Aihe

Corolla 2.0 hybrid vm-21 on viileähkö!

Anonyymi

Miten muilla 2-litraisen hybridi-Corollan omistajilla on autonne sisätilojen lämpeneminen pakkasilla? Oma kk vanha farkkumalli ja nyt pakkasta -16 astetta, auto esilämmitettynä (Defa moottori- ja sisätilanlämmitin joka siis asennettu autoliikkeesssä uutena) ja silti sisätiloissa pidemmänkin ajon jälkeen sellainen puoliviileä olotila eli ei mikään sauna. Malli voitti vuosi sitten Tekniikan Maailman talvitestin ja sai kehuja lämpenemisnopeudesta (toki pakkasta taisi olla vain muutama aste). Olen kokeillut automatiikkaa sekä fast, normal- ja eco-voimakkuuksilla, samoin "käsiohjausta" säätäen vanhan ajan autojen tapaan itse puhallusnopeutta jne. Onkohan autossani vikaa vai onko tämä normaalia näille? Käsittääkseni mallissa pitäisi Tekniikan Maailman tietojen mukaan olla lämminilmakanavissa PTC-sähkövastukset ja lisäksi moottorissa jäähdytysnesteen lämpenemisen tehostajana pakokaasuvaihdin. Ero aiemman Auris hybridin lämpimyyteen on selkeä eli Auris oli kovemmilla pakkasilla kuumempi.

54

203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lisäys vielä: olen kokeillut myös eri lämpötilasäätöjä eli vaikkapa asetuksena +23 tai HI (korkein pyyntö) mutta ei eroa lämpimyyteen lainkaan.

    • Anonyymi

      No tää on nykyaikaa joka merkillä. Kyllä se menee yksi yhteen, eli pieni kulutus = pienesti haaleaa lämpöä sisätiloihin. Toki pieniä eroja autojen, eli automallien kohdalla on, mutta tämä on pääsääntöisesti fakta.

      Ei puhaltele enää lämmittimet kuumaa. Ei muuta kuin toppahousua ja talvipalsaa päälle.

    • Anonyymi

      Kyllä mulla tarkenee, -32 graadia niin lämpöä riittää yllin kyllin. Käsisäädöllä +22 astetta pyynti, ja puhallin kolmannella nopeudella. Eikä tarvitse nokkaloimia käyttää.
      Ratin ja istuinlämmityksenkin voi napsauttaa pois päältä vähän aikaa ajettuani.

      • Anonyymi

        Kyllä mulla tarkenee, -32 graadia niin lämpöä riittää yllin kyllin. Käsisäädöllä +22 astetta pyynti, ja puhallin kolmannella nopeudella. Eikä tarvitse nokkaloimia käyttää.
        Ratin ja istuinlämmityksenkin voi napsauttaa pois päältä vähän aikaa ajettuani.

        ***********

        Minä tykkään istua lämpimässä autossa. Monissa autoissa lämmitys ei vaan toimi kunnolla automaattiasennossa, joten kannattaa kokeilla sopivia säätöjä. Tojota ei tee tästä säännöstä mitään poikkeusta.

        Suurehkossa saksalaisessa autossani automaattista ilmastointia ei saa toimimaan kunnolla kesällä eikä talvella. Varsinkin kesällä ilmastointilaite tuntuu olevan aivan sekaisin automaattiasennossa. Käsisäädöillä sen saa toimimaan kohtuullisesti. Talvellakin aina säädän lämpötilan ja puhallusvoimakkuden käsin, niin silloin senkin kanssa kohtuullisesti pärjää.

        Hybridi-Auriksen ilmastointilaite toimii kesällä ihan kiitettävästi automaattiasennossa, mutta talvikäyttöön automaattiasento ei Tojotassakaan ollenkaan sovi. Aluksi lämmintä ja puhallusta on ihan mukavasti, mutta pidemmällä matkalla puhallinnopeus laskee liiaksi ja tuulilasiin alkaa tulla liian vileää ilmaa. Talvella en käytäkään lämmityslaitetta automaattiasennossa, vaan säädän lämpötilan 22 - 23 asteeseen, kytken puhaltimen nopeudelle 3 sekä suuntaan puhalluksen jalkatilaan ja tuulilasille. Näillä asetuksilla autossa on kovallakin pakkasella mukava matkustaa.

