Mikä on narsistille paras kosto

Anonyymi

Miten narsistin saa sen mitä ansaitsee? En haluaisi vihata ja kostaa mutta pelkkä elämästä sulkeminen ja välinpitämättömyys tuntuu liian pieneltä tuomiolta hänelle

47

1304

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Älä mieti jatka elämää ja ole onnellinen

• Anonyymi

Juuri tämä.

• Anonyymi

Mikä ihmeen tarve ihmisillä on aina kostaa kaikki.
      Paras kostohan on se kun antaa asian olla, eikä ota mitään kantaa.

• Anonyymi

Tartteeks senkin mennä nimikkeellä kosto ?

ppoiuyu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ppoiuyu

No eihän sitä nyt kostoksi voi sanoa, mutta alkaa sitä toista ainakin harmittaa kun ei saa aikaiseksi sitä mitä on tarkoittanut. Eli riitaa tai suuttumusta tai jotain.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No eihän sitä nyt kostoksi voi sanoa, mutta alkaa sitä toista ainakin harmittaa kun ei saa aikaiseksi sitä mitä on tarkoittanut. Eli riitaa tai suuttumusta tai jotain.

mutta miksi sille toiselle pitäisi saada aikaan harmitusta, riitaa tai suuttumusta tai jotain, sitä minä en ole vielä koskaan oivaltanut ?
        Jos kukaan ihminen harmistuu mulle tulee automattinen lepyttelyn tarve luonnostaan.
        ja kyllä mulle tulee siitäkin vaikee olo jos narsisti harmistuu tai joutuuy pettyyn.

ppooiiuuuuui

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mutta miksi sille toiselle pitäisi saada aikaan harmitusta, riitaa tai suuttumusta tai jotain, sitä minä en ole vielä koskaan oivaltanut ?
        Jos kukaan ihminen harmistuu mulle tulee automattinen lepyttelyn tarve luonnostaan.
        ja kyllä mulle tulee siitäkin vaikee olo jos narsisti harmistuu tai joutuuy pettyyn.

ppooiiuuuuui

parhaiten pääseen vapaaks narsistista jos tiedän että hän on ok tilassa ja pärjää.

popiuuyyuyuyu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

parhaiten pääseen vapaaks narsistista jos tiedän että hän on ok tilassa ja pärjää.

popiuuyyuyuyu

mun mielestä narsistille kostohalu on.samalle tasolle narsistin kanssa menoa

poioiuuuy

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mun mielestä narsistille kostohalu on.samalle tasolle narsistin kanssa menoa

poioiuuuy

sehän on sadismia nauttia toisen huonosta olosta.

ppiuuyy

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ppiuuyy

mä häviän narsistille jos mä annan hänen kylvää sieluuni sadismia.

ppoiuuyyyyy

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mä häviän narsistille jos mä annan hänen kylvää sieluuni sadismia.

ppoiuuyyyyy

ja itseasiassa mun mielestä siinä on vahvemmillakin kun ei mitään kosta.

poiuyutyt

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ja itseasiassa mun mielestä siinä on vahvemmillakin kun ei mitään kosta.

poiuyutyt

onhan sekin sitä paitsi narsistille ravinnetta että toinen kiuhuu kostohalussa häntä miettien.

poiuuyyy

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

onhan sekin sitä paitsi narsistille ravinnetta että toinen kiuhuu kostohalussa häntä miettien.

poiuuyyy

antaa niitten vaan olla .mun mielestä paras

ppiuyyyyu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ppiuuyy

Kalavelat pitää maksaa eikä se ole sadismia.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

popiuuyyuyuyu

No_kun_et

No kun et taatusti ole päässyt narsistista eroon kun kannat vastuuta hänestä niin että sinä tunnet olevasi vapaa vain kun narsisti on jotenkin "tyydytetty". Varsinkin kun tietää mitä se "tyydytys" vaatii.
        Olet vapaa narsistista vasta kun sinua ei kiinnosta ollenkaan mitä hänelle kuuluu, hyvää tai pahaa, aivan sama.

• Anonyymi

He ovat paassaan jumalia,eihan jumalille voi kukaan olla ilkea

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ppoiuyu

Kost? Mitas muuta siina voi kayttaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

He ovat paassaan jumalia,eihan jumalille voi kukaan olla ilkea

Totta!

Totta! On oltava joitain todellista ainestoa että narsistille voi ylipäätään edes yrittää kostaa. Mikä tahansa teko kait tuhrii enemmän vain tekijänsä. Kannattaa harkita kunnolla mitä lähtee söheltämään, että kenen nilkkaan teko lopulta osuu...
        Narsisti kannattaa vain hylätä, poistaa elämästään.

