Aihe

Toyota kehityksen keihäänkärki

Anonyymi

Jos Toyotaa ei olisi joka pakottaa huonommat autonvalmistajat pakosti kehittymään niin minkälainen auto valikoima meillä olisi, mietitään vähän.
Vuonna 2021 Ford mainostaisi uutta Ford Escorttia näin. Tilava ja turvallinen kaksiovinen takavetoinen perhe sportti, kahdeksan venttiilinen kent moottori vastaaherkästi kaasuun ja tehokas lämmityslaitee pitää kabiinin lämpimänä. Vuoden 2021 mallin uutuudet, sisältä mekaanisesti säädettävät ulkopeilit, takaaksen jousitus saanut kierrejouset ja Escortin pitkä huoltoväli on ajomiehen unelma ( huoltoväli jopa 7000 km)

Uusi VW Jetta, etuvetoinen vähänkuluttava kaasutinmoottori, perheille suunnattu. Vuoden 2021 mallissa lisävarusteena saatava neliovisuus kattavan perusvarustelun lisäksi. Perusmallissa jo pakollisten varusteiden lisäksi kierroslukumittari.

Maailma olisi tälläinen ilman Toyotan tuomaa kehitystä. Toyota tehnyt sähköisiä autoja vuodesta 97 ja pakottanut muutkin valmistajat kehittymään, vaikka Toytan etumatkaa ei ole vielä kiinni saatukkaan. Toyota on tuonut kehitystä niin paljon autoihin mitä muut voi hyödyntää esimerkiksi moniventtiili moottorit, hypridin ja sähköauton, laminoidun tuulilasin, niskatuet, elektronisen moottorin ohjauksen, erillis jousituksen taka akselille, sisältä säädettävät peilit, lampun pesurit ja paljon muuta.

43

95

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mites kun muut ovat tehneet sähköautoja jo monta vuotta ja tojo vasta yrittää tehdä sellaisia? Miksi se ei tojolta onnistu?

      • Anonyymi

        Tehdään Toytan ilmaiseksi antamilla patenteilla


      • Anonyymi

        Muilta tuo sähköauton teko ei tähän saakka olekaan onnistunut. un Toyotan sähköauto on myyntivalmis, se on sitten myös kaikilta osiltaan valmis. Ei ole ongelmia softan tai minkään muunkaan kanssa. Laadulla on tekijänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muilta tuo sähköauton teko ei tähän saakka olekaan onnistunut. un Toyotan sähköauto on myyntivalmis, se on sitten myös kaikilta osiltaan valmis. Ei ole ongelmia softan tai minkään muunkaan kanssa. Laadulla on tekijänsä.

        Toyotan valmistamat ”avustimethan” juuri on valmiita. 😂 TM testissä luulivat auton olevan rikki, kun hätäjarru avustin toimi epäluetettavasti ja selvittivät maahantuojalta, maahantuoja vahvisti se olevan kunnossa, epäluotettava toiminta vain on ominaisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muilta tuo sähköauton teko ei tähän saakka olekaan onnistunut. un Toyotan sähköauto on myyntivalmis, se on sitten myös kaikilta osiltaan valmis. Ei ole ongelmia softan tai minkään muunkaan kanssa. Laadulla on tekijänsä.

        Tojon markkinoille tuoma sähköauto on täysìn ranskalaisen PSAn suunnittelema ja se tehdään PSAn tehtaalla. Japanialaisilla ei ole mitään muuta kuin ostajan rooli Toyotan sähköautossa. Tojotan osaaminen ei riitä mihinkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tehdään Toytan ilmaiseksi antamilla patenteilla

        Jos tojolla on sähköautoihin liiþyviä patentteja niin miksi se ei käytä niitä itse vaan antaa ne ilmaiseksi muille?
        Sun jutut on taas niin tolloja. Tojohönön tolloloota käy taas täysillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muilta tuo sähköauton teko ei tähän saakka olekaan onnistunut. un Toyotan sähköauto on myyntivalmis, se on sitten myös kaikilta osiltaan valmis. Ei ole ongelmia softan tai minkään muunkaan kanssa. Laadulla on tekijänsä.

