Tapasin yhden miehen johon ihastuin. Hän vaikuttaa todella masentuneelta; alkoholin suuri kulutus, ahdistuneisuus, välillä omiin olihin vetäytyminen, negatiivisuus ja muutenkin kyynisyys, epätoivo, painon nousu... Ja en tiedä vähän nämä kaikki merkit hälyttävät ja yritän pitää oman hajurakoni mutta hän hakee sääliä itselleen niin hyvin ja vetoaa tunteisiini aina uudelleen ja uudelleen että päätän olla jättämättä häntä. En tiedä millainen ihminen masennusnaamarin takana piilee hän on sanonut pitävänsä minusta ja esitteli ystäväpiirilleen, mutta kuitenkin välillä puhuu ettei pysty mihinkään enempään kun on henkisesti niin paskana. Hän ei osoita minulle teoin että pitää minusta vaan on tosi aloitekyvytön ja epätoivoinen. Hänen ystävänsä kertovat miten hän puhuu minusta ja mitä on tehnyt eteeni, mutta hän itse ei kerro tai näytä näitä asioita minulle mikä mietityttää.
Itse olen luonteeltani todella elämänmyönteinen ja iloinen, vaikka kaikki ei aina onnistuisikaan niin kuin haluaisin. Siksi en osaa ehkä samaistua siihen miltä hänestä tuntuu ja mitä minun pitäisi tehdä. Hän ei halua kertoa siitä yhtään sen enempää kuin pinta puoleisen raapaisun. Minua harmittaa jos satuttaisin häntä jos sovimme vain tapailusuhteesta ja jos esim olisin jonkun muun kanssa. Ja jos se jotenkin syöksisi syvemmälle masennukseen. Joten onko masentuneista kunnon suhteeseen pitäisikö antaa mahdollisuus vai käyttääkö hän minua vain hyväkseen ja kippaa pahaa oloa minuun
Estääkö masennus seurustelun
13
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Kuvailisin masennusta hukkumiseksi, jossa tavallaan tarrataan jokaiseen oljenkorteen, (ja ihmiseen) ja valitettavasti viedään se toinen mukanaan.
Jokaisen masentuneen täytyy löytää se oma elämänilonsa itse, eikä sitä voi hänelle tehdä tai ojentaa.- Anonyymi
Kiitos kun kommentoit! Ja onhan se totta että seurustelu hyvässä tasapainossa olevan ihmisen kanssa olisi ehkä voimaannuttavampi
- Anonyymi
Eikös rakkaus ole sokeaa? Miten ihmeessä ihastuneena näet äärimmäisen selkeästi kohteen? Ja koetat pitää silti hajurakoa? Yleensä ihastuksen kohteen läheisyyteen pyritään, ei vältellä. Ja positiivisena ihmisenä olet kiinnittänyt huomion negatiiviseen ihmiseen? En vain näe mitään syytä, miksi terve ja energinen ihminen ihastuisi moniongelmaiseen mieheen. Jokin ei nyt täsmää.
Olen itse mielenterveyssyillä eläkkeellä - enkä silti katsele ylipainoisia ja juoppoja miehiä. En tarvitse lisää ongelmia elämään. Enkä myöskään halua tarrautua kehenkään. Jos nyt tässä keskustelussa oletetaan, että masentunut tai joskus masennusdiagnoosin saanut etsii automaattisesti pelastusrengasta itselleen. Syvästi masentunut ihminen ei edes näe sitä mahdollisuutta, että voisi olla olemassa pelatus. Todennäköisesti sen enempää muut ihmiset kuin seksikään ei edes kiinosta. Mitä tekee miehellä, jonka kanssa ei voi edes harrastaa seksiä? - Anonyymi
Todennäköisesti on myös vitamiinivajautta, todella vahvoja B-vitamiineja, C-vitamiinia ja sinkkiä kannattaisi ottaa ja tietysti myös jotain vahvaa d-vitamiinia.
Ei siis mitään Vitaeprota eikä verkostomarkkinoinnin mietoja vitamiineja vaan todella vahvoja vitamiineja jonkun aikaa.- Anonyymi
Unohda.
Se tarrautuu ja käyttää pönkitystä.
Tuhoaa eämäsi.
Kuitenkin rehellinen ku alussa kertoo olevansa pöpi.
Kaikki ei kerro
• salataan seurusteluaikana
• naimisisaikana salataan
• synnyttää lapsia, salataan
• kymmenen vuoden kuluttua tapaamisesta tulee
selväksi et on mt/ pöpi
On niin vaikea hyväksyä, on vaan pakko. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Unohda.
Se tarrautuu ja käyttää pönkitystä.
