Uuden T8:n 180 km/h-rajoittimen poisto?

Anonyymi

Saako uusimman sukupolven S60-Volvosta pois typerän 180-nopeusrajoittimen? Malli T8 eli hybrid. Merkkihuolto väitti ettei saa.

54

3092

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Merkkihuollossa eivät saa poistettua tuota, koska se vaatii ohjauskoodin muutoksia ja niitä ei merkkihuollossa tehdä. Sinällään mikään ongelma tuo muutos ei ole, jos löydät firman joka tekee itse (eli eivät vain asenna muiden tekemiä ohjelmistoja) noita "lastutuksia" niin saavat kyllä muutettua tuon nopeusrajoituksen haluamaksesi.

      Ongelmana vain on tulevat ohjelmistopäivitykset huollossa, se rajoitus tulee todennäköisesti takaisin seuraavassa huollossa kun päivittävät ohjelmistoja autoon. Toki huollossa voi kieltää päivityksen tekemisen, mutta silloin voi jäädä jokin tärkeä päivitys tekemättä ja sinne jää jokin ohjelmiston toiminallinen virhe.

      • Anonyymi

        Mene Saksaan. Siellä 20000 mittareiden ja rajoittimien manipulointiin ja huijaamiseen keskittynyttä firmaa. Ne poistavat nopeusrajoittimet autostasi. Samalla lähtee muutakin, mutta väliäkös sillä.


    • Anonyymi

      Toivottavasti ei saa!

      PS. En aja, enkä omista Toyotaa.

    • Anonyymi

      Typeryys hohtaa ihmisestä, joka edes rajoituksen poistosta haaveilee.

      • Anonyymi

        Ihan järkevä muutos, jos ajaa Saksassa.


      • Anonyymi

        Kamoon, se 180 on matkanopeus, hyvä, mutta paukkuja pitää olla se että edes 230 todellista kulkee, mieluiten 250. Pitää saada maantiellä urpoihin puskurissaroikkujiin hajurakoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan järkevä muutos, jos ajaa Saksassa.

        Ei T8:lla ole mitään jakoa Saksassa, joten kiltisti rekkojen sekaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei T8:lla ole mitään jakoa Saksassa, joten kiltisti rekkojen sekaan.

        Vastasi Toyota-kuski, joka ajaa päivittäin mopoautojen kanssa kilpaa pönkittääkseen heikkoa itsetuntoaan.


    • Anonyymi

      Ajele vaan rajoitusten mukaan. Rata-autot on erikseen.

      • Anonyymi

        Voihan tolla käydä radallakin. Tai Saksassa... eri juttu sitten on, kestääkö tuollainen kiinalaisten keksintö muuten kasassa yli kahdensadan kyydeissä.


      • Anonyymi

        Samoin maastoon tarkoitetut autot, joita jotkut idiootit testailee radalla, ja vieläpä julkisesti!....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan tolla käydä radallakin. Tai Saksassa... eri juttu sitten on, kestääkö tuollainen kiinalaisten keksintö muuten kasassa yli kahdensadan kyydeissä.

        Kateusko iski noin pahasti, no Toyotalla ajavalla se on selviö.


    • Anonyymi

      Ei kannata ostaa Volvoa eikä tuhnuja hybridi Tojotia, jos haluaa ajaa yli 180km/h esim. saksassa. Osta VW tai Skoda ne kulkee yli kahtasataa.

      • Anonyymi

        Etenkin ID3 sähkölelu kulkee todella KOVAA!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etenkin ID3 sähkölelu kulkee todella KOVAA!

        Ja etenkin tojotan täyssähkö- auto ei kulje mihinkään, kun sellaista ei edes ole. VW, Seatin, Audin tai Skodan kaikki hybridit kulkee yli kahtasataa. Ja tojokotterot jää kaus taakse.


      • Anonyymi

        Saksankostohan kulkee yli kahta sataa vain hinausauton lavetilla, kun korjaamolle päin ollaan viemässä.


      • Anonyymi

        mutta kun vag tuotteet vievät pirusti öljyä, ei niitä voi ostaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mutta kun vag tuotteet vievät pirusti öljyä, ei niitä voi ostaa

        Tojojuntin trollausta!!! Oma v. 2015 skoda ei kuluta tippaakaan öljyä 15 tkm vaihtovälillä.


      • Anonyymi

        Kuinka monessa skodan paskassa tai volkkarissa on 400 heppaa toisinkuin volvossa


    • Anonyymi

      Kyllä tuo 180 aika kivasti riittää meidän teillämme ja mahdollistaa halvempien renkaiden käytön kun nopeusluokka alenee reilusti.

