Katson meille hyvän omakotitalon

Anonyymi

oikotieltä. Vai joko sulla on parempi? Haluatko ison pihan vai pienen ja suuren talon vai ekologisen?

124

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Katso ensin pätevä pappi

      • Anonyymi

        Löytyi heti.


    • Anonyymi

      Ei ole omakotitaloa, mutta paritalon puolikas on. Tässä on mun makuun just sopiva piha. Olen asunu myös talossa, jossa on tosi iso piha (5000 neliötä) ja siinä on ihan liikaa työtä mun makuuni. Iso kiva toki voi olla kiva, jos sä sitten laitat sen kivaksi ja hoidat se. Mä en sellasen laittoon ja hoitoon osallistu, mutta suunnitella voin ja nauttia loputuloksesta tietysti. Jos ei se iso laitto ja hoitomäärä kiinnosta suakaan, niin sitten tämä pienempi on just passeli. Talokaan ei saa mun makuun olla yhtään realistista ja todellista tarvetta suurempi. Mä en ala siivoomaan ja häsäämään yhtään ylimäärästä neliötä. Eli sama juttu kuin pihassa, hommaa iso jos tykkäät ite tehdä ne kotityöt. Jos ei tykkää, niin tää pienempi on just passeli.

      • Anonyymi

        Älähän nyt innostu:) Mä siivoan itse kotini.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älähän nyt innostu:) Mä siivoan itse kotini.

        Hyvä periaate. Niin minäkin.


    • Anonyymi

      Montako Vessaa?

      • Anonyymi

        pari riittänee sullekin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pari riittänee sullekin

        Minä en kusi Vessoja taho nähä.


    • Anonyymi

      Voi tuotakin katsoin ja löysinkin . . . Typerääkin typerimmissä unelmissani 😢

      • Anonyymi

        Niin mäkin löysin sopivan. Täydellisen. Turhan iso vaan yhdelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mäkin löysin sopivan. Täydellisen. Turhan iso vaan yhdelle.

        Oh, kurkistin salaa 🤫 Talomme on yhä myynnissä.


    • Anonyymi

      Hyvä ihminen mitään parempaa, tärkeämpää täällä, maallisessa elämässä en täälä hetkellä pysty kuvittelemaan kuin omakotitalo.

    • Anonyymi

      Pieni mummonmökki isolla tontilla, missä naapurit ei asu lähellä. Pienet asumiskustannukset eikä remonttikaan olis liian työlästä. Vois siitä sit miehen kanssa rempata mieleisen. Kasvimaakin olis jees. 🏡

    • Anonyymi

      Sopiva kun on niin ok.

      • Anonyymi

        Niin mustakin. Sopiva paras.


    • Anonyymi

      Kuka sitä omasta maksetusta kodistaan haluaisi lähteä?

      • Anonyymi

        Voi, voi, monikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi, voi, monikin.

        Se on heidän valinta.


      • Anonyymi

        Mulla on jo sellainen minkä haluan.


      • Anonyymi

        Miehet on tuollaisia. Naiset haluaa vaihtelua kodilta välillä. Koti pitää välillä myydä ja ostaa paremmin elämäntilanteeseen sopiva. Itse kaipasin nyt pihaa kevään kurkistellessa pilven takaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miehet on tuollaisia. Naiset haluaa vaihtelua kodilta välillä. Koti pitää välillä myydä ja ostaa paremmin elämäntilanteeseen sopiva. Itse kaipasin nyt pihaa kevään kurkistellessa pilven takaa.

        Kyllä talon voi ostaa jos löytyy varoja pankkitililtä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä talon voi ostaa jos löytyy varoja pankkitililtä.

        totta, hankala se on mitään ostaa, jos ei ole siihen varaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miehet on tuollaisia. Naiset haluaa vaihtelua kodilta välillä. Koti pitää välillä myydä ja ostaa paremmin elämäntilanteeseen sopiva. Itse kaipasin nyt pihaa kevään kurkistellessa pilven takaa.

