollakinhan sitä relettäkin ohjataan, joten vian ei tarvitse olla siinä itse releessä.

        Jollakinhan sitä relettäkin ohjataan, joten vian ei tarvitse olla siinä itse releessä.

        *************

        Juuri tämän vuoksihan minä tiedustelinkin sitä, vetääkö rele. Jos rele ei vedä pakkasessa, niin silloin vika on todennäköisesti joissakin ohjauspiireissä. Toistan siis vielä kysymykseni, että vetääkö rele pakkasella? Jos rele vetää, niin sitten pitää tarkistaa kärkien toiminta. Kuinka tämä asia voi olla näin hankalaa?


    • Anonyymi

      Huonosti menee. Kaikki keinot on käytetty, ei me keksitty muuta vikaa kuin kuviteltu relevika, mutta kuluupahan aika trollaillessa.

    • Anonyymi

      Eli surkea suunnittelu pilaa Toyotan luotettavuus maineen, hihii! Melko hyvin sanottu. Tosin Toyota on pilannut luotettavuusmainettaan jo viimeiset 10 vuotta kun on heikentänyt laatuaan huimasti hankkimalla ne halvimmat osat ja kiristämällä alihankkijoitaan. Kobe Steelin surkea pelti ja suojaamattomuus heikolla maalipinnalla on aika huono yhdistelmä.

      • Anonyymi

        Ei ole kyseessä huono suunnittelu, vaan tietoinen valinta. Halpa, halvempi, kelpaa!

        Kaikessa säästetään. Luotettavuudella ei ole niin väliä - kaikki menee läpi ja uskovaiset vain ylistää laatua.


    • Anonyymi

      Kesäauto 2021.

    • Anonyymi

      Miksei ole relevikoja?

    • Anonyymi

      Suosittelemme, että asetat auton valmiustilaan noin 60 minuutiksi, ennen kuin sammutat sen uudelleen, ja toista prosessi vähintään kerran viikossa. Älä jätä autosi vartioimatta, kun se on valmiustilassa.

      • Anonyymi

        Lähteekö kylille, jos ei vartioi?


    • Anonyymi

      Kaikki tietää ettei Toyotissa ole vikoja vain ominaisuuksia .

      • Anonyymi

        Ja ominaisuukset ovat erinomaisia tai huonommassa tapauksessa ylivertaisen hyviä.


    • Anonyymi

      Kehitys mennyt alamäkeen pahasti! Corollista hävisi vain ajovalot relevanssi vuoksi, mutta uudemmat hybridit vaativat jo hinuria, korjaamoon päästäkseen!

    • Anonyymi

      Releviat tuntemattomia japseissa.

      • Anonyymi

        Onko relevikaa Rav4 hybrid vuosimallissa 2018 ???
        Vai uusikoppaisissa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko relevikaa Rav4 hybrid vuosimallissa 2018 ???
        Vai uusikoppaisissa ?

        Uusikoppaisissa releviat, myös uusimmassa Corollassa. Kannattaa hybridiä halajavan katsella Honda CR-V hybridin suuntaan. Ei tarvii ajovakautussoftia päivitellä, eikä releitä vaihdella. Veto sähköllä, ei vaihdelaatikkoa, maavara 20cm ja neliveto kardaanilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko relevikaa Rav4 hybrid vuosimallissa 2018 ???
        Vai uusikoppaisissa ?

        Vika ei ole releessä vaan releen ohjauspiirissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vika ei ole releessä vaan releen ohjauspiirissä.

        No sittenhän sen releen siirtoyritykset toiseen paikkaan ovat aivan turhia. Vika on isompi ja työläämpi korjata, jos releen ohjaus ei toimi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sittenhän sen releen siirtoyritykset toiseen paikkaan ovat aivan turhia. Vika on isompi ja työläämpi korjata, jos releen ohjaus ei toimi.

        Jos vika olisi releessä, niin ongelma olisi helppo ja halpa korjata vaihtamalla rele. Ehjää relettä on turha vaihtaa, jos heräte puuttuu, se on liian heikko tai siinä on disgnostiikan kannalta liiallinen viive.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos vika olisi releessä, niin ongelma olisi helppo ja halpa korjata vaihtamalla rele. Ehjää relettä on turha vaihtaa, jos heräte puuttuu, se on liian heikko tai siinä on disgnostiikan kannalta liiallinen viive.

