Saako uusimman sukupolven S60-Volvosta pois typerän 180-nopeusrajoittimen? Malli T8 eli hybrid. Merkkihuolto väitti ettei saa.
Uuden T8:n 180 km/h-rajoittimen poisto?
69
6624
Vastaukset
- Anonyymi
Merkkihuollossa eivät saa poistettua tuota, koska se vaatii ohjauskoodin muutoksia ja niitä ei merkkihuollossa tehdä. Sinällään mikään ongelma tuo muutos ei ole, jos löydät firman joka tekee itse (eli eivät vain asenna muiden tekemiä ohjelmistoja) noita "lastutuksia" niin saavat kyllä muutettua tuon nopeusrajoituksen haluamaksesi.
Ongelmana vain on tulevat ohjelmistopäivitykset huollossa, se rajoitus tulee todennäköisesti takaisin seuraavassa huollossa kun päivittävät ohjelmistoja autoon. Toki huollossa voi kieltää päivityksen tekemisen, mutta silloin voi jäädä jokin tärkeä päivitys tekemättä ja sinne jää jokin ohjelmiston toiminallinen virhe.- Anonyymi
Mene Saksaan. Siellä 20000 mittareiden ja rajoittimien manipulointiin ja huijaamiseen keskittynyttä firmaa. Ne poistavat nopeusrajoittimet autostasi. Samalla lähtee muutakin, mutta väliäkös sillä.
- Anonyymi
Toivottavasti ei saa!
PS. En aja, enkä omista Toyotaa. - Anonyymi
Typeryys hohtaa ihmisestä, joka edes rajoituksen poistosta haaveilee.
- Anonyymi
Ihan järkevä muutos, jos ajaa Saksassa.
- Anonyymi
Kamoon, se 180 on matkanopeus, hyvä, mutta paukkuja pitää olla se että edes 230 todellista kulkee, mieluiten 250. Pitää saada maantiellä urpoihin puskurissaroikkujiin hajurakoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan järkevä muutos, jos ajaa Saksassa.
Ei T8:lla ole mitään jakoa Saksassa, joten kiltisti rekkojen sekaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei T8:lla ole mitään jakoa Saksassa, joten kiltisti rekkojen sekaan.
Vastasi Toyota-kuski, joka ajaa päivittäin mopoautojen kanssa kilpaa pönkittääkseen heikkoa itsetuntoaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei T8:lla ole mitään jakoa Saksassa, joten kiltisti rekkojen sekaan.
kyllä 455 hevosvoimalla ja 710nm jää moni auto volvon taakse ,joten turha puhua sontaa johan se on nähty lappeenrannan kiihdytys kisoissa katso vaikka LIY siellä ajat ei takapotku bemuilla mitään jakoa .itse ajoin edellisellä volvollani 401 metriä aikaan 13,2
- Anonyymi
Ajele vaan rajoitusten mukaan. Rata-autot on erikseen.
- Anonyymi
Voihan tolla käydä radallakin. Tai Saksassa... eri juttu sitten on, kestääkö tuollainen kiinalaisten keksintö muuten kasassa yli kahdensadan kyydeissä.
- Anonyymi
Samoin maastoon tarkoitetut autot, joita jotkut idiootit testailee radalla, ja vieläpä julkisesti!....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voihan tolla käydä radallakin. Tai Saksassa... eri juttu sitten on, kestääkö tuollainen kiinalaisten keksintö muuten kasassa yli kahdensadan kyydeissä.
Kateusko iski noin pahasti, no Toyotalla ajavalla se on selviö.
- Anonyymi
Ei kannata ostaa Volvoa eikä tuhnuja hybridi Tojotia, jos haluaa ajaa yli 180km/h esim. saksassa. Osta VW tai Skoda ne kulkee yli kahtasataa.
- Anonyymi
Etenkin ID3 sähkölelu kulkee todella KOVAA!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etenkin ID3 sähkölelu kulkee todella KOVAA!
Ja etenkin tojotan täyssähkö- auto ei kulje mihinkään, kun sellaista ei edes ole. VW, Seatin, Audin tai Skodan kaikki hybridit kulkee yli kahtasataa. Ja tojokotterot jää kaus taakse.
- Anonyymi
Saksankostohan kulkee yli kahta sataa vain hinausauton lavetilla, kun korjaamolle päin ollaan viemässä.