        Hölmö, taloon kiintyy, sitä ei vaihdeta vaihtelun takia ja sitä voi myös muokata elämäntilanteeseen sopivaksi.

        Itselle rakkaasta ja sopivasta talosta lähdetään vain jalat edellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hölmö, taloon kiintyy, sitä ei vaihdeta vaihtelun takia ja sitä voi myös muokata elämäntilanteeseen sopivaksi.

        Itselle rakkaasta ja sopivasta talosta lähdetään vain jalat edellä.

        Just tää. Se oikea kun löytyy niin ei tahdo luopua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just tää. Se oikea kun löytyy niin ei tahdo luopua.

        Tästä olen kyllä samaa mieltä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hölmö, taloon kiintyy, sitä ei vaihdeta vaihtelun takia ja sitä voi myös muokata elämäntilanteeseen sopivaksi.

        Itselle rakkaasta ja sopivasta talosta lähdetään vain jalat edellä.

        Ymmärrän. Olet mies. Mähän kysyin, että onko sulla parempi :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miehet on tuollaisia. Naiset haluaa vaihtelua kodilta välillä. Koti pitää välillä myydä ja ostaa paremmin elämäntilanteeseen sopiva. Itse kaipasin nyt pihaa kevään kurkistellessa pilven takaa.

        Olen nainen ja inhoan muuttamista. En todellakaan muuta omasta kodistani enää ikinä, jollei ole pakko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen nainen ja inhoan muuttamista. En todellakaan muuta omasta kodistani enää ikinä, jollei ole pakko.

        Muuttaminen ei paljon eroa lomamatkalle lähdöstä, jos ei omista turhaa roinaa liikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuttaminen ei paljon eroa lomamatkalle lähdöstä, jos ei omista turhaa roinaa liikaa.

        Kuten yhtään huonekalua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuttaminen ei paljon eroa lomamatkalle lähdöstä, jos ei omista turhaa roinaa liikaa.

        Sulla onkin mielenkiintonen tapa lähteä lomalle. Sängyt, sohvat, pöydät ja telkkarit, kaikki mukaan. Ite matkustan aina ihan vaan yhden pienen lentolaukun kera. Jokainen omalla tyylillään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten yhtään huonekalua.

        Ei vaan turhaa roinaa. Huonekalut on helppo osuus, kun hankkii jotkut vahvat nuoret pojat niitä kantamaan. Ne on äkkiä siirretty olohuoneesta olohuoneeseen, itse voi vaikka käydä kahvilla sillä aikaa. Muuttamisessa ainoa riesaon se pakkaaminen ja purkaminen. ja siitä pääse kun heittää kaiken tarpeettoman paskan roskiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan turhaa roinaa. Huonekalut on helppo osuus, kun hankkii jotkut vahvat nuoret pojat niitä kantamaan. Ne on äkkiä siirretty olohuoneesta olohuoneeseen, itse voi vaikka käydä kahvilla sillä aikaa. Muuttamisessa ainoa riesaon se pakkaaminen ja purkaminen. ja siitä pääse kun heittää kaiken tarpeettoman paskan roskiin.

        Eipä se ihan noinkaan ole, mutta saathan sä väittää mitä tahdot. Kivat lomat mahtaa tosiaan olla sulla 😅.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä se ihan noinkaan ole, mutta saathan sä väittää mitä tahdot. Kivat lomat mahtaa tosiaan olla sulla 😅.

        Tai vaihtoehtosesti aika helvetillisen karu kämppä. Yhden lentolaukun verran tavaraa. Saahan sen asunnon tietenkin vuokrattua kalustettunakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just tää. Se oikea kun löytyy niin ei tahdo luopua.

        Ihmisten kanssa sama juttu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten yhtään huonekalua.

        Ikeasta saa halvalla. Kirppareilakin ja kierrätyksessä on ihn hyväkuntoista tavaraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai vaihtoehtosesti aika helvetillisen karu kämppä. Yhden lentolaukun verran tavaraa. Saahan sen asunnon tietenkin vuokrattua kalustettunakin.