• Anonyymi

Eivät kaikki ole tota mieltä koska eivät kaikki ole aina asiasta samaa mieltä. Jokaisen mieli prosessoi asiaa ja hakee siihen ratkaisua. Oman käden oikeus kuulostaa ymmärrettävältä mutta samalla voi pilata itseään muuttumalla asiaksi jota vihaa. Täytyy vain pysyä hyvänä vaikeinakin hetkinä mutta se ei tarkoita että pitäisi olla heikko. Pahat ihmiset ansaitsevat rangaistusta kyllä mutta aina voi niille antaa toisen mahdollisuuden jos ovat todistaneet olevansa muuttuneita ja haluavat hyvittää hirveät tekonsa.

• Anonyymi

Tee siitä iso vitsi . Voi alkaa jopa naurattaa oikeasti ja tarpeeksi kauan kun vatvoo niin voi jättää sikseen koko tapauksen.

• Anonyymi

Jos narsisti on mies, petä häntä hänen vaimonsa kanssa.

Jos narsisti on nainen, petä häntä hänen miehensä kanssa.

Jos narsisti on eri sukupuolta kuin sinä, viettele hänet ja sen jälkeen dumppaa kuin roska.

• Anonyymi

Uskomatonta.. Kaikki tekohyveelliset mukamas ei-narsistit käyttäytyvät täällä juuri kuin narsistit ja juonittelevat muiden päänmenoksi.

Todella tekopyhää meininkiä ensin haukkua jotakuta narsistiksi/pahaksi ihmiseksi ja sitten suunnitella kostoa ja toisen elämän pilaamista

• Anonyymi

Juu tämä foorumi on netti viihteen aatelia, eikun popparit kaapista ja katselemaan sitä itsepetoksen määrää joka tekstiin mahtuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu tämä foorumi on netti viihteen aatelia, eikun popparit kaapista ja katselemaan sitä itsepetoksen määrää joka tekstiin mahtuu.

joo...
        ja vaikka mä tykkään youtuben empaattivideoista,
        ihmettelen videoita joissa selitetään kuinka empaatti tuhoaa narsistin.
        Mun mielestä empaatti eläytyy narsistiinkin siinä määrin että kokee hyvin epämiellyttäväksi ajatuksen narsistin tuhoamisesta, Kuulostaa kauheen oudolle empaatin halu tuhota joku.

popiuiuuyu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

joo...
        Mun mielestä empaatti eläytyy narsistiinkin siinä määrin että kokee hyvin epämiellyttäväksi ajatuksen narsistin tuhoamisesta, Kuulostaa kauheen oudolle empaatin halu tuhota joku.

popiuiuuyu

Mä rakastan Jumalaa. Kuitenkin mulle on iso ongelma ajatus "epäuskovaisten, tekopyhien, vääräuskoisten, luopioiden tms." tuhoamisesta tai tuhoutumisesta. En halua mukaan mihinkään tuhoamiseen ajatuksenkaan tasolla. Oon aivan liian herkkä ihminen sellaiseen. Koen että Jumalaan uskoa on helpoin harjoittaa yksinään, jos on hyvin lempeä ja empaattinen luonne.

ppoiuyttttg

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä rakastan Jumalaa. Kuitenkin mulle on iso ongelma ajatus "epäuskovaisten, tekopyhien, vääräuskoisten, luopioiden tms." tuhoamisesta tai tuhoutumisesta. En halua mukaan mihinkään tuhoamiseen ajatuksenkaan tasolla. Oon aivan liian herkkä ihminen sellaiseen. Koen että Jumalaan uskoa on helpoin harjoittaa yksinään, jos on hyvin lempeä ja empaattinen luonne.

ppoiuyttttg

Ja koska vain Jumala lopulta ylipäätään voi tietää kuka on mitäkin, mun mielestä sellaiset asiat voi jättää yksin Jumalalle ja viisainta ihmisen ola asettamatta itseään Jumalan asemaan muka tietäm'ään mitä ihmisillä on sydämissään.

ppoioiuyuyy

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja koska vain Jumala lopulta ylipäätään voi tietää kuka on mitäkin, mun mielestä sellaiset asiat voi jättää yksin Jumalalle ja viisainta ihmisen ola asettamatta itseään Jumalan asemaan muka tietäm'ään mitä ihmisillä on sydämissään.

ppoioiuyuyy

Mutta näm ä on asioita joita ihminen voi tietää, kuten esimerkiksi kaasuvalotetuksi joutuminen tai hiljaisuus kohteluun laittaminen tai muut nuo kommervenkit joita narsismivideoissa kuvataan, että jotkut ihmiset pelailee.
        Semmonen on ihan ihmisen kyvyissä huomata, että jos jotkut hänen kustannuksellaan pelailevat, Eikä sen huomaamisessa syyllisty mihinkään.

