Orimattilan Asunnot eilen, tänään, nyt

Anonyymi

Avataan Orimattilan Asuntojen asukkaille ja kaupunkilaisille keskustelupaikka tälle palstalle. Mitä mieltä olet Vuokrataloyhtiön nykymenosta verrattuna esimerkiksi Kivisen aikaan? Asiakaspalvelu, suhtautuminen asukkaan ongelmiin, miten asiat hoidettiin,saitko apua ongelmiin jne? Sana on vapaa.

173

4459

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Erkki Kivisen aikaan ei ollut häiriköintiä, eikä kaikki hampit saaneet asuntoa kerrostaloista. Nykyisin näitä hamppeja on majoitettu normiasuntoihin ja siitä vääjäämättä aiheutunee negatiivisia seuraamuuksia.
      Kyllä Erkki Kivinen oli paras isännöitsijä mitä vuokra-asunnoissa on koskaan ollut.

    • Anonyymi

      Oli ongelmia Orimattilan Vuokratalojen kanssa vesilaskusta. Otin yhteyttä Kuluttajaneuvontaan, mutta sen asiantuntija lähti lomille ja oli palaamassa vasta, kun eräs kriittinen kuunvaihde olisi jo ohi. Kuunvaihteen jälkeen hän tuli reippaana takaisin kyselemään miten asiat olivat menneet. Olin onneksi saanut toisen virkailijan hoitamaan asiaa sillä aikaa, mutten ollut vieläkään saanut rahoja tililleni. Asioiden selvittelyt taas tämän alkuperäisen virkailijan kanssa äityivät silti riitelyksi ja lopulta hänen pimahtamiseensa. Enpä itsekään ihan loogisesti aina vastaillut, mutta hän alkoi loppua kohden sekoilla kaikissa päivissä ja faktoissa eikä hänen vikoissa viesteissään ollut enää järjen hiventäkään. Seuraavaksi pari viestiämme juuri ennen virkailijan sekoamista (niin että niistä on poistettu yhteystiedot).

      [MINÄ 02.03.2022 kello 15.15]
      Kirjoitit: "pyydän lähettämään vielä vuokranantajan kanssa käydyn viestittelyn kokonaisuudessaan minulle katsottavaksi"??

      Ei ole mitään vitun viestittelyä sen enempää kuin jo kerroin. Olen jo sanonut ettei ne saatanan Vuokratalot vastaa sieltä. Miten sulla menee kaikki ohi mitä sinulle laitan viestiä??

      *** ***

      [KKV:n asiantuntija: 02.03.2022 kello 15:19]
      Hei!

      Kuluttajaneuvonnassa vastaamme asiallisiin kysymyksiin ja pyydän siistimään
      näitä viestejä, jos haluatte asian käsittelyä jatkaa.

      Tarkennan vielä, mitä tarkoitin: jos tällä viikolla tulee uusia vastauksia, lähettäkää ne katsottavakseni. Haluaisin koko viestittelyn välitettynä. Siis ei kopioituna pätkissä, vaan yhtenäisenä viestiketjuna, jossa päivämäärät ja kellonajat näkyvät myös ja kaikki omat lähettämänne viestit mukana. Kiitos!

      Ystävällisin terveisin

      *** ***

      [MINÄ 02.03.2022 kello 16:59]
      No, onneksi vastaukseni oli asiallinen, jotta vastasit ;). Olit todellakin epäselkeä viestissäsi. Ongelmani on KOKO ajan ollut ettei Vuokratalot vastaa mitenkään ja nytkin ilmoitin että te saatatte nyt taas joutua ottaa sinne yhteyttä puolestani, KOSKA HE EIVÄT VASTAA. Viestissäsi oli myös "Hienoa kuulla, että edes joku vastaus on viime perjantaina tullut.". On siis outoa lukea sinun olettavan meillä olevan vielä joku ihan viestittely tällä viikolla.

      Odottelen tämän viikon sitä että maksavatko he rahan, kuten olen tässä jo monta kuukautta tehnyt tähänkin asti :)

      Ystävällisin terveisin:

      *** ***
      *** ***

      [MINÄ 14.03.2022 kello 11:09]
      En tiedä mitä tarkoitit "koko viestittelyllä" (vaikka sitä yritit tarkentaa) ja itse tuossa mukaan laittamassani viestissäni (Lähetetty 02.03.2022 kello 16:59) tarkoitin ettei HEILTÄ ole tullut mitään ja ongelmani oli siis HEIDÄN passiivisuus. "Viestittely" on siis ollut hyvin yksipuolista, mutta huomasin juu tänään ettei sinulle ole mennyt aivan kaikkia MINUN lähettämiäni viestejä eli näyttäisi YKSI viestini sieltä tammikuulta puuttuvan, sellainen jossa pyysin korkoa.

      Sanoit minulle 02.03. kello 15:19:
      "Tarkennan vielä, mitä tarkoitin: jos tällä viikolla tulee uusia vastauksia, lähettäkää ne katsottavakseni. Haluaisin koko viestittelyn välitettynä. Siis ei kopioituna pätkissä, vaan yhtenäisenä viestiketjuna, jossa päivämäärät ja kellonajat näkyvät myös ja kaikki omat lähettämänne viestit mukana. Kiitos!"

      Minun piti siis vain odottaa maaliskuun ensimmäinen viikko sitä varten josko Vuokrataloilta tulisi rahaa tai jotain vastausta. Ei tullut, mutta itse lähetin viestin heille 03.03. ja lähetin sinullekin 04.03..

    • Anonyymi

      Vuokrataloilla on uusi johtaja nimeltään Tiina mattila. Hänellä on kova urakka saaHa yhtiö taas toimimaan. Onko tietoa miten makaa Orimattilan Yrityskiinteistöt joka sekin oli Kivisen aikaan hyvässä kunnossa?

    • Anonyymi

      Ehdottomasti paras vaihtoehto on Perustava Oy. Yli sadan euron ostoksesta saa retkikirveen kaupan päälle. Suosittelen lämpimästi kaikille ja muillekin!

      • Anonyymi

        Onko tämä retkikirves hyvä ja onko tällä Perustavalla liikettä keskustassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tämä retkikirves hyvä ja onko tällä Perustavalla liikettä keskustassa?

        Ehdottomasti paras kirves. Liikkeestä en tiiä


    • Anonyymi

      Ja Perustavan entinen työntekijä parhaista paras monitoimimies. Tietäjät tietää.

      • Anonyymi

        Mr. Hyppyri nenä, parhaista parhain monitoimimies. Kyllä on komea nenä kaverilla.


    • Anonyymi

      Kaikkitietävä Raksa-Rane! Missä luuraat mätisäkki? Tulehan keräämään pyllynkarvasi keittiönpöydältä. Se on kulta siivouspäivä tänään.

      - Timo

    • Anonyymi

      Joutilaat taas avanneet uuden parjaus ketjun. Mikä motiivi aloittajalla. Perustavan jutut parhaat tässä ketjussa.

    • Anonyymi

      Kivisen aika paras. Tämä kaksikko sai niin paljon tuhoa aikasiksi mutta ei se uusikaan sen parempi ole. Ei toimi kommunikointi heidän kanssaan millään tavalla puhumattakaan huoltohommat jotka kestää pitkään. Siksi niitä asuntoja on enemmän tyhjillään mitä heidän sivut näyttää. Suurin syy tähän on liian kalliit vuokra asunnot sekä vesi eli otetaan per henkilö sekä kulutuksen mukaan.

      • Anonyymi

        Kyllä tällä uudella johtajalla on osaamista myös rakennusalalta. Hän vaikuttaa hyvältä valinnalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tällä uudella johtajalla on osaamista myös rakennusalalta. Hän vaikuttaa hyvältä valinnalta.

        Jokaisella on omat mielipiteet asiaan. Tämä "uusi " on ollut aikaisemminkin tuolla töissä joten 👎. Siinä on aikamoinen urakka että saa asunnot nousuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tällä uudella johtajalla on osaamista myös rakennusalalta. Hän vaikuttaa hyvältä valinnalta.

        Uusi johtaja vaikuttaa osaavalta. Hän oli Kärkölässä kiinteistöpäällikkönä ja käytännössä vastasi kaikista kunnan rakennuksista.


    • Anonyymi

      Oriontorneilla on pelkästään noin 10 isoa asuntoa tyhjänä ja tässä ei ole mukana se kokonaan tyhjänä oleva kerrostalo.

    • Anonyymi

      150 asuntoa tyhjänä ja väestökato päälle, joten tosi huonolta näyttää. Liittäminen Lahteen lähestyy (jos huolivat).

      • Anonyymi

        Ei me Lahtelaiset huolita Orimattilasta kuin Artjärven koska siellä on kolme järveä. Hennaa ei huolita koskaan eikä muutakaan sotkuanne. Pennala peri aatteessa jo kuuluukin Lahteen.


    • Anonyymi

      Miten Vuokratalojen huoltotoimet mielestänne toimivat? Joutuuko pitkäänkin odottelemaan mahdollisia korjauksia?Vaivautuuko kukaan Vuokratalon edustaja paikan päälle toteamaan huoneistossa mahdollisesti olevia ongelmia?

      • Anonyymi

        Riippuu kuka on kyseessä ja onko isokin vaivautus


    • Anonyymi

      Sain vuoden vesilaskun, jossa oli taas virheitä. Otin asiasta yhteyttä, mutta... ei vastata. Ei siellä mitkään raha-asiat voi olla kunnossa, kun ei pieniäkään asioita osata hoitaa.

      • Anonyymi

        Minulle ei todellakaan ole vastattu niistä vesilaskuissa olleista virheistä. Näitä "virheitä" ei ilmeisesti taaskaan korjata, koska mikä idea ne olisi sitten ollut tehdäkään, jos ne joutuu korjata? :P Veronkiertoako Te teette vain miten sähellätte nämä kaikki summat?

        Kun uutisissa kerrottiin että Vuokratalot muuttaa "turvallisempiin" tiloihin, nauroin ääneen. Sen näkee miten asiakkaita kohdellaan. Vai onko se turvallisuusuhka liittyen johonkin sivubisneksiin eikä asiakkaat edes ole vaaraksi?

        Minusta varmasti huomaa että minua on rääkätty ja monesta kusipääorimattilalaisesta huomaa ettei olla ensi kertaa pappia viemässä. Se on vaikea-vaikea tie. On lähes mahdotonta vaientaa kaikki todistajat.


      • Anonyymi

        Eiku! Eiku 3,86 euroa eikä 50 senttiä. Vittu, kun Te sähellätte, niin ei asiakas tajua missä mennään :D Ootas nyt... Minä kerkesin siis maksaa vesiennakkoa 40e ja sitten sain laskun 27,30 euroa eli yhteensä maksoin 67,30 euroa. Vuokratalot maksoi 63,44 euroa eli minä menetin siis... 3,86 euroa. Sekavaa... Laittakaa hei, noi summat oikein joku kerta ettei päähäni ala sattua aina näiden selvittely.


      • Anonyymi

        Heidän vanhatkin virheet on vielä korjaamatta ja...

        Vuokrani on tällä hetkellä 518,84€. Vesi on kulutuksen mukaan ja todellakin kulutus ollut koko ikäni 5-10€ kuussa. No, Vuokratalot päätti muuttaa minulle kiinteän vesiENNAKON 22€. Tästä on ollut monista eri syistä tappelua aina tammikuusta 2020. Nyt...

        Arvaatteko mitä löysin postilaatikostani? Siellä oli siitä hiton vesiENNAKOSTA 27€ muistutuslasku (tullut Instrum oy:n kautta). Ihan siinä ihmettelin järkyttyneenä, koska en ikinä jätä laskuja maksamatta. Missä siis virhe?

        Tarkistin ja pankin tietojenkin mukaan maksoin 540,84€ eli vuokra ja 22€ vesiennakko. Jep. Minä maksoin, joten miksi minulle lähetetään muistutuslasku? On joo hienoja tapoja yrittää ottaa yhteyttä, mutta miten hitossa otan? Joutun TAAS ja TAAS ja TAAS selvittelemään näitä Vuokratalojen vesilaskuasioita. Ja TAAS ja TAAS!! Joko olisi aika alkaa maksaa minulle palkkaa tästä teidän raha-asioittenne hoidosta. Mitä siinä on kun ei YHTÄ v**** vesilaskuasiaa saada vuosien taisteluista huolimatta onnistumaan. Miten joku mitätön vesilasku voi olla näin sairaalloisen vaikeaa heille????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heidän vanhatkin virheet on vielä korjaamatta ja...

        Vuokrani on tällä hetkellä 518,84€. Vesi on kulutuksen mukaan ja todellakin kulutus ollut koko ikäni 5-10€ kuussa. No, Vuokratalot päätti muuttaa minulle kiinteän vesiENNAKON 22€. Tästä on ollut monista eri syistä tappelua aina tammikuusta 2020. Nyt...