        Käsittääkseni niitä releitä juurikin vaihdetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsittääkseni niitä releitä juurikin vaihdetaan.

        Ei kai asentaja muuta voi eikä edes osaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsittääkseni niitä releitä juurikin vaihdetaan.

        Tee se itse miehet lämmittää käsissään releitä, jos Toyota ei lähde käyntiin. Sitten hörähtää. Jos ohjausvika, niin tuolla ei mitään merkitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vika ei ole releessä vaan releen ohjauspiirissä.

        Tai liian ohuissa johtimissa. Käynnistysvaiheen iso virtapiikki aiheuttaa liian suuren jännitehäviön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusikoppaisissa releviat, myös uusimmassa Corollassa. Kannattaa hybridiä halajavan katsella Honda CR-V hybridin suuntaan. Ei tarvii ajovakautussoftia päivitellä, eikä releitä vaihdella. Veto sähköllä, ei vaihdelaatikkoa, maavara 20cm ja neliveto kardaanilla.

        Honda on paljon parempi.


    • Anonyymi

      Kakka vehe ei siis sovellu siberiaan?😝😝

    • Anonyymi

      Missä vikarele, kolme vuotta jo odoteltu? Ei ole kyllä muitakaan vikoja.
      Kulutus mitätön kun osaa ladata itsensä.

    • Anonyymi

      Kaikissa Toyotan hybrideissä on sama ongelma, Ei pelkästään RAV4ssä. Tässä tarinaa Corollasta.

      "Joulukuisena päivänä pakkasta oli 17 astetta. Ei siis mitenkään erityisen hyytävää Oulun olosuhteissa, mutta Alexey Zerkinin kesäkuussa käyttöön otettu uusi Toyota Corolla Hybrid ei inahtanutkaan, kun kuskin piti lähteä ajamaan kuntosalilta kotiin."

      https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-k/4207162

      • Anonyymi

        Kappas, yksi vika on löytynyt Corollaankin, muissa tuhansissa ei mitään vikaa, ei pienintäkään vikaa.


    • Anonyymi

      Relevikaa on teillä päänupissa. Jaa että mistä tiedän ?

      No siitä kun CT200h 1.8l hybrid pikkuakku ja releet on myös takakontissa ja silti se on maailman luotettavin auto !

      Toyotan hybridijärjestelmissä ei ole todettu vikoja jos osaa autoja käyttää myös talvella.

      • Anonyymi

        Jämpti on näin. Piste.


      • Anonyymi

        Toyotat ovat riesa kuluttajavirastollekin. Pakkasongelmaisia tojokuskeja on jonoksi asti kun tojon kädettömät eivät osaa korjata toistuvia vikoja.

        "Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."


    • Anonyymi

      Tuolla toisessa ketjussa pohditaan kuinka monta jarruviallista Yarista löytyisi jos testattaisiin 1.000 autoa. Pohjana pohdinnalle siis se että TM.n kahdesta testatusta autosta molemmat olivat viallisia. Kukaan ei pysty laskemaan tuosta kahden otannasta kuinka paljon viallisia yksilöitä olisi tuhannen auton otannassa.
      Se mitä pystytään laskemaan on se että mikä eri vikaantumisprosenteilla on todennäköisyys sille että kun ottaa sattumanvaraiseisesti kaksi autoa tuhannesta niin molemmat niistä ovat viallisia.

      Esimerkki. Jos tuhannesta autosta sata on viallisia niin kahden auton otannassa todennäköisyys saada kaksi viallista on 100/1000 x 100/1000 joka antaa tulokseksi 1%. Eli vain kerran sadasta yrityksestä saa kaksi viallista kun testaa kaksi autoa tuhannesta.