        No vähän liioittelin tuolla lomamatkalle mutta totuus on, että muuttamisessa isoin riesa on se tavara, jolla ei tee yhtään mitään. Ja kyllä mussa vähän minimalistin vikaa on. Yksinkertaisesti en voi sietää romuja kaapeissa. Eikä mulla ole perhettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        totta, hankala se on mitään ostaa, jos ei ole siihen varaa.

        Eniten naurattaa ketkä ostaa talon velaksi ja esittää varakkaampaa mitä on, sitten itketään kun sähkölaskut ym.maksut on myöhässä. Nautintoa se on sekin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No vähän liioittelin tuolla lomamatkalle mutta totuus on, että muuttamisessa isoin riesa on se tavara, jolla ei tee yhtään mitään. Ja kyllä mussa vähän minimalistin vikaa on. Yksinkertaisesti en voi sietää romuja kaapeissa. Eikä mulla ole perhettä.

        Juu, ihan vaan sillein pikkuriikkisen liiottelit. Vaikka olis vähän tavaraa, niin muuttamine.n on riesa. Ihan 13 muuton kokemuksella voin sano, että turha tavara on todellakin karsiutunut. Muuttaminen on silti yks maailman raivostuttavimmista asioista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, ihan vaan sillein pikkuriikkisen liiottelit. Vaikka olis vähän tavaraa, niin muuttamine.n on riesa. Ihan 13 muuton kokemuksella voin sano, että turha tavara on todellakin karsiutunut. Muuttaminen on silti yks maailman raivostuttavimmista asioista.

        Olen ihan eri mieltä. En tiedä mitään niin kivaa kuin asettua uuteen kotiin asumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eniten naurattaa ketkä ostaa talon velaksi ja esittää varakkaampaa mitä on, sitten itketään kun sähkölaskut ym.maksut on myöhässä. Nautintoa se on sekin?

        Kyllähän asuntolainaa kannattaa ottaa. Sehän on ainoa keino millä keskituloinen saa jotain säästöön. Sinä asut vuokralla ja olet köyhä aina. Se toinen maksaa lainansa pois ja on vanhana rikas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän asuntolainaa kannattaa ottaa. Sehän on ainoa keino millä keskituloinen saa jotain säästöön. Sinä asut vuokralla ja olet köyhä aina. Se toinen maksaa lainansa pois ja on vanhana rikas.

        No mitä rikkautta se nyt on jos sillä on rahat kiinni siinä asunnossa? Jos myy ja vaihtaa pienempään ja tarttee kotiapua ynnä muuta niin kyllä se nämä tilillä olevat rahansa joutuu siihen ensin käyttämään, ennenkuin saa näitä ilmaiseksi annettavia palveluita. Eli ne isolla vaivalla säästetyt rahat häviää kuin tuhka tuuleen näille yksityisille kotipalvelufirmoille sun muille. Vuokralla asuvalle köyhälle vanhukselle nämä ovat ilmaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mitä rikkautta se nyt on jos sillä on rahat kiinni siinä asunnossa? Jos myy ja vaihtaa pienempään ja tarttee kotiapua ynnä muuta niin kyllä se nämä tilillä olevat rahansa joutuu siihen ensin käyttämään, ennenkuin saa näitä ilmaiseksi annettavia palveluita. Eli ne isolla vaivalla säästetyt rahat häviää kuin tuhka tuuleen näille yksityisille kotipalvelufirmoille sun muille. Vuokralla asuvalle köyhälle vanhukselle nämä ovat ilmaisia.

        Asuntona olevaa omaisuutta ei huomioida maksuissa kun tarvitset joskus hoitokotipaikkaa!

        Eikä noihin paikkoihin tänäkään päivänä tahdo päästä. Veikkaan, että 30-50v päästä tilanne on vielä huonompi. Tälläkin hetkellä ensin on liian hyväkuntoinen (vaikka ei selviä ilman omaisten ja kodinhoidon monta kertaa/pv apua) ja sitten voi käydä, että olet 2kk päästä jo liian huonokuntoinen ja sinut sijoitetaan sairaalaan odottamaan loppua. Tai muistisairaus pääsee hoitoon vasta kun karkaa ja on karussa ja vaarassa useita kertoja.