        Kun lähden pakkassäällä ajamaan, niin parin ensimmäisen kilometrin matkalla annan puhaltimen pyöriä nopeudella 4 ja laitan sen sitten asentoon 3. En tiedä sitä, millaiset säätimen uudessa Corollassa on, mutta suunnilleen tällaisilla ohjeilla luulisin Corollan ilmastoinninkin toimivan miellyttäväksi talvella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä mulla tarkenee, -32 graadia niin lämpöä riittää yllin kyllin. Käsisäädöllä +22 astetta pyynti, ja puhallin kolmannella nopeudella. Eikä tarvitse nokkaloimia käyttää.
        Ratin ja istuinlämmityksenkin voi napsauttaa pois päältä vähän aikaa ajettuani.

        ***********

        Minä tykkään istua lämpimässä autossa. Monissa autoissa lämmitys ei vaan toimi kunnolla automaattiasennossa, joten kannattaa kokeilla sopivia säätöjä. Tojota ei tee tästä säännöstä mitään poikkeusta.

        Suurehkossa saksalaisessa autossani automaattista ilmastointia ei saa toimimaan kunnolla kesällä eikä talvella. Varsinkin kesällä ilmastointilaite tuntuu olevan aivan sekaisin automaattiasennossa. Käsisäädöillä sen saa toimimaan kohtuullisesti. Talvellakin aina säädän lämpötilan ja puhallusvoimakkuden käsin, niin silloin senkin kanssa kohtuullisesti pärjää.

        Hybridi-Auriksen ilmastointilaite toimii kesällä ihan kiitettävästi automaattiasennossa, mutta talvikäyttöön automaattiasento ei Tojotassakaan ollenkaan sovi. Aluksi lämmintä ja puhallusta on ihan mukavasti, mutta pidemmällä matkalla puhallinnopeus laskee liiaksi ja tuulilasiin alkaa tulla liian vileää ilmaa. Talvella en käytäkään lämmityslaitetta automaattiasennossa, vaan säädän lämpötilan 22 - 23 asteeseen, kytken puhaltimen nopeudelle 3 sekä suuntaan puhalluksen jalkatilaan ja tuulilasille. Näillä asetuksilla autossa on kovallakin pakkasella mukava matkustaa.

        Kun lähden pakkassäällä ajamaan, niin parin ensimmäisen kilometrin matkalla annan puhaltimen pyöriä nopeudella 4 ja laitan sen sitten asentoon 3. En tiedä sitä, millaiset säätimen uudessa Corollassa on, mutta suunnilleen tällaisilla ohjeilla luulisin Corollan ilmastoinninkin toimivan miellyttäväksi talvella.

        Kiitos asiallisesta vastauksesta! Täytyy kokeilla vielä neuvosi mukaista käsiohjausta. Et ole testannut miten vaikuttaa Hi-asento eli korkein lämpötilapyynti, eli onko mitään eroa vs. vaikkapa +22 tai 23 astetta?

        Ai niin: onko muilla ollut uudessa Corollassa ajovaloumpioiden huurtumisongelmaa? Omassani huomasin viimeisen pesun jälkeen oikeanpuoleisessa etu-umpiossa sen ulkoreunalla sivussa ja alalaidalla huurretta joka nyt toki on ihan jäähileenä.


      • Anonyymi

        Sinulla on todennäköisesti jäähdytysneste alle optimin jos keulan auki konetilaan. Pakkasilla.

        Eli kulutus korkeampi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta vastauksesta! Täytyy kokeilla vielä neuvosi mukaista käsiohjausta. Et ole testannut miten vaikuttaa Hi-asento eli korkein lämpötilapyynti, eli onko mitään eroa vs. vaikkapa +22 tai 23 astetta?

        Ai niin: onko muilla ollut uudessa Corollassa ajovaloumpioiden huurtumisongelmaa? Omassani huomasin viimeisen pesun jälkeen oikeanpuoleisessa etu-umpiossa sen ulkoreunalla sivussa ja alalaidalla huurretta joka nyt toki on ihan jäähileenä.

        Kokeiltu käsisäädöllä, ei kabiini lämpene kunnolla enää -15 ja alaspäin pakkasissa. 30 min ajomatkalla tulee vilu jos ei ole untuvatakkia päällä. Kylmin autoni koskaan! Siis 2.0 hybrid.


