Aihe

Skoda octavia 2015 webasto ei toimi

Anonyymi

Hei,

Mikä voisi olla vikana, webasto ei lähde päälle ajastettuna tai kauko-ohjaimella.
Vikakoodit luettu, ei vikakoodia. Ajomatkat pitkiä olleet. Kauko-ohjaimessa vilkkuu vihreä valo,kun painaa lämmityksen päälle. Akku?

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sökö sökö söö Helkama auto fiksaa kuntoon!

      • Anonyymi

        Millä tavalla sökö sökö söö? Millä tavalla helkama auto fiksaa kuntoon?


    • Anonyymi

      Siinä on tuuletustila päällä. Paina kaksi kertaa yhtä aikaa radiokauko-ohjaimen ON ja OFF-nappuloita sekunnin sisällä, niin tila vaihtuu. Kun lämmitystila on päällä, niin punainen valo vilkkuu.

      • Anonyymi

        Ei onnistunut, sieltä sisältä voi myös vaihtaa tuuletus ja lämmitys tilan ajastettuna, kun vaihtaa lämmitystilan ei toimi siltikään. Mietin,että voiko olla akusta, on alkuperäinen n. 5-6vuotta vanha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei onnistunut, sieltä sisältä voi myös vaihtaa tuuletus ja lämmitys tilan ajastettuna, kun vaihtaa lämmitystilan ei toimi siltikään. Mietin,että voiko olla akusta, on alkuperäinen n. 5-6vuotta vanha.

        Mitä mietit käy mittauttamassa akun kunto, sillähän se selviää. Yleensähän nämä webastot ja eperit eivät käynnisty, jos akun varaustila liian matala.

        Nykyisin merkistä riippumatta näitä akkuja saa vaihdella jo parin vuoden ikäisistä autoista.
        Lieneekö syynä akkuteollisuuden heikentämä laatu, vai nämä liiat sähkövitkuttimet ja tingeltangelit, joita joka autosta tahtoo liiaksi löytyä. Ne ja lyhyet ajomatkat ja pulma on valmis. Yksi pää syy akun kestoon taitaa olla nämä sammutusautomatiikat. Kaupunkiajossa akku on kyllä kovilla.

        Tietysti tässäkin tuolla aloittajalla taisi olla vain yhden automerkin provotarkoitus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä mietit käy mittauttamassa akun kunto, sillähän se selviää. Yleensähän nämä webastot ja eperit eivät käynnisty, jos akun varaustila liian matala.

        Nykyisin merkistä riippumatta näitä akkuja saa vaihdella jo parin vuoden ikäisistä autoista.
        Lieneekö syynä akkuteollisuuden heikentämä laatu, vai nämä liiat sähkövitkuttimet ja tingeltangelit, joita joka autosta tahtoo liiaksi löytyä. Ne ja lyhyet ajomatkat ja pulma on valmis. Yksi pää syy akun kestoon taitaa olla nämä sammutusautomatiikat. Kaupunkiajossa akku on kyllä kovilla.

        Tietysti tässäkin tuolla aloittajalla taisi olla vain yhden automerkin provotarkoitus.

        Kyllä akut kestää nykyäänkin useampia vuosia kuin 2-3 vuotta jos autoaan ja lämmittimiä käyttää oikein. Jos ajaa vähän ja käyttää Webastoa, niin akkua pitäisi joskus latailla. Alentunut kapasiteetti ja/tai vähäinen polttoaineen määrä eikä lämmitin käynnisty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei onnistunut, sieltä sisältä voi myös vaihtaa tuuletus ja lämmitys tilan ajastettuna, kun vaihtaa lämmitystilan ei toimi siltikään. Mietin,että voiko olla akusta, on alkuperäinen n. 5-6vuotta vanha.

        Akun varaustilan voi tarkistaa painamalla mittariston set-näppäintä niin kauan, että näyttöön tulee teksti battery status. Vapauta näppäin ja varaustila näkyy prosentteina. Jos varaustila alle 80%, niin Webastoa ei kannata käyttää.


    • Anonyymi

      Autosähkökorjaamo tutkii tuo helposti ja nopeasti.
      Suosittelen käymään sellaisessa jossa asennetaan kyseisiä lämmittimiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi koronan annetaan nyt levitä?

      Miksi rajoitustoimet ei astu voimaan heti. Nyt annetaan lomalaisten levittää virusta ympäri maata. Lisäksi rajat on auki ja virus leviää sieltäkin. Tä
      Maailman menoa
      376
      4719
    2. Miksi suomalaiset eivät lähde mellakoimaan kaduille?

      Minä pitkän työuran ravintolayrittäjänä tehneenä ja kohta kotini, kesämökkini ja yritykseni menettäneenä, olisin valmis lähes mihin vain, seurauksista
      Maailman menoa
      363
      3403