- Anonyymi
mutta kun vag tuotteet vievät pirusti öljyä, ei niitä voi ostaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mutta kun vag tuotteet vievät pirusti öljyä, ei niitä voi ostaa
Tojojuntin trollausta!!! Oma v. 2015 skoda ei kuluta tippaakaan öljyä 15 tkm vaihtovälillä.
- Anonyymi
Kuinka monessa skodan paskassa tai volkkarissa on 400 heppaa toisinkuin volvossa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojojuntin trollausta!!! Oma v. 2015 skoda ei kuluta tippaakaan öljyä 15 tkm vaihtovälillä.
tarkoitin kylläkin audia ja volkkaria enimmäkseen
- Anonyymi
Kyllä tuo 180 aika kivasti riittää meidän teillämme ja mahdollistaa halvempien renkaiden käytön kun nopeusluokka alenee reilusti.
- Anonyymi
Ostat uuden auton ja vuosikulut on luokkaa 10.000 eroa vuodessa ja sitten juttelet renkaiden hinnassa säästämisestä.
Hieman... koomista - Anonyymi
Ei riitä! Teinit ajaa saksantuontipreemioillaan 250 maamme motarilla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ostat uuden auton ja vuosikulut on luokkaa 10.000 eroa vuodessa ja sitten juttelet renkaiden hinnassa säästämisestä.
Hieman... koomistaSe renkaissa säästö on bonus. Kyllä jokainen kalliimman luokan auton ostaja tietää miten hinnat kehittyvät, höpöpoika.
- Anonyymi
Alempi nopeusluokka saattaa myös tarkoittaa pienempää rengasmelua. Joku autolehti taannoin testasi olikosenyt 185/205/225 leveät renkaat ja yllättävän vähän oli niiden välillä eroja. No, tietty levein vähän herkempi vesilirrolle ja pysähtyi hitusen nopeammin täysjarrutuksessa kuivalla asvaltilla... mutta näissäkin erot marginaalisia ja menivät välillä "ristiin" eli ykkösenä/jumbona olikin välillä keskimmäinen koko.
Tätä selitettiin sillä, että vertailurenkaat olivat kaikki samaa merkkiä ja nopeusluokkaa.
Korkean nopeusluokan renkaissa runko lie jäykempi = kovempi melu. Leveitä renkaita ei edes saa kovin matalalle nopeusluokalle speksattuna, joten perus perheautossa leveä rengastus tarkoittaa yleensä myös nopeusluokan nousua (jos ja kun auto ei huippunopeutensa puolesta mitään 250 km/h kumeja vaadi)
Jolloin HS sun muiden lehtien toitottama "kapeampi rengas on äänettömämpi" kuuluisikin olla oikeasti "alemman nopeusluokan rengas on äänettömämpi". - Anonyymi
Miksi 180, eikö 120 tai vaikka 130 riitä?
- Anonyymi
Tarviit tollasen VDASH softan, ja kaapelin jolla yhdistät esim. läppärin auton tietokoneen/ diagnostiikka liittimeen.
https://d5t5.com/article/vdash-volvo-diagnostic - Anonyymi
Toimiikohan tollanen ohje S60 mallissa. Enimmäisnopeuden voi siis ylittää tilapäisesti noilla ohjeilla:
https://www.volvocars.com/fi/support/manuals/v40/2018w17/kuljettajan-tuki/vakionopeussaadin/nopeudenrajoitin---tilapainen-aktivoinnin-poisto-ja-valmiustila - Anonyymi
Miksi päädyit 180km/h rajoitettuun volvoon jos haluat rajoittimen pois?.
- Anonyymi
En ole vielä ostanut, vaan kaupanteko kesken. Selvittelin rajoitinasiaa merkkihuollosta (Bilia) kun myyjän vastaus oli ympäripyöreää liirumlaarumia. S60 on muutoin todella mahtava peli, huippu ajettava ja mukavat istuimet sekä ulkonäkö luokan paras.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole vielä ostanut, vaan kaupanteko kesken. Selvittelin rajoitinasiaa merkkihuollosta (Bilia) kun myyjän vastaus oli ympäripyöreää liirumlaarumia. S60 on muutoin todella mahtava peli, huippu ajettava ja mukavat istuimet sekä ulkonäkö luokan paras.
Ei siellä Saksassakaan noita vapaiden nopeuden teitä ole kauhean paljon. Aina voi vuokrata auton jos on ihan pakko päästä isoa lujaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole vielä ostanut, vaan kaupanteko kesken. Selvittelin rajoitinasiaa merkkihuollosta (Bilia) kun myyjän vastaus oli ympäripyöreää liirumlaarumia. S60 on muutoin todella mahtava peli, huippu ajettava ja mukavat istuimet sekä ulkonäkö luokan paras.