      • Anonyymi

        Ostat uuden auton ja vuosikulut on luokkaa 10.000 eroa vuodessa ja sitten juttelet renkaiden hinnassa säästämisestä.

        Hieman... koomista


      • Anonyymi

        Ei riitä! Teinit ajaa saksantuontipreemioillaan 250 maamme motarilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostat uuden auton ja vuosikulut on luokkaa 10.000 eroa vuodessa ja sitten juttelet renkaiden hinnassa säästämisestä.

        Hieman... koomista

        Se renkaissa säästö on bonus. Kyllä jokainen kalliimman luokan auton ostaja tietää miten hinnat kehittyvät, höpöpoika.


      • Anonyymi

        Alempi nopeusluokka saattaa myös tarkoittaa pienempää rengasmelua. Joku autolehti taannoin testasi olikosenyt 185/205/225 leveät renkaat ja yllättävän vähän oli niiden välillä eroja. No, tietty levein vähän herkempi vesilirrolle ja pysähtyi hitusen nopeammin täysjarrutuksessa kuivalla asvaltilla... mutta näissäkin erot marginaalisia ja menivät välillä "ristiin" eli ykkösenä/jumbona olikin välillä keskimmäinen koko.

        Tätä selitettiin sillä, että vertailurenkaat olivat kaikki samaa merkkiä ja nopeusluokkaa.

        Korkean nopeusluokan renkaissa runko lie jäykempi = kovempi melu. Leveitä renkaita ei edes saa kovin matalalle nopeusluokalle speksattuna, joten perus perheautossa leveä rengastus tarkoittaa yleensä myös nopeusluokan nousua (jos ja kun auto ei huippunopeutensa puolesta mitään 250 km/h kumeja vaadi)

        Jolloin HS sun muiden lehtien toitottama "kapeampi rengas on äänettömämpi" kuuluisikin olla oikeasti "alemman nopeusluokan rengas on äänettömämpi".


    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Miksi päädyit 180km/h rajoitettuun volvoon jos haluat rajoittimen pois?.

      • Anonyymi

        En ole vielä ostanut, vaan kaupanteko kesken. Selvittelin rajoitinasiaa merkkihuollosta (Bilia) kun myyjän vastaus oli ympäripyöreää liirumlaarumia. S60 on muutoin todella mahtava peli, huippu ajettava ja mukavat istuimet sekä ulkonäkö luokan paras.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole vielä ostanut, vaan kaupanteko kesken. Selvittelin rajoitinasiaa merkkihuollosta (Bilia) kun myyjän vastaus oli ympäripyöreää liirumlaarumia. S60 on muutoin todella mahtava peli, huippu ajettava ja mukavat istuimet sekä ulkonäkö luokan paras.

        Ei siellä Saksassakaan noita vapaiden nopeuden teitä ole kauhean paljon. Aina voi vuokrata auton jos on ihan pakko päästä isoa lujaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole vielä ostanut, vaan kaupanteko kesken. Selvittelin rajoitinasiaa merkkihuollosta (Bilia) kun myyjän vastaus oli ympäripyöreää liirumlaarumia. S60 on muutoin todella mahtava peli, huippu ajettava ja mukavat istuimet sekä ulkonäkö luokan paras.

        Hyvä auto muuten tuo S60, mutta alusta kolisee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä auto muuten tuo S60, mutta alusta kolisee.

        Kuinka vanhasta s60 puhut? Koiranluut oli 2000 alun ongelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka vanhasta s60 puhut? Koiranluut oli 2000 alun ongelma.

        2020.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä auto muuten tuo S60, mutta alusta kolisee.

        mites sinun honda monkey kolisee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2020.

        Vanha romu jo....2022 auton pitää olla.


    • Anonyymi

      Miksi se pitäisi saada pois?

      • Anonyymi

        Tarvii testata, missä kohtaa tulee sähkömoottorin max. kierrosluvun rajat vastaan?


      • Anonyymi

        Vaikka tuskin koskaan olis tarvetta ylittää tuota 180 km tunnissa, niin johan se vaan henkisestikin lamaannuttaa kun tuo keisi ei kulje lujempaa.


    • Anonyymi

      Sähkömoottorin raja on jatko johdossa kauksi se riittää

      • Anonyymi

        Sinun älynlahjojesi rajat tuli selväksi.


    • Nopeus on se joka taatusti tappaa!
      Olen vuosien varrella aivan tarpeeksi usein ajellut Euroopan halki tuulessa, tuiskussa ja sateessakin sekä ollut myös riittävästi paikallaan seisovissa jonoissa.
      Tällä kokemuksella sanon, että tuo 180 km/h on aivan riittävä, sillä muu liikenne estää yleensä suurempien nopeuksien käytön.
      Mitkä autot sitten ajavat enemmän?!
      Yleensä pienet Porschet, Bemaritkin ja yllätys, yllätys, joskus isomoottoriset Golfit.
      Aamuyöstä hiljaisemman liikenteen aikana voi tietenkin yrittää, mutta siinä on omat riskinsä.

      • Anonyymi

        Juutuubissa on videoita joissa Saksan autobaanoilla ajellaan porsheilla ja audeilla 300-350km/h, mutta kieltämättä aika harvoin päästään muutamaa kilometriä enempää kun joku hitaampi on jo edessä jarruttamassa matkan tekoa.

        Suomessa riittää 120 km/h huippunopeus, paitsi ehkä ohitustilanteissa turvallinen nopeus n. 140-150 km/h riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juutuubissa on videoita joissa Saksan autobaanoilla ajellaan porsheilla ja audeilla 300-350km/h, mutta kieltämättä aika harvoin päästään muutamaa kilometriä enempää kun joku hitaampi on jo edessä jarruttamassa matkan tekoa.

        Suomessa riittää 120 km/h huippunopeus, paitsi ehkä ohitustilanteissa turvallinen nopeus n. 140-150 km/h riittää.

        Ei taida olla ihan laillista ylittää 120 km/h nopeutta :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida olla ihan laillista ylittää 120 km/h nopeutta :D

        No, turvallisuudestahan tuossa edellisessä kommentissa olikin kyse, ei laillisuudesta. Joissain tilanteissa pieni laittomuus voi "ehkä" olla turvallisuuden kannalta parempikin, mutta järki pitää tietenkin olla aina mukana. Eli ainakaan suomalaisessa liikenteessä esimerkiksi yli 180 km/h ei kovin usein lisänne turvallisuutta...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juutuubissa on videoita joissa Saksan autobaanoilla ajellaan porsheilla ja audeilla 300-350km/h, mutta kieltämättä aika harvoin päästään muutamaa kilometriä enempää kun joku hitaampi on jo edessä jarruttamassa matkan tekoa.

        Suomessa riittää 120 km/h huippunopeus, paitsi ehkä ohitustilanteissa turvallinen nopeus n. 140-150 km/h riittää.

        jos isoa possujunaa ohittaa menee helposti 170-180


    • Anonyymi

      Volvo ei ole rajoittanut huippunopeutta pelkästään turvallisuuden takia vaan myös yhdellä kiinteällä välityssuhteella toimivan sähkömoottorin takia. Tuo 180 km/h on nopeus, jolla sähkömoottori pyörii vielä turvallisella nopeudella.

      • Anonyymi

        Ei siis ole edelleenkään mikään vaihtoehto tehoturbo Dieselille, joka kulkee 250km/h (rajoitettu) Aika kun on rahaa meille menestyjille.

        Audi King.
        -Teiden King- 💪


      • Anonyymi

        Mulla kulkee vanha primerakin jo 220 kilsaa tunnissa!


    • Anonyymi

      Me isotuloiset emmem uskalla ajaa yli 120kmh Suomessa. Kiva että kiihtyy mutta vain persaukisilla on varaa menettää kortti. Eikä se persaukinen saa edes isoja sakkoja. Minulla tulee helposti 10-20tuhannen sakot kun vetelen 180kmh jossain tutkaan.

      • Anonyymi

        Jep, Suomi on tasa-arvoinen maa. Vastuut on jaettu tasan. Toiset maksaa ja toiset loisii. Se on 50-50.


    • Anonyymi

      Tuolla nopeuden rajoittamisella 180:iin ei oikeasti ole mitään väliä turvallisuuden kannalta, koska se nopeus on jo niin kova, että on aivan sama ajatko 250 vai 180 - selviämisen mahdollisuudet törmäyksissä molemmissa tapauksissa 0. Jos nopeutta turvallisuuden vuoksi haluttaisiin alentaa, niin että sillä oikeasti olisi merkitystä niin nopeuksien pitäisi olla reilusti alle 100. Nuo 180:n rajoitukset on tehty vain sen vuoksi, että sähköautot eivät vaikuttaisi aivan toivottomilta köppyröiltä huippunopeudessa suhteessa polttomoottori autoihin. Sähkömoottorilla kun ei nyky akkuteknologialla valmistaa esim. 250 kulkevaa autoa, jolla olisi edes jotenkin säällinen toimintasäde tai tottakai voidaan, mutta sitten todelliset ranget on esim. jotakin 150 km:n pintaan ja kantavuus todella pieni, kun ajoneuvon paino lähes kokonaan koostuu akustosta.

    • Anonyymi

      Kukaan älykäs ei aja suomen reikäisillä teillä 180 kilsaa tunnissa, niin kiire ei taatusti ole kellään tässä maassa aamulla hommiin.

    • Anonyymi

      Volvossa on sähkömoottori kiintellä välityssuhteella takapyörissä. Tuo 180km/h on noissa plugareissa rajoittamassa tuon sähkömoottorin kierrosnopeutta. Jos rajoittimen poistaa ja suuria nopeuksia käyttää, voi tuo sähkömoottori vaurioitua pahastikin. Se voisi jopa hajoa kappaleiksi ajossa ja lukita takapyörät salamana.

      Plugarit missä sähkömoottori on vaihteistoa ennen on turvallsiempia kokielukohteita rajoittimen poistolle.

      Ei tuossa Volvoss vetojärjestelmän suhteen muutenkaan näin talvella paljon järkeä ole. Se kun on sähköllä vajaavetoinen ja juuri kaupnkiajossa nelivetoa kaipaa liukkailla. kaupungissa myös akulla ajo on järkevää. VOlvola pitää valita, ajatko sähköllä vai nelivedolla. Muut tekee tämän paremmin.

      • Anonyymi

        Kuuskymppinen Volvo on tekniikaltaan museolaite. Siitä tulee heti bensarosvo kun akku tyhjenee. Kyyskymppisten akut tyhjenevät näillä keleillä 35 km:n ajon jälkeen. Paljon kuluttavalla Polestarillakin pääse syyskeleillä akulla 150-200 km. Iso ero.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuuskymppinen Volvo on tekniikaltaan museolaite. Siitä tulee heti bensarosvo kun akku tyhjenee. Kyyskymppisten akut tyhjenevät näillä keleillä 35 km:n ajon jälkeen. Paljon kuluttavalla Polestarillakin pääse syyskeleillä akulla 150-200 km. Iso ero.

        Olihan älykäs ja tietävä kommentti, huhuu!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisin kyllä

      pyytää anteeksi. Sinä et varmaan enää juuri ajattele asiaa. Kuljet ylpeänä eteenpäin. Olit mulle se.
      Ikävä
      48
      1534
    2. Sä oot nainen ihan hullu.

      Anna mun rakastaa sua. Anna mun himoita sua! Anna mun tulla sun päällesi ja sano mulle että sä rakastat mua. Mun päivä on muuten ihan pilalla
      Ikävä
      73
      1318
    3. Kappas! Jaajo Linnonmaa viestitteli näin nuorelle Janni Hussille: "Sulla oli siellä ihan..."

      Jaajo Linnonmaa on tehnyt pitkän uran Radio Suomipopin Aamulypsy-ohjelmassa. Mies jättää aamushown joulukuun lopulla ja samalla katkeaa hedelmällinen
      Kotimaiset julkkisjuorut
      15
      1235
    4. Minkä biisin antaisit kaivatullesi?

      Jos voisit antaa kaivatullesi yhden biisin niin mikä se olisi? 🎶
      Ikävä
      104
      1188
    5. Tykkäisitpä minusta

      Edes ihmisenä. Kun minä tykkään niin paljon sinusta.
      Ikävä
      48
      990
    6. Mitähän mietit mies

      Jäitkö minua kaipaamaan siitä ajasta kun vielä nähtiin? Nähdäänkö me enää koskaan?
      Ikävä
      67
      949
    7. Ymmärrän jos tää oli nyt tässä

      Mä mokasin ja toivon sulle pelkkää hyvää.
      Ikävä
      66
      872
    8. Etkai sää vaan puhu minusta

      sun tuttujen ja kaverien kans?
      Ikävä
      85
      834
    9. Tee se tänään

      Päätä että teet sen tänään. Laita mulle oikeasti viestiä... Saatat yllättyä positiivisesti.
      Ikävä
      57
      777
    10. Veikkaus: Kuka voittaa Selviytyjät-kisan? Julia, Tommi vai Sami?

      Selviytyjät-finaali on sunnuntaina. Nyt voi veikata voittajaa: Kuka voittaa Selviytyjät-kisan? -Julia -Tommi -Sami Lue lisää finalisteista: https:
      Tv-sarjat
      36
      731
    Aihe