        Jos haluat maksaa yksityisestä hoitokodista, se maksaa 2-4te/kk. Kun oma mummoni sai useita aivoverenvuotoja kun kaatuili (eikä painanut turvakelloa, koska siitä on vaivaa) ja ei enää vuosiin ollut voinut lähteä asunnostaan yksin, oli suuri helpotus kun hänen asuntonsa myytiin ja hän siirtyi pariksi viimeiseksi vuodeksi yksityiseen hoitokotiin. Se, että omaisuus palaa on pieni juttu (se on vain rahaa), että mummo löytyi kerran tai kaksi kuussa lattialta kaatuneena eikä ambulanssia saa paikalle ennen kuin uhkailee vastuukysymyksil ja sittenkin 4h viiveellä. Useamman kerran kävi, että mummo käytiin nostamassa sänkyyn ja tuotetaan ettei tarvetta hoitoon ole. Ja yllätys yllätys seuraavalla kerralla saman toistuessa vakavammin lähetetään sairaalaan ja kuvissa näkyy vanhat aivoverenvuodot... Yksinäisen vanhuksen elämä ilman läheisiä ja omaisuutta, jolla voi ostaa siedettävän vanhuuden, on aika julma kohtalo...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mitä rikkautta se nyt on jos sillä on rahat kiinni siinä asunnossa? Jos myy ja vaihtaa pienempään ja tarttee kotiapua ynnä muuta niin kyllä se nämä tilillä olevat rahansa joutuu siihen ensin käyttämään, ennenkuin saa näitä ilmaiseksi annettavia palveluita. Eli ne isolla vaivalla säästetyt rahat häviää kuin tuhka tuuleen näille yksityisille kotipalvelufirmoille sun muille. Vuokralla asuvalle köyhälle vanhukselle nämä ovat ilmaisia.

        Ihan höpö juttuja sulla. Sä ostat asunnon nuorena heti kun luottoa saat ja pystyt sitä lyhentämään. Sitten myyt sen eläkkeelle jäädessä ja sulla on tilillä varaa maksaa niitä kotihoitoja sun muita eläkeläisen matkoja. Mutta jos sä olet asunut vuokralla koko ikäsi, sun rahat on mennyt vuokraan ja sä olet edellen köyhä eläkeläisenä. Mitään ei koskaan jäänyt säästöön. Kyllä pitäisi arjen taloustieto olla pakollinen peruskoulussa. Säästäminen on aina hyväksi ja lähes nollakoroilla ei kannata tulojaan vuokraan käyttää, jos vaan asuntolainaa saa. Ja tämä koskee nuoria. Sitten kun ikää on mittarissa 50 niin säästäminen on jo myöhäistä.


    • Anonyymi

      Honolulusta katsellaan rantahuvila, sitten ei tarvi palella!

      • Anonyymi

        Ehkä kakkosasunnoksi.


    • Anonyymi

      Aika lähellä nykyistä asuntoa on iso omakotitalo on aika vanha (1950-luvulla rak.), mutta näyttää hyvältä. Hinta alle 300 000. Se olisi ihan ok.
      Pääasia on, että saisimme olla siellä yhdessä, se olisi taivas. Loppuisi tämä erämaavaellus.

      • Anonyymi

        👍 Just


      • Anonyymi

        Mä löysin yhden ihanan läpiseudultani, mikä rakennettu 60-luvulla. Rauhallisen oloinen sijainti ja pintaremontoitu siistiksi. Hintakaan ei päätä huimaa. Vähän iso vaan mulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä löysin yhden ihanan läpiseudultani, mikä rakennettu 60-luvulla. Rauhallisen oloinen sijainti ja pintaremontoitu siistiksi. Hintakaan ei päätä huimaa. Vähän iso vaan mulle.

        ei läpi vaan lähiseudulta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä löysin yhden ihanan läpiseudultani, mikä rakennettu 60-luvulla. Rauhallisen oloinen sijainti ja pintaremontoitu siistiksi. Hintakaan ei päätä huimaa. Vähän iso vaan mulle.