    • Anonyymi

      Talvella pitää pukeutua kelin mukaan lämpöisesti, sillä ei koskaan tiedä koska Toyota jättää tienpäälle tai ei käynnisty sen tunnetun relevian takia.
      Corollan lämpeneminen talvivertailussa oli hieman nopeampaa vasa +15-+23 alueella ja testitilanteessa ei ollun näin kylmää kuin nyt.

    • Anonyymi

      Et tiedä kylmyydestä mitään väitän. Minulla on 1.9 tdi volkswagen,käsittämättömän kylmä auto! Ja on tarkistettu joka asia huollossa kaikki on kunnossa. Aiemmissa testeissä prius oli lämpimin auto talvitestesissä,nopein lämpiämän.
      Relevika nyt rummutetaan kovasti epätoivoiet vag tuotteiden taholta. Oma tdi volkari on murheellisen monivikainen auto ja nyt turbo lakkasi toimimasta ensimmäisen kerran. Toyota on parempi selkeästi mutta hiacea ei nyt enää ole ja ranskan toyotaa ei talliini tule vw 1.9 tdi tilalle kuitenkaan.

      • Anonyymi

        1,9 tdi on oikeasti lämmin. Siitä Priusin talvivertailusta onkin jo tovi, mutta hyvin Tero muistaa, taisi olla elämän huippuhetkiä silloin, hihii!


      • Anonyymi

        VW TDI talviliikenteessä on kuin Via Dolorosa eli yhtä kärsimystä.
        Kokemusta työnantajan volkkareista on yli 30 vuoden ajalta ja voin sanoa, että kyseessä on Euroopan kylmin auto, mikä on myös todettu moottorilehtien testeissä.
        Oman vanhan tojon sekä hynyn saa lämpimäksi kovilla pakkasilla jo 5 km matkalla, mutta nuo volkkarit eivät lämpene edes koko 10 km työmatkalla.
        Perheen toisella edustajalla on sama ongelma , sillä hänen työnantajalla on myös VW-groupin tekeleitä vaivoinaan. Seat Mii, VW Up, Skoda Citigo ja Roomster, joista mikään ei lämpene kohtuuajassa, vaan lyhyehköjä matkoja saa aina ajaa kylmässä autossa.
        Minua alkoi kiukuttaa VW:n kylmyys niin, että kun menin jääkylmällä autolla asiakkaan luo, niin jätin sen pihalle käymään, jotta edes paluumatkalla olisi jonkin verran lämpimyyttä.


    • Anonyymi

      Ruotsissa huomasivat talvitesteissä saman kuin Suomessa, Corolla lämpiää nopeasti. Ruotsissa huomattiin testiä pitempään jatkettaessa, että automaattiasennossa ylälämpö putoaa 17 asteeseen samalla kun kengät käryää. Tuo on pakkaskeleissä kelvoton asetus, koska silloin ikkunat alkavat huurtua ja karvareuhka on laitettava päähän takaisin.

      • Anonyymi

        Totta, eivät oikein osaa tehdä toimivaa automaattisesti toimivaa laitetta.


      • Anonyymi

        Aaa, itäautoissa on yhä edelleen käytössä se bi-level -lämmityslaite, joka varmistaa, että jalat palaa ja tuulilasi/pyyhkijät jäätyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aaa, itäautoissa on yhä edelleen käytössä se bi-level -lämmityslaite, joka varmistaa, että jalat palaa ja tuulilasi/pyyhkijät jäätyy.

        Tuo on ollut Tojon tavaramerkki ainakin 20 vuotta.


      • Anonyymi

        Oikeasti se ylälämpö putosi jo 7 asteeseen, kun ajettiin pidempään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on ollut Tojon tavaramerkki ainakin 20 vuotta.

        Tuo bi-level oli käytössä jo 80-luvun alussa. Silloin sitä oikein mainostettiin - lämmityslaitteessa oli ao. teksti.

        Mikähän idea ollut? Parin asteen pakkasessa ei lumi sula tuulilasiin, kun sinne puhalletaan haaleaa ilmaa?