        Arvaatteko mitä löysin postilaatikostani? Siellä oli siitä hiton vesiENNAKOSTA 27€ muistutuslasku (tullut Instrum oy:n kautta). Ihan siinä ihmettelin järkyttyneenä, koska en ikinä jätä laskuja maksamatta. Missä siis virhe?

        Tarkistin ja pankin tietojenkin mukaan maksoin 540,84€ eli vuokra ja 22€ vesiennakko. Jep. Minä maksoin, joten miksi minulle lähetetään muistutuslasku? On joo hienoja tapoja yrittää ottaa yhteyttä, mutta miten hitossa otan? Joutun TAAS ja TAAS ja TAAS selvittelemään näitä Vuokratalojen vesilaskuasioita. Ja TAAS ja TAAS!! Joko olisi aika alkaa maksaa minulle palkkaa tästä teidän raha-asioittenne hoidosta. Mitä siinä on kun ei YHTÄ v**** vesilaskuasiaa saada vuosien taisteluista huolimatta onnistumaan. Miten joku mitätön vesilasku voi olla näin sairaalloisen vaikeaa heille????

        Mikä firma tämä intrum oy oikein on?
        Maksan siis vuokran ja vesiennakon samalle tilille könttisummana, joten on outoa että (vain?) siitä vesiennakosta tulisi muistutus. Laskun takana silti selkeästi sanotaan että se on 22€ vesiennakosta. Eräpäivä ollut 05.05., muistutus maksu 5€ ja korko 0,15€. Maksettavaa yhteensä 27,15€. Viestiä voi lähettää osoitteeseen www.intrum.fi ja puhelinnumero on 09-22911954.

        "Ystävällisin terveisin
        Orimattilan Asunnot Oy:n puolesta
        Intrum Oy"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä firma tämä intrum oy oikein on?
        Maksan siis vuokran ja vesiennakon samalle tilille könttisummana, joten on outoa että (vain?) siitä vesiennakosta tulisi muistutus. Laskun takana silti selkeästi sanotaan että se on 22€ vesiennakosta. Eräpäivä ollut 05.05., muistutus maksu 5€ ja korko 0,15€. Maksettavaa yhteensä 27,15€. Viestiä voi lähettää osoitteeseen www.intrum.fi ja puhelinnumero on 09-22911954.

        "Ystävällisin terveisin
        Orimattilan Asunnot Oy:n puolesta
        Intrum Oy"

        Ei ainakaan tähän hetkeen mennessä ole Vuokrataloilta tullut vastausta. On se niin rankkaa. Rankkaa on. Miten ne isot asiat hoituu, kun ei YHDEN asiakkaan vesilaskusysteemejä saada tehtyä oikein kolmen vuoden yrittämisestä huolimatta? Virheellisen muistutuslaskun eräpäivä on jo tällä viikolla. Voisi Vuokratalot nyt selvittää sen, vai oliko alunperinkin tarkoitus (taas) odottaa että se erääntyy?


      • Anonyymi

        MIHIN teidän rahanne menee? Ei kai niiden turhien tyyppien palkkaa, jotta he kävisivät ihmisten asunnoissa, kun asukas ei ole paikalla. Mitä te itseasiassa siellä teette kaiket päivät?? Toimistonne on kuin pommisuoja ja uutisissa kerrottiinkin että muutitte sinne turvallisuussyistä. Onko koskaan käynyt mielessä että kohtelisitte asiakkaitanne vain paremmin ettei tarvitse muuttaa pommisuojaan heidän takiaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MIHIN teidän rahanne menee? Ei kai niiden turhien tyyppien palkkaa, jotta he kävisivät ihmisten asunnoissa, kun asukas ei ole paikalla. Mitä te itseasiassa siellä teette kaiket päivät?? Toimistonne on kuin pommisuoja ja uutisissa kerrottiinkin että muutitte sinne turvallisuussyistä. Onko koskaan käynyt mielessä että kohtelisitte asiakkaitanne vain paremmin ettei tarvitse muuttaa pommisuojaan heidän takiaan?

        Rivitaloni ei ollut Vuokratalojen virallisissa asuntolistoissa. Miksi minut tänne sijoitettiin? Voiko rivitalon vedenlaskutus olla niin vaikeaa? Mikä tämä Intrum on? Heidänkö vika tämä on? Ja kyllä... jatkan kirjoittelua, koska kukaan ei ikinä vastaa.

        Joku kysyi mikä Vuokrataloissa on muka pielessä. No, minä en tiedä mikä heidän ongelmansa on, muttei siellä mikään kyllä toimi ja he tarvitsevat turvallisemman toimiston itsellensä jostain todella tuntemattomasta syystä. Nauroin uutisen luettuani, koska minulla ei silloin ollut vielä niin pahasti hermo mennyt, mutta jotenkin pystyin jo sieluni silmin näkemään ne tilanteet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rivitaloni ei ollut Vuokratalojen virallisissa asuntolistoissa. Miksi minut tänne sijoitettiin? Voiko rivitalon vedenlaskutus olla niin vaikeaa? Mikä tämä Intrum on? Heidänkö vika tämä on? Ja kyllä... jatkan kirjoittelua, koska kukaan ei ikinä vastaa.

        Joku kysyi mikä Vuokrataloissa on muka pielessä. No, minä en tiedä mikä heidän ongelmansa on, muttei siellä mikään kyllä toimi ja he tarvitsevat turvallisemman toimiston itsellensä jostain todella tuntemattomasta syystä. Nauroin uutisen luettuani, koska minulla ei silloin ollut vielä niin pahasti hermo mennyt, mutta jotenkin pystyin jo sieluni silmin näkemään ne tilanteet.

        Minulle sanottii ettei kannata olla Vuokratalojen asukkaana. Tiesin sen itsekin, mutta vielä vähemmän halusin minkään random härön asuntoon. Sen verran olen epäluottavainen ihmisten suhteen että halusin vartavasten KAUPUNGIN asuntoihin, koska silloin ei omistaja niin suurella todennäköisyydellä katoa etelämaihin rahojensa kanssa. Täytyy silti sanoa että kaikki muut vuokraisännät ja -emännät ovat olleet aina parempia kuin Orimattilan Vuokratalot. Hyvät muistot minulla on kaikista aiemmista <3 Olen siitäkin huolimatta sitä mieltä että elämäni on vakaammalla pohjalla, kun asun kaupungin omistamassa asunnossa.

        ...Toivottavasti tämän vain omistaa kaupunki, koska en ymmärrä mihin jorpakkoon minut sijoitettiin, kun muuton jälkeen edes isännöitsijä ei tiennyt minun asuvan asunnossa. Kenenköhän asunnossa minä oikein asun? Jos siellä on jotain härötouhua, niin se selittäisi miksei Vuokratalot osaa vedenkulutusta laskuttaa. Hmmm?


      • Anonyymi

        "Tässä saa**nan muistutuslasku asiassa tulee menneet mieleen. Taaskaan ei aiota korjata virheitä. Ilmeisesti asialle ei koskaan tulla tekemään mitään ja taas minulta veloitetaan vain ylimääräisiä maksuja."

        Sen verran helpotan heitä että sain laskun vasta perjantaina eli Vuokrataloilla oli vain nyt maanantai aikaa vastata viestiini, jos olivat poissa viikonlopun. Toisaalta Postilleko pitäisi (taas?) kiukutella sitä etteivät he tuo laskuja ajoissa, kun eräpäivä on jo viikon päästä. Toisaalta tekikö tämä Intrum alunperinkin virheen eikä Vuokrataloilla ole mitään tekemistä tämän kanssa? Intrumin sivuilla oli joku maininta ettei ne olleet toiminnassa juuri perjantaina ja lauantaina. Siellä päässä siis ainakin jotain vitun vikaa, mutta ei kirje tule päivässä. Pankkiko mokasi? Mistäs sitä tietää, siellä oli se viikonloppu silloinkin. Mitenpä ne Pankissa olisi silti osanneet erotella vuokrasta sen 22€, kun se oli könttisummana? Ei pankki tiedä vesiennakkoni määrää. Kuka tiesi? Kuka laittoi minulle tuon vitun laskun? Onko se pilakirje?

        Jos ei kukaan vastaa, joudun kai maksaa tuon virhelaskun. Saanko rahani takaisin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tässä saa**nan muistutuslasku asiassa tulee menneet mieleen. Taaskaan ei aiota korjata virheitä. Ilmeisesti asialle ei koskaan tulla tekemään mitään ja taas minulta veloitetaan vain ylimääräisiä maksuja."

        Sen verran helpotan heitä että sain laskun vasta perjantaina eli Vuokrataloilla oli vain nyt maanantai aikaa vastata viestiini, jos olivat poissa viikonlopun. Toisaalta Postilleko pitäisi (taas?) kiukutella sitä etteivät he tuo laskuja ajoissa, kun eräpäivä on jo viikon päästä. Toisaalta tekikö tämä Intrum alunperinkin virheen eikä Vuokrataloilla ole mitään tekemistä tämän kanssa? Intrumin sivuilla oli joku maininta ettei ne olleet toiminnassa juuri perjantaina ja lauantaina. Siellä päässä siis ainakin jotain vitun vikaa, mutta ei kirje tule päivässä. Pankkiko mokasi? Mistäs sitä tietää, siellä oli se viikonloppu silloinkin. Mitenpä ne Pankissa olisi silti osanneet erotella vuokrasta sen 22€, kun se oli könttisummana? Ei pankki tiedä vesiennakkoni määrää. Kuka tiesi? Kuka laittoi minulle tuon vitun laskun? Onko se pilakirje?

        Jos ei kukaan vastaa, joudun kai maksaa tuon virhelaskun. Saanko rahani takaisin?

        On pakko kehua että isännöitsijä vastasi aina heti. Ihan ihmettelin sitä, kun en odottanut vastausta koskaan niin nopeasti :D Hän vastasi myös, jos aihe ei hänelle kuulunut ja ohjasi keneen kannattaa ottaa yhteyttä. Yhä hämmästelen sitä nopeutta!


    • Anonyymi

      Ilmoituksessa luvattiin talosaunan remontointi alkuvuodesta,
      no eihän siinä tosin kerrottu,että minkä vuoden.
      Lisäksi pukuhuoneen ovessa olevan kyseisen ilmoituksen
      hyvän joulun toivotukset tulevat taas kohta ajankohtaiseksi.

    • Anonyymi

      Omat huoltomiehet takaisin Vuokrataloille, niin tulee joku roti asukkaiden asioiden ja ongelmien hoitoon. Menty useampi vuosi ettei firmassa ole ollut mitään hajua miten asukkailla ja taloissa yleensä menee.

      • Anonyymi

        Uusi tj laittaa asiat kuntoon. Ei niitä edeltäjien mokia hetkessä pysty korjaamaan. Varmaan 2023 ollaan jo paremmassa menossa.


      • Anonyymi

        Ei huoltomiehien mielestäni tarvitse tietää "miten asukkailla menee"! Mitä asukkaisen asioita he muka hoitavat? Kiinteistöähän niiden pitäisi hoitaa. Se että he tekisivät todellakin VAIN sen työnsä on joskus ollut liikaa vaadittu. On ollut niin että olen saanut paskanjauhantaa (joka ei kuulu työnkuvaan), mutta niitä korjaushommia ei ole tehty (joka olisi ollut heidän hommansa).

        Jos haaveilet että he tietäisivät elämästäni, ehkä meillä on ollut sama ongelma loppujen lopuksi. Minulle silti riittäisi vain etteivät ne puhuisi minusta tai puuttuisi elämääni, kun eivät minua tunne.


      • Anonyymi

        Minua ärsytti tämä viesti alunperin :(
        Nyt... no jos ne HUOLTOMIEHET hoitaa myös vedenlaskutusasiat, niin sitten...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusi tj laittaa asiat kuntoon. Ei niitä edeltäjien mokia hetkessä pysty korjaamaan. Varmaan 2023 ollaan jo paremmassa menossa.

        Mikä vaikeus edes mokien korjaamisessa voi olla? Heidän nimiään ainakin tehokkaasti poistettiin täältä Suomi24:stä ja heidän omalta nettisivultaan. Ihmettelen siis että mihin niitä mokia korjataan?

        Jos lähtee vain tekemään asiat laillisesti ja oikein, niin ne on siitä hetkestä eteenpäin jo laillisesti ja oikein. Ei tämän pitäisi olla mikään vaikeus. Viestistäsi ja vielä 2023 vuoden menosta huokuu vain että tällä "korjaamisella" tarkoitettiin todellakin mokien piilottamista ja tilitietojen siistimistä näyttämään paremmalta kuin ne ovat.


    • Anonyymi

      Omat huoltomiehet tai peräti talkkarit takaisin vuokrataloille. Kyllä oli asiat kunnossa kun Mäkelä, Unelius ja muut talonmiehet hoitivat asioita.