        Pinta remontoitu kellarissa huumeongelma salaojat tukossa hybä hyvä 👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pinta remontoitu kellarissa huumeongelma salaojat tukossa hybä hyvä 👍

        Voi ollakin. Siksi en sellaista yksin uskalla hankkiakaan vaan asun kerrostalossa. Mutta se piha!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pinta remontoitu kellarissa huumeongelma salaojat tukossa hybä hyvä 👍

        Toivottavasti tarkoitat homeongelmaa :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        👍 Just

        Tarkoittaako tämä, että olet...


    • Anonyymi

      Millä rahalla ajattelit tuon ostaa?

      • Anonyymi

        Ihan sillä samalla rahalla millä ostin edellisenkin asuntoni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan sillä samalla rahalla millä ostin edellisenkin asuntoni.

        Velkarahalla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Velkarahalla

        Ryyppäisin jo talorahat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Velkarahalla

        Ei varmaan kuulu nettipalstalle kenenkään varallisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ryyppäisin jo talorahat

        Ethän sä mun talorahoja voi ryypätä. Niitä ei voi ryypätä kuin mä ja mulle ei oikein maistu.


    • Anonyymi

      Itsellä on jo sellainen koti, jossa haluan ja tykkään asua.
      Ikinä en kenenkään kanssa muuta yhteen

      • Anonyymi

        Älä sano ettei ikinä. Tiedä vielä millainen kultakimpale sattuu kohdalle eikä halua sitten enää käsistään laskea mihinkään vaan kotiinsa viedä ja pitää hyvänä.


      • Anonyymi

        Ei sua kukaan pakota. Asu siellä vaan ja muista mököttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä sano ettei ikinä. Tiedä vielä millainen kultakimpale sattuu kohdalle eikä halua sitten enää käsistään laskea mihinkään vaan kotiinsa viedä ja pitää hyvänä.

        Kyllä, juuri noinhan se on. Kun toista rakastaa syvästi, hänet haluaa nähdä koko ajan , olla ja asua hänen kanssaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, juuri noinhan se on. Kun toista rakastaa syvästi, hänet haluaa nähdä koko ajan , olla ja asua hänen kanssaan.

        Ja nukkua hänen vierellään joka ainoan yön . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sua kukaan pakota. Asu siellä vaan ja muista mököttää.

        Niin asunkin ja olen realisti, ei rakkaus tule kaikkien kohdalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin asunkin ja olen realisti, ei rakkaus tule kaikkien kohdalle.

        Mutta se voi tulla yllättäen silti ja sitten pyörrät päätöksesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta se voi tulla yllättäen silti ja sitten pyörrät päätöksesi.

        Enpä usko, oon jästipää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä usko, oon jästipää

        Tiedä vielä miten hurmaannut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä usko, oon jästipää

        Joku sutkin vielä nappaa, jästipää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku sutkin vielä nappaa, jästipää.

        Hah, ei ole pelkoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hah, ei ole pelkoa.

        Vannomatta paras. Tiedä minkälainen onni lymyää nurkan takana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vannomatta paras. Tiedä minkälainen onni lymyää nurkan takana.

        Niin, joku stalkkeri 🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hah, ei ole pelkoa.

        Varmasti nappaa. Muista sitten mua ja tuota toista sivullista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti nappaa. Muista sitten mua ja tuota toista sivullista.

        Mun ei tarvi ketään muistaa mitenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun ei tarvi ketään muistaa mitenkään.

        Ei todellakaan. Eikä mun tarvii enää jutella sun kanssa sanaakaan. Tyly olet.


    • Anonyymi

      Omakotitalosta on järjetön riesa, koko ajan pitäisi jotain uusia tai korjata. Paljon homeisia, joista saa riidellä vuosikausia myyjän kanssa. Leipäjonoissa muuten paljon näitä, jotka kituuttaa näissä vanhoissa rötisköissä, joista eivät pääse eroon/haluaakkaan ja asuminen liian kallista eikä tukiakaan saa.