        Tosin ei sitten oikein huurteenpoistokaan toiminut -> piti laittaa puhallus pelkästään lasille (=jalat jäätyy) tai lämpö ihan täysille (=jalat palaa).

        Lisäbonuksena vielä huurukaappiefektit, koska alimitoitetut ilmanpoistoaukot (ovia ei meinannut saada kiinni, jos lämppärin puhallin täysillä) ja se, että liikennevaloissa kun satoi konepellille lunta, liikkeellelähdön jälkeen ajoviima työnsi kaiken ilmanottoon ja sekuntia myöhemmin tuulilasi pamahti huurteeseen. Tämän tosin vältti, jos pisti lämmöt kokonaan pois ;-D Ei sulanut ja haihtunut lämppärin kennolle päässyt lumi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo bi-level oli käytössä jo 80-luvun alussa. Silloin sitä oikein mainostettiin - lämmityslaitteessa oli ao. teksti.

        Mikähän idea ollut? Parin asteen pakkasessa ei lumi sula tuulilasiin, kun sinne puhalletaan haaleaa ilmaa?

        Tosin ei sitten oikein huurteenpoistokaan toiminut -> piti laittaa puhallus pelkästään lasille (=jalat jäätyy) tai lämpö ihan täysille (=jalat palaa).

        Lisäbonuksena vielä huurukaappiefektit, koska alimitoitetut ilmanpoistoaukot (ovia ei meinannut saada kiinni, jos lämppärin puhallin täysillä) ja se, että liikennevaloissa kun satoi konepellille lunta, liikkeellelähdön jälkeen ajoviima työnsi kaiken ilmanottoon ja sekuntia myöhemmin tuulilasi pamahti huurteeseen. Tämän tosin vältti, jos pisti lämmöt kokonaan pois ;-D Ei sulanut ja haihtunut lämppärin kennolle päässyt lumi.

        Mitenkähän huonoja ne muut autot olivatkaan -80-luvulla, kun Toyota voitti talvitestit jo tuolloin? Muistan vanhempieni Corollasta (2-auto) tuon bi-level toiminnon. Se oli vain yksi ylimääräinen asento ilman suuntausvivussa ja kaikki muut ilmansuuntausasennot olivat samoja kuin muissakin autoissa. Nykyään vastaava bi-level asento löytyy esim. Scanian kuorma-autoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkähän huonoja ne muut autot olivatkaan -80-luvulla, kun Toyota voitti talvitestit jo tuolloin? Muistan vanhempieni Corollasta (2-auto) tuon bi-level toiminnon. Se oli vain yksi ylimääräinen asento ilman suuntausvivussa ja kaikki muut ilmansuuntausasennot olivat samoja kuin muissakin autoissa. Nykyään vastaava bi-level asento löytyy esim. Scanian kuorma-autoista.

        Olisikin ollut ylimääräinen vaihtoehto.... pakkosyötyöllä tuo tuli, jos yritti samanaikaisesti puhallusta tuulilasille ja jalkatilaan. Lisäksi sivuutit hienosti alimitoitetut ilmanpoistoaukot, mitkä aiheuttivat astmaa lämmityslaitteelle - piti veivata ikkunaa raolleen puhalluksen tehostamiseksi - sekä sen, että lämmityslaite nieli ajossa lunta ja höyrysti sen tuulilasille.

        Kyllä oikeasti hyviäkin talviautoja oli. Esim. Saab pyöritti aikanaan mainosta, missä miesporukka onnistu kesken saunomisen lukitsemaan itsensä ulos ... ja pelastautui paleltumiselta autoonsa. Tuolla mainoksella oli katettakin, niissä vehkeissä sai tuulilasillekin tarpeen tullen lämpöä ja ISOLLA kauhalla.


    • Anonyymi

      Corolla paras talviauto. Kts. TM.

      • Anonyymi

        Oli yhtenä vuonna, kun oli sopivia verrokkeja. Tuossa vertailun sijoituksista ei oikein kannat innostua liikaa, sillä kuten TM aina kertoo, niin pitää katsoa ja tulkita sellaisten ominaisuuksien mukaan jotka on itselle tärkeitä. Corollassa oli mm. surkeimmat jarrut kitkaerojarrutuksessa ja minulle ainakin jarrut on korkealla tärkeysjärjestyksessä ja kun aina lämmitän autoni ennakkoon, niin lämmityslaitteen nopeus ei juurikaan merkitse.
        Noissa talvivertailuissa painotetaan välillä eri asioita, mm. kylmäpäästöjä jne... merkitseekö kenellekään mitään oikeasti. Voittajana on ollut myös BMW joka oli takavetoinen, eli surkea etenijä ja liikkeelle lähtijä, mutta voitto tuli.