    • Anonyymi

      Uudella toimarilla on iso paikka korjata aiempien vuosien virheet. Hänellä vaikuttaa olevan puhtia nostaa Vuokratalot taas kunniaan.

    • Anonyymi

      Taas on pari savustettu firmasta pihalle.

      • Anonyymi

        Ei savustettu. Disinformation.


      • Anonyymi

        Kerro lisää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro lisää

        Perästä kuuluu…..


    • Anonyymi

      Käkeläntie 69 ei enää näy huoltomiehiä talossa tai pihassa, jotta asukkaat voisivat heille huoltotarpeistaan kertoa. Eikä täällä kyllä näy isännöitsijääkään paikan päällä pyörimässä. Pari vuotta on menty tällä samalla typerällä mallilla, ja asukkaista viis veisaten. Vuokranmaksu ajallaan on ainut asia mikä yhtiötä kiinnostaa.

      • Anonyymi

        Hieno kuulla että siellä hommat sujuu ilmankin. Onkelmista voi aina sittaa toimistolle.


    • Anonyymi

      Kyllä siellä hommat on ihan kuralla ja johto ei tiedä miten tehdä asioita. Eikä hallituskaan

      • Anonyymi

        Pidä julli turpa kiinni


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pidä julli turpa kiinni

        Tämä näyttää, että osui! Jatka vaan julli, kerro lisää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pidä julli turpa kiinni

        Just nii. Turha soittaa naamariaan kun ei ole aihetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just nii. Turha soittaa naamariaan kun ei ole aihetta.

        Hohhoijaa! Aihetta ihan riittävästo, avaisit silmät, muutkin kuin sen ruskean


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hohhoijaa! Aihetta ihan riittävästo, avaisit silmät, muutkin kuin sen ruskean

        Reiät ruskeat vaan mielessä. Toki siinä on aihetta sinulle.


    • Anonyymi

      Ukrainan sota pelasti orimattilan vuokratalot. Ykköstorni saatu 100% käyttöasteeseen. Kiitos Putin.

      • Anonyymi

        Sehän vaatinut osaamista jos naapurin hullun tekemisistä talo täyttyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän vaatinut osaamista jos naapurin hullun tekemisistä talo täyttyy

        Tietenkin se on vaatinut Orimattilan päässä järjestelykykyä ja positiivisuutta. Ei ole asiat ilman osaavia ihmisiä loksahdelleet paikoilleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietenkin se on vaatinut Orimattilan päässä järjestelykykyä ja positiivisuutta. Ei ole asiat ilman osaavia ihmisiä loksahdelleet paikoilleen.

        Kiitos Vuokrataloille avunannosta ja osaamisesta.


    • Anonyymi

      Hyvä, että omat puolustaa. Totuus jotain muuta, ei muuten niin paljon hälyä

      • Anonyymi

        Kyllä se on ihan Orimattilan vuokratalojen ammattitaitoista toimintaa että asiat on ukrainalaisten majoittamisen suhteen nyt hyvällä tolalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on ihan Orimattilan vuokratalojen ammattitaitoista toimintaa että asiat on ukrainalaisten majoittamisen suhteen nyt hyvällä tolalla.

        Näin on. Olen asunut Vuokratalojen asukkaana yli 20 vuotta. Muistamme Kivisen aikoja kun kaikki toimi hyvin. Nyt on samaa hyvää palvelua joten olemme tyytyväisiä taas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on. Olen asunut Vuokratalojen asukkaana yli 20 vuotta. Muistamme Kivisen aikoja kun kaikki toimi hyvin. Nyt on samaa hyvää palvelua joten olemme tyytyväisiä taas.

        Kivinen hallitsi kovalla, mutta reilulla otteella vuokrataloja 90-luvun alusta aina 2010 luvun puoliväliin. Kyllä oli jämpti mies. Asiat toimi niinkuin piti. Kivinen oli Vuokratalojen Kekkonen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kivinen hallitsi kovalla, mutta reilulla otteella vuokrataloja 90-luvun alusta aina 2010 luvun puoliväliin. Kyllä oli jämpti mies. Asiat toimi niinkuin piti. Kivinen oli Vuokratalojen Kekkonen.

        Turpa kiinni fossiili. Töihin heti huomenna


    • Anonyymi

      Kivinen oli kekkonen, muttei enää kekkoset toimi. Mielipuolisia päätöksiä, epätasa-arvoisia tekemisiä ja hyvät kaverit kyllä muistettiin. Ostoissa oma pesä myös karttui. Ei toimisi enää ja liian kauan oli siinä hommassa kuin kekkonen pressana.

      • Anonyymi

        Kyllä oli Kekkonen paras presidentti ikinä, aivan kuten oli Kivinen paras isännöitsijä ikinä. Kyllä homma toimi ja toimisi samoilla otteilla edelleen. Kyllä jämpti on näin.


      • Anonyymi

        Ei kannata mollata. Kivisen aikaan hommat toimi joka tavalla.


    • Anonyymi

      Avaisit jo silmät! Toimi silloin varmasti, mutta tekeminen tänä päivänä ei kestäisi päivänvaloa. Kyllä maailma muuttuu ja kun kivinen siinä hommassa oli liian kauan, näkyi kehityksessä. Orimattilassa tietysti ihannoidaan kaikkea vanhaa ja se oma tarinansa. Kuitenkin kehitys oli mitä oli

      • Anonyymi

        Oletko jäänyt itse lyhyeksi vai mikä vimma tähän "kehitykseen"?


      • Anonyymi

        Se on just näin.


    • Anonyymi

      Larssson on nyt kaupunginjohtaja, ja pomo! Unohdetaan menneet.

      • Anonyymi

        Moni muistaa Pieskin ajat jolloin hän tarmokkaasti veti Orimattilan kivirekeä.


    • Anonyymi

      Vuokrataloilla pitäisi olla joku asukas jokaisessa talossa joka katsoisi hieman muiden asukkaiden perään. Siis että taloyhtiössä eletään kunnolla. Lisäksi luottoasukki voisi tehdä lumitöitä ja ajaa nurmikot. Palkkiona tästä alennettaisi vuokraa vaikkapa 50%.
      Tuo olisi hyvä homma jollekin eläkeläiselle tai muulle jolla on aikaa.

      • Anonyymi

        Kuulostaa juuri niin laittomalta kuin toiminta Vuokrataloilla on jo tähänkin asti ollut! :DDD Mikä siinä on kun ei Orimattilassa osata asioita tehdä laillisesti?


      • Anonyymi

        Tosi hyvä idea. Olisi kuin entisajan talkkari. Pysyisi asiat ja hommat kunnossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosi hyvä idea. Olisi kuin entisajan talkkari. Pysyisi asiat ja hommat kunnossa.

        "Pysyisi asiat ja hommat kunnossa."
        Mitkähän asiat teillä on kyseessä, kun tarvitsette laittomia keinoja niiden savuttamiseksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pysyisi asiat ja hommat kunnossa."
        Mitkähän asiat teillä on kyseessä, kun tarvitsette laittomia keinoja niiden savuttamiseksi?

        "saavuttamiseksi" tietenkin tarkoitin )

        Orimattila on täynnä häiriintyneitä, vainoharhaisia kyttääjiä ja vainoaminen on siis laitonta.

        Vuokra-asioita ei edes sillä perustasolla saada onnistumaan, joten mitkään mystiset alennukset ei ole hyvä idea (eivätkä siis ole laillisiakaan). Joka palkkatyöstä pitää maksaa veroa. Elkäähän kierrelkö niitä. "Menkää töihin" kehotetaan, mutta kaikki täällä tekee vain pimeää duunia eikä siitä mitään verotuloja maksa. Nekin "oikeasti" töissä olevat laiminlyövät hommiaan, joten ei niille sitä palkaa pitäisi maksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosi hyvä idea. Olisi kuin entisajan talkkari. Pysyisi asiat ja hommat kunnossa.

        Tämä. Pitääpä viedä kokoukseen. Kiitos vinkistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa juuri niin laittomalta kuin toiminta Vuokrataloilla on jo tähänkin asti ollut! :DDD Mikä siinä on kun ei Orimattilassa osata asioita tehdä laillisesti?

        Mitä laitonta siellä puuhataan. Ei ihan auennut sun kirjoittelusta.


      • Anonyymi

        Ensin taloyhtiöön pitäisi hankkia päältäajettava ruohonleikkuri, jotta talkkarin hommat sujuisivat. Ne entiset päältäajettavat koneet hävisivät taloyhtiöstä jonnekin. Onko kenelläkään mitään tietoa kenelle ne päätyivät, ja joutuiko niistä jopa maksamaan jotakin? Kestääkö päivänvaloa??


    • Anonyymi

      Tuollainen käytäntö jossa vuokraa alennettaisiin 50% olisi erittäin hyvä kannustin jolla saataisiin jokaiseen taloon " talonmies" jonka tehtäväkenttä olisi pihatyöt / lumityöt talon edustalta ja roskisten edestä, sekä nurmikon ajo. Kiinteistöhuolto tekisi isot lumihommat pyöräkoneella tai traktorilla ja vikojen korjaukset.
      " Talonmies" lisäksi katsoisi ettei paikkoja rikota tai sotketa, eikä asuminen ole häiritsevää. Tuo olisi asumismukavuutta lisäävä tekijä.

      • Anonyymi

        Mitenpä joku vanhus estäisi ettei nuoriso riko paikkoja??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenpä joku vanhus estäisi ettei nuoriso riko paikkoja??

        Ps. jos alaovi on hajotettu, niin kyllä siitä ihan jokainen asukat voi ilmoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ps. jos alaovi on hajotettu, niin kyllä siitä ihan jokainen asukat voi ilmoittaa.

        Pps. Oletteko muuten huomanneet mopopoikia? Ihmettelin tässä eilen ettei ole mitään pärinöitä kuulunut enää. Onko mulla kuulo mennyt vai mitä niille ipanoille on tehty?


      • Anonyymi

        "Tuollainen käytäntö jossa vuokraa alennettaisiin 50% olisi erittäin hyvä kannustin"

        Kannustin mihin? Onko tavoite että kaikki sadat ihmiset tätä tekisi? PALKKAA sen ihmisen vain siihen TYÖHÖN, josta maksakoot veronsa. Vuokra on pakko pitää samassa tasossa kaikille asukkaille ja sillä palkalla kun vuokransa maksaa, niin asiat menee oikeaoppisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tuollainen käytäntö jossa vuokraa alennettaisiin 50% olisi erittäin hyvä kannustin"

        Kannustin mihin? Onko tavoite että kaikki sadat ihmiset tätä tekisi? PALKKAA sen ihmisen vain siihen TYÖHÖN, josta maksakoot veronsa. Vuokra on pakko pitää samassa tasossa kaikille asukkaille ja sillä palkalla kun vuokransa maksaa, niin asiat menee oikeaoppisesti.

        No, jos ei mene jakeluun, niin kyseiselle "talonmiehelle" voi maksaa laillista pikku palkkaa, ettei kukaan vedä hernettä tässäkin asiassa nokkaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, jos ei mene jakeluun, niin kyseiselle "talonmiehelle" voi maksaa laillista pikku palkkaa, ettei kukaan vedä hernettä tässäkin asiassa nokkaansa.

        Mikä inho sinulla on noudattaa lakia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenpä joku vanhus estäisi ettei nuoriso riko paikkoja??

        Mitenkäs se nuoriso ja muut hanttapulit on kautta aikojen laitettu kuriin? Samat lainalaisuudet pätee nyt ja aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkäs se nuoriso ja muut hanttapulit on kautta aikojen laitettu kuriin? Samat lainalaisuudet pätee nyt ja aina.

        No kerropa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, jos ei mene jakeluun, niin kyseiselle "talonmiehelle" voi maksaa laillista pikku palkkaa, ettei kukaan vedä hernettä tässäkin asiassa nokkaansa.

        Moni asia on laitonta, mutta poliisi ja KKV (liian?) usein suosittelee jättää asian sikseen. Noihin seksuaalirikoksiinhan on nykyään puututtu paremmin eikä toivottavasti poliisit enää vähättele asiaa. Sitten jos jonkun haastaa oikeuteen, niin jo asianajajat sanoo ettei homma tule menemään läpi.

        Eli... ymmärrän ihmisten pointin täällä että "Rikos se on, mikä kannattaa", mutta se on väärin. Minuakaan ei kenelläkään ole syytä alkaa uhkailla, jos olisivat toimineet oikein. Hirveä jäkätijää täällä, kun joku haluaakin tehdä asiat oikein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni asia on laitonta, mutta poliisi ja KKV (liian?) usein suosittelee jättää asian sikseen. Noihin seksuaalirikoksiinhan on nykyään puututtu paremmin eikä toivottavasti poliisit enää vähättele asiaa. Sitten jos jonkun haastaa oikeuteen, niin jo asianajajat sanoo ettei homma tule menemään läpi.