      • Anonyymi

        Niin tai sitten ostaa paremman.


      • Anonyymi

        Jos siitä haluaa eroon, niin sen voi myydä purkukuntoisena tontin hinnalla. Sitten myyjä ei jää enää vastuuseen, jos ostaja haluaakin olla purkamatta taloa ja remontoikin sen itselleen. Ei pidä olla liian ahne, jos on epävarma talon kunnosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tai sitten ostaa paremman.

        Aloituksessa mainitaan, hyvä omakotitalo. liittyy varmaan myös hintaan jotenkin.


      • Anonyymi

        Omakotitalostako järjetön riesa! Tuollaisia sanotaan laiskoiksi, muutenkin toivoton pessimisti olet, mikään ei kannata ja mitään ei voi yrittää. Varmasti rasittavaa seuraa tuollainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omakotitalostako järjetön riesa! Tuollaisia sanotaan laiskoiksi, muutenkin toivoton pessimisti olet, mikään ei kannata ja mitään ei voi yrittää. Varmasti rasittavaa seuraa tuollainen.

        Onhan se hyvinhoidettun taloyhtiön osakkeeseen verrattuna aivan järjetön riesa ja työleiri. Kaikki kotityöt, pihatyöt, ruohonleikkuut, lumityöt ym. ylläpitotyöt, huoltotyöt ym. vs se, että vain siivoat oman asuntosi. Ei noita voi edes verrata toisiinsa. Sano sinä vaikka laiskuudeksi. Toiset ihmiset nyt vaan käyttää aikansa mielummin muuhun kun talonhoitoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloituksessa mainitaan, hyvä omakotitalo. liittyy varmaan myös hintaan jotenkin.

        Niin ajattelin, että ei mitään romua vaan kunnon koti. Ei mikään linnaakaan. Tavallinen hajuton omakotitalo, jossa tilava piha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ajattelin, että ei mitään romua vaan kunnon koti. Ei mikään linnaakaan. Tavallinen hajuton omakotitalo, jossa tilava piha.

        Hajuton ja piha👌niin hyvältä kuulostaa!


      • Anonyymi

        Kyllä omakotitaloonkin voi saada asumistukea joissain tapauksissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se hyvinhoidettun taloyhtiön osakkeeseen verrattuna aivan järjetön riesa ja työleiri. Kaikki kotityöt, pihatyöt, ruohonleikkuut, lumityöt ym. ylläpitotyöt, huoltotyöt ym. vs se, että vain siivoat oman asuntosi. Ei noita voi edes verrata toisiinsa. Sano sinä vaikka laiskuudeksi. Toiset ihmiset nyt vaan käyttää aikansa mielummin muuhun kun talonhoitoon.

        Taloyhtiön osake on kommuuni, jossa joutuu asumaan sellaisten ihmisten lähettyvillä, joita inhoaa. Sellainen ei ole hyvää elämää, ihminen kaipaa myös tekemistä, jota sinä kutsut riesaksi. Tuskimpa muutenkaan töitä teet tuolla asenteella, kun kelasta saa helpommalla, ilman järjetöntä riesaa.
        Ok-talolle ei ole vaihtoehtoa, jos koti merkitsee jotakin muuta, kuin seinät ja katto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos siitä haluaa eroon, niin sen voi myydä purkukuntoisena tontin hinnalla. Sitten myyjä ei jää enää vastuuseen, jos ostaja haluaakin olla purkamatta taloa ja remontoikin sen itselleen. Ei pidä olla liian ahne, jos on epävarma talon kunnosta.

        Minkä tontin? Vuokratonteilla taloja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä tontin? Vuokratonteilla taloja.

        Näytti olevan oma mun lempitalossa oikotiellä.