Tuhoaa eämäsi.
Kuitenkin rehellinen ku alussa kertoo olevansa pöpi.
Kaikki ei kerro
• salataan seurusteluaikana
• naimisisaikana salataan
• synnyttää lapsia, salataan
• kymmenen vuoden kuluttua tapaamisesta tulee
selväksi et on mt/ pöpi
On niin vaikea hyväksyä, on vaan pakko.Pöpi taidat olla itse kun täällä haukut. Jos sinulla on noin huono ihmistuntemus ei se ole muiden vika.
Mielenterveysongelmat eivät pois sulje sitä ettei ihminen voisi olla muutakin kuin pöpi. Tunteellinen ja ajatteleva kokonaisuus. Ihminen on ympäristönsä seuraus, ajatteleppa sitä ja ajattele millaisessa maailmassa nykyään elämme. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pöpi taidat olla itse kun täällä haukut. Jos sinulla on noin huono ihmistuntemus ei se ole muiden vika.
Mielenterveysongelmat eivät pois sulje sitä ettei ihminen voisi olla muutakin kuin pöpi. Tunteellinen ja ajatteleva kokonaisuus. Ihminen on ympäristönsä seuraus, ajatteleppa sitä ja ajattele millaisessa maailmassa nykyään elämme.Ympäristö meillä on jokaisella ja samassa kurjassa maailmassa eletään. Kaikki eivät silti pöpiksi tule. Tervepäistä seuraa löytyy kyllä, miksi tuhlata elmäänsä jonkun pöpin kannattelemiseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ympäristö meillä on jokaisella ja samassa kurjassa maailmassa eletään. Kaikki eivät silti pöpiksi tule. Tervepäistä seuraa löytyy kyllä, miksi tuhlata elmäänsä jonkun pöpin kannattelemiseen.
määrittele tervepäinen ja määrittele pöpi
minulle ainakin tuo raja on jotenkin epäselvä
kun katselen ihmisiä, mielestäni kukaan ei ole täysin tervepäinen
jos joku sellaiselta vaikuttaa, hän vaan onnistuu piilottelemaan ongelmansa muita paremmin - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jos joku sellaiselta vaikuttaa, hän vaan onnistuu piilottelemaan ongelmansa muita paremminSiis sinusta kukaan ei ole tervepäinen! Niinpä sinun mielestäsi minä en ole tervepäinen etkä sinä itsekään.
Mitään mielenterveysdiagnoosia minulla ei kuitenkaan ole, sinulla ehkä on. Noin lyhyen kirjoituksesi perusteella ei uskalla paljon sanoa, mutta se on ilmiselvää, että kirjallisen esityksen taitosi on alle peruskoulutason. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jos joku sellaiselta vaikuttaa, hän vaan onnistuu piilottelemaan ongelmansa muita paremminÄlä viitsi! Kyllä sinä tiedät, mitä tarkoittaa tervepäinen ja mitä tarkoittaa pöpi. Aste-eroja tietysti on.
Tervepäinen pystyy hoitamaan omat asiansa ja perheensä, käy töissä, hänen kanssaan on helppo tulla toimeen ja hän itse tulee hyvin toimeen muiden ihmisten kanssa. Pöpi on tämän täysi vastakohta. Suurin osa ihmisistä asettuu näiden kahden ääripään välille. Raja tervepäisen ja pöpin välillä on häilyvä.
Ilman yhtään mitään ongelmia koskaan, ei sellaista ihmistä ole. Terve ratkaisee ongelmansa, pöpi ajaa itsensä aina vaan pahempiin ongelmiin. Terve oppii erehdyksistään, pöpi jatkaa ja jatkaa toimimattomiksi osoittautuneita tapojaan. Tässä jotain tervepäisen ja pöpin eroista.
- Anonyymi
Itselläni masennus ja en todellakaan jaksaisi mitään seurustelua. Yritän saada itseni kuntoon. (en ole vielä onnistunut). Ihminen joka on hukassa vie toisenkin sinne mukanaan.
- Anonyymi
Itse aikoinaan seukkasin masentuneen ihmisen kanssa. Nykyään hän on jo ns. "normaali" ihminen. Ei se masennus seurustelua tai edes perheen perustamista estä, ellei sitten ole hyvinkin vakava masennus.
- Anonyymi
Tällaisissa tapauksissa ei ole parempaa neuvoa kuin että unohda masentunut mies ennen kuin on liian myöhäistä. Sinä et pysty häntä auttamaan, hän vetää sinut kanssaan onnettomaan elämään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1024417Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743741153- 1861042
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091012Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47891- 64881
Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna83873- 64836
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk10827Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64816