      Vastaavasti vikaprosentilla 20 todennäköisyys on 4%
      Vikaprosentti 30 --> 9%
      Vikaprosentti 40 --> 16%
      Vikaprosentti 50 --> 25%
      Vikaprosentti 60 --> 36%
      Vikaprosentti 70 --> 49%
      Vikaprosentti 80 --> 64%
      Vikaprosentti 90 --> 81%
      Vikaprosentti 100 --> 100%

      En lähde sotkemaan tähän hajontaa tai muita "fiksumpia" termejä koska meillä ei ole mitään pohjaa lähteä arvioimaan tarvittavia arvoja.
      Tuosta jokainen maalaisjärjellä päätellä että vikaprosentin pitää olla melko korkea jotta kahdesta testatusta molemmat ovat viallisia

    • Anonyymi

      Motonetistä ei saa kuin voiteluainetta Toyotaan, kaikki muu marmori tiskiltä 🐷 hintaan?

    • Anonyymi

      On siellä paljon muitakin ongelmia, jopa jarruissa, ruostuminen ja asioista ymmärtävällä ajo-ominaisuudet. No aina meillä löytyy hölmöjä ostamaan ylihintaista surkeaa kinkiä.

      • Anonyymi

        No ei kyllä kannata skhoda otkaaviaa ostaa ku tollasii onkelmii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei kyllä kannata skhoda otkaaviaa ostaa ku tollasii onkelmii

        Mitä kelien onkelmii on Toyotassa jos niitä hinataan pohjosesta etelään korjattavaks?
        Ja korjaamo nostaa kädet ylös ei voi korjata ei siis ongelmaa.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      MInun Corolla v.2019 1.8 hybridissä.(Farmari)Alkoi rele ongelmat sateisella.ilmalla.Toukokuussa on aika ajoin tänne Marraskuulle jatkunut.
      Minulla on ollut viisi Toyotaa kaikissa muissa ei ollut mitään vikaa.mm.Auris 1.8 hybridi v.2017 ei ollut ongelmia.Nyt 14.11.2022 lupasivat huollossa vaihtaa releen.
      Katsotaan ,sitten meneekö takuuseen.Takuu meni umpeen 15.07.2022

    • Anonyymi

      Honda hybrid ja ei tarvii vikojen kanssa painiskella. Tekniikkakin on parempi.

      • Anonyymi

        mikä mönkiä vai manki?


    • Anonyymi

      Akun lämmitys elementti kuluttaa virtaa ja on todella sikahintsu erikois- malli, kolmen vuoden välein saa vaihtaapi!

    • Anonyymi

      Vahvistan releongelman, tai ainakin ongelman. Näyttöön tulee:

      hybridijärjestemän toimintahäiriö vie auto huoltoon
      tarkista moottori vie auto huoltoon

      Pakkasta -16. Hinurin lavalle meni oma 2.0 Corolla hybrid 70tkm/3v

    • Anonyymi

      Mites onko rele ongelma vielä kiusannut, harkinnassa uudempi vähänkäytetty corolla tai yaris, mutta mietityttää jos se jää kovilla pakkasilla tielle? Missä malleissa rele ongelmaa on, onko korjaukset/hinaukset menneet takuuseen?

      • Anonyymi

        Osta Civic tai Jazz. Ei tuollaisia ongelmia. Tehty Japanissa, eikä missään ranskassa.


      • Anonyymi

        Ongelmaiset mallit: Yaris, Corolla C-HR, RAV4 ja Camry.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ongelmaiset mallit: Yaris, Corolla C-HR, RAV4 ja Camry.

        Myös Auris hybrid on ongelmallinen.


    • Anonyymi

      Yhtään releongelmaa ei ole havaittu.

      • Anonyymi

        Releongelmia on havaittu todella runsaasti. Myös esim. Corollassa ja C-HR:ssä.


      • Anonyymi

        Toyota tykkää, kun asiakkaat kiistävät kaikki viat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota tykkää, kun asiakkaat kiistävät kaikki viat.

        Eivät ihan kaikki. Facebookin Toyota / Lexus sähkö- ja hybridiautoilijat ryhmässä on runsaasti keskustelua tuosta releongelmasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Releongelmia on havaittu todella runsaasti. Myös esim. Corollassa ja C-HR:ssä.

        Onko se juuri tämä relevika jonka takia toyota on hinatuin joissain hinaustilastoissa?