    • Anonyymi

      Juuri nyt en pysty edes unelmoimaan niin suloisesta asiasta, että asuisin hänen kanssaan. 😢

      • Anonyymi

        Kun nyt vaan sattuu asia, joka olisi ollut vielä suloisempi 😢😢😢


    • Anonyymi

      Sehän kiva. Laita ilmoituksia tulemaan. Sellaisia muutaman tonnin piilopirttejä mitä ilman takaajia yksin saa ostettua.

      • Anonyymi

        Ei sellaisia enää ole. Koronan myötä ne myytiin jo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sellaisia enää ole. Koronan myötä ne myytiin jo.

        Pitää osata etsiä. Halvat menee ilman koronaakin.


    • Anonyymi

      Jaa, että tarvitset naisen lumitöihin ja remonttihommiin?

      • Anonyymi

        Nainen ilmoittautuu lumitöihin...


      • Anonyymi

        Miehen. Turvaksi ja tueksi. Olen nainen.


    • Anonyymi

      Onko kiva kiusata ihmisiä velkasilla omakotitaloilla?

      • Anonyymi

        Et sitten muuta keksinyt. Tämä on sun kiusaamista. Juo jotain niin helpottaa.


    • Anonyymi

      Riippuu siitä tuleeko jälkikasvua. Jos ei niin sitten pienempi riittää.

      • Anonyymi

        Jälkikasvu riippuu siitä, jos käyt siinä sitten panemassa jotain muuta ja teet hänet raskaaksi ja otamme sen lapsen sitten meille (yhteiseen kotiimme) asumaan.

        Eihän tuo nyt ole sen kohtuuttomampaa, kuin mitä olet tähänkin mennessä minulta odottanut.

        Katsos kun haaskasit ne ihanat vuodet muille ja muualle, jolloin minäkin olisin vielä voinut kokea vauvaonnen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jälkikasvu riippuu siitä, jos käyt siinä sitten panemassa jotain muuta ja teet hänet raskaaksi ja otamme sen lapsen sitten meille (yhteiseen kotiimme) asumaan.

        Eihän tuo nyt ole sen kohtuuttomampaa, kuin mitä olet tähänkin mennessä minulta odottanut.

        Katsos kun haaskasit ne ihanat vuodet muille ja muualle, jolloin minäkin olisin vielä voinut kokea vauvaonnen.

        Täten vain jatkaisit omaa " tunteellista" linjaasi asioissa. Kai nyt tämäkin mielestäsi kuuluu rakkauteen vetoamalla " kaikki se kestää"


      • Anonyymi

        Neliöitä voi tarvita muuhunkin kuin jälkikasvuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jälkikasvu riippuu siitä, jos käyt siinä sitten panemassa jotain muuta ja teet hänet raskaaksi ja otamme sen lapsen sitten meille (yhteiseen kotiimme) asumaan.

        Eihän tuo nyt ole sen kohtuuttomampaa, kuin mitä olet tähänkin mennessä minulta odottanut.

        Katsos kun haaskasit ne ihanat vuodet muille ja muualle, jolloin minäkin olisin vielä voinut kokea vauvaonnen.

        Tämä on sivusta. Huh. Syytät aina muita kun et ole muunlaista käyttäytymismallia oppinut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jälkikasvu riippuu siitä, jos käyt siinä sitten panemassa jotain muuta ja teet hänet raskaaksi ja otamme sen lapsen sitten meille (yhteiseen kotiimme) asumaan.

        Eihän tuo nyt ole sen kohtuuttomampaa, kuin mitä olet tähänkin mennessä minulta odottanut.

        Katsos kun haaskasit ne ihanat vuodet muille ja muualle, jolloin minäkin olisin vielä voinut kokea vauvaonnen.

        Mutta mitäpä sinä tästä välittäisit, että tuhosit senkin onnen (vauvaonnen) minulta, kun minähän senkin maksan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on sivusta. Huh. Syytät aina muita kun et ole muunlaista käyttäytymismallia oppinut.