        Eli... ymmärrän ihmisten pointin täällä että "Rikos se on, mikä kannattaa", mutta se on väärin. Minuakaan ei kenelläkään ole syytä alkaa uhkailla, jos olisivat toimineet oikein. Hirveä jäkätijää täällä, kun joku haluaakin tehdä asiat oikein.

        ...sitä paitsi. Mitä hittoa ne "talonmiehet" paimentaa, jos ei väärin tekeminen kerran olekaan muka väärin? Heiltä katoaa syy koko olemassa oloonsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...sitä paitsi. Mitä hittoa ne "talonmiehet" paimentaa, jos ei väärin tekeminen kerran olekaan muka väärin? Heiltä katoaa syy koko olemassa oloonsa.

        Useamman kerran on kassarouvat tonkineet kassini, vaikka se on väärin ja "turvallisuus"alan "ammattilaiset" ovat minua uhkailleet. Tätä "potentiaalisesti vaarallista" mielikuvitusmiestä (Outo mies oli pyörimässä -ketju) haluttiin pahoinpidellä ja nyt täällä yleisen rauhan vuoksi tuodaan jotain ahdistelijoita taloyhtiöihin pimeästi palkattuna???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkäs se nuoriso ja muut hanttapulit on kautta aikojen laitettu kuriin? Samat lainalaisuudet pätee nyt ja aina.

        Paikallislehdissä on uutisoitu että täällä Orimattilassakin rikottaisiin paikkoja enemmän kuin ennen. Jos sinulla todellakin on se tieto miten tämä lopetetaan, niin MIKSI et sitä kerro? Mikset laita sitä loppumaan?

        Joku tuolla aina kinaa vastaan että asiat ei olisi muka enää huonosti. Minä en moista ole huomannut, mutta onko se vandalismi vähentynyt? Toisaalta jos koronan aikana sen määrä kasvoi, niin positiiviseen kehitykseen riittää vain se että se koronapiikki poistuu.

        Eiköhän sitä voi hyvällä omallatunnolla sanoa että on se nykylääketiede hienoa, kun on tappavat kulkutaudit saatu merkittävästi vähennettyä sitten kahden vuoden takaisesta. Joku lääketieteellinen läpimurto varmaan tapahtunut. Kuolevuus laskenut huimasti!


    • Anonyymi

      Kaikkein parhaiten pysyy järjestys kun taloyhtiössä on vähintään yksi joka seuraa tarkkaan asukkaiden toimintaa. Se ei ole kyttäämistä, vaan yhteisten asioiden edunvalvontaa. Kyllä kuri löytyy kun sen laittaa löytymään!

      Terveisin Raksa-Rane
      Mercedesmies ja rakentaja

      • Anonyymi

        Jokainen ihminen voi todellakin ilmoittaa niistä vioista. Minä olen ilmoittanut, muttei ole tarvinnut mennä erityisemmin kyttäilemään toisia! Kyllä esimerkiksi kirroutuneen alaoven näkee siinä kulkiessa ja jokainen siitä kulkija voisi siitä ilmoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen ihminen voi todellakin ilmoittaa niistä vioista. Minä olen ilmoittanut, muttei ole tarvinnut mennä erityisemmin kyttäilemään toisia! Kyllä esimerkiksi kirroutuneen alaoven näkee siinä kulkiessa ja jokainen siitä kulkija voisi siitä ilmoittaa.

        "kirroutuneen" eli rikkoutuneen

        ...ja "yhteisten asioiden edunvalvontaa" ei todellakaan vaadi erityistä vaanimista. Se yleinen järjestys pysyy, kun vioista ilmoitetaan ja siis oikealle taholle. Jos ei oikea taho reagoi, niin sitten SIELLÄ on se vika.

        Mikä on tämä "yhteinen"? Tuolla jossain keskusteltiin omituisesti kaupungin työntekijöiden kemioista. Missään vaiheessa ei siellä jotenkin keskustelut kääntynyt siihen että siellä tehtäisiin töitä Orimattilan eteen. Jotenkin tämä "yhteinen" etu tuntuu olevan joku pienen piirin oma suosiminen.


      • Anonyymi

        Rane vanha peräaukon nuuhkija. Joko on töitä haettu? Lopeta se pummin elämä, niin pääset taas takaisin työn makuun.


    • Anonyymi

      Ainakin Vuokratalot toimivat ennakoitavasti. Heiltä olettaa ongelmia ja niitä saa. Jo oletin ettei ne vastaa virheelliseen muistutuslasku-asiaan eivätkä he tähän hetkeen mennessä todellakaan ole vastanneet.

      • Anonyymi

        On jo ilta eikä tullut Vuokrataloilta vastausta, joten laitoin heille uuden yleisen osoitteen kautta, kun ei toi Ingrid oikein vaivaudu. Joku ihmetteli miksi tän somen kautta viestittelen, mutta kuten tässä on tullut hoettua, niin ne ei siellä vastaa, niin josko tämä some auttaisi asiassa. Mikään pakko minun ei ole siellä paikanpäällä käydä, kun en alunperinkään ole mitään väärin tehnyt eikä minun siellä käymiseni mitään muuttaisi, koska kyse on reilu 540€ maksusuorituksesta, jonka olen jo tehnyt kuun alussa.

        Viestini oli:

        "TEILTÄ TULI VIRHEELLINEN PERINTÄLASKU

        Olette taas möhlineet, joten hoitakaa ongelma. Laitoin jo viimeviikolla Teille viestiä [email protected], mutta nyt on jo tiistai eikä vieläkään ole tullut vastausta.

        Maksoin tämän kuun (toukokuu) vuokran ja vesiENNAKON könttisummana samalla viitenumerolla samalle tilille kuten aina. Nyt sain kuitenkin vesiennakosta muistutuslaskun viikon maksuajalla. Posti toi sen vasta perjantaina ja nyt parin päivän päästä on jo eräpäivä! Te ette ennenkään ole vastanneet, joten josko nyt joku teistä tekisi töitä ja hoitaisi tämän itse aiheuttamanne ongelman pois. Vai Intrum:in vikako tämä on? En tiedä mikä tämä Instrum Oy on. "Ystävällisin terveisin Orimattilan Asunnot Oy:n puolesta Intrum Oy" oli viestin lopussa.

        Muistutusmaksussa selkeästi sanotaan että se on 22€ vesiennakosta, vaikka siis ilman erotusta maksan sitä vuokran yhteydessä. Vuokra on 518,84€ ja vesiennakko 22€; ja tarkistin maksaneeni tälläkin kertaa 540,84€.


        Ps. Veloititte minulta liikaa edellisessä vesilaskussa (vuoden 2022 vedenkulutus) ja vanhojen palautuksen korkoa ette maksaneet (vuodelta 2021), vaikka olin asiasta muistuttanut jo edellisen vuoden lokakuussa (lokakuu 2021) ja maksoitte lopulta vasta maaliskuussa 2022."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On jo ilta eikä tullut Vuokrataloilta vastausta, joten laitoin heille uuden yleisen osoitteen kautta, kun ei toi Ingrid oikein vaivaudu. Joku ihmetteli miksi tän somen kautta viestittelen, mutta kuten tässä on tullut hoettua, niin ne ei siellä vastaa, niin josko tämä some auttaisi asiassa. Mikään pakko minun ei ole siellä paikanpäällä käydä, kun en alunperinkään ole mitään väärin tehnyt eikä minun siellä käymiseni mitään muuttaisi, koska kyse on reilu 540€ maksusuorituksesta, jonka olen jo tehnyt kuun alussa.

        Viestini oli:

        "TEILTÄ TULI VIRHEELLINEN PERINTÄLASKU

        Olette taas möhlineet, joten hoitakaa ongelma. Laitoin jo viimeviikolla Teille viestiä [email protected], mutta nyt on jo tiistai eikä vieläkään ole tullut vastausta.

        Maksoin tämän kuun (toukokuu) vuokran ja vesiENNAKON könttisummana samalla viitenumerolla samalle tilille kuten aina. Nyt sain kuitenkin vesiennakosta muistutuslaskun viikon maksuajalla. Posti toi sen vasta perjantaina ja nyt parin päivän päästä on jo eräpäivä! Te ette ennenkään ole vastanneet, joten josko nyt joku teistä tekisi töitä ja hoitaisi tämän itse aiheuttamanne ongelman pois. Vai Intrum:in vikako tämä on? En tiedä mikä tämä Instrum Oy on. "Ystävällisin terveisin Orimattilan Asunnot Oy:n puolesta Intrum Oy" oli viestin lopussa.

        Muistutusmaksussa selkeästi sanotaan että se on 22€ vesiennakosta, vaikka siis ilman erotusta maksan sitä vuokran yhteydessä. Vuokra on 518,84€ ja vesiennakko 22€; ja tarkistin maksaneeni tälläkin kertaa 540,84€.


        Ps. Veloititte minulta liikaa edellisessä vesilaskussa (vuoden 2022 vedenkulutus) ja vanhojen palautuksen korkoa ette maksaneet (vuodelta 2021), vaikka olin asiasta muistuttanut jo edellisen vuoden lokakuussa (lokakuu 2021) ja maksoitte lopulta vasta maaliskuussa 2022."

        Tähän hetkeen mennessä ei ole tullut minkäänlaista vastausta. Reilu meininki laittaa asiakkaille ylimääräisiä laskuja eikä suostua ongelmiin taaskaan vastaamaan.

        Jos minä maksan aina kuun alussa saman summan samalla tavalla kuin vuokralaskussakin sanotaan, niin miksi... nyt toukokuussa asiat olisi erilailla? Ei minun tarvitse toisten ongelmia siivota.

        Tyhmiä ovat kun eivät osaa vettä laskuttaa oikein.


      • Anonyymi

        Hienoa ja onneks olkoon. Olet sissi ja voittanut vesilaskusotkun.


      • Anonyymi

        Jee, ainakin jonkun vesilaskusaatavan Vuokratalot ovat peruneet. Väitti vielä viime kerralla minulla nimittäin jättäneen myös joulukuun maksamatta, vaikkei sitä edes tarvinnut maksaa.

        (Vuokratalot kirjoitti maanantaina 05.06.2023)
        Hei

        Pahoittelumme asiasta. Vesimaksusaatava on lähtenyt meiltä virheellisesti perintään.
        Olemme peruneet toimeksiannon Intrum Oy:ltä.

        Orimattilan Asunnot Oy
        Asiakaspalvelu
        Erkontie 11, 16300 Orimattila
        p. 03 882 8711
        [email protected]
        www.orimattilanasunnot.fi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On jo ilta eikä tullut Vuokrataloilta vastausta, joten laitoin heille uuden yleisen osoitteen kautta, kun ei toi Ingrid oikein vaivaudu. Joku ihmetteli miksi tän somen kautta viestittelen, mutta kuten tässä on tullut hoettua, niin ne ei siellä vastaa, niin josko tämä some auttaisi asiassa. Mikään pakko minun ei ole siellä paikanpäällä käydä, kun en alunperinkään ole mitään väärin tehnyt eikä minun siellä käymiseni mitään muuttaisi, koska kyse on reilu 540€ maksusuorituksesta, jonka olen jo tehnyt kuun alussa.

        Viestini oli:

        "TEILTÄ TULI VIRHEELLINEN PERINTÄLASKU

        Olette taas möhlineet, joten hoitakaa ongelma. Laitoin jo viimeviikolla Teille viestiä [email protected], mutta nyt on jo tiistai eikä vieläkään ole tullut vastausta.

        Maksoin tämän kuun (toukokuu) vuokran ja vesiENNAKON könttisummana samalla viitenumerolla samalle tilille kuten aina. Nyt sain kuitenkin vesiennakosta muistutuslaskun viikon maksuajalla. Posti toi sen vasta perjantaina ja nyt parin päivän päästä on jo eräpäivä! Te ette ennenkään ole vastanneet, joten josko nyt joku teistä tekisi töitä ja hoitaisi tämän itse aiheuttamanne ongelman pois. Vai Intrum:in vikako tämä on? En tiedä mikä tämä Instrum Oy on. "Ystävällisin terveisin Orimattilan Asunnot Oy:n puolesta Intrum Oy" oli viestin lopussa.

        Muistutusmaksussa selkeästi sanotaan että se on 22€ vesiennakosta, vaikka siis ilman erotusta maksan sitä vuokran yhteydessä. Vuokra on 518,84€ ja vesiennakko 22€; ja tarkistin maksaneeni tälläkin kertaa 540,84€.


        Ps. Veloititte minulta liikaa edellisessä vesilaskussa (vuoden 2022 vedenkulutus) ja vanhojen palautuksen korkoa ette maksaneet (vuodelta 2021), vaikka olin asiasta muistuttanut jo edellisen vuoden lokakuussa (lokakuu 2021) ja maksoitte lopulta vasta maaliskuussa 2022."