        Eipä ole näkynyt. Uusin sähkö Lexuskin on tehty vain vanhalle bensa-auton pohjalle eikä ole siis suunniteltu sähköautoksi lainkaan. Muilla on uusia aitoja sähköautoisi suunniteltuja sähköautoja markkinoilla ja Toyota painii jälleen jäljessä.


    • Anonyymi

      Hienoa että maailman suurin, eli Toyota, luo painetta myös kilpailijoilleen tuoda markkinoille parempia autoja.

      • Anonyymi

        Toyota Supra. Täysin Bmw:n valmistama.
        Toyota Proace. Peugeotin valmistama.
        Toyota Auris diesel uudemmat. Bmw moottori.

        Bmw kehittää Toyotalle sähköautoa, että Toyota saisi jotain myytävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota Supra. Täysin Bmw:n valmistama.
        Toyota Proace. Peugeotin valmistama.
        Toyota Auris diesel uudemmat. Bmw moottori.

        Bmw kehittää Toyotalle sähköautoa, että Toyota saisi jotain myytävää.

        Toyota ostaa Mersulta kiinteäelektrolyytti akkutekniikan.
        Mercedeksellä se on jo valmiina.


    • Anonyymi

      Pitääkö olla yksinkertainen jos päätyy Toyotaan, vai tyhmentääkö Toyota? Tämä on ikuisuus kysymys, osaako kukaan vastata.

      • Anonyymi

        Tnään oli lehdessä mainos Tojota Hiluxista, hinta toimitusmaksuineen 44,000 e. neljän vuoden sopimuksella, korkeintaan 60,000 km ajomäärä. Takuuhyvitys sopimuskauden lopussa 21,000 e. Arvo putosi 23,000 e. 480 e / kk.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tnään oli lehdessä mainos Tojota Hiluxista, hinta toimitusmaksuineen 44,000 e. neljän vuoden sopimuksella, korkeintaan 60,000 km ajomäärä. Takuuhyvitys sopimuskauden lopussa 21,000 e. Arvo putosi 23,000 e. 480 e / kk.

        Ihan sama minkä auton otat niin noin sille käy.
        Kun 4 vuotta tulee täyteen niin puoltakaan ei tule saamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan sama minkä auton otat niin noin sille käy.
        Kun 4 vuotta tulee täyteen niin puoltakaan ei tule saamaan.

        Eipä pidä paikkaansa sen verran olen uusia autoja vaihdellut että tiedän.


    • Anonyymi

      Erinomaisia autoja tehtiin jo ennen vuotta 1950, jolloin Toyota teki vielä ompelukoineita.

      • Anonyymi

        Toyotan varassa jos oltaisiin autojen kehityksessä, niin hevosilla kuljettaisiin edelleen.


    • Anonyymi

      Toyotan pitäisi ostaa kaikki autot takaisin mitkä ei hyväksyttävästi mene läpi hirvenväistökokeesta. Mutta ei Toyota kehitti päivityspaketin jonka saa päivityksenä ostaa. Eli Toyota myy hengenvaarallista paskaa edelleen. Toki asiakas voi uuteen ostaa päivityspaketin. Mutta moniko ostaa? VW sentään osti takasin melkoisen läjän muka viallisia autoja. Sitten ne kuitenkin myytiin takaisin kuluttajille. Mutta koska Toyota on mikä on se ei tule tapahtumaan ilman oikeustoimia. No niin jos omistat kyseisen Toyota mallin mikä ei mene läpi hirvenväistökokeessa ei muuta kuin joukkokannetta vässäämään.