ppiouytttgg

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta näm ä on asioita joita ihminen voi tietää, kuten esimerkiksi kaasuvalotetuksi joutuminen tai hiljaisuus kohteluun laittaminen tai muut nuo kommervenkit joita narsismivideoissa kuvataan, että jotkut ihmiset pelailee.
        Semmonen on ihan ihmisen kyvyissä huomata, että jos jotkut hänen kustannuksellaan pelailevat, Eikä sen huomaamisessa syyllisty mihinkään.

ppiouytttgg

ja jos pelureita paljastuu pelailustaan, se ei ole maailmanloppu. Se van tarkottaa sitä, että sitä peliä ei jatketa.

popiouytytt

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

joo...

popiuiuuyu

Narsisti_on

Narsisti on tuhottu kun se on unohdettu...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

joo...

popiuiuuyu

Kuulostaa kauhean oudolle että sinulla on pakkomielle näihin kyseisiin asioihin. Oletko mielestäsi ”empaatti” vai narsisti?

• Anonyymi

Elä omaa elämääsi ja jätä narsisti rauhaan!

• Anonyymi

Pahin pelko narsistille on tulla nolatuksi kaikkien edessä.

• Anonyymi

Kyllä_Nol

Kyllä. Nolauksesta seuraava askel alaspäin on unohdus. Narsisti elää huomiosta ja narsistin pelin paljastaminen aiheuttaa sen uhan että hänet unohdetaan, huomataan että koko narsisti on pelkkää valetta.

• Anonyymi

Kostin_aikoinani

Kostin aikoinani. Pelasin hirveää peliä vain saadakseni sisäistä rauhaa narsistin itseeni kohdistuneista loukkauksista jotka loukkaukset aiheuttivat sisälläni sietämätöntä myllerrystä.
      En suoranaisesti kadu että lähdin kostamaan. En kuitenkaan suosittele koska narsisti lyö taatusti takaisin mikäli vain pystyy.
      Nykyään tilanne sellainen että ei ole unohtanut minua vaan yrittää saada yhteyden. Olen pysynyt päättäväisesti valitsemallani tiellä enkä koskaan enää anna hänelle tilaisuutta tulla elämääni.
      Lopullisen ja ehdottomasti parhaan tuloksen on tuottanut totaalinen kaikenlaisen yhteydenpidon katkaiseminen. Lopullinen hylkääminen ja asian järjestäminen niin että narsisti ei saa yhteyttä minuun.

• Anonyymi

Sinähän se varsinainen peluri taidat olla. Narsistithan käyttävät myös tuota sinun tapaasi mitä juuri kerroit. Pelasit hirveää peliä??? What?? Narsistit nimenomaan pelaavat pelejä ja kostavat.. Juuri niinku sinäkin.. Ei se tervettä ole jos nyt oikein mietit asiaa uudelleen.. Pelit ja kostot ei kuulu parisuhteeseen.. Ei kummankaan puolelta. Jos näin, niin molemmilla peiliin katsomisen paikka.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinähän se varsinainen peluri taidat olla. Narsistithan käyttävät myös tuota sinun tapaasi mitä juuri kerroit. Pelasit hirveää peliä??? What?? Narsistit nimenomaan pelaavat pelejä ja kostavat.. Juuri niinku sinäkin.. Ei se tervettä ole jos nyt oikein mietit asiaa uudelleen.. Pelit ja kostot ei kuulu parisuhteeseen.. Ei kummankaan puolelta. Jos näin, niin molemmilla peiliin katsomisen paikka.

Niin_no🦅

Niin no. Minun ideologiassani ns. tavallinen ihminen on siis valovuosia edellä narsistia, jonka narsistin normaali kehitys on tietenkin estynyt ja persoonallisuus pirulainen jämähtänyt paikoilleen. Lapsellisuus on kukassa kun narsistista puhutaan.
        Ja tämän teoriani mukaan siis kuka tahansa normijärjellä varustettu pystyy pelaamaan noita hirveitä pelejä koska vain. Mutta siis fiksu ei tietenkään tee sitä, paitsi. PAITSI! Huom!!! Nurkkaan ajettuna.
        Ja narsisti heikkona kusiaisena tietenkin varmistaa että uhri on nurkkaan ajettu, valmiiksi jo usein lähellä nurkkaa kun narsisti haistaa veren ja iskee...
        Näin siis meilläkin. Vähän lisää ahdistusta ja olinkin otollinen uhri.
        -Ja näin siis minulla paljon muuta mahdollisuustta kun käydä pelaamaan tuota kauheaa pakkopeliäkin vielä kaiken muun päälle. Kunnes pääsin irti.

Nyt elelen täysin omilla ehdoillani ja rakentelen elämääni edelleen. Olen saanut aikaan ja lisää saan. En pelaa enkä tappele kenenkään kanssa. Toivottavasti en enää koskaan

"Pelit ja kostot ei kuulu parisuhteeseen"
        Narsisti ei koskaan elä parisuhteessa. Se elää aina yksin ja hyväksikäyttäen. Hyväksikäyttö on ainoa mihin narsisti toisen ihmisen kustannuksella pystyy.