        ...Mun nykyinen vuokra-vesi on muuten nykyään 573,39€ eli itse vuokra 551,39€ ja sitten maksan vesiennakkoa 22€ kuussa siinä samalla... ja yhdessä köntissä siis yhä eli oli outoa joo, kun tuli se mystinen irrallinen vesimaksu huomautuslasku. Vuokrat pomppasi, kun tuolla joku sanoi että toimari tekee niin ettei ne pomppaisi.

        Jos rahahuolia on, niin kannattaisi panostaa siihen että joku vaatekaapin ovi tai hana tulisi jo kerralla korjattua eikä tarvitse joka pikkuvikaa maksaa KOLMINKERTAISENA, kun huoltomies käy sitä samaa monta kertaa korjaamassa.

        Joku ihmettelikin että miten nää ovet täällä irtoilee, mutta ne on orimattilalaisia ovia ja ne on vähän spessuja. Täytyy vain ymmärtää eikä olen hyvä valittaa kaikesta, siitä eikä oikeastaan yhtään mistään muustakaan ettei Vuokrataloilla tulisi paha mieli ja joutuisi taas pahaan oloonsa vetää överit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...Mun nykyinen vuokra-vesi on muuten nykyään 573,39€ eli itse vuokra 551,39€ ja sitten maksan vesiennakkoa 22€ kuussa siinä samalla... ja yhdessä köntissä siis yhä eli oli outoa joo, kun tuli se mystinen irrallinen vesimaksu huomautuslasku. Vuokrat pomppasi, kun tuolla joku sanoi että toimari tekee niin ettei ne pomppaisi.

        Jos rahahuolia on, niin kannattaisi panostaa siihen että joku vaatekaapin ovi tai hana tulisi jo kerralla korjattua eikä tarvitse joka pikkuvikaa maksaa KOLMINKERTAISENA, kun huoltomies käy sitä samaa monta kertaa korjaamassa.

        Joku ihmettelikin että miten nää ovet täällä irtoilee, mutta ne on orimattilalaisia ovia ja ne on vähän spessuja. Täytyy vain ymmärtää eikä olen hyvä valittaa kaikesta, siitä eikä oikeastaan yhtään mistään muustakaan ettei Vuokrataloilla tulisi paha mieli ja joutuisi taas pahaan oloonsa vetää överit.

        Jaaha siellä valittamisen suomenmestari. Päivää päivää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaaha siellä valittamisen suomenmestari. Päivää päivää.

        Kuka on "valittamisen suomenmestari"? Hirveä jäkäjäkä-valitus täällä aina joka viestini perässä.


    • Anonyymi

      Sakki vähenee ja pidot paranee, toimii orimattilan vuokrataloilla. Onnea tulevaisuuteen, missä vika?

      • Anonyymi

        Ei missään vikaa vaan saneerataan yhtiötä tuloskuntoon.


      • Anonyymi

        Mistä väki vähenee firman hallinnosta vai vuokrataloyhtiön asunnoista? Vai kenties molemmista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei missään vikaa vaan saneerataan yhtiötä tuloskuntoon.

        Onko tämä Olan Asunnot nykyään pörssiyhtiö, kappas vain en tiennytkään??? Ennen tämä yritys toimi omakustannus periaatteella. Sen siitä saa kun Johtamisen Kirjekurssin käyneet PS, KOK ja KEPUlaiset ovat päässeet tämän laivan ruoriin:) :). Vuokrataloyhtiö on nykyään asuntosijoittajien paras ystävä, mutta sehän olikin tavoitteena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tämä Olan Asunnot nykyään pörssiyhtiö, kappas vain en tiennytkään??? Ennen tämä yritys toimi omakustannus periaatteella. Sen siitä saa kun Johtamisen Kirjekurssin käyneet PS, KOK ja KEPUlaiset ovat päässeet tämän laivan ruoriin:) :). Vuokrataloyhtiö on nykyään asuntosijoittajien paras ystävä, mutta sehän olikin tavoitteena.

        Hyvä ja kiva näkemys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tämä Olan Asunnot nykyään pörssiyhtiö, kappas vain en tiennytkään??? Ennen tämä yritys toimi omakustannus periaatteella. Sen siitä saa kun Johtamisen Kirjekurssin käyneet PS, KOK ja KEPUlaiset ovat päässeet tämän laivan ruoriin:) :). Vuokrataloyhtiö on nykyään asuntosijoittajien paras ystävä, mutta sehän olikin tavoitteena.

        Oikea kommentti! Siellä kantsii kyl ovea osoittaa noille nykyisille hallituksen jäsenille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tämä Olan Asunnot nykyään pörssiyhtiö, kappas vain en tiennytkään??? Ennen tämä yritys toimi omakustannus periaatteella. Sen siitä saa kun Johtamisen Kirjekurssin käyneet PS, KOK ja KEPUlaiset ovat päässeet tämän laivan ruoriin:) :). Vuokrataloyhtiö on nykyään asuntosijoittajien paras ystävä, mutta sehän olikin tavoitteena.

        Ihan totta . Kirjekurssikin meni nippa nappa läpi ja aiksi pyörii jutut niillä ihan miss sattuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikea kommentti! Siellä kantsii kyl ovea osoittaa noille nykyisille hallituksen jäsenille

        Miksi pitää mennä heidän oven taaksensa? Onko ne kuolleet vai menneet ulkomaille? On meinaan mahdotonta saada ketään kiinni, joten kävi mielessä onko siellä edes ihmisiä. Tuskin nimittäin on!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitää mennä heidän oven taaksensa? Onko ne kuolleet vai menneet ulkomaille? On meinaan mahdotonta saada ketään kiinni, joten kävi mielessä onko siellä edes ihmisiä. Tuskin nimittäin on!

        KIRJOITIN:
        "Onko kaikilla muillakin koneet hajoitettu ja hakkeroitu, kun ei kukaan vastaa asiakaspalautteisiini. Puhumattomuuden kulttuuria todellakin!

        (Ps. Muualle täällä en ole kirjoitellut ja tuskin kirjoitan myöhemminkään... vai onko pakko, kun ei muualla voi?)"

        MINULLE VASTATTIIN:
        "Kaikki ovat juuri kärsimässä tuomioitaan joten kukaan ei vastaa"

        Tämä oli jo vuosi sitten. En ikinä tiennyt mistä minulle kommentoitiin. Nyt mietin olisiko joku luullut minun puhuvan Vuokrataloista, koska itseasiassa puhuin Orimattilan ruokakaupoista. Tämä jopa sopisi! Mikään aikaisempi teoriani ei tuntunut luontevalta. Visioni olivat liian kaukaa haettuja.

        Ketään ei saa kiinni... ihan oikeasti ei saa, ei puhelimitse, sähköpostilla eikä kukaan näitä ihmisiä näe. Ei olisi ihme vaikka jossain ulkomailla tai vankilassakin olisivat. Mistäs sitä tietää! Miksi se edellinen johtaja erosi? Josko se olisi ollut menossa vankilaan? Luulin minulle vittuiltavan, kun sain tuon vastauksen 20.05.2022, mutta nyt näen sen eri valossa. Se taisikin olla totista totta! Vastaaja vain luuli minun puhuvan Vuokrataloista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikea kommentti! Siellä kantsii kyl ovea osoittaa noille nykyisille hallituksen jäsenille

        Joo-joo. Luin taas väärin. "Osoittaa" eikä "soittaa" mitään ovenkielloa jne.

        Mulla on lukihäiriö, mutta kiitos tästä viestistäsi silti, koska se antoi minulle niin selkeän vision. Siellä olisi nimittäin ihan fiksua käydä heidän oven takana kolkuttelemassa että onko siellä ketään elossa/paikalla. Moni Olan päättäjähän ei edes ole Orimattilasta/Orimattilassa, mutta saattavat olla ties missä Brasiliassakin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo-joo. Luin taas väärin. "Osoittaa" eikä "soittaa" mitään ovenkielloa jne.

        Mulla on lukihäiriö, mutta kiitos tästä viestistäsi silti, koska se antoi minulle niin selkeän vision. Siellä olisi nimittäin ihan fiksua käydä heidän oven takana kolkuttelemassa että onko siellä ketään elossa/paikalla. Moni Olan päättäjähän ei edes ole Orimattilasta/Orimattilassa, mutta saattavat olla ties missä Brasiliassakin!

        Ps. Kun läppärini varastettiin, niin poliisi puhelimessa itseasiassa ehdotti että menisi sinne osoitteeseen käymään missä tietokonekorjaajan piti sijaita. Yhteystiedot olin siis ottanut Orimattilan palveluluettelosta. Minua järkytti ehdotus, koska aika karmiva ajatus että poliisi ehdottaa minua menemään rikolliseen kotiovelle. Eiköhän varas antaisi läppäriäni takaisin, jos niin aikoisi tehdä. Mietin silti myöhemmin asiaa leppoisammin että "No joo" ehkä pesäpallon kanssa? :D Tarkoitan siis sitä että jopa poliisien mielestä on ihan hyvä idea mennä näitten rikollisten ulko-oven taakse vähän kolkuttelemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ps. Kun läppärini varastettiin, niin poliisi puhelimessa itseasiassa ehdotti että menisi sinne osoitteeseen käymään missä tietokonekorjaajan piti sijaita. Yhteystiedot olin siis ottanut Orimattilan palveluluettelosta. Minua järkytti ehdotus, koska aika karmiva ajatus että poliisi ehdottaa minua menemään rikolliseen kotiovelle. Eiköhän varas antaisi läppäriäni takaisin, jos niin aikoisi tehdä. Mietin silti myöhemmin asiaa leppoisammin että "No joo" ehkä pesäpallon kanssa? :D Tarkoitan siis sitä että jopa poliisien mielestä on ihan hyvä idea mennä näitten rikollisten ulko-oven taakse vähän kolkuttelemaan.

        Olipa tyhmä poliisi. Hänen sinne olisi pitänyt mennä. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa tyhmä poliisi. Hänen sinne olisi pitänyt mennä. :D

        No, se silti oli se KIVA poliisi :) Yritin soitella että miten se rikostutkinta edistyy ja siten päädyin hänen juttusilleen. Se oli mukava nainen.

        Parin kuukauden päästä soitti se "oikea" ja se olikin kamala ja minun piti tehdä siitä ihan kantelu. Se taas ei tehnyt todellakaan mitään ja päätti lopettaa koko tutkinnan, koska MINÄ en kuulemma halua asiaa tutkia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, se silti oli se KIVA poliisi :) Yritin soitella että miten se rikostutkinta edistyy ja siten päädyin hänen juttusilleen. Se oli mukava nainen.

        Parin kuukauden päästä soitti se "oikea" ja se olikin kamala ja minun piti tehdä siitä ihan kantelu. Se taas ei tehnyt todellakaan mitään ja päätti lopettaa koko tutkinnan, koska MINÄ en kuulemma halua asiaa tutkia.

        "...Voidaan kuitenkin todeta, että rikoskomisario *** on ollut todistettavasti ainoa poliisi, joka on pyrkinyt asiaa selvittämään. Selvittämättä vaikuttaa kuitenkin jääneen se ainoa käytettävissä ollut mahdollinen keino löytää rikosasiaan asianomainen, mahdollinen rikoksesta epäilty. Aktiivisen puhelinnumeron haltijan selvittämistä ja mahdollista osallisuutta ei."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "...Voidaan kuitenkin todeta, että rikoskomisario *** on ollut todistettavasti ainoa poliisi, joka on pyrkinyt asiaa selvittämään. Selvittämättä vaikuttaa kuitenkin jääneen se ainoa käytettävissä ollut mahdollinen keino löytää rikosasiaan asianomainen, mahdollinen rikoksesta epäilty. Aktiivisen puhelinnumeron haltijan selvittämistä ja mahdollista osallisuutta ei."

        Okkei. SE olikin sitten niin. Yritystä oli, mutta hoitamatta jäi. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitää mennä heidän oven taaksensa? Onko ne kuolleet vai menneet ulkomaille? On meinaan mahdotonta saada ketään kiinni, joten kävi mielessä onko siellä edes ihmisiä. Tuskin nimittäin on!

        Sama kokemus. Ei ketään vastaa puhelimiin eikä sähköposteihin. Me kuitenkin asukkaina maksetaan niiden palkat. Pitää soittaa hallitukselle, niiden tehtävä on taata että homma ja firma toimii. Puheenjohtajakin sopivast lomalla pitkällä sellaisella . Huhtalallakin aikaa kaikkeen juoruiluun ja mallusjoen mies eläkkeellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama kokemus. Ei ketään vastaa puhelimiin eikä sähköposteihin. Me kuitenkin asukkaina maksetaan niiden palkat. Pitää soittaa hallitukselle, niiden tehtävä on taata että homma ja firma toimii. Puheenjohtajakin sopivast lomalla pitkällä sellaisella . Huhtalallakin aikaa kaikkeen juoruiluun ja mallusjoen mies eläkkeellä.