Hyvä auto muuten tuo S60, mutta alusta kolisee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä auto muuten tuo S60, mutta alusta kolisee.
Kuinka vanhasta s60 puhut? Koiranluut oli 2000 alun ongelma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka vanhasta s60 puhut? Koiranluut oli 2000 alun ongelma.
2020.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä auto muuten tuo S60, mutta alusta kolisee.
mites sinun honda monkey kolisee
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2020.
Vanha romu jo....2022 auton pitää olla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä auto muuten tuo S60, mutta alusta kolisee.
taitaa kolista kirjoittajan honda monkeyn etupää
- Anonyymi
Miksi se pitäisi saada pois?
- Anonyymi
Tarvii testata, missä kohtaa tulee sähkömoottorin max. kierrosluvun rajat vastaan?
- Anonyymi
Vaikka tuskin koskaan olis tarvetta ylittää tuota 180 km tunnissa, niin johan se vaan henkisestikin lamaannuttaa kun tuo keisi ei kulje lujempaa.
- Anonyymi
Sähkömoottorin raja on jatko johdossa kauksi se riittää
- Anonyymi
Sinun älynlahjojesi rajat tuli selväksi.
Nopeus on se joka taatusti tappaa!
Olen vuosien varrella aivan tarpeeksi usein ajellut Euroopan halki tuulessa, tuiskussa ja sateessakin sekä ollut myös riittävästi paikallaan seisovissa jonoissa.
Tällä kokemuksella sanon, että tuo 180 km/h on aivan riittävä, sillä muu liikenne estää yleensä suurempien nopeuksien käytön.
Mitkä autot sitten ajavat enemmän?!
Yleensä pienet Porschet, Bemaritkin ja yllätys, yllätys, joskus isomoottoriset Golfit.
Aamuyöstä hiljaisemman liikenteen aikana voi tietenkin yrittää, mutta siinä on omat riskinsä.- Anonyymi
Juutuubissa on videoita joissa Saksan autobaanoilla ajellaan porsheilla ja audeilla 300-350km/h, mutta kieltämättä aika harvoin päästään muutamaa kilometriä enempää kun joku hitaampi on jo edessä jarruttamassa matkan tekoa.
Suomessa riittää 120 km/h huippunopeus, paitsi ehkä ohitustilanteissa turvallinen nopeus n. 140-150 km/h riittää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juutuubissa on videoita joissa Saksan autobaanoilla ajellaan porsheilla ja audeilla 300-350km/h, mutta kieltämättä aika harvoin päästään muutamaa kilometriä enempää kun joku hitaampi on jo edessä jarruttamassa matkan tekoa.
Suomessa riittää 120 km/h huippunopeus, paitsi ehkä ohitustilanteissa turvallinen nopeus n. 140-150 km/h riittää.Ei taida olla ihan laillista ylittää 120 km/h nopeutta :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei taida olla ihan laillista ylittää 120 km/h nopeutta :D
No, turvallisuudestahan tuossa edellisessä kommentissa olikin kyse, ei laillisuudesta. Joissain tilanteissa pieni laittomuus voi "ehkä" olla turvallisuuden kannalta parempikin, mutta järki pitää tietenkin olla aina mukana. Eli ainakaan suomalaisessa liikenteessä esimerkiksi yli 180 km/h ei kovin usein lisänne turvallisuutta...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juutuubissa on videoita joissa Saksan autobaanoilla ajellaan porsheilla ja audeilla 300-350km/h, mutta kieltämättä aika harvoin päästään muutamaa kilometriä enempää kun joku hitaampi on jo edessä jarruttamassa matkan tekoa.
Suomessa riittää 120 km/h huippunopeus, paitsi ehkä ohitustilanteissa turvallinen nopeus n. 140-150 km/h riittää.jos isoa possujunaa ohittaa menee helposti 170-180
- Anonyymi
Tätä, että nopeus tappaa toitotettiin jo aikoinaan junien yleistyessä, niin vain pysyivät hengissä.
Nopeus ei tapa, vaan se äkkipysähdys. Ihmiskeholla on kuitenkin rajansa millä tahdilla se kestää nopeudenmuutosta ilman vaurioita. Mitä nopeampi hidastuvuus sen vahingollisempaa.