      • Anonyymi

        Lämppäritesti vain -7 C pakkasella.


    • Anonyymi

      Corolla.
      Erittäin hyvä talviauto. Tehokas voimalinja, tehokkaat lämmityslaitteet, sähköiset ja muut. Erittäin hyvä ajaa myös talvella, mitätön kulutus, hiljainen.
      Mahtavat valot.

      • Anonyymi

        Nyt tuli kaikki hyvän talviauton ominaisuudet lueteltua, vaan noista ei juuri mikään koske Tojoa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt tuli kaikki hyvän talviauton ominaisuudet lueteltua, vaan noista ei juuri mikään koske Tojoa..

        Testivoittaja. Kts. TM Talviautotesti.


    • Anonyymi

      Kylmä rinki perseessä, kun "kuin varsi edellä heitetty vasara" tohjolla ajaa talviliukkailla.

      Jos "hartialukkoa" jäljittelevä, tönkkö ja vanhanaikainen ajonvakautus sippaa tai kuski siihen tympäännyttyään kytkee sen pois päältä, on 180° käännös vain ajan kysymys.

      • Anonyymi

        Toyota on testivoittaja talviauto!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on testivoittaja talviauto!

        Talven kun ei ollut lunta eikä pakkasia.


    • Anonyymi

      Hinausliikkeet taas vaurastuivat saksalaisten kulkuneuvojen jäätymisien takia.

      • Anonyymi

        Auttaako tuo tieto lämpiämään Corollaa paremmin kovimmissa pakkasissa?


    • Anonyymi

      Oletko kokeillut eri ajotiloja? Eco-ajoasetus vähentää ainakin minulla sekä lämmitystä että viilennystä bensansäästön nimissä.

      • Anonyymi

        Olen kuullut että eco-ajotilassa lämpöä huonommin, mutta itse aina käytän normal- tai sportmoodia eikä todellakaan ole lämmin alle -10 asteen pakkasissa, viileä suoraan sanoen -15 ja alaspäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kuullut että eco-ajotilassa lämpöä huonommin, mutta itse aina käytän normal- tai sportmoodia eikä todellakaan ole lämmin alle -10 asteen pakkasissa, viileä suoraan sanoen -15 ja alaspäin.

        Ok! Itsellä ei kokemusta Toyota-hybrideistä, mutta omassa autossa tuo eco-ajotila vähentää lämmitystä ilmeisestikin jättämällä sähkövastuksen kylmäksi, jplloin vain moottorista tuleva lämpö lämmittää matkustamoa.


    • Anonyymi

      Vasen pohje ja nilkka tuntuvat kylmältä Corollassa 20 asteen pakkasella, kun olen tottunut ajelemaan talvellakin ilman pitkiä kalsareita ja lenkkarit jalassa. Ilmeisesti oven ja seinän lämpöeristys ei ole niitä parhaita.

      • Anonyymi

        Koko kroppa jäässä pidemmällä matkalla, oli Kainuussa -25-30 ja oikeasti 2.0 Corollassa paleli!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko kroppa jäässä pidemmällä matkalla, oli Kainuussa -25-30 ja oikeasti 2.0 Corollassa paleli!

        Avensis on ainakin 1.8 moottorilla lämmin auto talvella.
        Kesällä myös hyvin viilentää kovilla helteillä.


    • Anonyymi

      Perrse jäätyi tänään corollassa. Istuinlämmitin vissiin passkana.

      • Anonyymi

        Ei tarvitse toimia, kun istuinlämmitintä ei testata katsastuksessa.


    • Anonyymi

      Ylivoimaisesti voittanut talviauto 2020-luvulle, Corolla, terveisin TM.

      • Anonyymi

        Sinun ylivoimainen on Tekniikan Maailmassa heidä painotuksillaan pienin mahdollinen ero. Minun painotuksilla Corolla tuli neljänneksi.