        Minulla on päinvastainen kokemus. Aina vastataan ja ollaan ystävällisiä. Siitä pointsit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on päinvastainen kokemus. Aina vastataan ja ollaan ystävällisiä. Siitä pointsit.

        Hyvin täällä puolustelee hallitus omia tekemisiään tai oikeemmin tekemättömyyttään ja sitä ettei osata hommia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin täällä puolustelee hallitus omia tekemisiään tai oikeemmin tekemättömyyttään ja sitä ettei osata hommia

        En kuulu hallitukseen. Sanotaan, että metsä vasataa niin kuin sinne huudetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kuulu hallitukseen. Sanotaan, että metsä vasataa niin kuin sinne huudetaan.

        Juupa jui, taktinen totuus. Viime maanantaista ssti yrittänyt saada jotain vastaamaan siivouksen puutteista, ei kiinnosta . Toukoluussa talosaunan likaisuus jq pihan epäsiisteys ei kiinnostaneet: niin se metsä vastaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juupa jui, taktinen totuus. Viime maanantaista ssti yrittänyt saada jotain vastaamaan siivouksen puutteista, ei kiinnosta . Toukoluussa talosaunan likaisuus jq pihan epäsiisteys ei kiinnostaneet: niin se metsä vastaa

        Jaksuja sulle kuule.
        Minä täällä mielelläni siivoilen pihapiiriä ittekkin. En valita kaikesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan totta . Kirjekurssikin meni nippa nappa läpi ja aiksi pyörii jutut niillä ihan miss sattuu.

        Mikä kirjekurssi? Silläkö sinne pääsee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin täällä puolustelee hallitus omia tekemisiään tai oikeemmin tekemättömyyttään ja sitä ettei osata hommia

        Hyvän toimitusjohtajan ainakin valitsivat tai ainakin heti syksyllä tavoitettavuus parani.
        Voihan olla vaan iso työsarka luovia tässä taloustilanteessa siten, ettei vuokrat pompsahda ja asunnot olisi asuttavassa kunnossa. Ei käy kateeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvän toimitusjohtajan ainakin valitsivat tai ainakin heti syksyllä tavoitettavuus parani.
        Voihan olla vaan iso työsarka luovia tässä taloustilanteessa siten, ettei vuokrat pompsahda ja asunnot olisi asuttavassa kunnossa. Ei käy kateeksi.

        On hyvä toimari. Korjattavaa vaan tosi paljon parin edellisen jäljiltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä kirjekurssi? Silläkö sinne pääsee

        Haloo? Mikä kirjekurssi? Mäkin haluisin sellasen käydä, jos sillä pääsee tuonne. Sen verran alkanut kiinnostamaan tämä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaksuja sulle kuule.
        Minä täällä mielelläni siivoilen pihapiiriä ittekkin. En valita kaikesta.

        "En valita kaikesta."

        Se on SINUN elämäsi valinta. En osaa edes kuvitella kuinka syvällä rikollisuudessa olet, jos sinun elämäsi kärsii, jos ilmoittaa jostain saunan siivoamisesta tai pihatöistä. Tuleeko heti luoti päähän? Kuinka huonosti sulla on asiat siellä Vuokratalojen kanssa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "En valita kaikesta."

        Se on SINUN elämäsi valinta. En osaa edes kuvitella kuinka syvällä rikollisuudessa olet, jos sinun elämäsi kärsii, jos ilmoittaa jostain saunan siivoamisesta tai pihatöistä. Tuleeko heti luoti päähän? Kuinka huonosti sulla on asiat siellä Vuokratalojen kanssa?

        ...Miten se voi todellakin ärsyttää, jos tulee ilmoitus jostain viasta? Niitä täytyy olla TOSI paljon! Maailma kaatuu niiden alle?? Joka paikka hajoaa? Teillä taitaa olla kaikki laskut rästissä, ei vain asukkaille päin, vaan myös huumediilereille. Ihmeellinen rahareikä teillä ja vaikkei mitääääään edes tehdä, niin on muka kiireitä. Mitä ihmeen kiireitä teillä voi olla, kun kaikki on jätetty levälteen kuin koira p*skansa.

        Minun pelkän vesimaksuasian hoitoon meni yli 2 vuotta!! En tiedä missä Meksikon slummissako vietätään aikansa vai miten ei toi yli kahden vuoden selvittelyaika olisi ongelma. Miten se voi mitenkään kestään NOIN kauan??? Oliko talousasiantuntija kiinni jossain Thaimaan vankilassa vai mikä näitä käsittelyaikoja näin pitkittää?


    • Anonyymi

      Kun Kivinen jäi eläkkeelle, niin alamäki alkoi välittömästi. Siinä ei maailma tai orimattila ole muuttunut juurikaan, mutta vuokratalot Oy on, eikä hyvään suuntaan. Kyllä vuokratalojen ja kaikkiin muihinkin johtotehtäviin tarvitaan jämpti mies, toistan jämpti mies. Vielä kolmannen kerran: Tarvitaan jämpti mies. Joko tuli selväksi?

      • Anonyymi

        Ei Orimattilasta löydy ennää jämptiä miestä. täällä on vain lökä pöksyjä.Osaavia naisia on kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Orimattilasta löydy ennää jämptiä miestä. täällä on vain lökä pöksyjä.Osaavia naisia on kyllä.

        Millä alalla ne osaavat naiset on?

        Mulla oli ollut Vu0kratalojen kanssa ongelmia ja juuri kuunvaihde helmi-maaliskuu vuonna 2022 oli kriittinen vesilaskutuksen takia. Olisi pitänyt siis tietää luenko vesimittarit vai en (kukaan muukaan ei lupautunut tulla niitä lukemaan) ja maksanko maaliskuusta lähtien vettä kiinteänä maksuna vain kulutuksen mukaan. Vuokratalot ei suostuneet vastaamaan, asioita hoitanut KKV tyyppi katosi "lomille" ja jäin yksistäni asian kanssa.

        Ovikello silti soi sinä päivänä 01.03.2022 ja siellä oli joku nainen kamoineen ja kysyi vaikeana "Mitenkäs täällä on mennyt?". Minä siihen vastakysyin että "Mitenkäs niin?", muttei nainen osannut mitenkään selittää kysymystään eikä ylipäätänsä sitä miksi siinä seisoskeli oveni takana. Lopulta suljin vain oven, koska ei siitä änkytyksestä tullut mitään. Myöhemminkään ei selvinnyt että kuka se oli.

        Olin ollut tekemisissä vain naisten kanssa eikä heidän touhunsa ole vaikuttanut järkevältä ketä lie edes olivat. Ovellani kävi kerran aiemmin kaksi vartiointiliikkeen äijää ja nekin oli vähän neuvottomia, kuten noi ovikauppiaat nyt yleensä on. Joo? Ei täällä kyllä oikein tunnut jämptejä olevan. Isännöitsijä (nainen) oli ainoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä alalla ne osaavat naiset on?

        Mulla oli ollut Vu0kratalojen kanssa ongelmia ja juuri kuunvaihde helmi-maaliskuu vuonna 2022 oli kriittinen vesilaskutuksen takia. Olisi pitänyt siis tietää luenko vesimittarit vai en (kukaan muukaan ei lupautunut tulla niitä lukemaan) ja maksanko maaliskuusta lähtien vettä kiinteänä maksuna vain kulutuksen mukaan. Vuokratalot ei suostuneet vastaamaan, asioita hoitanut KKV tyyppi katosi "lomille" ja jäin yksistäni asian kanssa.

        Ovikello silti soi sinä päivänä 01.03.2022 ja siellä oli joku nainen kamoineen ja kysyi vaikeana "Mitenkäs täällä on mennyt?". Minä siihen vastakysyin että "Mitenkäs niin?", muttei nainen osannut mitenkään selittää kysymystään eikä ylipäätänsä sitä miksi siinä seisoskeli oveni takana. Lopulta suljin vain oven, koska ei siitä änkytyksestä tullut mitään. Myöhemminkään ei selvinnyt että kuka se oli.

        Olin ollut tekemisissä vain naisten kanssa eikä heidän touhunsa ole vaikuttanut järkevältä ketä lie edes olivat. Ovellani kävi kerran aiemmin kaksi vartiointiliikkeen äijää ja nekin oli vähän neuvottomia, kuten noi ovikauppiaat nyt yleensä on. Joo? Ei täällä kyllä oikein tunnut jämptejä olevan. Isännöitsijä (nainen) oli ainoa.

        "Vuokratalot ei suostuneet vastaamaan, asioita hoitanut KKV tyyppi katosi "lomille" ja jäin yksistäni asian kanssa."

        Muistin osin väärin. Vuokratalot olivat jo perjantaina 25.02.2022 suostuneet luopua vesiMAKSUISTA. Tässä auttoi se että olin hommannut uuden KKV-asiantuntijan hoitamaan asiaa ja hän ilmeisesti järjesti asiat. Se alkuperäinen KKV:n nainen silti katosi joo ja palasi lomiltaan 01.03.2022 lähettäen minulle viestin:

        "Hei!

        Kiitos viestistä ja pahoitteluni, että olet lomani vuoksi joutunut odottamaan vastausta! Yritin soittaa sinulle hetki sitten. Onko vuokranantajalta tullut mitään vastausta 14.02. lähettämääsi viestiin tai onko vesimittaria luettu? Mikä on tilanne nyt ja haluatko, että olen puolestasi yhteydessä vuokranantajaan ja yritän selvitellä asiaa?"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vuokratalot ei suostuneet vastaamaan, asioita hoitanut KKV tyyppi katosi "lomille" ja jäin yksistäni asian kanssa."

        Muistin osin väärin. Vuokratalot olivat jo perjantaina 25.02.2022 suostuneet luopua vesiMAKSUISTA. Tässä auttoi se että olin hommannut uuden KKV-asiantuntijan hoitamaan asiaa ja hän ilmeisesti järjesti asiat. Se alkuperäinen KKV:n nainen silti katosi joo ja palasi lomiltaan 01.03.2022 lähettäen minulle viestin:

        "Hei!

        Kiitos viestistä ja pahoitteluni, että olet lomani vuoksi joutunut odottamaan vastausta! Yritin soittaa sinulle hetki sitten. Onko vuokranantajalta tullut mitään vastausta 14.02. lähettämääsi viestiin tai onko vesimittaria luettu? Mikä on tilanne nyt ja haluatko, että olen puolestasi yhteydessä vuokranantajaan ja yritän selvitellä asiaa?"

        ...Ei muo auteta ennen kuin olen jo itse itseni pelastanut.


    • Anonyymi

      Vuokratalojen entiset hienot omakotitalot ja niiden nykyinen ympäristön hoito? Onko tietoa tarvitseeko näiden tyhjien omakotitalojen tonttien pihoja yleensä hoitaa? Kuuluuko se talon nykyiselle omistajalle, vai saako tontti rehottaa ihan huoletta vaikka maailman tappiin saakka?? Vuokrataloyhtiö luopui aikoinaan talojen vuokraamisesta, joissa asui tyytyväisiä asukkaita. Näistäkin kiinteistöistä tuli Vuokrataloyhtiön pohjattomaan kassaan rahaa joka kuukausi, nyt niistä ei tule euroakaan. Olettaisi että niistä juoksee kuluja kokoajan tyhjänä ollessaankin. Oliko taas järkeä.....??

      • Anonyymi

        Missä vuokrataloilla on omakotitaloja? Tyhjänä tai täynnä.


    • Anonyymi

      Taas oli työntekijöitä lähtenyt pois vuokratloilta, sain vastauksen, että siellä ihnisiä savustettu ulos, ei hyvältä kuulosta.

      • Anonyymi

        Normaalia vaihtuvuutta. Kysyppä lähtijältä miksi vaihtaa työpaikkaa.
        Vuokrataloilla on nykysin hyvä ilmapiiri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Normaalia vaihtuvuutta. Kysyppä lähtijältä miksi vaihtaa työpaikkaa.
        Vuokrataloilla on nykysin hyvä ilmapiiri.

        Poistettu kommentteja. Taitaa täää kanava olla tärkein työkalu vuokratalojen asioita hoitelussa.!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poistettu kommentteja. Taitaa täää kanava olla tärkein työkalu vuokratalojen asioita hoitelussa.!

        No, jopas joo. Minun viestini oli vielä ihan neutraali. Miestä syytettiin nimellä ongelmista; siihen minä vain tokaisin perään lyhyesti että "Jokainen on vastuussa itsestään". Ehkä sen poistetun viestin väärä kohta oli "Erkki kehiin niin alkaa toiiii !!!" ja siksi se poistettiin ;P


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, jopas joo. Minun viestini oli vielä ihan neutraali. Miestä syytettiin nimellä ongelmista; siihen minä vain tokaisin perään lyhyesti että "Jokainen on vastuussa itsestään". Ehkä sen poistetun viestin väärä kohta oli "Erkki kehiin niin alkaa toiiii !!!" ja siksi se poistettiin ;P

        On tosissaan jännä että nämä muutamat nimet poistetaan aina. Paljon on nimiä silti, jotka jää. Itse en ole ikinä ilmoittanut viesteistä, joten en tiedä miten se toimii, mutta kaikesta päätelleen täällä nämä itse käyvät poistattamassa viestejä heistä.