    • Anonyymi

      Forddin hybridissä sama tekniikka. Sama rele ja sama toyotqn hybriidi akku takapenkillä.
      Myös bmw käyttää samaa tekniikkaa toyotqn hybridi järjestelmää

    • Anonyymi

      Kondensoituva kosteus on ongelma myös muille .

    • Anonyymi

      Tämä relejuttu on näitä ikuisuusasioita, josta yksikään valittaja ei tiedä mitään. Olen monessa ketjussa tästä aiheesta vääntänyt, mutta kukaan ei ole koskaan osannut antaa vastausta ihan yksinkertaiseen sähkötekniseen kysymykseen. Yritetään nyt vielä kerran.

      Kysyn nyt kaikilta valittajilta, onko relevika vetokelassa vai eivätkö kärjet tee kontaktia? Rele on hyvin yksikertainen komponentti, jossa vikaa voi olla vain kahdessa paikassa. Jos vetokelan käämi on poikki, niin rele ei vedä. Jos taas kärjet ovat likaiset, niin rele ei yhdistä. Mitään muuta vikaa releessä ei voi olla. Merkkiliike taatusti osaa korjata näin yksinkertaisen relevian.

    • Anonyymi

      Releongelmaa ei edelleenkään ole kyllä havaittu.

      • Anonyymi

        Olen yli kolme vuotta ajellut itselataavalla hybridi-Toyotalla, eikä mitään toimintahäiriöitä ole autossa esiintynyt kesällä eikä talvellakaan. Mistähän tämä urbaanilegenda releviasta on saanut alkunsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen yli kolme vuotta ajellut itselataavalla hybridi-Toyotalla, eikä mitään toimintahäiriöitä ole autossa esiintynyt kesällä eikä talvellakaan. Mistähän tämä urbaanilegenda releviasta on saanut alkunsa.

        Näitä relevikoja on hirvittävän paljon. Löytyy esim. Facebookin Toyota/Lexus sähköautoilijat ja -hybridiautoilijat palstalta todella paljon juttua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näitä relevikoja on hirvittävän paljon. Löytyy esim. Facebookin Toyota/Lexus sähköautoilijat ja -hybridiautoilijat palstalta todella paljon juttua.

        Näissäkään jutuissa ei kukaan ole kertonut sitä, mikä siinä releessä on oikein vikana. Onko tämä tosiaan niin vaikea asia. On vain kaksi mahdollisuutta eli vetokela on poikki tai kärjet eivät ykdistä. Olisiko nyt ihan mahdotonta julkaista tämä tieto, kumpi vika releessä on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näissäkään jutuissa ei kukaan ole kertonut sitä, mikä siinä releessä on oikein vikana. Onko tämä tosiaan niin vaikea asia. On vain kaksi mahdollisuutta eli vetokela on poikki tai kärjet eivät ykdistä. Olisiko nyt ihan mahdotonta julkaista tämä tieto, kumpi vika releessä on?

        Tuskinpa sitä kukaan on tutkinut, onko vika releen kelan puolella vai koskettimen puolella. Mitä sillä tiedolla edes tekee? Vian aiheuttaja kyllä tiedetään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskinpa sitä kukaan on tutkinut, onko vika releen kelan puolella vai koskettimen puolella. Mitä sillä tiedolla edes tekee? Vian aiheuttaja kyllä tiedetään.

        " Tuskinpa sitä kukaan on tutkinut, onko vika releen kelan puolella vai koskettimen puolella. Mitä sillä tiedolla edes tekee? Vian aiheuttaja kyllä tiedetään. "


        Nyt alan ymmärtää sitä, miksi releen viasta aina höpistään. Onko tosiaan mahdotonta selvittää se, onko vika vetokelassa vai releen kärjissä? Minä olen niin paljon ollut sähköhommissa, että selvittäisin tuon vian hetkessä. Jos tiedät vian aiheuttajan, niin kertoisitko sen ystävällisesti meillekin. Sinun pitää valita vain kahdesta vaihtoehdosta. Aiheutuuko vika vetokelasta vai releen kärjistä? Voisiko tämän tiedon viimein saada julkiseksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Tuskinpa sitä kukaan on tutkinut, onko vika releen kelan puolella vai koskettimen puolella. Mitä sillä tiedolla edes tekee? Vian aiheuttaja kyllä tiedetään. "