      • Anonyymi

        Jeeppi on toinen miltä löytyy samanlaatuista paskaa mikä ei mene läpi hirvenväistökokeesta.
        Kaikki nämä ajoneuvot tulisi romuttaa heti koska ovat oikeasti hengenvaarallisia ajaa.
        Koska eihän huijari autovalmistajat niitä korjaa kuitenkaan. Ainakaan ns omaan piikkiin.


    • Anonyymi

      Inttämättä siitä mitä Toyota on keksinyt mutta mistään ei saa toimivaa kuin kopioimalla/ostamalla muilta.

      • Anonyymi

        Toyota on keksinyt kopioinnin ja panttimaksut, ohuet maalipinnat ja nopean ruostumisen autojen uusiutumisen takia.
        Japanissa paaliin viimeistään 6 vuotiaana. Toyota suunniteltu siihen käyttöön.


    • Anonyymi

      Toyota on tullut aina perässä ja näin tulee aina olemaan.

    • Anonyymi

      Täällähän olisi melkoisesti parempi autokanta.

    • Anonyymi

      Toyota on tuonut valta osan auttojen keksinnöistä markkinoille. Toyotan mollaajille lukekaas aloittajan viesti ajatuksella ja miettikää kuka kopio ja ketä.

      • Anonyymi

        GM autot on kehittyny viimevuosina enemmän kuin Toyota ikinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        GM autot on kehittyny viimevuosina enemmän kuin Toyota ikinä.

        Eipä ole GM kehittänyt mitään, tojon lista on pitkä kehityksessä. Isoin juttu on kehittyneimmät täyshypridit joita ei kilpailijoilla vielä näy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ole GM kehittänyt mitään, tojon lista on pitkä kehityksessä. Isoin juttu on kehittyneimmät täyshypridit joita ei kilpailijoilla vielä näy.

        Toyotan latauskelvottomille hybrideille ei löydy kilpailijaa täsmälleen samasta syystä kuin Mazdalle ei löytynyt kilpailijaa wankel-koneissa. Koko idea on aivan paska ja muilla on parempia vaihtoehtoja.


      • Anonyymi

        En kyllä keksi yhtään Toyotan keksintöä joka olisi sen tekemä ensimmäisenä.


    • Anonyymi

      Oletko kehitys vajuukki vai muuten hullu..Ei kukaan ns täysipäinen ihminen riehu spammaten 20h/vrk aivotont älyttömyyttä suolessa. .Pakko olla kopas pahasti vikkoo vikkoo. .Laitoshoirokin helppo trollata ku kaikki tuodaan nenän eteen. . ruuat ym lääkkeit pitäis kyl tuoda enempi ja oikeit

      • Anonyymi

        "Erinomaisia autoja tehtiin jo ennen vuotta 1950, jolloin Toyota teki vielä ompelukoineita."

        Mikä auto oli "erinomainen" 40-luvulla? Ei nyt ihan heti tule mieleen. Toytat ovat olleet luotettavimpien autojen maineessa koko ikänsä ja Skoda, no jaa, ehkä sieltä jostain toiselta laidalta. Ei oikein ole koskaan kiinnostanut, mitä nyt jostain lehdistä lukenut. on tullut pysyttyä vaan noissa länsiautoissa, Aina on tuo neuvostoliittoon päin kallistunut teollisuustuote ollut vähän sellainen naureskelun ja pilkan aihe.