Muistettakoon, että avaruussukkuloilla oli nopeutta jopa 30 000km/h laskeutuessaan, ja yleensä pääsivät hengissä laskeutumaan. Kerran tapahtui toisin, ja silloin suuri hidastuvuus aluksen hajoamisen ohella tappoi miehistön.
- Anonyymi
Volvo ei ole rajoittanut huippunopeutta pelkästään turvallisuuden takia vaan myös yhdellä kiinteällä välityssuhteella toimivan sähkömoottorin takia. Tuo 180 km/h on nopeus, jolla sähkömoottori pyörii vielä turvallisella nopeudella.
- Anonyymi
Ei siis ole edelleenkään mikään vaihtoehto tehoturbo Dieselille, joka kulkee 250km/h (rajoitettu) Aika kun on rahaa meille menestyjille.
Audi King.
-Teiden King- 💪 - Anonyymi
Mulla kulkee vanha primerakin jo 220 kilsaa tunnissa!
- Anonyymi
Me isotuloiset emmem uskalla ajaa yli 120kmh Suomessa. Kiva että kiihtyy mutta vain persaukisilla on varaa menettää kortti. Eikä se persaukinen saa edes isoja sakkoja. Minulla tulee helposti 10-20tuhannen sakot kun vetelen 180kmh jossain tutkaan.
- Anonyymi
Jep, Suomi on tasa-arvoinen maa. Vastuut on jaettu tasan. Toiset maksaa ja toiset loisii. Se on 50-50.
- Anonyymi
Tuolla nopeuden rajoittamisella 180:iin ei oikeasti ole mitään väliä turvallisuuden kannalta, koska se nopeus on jo niin kova, että on aivan sama ajatko 250 vai 180 - selviämisen mahdollisuudet törmäyksissä molemmissa tapauksissa 0. Jos nopeutta turvallisuuden vuoksi haluttaisiin alentaa, niin että sillä oikeasti olisi merkitystä niin nopeuksien pitäisi olla reilusti alle 100. Nuo 180:n rajoitukset on tehty vain sen vuoksi, että sähköautot eivät vaikuttaisi aivan toivottomilta köppyröiltä huippunopeudessa suhteessa polttomoottori autoihin. Sähkömoottorilla kun ei nyky akkuteknologialla valmistaa esim. 250 kulkevaa autoa, jolla olisi edes jotenkin säällinen toimintasäde tai tottakai voidaan, mutta sitten todelliset ranget on esim. jotakin 150 km:n pintaan ja kantavuus todella pieni, kun ajoneuvon paino lähes kokonaan koostuu akustosta.
- Anonyymi
Kukaan älykäs ei aja suomen reikäisillä teillä 180 kilsaa tunnissa, niin kiire ei taatusti ole kellään tässä maassa aamulla hommiin.
- Anonyymi
Volvossa on sähkömoottori kiintellä välityssuhteella takapyörissä. Tuo 180km/h on noissa plugareissa rajoittamassa tuon sähkömoottorin kierrosnopeutta. Jos rajoittimen poistaa ja suuria nopeuksia käyttää, voi tuo sähkömoottori vaurioitua pahastikin. Se voisi jopa hajoa kappaleiksi ajossa ja lukita takapyörät salamana.
Plugarit missä sähkömoottori on vaihteistoa ennen on turvallsiempia kokielukohteita rajoittimen poistolle.
Ei tuossa Volvoss vetojärjestelmän suhteen muutenkaan näin talvella paljon järkeä ole. Se kun on sähköllä vajaavetoinen ja juuri kaupnkiajossa nelivetoa kaipaa liukkailla. kaupungissa myös akulla ajo on järkevää. VOlvola pitää valita, ajatko sähköllä vai nelivedolla. Muut tekee tämän paremmin.- Anonyymi
Kuuskymppinen Volvo on tekniikaltaan museolaite. Siitä tulee heti bensarosvo kun akku tyhjenee. Kyyskymppisten akut tyhjenevät näillä keleillä 35 km:n ajon jälkeen. Paljon kuluttavalla Polestarillakin pääse syyskeleillä akulla 150-200 km. Iso ero.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuuskymppinen Volvo on tekniikaltaan museolaite. Siitä tulee heti bensarosvo kun akku tyhjenee. Kyyskymppisten akut tyhjenevät näillä keleillä 35 km:n ajon jälkeen. Paljon kuluttavalla Polestarillakin pääse syyskeleillä akulla 150-200 km. Iso ero.
Olihan älykäs ja tietävä kommentti, huhuu!