        Nyt alan ymmärtää sitä, miksi releen viasta aina höpistään. Onko tosiaan mahdotonta selvittää se, onko vika vetokelassa vai releen kärjissä? Minä olen niin paljon ollut sähköhommissa, että selvittäisin tuon vian hetkessä. Jos tiedät vian aiheuttajan, niin kertoisitko sen ystävällisesti meillekin. Sinun pitää valita vain kahdesta vaihtoehdosta. Aiheutuuko vika vetokelasta vai releen kärjistä? Voisiko tämän tiedon viimein saada julkiseksi?

        Luulis että vika ei oo vetokelassa. Tai se ei oo ainakaan poikki. Sanoovat että rele on jossain takatilassa mutta kojelaudan alta räpätys kuuluu kun ei lähde käymään. Kun sahaa akun aika tyhjäksi ja lataapi sen niin se vikavalo poistuu ja lähtee käymään. Sisä tilan lämmitin on koko ajan päällä. Tämä vika esiintyy -10 asteen pakkasilla tai enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Tuskinpa sitä kukaan on tutkinut, onko vika releen kelan puolella vai koskettimen puolella. Mitä sillä tiedolla edes tekee? Vian aiheuttaja kyllä tiedetään. "


        Nyt alan ymmärtää sitä, miksi releen viasta aina höpistään. Onko tosiaan mahdotonta selvittää se, onko vika vetokelassa vai releen kärjissä? Minä olen niin paljon ollut sähköhommissa, että selvittäisin tuon vian hetkessä. Jos tiedät vian aiheuttajan, niin kertoisitko sen ystävällisesti meillekin. Sinun pitää valita vain kahdesta vaihtoehdosta. Aiheutuuko vika vetokelasta vai releen kärjistä? Voisiko tämän tiedon viimein saada julkiseksi?

        Mitä sillä tiedolla teet? Sama rele toimii kuivatuksen jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulis että vika ei oo vetokelassa. Tai se ei oo ainakaan poikki. Sanoovat että rele on jossain takatilassa mutta kojelaudan alta räpätys kuuluu kun ei lähde käymään. Kun sahaa akun aika tyhjäksi ja lataapi sen niin se vikavalo poistuu ja lähtee käymään. Sisä tilan lämmitin on koko ajan päällä. Tämä vika esiintyy -10 asteen pakkasilla tai enemmän.

        Jännite on liian matala, siitä se johtuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jännite on liian matala, siitä se johtuu.

        Onhan värkki kun pitää releitä kuivatella.


    • Anonyymi

      Olisipa tuo relevika ainoa ongelma, mutta kun ongelmia on kokoajan vaan enemmän ja enemmän.

      • Anonyymi

        Mitä ongelmia, kerro?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ongelmia, kerro?

        Päässä humisee ku trafi ilmottaa lukemia.


    • Anonyymi

      Mikseihän koskaan tule relevikoja Toyotiin?

      • Anonyymi

        Googleta Toyota hybrid relay problem, niin kyllä ymmärrät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Googleta Toyota hybrid relay problem, niin kyllä ymmärrät.

        Ei yhtään osumaa, kaikki jos on yleensä sattunut niin korjattu Toyotan ylitsevuotavan ystävällisen markkinoiden pisimmän takuun puiteissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei yhtään osumaa, kaikki jos on yleensä sattunut niin korjattu Toyotan ylitsevuotavan ystävällisen markkinoiden pisimmän takuun puiteissa.