        Ei ole totta. Mutta toki syytän muita silloin, kun he ovat syyllisiä. Mielistellä ei kuulu luonteenpiirteisiini, vaikka toki varon satuttamasta muita tarpeettomasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole totta. Mutta toki syytän muita silloin, kun he ovat syyllisiä. Mielistellä ei kuulu luonteenpiirteisiini, vaikka toki varon satuttamasta muita tarpeettomasti.

        * mielistely


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta mitäpä sinä tästä välittäisit, että tuhosit senkin onnen (vauvaonnen) minulta, kun minähän senkin maksan.

        Mutta niinhän sen päätti jo silloin kauan sitten, että voit tehdä lapsesi toisten kanssa. Varsin tietoinen valinta.

        Mitäpä minun toiveistani olet koskaan, milloinkaan välittänyt. Yhdestäkään niistä, saati sitten näin suuresta! Pääasia, että omat toiveesi toteutuivat ja toteutuvat.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Ihanaa, ostetaan vaan. Siellä meidän on hyvä elää yhdessä Miiaseni.

      • Anonyymi

        Noh, aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta, sanoi jo Hugo aikoinaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noh, aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta, sanoi jo Hugo aikoinaan.

        Outoa, että tuo vastaukseni koko ajan poistetaan. Sanoin vaan, että en ole hän jo pari kertaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Outoa, että tuo vastaukseni koko ajan poistetaan. Sanoin vaan, että en ole hän jo pari kertaa.

        Ei se mitään, ehdin nähdä viestisi ettet ole hän hän vaan joku muu hän. Kaikki hyvin, ei tämä niin vakavaa ole. Kyllä meressä kaloja riittää vaikka se kärsiikin ylikalastuksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se mitään, ehdin nähdä viestisi ettet ole hän hän vaan joku muu hän. Kaikki hyvin, ei tämä niin vakavaa ole. Kyllä meressä kaloja riittää vaikka se kärsiikin ylikalastuksesta.

        joo mutta on se silti outoa, että se poistuu se viesti. Kun eihän siinä mitään sääntöjen vastaista ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joo mutta on se silti outoa, että se poistuu se viesti. Kun eihän siinä mitään sääntöjen vastaista ole.

        Ehkä ylläpito haluaa että olet sittenkin Miiani. Mitäpä jos suuntaat maistraattiin ja vaihdat nimesi niin sillähän siitä päästään. Jos Jumalasta seuraava ylöspäin eli keskustelun valvoja näin haluaa meidät parittaa niin eihän tässä auta kuin totella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä ylläpito haluaa että olet sittenkin Miiani. Mitäpä jos suuntaat maistraattiin ja vaihdat nimesi niin sillähän siitä päästään. Jos Jumalasta seuraava ylöspäin eli keskustelun valvoja näin haluaa meidät parittaa niin eihän tässä auta kuin totella.

        Onhan tuossa ideaa, mutta tuo nimi ei kyllä nappaa. Sen voi tehdä varmaan netissäkin, ei tarvitse mennä maistraattiin.


    • Anonyymi

      Millainen on hyvä särmät katto

      • Anonyymi

        Jos ei ole vaimoa rahaa taloa ei mitään mitä sitten tehdään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei ole vaimoa rahaa taloa ei mitään mitä sitten tehdään?

        Japaniin muutto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Japaniin muutto

        Kiunaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiunaan

        Venäjälle


      • Anonyymi

        Kaikki menee paitsi tasa.


    • Anonyymi

      Haluatko ulkoisen ekologisen paskahuussin?

      • Anonyymi

        Ulkohuussi paska jäätyy pakkasella.


      • Anonyymi

        Joku ekologinen ratkaisu voisi mennä, mutta lämmin pitää olla. Että saa housut riisuttua. Vesivessa ei ole välttämättömyys. Jos on muu lämmin ja hajuton ratkaisu. Kuivikekäymälä, pakastava, tms. Taitaa vaan taajamassa olla pakollinen toi vesiklosetti (en tiedä, luulen). Kaupungista mä taloja katselen, en maalta.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2794
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      517
      2634
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1835
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1767
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1723
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1659
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1272
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      84
      1101
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1072
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      54
      1067
    Aihe