Normaali reilu ja rehti ihminen, nainen tai mies, katselee useasti peiliin, ei siinä mitään. Narsisti pyrkii sotkemaan sen peilin, joten siinä kohtaa ei kannata unohtua tuijottamaan peiliin kun hätä on käsillä vaan pötkiä pakoon niin pian kun se on ikinä mahdollista.
        -Joskus se ei ole heti mahdollista, vaan onkin hyvä odottaa hetkeä jolloin se takuuvarmasti onnistuu.

• Anonyymi

Narsisti on itsekin uhri, joka jossain lapsuuden varhaisessa
      vaiheessa on kasvanut ulkoisten olosuhteiden vuoksi kieroon.
      Tuon vuoksi hän käyttäytyy kuten käyttäytyy.
      Kostaminen menee siis väärään paikkaan.
      Narsisti kantaa siis elämänsä mukanaan taakkaa ,
      jokalopulta on muiden aiheuttama.
      Siis sosiaalisesti jonkinlainen kehitysvammainen.

• Anonyymi

Niin mä en edes taida olla niin sosiaalisesti kyvytön kuin mitä siitä tulee äitini vaikutuksen alaisena kun äitini antaa koko aika sosiaalisesti vääriä neuvoja jotka lannistaa mua ja voi loukata muita ihmisiä jos niitä noudattaa,..

ppioiuuuuu

• Anonyymi

Aika hyvin tiivistät asian. Minäkään en välttämättä lähtisi tietoisesti kostamaan. Mutta jokainen joka joutuu narsistin kanssa tekemisiin, joutuu joka tapauksessa törmäyskurssille - nekin, jotka ymmärtävät narsistia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aika hyvin tiivistät asian. Minäkään en välttämättä lähtisi tietoisesti kostamaan. Mutta jokainen joka joutuu narsistin kanssa tekemisiin, joutuu joka tapauksessa törmäyskurssille - nekin, jotka ymmärtävät narsistia.

Jos lähdet kostamaan varsinkin jos tiedät että kyseessä on vaikea persoona, niin on syytä odottaa jonkinlaista vasta-iskua

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirjoitan tuosta kostamisesta, vaikka olen jo kymmeniä
        vuosia ollut uhri. Kärsin siis tuosta narsistin kärsimyksen
        seurauksesta.
        Selviö on. että en voi ymmärtää häntä ja tekemisiään,
        mutta kostaminen sanan varsinaisessa merkityksessa
        ei tunnu hyvältä.
        Pari päivää sitten hän keskeytti sanomiseni ja alkoi
        huutamaann kun asia ei hänen mielestään ollut niin.
        Kaikki temput olen luultavasti nähnyt ja kokenut.
        Mitään parantumista ei voi kyllä odottaa.
        Ilmeisesti hänen varhainen lapsuutensa on ollut
        jotenkin kamala narsistisessa perheessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos lähdet kostamaan varsinkin jos tiedät että kyseessä on vaikea persoona, niin on syytä odottaa jonkinlaista vasta-iskua

Näinpä. Toisaalta vaikea persoona painelee läpi elämänsä kuin norsu posliinikaupassa. Hän loukkaa monia tahtoen sekä typeryyttään, eivätkä kaikki suinkaan kumarrellen anna k*sipäälle anteeksi, vaan vaikea tyyppi saa juuri sitä, mitä tilaa. Ja tietenkin hänen pitää kostaa todelliset sekä kuvittelemansa vastaiskut, mieluusti jo ennakkoon. Narsisti elää siis jatkuvassa kostamisen kierteessä. Se on hänelle normaalia.

• Anonyymi

Ei kannata kostaa.

Jokainen ihminen on vanhempiensa lapsi. Ei se niinkuin ole kenenkään vika ;)

Jos jonkun ihmisen kanssa on huono olla, niin lähtee vaan pois. Se on parasta mitä voi tehdä.

• Anonyymi

Viha on niinkuin tulinen kivi jonka sinä otat käteen ja jolla sinä meinaat sitä toista heittää. Se toinen ei todennäköisesti edes huomaa sitä sinun vihaa, mutta sinun kädet kyllä palaa niin suosittelen vain unohtamaan koko inhottavan ihmisen. Niin minä ainakin olen tehnyt kaikkien oman elämäni narsistien suhteen.

• Anonyymi

Niin pitkään pakko-hoitoa että sen mieli murtuu ja muuttuu hyväksi.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2586
    2. 148
      2244
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2222
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2129
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1722
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      387
      1613
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1546
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      288
      1436
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1379
    Aihe