      • Anonyymi

        Joo voi olla.Sanon vaan että minun Toyota on kylmä. Miksi?


    • Anonyymi

      Minun Corolla on lämmin, miksi?

    • Anonyymi

      Saako siinä syylärin eteen jotain tuulensuojaa? Minulla on vm-10 oikea auto, heti ensimmäisenä talvena totesin että se ei lämpene kunnolla kovilla pakkasilla, vein tuunattavaksi, siinä on nyt jäähdyttimen edessä kaihdin jota voi säätää kaikkein pyhimmästä, se auttaa suuresti.

      • Anonyymi

        Saako siinä syylärin eteen jotain tuulensuojaa? Minulla on vm-10 oikea auto, heti ensimmäisenä talvena totesin että se ei lämpene kunnolla kovilla pakkasilla, vein tuunattavaksi, siinä on nyt jäähdyttimen edessä kaihdin jota voi säätää kaikkein pyhimmästä, se auttaa suuresti.

        **********

        Kaikki autot on suunniteltu lämpimiin oloihin, joten niissä nokka on aivan liian avoin ja liian kylmää ilmaa pääsee liikaa syylärin läpi konehuoneeseen. Tämä tietysti viilentää konehuonetta paljon, ja yli -20 asteen pakkasilla lämpeneminen on huonompaa. Lokakuusta aina huhtikuun lopulle asti osa nokkasäleiköstä saisi olla peitettynä. Varsinkin hybridi-Tojotassa, jossa polttomoottori käy vain ajoittain, liiallista jäähtymistä pitäisi kaikin keinoin välttää.

        Olen vanhanaikainen automies, ja siksi tykkäisinkin siitä, että kaikissa autoissa olisi nokalla ihan tehdastekoinen kaihdin, jolla kaikkein kovimmilla pakkasilla saisi konehuoneen lämpötilan nostettua suuremmaksi. Hybridi-Tojotassakin maahantuoja voisi myydä asiakkaille sellaisen maskin sisäpuolelle ( ei vaikuttaisi ulkonäköön) laitettavan nokkapeitteen, jolla alemman ilmanottoaukon saisi kokonaan suljettua. Ainakin hybridi-Auriksen nokka on sellainen, että lokakuusta huhtikuuhun asti vain ylempi ilmanottoaukko hyvinkin riittäisi jäähdytysilmalle. Vaikka lämpö Auriksessa on hyvin riittänytkin, niin moottorin kannalta olisi hyvä asia, jos lämpeneminen käyntilämpötilaan tapahtuis nopeammin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saako siinä syylärin eteen jotain tuulensuojaa? Minulla on vm-10 oikea auto, heti ensimmäisenä talvena totesin että se ei lämpene kunnolla kovilla pakkasilla, vein tuunattavaksi, siinä on nyt jäähdyttimen edessä kaihdin jota voi säätää kaikkein pyhimmästä, se auttaa suuresti.

        **********

        Kaikki autot on suunniteltu lämpimiin oloihin, joten niissä nokka on aivan liian avoin ja liian kylmää ilmaa pääsee liikaa syylärin läpi konehuoneeseen. Tämä tietysti viilentää konehuonetta paljon, ja yli -20 asteen pakkasilla lämpeneminen on huonompaa. Lokakuusta aina huhtikuun lopulle asti osa nokkasäleiköstä saisi olla peitettynä. Varsinkin hybridi-Tojotassa, jossa polttomoottori käy vain ajoittain, liiallista jäähtymistä pitäisi kaikin keinoin välttää.

        Olen vanhanaikainen automies, ja siksi tykkäisinkin siitä, että kaikissa autoissa olisi nokalla ihan tehdastekoinen kaihdin, jolla kaikkein kovimmilla pakkasilla saisi konehuoneen lämpötilan nostettua suuremmaksi. Hybridi-Tojotassakin maahantuoja voisi myydä asiakkaille sellaisen maskin sisäpuolelle ( ei vaikuttaisi ulkonäköön) laitettavan nokkapeitteen, jolla alemman ilmanottoaukon saisi kokonaan suljettua. Ainakin hybridi-Auriksen nokka on sellainen, että lokakuusta huhtikuuhun asti vain ylempi ilmanottoaukko hyvinkin riittäisi jäähdytysilmalle. Vaikka lämpö Auriksessa on hyvin riittänytkin, niin moottorin kannalta olisi hyvä asia, jos lämpeneminen käyntilämpötilaan tapahtuis nopeammin.