- Anonyymi
ai kuten bmw jossa täysin vastaavanlainen systeemi moottori edessä ja sähkö takana
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ai kuten bmw jossa täysin vastaavanlainen systeemi moottori edessä ja sähkö takana
Vain 1 ja 2 sarjoissa. 3-sarjassa ja siitä ylöspäin sähkömoottorti on ennen vaihteistoa.
- Anonyymi
mites corvette sähkömoottori etupyörissä polttomoottori takapyörille täysin vastaavanlainen systeemi toisinpäin vaan
- Anonyymi
BMW on sekä sähköllä että polttoaineella aina aito neliveto, Liukkaalla liikennevaloissa perä ei tule rinnalle kuten Volvossa jossa etupyörien polttomoottori käynnistää viiveellä sähköllä ajettaessa. Siinä se suuren suuri ero!
Volvo on kaukan tekniikassa BMWtä je Mersua. Kaikki osaa laittaa autoon tehoa mutta harva osaa laittaa autoon ajettavuutta. Miksei T8 yllä listoille? https://fastestlaps.com/tracks/nordschleife
T8 painii Audin ja Mondeon kanssa samassa kategoriassa - siinä missä ei osata.- Anonyymi
Suurin osa myydyistä neliveto Bemareista on vai välillä nelivetoja.
Tämä johtuu siitä että eniten myydään niitä 1 (X1 ja 2 (225X)-numeroisia Bemareita eikä niissä ole jatkuvaa nelivetoa ja niiden plugarit on sähköllä takavetoisia eli aivan kuin Volvon plugarit. - Anonyymi
Penarikuskille voi olla yllätys, että pelkkä yhden radan läpiajolla ei voi määritellä auton paremmuutta. Volvoja ei ole suunniteltu mihinkään radalla ajoa varten, vaan ne ovat enemmänkin mukavuuspainotteisia maantie ajoon suunnattuja, jolloin yhden radan läpi ajoaika on täysin yhdentekevää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurin osa myydyistä neliveto Bemareista on vai välillä nelivetoja.
Tämä johtuu siitä että eniten myydään niitä 1 (X1 ja 2 (225X)-numeroisia Bemareita eikä niissä ole jatkuvaa nelivetoa ja niiden plugarit on sähköllä takavetoisia eli aivan kuin Volvon plugarit.Käy ajamassa, Bemarin xDrive on AINA NELIVETO. AINA!
- Anonyymi
https://fastestlaps.com/tracks/nordschleife paljastaa että ihan sama miten paljon Volvossa on tehoa niin silti suorituskyky ja ajettavuus on surkeaa tasoa. Missä Volvot, ei näy listalla? Mihin Volvo hukkaa ne kaikki 450hp kun suorituskykyä ei ole läheskään saksalaisiin verrattuna?
Volvo T6/T8 on edelleen keskeneräinen viritys. "nelivetoa" ei ole, sähköllä mennään pelkällä takavedolla. Jos liukkaalla lähtee sähköllä valoista tulee perä rinnalle ennen kuin polttis lähtee käyntiin ja suoristaa auton viiveellä - ylläri. Toista se on Bemarilla ja Mersulla jotka menee jatkuvalla nelivedolla ihan millä tahansa ajomoodilla; täyssähköllä, hybridillä, polttimoottorilla.
Sitä se ajettavuus ja suorituskyky on, Volvolla sitä ei ole. - Anonyymi
Tyhmä kysyy merkkihuollosta tuollaista .
- Anonyymi
Lyhyt neliveto oppitunti:
AIDOT NELIVEDOT:
BMW xDrive: Jatkuva neliveto, mm: https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/xdrive-neliveto-oppia-bmwn-tapaan/
MB 4MATIC: Jatkuva neliveto, mm. https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/miten-eri-nelivedot-toimivat-onko-ajonvakautuksissa-eroa-paaseeko-tila-autolla-luisussa/
VAJAAVEDOT:
Audi Quattro: etuveto, mm. https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/audin-uusi-nelivetojarjestelma-uhkana-perinteikkaalle-quattrolle/
Volvon AWD: etuveto tai takaveto tai joskus satunnaisesti jopa neliveto. Mm. https://bilia.fi/fi/bilia/lehdistotiedotteet/volvo-suomen-suosituin-neliveto/
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj212257- 701146
- 1101016
- 47994
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r72989Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p56937KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.12911Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na31900Minun on niin vaikeaa uskoa, että
todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.55888Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(50846