        Miksei näistä nimistä voisi kirjoittaa? Kaupungintyöntekijöitähän ne ovat (olleet). Erittäin neutraalejakin ovat viestit olleet, jotka tiedän poistetun. Yhdestä ihmisestä sai kirjoittaa toisella sukunimellä, muttei vanhalla (?).

        Eli... täällä on niin armotonsa p*skaa että ei se viestien laatu voi olla ongelma. Täältä katoaa vain viestejä, joissa mainitaan tiettyjä (vain tiettyjä) ihmisiä.


    • Anonyymi

      Jokaisen johtotehtävään tarvitaan Jämpti Mies. Toistan jokaiseen johtotehtävään tarvitaan Jämpti Mies.
      Vain Mies voi toimia johtotehtävissä, niin että ohjakset pysyy käsissä.

    • Anonyymi

      Vuokrataloista puheen olleen...
      Minä muutin pois heidän kerrostalostaan heti (tai siis tein vielä samana päivänä asunnon vaihto pyynnön), kun taloon tuli ne raivostuttavat liikkeentunnistimet. En muutenkaan käyttänyt valoja rappukäytävässä, koska kaupungissa aina joku pihavalo sen verran valaisee että näkee kulkea. Sitten AINA pihalta tullessani sokeuduin enkä kirjaimellisesti nähnyt yhtään mitään, kun ne valot vielä räpsi silleen käytävänpätkä kerrallaan, kun silmät oli tottuneet pihalla pimeään. En nähnyt mitään! Ne pari kuukautta mitä vielä jouduin siellä olla, kuljin käytävässä sitten kädet silmieni suojana kuin paparazzeilta piilossa :D

      • Anonyymi

        Sama juttu. Siksi kuljen aurinkolasit päässä talvellakin pimeässä. Hiukan noloa mutta pakko.


      • Anonyymi

        ...Ja se liikkeentunnistin oli niin herkkä että jos vain raotin omaa oveani, niin koko meidän kerrokseen syttyi valot. Oikein valokarnevaali! Aikamoista energian tuhlausta! Minä en öisinkään käyttänyt siellä valoa ja nyt päivälläkin JOKA kerta, kun kuljin käytävällä, sytytti valot. Kai koska oveni oli vähän kulman takana, niin laite luuli etten näe kulkea sitä metriä siinä :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...Ja se liikkeentunnistin oli niin herkkä että jos vain raotin omaa oveani, niin koko meidän kerrokseen syttyi valot. Oikein valokarnevaali! Aikamoista energian tuhlausta! Minä en öisinkään käyttänyt siellä valoa ja nyt päivälläkin JOKA kerta, kun kuljin käytävällä, sytytti valot. Kai koska oveni oli vähän kulman takana, niin laite luuli etten näe kulkea sitä metriä siinä :D

        ...Laittaapa kaikki vieraat aina tuulikaappinikin valot, vaikka sekin on joku metrin pituinen ja olisi kirkas päivänvalo sen metrin molemmin puolin. Ihmettelen aina kun huoltomiestyyppisetkin ihmiset sen valon sytyttää ohi mennessään. Eikö sitä metriä näe siinä kulkea ilman? En mielestäni näe sitä takkianikaan siinä juuri merkittävästi paremmin, vaikka sen valon sytyttäisi valoisina päivinä.


    • Anonyymi

      Järjestetään Olan Asuntojen tyhjien asuntojen bongaus kilpailu. Laitat talon osoitteen ja montako tyhjää huoneistoa talossa on? Palkintona voisi olla vaikka se kuuluisa 1kk:n vesimaksu, arvotaan niitä 5kpl vastaajien kesken.

      • Anonyymi

        PLIIS! Lopettakaa jo se stalgaus ja ihmisten häiriköinti. Vainoaminen on rikos, ok? Ei ole kenenkään asia vahtia kuka asuu ja missä. Vain rikolliset tarvitsevat tiedon siitä missä on asunto tyhjillään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        PLIIS! Lopettakaa jo se stalgaus ja ihmisten häiriköinti. Vainoaminen on rikos, ok? Ei ole kenenkään asia vahtia kuka asuu ja missä. Vain rikolliset tarvitsevat tiedon siitä missä on asunto tyhjillään.

        Tässä etsitään TYHJIÄ asuntoja. Ei siis asuttua tyhjää asuntoa. Voit olla ihan huoleti ja nauttia elämästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä etsitään TYHJIÄ asuntoja. Ei siis asuttua tyhjää asuntoa. Voit olla ihan huoleti ja nauttia elämästä.

        "Voit olla ihan huoleti ja nauttia elämästä."
        Hankalampaa silloin kun on noin tyhmiä ihmisiä samassa maailmassa. Duh!
        Hankalapa todeta asunto tyhjäksi, muutoin kuin tarkistamalla ASUUKO siellä joku. Ei ole kenenkään asia vahtia toisten asumisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        PLIIS! Lopettakaa jo se stalgaus ja ihmisten häiriköinti. Vainoaminen on rikos, ok? Ei ole kenenkään asia vahtia kuka asuu ja missä. Vain rikolliset tarvitsevat tiedon siitä missä on asunto tyhjillään.

        ...Ka, minä olen itsekin täällä anonut :DDD

        Ei ne siis tottele. Luoti päähän auttaisi. Jossain Amerikoissa ne poistelee pedofiileiltä palleja, koska sen epäiltiin auttavan, muttei se käsittääkseni onnistunut toivotulla tavalla.


    • Anonyymi

      Nää vesimaksusekoilut taitaa olla arkipäivää tässä firmassa.

    • Anonyymi

      Persujem vika tääkin!,,

    • Anonyymi

      Mie olen onnellinen ja tyytyväinen vuokratalojen asukas jo vuodesta1990. Varsinkin Kivisen aikaan oli mukavaa asua kun asukkaatkin muistettiin. Vuokrat oli silloin edullisempia kuin nyt.

    • Anonyymi

      Minäkin olen todella tyytyväinen nykyiseen Orimattilan Asuntojen palveluun. Jos jotain kysyttävää niin poikkean toimistolla ja homma hoituu. Ei mun tarvitse pyllistellä täällä kenellekkään. Itkeä asioitani

      • Anonyymi

        Käytkö töissä? Eikös se ole auki joku 9-12? Tosi on ettei puhelimella saa yhteyttä. Katselin juuri vanhoja merkintöjäni ja yrittäessäni muuttaa takaisin Orimattilaan lokakuussa 2015, niin soitin parikin eri numeroa läpi eikä kukaan vastannut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytkö töissä? Eikös se ole auki joku 9-12? Tosi on ettei puhelimella saa yhteyttä. Katselin juuri vanhoja merkintöjäni ja yrittäessäni muuttaa takaisin Orimattilaan lokakuussa 2015, niin soitin parikin eri numeroa läpi eikä kukaan vastannut.

        ...On ollut hiukan oloa ettei siellä edes ole ketään. Kumma kun ei puhelimeen vastata eikä ketään ole paikallakaan. Joku huijausfirma se vain on ilman oikeita työntekijöitä. Kaikki on ulkomailla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytkö töissä? Eikös se ole auki joku 9-12? Tosi on ettei puhelimella saa yhteyttä. Katselin juuri vanhoja merkintöjäni ja yrittäessäni muuttaa takaisin Orimattilaan lokakuussa 2015, niin soitin parikin eri numeroa läpi eikä kukaan vastannut.

        Miten työssäkäynti tähän liittyy? Ooks sellases duuneis töissä ettei paskalla istuessaan saa koskea puhelimeen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten työssäkäynti tähän liittyy? Ooks sellases duuneis töissä ettei paskalla istuessaan saa koskea puhelimeen?

        Todellista moniosaamista paskalla ollessaaan olla puhelimessa ja samalla piipahtaa myös Vuokratalojen toimistollakin??!

        Viestin kohta, johon kommentoin oli "Jos jotain kysyttävää niin poikkean toimistolla ja homma hoituu."


      • Anonyymi

        "poikkean toimistolla ja homma hoituu. Ei mun tarvitse pyllistellä täällä kenellekkään. Itkeä asioitani"

        Jäin tätä miettimään oikein monelta kantilta. Syynä on että viesti ainakin alkoi ilmeisen käänteisesti. Minua heti häiritsi toi sana "pyllistäminen". En ymmärrä yhtään sen merkitystä tässä. Miten se liittyy Vuokrataloihin tai näihin Suomi24-juttuihin. No, se jäi mysteeriksi. Sitten mainittiin itkeminen. Pylly + itkeminen = raiskaus? Ja jos käy siellä toimistolla niin >> ???? Ok, joku käy pyllistämässä siellä toimistolla ja sen jälkeen ei ENÄÄ (?) tarvitse täällä Suomi24:ssä? Siinä oli "täällä" ennen pyllistämistä.

        No. Taas palaan miettimään hetkiäni Vuokratalojen kanssa eikä mikään ole heidän kanssaan toiminut, vaikka siellä tuli ravattuakin. Silloin 2017-muuton aikoihin minut nimenomaan komennettiin sinne "puolenpäivän aikoihin" ja kun tulin sinne, niin ei sillä äijällä ollut edes mitään asiaa. Mitään ei tapahtunut, mikään ei edistynyt. Hän VAIN kysyi että haluanko yhä sen asunnon, jota viimeksi olimme katsomassa enkä vieläkään ymmärrä miksi hän tätä tällä tavalla uudelleen kysyi, miksi minun piti TUOTA kysymystä varte tulla käymään siellä toimistolla? Eikö puhelimitse olisi voinut helpommin tuonkin hoitaa???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "poikkean toimistolla ja homma hoituu. Ei mun tarvitse pyllistellä täällä kenellekkään. Itkeä asioitani"

        Jäin tätä miettimään oikein monelta kantilta. Syynä on että viesti ainakin alkoi ilmeisen käänteisesti. Minua heti häiritsi toi sana "pyllistäminen". En ymmärrä yhtään sen merkitystä tässä. Miten se liittyy Vuokrataloihin tai näihin Suomi24-juttuihin. No, se jäi mysteeriksi. Sitten mainittiin itkeminen. Pylly itkeminen = raiskaus? Ja jos käy siellä toimistolla niin >> ???? Ok, joku käy pyllistämässä siellä toimistolla ja sen jälkeen ei ENÄÄ (?) tarvitse täällä Suomi24:ssä? Siinä oli "täällä" ennen pyllistämistä.

        No. Taas palaan miettimään hetkiäni Vuokratalojen kanssa eikä mikään ole heidän kanssaan toiminut, vaikka siellä tuli ravattuakin. Silloin 2017-muuton aikoihin minut nimenomaan komennettiin sinne "puolenpäivän aikoihin" ja kun tulin sinne, niin ei sillä äijällä ollut edes mitään asiaa. Mitään ei tapahtunut, mikään ei edistynyt. Hän VAIN kysyi että haluanko yhä sen asunnon, jota viimeksi olimme katsomassa enkä vieläkään ymmärrä miksi hän tätä tällä tavalla uudelleen kysyi, miksi minun piti TUOTA kysymystä varte tulla käymään siellä toimistolla? Eikö puhelimitse olisi voinut helpommin tuonkin hoitaa???

        Muuttaessani POIS Orimattilasta en ollut kertonut aikeistani "kenellekään". Minulla oli ollut Sossun tapaaminen ja siellä olin asiasta maininnut. Saatuani uuden asunnon Lahdesta, menin sitten irtisanomaan Vuokrataloilla olevaa asuntoani. Ne oli silloin vielä siellä kaupungintalolla ja siinä aulassa, tiskillä kertoessani asiaa nainen iloisesti vain kertoi että olivatkin jo odottaneet että koska aion ilmoittaa. !!???

        Siinä mietin että miten h*lvetissä te sen sitten jo tiesitte? Sille sossulle olin vain kertonut ja alkoi pelottaa miten paljon sitä tulikaan henkilökohtaisista asioistani hänelle kerrottua... no koska SITÄ vartenhan se tapaaminen olikin. Huomautin tästä muuttoilmoitusjutusta seuraavalla-ja-viimeisellä kerralla käydessäni Sossun tiloissa ja siellä tistillä ollut rouva selkeästi kirosi mielessään. Se ilme oli myrskyisä, mutta koska hän pinnisteli pitääkseen sen sisällään ja katsoi alas päin näppäimistöön, en ihan saanut selkoa että minulleko hän suuttui vai sille sossulle. Epäilin että varmaankin sille sossulle, koska miksi hän muutoin minun maininnastani olisi suuttunut. Vai tuliko siitä valituksesta hänelle nyt taaaas ylityöitä tai vastaavaa?