        Täyttä totta joka sana.Nokkasuojia saa .Kannattaa käyttää.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ohoh! Onpas surkea lämmityslaite tuossa 1.8 mallissakin, vaikka siinä sentään on apuna PTC-sähkövastukset ilmakanavissa. Kaksilitraisessa Corollahybridissä niitäkään ei ole! Tuo pääntilan lämpötilan tippuminen +7 asteeseen on totaalinen fiasko. Ja istuinlämmitinkin tehottomampi kuin esim Mazda 3:ssa.

        Itse inhoan tätä 2-litraista Corollaani juuri surkean lämpimyyden takia, samoin ikkunat huurtuvat todella helposti vaikka mitä asetusta säätelee. Toyota: häpeä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohoh! Onpas surkea lämmityslaite tuossa 1.8 mallissakin, vaikka siinä sentään on apuna PTC-sähkövastukset ilmakanavissa. Kaksilitraisessa Corollahybridissä niitäkään ei ole! Tuo pääntilan lämpötilan tippuminen +7 asteeseen on totaalinen fiasko. Ja istuinlämmitinkin tehottomampi kuin esim Mazda 3:ssa.

        Itse inhoan tätä 2-litraista Corollaani juuri surkean lämpimyyden takia, samoin ikkunat huurtuvat todella helposti vaikka mitä asetusta säätelee. Toyota: häpeä!

        Kyllä pääntilan lämpötilan tippuminen +7 on fiasko varsinkin kun on +28 lämmintä.
        Ei ole hyvä noin tehokas ilmastointi/lämmityslaite.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä pääntilan lämpötilan tippuminen +7 on fiasko varsinkin kun on +28 lämmintä.
        Ei ole hyvä noin tehokas ilmastointi/lämmityslaite.

        Tuossa kyllä ulkolämpötila on -20 asteen kieppeillä, ei mikään +28....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa kyllä ulkolämpötila on -20 asteen kieppeillä, ei mikään +28....

        Ei taida olla lämpöpumpusta apua enää 20 asteen pakkasilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida olla lämpöpumpusta apua enää 20 asteen pakkasilla?

        Käytä nokkasuojaa!


    • Anonyymi

      Toyota Corolla Hybrid Touring Sport 2.0 Tekniikan Maailman talvivertailun ylivoimainen voittaja. Sama lehti ajoi sähköpatteriteslalla kärsimysten retken takaisin Lapista, ikkunat jäässä ja sähkön loppumista peläten.

      • Anonyymi

        Luepas tarkemmin se testi. Maksimipakkanen oli -7 joka ei ole mitään. Jos Gorilla ois laitettu -15-20 pakkasessa testiin olisi lämppäri ollut viimeisten joukossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luepas tarkemmin se testi. Maksimipakkanen oli -7 joka ei ole mitään. Jos Gorilla ois laitettu -15-20 pakkasessa testiin olisi lämppäri ollut viimeisten joukossa.

        Minkäs teet. Pakko TM:n oli vääntää raportti ns talvitestistä vaikka eivät kunnon talvea nähneetkään. Eristämätön auto voitti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaiset eivät lähde mellakoimaan kaduille?

      Minä pitkän työuran ravintolayrittäjänä tehneenä ja kohta kotini, kesämökkini ja yritykseni menettäneenä, olisin valmis lähes mihin vain, seurauksista
      Maailman menoa
      746
      8798
    2. Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki täytti vasta 20 vuotta! Poseeraa "vanhuksen" kanssa...

      Voi että hän on vielä niin nuori: https://www.suomi24.fi/viihde/dannyyn-78-liitetty-helmi-loukasmaki-taytti-20-vuotta-poseeraa-vanhuksen-kanssa-kuin-m
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      7862
    3. Yölintu : Matti Silmu on kuollut

      Matti Silmu, Yölintuorkesterin perustaja on kuollut. . . .
      Kotimaiset julkkisjuorut
      77
      6161
    4. Matti Silmu :(

      Matti Silmu kuollut:( osanotto läheisille.
      Yölintu
      19
      3488