    • Anonyymi

      Kommunismi tyranniaa vihataan kaikissa valloitetuissa maissa,useita miljoonia ihmisiä tapettiin Neuvostoliitossa ja valloitetuissa maissa tai toimitettiin vankileireille tekaistuin syin kuten Navalni nyt. Venäläisiä vihataan yhä valloitetuissa maissa ja syystäkin joten spammisi ihan iriootti tasoa. .Tai tarkoituksella spammattya aivotont PROVOA.. .Kommunisti korttisi täyttä irioottimaisuutta tai tyhmyyttä. Loukkaat jatkuvasti ihmisiä. .PELKKÄÄ KURAPASKOO KURAPASKOO TAI SIKALAN LIETEPASKA KAIVON TASOA ON SPAMMISI. . LAITOSHOIROKIN LIETEPASKOO LAITOSHOIROKIN LIETEPASKOO ON SPAMMIESI TASO. .LEITEPASKOO ON MASSAPOSTAUS TROLLIN TASO. . VIIHRET MUKA LIETEPASKOO

    • Anonyymi

      No puollusta ny laitoshoirokki kyykyttäjä ajokortiton LYYSERI SAIRAST NARSU LUONNETTAS. .EE OO LYYSERIS MIHINKÄÄN. . EI MIHINKÄÄN. . KAIVA KOMMUNISTIKORTTIS JA KAIKKIEN MERKKIEN DISSAUS. . AMMUN NE 1000 0 ALAS. . KYYKYTÄN KAIK LÄNSI AUTOLLANI. . MB VOLVO. TOYOTA HYBRIDI . SIT HAUKUN NE PASKOIKS. .KUHA SAAN HUOMIOO HUOMIOO SAIRAAL NARSU LUONTEELLENI 100 AIVOTONT SPAMMII TAAS HUOM POSTAAN. . OONHA TUNKIOO KUNKKU

    • Anonyymi

      Oho. En ole kuullutkaan, että Ford Escorttia vielä valmistetaan ja mainostetaan tänä vuonna. Miten lienee Jettaakaan.

      Kyllähän se on niin, että alunperin japanilaiset pistivät opiskelijat länsimaihin hakemaan oppia tuotannosta, tekniikoista ja myös auton valmistuksesta. Nyt jo kiinalaiset tehneet pitkään samaa.

      Kaikki japsien autotekniikka on lisenssivalmistetta ja länsimaista kopioitua. Siinä sitä ainutlaatuista kehitystä. Tottakai myöhemmin on jotain itsekin paranneltu ja kehitetty, mutta vähäisissä määrin.

      • Anonyymi

        Toyota oli se merkki muistaakseni joka on laittanut Detroitinkin polvilleen ja nyt on ykkösmerkki maailmassa. Ei siihen ole mikään muu merkki pystynyt eikä sitä le koskaan tehty millään lisenssillä. On se huono, eikö?


    • Anonyymi

      Eipä ole tässäkään ketjussa mainuttu yhtäkään Toyotan keksimää teknistä uudistusta autoon. Kun vähänkin raaputtaa pintaa syvemmältä niin kaikki tojon "uutuudet" on nähty jo muissa autoissa aiemmin.

      Tojohönöt hei, nyt haaste. Kertokaas joku Tojon "keksintö" niin lupaan kertoa sen alkuperäisen valmistajan.

      • Anonyymi

        Lähdetäänkö vaikka lampun pesimistä, moniventtiili moottoreista, laminoidusta tuulilasista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähdetäänkö vaikka lampun pesimistä, moniventtiili moottoreista, laminoidusta tuulilasista

        Etsipä tässä joutessasi minä vuonna on Toyotasta löytynyt löytynyt nuo "keksinnöt". Voit sitten verrata näihin alkuperäisiin jotka linkkaan kohta. Nämäkin on jo käyty läpi joka kuukausi vuosien ajan. Miksi jaksat vaivautua nolaamaan Toyotan yhä uudestaan näillä jutuillasi?

        Aloitetaan vaikka moniventtiilikoneista. Hyvin monella oli moniventtiilikoneet sarjatuotannossa ennen Tojoa.

        https://en.wikipedia.org/wiki/Multi-valve#:~:text=The GM Quad 4 multi,(49.1 kW/liter).