        Valtavasti tuntuu olevan Toyotissa esim. tuota relevikaa. Taitaa pisin takuu olla Kialla/Hyundailla, seitsemän vuotta. Mutta mitä takuut korvaa on eri juttu. Takuiden hinta on leivottu auton hinnan sisään.

        https://www.rav4world.com/threads/cold-weather-issues-with-rav4-hybrid.302786/page-5


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtavasti tuntuu olevan Toyotissa esim. tuota relevikaa. Taitaa pisin takuu olla Kialla/Hyundailla, seitsemän vuotta. Mutta mitä takuut korvaa on eri juttu. Takuiden hinta on leivottu auton hinnan sisään.

        https://www.rav4world.com/threads/cold-weather-issues-with-rav4-hybrid.302786/page-5

        Kialla ja Toyotalla kaikkein kalleimmat huollot. Maksaa tuhansia euroja ylläpitää takuu. Hölmöt maksaa ja merkkihuolto nauraa.


    • Anonyymi

      Montakohan vuotta pitää olemattomia vikoja vielä odotella?

    • Anonyymi

      Toyotan releviat on olemattomia, kuten muutkin viat.

      • Anonyymi

        "Hybridi hyytyi pak­ka­sil­la – Alexey Zerkin on kyl­läs­ty­nyt uutena os­ta­man­sa auton jat­ku­viin ja tois­tu­viin on­gel­miin
        Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."

        "Joulukuisena päivänä pakkasta oli 17 astetta. Ei siis mitenkään erityisen hyytävää Oulun olosuhteissa, mutta Alexey Zerkinin kesäkuussa käyttöön otettu uusi Toyota Corolla Hybrid ei inahtanutkaan, kun kuskin piti lähteä ajamaan kuntosalilta kotiin.

        – Tuijotin kojelautaa ja yritin käynnistää autoa monta, monta kertaa."

        https://www.lapinkansa.fi/hybridi-hyytyi-pakkasilla-alexey-zerkin-on-kyllast/4207162


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hybridi hyytyi pak­ka­sil­la – Alexey Zerkin on kyl­läs­ty­nyt uutena os­ta­man­sa auton jat­ku­viin ja tois­tu­viin on­gel­miin
        Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."

        "Joulukuisena päivänä pakkasta oli 17 astetta. Ei siis mitenkään erityisen hyytävää Oulun olosuhteissa, mutta Alexey Zerkinin kesäkuussa käyttöön otettu uusi Toyota Corolla Hybrid ei inahtanutkaan, kun kuskin piti lähteä ajamaan kuntosalilta kotiin.

        – Tuijotin kojelautaa ja yritin käynnistää autoa monta, monta kertaa."

        https://www.lapinkansa.fi/hybridi-hyytyi-pakkasilla-alexey-zerkin-on-kyllast/4207162

        Toyotat eivät pakkasilla liiku.


    • Anonyymi

      Yksittäistapaus.

      • Anonyymi

        Ei todellakaan. Tässäkin ketjussa on ongelmista kerrottu, netistä ja kuulemma Facebookista löytyy hirveästi lisää.


    • Anonyymi

      Miksi Toyotat ovat viattomia?

      • Anonyymi

        Miksi Toyotissa on hirveästi vikoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi Toyotissa on hirveästi vikoja?

        Miksi Toyotissa ei ole koskaan vikoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi Toyotissa ei ole koskaan vikoja?

        Lue yläpuolelta, Tojot eivät edes käynnisty.


    • Anonyymi

      Ne releet voisi purkaa illalla pois ja pistää sisälle lämpöiseen. Aamulla taas takaisin paikalleen.

      • Anonyymi

        Miksi? Onko se sama asia kun vaggineitten akut pitää kiikuttaa aina sisälke lämpimään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi? Onko se sama asia kun vaggineitten akut pitää kiikuttaa aina sisälke lämpimään?

        Toyota ei käynnisty muuten.


    • Anonyymi

      Mik oo toijoitissa vikaa koskaa

      • Anonyymi

        Tuntuu olevan pelkkää vikaa.


    • Anonyymi

      Pakkaspäivä oli ja Tojot liikkuivat hinurien lavoilla.

      • Anonyymi

        Ei pääse vaarit bingoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pääse vaarit bingoon.

        Eikä terveyskeskukseen.


      • Anonyymi

        Kuka viitsii ajaa autolla pakkasella? Mieluummin istun kotona lämpimässä takkatulen ääressä, siemailen vuosikertaviskiä ja poltan sikaarin.


    • Anonyymi

      Releen syyttämisellä peitetään isompaa ongelmaa. Rele ei vedä, jos se ei saa herätettä.