        Näissä tunnelmissa muutin pois Orimattilasta, joten kun palattuani TAAS sossun tapaamisten aikana oli ongelmia, niin en enää ihmetellyt. Aika tympeänä vain tuijotin sitä v*tun sossua ja hänen oikkujaan. Sitä todellakin lähinnä vain kiinnosti koska poistun asunnostani. Se oli oudon kiinnostunut siitä kun mainitsin kyllä, joo ulkoilevani, mutta lähinnä vain öisin. Se oikein veti henkeä kuin tämä olisi jotain todella dramaattistakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuttaessani POIS Orimattilasta en ollut kertonut aikeistani "kenellekään". Minulla oli ollut Sossun tapaaminen ja siellä olin asiasta maininnut. Saatuani uuden asunnon Lahdesta, menin sitten irtisanomaan Vuokrataloilla olevaa asuntoani. Ne oli silloin vielä siellä kaupungintalolla ja siinä aulassa, tiskillä kertoessani asiaa nainen iloisesti vain kertoi että olivatkin jo odottaneet että koska aion ilmoittaa. !!???

        Siinä mietin että miten h*lvetissä te sen sitten jo tiesitte? Sille sossulle olin vain kertonut ja alkoi pelottaa miten paljon sitä tulikaan henkilökohtaisista asioistani hänelle kerrottua... no koska SITÄ vartenhan se tapaaminen olikin. Huomautin tästä muuttoilmoitusjutusta seuraavalla-ja-viimeisellä kerralla käydessäni Sossun tiloissa ja siellä tistillä ollut rouva selkeästi kirosi mielessään. Se ilme oli myrskyisä, mutta koska hän pinnisteli pitääkseen sen sisällään ja katsoi alas päin näppäimistöön, en ihan saanut selkoa että minulleko hän suuttui vai sille sossulle. Epäilin että varmaankin sille sossulle, koska miksi hän muutoin minun maininnastani olisi suuttunut. Vai tuliko siitä valituksesta hänelle nyt taaaas ylityöitä tai vastaavaa?

        Näissä tunnelmissa muutin pois Orimattilasta, joten kun palattuani TAAS sossun tapaamisten aikana oli ongelmia, niin en enää ihmetellyt. Aika tympeänä vain tuijotin sitä v*tun sossua ja hänen oikkujaan. Sitä todellakin lähinnä vain kiinnosti koska poistun asunnostani. Se oli oudon kiinnostunut siitä kun mainitsin kyllä, joo ulkoilevani, mutta lähinnä vain öisin. Se oikein veti henkeä kuin tämä olisi jotain todella dramaattistakin.

        "sitä v*tun sossua"

        Se ei ollut juuri sama sossu-hoitaja-mikälie, mutta kun Vuokratalojen huoltomies sitten kävi niiden tapaamisten aikana asunnossani, en siis ihmetellyt -.- Vikalla kerrallamme en enää peitellyt k*rpääntyneisyyttäni ja annoin ilmeeni kertoa, kun hän soitti jonnekin ennen seuraavan ajan varaamista. Selittelin että heillä on sellainen ongelma ettei ne näe siitä suoraan kaikkia niitä lääkäreiden aikoja. Voi olla, mutta oudon p*skoja laitteita täällä on JOKA paikassa Orimattilaa. Samoja s**tanan tietokonekorjaajia ilmeisesti ollut asialla kuin minullakin ollut. Olen peruskoulusta asti ollut kuraattori-psykologi-psykiatri-tapaamisissa vuosikymmenien ajan ja tämä oli kyllä se ensimmäinen kerta, kun se joutuu soittaa kenellekään siinä kesken kaiken.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "poikkean toimistolla ja homma hoituu. Ei mun tarvitse pyllistellä täällä kenellekkään. Itkeä asioitani"

        Jäin tätä miettimään oikein monelta kantilta. Syynä on että viesti ainakin alkoi ilmeisen käänteisesti. Minua heti häiritsi toi sana "pyllistäminen". En ymmärrä yhtään sen merkitystä tässä. Miten se liittyy Vuokrataloihin tai näihin Suomi24-juttuihin. No, se jäi mysteeriksi. Sitten mainittiin itkeminen. Pylly itkeminen = raiskaus? Ja jos käy siellä toimistolla niin >> ???? Ok, joku käy pyllistämässä siellä toimistolla ja sen jälkeen ei ENÄÄ (?) tarvitse täällä Suomi24:ssä? Siinä oli "täällä" ennen pyllistämistä.

        No. Taas palaan miettimään hetkiäni Vuokratalojen kanssa eikä mikään ole heidän kanssaan toiminut, vaikka siellä tuli ravattuakin. Silloin 2017-muuton aikoihin minut nimenomaan komennettiin sinne "puolenpäivän aikoihin" ja kun tulin sinne, niin ei sillä äijällä ollut edes mitään asiaa. Mitään ei tapahtunut, mikään ei edistynyt. Hän VAIN kysyi että haluanko yhä sen asunnon, jota viimeksi olimme katsomassa enkä vieläkään ymmärrä miksi hän tätä tällä tavalla uudelleen kysyi, miksi minun piti TUOTA kysymystä varte tulla käymään siellä toimistolla? Eikö puhelimitse olisi voinut helpommin tuonkin hoitaa???

        Hän halusi nähdä sinut. Se on hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "sitä v*tun sossua"

        Se ei ollut juuri sama sossu-hoitaja-mikälie, mutta kun Vuokratalojen huoltomies sitten kävi niiden tapaamisten aikana asunnossani, en siis ihmetellyt -.- Vikalla kerrallamme en enää peitellyt k*rpääntyneisyyttäni ja annoin ilmeeni kertoa, kun hän soitti jonnekin ennen seuraavan ajan varaamista. Selittelin että heillä on sellainen ongelma ettei ne näe siitä suoraan kaikkia niitä lääkäreiden aikoja. Voi olla, mutta oudon p*skoja laitteita täällä on JOKA paikassa Orimattilaa. Samoja s**tanan tietokonekorjaajia ilmeisesti ollut asialla kuin minullakin ollut. Olen peruskoulusta asti ollut kuraattori-psykologi-psykiatri-tapaamisissa vuosikymmenien ajan ja tämä oli kyllä se ensimmäinen kerta, kun se joutuu soittaa kenellekään siinä kesken kaiken.

        ...Lääkärin (=psykiatri) ajalle hänen piti tulla mukaan, muttei se tullut. Hän ei ollut mukana jollain toisellakaan ajalla. Nämä voisi tarkistaa, mutta keväällä 2016 (palattuani Orimattilaan) tapasin kaksi kertaa psykiatrin (eri tyypit) ja molemmilla kerroilla piti tän sossu/hoitajan olla paikalla, mutta hän oli estynyt. Tämäkin on jäänyt häiristemään. Miksei se voi tulla? Pelottaako että psykiatri näkisi valheittesi läpi? Minä ainakain näin. V*tun omituista käytöstä ainakin, jos ei muutoin. Kaikenlaisia on nähty, mutta TÄMÄ sossu oli todella epäilyttävän oloinen. Kun nämä sossut on tällaisia täällä, niin...?

        Kun Fimlab "raiskasi" minut, en ihmetellyt, kun asiaa ei hoidettu tiptop. En enää ihmettele oikein mitään. KKV:n sekopään ymmärsin myös, mutta se yllätti kun poliisi yritti lavastaa minut. Yhä ihmettelen, kun läppärini varastettiin 15.06.2021 (tein rikosilmoituksen 29.06.2021) ja jo pian siitä 08.07.2021 Fimlab "raiskasi" minut (virallinen valitus tehty kai lokakuun alussa?), niin päätökset näistä tulee sitten samaan aikaan... hämärissä olosuhteissa.

        Olen tänään taas miettinyt sitä, kun noi KELA ja Sossu-jutut ei näytä toimivan koko maassa ja ne alkoi reistailla samaan aikaan, kun minun piti olla sinne yhteydessä. Siis vain MIETIN tätä, totta kai ongelmia tulee aina, mutta olen näitä sattumuksia taas yhdistellyt urakalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "sitä v*tun sossua"

        Se ei ollut juuri sama sossu-hoitaja-mikälie, mutta kun Vuokratalojen huoltomies sitten kävi niiden tapaamisten aikana asunnossani, en siis ihmetellyt -.- Vikalla kerrallamme en enää peitellyt k*rpääntyneisyyttäni ja annoin ilmeeni kertoa, kun hän soitti jonnekin ennen seuraavan ajan varaamista. Selittelin että heillä on sellainen ongelma ettei ne näe siitä suoraan kaikkia niitä lääkäreiden aikoja. Voi olla, mutta oudon p*skoja laitteita täällä on JOKA paikassa Orimattilaa. Samoja s**tanan tietokonekorjaajia ilmeisesti ollut asialla kuin minullakin ollut. Olen peruskoulusta asti ollut kuraattori-psykologi-psykiatri-tapaamisissa vuosikymmenien ajan ja tämä oli kyllä se ensimmäinen kerta, kun se joutuu soittaa kenellekään siinä kesken kaiken.

        Keväällä 2022 maksupääteongelmani loppuivat, kun olin tehnyt valituksen vartijasta. Syksyllä ne sitten palasivat -.-

        28.08.2022 tullessani S-markettiin, minulle ei avattu liukuovia ja jouduin kiertää sieltä R-kioskin puoleisista ovista.
        05.09.2022 kävi sitten niin että pankkikorttini ei taas muka millään voinut toimia ja tästä huomauttaessani kassamummelilla meni hermo. Huomautin myös niistä liukuovista ja mummeli sanoi napakasti ettei missään laitteissa ole mitään. Totesinkin siihen että en niin olettanutkaan ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keväällä 2022 maksupääteongelmani loppuivat, kun olin tehnyt valituksen vartijasta. Syksyllä ne sitten palasivat -.-

        28.08.2022 tullessani S-markettiin, minulle ei avattu liukuovia ja jouduin kiertää sieltä R-kioskin puoleisista ovista.
        05.09.2022 kävi sitten niin että pankkikorttini ei taas muka millään voinut toimia ja tästä huomauttaessani kassamummelilla meni hermo. Huomautin myös niistä liukuovista ja mummeli sanoi napakasti ettei missään laitteissa ole mitään. Totesinkin siihen että en niin olettanutkaan ;)

        ...Tulipa hätäinen viesti. Multa jäi kaikki pois.

        Viittasin siis lähinnä lauseeseeni: "Voi olla, mutta oudon p*skoja laitteita täällä on JOKA paikassa Orimattilaa."

        S-market 28.08.2022 kuitissa kello 19:43.
        S-market 05.09.2022 kuitissa kello 21:49.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...Tulipa hätäinen viesti. Multa jäi kaikki pois.

        Viittasin siis lähinnä lauseeseeni: "Voi olla, mutta oudon p*skoja laitteita täällä on JOKA paikassa Orimattilaa."

        S-market 28.08.2022 kuitissa kello 19:43.
        S-market 05.09.2022 kuitissa kello 21:49.

        " Selittelin että heillä on sellainen ongelma ettei ne näe siitä suoraan kaikkia niitä lääkäreiden aikoja."
        - "Selitteli_". Ännä pois. Hän selitti, en minä.

        "sanoi napakasti ettei missään laitteissa ole mitään."
        - "...mitään VIKAA."

        Vieläkö siellä oli virheitä? Mulle tulee toisinaan joku ajatus mieleen ja tulen sen tänne kirjoittamaan yhä ollen liian syvällä ajatuksissani ja sitten nämä viestit on tällaisia :DD Tätäkin viestiä olen korjaillut jo kauan, kun joka lauseessa on ollut kirjoitusvirheitä.


    • Anonyymi

      Kiitos Orimattilan Asunnot tosi ystävällisestä palvelusta. Kun vuonna 2015 muutin Lahdesta takaisin Orimattilaan, niin olen ollut tyytyväinen palveluihinne. Vesilaskunikin on aina ollut ajan tasalla.
      Vien kukkia.

      • Anonyymi

        Sinusta en tiedä, mutta minä ALOIN muuttaa vuonna 2015, koska asuntoa ei vain oteta. Lopulta muuttopäivä piti olla 01.01.2016, mutta asunto olikin remontin tarpeessa ja yllärinä juuri ennen sanottiin etten voikaan muuttaa. Maksoin silti vuokran ihan kuunalusta asti.


      • Anonyymi

        On ollut ihana asua vaikka jouduinkin hetken odottamaan remonttia. Kannatti muuttaa Orimattilaan, vaikka kismitti pieleen mennyt abiristeily 2005.


    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1525
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1097
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      996
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      917
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      842
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      640
    Aihe