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähdetäänkö vaikka lampun pesimistä, moniventtiili moottoreista, laminoidusta tuulilasista

        Jenkit ovat käyttäneet laminoituja tuulilaseja jo 1930-luvulta lähtien. Kauan ennenkuin tojo sai edes ensimmäistä autoa tehtyä.
        http://www.secondchancegarage.com/public/windshield-history.cfm

        Multa meni kahdeksan minuuttia osoittaa kaikki juttusi valheeksi. Tyypillistä tero-tason valehtelua eli erittäin kehnoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lampunpesijät olivat vuonna 1970 Saabissa.

        https://carbuzz.com/features/fascinating-headlight-wiper-designs#:~:text=The Saab 99 was a,the way back in 1970.

        Toyota oli vuosikausia myöhemmin liikkeellä paljon huonommalla versiolla asiasta.

        Kyllä niistä Saabin pesimistä voisi sanoa että, saabismi siltäkin osin oli sairautta. Toteutus oli yhtä surkea kuin 99 Saabin surullisen kuuluisat moottorit . Todellisia murheen alhoja molemmat. Pyyhkijöitten mekanismi ei kestänyt käyttöä muuten kuin aurinkoisella ilmalla. Sulkia liikuttava tankomekanismi tolskaantui kurasta ja liasta täysin suojaamattomana silloin kun kipeimmin olisi tarvinnut. Sähkömoottori otti ja paloi. Että sellainen saabismi! Toyotassa yleensä kaikki toimii. Niin ja Toyota toimii edelleen ykkösenä maailmassa kun Saab on vain muisto autojen rakentelun historiassa!


      • Anonyymi

        Mitä merkitystä on jonkin keksinnön alkuperällä jos toyota on sen toteuttanut vaan paljon paremmin ja luotettavammin, niinkuin neliventtili-kannen ja monta muuta asiaa. Ei sitä muuten maailman myydyiksimmäksi merkiksi ja malliksi pääsisikään. Kyllä kansa tietää, mihin kannattaa sijoittaa.


      • Anonyymi

        Käyttö ajan optimointi on Toyotan keksintö. Nopea ruostuminen pitää autokannan suhteellisen uusina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä merkitystä on jonkin keksinnön alkuperällä jos toyota on sen toteuttanut vaan paljon paremmin ja luotettavammin, niinkuin neliventtili-kannen ja monta muuta asiaa. Ei sitä muuten maailman myydyiksimmäksi merkiksi ja malliksi pääsisikään. Kyllä kansa tietää, mihin kannattaa sijoittaa.

        "Mitä merkitystä on jonkin keksinnön alkuperällä jos toyota on sen toteuttanut vaan paljon paremmin ja luotettavammin, niinkuin neliventtili-kannen ja monta muuta asiaa. "

        Kyllä alas on taas tojotisti vajonnut soperruksissaan. Esimerkiksi Tojon versio Ajovalojen pesureista oli säälittävä vesiruisku joka parhaimmillaan levitti liat vähän eri kohtaa umiota. Ei koskaan putsannut yhtään mitään. Ja sitten säiliö olikin jo tyhjä. Ja sillä tyhjällä säiliöllä katsastukseen saakka.

        Toyotan ensimmäisen neliventtiilikannen muuten suunnitteli ja teki Yamaha. Paljon sen jälkeen kun eurooppalaiset olivat niitä tehneet. Ei tojon kansissa ole koskaan mitään ihmeellistä ollut.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi koronan annetaan nyt levitä?

      Miksi rajoitustoimet ei astu voimaan heti. Nyt annetaan lomalaisten levittää virusta ympäri maata. Lisäksi rajat on auki ja virus leviää sieltäkin. Tä
      Maailman menoa
      376
      4716
    2. Miksi suomalaiset eivät lähde mellakoimaan kaduille?

      Minä pitkän työuran ravintolayrittäjänä tehneenä ja kohta kotini, kesämökkini ja yritykseni menettäneenä, olisin valmis lähes mihin vain, seurauksista
      Maailman menoa
      363
      3396