    • Anonyymi

      Yksittäistapaus.

      • Anonyymi

        Tuhansia yksittäistapauksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuhansia yksittäistapauksia.

        Tuo yksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo yksi.

        Tuhansia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuhansia.

        Vain se yksi.


    • Anonyymi

      Minkä maineen?

    • Anonyymi

      Ikävä homma.

      • Anonyymi

        Ikävä yksittäistapaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikävä yksittäistapaus.

        Tuhansia ikäviä yksittäistapauksia.


    • Anonyymi

      Hankalalle vaikuttaa.

      • Anonyymi

        Ei taida saada kuntoon.


    • Anonyymi

      Maine on jo mennyt.

      • Anonyymi

        Niin on.

        Eri automerkkien todennäköisyys tarvita hinausta vaihtelee Ifin tilastojen perusteella huomattavasti.

        Kun hinausten määrä suhteutetaan vakuutettujen autojen määrään, tarvitsevat BMW:t, Mercedes-Benzit ja Audit hinausta selvästi useimmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on.

        Eri automerkkien todennäköisyys tarvita hinausta vaihtelee Ifin tilastojen perusteella huomattavasti.

        Kun hinausten määrä suhteutetaan vakuutettujen autojen määrään, tarvitsevat BMW:t, Mercedes-Benzit ja Audit hinausta selvästi useimmin.

        Tässä oikea tilasto:

        Suuri ADAC:in tiellejättämistilasto on julkaistu:

        1 .Mitsubishi ASX
        2. Volvo XC40
        3. BMW 2-sarja
        4. BMW X1
        5. Audi A3
        6. BMW X2
        7. VW T-Roc
        8. Mitsubishi Eclipse Cross
        9. BMW 1-sarja
        10. Seat Ateca
        11. Mazda CX-5
        12. VW Golf
        13. Audi Q2
        14. Audi Q3
        15 Mercedes Benz GLA
        16. Seat Leon
        17. Mercedes Benz A-sarja
        18. Renault Kajar
        19. VW Tiguan
        20. Hyundai Tucson
        21. Skoda Karoq
        22. VW Caddy
        23. Mercedes Benz B-sarja
        24. Mercedes Benz CLA
        25. Kia Ceed
        26. Ford Tourneo/Transit Connect
        27. Peugeot 3008
        28. Peugeot 308
        29. Ford C MAX
        30. Fiat Tipo
        31. Dacia Duster
        32. Hyundai i30
        33. Kia Sportage
        34. VW Touran
        35. Ford Focus
        36. Nissan Qashqai
        37. Mazda 3
        38. Citroen Berlingo
        39. Renault Megane
        40. Opel Astra
        41. Ford Kuga
        42. Dacia Docker
        43. Renault Scenic
        44. Toyota Corolla
        45. Toyota C-HR

        Sijoille 1-7 sijoittuneiden autojen vikojen määrä oli erittäin matala (vikaindeksi 0.9-1.4), sijoilla 8-28 matala (vikaindeksi 1.7-3.8), sijoilla 29-42 keskiverto (vikaindeksi 4.1-6.5), sijalla 43 korkea (vikaindeksi 7.6) ja sijoilla 44-45 erittäin korkea.

        https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/unfall-schaden-panne/adac-pannenstatistik/


    • Anonyymi

      Aloitettu 2021-02-04 12:18:37

    • Anonyymi

      On se kovaa kun pitää relevian vuoksi nostaa tuollainen meteli. mitenkäs ne hajonneet DSG-askit ja jakopäät (eli koko neet) ?

      20e rele on iso juttu kun vertaa 4000e vaihteistoremottiin joo....

      • Anonyymi

        Entäs Tojon hajoavat D4D-dieselit ym.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs Tojon hajoavat D4D-dieselit ym.

        Juu, pieni ongelma muutamien suhteen oli parikymmentä vuotta sitten.


    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

      Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      5
      2452
    2. Pilasit mun

      Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1617
    3. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1356
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

      Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

      18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

      Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1044
    8. Syntymäpäivä

      Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    9. Olet tärkeä

      mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      919
    10. Vaikutat mukavalta ja

      hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe