Aihe

Kirje sinulle

Anonyymi

Näin sinusta unta toissa yönä.

Se oli vain unta.

Mutta olit siinä niin kuin sinut muistan. Tunnuitkin samalta. Tutulta ja rakkaalta. Puhuit minulle ja äänesikin oli kuin sen muistan.

Olin onnellinen -unesta. Sitten tuli ikävä. Surullinen ikävä. Silmänurkkani kastuvat.

Minun on kai tarkoitus elää näin.

En synkistele mutta. Sanoin kerran ystävälleni täysissä sielun ja ruumiin voimissa, että jos mulle sattuisi jotain siis siirtyisin ajasta ikuisuuteen, niin kertoisi sulle ja siinä samalla, tiedoksi, että rakastin sinua. Mutta mitä järkeä siinäkään nyt sitten olisi. Tiedät, että rakastan. Miksi kiusaisin sua kuolemani jälkeen. Elämässäkin annan sinun elää rauhassa.

Olen elämäni kunnossa. Voin hyvin, nautin elämästä, pidän itsestäni huolta. Enemmän kuin silloin enkä liian huonosti silloinkaan.

Joskus aattelen, että olisi niin paljon kerrottavaa. Kolmen sanan lause. Olen karmaisevan pateettinen. Sitten ei muuta. Rakastan sinua. Pelotan sinut pois.

Et ikinä raskisi sanoa, ettei se tunne ole molemminpuoleinen. Olisit vain hiljaa. Yrittäisin lukea sinusta, kuulla hiljaisuudestasi sen, mitä et kerro. Niin kuin ennenkin.

Minulla on ikävä. Ikävä sinua hurmuri.

-naiselta

55

422

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kuinka monen vuoden taakse kirje menee?

• Anonyymi

No ensimmäinen oli vuonna 2012.

-aloittaja

• Anonyymi

Olisi hänelle varmaan karmaisevaa saada tietää tuo poismenosi jälkeen koska mitään ei siinä vaiheessa ole tehtävissä.
      Jos vähänkään häntä hyvällä ajattelet niin sanot ystävällesi et unohtaa tuon eikä kerro hänelle tuota 🙏

• Anonyymi

Elämähän jatkuu kuoleman jälkeen.

Mut voit itte valita vähän tässä elämässä.

Onko vaikea valita

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elämähän jatkuu kuoleman jälkeen.

Mut voit itte valita vähän tässä elämässä.

Onko vaikea valita

sivusta
        Jälleen joku palstan perus viisastelija
        kaikki tietävä ja itsekäs näpäyttelijä olevinaan fiksukin elämän viisauksien kertoja 😂

• Anonyymi

Unet symbolisia, uni entisestä kaivatusta voi viitata yleisempään tarpeeseen tuntea rakkautta. Tuon tietyn hahmo nousee vain ilmentämään tuota tunnetta, sen vajetta, ja jonka irl olisi valmis kohdistamaan johonkuhun uuteen ihmiseen. Tai sitten ratkaisematon asia vaivaa vielä mieltä kun sitä ei ole lopetettu asiaan kuuluvasti.
      Mitä uni entisestä kumppaneista kertoo...

• Anonyymi

Mikä on aloittajan suhdestatus nykyään tuohon kaivattuunsa?

• Anonyymi

Suhdestatusta ei ole olemassa. Emme ole tekemisissä.

-aloittaja

• Anonyymi

Niin kaunista, mutta surullista.
      Eivätkö he saa toisiaan?

• Anonyymi

Ehkä se oli ja meni mutta rakkaus jäi. Ikävä on.

-aloittaja

• Anonyymi

https://youtu.be/ySqDoYCfTog

Ethän luule, että olisin epätoivoinen tai mitenkään masentunut tms.

Olen ihan onnellinen, niin onnellinen kuin voin olla ilman sinua. Tai en niin onnellinen kuin olisin, jos olisit elämässäni.

Oon yhä romantikko ja haaveilija. Eihän elämästä tiedä mitä se tuo tai mihin se vie. Eteenpäin se kuitenkin menee. Menneestä jää asioita meihin. Tunteita. Ei se ole sen kummempaa. Tottakai minä aattelin ja koin, että se tunne lähelläsi ja sinua kohtaan oli ihmeellinen, se oli niin vahva. Mihinpä se katoaisi. Rakkaus.

En minä ajattele, että mikään mikä sinut tekee onnelliseksi, on minulta pois. Ristiriitaista, ethän ole elämässäni muutenkaan, paitsi ajatuksissa ja sydämessäni -lasketaanko niitä. Sinäkin ansaitset onnesi, niinhän me kaikki. Eihän kukaan minulle kerro, en näe sinua koskaan, en tiedä elämästäsi mitään. Miksi mikään sinun elämässäsi olisi minulta pois. Elämämme eivät risteydy mitenkään enää. On aivan kuin meitä ei koskaan olisikaan ollut. Mutta on. Joskus saan itseni kiinni huvittavalla tavalla, ihan kuin epäilisin olitko edes totta koskaan, mutta olit. Minulla on todisteita😀

Iloinen yksinpuhelu.

Voi hyvin rakas.

-aloittaja

• Anonyymi

2000 v sitten samat elämisen ohjeet

Seneca

Elämän lyhyydestä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

2000 v sitten samat elämisen ohjeet

Seneca

Elämän lyhyydestä

Kiitos vinkistä, filosofia on aina kiinnostanut minua😊

-aloittaja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

En tiedä kenelle kirjoitat! Olen aloittaja ja olen nainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tiedä kenelle kirjoitat! Olen aloittaja ja olen nainen.

Ole kuka olet. Yhdelle kuitenkin puhun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ole kuka olet. Yhdelle kuitenkin puhun.

No kun minun ketjuuni hieman kstkerana kirjoittelet 😀

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja ajatteles, kaikkien näiden vuosien ajan, olisit voinut palata ja korjata asioita, ja eiköhän ne jotenkin olisikin korjaantuneet. Mutta ei, et tehnyt sitä. Haluatko riistää viimeisetkin, kauneimmat unelmani ja haaveeni? Ainakin näin olet nyt tehnyt. Eiköhän 20 vuotta olisi kenelle tahansa ollut riittävä aika. Vai etkö vain välittänyt toiveistani ja tarpeistani? Et, et tietenkään. Omahyväisesti vain omista tarpeistasi.

Huomasin silloin, ettei rakkaus ole sinulle aitoa, totuutta ja pyhää. Nimittäin hinnoittelit aina rakkautesi ( aivan kuin sinä määräisit tunteita kuten rakkautta) ja veit ne muille. Toivottavasti rakastit heitä, kenelle myit rakkautesi. Tiedän kyllä, että elämässä on erilaisia rakkauksia. Mutta aitoa rakkautta ei pitäisi myydä milloinkaan, se on kauneinta elämässä ( eikö silloin sen myyminen ole ruminta?)

Vaikka olisitko satuttanut minua, ei sinun minulta tarvitsisi salata asioita ja valehdella. Näen totuuden kyllä ja toisinaan jopa itseäsi paremmin, kun juokset asioita karkuun. Enkä minä satuta sinua. Vain ja ainoastaan koska en ole sellainen ihminen, enkä edes haluaisi olla. Sinusta varmaan ehkä outoa, oman kostonhimoisuutesi rinnalla?

Ehkä myös sekoita tähän asioita jollainen ennen olit, nykyisyydestäsi en voi tietää kovin paljoa. Ainakin varaa kehittyä on ollut 😁 Mutta kuten näet menneisyys tulee myös nykyisyyteen. Minulle ainakin kovin satuttavalla tavalla, kun en voi saada enää tärkeimpiä unelmani. Koska nämä asiat eivät ole sinulle yhtä tärkeitä, ja samanlaisia kuin minulle, et voi ymmärtää. Ehkä et edes välitä, en voi tietää.

Ja tiedätkö, olisin kyllä toivonut, halunnut ja tarvinnut rakkauttasi. Kyllä olisin!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No kun minun ketjuuni hieman kstkerana kirjoittelet 😀

Ja kyllä, varmasti olen jonkin verran katkera kun muiden tunteideni ohella. Eikö se, ja kaikki tunteet ole kuitenkin inhimillisiä? Enkä minä mitään enkeliä ikinä olekaan leikkinyt 🤭

Ja kyllä, toisen omahyväisten sekoilujen, pahantahtoisuuden, julmuuden, välinpitämättömyyden (minusta ja toiveistani) ja ehkä ymmärtämättä muutenkin rinnalla tunnen kyllä katkeruuttakin. Mutta se ei tässä ole oleellisinta. . .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja ajatteles, kaikkien näiden vuosien ajan, olisit voinut palata ja korjata asioita, ja eiköhän ne jotenkin olisikin korjaantuneet. Mutta ei, et tehnyt sitä. Haluatko riistää viimeisetkin, kauneimmat unelmani ja haaveeni? Ainakin näin olet nyt tehnyt. Eiköhän 20 vuotta olisi kenelle tahansa ollut riittävä aika. Vai etkö vain välittänyt toiveistani ja tarpeistani? Et, et tietenkään. Omahyväisesti vain omista tarpeistasi.

Huomasin silloin, ettei rakkaus ole sinulle aitoa, totuutta ja pyhää. Nimittäin hinnoittelit aina rakkautesi ( aivan kuin sinä määräisit tunteita kuten rakkautta) ja veit ne muille. Toivottavasti rakastit heitä, kenelle myit rakkautesi. Tiedän kyllä, että elämässä on erilaisia rakkauksia. Mutta aitoa rakkautta ei pitäisi myydä milloinkaan, se on kauneinta elämässä ( eikö silloin sen myyminen ole ruminta?)

Vaikka olisitko satuttanut minua, ei sinun minulta tarvitsisi salata asioita ja valehdella. Näen totuuden kyllä ja toisinaan jopa itseäsi paremmin, kun juokset asioita karkuun. Enkä minä satuta sinua. Vain ja ainoastaan koska en ole sellainen ihminen, enkä edes haluaisi olla. Sinusta varmaan ehkä outoa, oman kostonhimoisuutesi rinnalla?

Ehkä myös sekoita tähän asioita jollainen ennen olit, nykyisyydestäsi en voi tietää kovin paljoa. Ainakin varaa kehittyä on ollut 😁 Mutta kuten näet menneisyys tulee myös nykyisyyteen. Minulle ainakin kovin satuttavalla tavalla, kun en voi saada enää tärkeimpiä unelmani. Koska nämä asiat eivät ole sinulle yhtä tärkeitä, ja samanlaisia kuin minulle, et voi ymmärtää. Ehkä et edes välitä, en voi tietää.

Ja tiedätkö, olisin kyllä toivonut, halunnut ja tarvinnut rakkauttasi. Kyllä olisin!

Olet ilmeisesti jäänyt on off suhteesi vuoksi lapsettomaksi. Puhukaa hyvät ihmiset, niin miehet kuin naiset, jos ette halua lainkaan lapsia. Jos ero tulee myöhemmällä iällä ja toinen olisi halunnut lapsia, niin se on kova paikka.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja kyllä, varmasti olen jonkin verran katkera kun muiden tunteideni ohella. Eikö se, ja kaikki tunteet ole kuitenkin inhimillisiä? Enkä minä mitään enkeliä ikinä olekaan leikkinyt 🤭

Ja kyllä, toisen omahyväisten sekoilujen, pahantahtoisuuden, julmuuden, välinpitämättömyyden (minusta ja toiveistani) ja ehkä ymmärtämättä muutenkin rinnalla tunnen kyllä katkeruuttakin. Mutta se ei tässä ole oleellisinta. . .

* ymmärtämättömyydenkin rinnalla

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta kerrompa sinulle, että minä en rakastelee korvatakseni asioita, yrittääkseni unohtaa tai pelkästään himojeni viemänä.

Rakastelen hieman kauniimmalta syystä, Rakkaudesta.

Ehkä tämän vuoksi en ikinä harrasta sovintoseksiä. En ikinä. Ja kun olen kiukkuinen niin olen. Siinä tunnetilassa seksi tuntuu itsestäni vähäpätöiseltä ja merkityksettömältä asialta. Varmaan ainoa tilanne, jossa seksi ei maistu minulle 😁🤭😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta kerrompa sinulle, että minä en rakastelee korvatakseni asioita, yrittääkseni unohtaa tai pelkästään himojeni viemänä.

Rakastelen hieman kauniimmalta syystä, Rakkaudesta.

Ehkä tämän vuoksi en ikinä harrasta sovintoseksiä. En ikinä. Ja kun olen kiukkuinen niin olen. Siinä tunnetilassa seksi tuntuu itsestäni vähäpätöiseltä ja merkityksettömältä asialta. Varmaan ainoa tilanne, jossa seksi ei maistu minulle 😁🤭😁

Ketä kiinnostaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ketä kiinnostaa?

Sinua saisi luvan kiinnostaa 😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinua saisi luvan kiinnostaa 😁

No ei voisi vähempää kiinnostaa. Hirveä tuo irvistys.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ei voisi vähempää kiinnostaa. Hirveä tuo irvistys.

Valehtelija! Enkä jaksa vängätä kanssasi. Suren muutenkin yhtä menetettyä unelmaani, joka koskettaa minua kovasti.

Ja minä pidän, kovastikin, noista hymiöistä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valehtelija! Enkä jaksa vängätä kanssasi. Suren muutenkin yhtä menetettyä unelmaani, joka koskettaa minua kovasti.

Ja minä pidän, kovastikin, noista hymiöistä!

Ethän sinä edes tiedä kuka olen! Selvität noita liirumlaarumeitas, jotka ovat vastenmielisiä toisten ketjuihin. Olen nainen, tuskin se kohteesi edes lukee näitä. Mieti nyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ethän sinä edes tiedä kuka olen! Selvität noita liirumlaarumeitas, jotka ovat vastenmielisiä toisten ketjuihin. Olen nainen, tuskin se kohteesi edes lukee näitä. Mieti nyt.

Tiedän tarpeeksi, mutten ala vänkäämään kanssasi.
        Ja kirjoitan minne tykkään, sinä et minua määrälle.

Ja kiukuttele krapulaasi vaikka sille valitullesi siellä, älä minulle. Olen jo saanut kestää tarpeeksi sinulta, sinä välinpitämätön, kylmä, tunteistani piittaamaton 🐉.

Ja asiat joista puhun ovat oikeita ja totta. Ja niinhän ne koskettavat ja satuttavat minua 😥

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tiedän tarpeeksi, mutten ala vänkäämään kanssasi.
        Ja kirjoitan minne tykkään, sinä et minua määrälle.

Ja kiukuttele krapulaasi vaikka sille valitullesi siellä, älä minulle. Olen jo saanut kestää tarpeeksi sinulta, sinä välinpitämätön, kylmä, tunteistani piittaamaton 🐉.

Ja asiat joista puhun ovat oikeita ja totta. Ja niinhän ne koskettavat ja satuttavat minua 😥

Häh?

En tunne sinua. Ymmärrätkö?

En ole krapulassa ja olen nainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja mietin . . . mietin kyllä! Kohteeni lukee kyllä nämä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Häh?

En tunne sinua. Ymmärrätkö?

En ole krapulassa ja olen nainen.

Nainen ei puhu noin. Ei, en ymmärrä. Joten suu suppuun, valehtelija!

Ja hänpä tuntee minut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nainen ei puhu noin. Ei, en ymmärrä. Joten suu suppuun, valehtelija!

Ja hänpä tuntee minut.

Ja kohteeni kyllä lukee nämä.

Piste.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja kohteeni kyllä lukee nämä.

Piste.

Höpöhöpö. Luuletko, että aukaisee jokaisen ketjun ja etsii sun horinoita, tuskin koskaan käy täällä.

Tämä nainen kyllä kirjoittaa juuri näin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpöhöpö. Luuletko, että aukaisee jokaisen ketjun ja etsii sun horinoita, tuskin koskaan käy täällä.

Tämä nainen kyllä kirjoittaa juuri näin.

En, en tiedä aukaiseeko joka ketjua, enkä usko välttämättä, että etsisi minua.

Mutta t-i-e-d-ä-n, että hän lukee nämä.

Ja paras olisi, että kiinnostaisi, tuokin missä sivusin seksiä (sovintoseksiä). Ties vaikka se joku kaunis päivä koskettaisi hänen omaa seksielämäänsä 😘

Joten usko, että olisi parasta kiinnostaa! 😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En, en tiedä aukaiseeko joka ketjua, enkä usko välttämättä, että etsisi minua.

Mutta t-i-e-d-ä-n, että hän lukee nämä.

Ja paras olisi, että kiinnostaisi, tuokin missä sivusin seksiä (sovintoseksiä). Ties vaikka se joku kaunis päivä koskettaisi hänen omaa seksielämäänsä 😘

Joten usko, että olisi parasta kiinnostaa! 😁

Tiedät, että lukee "nämä"? Laitoitko hänelle viestin, jossa kerroit "näistä"? Muuten et voi tietää! Ymmärrätkö!?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tiedät, että lukee "nämä"? Laitoitko hänelle viestin, jossa kerroit "näistä"? Muuten et voi tietää! Ymmärrätkö!?

En laittanut hänelle viestiä, että lukee nämä.

Mutta tiedän kyllä, varmasti. Ei epäilystäkään!

En, en ymmärrä sinua ja ärhentelyäsi. Kun tiedän, niin todella tiedän (aina en siis tiedä). Mutta nyt tiedän 😄😅😄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En laittanut hänelle viestiä, että lukee nämä.

Mutta tiedän kyllä, varmasti. Ei epäilystäkään!

En, en ymmärrä sinua ja ärhentelyäsi. Kun tiedän, niin todella tiedän (aina en siis tiedä). Mutta nyt tiedän 😄😅😄

Luulet minua häneksi, se tarkoittaa, että olet harhainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luulet minua häneksi, se tarkoittaa, että olet harhainen.

En ole harhainen, en. Vain hiukkasen tunteellinen ja ja ja . . .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole harhainen, en. Vain hiukkasen tunteellinen ja ja ja . . .

Kyllä sinä olet harhainen, jos kuvittelet tuntevasi minut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä sinä olet harhainen, jos kuvittelet tuntevasi minut.

Kyllähän minä sinut/hänet tunnen, osittain ainakin.

Enempäähän en voi tuntea, koska hän ei ole luonani, kanssani, lähelläni ja puhumassa kanssani (vaikka pitäisi, kyllä pitäisi!)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllähän minä sinut/hänet tunnen, osittain ainakin.

Enempäähän en voi tuntea, koska hän ei ole luonani, kanssani, lähelläni ja puhumassa kanssani (vaikka pitäisi, kyllä pitäisi!)

En minä ole sinun hän, ymmärrätkö.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En minä ole sinun hän, ymmärrätkö.

En, en ymmärrä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En, en ymmärrä.

Huomaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet ilmeisesti jäänyt on off suhteesi vuoksi lapsettomaksi. Puhukaa hyvät ihmiset, niin miehet kuin naiset, jos ette halua lainkaan lapsia. Jos ero tulee myöhemmällä iällä ja toinen olisi halunnut lapsia, niin se on kova paikka.

Olen sitä miltä, että haluaa tai sitten ei halua lapsia, siitä pitää puhua. Jos vain olettaa toisen puolesta ja sitten jää lapsettomaksi, ei siitä voi vastapuolta syyttää. Osa ei ehkä tiedä (nuorempana) haluaako ja koska haluaa. Voi myös käydä, että haluaa lapsia, mutta kumppani ei vain ole se oikea.

Jos tulevaisuudesta ja haaveista ei uskalleta puhua, on vuorovaikutus ollut huonoa. Iso suru ja menetys se silti toki on, jos joutuu rakkauden lisäksi luopumaan mahdollisuudesta tulla vanhemmaksi. Ymmärrän ettei asia välttämättä ajankohtainen 20v:nä, mutta reilu kolmekymppinen joutuu jo punnitsemaan onko asia kynnyskysymys.

• Anonyymi

Olitteko parisuhteessa, mikä tuli?

• Anonyymi

Ei oltu parisuhteessa kunhan tapailimme.

-aloittaja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

-aloittaja

Eikös sekin ole parisuhde? Vai oliko siinä monimutkaisia asioita tai toinen kiinnitetty muualle?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikös sekin ole parisuhde? Vai oliko siinä monimutkaisia asioita tai toinen kiinnitetty muualle?

Se oli ihmissuhde. Ei parisuhde.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

-aloittaja

En ole ikinä ymmärtänyt miten jotkut jää loputtomiin roikkuun johonkin juttuun, jossa ei saa vastakaikua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole ikinä ymmärtänyt miten jotkut jää loputtomiin roikkuun johonkin juttuun, jossa ei saa vastakaikua.

En minäkään. Kunnes ite jouduin tämän kokemaan. Tosin täähän tapahtuu lähinnä vain ajatuksissa ja näillä kirjoituksilla. Ei se kenenkään elämää häiritse!n edes omaani.

-aloittaja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se oli ihmissuhde. Ei parisuhde.

Kolmio draama selvästikin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kolmio draama selvästikin

Eipä ollutkaan.

-aloittaja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä ollutkaan.

-aloittaja

Niin pitäisi

Kyllä pitäisi

Levoton alavireinen olo

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin pitäisi

Kyllä pitäisi

Levoton alavireinen olo

Mullakin oli tänään alavireistä. Mitä sinun pitäisi?

En ikinä kuvittele keskustelevani täällä hänen kanssaan. Joskus vaan haluaa uskoa niin..

-aloittaja

• Anonyymi

Oliko mies vai naishurmuri?

• Anonyymi

On yhä edelleen mies.

-aloittaja

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi suomalaiset eivät lähde mellakoimaan kaduille?

Minä pitkän työuran ravintolayrittäjänä tehneenä ja kohta kotini, kesämökkini ja yritykseni menettäneenä, olisin valmis lähes mihin vain, seurauksista
      Maailman menoa
      746
      7675
    2. Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki täytti vasta 20 vuotta! Poseeraa "vanhuksen" kanssa...

Voi että hän on vielä niin nuori: https://www.suomi24.fi/viihde/dannyyn-78-liitetty-helmi-loukasmaki-taytti-20-vuotta-poseeraa-vanhuksen-kanssa-kuin-m
      Kotimaiset julkkisjuorut
      191
      6400
    3. Matti Silmu :(

Matti Silmu kuollut:( osanotto läheisille.
      Yölintu
      12
      2842
    4. Yölintu : Matti Silmu on kuollut

Matti Silmu, Yölintuorkesterin perustaja on kuollut. . . .
      Kotimaiset julkkisjuorut
      42
      2600